KlasyfikacjaKōton, Transformacja Natury
PieczęciePies → Małpa → Smok → Szczur → Dzik → Tygrys → Zając
KosztStandardowy na turę
ZasięgDotykowy
Wymagania---
DodatkoweTechnika kosztuje 15 PT
Bazowa technika do niszczenia stalowych przedmiotów do jakiej dostęp mają jedynie najznamienitsi użytkownicy Kōtonu. Użytkownik po złożeniu pieczęci i przelaniu chakry do dłoni, jest w stanie dotknąć stalowego przedmiotu jaki to zaczyna rozpadać się w pył, zaczynając rozpad od miejsca dotyku. Użyteczne do niszczenia broni czy zbroi. Dopóki użytkownik podtrzymuje technikę, jest w stanie dotykiem w ten sposób niszczyć przedmioty. Nie ma znaczenia jaka jest wytrzymałość przedmiotu, tak długo jak ten jest stalowy. Ot, każda stal jest możliwa dla nich do zniszczenia. Ograniczeniem jest jednak rozmiar przedmiotu jaki to chcemy w ten sposób zniszczyć. Maksymalnie można zniszczyć przedmioty maksymalnie objętości 3m3, przez co realnie technika ta nie jest w stanie niszczyć całych budowli, choć może je uszkodzić. W ten sposób niemożliwe jest jednak zniszczenie przedmiotów uznawanych za Unikaty.
Posiadając Sennina Kōtonu jesteśmy w stanie użyć techniki na dystans. Po złożeniu pieczęci, a następnie kumulowaniu chakry przez czas złożenia kolejnych 7 pieczęci - użytkownik zamiast niszczyć przedmioty dotykiem rozprowadza w promieniu 15 metrów chakrę, jaka to niszczy wszystkie stalowe przedmioty w zasięgu techniki. Te zwyczajnie rozpadają się w pył, nie zostawiając po sobie nic. Maksymalnie jest jednak w stanie zniszczyć w ten sposób 5m3. Nie jest on w stanie wybrać jakie są niszczone przez co można w ten sposób bardzo łatwo utrudnić sobie życie. W ten sposób nadal niemożliwe jest zniszczenie przedmiotów uznawanych za Unikaty. Koszt takiego zabiegu zamiast Standardowego B wynosi Trzykrotny A.
Posiadając rangę S w Kotonie zamiast przelewać niszczącą chakrę bezpośrednio do dłoni, możemy przelać ją na pojedynczy przedmiot i wykorzystać go jako przedłużenie tej techniki, tak długo jak mamy z nim kontakt.
Posiadając Specjalizację w Kotonie jesteśmy w stanie pominąć składanie pieczęci, jednak czas kumulacji chakry zostaje taki sam.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=破壊]Hakai | Destruction[/title]
[pic rank=B]https://i.imgur.com/dZ9Av18.png[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Kōton, Transformacja Natury[/row]
[row title=Pieczęcie]Pies → Małpa → Smok → Szczur → Dzik → Tygrys → Zając[/row]
[row title=Koszt]Standardowy na turę[/row]
[row title=Zasięg]Dotykowy[/row]
[row title=Wymagania]---[/row]
[row title=Dodatkowe]Technika kosztuje 15 PT[/row]
[description]Bazowa technika do niszczenia stalowych przedmiotów do jakiej dostęp mają jedynie najznamienitsi użytkownicy Kōtonu. Użytkownik po złożeniu pieczęci i przelaniu chakry do dłoni, jest w stanie dotknąć stalowego przedmiotu jaki to zaczyna rozpadać się w pył, zaczynając rozpad od miejsca dotyku. Użyteczne do niszczenia broni czy zbroi. Dopóki użytkownik podtrzymuje technikę, jest w stanie dotykiem w ten sposób niszczyć przedmioty. Nie ma znaczenia jaka jest wytrzymałość przedmiotu, tak długo jak ten jest stalowy. Ot, każda stal jest możliwa dla nich do zniszczenia. Ograniczeniem jest jednak rozmiar przedmiotu jaki to chcemy w ten sposób zniszczyć. Maksymalnie można zniszczyć przedmioty maksymalnie objętości 3m[sup]3[/sup], przez co realnie technika ta nie jest w stanie niszczyć całych budowli, choć może je uszkodzić. W ten sposób niemożliwe jest jednak zniszczenie przedmiotów uznawanych za Unikaty.
[b]Posiadając Sennina Kōtonu[/b] jesteśmy w stanie użyć techniki na dystans. Po złożeniu pieczęci, a następnie kumulowaniu chakry przez czas złożenia kolejnych 7 pieczęci - użytkownik zamiast niszczyć przedmioty dotykiem rozprowadza w promieniu 15 metrów chakrę, jaka to niszczy wszystkie stalowe przedmioty w zasięgu techniki. Te zwyczajnie rozpadają się w pył, nie zostawiając po sobie nic. Maksymalnie jest jednak w stanie zniszczyć w ten sposób 5m[sup]3[/sup]. Nie jest on w stanie wybrać jakie są niszczone przez co można w ten sposób bardzo łatwo utrudnić sobie życie. W ten sposób nadal niemożliwe jest zniszczenie przedmiotów uznawanych za Unikaty. Koszt takiego zabiegu zamiast Standardowego B wynosi Trzykrotny A.
[b]Posiadając rangę S w Kotonie[/b] zamiast przelewać niszczącą chakrę bezpośrednio do dłoni, możemy przelać ją na pojedynczy przedmiot i wykorzystać go jako przedłużenie tej techniki, tak długo jak mamy z nim kontakt.
[b]Posiadając Specjalizację w Kotonie[/b] jesteśmy w stanie pominąć składanie pieczęci, jednak czas kumulacji chakry zostaje taki sam.[/description]
KlasyfikacjaKoton, Transformacja natury
PieczęcieBARAN → Pies → Ptak → Koń → Szczur → Tygrys → Koń
KosztSTANDARDOWY + ZA WYTRZYMAŁOŚĆ STALI
Standardowy na turę za utrzymanie od drugiej tury istnienia
Zasięg---
Wymagania---
Technika będąca swoistą odpowiedzą na Dotonową techniką. Ta zupełnie jak swoja bliźniaczka pozwala na stworzenie giganta tym razem jednak ze Stali. Golem ten musi być humanoidem posiadającym ręce, nogi tors i głowę. Ma on rozmiar normalnego człowieka. Wykonuje on wszystkie rozkazy swojego twórcy, ale nie jest on zbyt inteligentny, przez co bardziej skomplikowane polecenia odpadają. Kosztem standardowym A można zaleczyć uszkodzenia powstałe w wyniku walki, jeśli nie przekraczają one rozmiarami kończyny. Czasem Golem posiada delikatny niebieskawy błysk w oczodołach lub zagłębieniach ciała. Podchodzący od żywiołu błyskawicy, który bierze udział w formowaniu Stal. Jednak użytkownicy innej drogi tworzący stal z wykorzystaniem ognia otrzymują czerwony kolor.
Posiadając rangę A w Koton można przelać większą ilość chakry do utworzenia golema. By stworzyć go w rozmiarze 30 metrów trzeba przelać koszt chakry równy Standardowy kosztowi rangi A + Za wytrzymałość stali. Koszt utrzymania wynosi wówczas Standardowy rangi A na turę.
Posiadając rangę S w Koton twórca golema może utworzyć go dookoła siebie, robiąc za jego rdzeń. Dzięki temu może sterować ruchami golema sprawiając, że ten będzie zdolny do wykonywania bardziej nietypowych i skomplikowanych manewrów.
Posiadając Sennina w Koton można golemowi stworzyć również zestaw zwykłej broni na przykład tarczę i miecz.
Posiadając rangę S i Specjalizację w Kotonie tworzenie większych golemów jest jeszcze bardziej efektowne i można stworzyć monstrualnego golema, osiągającego rozmiar nawet 100 metrów, kosztem równym Potrójny rangi S + Za wytrzymałość sali. Koszt utrzymania wynosi wówczas Standardowy S na turę.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=鋼鉄神アバター]Kōtetsu-shin Abatā | God of steel Avatar[/title]
[pic rank=B]https://i.imgur.com/99bN7pN.png[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Koton, Transformacja natury[/row][/spoiler]
[row title=Pieczęcie]BARAN → Pies → Ptak → Koń → Szczur → Tygrys → Koń [/row]
[row title=Koszt]STANDARDOWY + ZA WYTRZYMAŁOŚĆ STALI
Standardowy na turę za utrzymanie od drugiej tury istnienia[/row]
[row title=Zasięg]---[/row]
[row title=Wymagania]---[/row]
[description]Technika będąca swoistą odpowiedzą na Dotonową techniką. Ta zupełnie jak swoja bliźniaczka pozwala na stworzenie giganta tym razem jednak ze Stali. Golem ten musi być humanoidem posiadającym ręce, nogi tors i głowę. Ma on rozmiar normalnego człowieka. Wykonuje on wszystkie rozkazy swojego twórcy, ale nie jest on zbyt inteligentny, przez co bardziej skomplikowane polecenia odpadają. Kosztem standardowym A można zaleczyć uszkodzenia powstałe w wyniku walki, jeśli nie przekraczają one rozmiarami kończyny. Czasem Golem posiada delikatny niebieskawy błysk w oczodołach lub zagłębieniach ciała. Podchodzący od żywiołu błyskawicy, który bierze udział w formowaniu Stal. Jednak użytkownicy innej drogi tworzący stal z wykorzystaniem ognia otrzymują czerwony kolor.
[b]Posiadając rangę A w Koton[/b] można przelać większą ilość chakry do utworzenia golema. By stworzyć go w rozmiarze 30 metrów trzeba przelać koszt chakry równy Standardowy kosztowi rangi A + Za wytrzymałość stali. Koszt utrzymania wynosi wówczas Standardowy rangi A na turę.
[b]Posiadając rangę S w Koton[/b] twórca golema może utworzyć go dookoła siebie, robiąc za jego rdzeń. Dzięki temu może sterować ruchami golema sprawiając, że ten będzie zdolny do wykonywania bardziej nietypowych i skomplikowanych manewrów.
[b]Posiadając Sennina w Koton[/b] można golemowi stworzyć również zestaw zwykłej broni na przykład tarczę i miecz.
[b]Posiadając rangę S i Specjalizację w Kotonie[/b] tworzenie większych golemów jest jeszcze bardziej efektowne i można stworzyć monstrualnego golema, osiągającego rozmiar nawet 100 metrów, kosztem równym Potrójny rangi S + Za wytrzymałość sali. Koszt utrzymania wynosi wówczas Standardowy S na turę.[/description]
KlasyfikacjaKōton, Transformacja Natury
PieczęcieWół → Dzik → Baran → Pies → Królik
KosztStandardowy za 3 pociski
Zasięg15m
Użytkownik wyciąga dłoń przed siebie i przesyła do niej chakrę Kōtonu, dzięki czemu może może wystrzelić z własnych paznokci kolce o promieniu około 5 centymetrów i długości do 40 cm. Zaostrzone szpikulce lecą z dużą prędkością, dzięki czemu mogą być w stanie przebić się nawet przez bariery. Mają twardość hartowanej stali i są niebywale ostre.
Posiadając rangę A w Kōton można standardowym kosztem utworzyć do 5 pocisków.
Posiadając rangę S w Kōton możemy pominąć 2 pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Kōton pozwala na zwiększenie zasięgu o dodatkowe dziesięć metrów.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=鋼遁・飛行釘]Kōton: Hikōkugi | Steel Release: Flying Spikes[/title]
[pic rank=B]https://i.imgur.com/7zzUpCz.png[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Kōton, Transformacja Natury[/row]
[row title=Pieczęcie]Wół → Dzik → Baran → Pies → Królik[/row]
[row title=Koszt]Standardowy za 3 pociski[/row]
[row title=Zasięg]15m[/row]
[description]Użytkownik wyciąga dłoń przed siebie i przesyła do niej chakrę Kōtonu, dzięki czemu może może wystrzelić z własnych paznokci kolce o promieniu około 5 centymetrów i długości do 40 cm. Zaostrzone szpikulce lecą z dużą prędkością, dzięki czemu mogą być w stanie przebić się nawet przez bariery. Mają twardość hartowanej stali i są niebywale ostre.
[b]Posiadając rangę A w Kōton[/b] można standardowym kosztem utworzyć do 5 pocisków.
[b]Posiadając rangę S w Kōton[/b] możemy pominąć 2 pieczęci.
[b]Posiadając Specjalizację w Kōton[/b] pozwala na zwiększenie zasięgu o dodatkowe dziesięć metrów.[/description]
KlasyfikacjaKōton, Transformacja Natury
PieczęcieWół → Wąż → Szczur → Smok → Ptak
KosztPołowiczny za modyfikację na turę + standardowy za wytrzymałość stali na turę
ZasięgNa siebie
DodatkoweTechnika kosztuje 15 PT
Zamiast pokrywać ciało stalą, technika zamienia dowolną kończynę w metalową broń bądź uformować ją w pożądany kształt. Zmiany są raczej niewielkie, mogąc uzyskać w ten sposób miecz bądź innego rodzaju ostrze. Wraz jednak z rozwojem dziedziny klanowych
Technika polegająca na zamianie wybranej kończyny swojego ciała w dowolny kształt ze stali. Standardowo są to niewielkie zmiany, jak przemiana ręki, bądź innej kończyny w proste kształty jak miecz, czy innego rodzaju ostrze.
Posiadając rangę A w Kōton możemy zacząć tworzyć znacznie bardziej skomplikowane kształty i większą ich ilość, jak chociażby wypustki, duża ilość niewielkich kolców itp.
Posiadając rangę S w Kōton możemy pominąć 3 pieczęci.
Posiadając Specjalizację w Kōton możemy wytwarzać broń oburęczną poprzez złożenie dłoni i wspólną ich przemianę za dodatkowy koszt połowiczny od modyfikacji oraz dodatkowy standardowy za wytrzymałość.
Posiadając Sennina Kōtonu możemy tworzyć bardziej skomplikowane bronie, jakie opierają się na ruszających się mechanizmach jak np. piła łańcuchowa. Dzięki temu znacząco jesteśmy w stanie zwiększyć przebicie i obrażenia zadawane tą techniką.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=鋼遁・体の変化 ]Kōton: Karada no Henka | Steel Release: Body transformation[/title]
[pic rank=B]https://i.imgur.com/Y4PQgkV.gif[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Kōton, Transformacja Natury[/row]
[row title=Pieczęcie]Wół → Wąż → Szczur → Smok → Ptak[/row]
[row title=Koszt]Połowiczny za modyfikację na turę + standardowy za wytrzymałość stali na turę[/row]
[row title=Zasięg]Na siebie[/row]
[row title=Dodatkowe]Technika kosztuje 15 PT[/row]
[description]Zamiast pokrywać ciało stalą, technika zamienia dowolną kończynę w metalową broń bądź uformować ją w pożądany kształt. Zmiany są raczej niewielkie, mogąc uzyskać w ten sposób miecz bądź innego rodzaju ostrze. Wraz jednak z rozwojem dziedziny klanowych
Technika polegająca na zamianie wybranej kończyny swojego ciała w dowolny kształt ze stali. Standardowo są to niewielkie zmiany, jak przemiana ręki, bądź innej kończyny w proste kształty jak miecz, czy innego rodzaju ostrze.
[b]Posiadając rangę A w Kōton[/b] możemy zacząć tworzyć znacznie bardziej skomplikowane kształty i większą ich ilość, jak chociażby wypustki, duża ilość niewielkich kolców itp.
[b]Posiadając rangę S w Kōton[/b] możemy pominąć 3 pieczęci.
[b]Posiadając Specjalizację w Kōton[/b] możemy wytwarzać broń oburęczną poprzez złożenie dłoni i wspólną ich przemianę za dodatkowy koszt połowiczny od modyfikacji oraz dodatkowy standardowy za wytrzymałość.
[b]Posiadając Sennina Kōtonu[/b] możemy tworzyć bardziej skomplikowane bronie, jakie opierają się na ruszających się mechanizmach jak np. piła łańcuchowa. Dzięki temu znacząco jesteśmy w stanie zwiększyć przebicie i obrażenia zadawane tą techniką.[/description]
KlasyfikacjaKōton, Transformacja Natury
Pieczęcie---
KosztStandardowy na turę do pięciu ostrzy
ZasięgNa siebie
WymaganiaSennin Kōtonu
Technika polega na wytwarzaniu, wsuwaniu i wysuwaniu ze swojego ciała ostrzy o różnej długości. Temogą utrudnić ruchy użytkownika, jednak w zamian za to zyskuje on dodatkową, częściową ochronę przed atakami Taijutsu bądź bronią krótką, poprzez narażenie przeciwnika na samoskaleczenie. Ostrza posiadają maksymalną długość 20 cm. Ich wytrzymałość porównywalna jest z hartowaną stalą.
Posiadając Specjalizację w Kōton maksymalna długość ostrzy wynosi 50 cm.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=鋼遁・剣鎧 ]Kōton: Ken no Yoroi | Steel Release: Blade armor [/title]
[pic rank=B]https://imgur.com/UB8O2Wp.png[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Kōton, Transformacja Natury [/row]
[row title=Pieczęcie]---[/row]
[row title=Koszt]Standardowy na turę do pięciu ostrzy[/row]
[row title=Zasięg]Na siebie[/row]
[row title=Wymagania]Sennin Kōtonu[/row]
[description]Technika polega na wytwarzaniu, wsuwaniu i wysuwaniu ze swojego ciała ostrzy o różnej długości. Temogą utrudnić ruchy użytkownika, jednak w zamian za to zyskuje on dodatkową, częściową ochronę przed atakami Taijutsu bądź bronią krótką, poprzez narażenie przeciwnika na samoskaleczenie. Ostrza posiadają maksymalną długość 20 cm. Ich wytrzymałość porównywalna jest z hartowaną stalą.
[b]Posiadając Specjalizację w Kōton[/b] maksymalna długość ostrzy wynosi 50 cm.[/description]
KlasyfikacjaKōton, Transformacja Natury
PieczęciePies → Małpa → Smok → Szczur → Dzik → Tygrys → Smok
KosztStandardowy na turę
ZasięgDotykowy
Wymagania---
DodatkoweTechnika kosztuje 15 PT
Bazowa technika do modyfikowania stalowych przedmiotów do jakiej dostęp mają jedynie najznamienitsi użytkownicy Kōtonu. Użytkownik po złożeniu pieczęci i przelaniu chakry do dłoni, jest w stanie dotknąć stalowego przedmiotu jaki to następnie jest w stanie dowolnie zmodyfikować. Nie jest w stanie zwiększyć jego masy ani objętości, jednak może zmienić jego kształt przez co dotykając zbroi może ją np. zapaść do środka potencjalnie zabijając osobę wewnątrz. Modyfikacje te są stosunkowo szybkie, prawie ża natychmiastowe, jednak ich siła nie jest jakaś niesamowita. Przyjmuje się, że jest ona równa Sile 6, więc odpowiednia wytrzymałość sprawi że np. taka zbroja nie będzie w stanie nas zgnieść.
Nowy kształt nadany przedmiotowi jest stały i anulowanie techniki nie przywraca oryginalnego kształtu. Dopóki użytkownik podtrzymuje technikę, jest w stanie dotykiem w ten sposób modyfikować przedmioty. Nie ma znaczenia jaka jest wytrzymałość przedmiotu, tak długo jak ten jest stalowy. Ot, każda stal jest możliwa dla nich do edycji. Ograniczeniem jest jednak rozmiar przedmiotu jaki to chcemy w ten sposób edytować. Maksymalnie można edytować przedmioty maksymalnie objętości 3m3, przez co realnie technika ta nie jest w stanie zmienić całych budowli, choć może je częściowo przekształcić.
Posiadając rangę S w Kotonie używając wariantu dotykowego techniki możemy zamiast przelewać chakrę bezpośrednio do dłoni, możemy przelać ją na pojedynczy przedmiot i wykorzystać go jako przedłużenie tej techniki, tak długo jak mamy z nim kontakt.
Posiadając Sennina Kōtonu jesteśmy w stanie użyć techniki na dystans. Po złożeniu pieczęci, a następnie kumulowaniu chakry przez czas złożenia kolejnych 7 pieczęci - użytkownik zamiast modyfikować przedmioty dotykiem rozprowadza w promieniu 15 metrów chakrę, jaka to pozwala na dowolone zmodyfikowanie wszystkich stalowych przedmioty w zasięgu techniki. Maksymalnie jest jednak w stanie zmodyfikować w ten sposób 5m3. Nie jest w stanie zwiększyć ich masy ani objętości, jednak może zmienić ich kształt np. wyginając bronie czy tworząc luki w zbrojach. W ten sposób niemożliwe jest jednak zmodyfikowanie przedmiotów uznawanych za Unikaty. Koszt takiego zabiegu zamiast Standardowego B wynosi Trzykrotny A.
Posiadając Specjalizację w Kotonie jesteśmy w stanie pominąć składanie pieczęci, jednak czas kumulacji chakry zostaje taki sam.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=修正]Shūsei | Correction[/title]
[pic rank=B]https://i.imgur.com/TAmBzjP.png[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Kōton, Transformacja Natury[/row]
[row title=Pieczęcie]Pies → Małpa → Smok → Szczur → Dzik → Tygrys → Smok[/row]
[row title=Koszt]Standardowy na turę[/row]
[row title=Zasięg]Dotykowy[/row]
[row title=Wymagania]---[/row]
[row title=Dodatkowe]Technika kosztuje 15 PT[/row]
[description]Bazowa technika do modyfikowania stalowych przedmiotów do jakiej dostęp mają jedynie najznamienitsi użytkownicy Kōtonu. Użytkownik po złożeniu pieczęci i przelaniu chakry do dłoni, jest w stanie dotknąć stalowego przedmiotu jaki to następnie jest w stanie dowolnie zmodyfikować. Nie jest w stanie zwiększyć jego masy ani objętości, jednak może zmienić jego kształt przez co dotykając zbroi może ją np. zapaść do środka potencjalnie zabijając osobę wewnątrz. Modyfikacje te są stosunkowo szybkie, prawie ża natychmiastowe, jednak ich siła nie jest jakaś niesamowita. Przyjmuje się, że jest ona równa Sile 6, więc odpowiednia wytrzymałość sprawi że np. taka zbroja nie będzie w stanie nas zgnieść.
Nowy kształt nadany przedmiotowi jest stały i anulowanie techniki nie przywraca oryginalnego kształtu. Dopóki użytkownik podtrzymuje technikę, jest w stanie dotykiem w ten sposób modyfikować przedmioty. Nie ma znaczenia jaka jest wytrzymałość przedmiotu, tak długo jak ten jest stalowy. Ot, każda stal jest możliwa dla nich do edycji. Ograniczeniem jest jednak rozmiar przedmiotu jaki to chcemy w ten sposób edytować. Maksymalnie można edytować przedmioty maksymalnie objętości 3m[sup]3[/sup], przez co realnie technika ta nie jest w stanie zmienić całych budowli, choć może je częściowo przekształcić.
[b]Posiadając rangę S w Kotonie[/b] używając wariantu dotykowego techniki możemy zamiast przelewać chakrę bezpośrednio do dłoni, możemy przelać ją na pojedynczy przedmiot i wykorzystać go jako przedłużenie tej techniki, tak długo jak mamy z nim kontakt.
[b]Posiadając Sennina Kōtonu[/b] jesteśmy w stanie użyć techniki na dystans. Po złożeniu pieczęci, a następnie kumulowaniu chakry przez czas złożenia kolejnych 7 pieczęci - użytkownik zamiast modyfikować przedmioty dotykiem rozprowadza w promieniu 15 metrów chakrę, jaka to pozwala na dowolone zmodyfikowanie wszystkich stalowych przedmioty w zasięgu techniki. Maksymalnie jest jednak w stanie zmodyfikować w ten sposób 5m[sup]3[/sup]. Nie jest w stanie zwiększyć ich masy ani objętości, jednak może zmienić ich kształt np. wyginając bronie czy tworząc luki w zbrojach. W ten sposób niemożliwe jest jednak zmodyfikowanie przedmiotów uznawanych za Unikaty. Koszt takiego zabiegu zamiast Standardowego B wynosi Trzykrotny A.
[b]Posiadając Specjalizację w Kotonie[/b] jesteśmy w stanie pominąć składanie pieczęci, jednak czas kumulacji chakry zostaje taki sam.[/description]