Kugutsutsukai | Puppeteer傀儡使い
PrzynależnośćHanagakure no Sato
Sztuka kuglarstwa swoje początki miała w Sunagakure no Sato. Choć istnieją pogłoski, że zdolność ta wywodzi się z legendarnego klanu Ōtsutsuki, wielu traktuje to jako plotkę, mającą nadać wyższy status tymże zdolnościom. Na przestrzeni wieków zdolności te oraz artystyczne podejście do tematu kukiełek sprawiło, że mistrzowie kukieł zdecydowali się zostać nieskrępowani ograniczeniami jakichkolwiek zasad. W końcu... sztuka musi być wolna. Siedziba organizacji, choć znajdująca się w Hanagakure, nie jest jednoznaczna z tym, że to tam jest większość marionetkarzy. Mistrzów tej sztuki można znaleźć bowiem na całym
Historia
Sztuka kuglarstwa narodziła się w Sunagakure dzięki pracy Monzaemona. Ta już legendarna wręcz postać początkowo wykorzystywał tę sztukę jedynie dla uciechy tłumów, jako forma rozrywki, bardzo szybko przy współpracy z ninja ewoluowała w bojową formę, którą możemy obserwować po dziś dzień.
Jednym z najsłynniejszych kuglarzy który wyniósł tą dziedzinę na zupełnie nowy poziom, był Akasuna no Sasori, który opracował wiele nowych zdolności kuglarskich, a wytworzone przez niego kukiełki były potężną bronią przez lata po jego śmierci. Jednak jego największym osiągnięciem było zamienienie człowieka w lalkę.
Po zniszczeniu Sunagakure, mistrzowie sztuki kuglarskiej wyemigrowali do Iwagakure. Był to też moment, gdzie wizja artystyczna kuglarstwa zaczęła się bardziej rozwijać. Gdy Shabudiba odbudowała Sunagakurę, ugrupowanie to się podzieliło. Część wróciła do Kaze no Kuni, zaś część została w Tsuchi no Kuni. Okres tego "rozłamu" można też uznać za okres, gdzie kuglarze zaczynali coraz chętniej mówić o wolności ich sztuki, nieskrępowanej żadną wioską.
Największa Światowa Wojna Shinobi, choć przyniosła wiele strat, dała marionetkarzom to, czego chcieli już od jakiegoś czasu. Wiele zniszczonych i zdelegalizowanych osad sprawiło, że ogromna ilość ninja nie miała gdzie się podziać. Kuglarze jednak tym się nie przejmowali. Wreszcie byli wolni. Ci, którzy potrzebowali domu i miejsca na świecie udali się z Hatsu Mei, dawną liderką tego ugrupowania z Iwagakure, do Hanagakure, gdzie założyli siedzibę główną organizacji.
Jednym z najsłynniejszych kuglarzy który wyniósł tą dziedzinę na zupełnie nowy poziom, był Akasuna no Sasori, który opracował wiele nowych zdolności kuglarskich, a wytworzone przez niego kukiełki były potężną bronią przez lata po jego śmierci. Jednak jego największym osiągnięciem było zamienienie człowieka w lalkę.
Po zniszczeniu Sunagakure, mistrzowie sztuki kuglarskiej wyemigrowali do Iwagakure. Był to też moment, gdzie wizja artystyczna kuglarstwa zaczęła się bardziej rozwijać. Gdy Shabudiba odbudowała Sunagakurę, ugrupowanie to się podzieliło. Część wróciła do Kaze no Kuni, zaś część została w Tsuchi no Kuni. Okres tego "rozłamu" można też uznać za okres, gdzie kuglarze zaczynali coraz chętniej mówić o wolności ich sztuki, nieskrępowanej żadną wioską.
Największa Światowa Wojna Shinobi, choć przyniosła wiele strat, dała marionetkarzom to, czego chcieli już od jakiegoś czasu. Wiele zniszczonych i zdelegalizowanych osad sprawiło, że ogromna ilość ninja nie miała gdzie się podziać. Kuglarze jednak tym się nie przejmowali. Wreszcie byli wolni. Ci, którzy potrzebowali domu i miejsca na świecie udali się z Hatsu Mei, dawną liderką tego ugrupowania z Iwagakure, do Hanagakure, gdzie założyli siedzibę główną organizacji.
Ważne informacje
- Jest to ugrupowanie, nie posiadają więc wspólnego nazwiska. Wszyscy jednak określają się mianem kuglarzy.
- Obecnym przywódcą organizacji jest Hatsu Mei.
- Choć organizacja ta ma swoją siedzibę w Hanagakure, ich członków można znaleźć na całym świecie.
- Większość kuglarzy ma dryg do sztuki tworzenia.
- Ich Hiden nosi nazwę Kugutsu no Jutsu.
Zdolności
Walka kuglarzy opiera się w dużej mierze na kontrolowaniu kukieł i używaniu ich w walce. Kukiełki często wyposażone są w zabójcze mechanizmy, przystosowane do szybkiego zabijania celów. By stworzyć kukiełkę potrzebujemy posiadać dziedzinę Shokunin-Waza. Żeby kontrolować kukiełkę potrzebujemy posiadać dziedzinę Kugutsu no Jutsu.
Tworzenie kukiełki
Jesteśmy w stanie stworzyć kukiełkę o poziomie równym naszemu poziomowi Shokunin-Waza. Tak więc mając poziom B w Shokunin-Waza, stworzymy kukiełkę o poziomie B. Opanowanie tworzenia danej kukiełki, kosztuje PT. Im wyższy poziom kukiełki, tym więcej zdolności i broni jest w stanie posiadać:
Poprzez funkcje rozumiemy bronie (np. miecz) aczkolwiek liczy się sam fakt posiadania danego rodzaju broni, a nie ich ilości. Jeśli kukiełka posiada dwa miecze, liczy się to jako jedna funkcja. Rozumiemy przez to też rożnego rodzaju mechanizmy, jak rozciągana ręka, rozsuwany brzuch itp. Czyli wszystkie rzeczy wynikające z budowy kukiełki, ale wymagające od niej czegoś więcej niż ruch by zacząć działać. Pieczętowanie kukły w zwoju zajmuje różne ilości slotów i ich ilość jest omawiana bezpośrednio przy ocenianiu kukiełki. Kuglarz może zrobić dowolną ilość kukiełek między wątkami i nie wliczają się one do ogólnego limitu Shokunin-Waza. Listę przykładowych mechanizmów znajdziecie w sklepie.
Refleks, Kontrola Chakry oraz Siła Woli to atrybuty, których kukiełka nie posiada jako nieożywiona istota. Co prawda istnieją drobne wyjątki, jak żywa kukła, ale poza nielicznymi wyjątkami, lalki pozbawione są tych atrybutów. Posiadają natomiast Siłę, Szybkość oraz Wytrzymałość, gdzie ilość punktów do rozdania w tych atrybutach przekłada się na poziom dziedziny Kugutsu no Jutsu:
Normalne kukły nie mogą przekroczyć limitu 10 punktów w atrybucie. Wyjątkiem są żywe kukiełki, które nie posiadają takiego ograniczenia. Ich limit wynosi 12. Kuglarz powinien przy swojej marionetce zawsze zaznaczyć czy może ona przechowywać jego słój z sercem i mózgiem, a jeśli tak, powinien on wyznaczyć oddzielne atrybuty, na taki właśnie wypadek.
Ranga Kukiełki | Ilość funkcji |
---|---|
D | 1 |
C | 3 |
B | 5 |
A | 7 |
S | 10 |
Refleks, Kontrola Chakry oraz Siła Woli to atrybuty, których kukiełka nie posiada jako nieożywiona istota. Co prawda istnieją drobne wyjątki, jak żywa kukła, ale poza nielicznymi wyjątkami, lalki pozbawione są tych atrybutów. Posiadają natomiast Siłę, Szybkość oraz Wytrzymałość, gdzie ilość punktów do rozdania w tych atrybutach przekłada się na poziom dziedziny Kugutsu no Jutsu:
Poziom dziedziny | Ilość pkt atrybutów do rozdania | Maksymalna wartość atrybutu |
---|---|---|
D | 15 | 6 |
C | 18 | 7 |
B | 20 | 8 |
A | 22 | 9 |
S | 25 | 10 |
Kontrolowanie kukiełek
Do kontrolowania kukiełek kuglarze używają specjalnej techniki, która tworzy nici z chakry. Łączą one kukiełkę z palcami kuglarza. Niedoświadczeni kuglarze potrzebują 10 palców do kontrolowania jednej lalki. Im większa jest precyzja i zręczność kuglarza, tym więcej kukiełek jest on w stanie kontrolować:
Po osiągnięciu refleksu 10 oraz rozwinięciu odpowiednio dziedziny klanowej istnieje możliwość jeszcze większe limitu kontrolowania kukiełek, wymaga to jednak zwykle modyfikacji własnego ciała i jest oceniane jako modyfikacja ciała przez moderatora kuźni. Podczas kontrolowania kukiełki można składać pieczęci jednak wywoła to u kukły dziwne, niekontrolowane przez kuglarza zachowania. Po osiągnięciu 7 poziomu w refleksie, Kuglarz jest w stanie przewidzieć to, w jaki sposób zachowa się kukiełka przy danej pieczęci - znając ułożenie palców do owej pieczęci oraz do zachowania kukiełki - co pozwala uniknąć mu czarnych scenariuszy pokroju zniszczenia kukiełki, ale nie zapewnia mu kontroli nad nią.
Poziom Refleksu | Ilość kontrolowanych na raz kukiełek |
---|---|
5 | 1 kukiełka |
7 | 2 kukiełki |
8 | 3 kukiełki |
10 | 4 kukiełki |
Wzór kukiełki
Kod: Zaznacz cały
[title][/title]
[pic rank=][/pic]
[row title=Koszt][/row]
[row title=Atrybuty]Siła | Szybkość | Wytrzymałość | Refleks 0 | Siła Woli 0 | Kontrola Chakry 0[/row]
[row title=Stacki/Sloty][/row]
[row title=Żywa kukła][/row]
[description][/description]
[row title=Lista funkcji][/row]
[description][/description]
- Nazwa - podawana w tagu title
- Grafika - podawana wewnątrz tagu pic; w pic rank= wpisać rangę kukiełki
- Koszt: - podawany przez sprawdzającego po akceptacji lalki. Pod spodem warto rozpisać jak sam gracz widzi koszt. Koszt uwzględnia podstawowe wyposażenie kukiełki
- Atrybuty - podawane wewnątrz tagu row
- Stacki/Sloty - ile stacków/slotów zajmuje jednak kukiełka w zwoju
- Żywa kukła - czy można zmienić kukiełkę w żywą kukłę - tak/nie. Podawane wewnątrz tagu row
- Opis - podawany w pierwszym tagu description
- Lista funkcji - podawana w drugim tagu description