• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    24.04.2024 - podsumowanie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Omówione] Progi atrybutów 10-20

Moderatorzy: Moderatorzy Kart Postaci, Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik

Awatar użytkownika
Orochi Kiramesu
Posty: 39
Rejestracja: 22 paź 2023, 21:16
Ranga: Genin
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

[Omówione] Progi atrybutów 10-20

Moshi moshi. Chciałbym tutaj poruszyć temat atrybutów. A bardziej opisać próg 10-20 a także nieco zmienić opisy 10 w atrybutach.
Słowem wstępu. Siła każdego gracza jest określana różnorako. Mamy parę wytycznych wokół których można się podczas tego procesu opierać. Wszak mamy PD, atrybuty, dziedziny i wspomagania. Jednak czy tak naprawdę jest? Otóż nie. Gdyby zrobić hierarchie tego w jaki sposób ocenia się siłę postaci wyszłoby to tak:
1.Atrybuty i Wspomagania je podwyższające
2.Pakty i Wspomagania nie dające bonusowych atrybutów
3.Dziedziny
4.PD
Z obserwacji zdań graczy jak i moderacji/administracji, zauważyłem że PD nie jest wyznacznikiem praktycznie żadnym. Jest to spowodowane faktem że liczy się to jak wydasz PD a nie ile go uzbierasz. Następnie mamy dziedziny. Zauważyłem że jest to rzecz dosyć pomijana jednakże jest bardzo ważna. Wszak to one decydują o wachlarzu technik gracza. Na drugim miejscu dałem Pakty i inne wspomagania ze względu na to że można przyrównać je trochę do dziedzin. Ponieważ nie dają konkretnego boosta a kolejną kartę do naszej talii technik. W końcu mamy PD i wspomagania. Zestawiłem je razem ze względu na to że po przeanalizowaniu technik wspomagających graczy a także samych wspomagań, doszedłem do wniosku że z 18 postaci należących do graczy którzy posiadających wspomagania. Wyszło że jest 11 wspomagań wzmacniających atrybuty, 8 paktów i 11 wspomagań nie zaliczających się do tamtych dwóch kategorii. Z czego jeśli chcemy być dokładnymi to z tych 18 postaci jedynie 8 nie ma wspomagania które zwiększają atrybuty.
Ten wywód miał nakreślić co ostatecznie jest najważniejsze w określeniu siły postaci. Czyli atrybuty. I teraz tak, poziom minimum dla shinobi jest próg 7 jednakże potem zaczynają się schody. Otóż żeby uniemożliwić graczom wbicie sześciu 10 to koszt w PD rośnie. I to jest okej ale do pewnego momentu. I tutaj chciałbym podjąć temat przeciwników którzy na misjach S zazwyczaj mają nie tylko wysokie atrybuty spokojnie oscylujących wokół paru 10 ale też posiadają wspomagania. Taki przeciwnik na spokojnie przebija barierę 10 punktów w atrybucie. Co za tym idzie, według samych opisów, wchodzi na poziom wręcz nad boski. Wiadomo że gdy najsilniejsi gracze idą w górę to poprzeczka bossów też musi iść w górę ale w tym momencie ta granica jest bardzo nie jasna. W temacie atrybutów mamy że 10 jest naturalną granicą ciała i w sumie tyle. Są co prawda uwagi co do atrybutów przekraczających tą granice. Ale jest to jedynie notka jak postać mająca przykładowo 8 refleksu reaguje na postać mającą 12 szybkości. I tutaj dochodzimy do głównego problemu. Jak wyglądają atrybuty powyżej 10? Nie jest to w ogóle opisane. W tym momencie to są puste zestawienia na zasadzie:
Postać A mająca 12 siły uderzając postać B mającą 13 wytrzymałości nic mu nie zrobi.
Brakuje tutaj tego co jest zamysłem mechaniki forum, czyli opisu. Próg 10-20 jest jedynie liczbami nieosiągalnymi dla zwykłych graczy. A jednak przeciwnicy na Misjach/Eventach S często oscylują właśnie w takiej skali. I nie mówię że to jest źle. Po prostu nie wiadomo praktycznie nic o tym progu. I nie chodzi mi o to by opisywać każde oczko powyżej 10, a określić jak to mniej więcej wygląda. Bo w sumie mamy takiego Seitaro który po włączeniu SM ma 16 refleksu. I co to oznacza? Opis 10 refleksu już sprawia że nie da się postaci zaskoczyć, zauważa każdy detal w otoczeniu, każda akrobacja czy unik wychodzi na 100%. To co potrafi w takim razie Seitaro na 16 refleksu?
W tym momencie różnica trzech oczek pomiędzy 7 a 10 wydaje się wielka. To jak wyjaśnić różnice 6 oczek albo 9. Proponuje by pozmieniać nieco opisy 10 w atrybutach fizycznych i nakreślić jak to wygląda na poziomie 10-20. Można by zrobić dwa progi 10-15 i 15-20. Następnie w miarę ujednolicić opis. Bo umówmy się dla tych co mają 7 nie robi to wielkiej różnicy. Ale już z przykładowo szybkością i refleksem 10 to jest dosyć istotny fakt. Tak samo nie jasne są atrybuty wytrzymałości czy siły na progu 10-20. Bo opis 10 zwłaszcza w tym pierwszym sprawia że ogarnięcie co potrafi postać mająca 16 w tym atrybucie jest niemożliwa.
Żeby to jakoś łatwiej spiąć można by też założyć że progi powyżej 10 mają różnice tylko dla tych co osiągnęli naturalny limit. I w domyśle zakładam że tak jest ale nigdzie nie ma tego opisane. A dobrze by było gdyby gracze i MG prowadzący misje S wiedzieli jak ugryźć atrybuty przekraczające 10. Ponieważ bez opisu każdy będzie to inaczej interpretował przez co mogą wyjść nieporozumienia typu:
Gracz A z 12 siły u MG A rozbił obiekt X ale już u MG B mu się nie udało rozbić tego samego obiektu bo MG B inaczej interpretuje 12 siły.
Domyślam się że opis progów powyżej 10 jest trudny ale nawet nakreślenie jak to wygląda pomogłoby wszystkim. Tym bardziej że jak zauważyliście, w tym roku frekwencja na evencie S jest prawie trzykrotnie większa niż rok temu. Za rok może być jeszcze więcej graczy/postaci co sprawia że posiadanie opisu jak wygląda próg 10-20 w którym będą poruszać się przeciwnicy jest istotny. Dzięki temu też mniej graczy będzie odczuwać bezsilność czy frustracje. A będzie spowodowane to tym że będzie większa świadomość w czym się bierze udział.

Zapraszam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 13:58 przez Hefajstos, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
► Pokaż Spoiler | Owieczki prowadzone na rze... znaczy misje
Nietypowe Zlecenie-Misja rangi B-Mirai Sereza
Team AA znowu w akcji!-Misja rangi B-ASATO ANKŌ & ITOSU ANKŌ
Sloty miszynowo-fabułowe 2/4
Awatar użytkownika
Kurogane Hao
Posty: 234
Rejestracja: 07 cze 2021, 10:12
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Bank:

Re: Progi atrybutów 10-20

Jako że Jakubek wolno odpisuje to postaram się rzucić swoje 5 ryo. To niewiele bo staż mam króciutki aczkolwiek wydaje mi się że powoli zaczynam rozumieć o co chodzi.


W teorii "Postać A mająca 12 siły uderzając postać B mającą 13 wytrzymałości nic mu nie zrobi." Nie jest słuszne przynajmniej z tego co ja rozumiem.

Zapiski wytrzymałości w tej kwestii są jednak dość specyficznie sprecyzowane jednak mówią jasno:
"Uwaga 2: Siła i Wytrzymałość są również statystykami jakie mniej więcej się kontrują. Przykładowo, Wytrzymałość 10 w praktyce często oznacza, że osoba taka wytrzyma ciosy z Siłą 10, ale wtedy są porównywalne niczym w walkach przeciętniaków. O szczegółach decydują już MG prowadzący dane wątki biorąc pod uwagę różne czynniki takie jak zmęczenie, choroby, trucizny, ubytki chakry, charakterystyki ciosów i tak dalej."

Co to oznacza w praktyce na ludzkie. Posiadanie siły 10 vs 10 oznacza że walczymy jak 2 rosłych ludzi o takim samym poziomie siły np na pięści to tyłka nie urywa bo pięści chyba że tłuczemy po splotach słonecznych itp.

Co jednak mogło by oznaczać 9 vs 10 obecnie nie jest to sprecyzowane. Jednak nigdzie nie jest opisane przynajmniej z mojego reserchu że dmg nie zostanie zadany. Zapewne zostanie zadany jednak mniejszy pewnie coś jak by bił cię nastolatek. Pięść zapewne niewiele zrobi ale gdy do równania wrzucimy coś ostrego... Czy to znaczy że jest to bezpieczne? W mojej opinii nie. Nawet z przewagą siły 8 do 10 wytrzymałości przy użyciu odpowiedniego narzędzia było by potencjalnie groźne. W końcu 7 latek jest w stanie nożem kogoś zabić. Aczkolwiek złapać takiego za rękę już łatwiej.

Możliwe że kwestią takiego stawiania działanie wytrzymałości jest sytuacja z wszelakiego rodzaju barierami one mają zazwyczaj nie podaną wytrzymałość, a wartość jaką wytrzymują bez problemu albo siła ciosu potrzebna aby się przez nie przebić. Choć nawet i w tym przypadku nie stawiał bym tego zerojedynkowo. Dalej zostawiając to w interpretacji Mg. Bo gdyby tak do tego podchodzić to np co robi "dodatkowe wzmocnienie" Skoro wytrzymałość jest taka sama.

Dlaczego tak ułatwia to przez to iż nie trzeba wprowadzić 999 modyfikatorów do każdej okazji. Bo ten ma miecz a ten nóż. A ten tnie tak a ten inaczej itd. Pozostawiając kwestią w woli MG. Co jak na Ironię ułatwia prowadzenie MG. Wówczas ten nie musi aż tak przejmować się każdym dmg ile tego wejdzie.

Też w drugą stronę należy pamiętać że cios 9 w kogoś z wytrzymałością 7 niekoniecznie musi od razu zabić. Jednak można to według mnie porównać do bicia mniejszej słabszej istoty.

Jak dla mnie zmiana niepotrzebnie pokomplikuje. Wymagała by naprawdę wielkiego reworku tylu rzeczy że aż szkoda pisać.


Co do reszty forko jest bardziej nastawione na Rolepleyowe i opisowe aspekty co sprawia że doprecyzowywanie wszystkiego nie jest celem samym w sobie. Stąd też wiele technik nie ma nawet tego ile fizycznie uderza i inne takie,


Czy ocenianie siły postaci np do progu eventu tylko w PD jest słuszne i sprawiedliwe. W mojej opinii również wspomagania dają sporo. Szczególnie na niskich progach. Gdyby forko było bardziej mechaniczne już czuję kogoś na najniższym rangą evencie z np naładowanym Senjutsu zamiatającego wrogów jak leci. Jednak ostatecznie wiele zależy od buildu a to nie sposób wycenić. A i prowadzący mają sporą kontrolę. Można by w mojej opinii można by dodać jakąś wartość za wspomaganie do progu PD. Ale bardziej bym się nie zagłębiał. Ponieważ to niepotrzebna zbytnio praca. Nie ma zbyt wielu sytuacji aby trzeba było wyceniać czyjąś siłę na postaci.

A staty 10-20 Its only number znaczy się adekwatny do zwiększenia ale nadal to tylko liczba czy potrzeba opisu każdej statystki porównując do rzeczy które i tak są czasem bardzo Goofy. Raczej nie. Już trochę obecne opisy potrafią wywołać konfuzję.

Czy są potrzebne progi powyżej 10 Raczej nie.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2023, 19:05 przez Kurogane Hao, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sukebe Seira
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2023, 0:19
Ranga: Genin
Ranga dodatkowa: Iryōnin
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:

Re: Progi atrybutów 10-20

Nie chcę pozostawiać propki bez odpowiedzi, więc ujmę to w taki sposób.

Czy fajnie by było jakby te wartości były opisane? Tak. Czy podjęłabym się tego osobiście? Nie.
Nadeshiko 撫子
► Pokaż Spoiler
Gatunekkoń
Rozmiarduży
Ośmioletnia klacz przystosowana do jazdy pod siodłem oraz do ciągnięcia zaprzęgu. To łagodne i ugodowe stworzenie reaguje na komendy Seiry, a gdy zostaną rozdzielone spróbuje wrócić do miejsca gdzie ostatnio się widziały i kontynuować drogę do jej domu w Hanagakure no Sato. Możliwa jest defensywna oraz dystansowa walka z jej grzbietu, ale trudno będzie skłonić zwierzę do szarży... to nie jest wierzchowiec typowo wojenny. Da się dosiąść każdemu, kogo się nie boi, ale jeśli zostanie rozdzielona z Seirą to zignoruje rozkazy jeźdźca i zacznie jej szukać. Jeśli akurat nikt jej nie dosiada, a zaczyna się robić gorąco to sama ucieka i po jakimś czasie wraca po swoją panią. Głośni ludzie oraz tacy, którzy są wrogo nastawieni do Seiry wzbudzają jej nieufność... jako zwierze jest wyczulona na ludzkie emocje. Z powodzeniem uniesie na grzbiecie dwie dorosłe osoby i skróci podróż.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2767
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Progi atrybutów 10-20

@Ryu
Zacznę od tego, że po tym evencie, mam wrażenie, że summons carry. Gin i Tanbō idealnie sobie poradziły na walce z bossem w grupie drugiej, choć ta nadal walczy, a Dvalin jeden z best supportów podczas walki z Shi. Więc no... równie dobrze można to wszystko odmienić, bo np. wysoki poziom statystyki nie ochroni cię przed wszystkim, jeśli czegoś się nie spodziewasz lub zwyczajnie masz błędne założenie, a wróg bardziej specyficzny atak.

I pierwszy przykład: "Postać A mająca 12 siły uderzając postać B mającą 13 wytrzymałości nic mu nie zrobi." Nie. To tak, jakby mając 6 Siły uderzyć w kogoś z Wytrzymką 7 nic mu nie robić. To jest błędne założenie. Krzywda się stanie, ale słabsza. I tyle.

A co jest dalej, za 10 poziomem? Interpretacja MG. Było to wałkowane już kilka razy, ale zależy nam nie na walkach mechanicznych, tylko na fabule. I zwróć uwagę na Shi. Ziomka, który zniszczył Taki i zaatakował Kusę. Potężny NPC, wedle tego co piszesz wywindowany powyżej 10 i OP. Został złapany w dwie techniki, zatrzymującego kogoś o Sile 8 oraz 9. A miał wspomaganie, jeśli nie dwa użyte (not kinda sure). I miał ogromny problem by się z tego wydostać, na tyle, że probably już nie żyje.

To, czego ty oczekujesz, to bardziej ujednolicenie tych wartości, ale to mi niestety pachnie już jakąś konkretną mechaniką czy obliczeniami w stylu "30kg*poziom Siły udźwigu" i to mi się nie podoba. Bo niestety, ale tak jest. U MG A jeden gracz mógł być w swoim peak physical condition, gdy u MG 2 nawet nie czuł, że jego ciało było trochę zmęczone po wczoraj. Wytłumaczenie tych dysproporcji nie jest ciężkie. Imo, jeśli ty interpretujesz, że poziom 10-30 czy wuj wie ile nie ma znaczenia dla ziomków poniżej 8 - to twoja interpretacja, z którą jestem fine. Ty jesteś MG. My się skupiamy bardziej na fabule i poznaniu MG, do których idziemy, przez co jesteśmy w stanie przewidzieć to, jak oni traktują dane atrybuty. A w razie pytań w ocenie sytuacji - zawsze masz do dyspozycji grono MFów do konsultacji.

@Hao
W sumie zgadzam się całkowicie z wypowiedzią.

@Seira
Jasno i na temat :D Imo te opisy nie są jednak konieczne, jeśli nie prowadzi się wątków lub nie ma się tego w planach. Zawsze jednak proponuję prowadzenie zacząć od niższych rangą wątków i powoli piąć się w stronę wyższych. I wtedy, jak wspominałem Itaczowi - MFowie służą radą i pomocą w ocenie takich sytuacji. Podobnie przy tworzeniu własnych NPCów czy ocenianiu siły własnej postaci. Jednak, tak jak wspominałem wcześniej, na stan postaci i efektywność ciosu (przysłowiowego, można wziąć jakąkolwiek inną statystykę i sytuację) wiele wpływa. Nawet to, czego nasze postaci nie odczuwają.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 2014
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Progi atrybutów 10-20

Zamykam przez większy brak zainteresowania
Prowadzone Wątki:
Senka - To już dwa lata... może więcej ;;
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy... jak by co - dalej nie odpisał.
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja. Ale czy kiedyś odpisze?
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało. A i tak nie odpisuje.
YuYuYu - Szczekający renifer i jego właścicielka pilnują podglądacza w klinice.
Hikari - "Szuka" Hyakuzawy flirtując z haremem trzech dziuń.
Tsubaki - Se przylazła. I se jest.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”