Akuma Ichizoku | Akuma Clan悪魔 一族
PrzynależnośćHanagakure
Niezwykle mały klan o ogromnym potencjale, który jest zarazem ich klątwą. Niektórzy z członków klanu potrafią absorbować i magazynować w sobie chakrę natury, którą mogą następnie wykorzystać, aby zmutować własne ciało zwiększając tym samym swój potencjał bojowy. Nawet w samej rodzinie jest to zdolność niezwykle rzadka, którą posiadają jedynie nieliczne jednostki. Bywa, iż geny siedzą uśpione przez nawet kilka pokoleń. Największą bolączką tych zdolności jest moc, z jaką oddziałowuje ona na ludzką psychikę. Gwałtowne mutacje, powodowane przez zwykle nieprzyswajalną dla człowieka energię natury, wywołują niezwykle trudne do opanowania ataki agresji, które porównać można do szału berserkera. A przez fakt, iż w przeciwieństwie do Przeklętej Pieczęci nie sposób tego całkiem wyłączyć, członkowie klanu posiadający te zdolności zmuszeni są do życia w izolacji, gdyż każde zachwiania nastroju mogą aktywować bombę, która nie spocznie póki nie zniszczy wszystkiego w swej okolicy.
Historia
W zamierzchłej historii moc rodu traktowana była jedynie jako przekleństwo. Osoby nią obdarzone musiały żyć z dala od wszelkiego społeczeństwa, próbując opanować swe szalejące emocje i żyć niczym mnisi. Dopiero po odkryciu klanu przez Orochimaru, moc absorpcji energii natury oraz wiążąca się z nią potęga zyskała nieco na rozgłosie. Po utworzeniu Otogakure jako prawdziwej Wioski Shinobi, w jej murach swe miejsce znalazło wielu z członków tej rodzinny, stając się z miejsca jednym z bardziej tajemniczych, przerażających, ale i szanowanych klanów zamieszkujących dawny Kraj Ryżu.
Pomimo ogromnej potęgi, a może właśnie przez nią i związane z kontrolą mocy problemy oraz niewielką ilość ludzi obdarzoną tą zdolnością, klan Akuma nigdy nie zdobył większego rozgłosu i większość świata shinobi na przestrzeni lat szybko o nich zapomniała. Co jakiś czas znajdą się ambitne jednostki spoza rodu, którzy pragną uzyskać ich zdolności na własność, jednak nie jest to moc, którą od tak można sobie przeszczepić jak któreś z "powszechniejszych" Kekkei Genkai. Z powodu swego skomplikowania, nieznanych czynników i braku informacji o posiadaniu tej mocy, nikomu spoza rodziny nie udało się całkowicie odtworzyć ich mocy. Najbliższe pierwowzorowi są sztuczne, wzorowane na rodzie Akuma przeklęte pieczęci oraz korzystające z mądrości zwierząt Sennin Mōdo . Po ostatniej wojnie, większość rodu znalazła nowy dom w Hanakagakure, gdzie ich bojowy potencjał budzi więcej zazdrości, ale i poszanowania aniżeli strachu.
Pomimo ogromnej potęgi, a może właśnie przez nią i związane z kontrolą mocy problemy oraz niewielką ilość ludzi obdarzoną tą zdolnością, klan Akuma nigdy nie zdobył większego rozgłosu i większość świata shinobi na przestrzeni lat szybko o nich zapomniała. Co jakiś czas znajdą się ambitne jednostki spoza rodu, którzy pragną uzyskać ich zdolności na własność, jednak nie jest to moc, którą od tak można sobie przeszczepić jak któreś z "powszechniejszych" Kekkei Genkai. Z powodu swego skomplikowania, nieznanych czynników i braku informacji o posiadaniu tej mocy, nikomu spoza rodziny nie udało się całkowicie odtworzyć ich mocy. Najbliższe pierwowzorowi są sztuczne, wzorowane na rodzie Akuma przeklęte pieczęci oraz korzystające z mądrości zwierząt Sennin Mōdo . Po ostatniej wojnie, większość rodu znalazła nowy dom w Hanakagakure, gdzie ich bojowy potencjał budzi więcej zazdrości, ale i poszanowania aniżeli strachu.
Ważne informacje
- Oficjalne nazwisko klanowe to Akuma.
- Lider klanu jest obecnie nieznany.
- Większość klanu związała się z Hanagakure no Sato. Wciąż jednak pojedynczy członkowie tego rodu mogą znajdować się w innej osadzie bądź podążyć kompletnie inną ścieżką.
- Członkowie rodu Akuma nie mogą korzystać z następujących wspomagań: Cursed Seal, Żywa Marionetka.
- Ich transformacje nie dają bonusów do statystyk fizycznych. Potrafią jednak nadal wpływać na możliwości fizyczne użytkownika.
- Ich Kekkei Genkai nosi nazwę Senninka,
- Zdolności nie da się przeszczepić tradycyjnymi metodami.
- Większość członków klanu próbuje radzić sobie z atakami za pomocą medytacji i nowoczesnej medycyny.
Zdolności
Klan Akuma posiada szereg zdolności powiązany z nienaturalną zdolnością ich ciałą do absorbowania energii natury z najbliższego otoczenia:
- Absorpcja energii natury - pozwala im na odnowienie własnych zasobów chakry o 2.5% jej maksymalnej ilości co turę. Działa to na zasadach atutu Regeneracji Chakry. W przypadku wzięcia atutu Regeneracja Chakry, użytkownik regeneruje łącznie na turę 7.5% swojej maksymalnej ilości chakry, zgodnie z zasadami tego atutu.
Dodatkowo, posiadacze Senninki mają wrodzone predyspozycje do opanowania Senjutsu. Nie zmienia to wymagań do opanowania Trybu Mędrca, ale sam proces nauki jest prostszy (ocenia MG). Do tego, kiedy podczas zbierania chakry natury zachwiana zostanie równowaga, postać nie zamienia się w kamień. W zamian za to, niezależnie od posiadanej SW i nastroju, wpada automatycznie w szał. - Mutacje - ninja z klanu Akuma mogą za pomocą swych zdolności mutować własne ciała podobnie jak użytkownicy przeklętej pieczęci z tym, iż u nich przemiany nie ograniczają się do jednej formy. Zwiększenie masy mięśniowej, wytworzenie pozwalających na lot "odrzutowych silników", przemiana kończyn w monstrualne bronie i wiele innych. Im bardziej potężne i skomplikowane transformacje tym wyższa ranga techniki, większe koszty chakry i szansa na atak szału.
- Kontakt z naturą - wszyscy członkowie rodu potrafią komunikować się ze zwierzętami - one rozumieją ich, a oni wszelkie zwierzęta. O ile członek rodu jest spokojny, zwierzęta nie obawiają się go i ze spokojem przebywają w jego otoczeniu.
- Napady szału - agresywny, morderczy szał jest wiecznym zagrożeniem czyhającym nad każdym członkiem rodu. Najmniejsza pierdoła jest w stanie rozjuszyć shinobi z klanu Akuma sprawiając, iż ten zacznie atakować wszystko bez skrupułów czy namysłu. 10 poziom Siły Woli pozwala na zniwelowanie ataków gniewu chyba, że użytkownik forsuje się ponad wytrzymałość swego organizmu. Im niższy poziom siły woli tym większa szansa na rozjuszenie i atak. Kolejne przemiany w krótkich odstępie czasu dodatkowo zwiększają szansę na atak oraz jego moc.