• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    24.04.2024 - podsumowanie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Shitchi no Kuni - informacje o kraju

Kraj Mokradeł to duża kraina, rozciągająca się pomiędzy Smoczym Imperium a Krajem Kanionów. Te podmokłe i rozległe równiny nie są przyjaznym miejscem do życia - co nie sprawia, że te tereny są niezamieszkane. Ludność na tych terenach, chociaż nie znajdująca się pod zwierzchnictwem konkretnej jednostki, żyje dość zgodnie w samodzielnych miastach (które lokalni mieszkańcy nazywają Tava). Z tego powodu Shitchi no Kuni nie jest stricte Krajem, a raczej terenami kontrolowanymi przez te ośrodki. A ze względu na nieprzyjazne warunki, nie muszą się przejmować atakami sąsiednich krain, no bo szanujmy się - komu by zależało na tej kupie błota? ]Jak wcześniej wspomniano, ta kraina oddziela Ryū Teikoku od Kyōkoku no Kuni. Charakteryzuje się ona bardzo równinnym terenem i - co chyba oczywiście - dużą wilgocią. Przyczyną tego są liczne rzeki, które wypływają z gór na północnej granicy z Krajem Kanionów. Z trudnego do określenia powodu większość źródeł w tym miejscu wypływa na południową ich południową stronę. Liczni uczeni zastanawiają się jak do tego doszło, jest jednak kilka teorii - a najprostsza obejmuje fakt, że źródła na północnej stronie najzwyczajniej się wyczerpały. Nie wyjaśnia to jednak, dlaczego czasem rzeki przepływające przez Kraj Mokradeł mają epizod zwiększonego przepływu, podczas którego tereny państwa zostają zalewane.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Shitchi no Kuni - informacje o kraju

Shitchi no Kuni - Kraj Mokradeł湿地の国
StolicaNie dotyczy
WładcaNie dotyczy
Kraj Mokradeł to duża kraina, rozciągająca się pomiędzy Smoczym Imperium a Krajem Kanionów. Te podmokłe i rozległe równiny nie są przyjaznym miejscem do życia - co nie sprawia, że te tereny są niezamieszkane. Ludność na tych terenach, chociaż nie znajdująca się pod zwierzchnictwem konkretnej jednostki, żyje dość zgodnie w samodzielnych miastach (które lokalni mieszkańcy nazywają Tava). Z tego powodu Shitchi no Kuni nie jest stricte Krajem, a raczej terenami kontrolowanymi przez te ośrodki. A ze względu na nieprzyjazne warunki, nie muszą się przejmować atakami sąsiednich krain, no bo szanujmy się - komu by zależało na tej kupie błota?
Położenie geograficzne
Jak wcześniej wspomniano, ta kraina oddziela Ryū Teikoku od Kyōkoku no Kuni. Charakteryzuje się ona bardzo równinnym terenem i - co chyba oczywiście - dużą wilgocią. Przyczyną tego są liczne rzeki, które wypływają z gór na północnej granicy z Krajem Kanionów. Z trudnego do określenia powodu większość źródeł w tym miejscu wypływa na południową ich południową stronę. Liczni uczeni zastanawiają się jak do tego doszło, jest jednak kilka teorii - a najprostsza obejmuje fakt, że źródła na północnej stronie najzwyczajniej się wyczerpały. Nie wyjaśnia to jednak, dlaczego czasem rzeki przepływające przez Kraj Mokradeł mają epizod zwiększonego przepływu, podczas którego tereny państwa zostają zalewane. Jeśli chodzi o klimat tych okolic to charakteryzuje się on temperaturami nieco chłodniejszymi niż umiarkowanymi w ciągu roku. Lata są ciepłe, ale trudno o upały albo o sytuacje, w której rzeki nagle wysychają. Przez większość roku mieszkańcy budzą się rano z gęstą mgłą za oknem i dość rześkim (chociaż śmierdzącym) powietrzem. Podczas zimy występują tu normalne opady śniegu, jednak w połączeniu z błotem tych podmokłych terenów podróże pomiędzy miastami wcale nie stają się łatwiejsze.
Fauna i flora
Bagniste tereny znacznie ograniczają pulę roślin, które mogą tutaj rosnąć. Z małych roślin, występują tutaj trawy, trzciny oraz pałki wodne. Są one nieodłącznym elementem krajobrazu Shitchi no Kuni. Mokradła są też miejscem, gdzie rosną kwiaty i krzewy. Te drugie często stanowią dodatkowe źródło pożywienia dla mieszkańców tej nacji. Obejmuje to różne rodzaje jagód, malin oraz żurawinę. W niektórych miejscach rosną również duże drzewa, które są jednym z głównych materiałów budowlanych. Są to wierzby, topole, dęby, buki, modrzewie, sosny, olchy i jesiony. Lasy dodatkowo chłoną wodę, dlatego miasta w Kraju Mokradeł są często budowane w ich pobliżu.
Bagna, mokradła i torfowiska są jednak ostoją dla zgrai różnych zwierząt. Nie brak tutaj ptactwa, które wykorzystuje szuwary i zbiorniki wodne jako swoje siedliska. Mimo dużej ilości błota w tutejszych rzekach można znaleźć również dużo ryb - takich jak okonie, sandacze i węgorze. Ponadto istną plagą są liczne płazy, które wykorzystują umór wody jako swoje tereny lęgowe. Często mieszkańcy Tav muszą zwalczać ogromne populacje żab i ropuch ze swoich domostw. W podmokłych lasach można spotkać populacje dzików, bobrów i łosi. Nieco mniejsza jest liczebność wilków, jeleni, lisów oraz niedźwiedzi.
Gospodarka
Ze względu na charakterystyczną dla mieszkańców Shitchi no Kuni samodzielność i nie przejmowanie się światem zewnętrznym, gospodarka tej krainy nie jest bardzo rozbudowana. Rzadko nawiązują współprace handlowe z krajami ościennymi (no chyba, że ktoś specjalnie do nich przyjedzie coś zakupić). Mieszkańcy pojedynczych Tava celują głównie w samowystarczalność, co nie jest łatwym zadaniem. Rolnictwo na tych terenach bywa uciążliwe, ze względu na podmokły teren. Warto jednak zauważyć, że jest parę miejsc, które nie są tak bardzo zalewane, co pozwala na nich uprawę bardziej typowych roślin. Te lokacje są jednak względnie rzadkie, więc z tego powodu głównymi uprawami w tym rejonie jest bób, kilka bardziej wytrzymałych odmian ryżu, jęczmień oraz wapato - to ostatnie to roślina podobna do ziemniaka, jednak radząca sobie o wiele lepiej w mokrych terenach. Wśród zwierząt hodowlanych Kraju Mokradeł można wymienić krowy, świnie i drób - który hodowla "jakoś idzie" patrząc na dość trudne warunki. Z tego powodu często źródłem pokarmu zwierzęcego tej krainy jest łowiectwo. Przemysł na tych terenach nie rozwinął się tutaj znacznie i ogranicza się głównie do detalicznej produkcji na rzecz mieszkańców konkretnej Tavy. Czasem to obejmuje również kilka innych sąsiednich miast, jeśli te mają niedobór produktów. Czy ich produkty są mistrzowskiej jakości? Raczej nie. Ale ich twórcy skupiają się na ich aspekcie praktycznym i te spełniają swoją rolę dość dobrze. Metalurgia nie jest w tych okolicach bardzo zaawansowana, co wynika z utrudnionego dostępu do złóż. "Prawdziwe" kopalnie znajdują się na północy w górach, co umożliwia dostęp do żelaza, miedzi i cynku. W Shitchi no Kuni wydobywa się też dużo gliny, co jest lepszym budulcem od łatwo łapiącego wilgoć drewna. Pozwala też na tworzenie systemów ogrzewania, które pozwalają na utrzymanie ciepła w domach podczas zimy, bez obaw o zaprószenie ognia. Ale co jest używane jako paliwo? Torf. Kraj Mokradeł ma nadmiar torfu. Normalnie by go eksportowali, ale raczej okoliczne kraje nie potrzebują opału. Więc jeśli po coś tu przybywają, to chociażby po doskonałej jakości wiklinę - mieszkańcy Tava zyskali ogromną biegłość w pleceniu przedmiotów z tego materiału. Albo przyjeżdżają coś sprzedać. Ale mieszkańcy Mokradeł nie mają raczej co kupować - ponieważ wszystko mają tutaj na miejscu.
Tava - Miasta oraz Architektura
Tava to tutejsze określenie na miasta. Chociaż no, miasto to mała przesada, ponieawż największe z nich mają zaledwie po kilka tysięcy obywateli. Życie na tych terenach bywa trudne, dlatego mieszkańcy Kraju Mokradeł skupiają się właśnie w takich miejscach, dzięki czemu mają większą szansę na przetrwanie. Dlatego są budowane w miejscach, gdzie... No gdzie ludzie się akurat zebrali. Często wybierają też tereny na wzniesieniach, co umożliwia uniknięcie podtopień oraz łatwiejszą budowę. Bo próbował pan budować się na bagnie? Tak myślałem. Mieszkańcy do konstrukcji Tavów używają tego, co potrafią pozyskać w tych okolicach - czyli głównie drewna i glinianych cegieł. Zgodnie z myślą tej nacji, budowane przez nich domy są wytrzymałe i pozbawione zbędnych ozdobników. Większość z tych miast jest również otoczona murem, by zabezpieczyć je przed atakami bandytów i dzikich zwierząt. To właściwie cecha każdego z Tav, które są rozsiane po całym terytorium Shitchi no Kuni. Największe z nich to:
  • Yrembe - Nadmorska kolonia na wschodnim brzegu kraju. Została założona w ujściu rzeki Ysyry, rzekomo przez pierwszych ucieknierów z Cesarstwa Karmazynowego Słońca. Jest również jednym z nielicznych miast na tym terytorium, które posiada działający port, w którym nierzadko witają przybyszy z innych krain.
  • Chemba - Górska Tava, będąca głównym ośrodkiem górniczym w Kraju Mokradeł. Gdy w innej z osad występuje niedobór minerałów, to wchodzą w układy właśnie z nimi. Często zapłatą za metale i wyroby jest często żywność. Wynika to z faktu, że górski teren jest jeszcze gorszym miejscem na uprawy niż bagno. Ponadto są znani z tego, że rzadko ich zalewa.
  • Mombyte - Mieścina znajdująca się w puszczy na środku Shitchi no Kuni. Otoczenie lasu znacznie obniża wilgotność gleby, pozwalając na sensowną uprawę bardziej wydajnych produktów. Z tego powodu produkują najwięcej żywności ze wszystkich Tav, co przekłada się również na jej największą populację na terenie Kraju Mokradeł.
  • Kuara - Nietypowa Tav, zbudowana na terenie poniżej poziomu morza. Mieszkańcy tej miejscowości są nieco bardziej cywilizowani od reszty kraju, co widać po wykorzystywanej przez nich technologii. Dzięki sieci murów i kanałów potrafią z dużym powodzeniem zarządzać siecią wodną okolicy. Ułatwia to uprawy i minimalizuje szkody wywoływane wylewami rzek.
  • Vaka - Miasto kontrolujące najmniej zalewaną równinę na terenie państwa. Zarządcy nie zmarnowali tej okazji - dlatego mieszkańcy specjalizują się w hodowli zwierząt. Ludzie z Vaka są największymi posiadaczami bydła w całym Kraju Mokradeł, z czego czerpią poniekąd swoją dumę. Dlatego również, gdy handlują z innymi z Tav, jako towar na wymianę wykorzystują produkty pochodzenia krowiego.
  • Kaaguy - Mieścina otoczona lasami. Warunki do hodowli w tym rejonie są na tyle problematyczne, że głównym źródłem pożywienia dla mieszkańców są myśliwi. Z tego powodu tradycje łowieckie są dość popularne w tej Tavie, a dzieci uczy się od młodości sztuki polowania. Jednak tak duża ingerencja w populację dzikich zwierząt często wprowadza mieszkańców Kaaguy w konflikt z Druidami.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Polityka Kraju Mokradeł praktycznie nie istnieje. Każda wioska ma swojego zwierzchnika lub grupę zarządców, którzy są wybierani przez mieszkańców miasta raz na parę lat. W ten sposób chronią się przez reżimem, w której przywódca nie posiada władzy absolutnej - by uniknąć tego co się stało w Imperium Karmazynowego Słońca. Zarządcy służą jako planiści, sędziowie oraz dyplomaci stojący na czele swojej Tavy. To właśnie do nich należy organizacja pracy wewnątrz wioski, by umożliwić jej przetrwanie. Relacje pomiędzy konkretnymi Tavami mogą się znacznie różnić, ale w większości przypadków pozostają neutralne. Wynika to ze zwykłej przestrogi - w końcu lepiej nie robić sobie wrogów, jeśli jest szansa, że będziesz potrzebować ich pomocy, by przetrwać zimę. Konflikty zbrojne zdarzają się naprawdę rzadko, ale zwykle przywódcy mają bardzo dobry powód, by to zrobić. O polityce zagranicznej trudno mówić, skoro państwo nie posiada zwierzchniej władzy. Czasem wchodzą w relacje z kupcami, którzy przybywają tu w drodze z południa na północ albo na odwrót. Przez ten brak odgórnego Króla/Daimyo/Władcy Smocze Imperium oraz Królestwo Kupieckie zbudowało sobie swoją trasę pociągową. Ponieważ tory nie przebiegają bezpośrednio przez żadną z Tav, to mieszkańcy niezbyt się tym przejmują. Mają ważniejsze rzeczy do roboty, niż zamartwianie się, że ktoś walnął sobie drogę przez środek ich terenów.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Shitchi no Kuni to nacja ludzi, którzy są potomkami uciekinierów z Cesarstwa Karmazynowego Słońca. Jeszcze zanim to Imperium się rozpadło, istniały grupy osób, które nie chciały żyć w tym reżimie. Rozległe mokradła, na których przetrwanie jest uciążliwe nikogo z okolicznych nacji nie interesowały. Dlatego właśnie były idealnym miejscem dla takiej zgrai uciekinierów. Jednak właśnie z tego powodu mieszkańcy tej krainy byli zmuszeni by się przystosować do tych warunków. Nację z mokradeł cechuje swoisty pragmatyzm i samodzielność. Większość z nich jest wyuczona kilku różnych rzemiosł, co pozwala być ich Tavom samowystarczalnym. W każdym aspekcie życia stawiają głównie na wartości praktycznie niż estetykę. Dodatkowo znani są też ze swojej nieufności wobec odgórnej władzy.
W teorii mieszkańcy Kraju Mokradeł nie mają jako takiej religii. Nie wyznają żadnych bóstw per se - ale to nie znaczy, że nie mają swojego systemu wierzeń. Ponieważ wśród zwykłych ludzi krąży wiele podań, legend i innych opowiadań o fantastycznych istotach, które można spotkać na mokradłach. Stworzenia jak skrzaty, wróżki, wiedźmy i czarownicy są ich częstym elementem, jako istoty czerpiące mroczną i tajemną moc. Często mieszkańcy składają małe ofiary, by odstraszyć złe duchy i uniknąć nieszczęść. Z tego powodu osoby dysponujące dziwnymi mocami nie są raczej miło widziane w tych okolicach, w obawie o konszachty ze złymi istotami. Zdarzają się jednak wyjątki, chociażby lokalna grupa znana szerzej jako Druidzi. Jej przedstawiciele są jednymi z nielicznych, którzy mieszkają poza Tavami, preferując otoczenie natury - jakkolwiek nieprzyjemna byłaby w tych odstępach. Sami posiadają moc ograniczonego wpływania na naturę, co wykorzystują do rozkazywania faunie i florze tych terenów lub leczeniu innych istot. Gdy pojawiają się wewnątrz Tavów, to by pomóc lokalnej ludności z problemami z uprawami lub hodowlanymi zwierzętami.
Z powodu braku konkretnej religii, mieszkańcy Shitchi no Kuni nie obchodzą dużej liczby świąt. Są one zazwyczaj związane z przemijaniem pór roku. Niektóre z Tav urządzają coroczne jubileusze, podczas których świętują utworzenie ich miasta.
Zablokowany

Wróć do „Shitchi no Kuni - Kraj Mokradeł”