- ...Tia, to musi być wina amnezji.
Odpowiedziała nieco niepewnie Nie-Kumariś, notując sobie w główce, wszystko co sama Miguru wiedziała na temat tej okropnej przypadłości.
Klątwa pustyni. Jejku jak to okropnie brzmiało. A jej działanie było jeszcze gorsze! Takie... wysuszanie, to musiał być straszny widok. Wyczuwając zmartwienie dziewczyny, sierotka poczuła, że musi ją jakoś pocieszyć, toteż poklepała ją po ramieniu, po czym rzuciła pewnym głosikiem.
- Twojej mamie to nie grozi, uratujemy ją!
Jak już znalazły się w domku doktora z ciekawością przyjrzała się wnętrzu pomieszczenia jak i samemu doktorkowi. Na początku poza przywitaniem się prostym:
- Doberek.
Pustelniczka wkroczyła do akcji dopiero gdy doktorek zaczął sprawiać problemy.
- Ja jestem ochroną!
Rzuciła z sporą dumą w głosie po czym kontynuowała swą wypowiedź.
- Może słyszałeś o Aneko? To ja~! Zawodowo przeprowadzam ludzi przez pustynie! Bandyci mi nie straszni, piasek nas uchroni. Gdy kończyła zdanie, wykonała gest ręką, przelewając chakrę przez swe ciało do piasku, sprawiając, iż niewielka chmurka piasku, wyfrunęła z jej "plecaczka" i ukształtowała się w wirującą aureolkę nad głową Aneko.
SpecjalizacjaSuna no Seichu
Chakra3480-12 Chakry (Bo nie liczę chakry, którą wykupiłam podczas trwania misji)
Techniczki
► Pokaż Spoiler
KlasyfikacjaSuna no Seichū, Przepływ chakry
PieczęcieWymagane ruchy ręki do kontroli piasku
KosztZależny od ilości kontrolowanego piasku za turę
ZasięgZależy od rangi dziedziny
WymaganiaPiasek
Podstawowa zdolność pozwalająca na kontrolę piachu za pomocą chakry. Sabaku łączy swą chakrę z piachem i dzięki temu jest w stanie go kontrolować. Maksymalne ilości kontrolowanego piasku zależne są od doświadczenia użytkownika z dziedziną oraz jego mocą. Dzięki Suna no Seichū piach staje się dla Sabaku tym, czym dla Kugutsutsukai są marionetki - bronią. Technika ta musi być aktywna, aby można było korzystać z formowania bardziej skomplikowanych kształtów. Używanie tej techniki może zastąpić techniki dedykowane, jednak ich efektywność będzie znacznie mniejsza. Oznacza to, że np. tworząc z jej pomocą shurikena będzie on znacznie słabszy niż w Suna Shuriken.
- Suna no Seichū Ranga D (1) - 20 metrów
- Suna no Seichū Ranga C (2) - 35 metrów
- Suna no Seichū Ranga B (3) - 50 metrów
- Suna no Seichū Ranga A (4) - 75 metrów
- Suna no Seichū Ranga S (5) - 100 metrów
Posiadając Specjalizację w technikach Suna no Seichū i osiągnięciu poziomu S w dziedzinie, ninja zyskuje dodatkowe 50 metrów zasięgu.
Prędkość piasku:
- Suna no Seichū Ranga D (1) - 4 szybkości.
- Suna no Seichū Ranga C (2) - 5 szybkości.
- Suna no Seichū Ranga B (3) - 6 szybkości.
- Suna no Seichū Ranga A (4) - 7 szybkości.
- Suna no Seichū Ranga S (5) - 8 szybkości.
Posiadając Specjalizację w technikach Suna no Seichū, prędkość piasku na randze S jest równa poziomowi Refleksu członka klanu Sabaku, ale nie jest mniejsza od 8.
Ilości piasku i koszta kontroli:
- Mała - Koszt Standardowy D. Garść piachu jaką zmieścić możemy w kieszeniach bądź plecaku. Mniej-więcej wiadro piachu. Taką ilość piasku możemy zapieczętować w 5 slotach. Z takich ilości piasku korzystać może każdy Sabaku z dziedziną na poziomie D.
- Duża - Koszt Standardowy C. Ilość jaką możemy nosić przy sobie w piaskowym naczyniu. Mniej-więcej pełna, duża piaskownica piachu. Taką ilość piasku możemy zapieczętować w 15 slotach. Z takich ilości piasku korzystać może każdy Sabaku z dziedziną na poziomie C.
- Ogromna - Koszt Standardowy B. Ilość piachu potrzebna do wypełnienia basenu piaskowego. Taką ilość piasku możemy zapieczętować w 40 slotach. Z takich ilości piasku korzystać może każdy Sabaku z dziedziną na poziomie B.
- Gigantyczna - Koszt Standardowy A. Ilość wystarczająca do zapełnienia dwóch olimpijskich basenów. Taką ilość piasku możemy zapieczętować w 100 slotach. Z takich ilości piasku korzystać może każdy Sabaku z dziedziną na poziomie A.
- Monstrualna - Koszt Standardowy S. Ilość mogąca zasypać cały stadion piłkarski. Taką ilość piasku możemy zapieczętować w 200 slotach. Z takich ilości piasku korzystać może każdy Sabaku z dziedziną na poziomie S.
- Absurdalna - Koszt Podwójny S. Wszystko powyżej monstrualnej, ciężko o takie ilości piachu poza krajami pustynnymi. Taką ilość piasku możemy zapieczętować w 500 slotach. Z takich ilości piasku korzystać może jedynie Sabaku posiadający Specjalizację w technikach Suna no Seichū oraz dziedzinę na poziomie S.
Posiadając Specjalizację w technikach Suna no Seichū, koszta na turę zmniejszone są o połowę.
Nie można kontrolować piachu, który jest wykorzystywany przez innego posiadacza tego Hiden. Jeśli jednak taki piach po użyciu techniki leżał przez turę, nie będąc wykorzystywanym do żadnej techniki przeciwnika, wówczas można go wykorzystać tak, jakby był naturalny.
Posiadając rangę B w Suna no Seichū nie trzeba dłużej piasku kontrolować dłońmi i można samymi myślami.
AtutyRegeneracja chakry, Survival, Tolerancja, Treser
► Pokaż Spoiler
Postać posiada siłę życiową pozwalającą jej działać dłużej i regenerować chakrę o wiele szybciej niż przeciętna osoba. Umiejętność ta pozwala regenerować 5% maksymalnej chakry użytkownika na turę, tak długo, jak nie korzysta ona z technik podtrzymywanych, nie używała technik w tej turze bądź nie traciła chakry w inny sposób. Można zregenerować maksymalnie 50% maksymalnej many na misję/walkę/event.
Postać posiada wiedzę niezbędną do przetrwania w dziczy. Wie, gdzie szukać schronienia, jakie rośliny są jadalne czy choćby jak rozpalić ogień.
Postać w wyniku różnych doświadczeń zyskała zwiększoną odporność na różne warunki pogodowe i ich zmienność. Dzięki temu lepiej znosi mrozy czy upały, nawet jeśli nie są one naturalne dla jego miejsca urodzenia. Atut tolerancji daje lepsze efekty wraz z wyższym atrybutem Wytrzymałości, pozwalając na wyższych poziomach (8+) negować nawet negatywne skutki bardziej wymagających warunków atmosferycznych, jak np. burze piaskowe, nienaturalnych źródła temperatur jak ogniska czy lodowce, a w przypadku naprawdę Wytrzymałych postaci - nawet słabsze techniki wpływające na temperaturę mogą nie odnosić skutków na postaci, co jest w pełni zależne od MG.
Postać ma w sobie to coś, co pozwala jej dogadywać się ze zwierzętami, wydawać im polecenia i sprawiać, że te zwyczajnie mogą jej towarzyszyć na różnego rodzaju wyprawach czy misjach. W przypadku osób, które bazowo posiadają tego typu zdolność (jak np. członkowie klanu Inuzuka), ilość zwierząt na misji wzrasta o jeden. W przypadku zaś innych postaci, te zyskują możliwość posiadania własnego zwierzęcego towarzysza, który może im pomagać w działaniach.
Atut ten nie dotyczy zwierząt paktowych.