• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    24.04.2024 - podsumowanie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Shimo no Kuni - informacje o kraju

Kraj o jakim to zbyt wiele się nie mówi. Niewielki kraj, znany głównie ze swojego chłodnego klimatu i jako przejście do Kraju Błyskawic. Ludzie żyją w nim głównie z polowania na zwierzynę łowną. Skóra, mięso i ciepłe ubrania to przedmioty jakich w Shimo no Kuni da radę znaleźć pod dostatkiem. Ludzie są jednak dość zamknięci na obcych, najczęściej ich unikając jak się tylko da - gdzie wyjątkiem jest stolica, Shimabara. Tam, handlarze mogą sprzedawać swoje dobra z pewnością o własne bezpieczeństwo, jak i zakupić wysokiej jakości skóry wytworzone przez najlepszych myśliwych Kraju Mrozu.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Shimo no Kuni - informacje o kraju

Shimo no Kuni | Kraj Mrozu霜の国
StolicaShimabara
DaimyōKakure Kirishitan
Wioska ninjaBrak
Kraj o jakim to zbyt wiele się nie mówi. Niewielki kraj, znany głównie ze swojego chłodnego klimatu i jako przejście do Kraju Błyskawic. Ludzie żyją w nim głównie z polowania na zwierzynę łowną. Skóra, mięso i ciepłe ubrania to przedmioty jakich w Shimo no Kuni da radę znaleźć pod dostatkiem. Ludzie są jednak dość zamknięci na obcych, najczęściej ich unikając jak się tylko da - gdzie wyjątkiem jest stolica, Shimabara. Tam, handlarze mogą sprzedawać swoje dobra z pewnością o własne bezpieczeństwo, jak i zakupić wysokiej jakości skóry wytworzone przez najlepszych myśliwych Kraju Mrozu.
Położenie geograficzne
Kraj Mrozu znajduje się niedaleko centralnej części Starego Kontynentu. Od wschodu graniczy z Krajem Błyskawic, i jest jedynym przejściem przez ląd w górzyste tereny Kaminari. W związku z tym, również całe wschodnie tereny Shimo no Kuni są górzyste, pełne jaskiń w jakich można znaleźć zwierzęta szukające schronienia przed chłodem. Na zachodzie natomiast, granicę z nim dzieli się Kraj Drzew. Podobnie, tereny państwa na zachodzie są bardziej zalesione i powoli przechodzą w góry jakie to możemy znaleźć na jego wschodzie. Na północy krainy łatwo znaleźć dostęp do morza, gdzie na południu graniczy częściowo z Krajem Gorących Źródeł. Same tereny najłatwiej porównać do taigi na północy oraz zachodzie, która stopniowo zmienia się w tereny bardziej górzyste na wschodzie oraz południu. Kraj nie ma też zbyt wielu wiosek, a mieszkańcy są w stanie właściwie wskazać jedynie 4 większe osady. Wszystkie jednak znajdują się w północnych rejonach, podobnie jak stolica Shimabara. Tak jak można by pomyśleć, że kraj jest opustoszały a nikt w nim nie mieszka podczas podróżowania w innych rejonach, tak grupki myśliwych jakie można tam dojrzeć temu przeczą. Ci jednak szybko lubią się przed ludźmi chować, jeżeli nie trafi się na akurat odważniejszych.
Fauna i Flora
Kraj jest swego rodzaju obszarem przejściowym, między potężnie zalesionym Hayashi no Kuni, a górzystymi terenami Kaminari no Kuni. Całą faunę i florę można więc podzielić na właściwie dwie oddzielny strefy. Ta, pełna zimowych lasów? Bardzo łatwo znaleźć tam wilki, jelenie, dziki, lisy oraz króliki. Kruki oraz orły są również częstym okazem, w przeciwieństwie do gadów czy płazów jakich tam praktycznie nie znajdziemy. W niektórych wioskach można znaleźć zwierzęta hodowlane, czyli w znacznym stopniu dominujące tam owce oraz bizony. Nie są one jednak typowe dla wszystkich wiosek, z racji że częstszy jest tam zawód myśliwego polującego na dzikie okazy niż rzeźnika hodowlanych. Wschód kraju natomiast? Tam już ciężej o zwierzęta przez górzyste tereny, jednak te bardziej wytrzymałe i warte łowów są tam do znalezienia. Bizony, niedźwiedzie czy legendarne dla mieszkańców kraju, białe szablozęby - bardzo rzadko spotykane, uznawane za ostateczne wyzwanie prawdziwego myśliwego. Flory tyle, co w standardowych mroźnych krajach - czyli niewiele, z jedynie bardziej odpornymi na chłód drzewami oraz krzewami do znalezienia na zachodzi i północy. Wschód jest kompletnie pozbawiony większej roślinności.
Gospodarka
Mieszkańcy Kraju Mrozu są generalnie bardzo samowystarczalni. Łatwo ich porównać do dawnych plemion myśliwskich, gdzie ich gospodarka właściwie ogranicza się do tego samego. Wszelkiego rodzaju perfekcyjnie obrobione skóry, bardzo smaczne mięso od najróżniejszej zwierzyny łownej oraz posiadający futrzaste, ciepłe ubrania o jakich człowiek udający się do chłodniejszych krain może tylko pomarzyć. Wysokiej jakości łuki i strzały, a także całkiem smaczne piwo to kolejne rzeczy, jakie podróżni mogą napotkać odwiedzając stolicę Shimo no Kuni. Handel z obcymi odbywa się jedynie w stolicy, gdzie pozostałe wioski oraz podróżujący myśliwi handlują jedynie ze stolicą. Wszystkie wspomniane rzeczy można jednak w stolicy znaleźć, i to w uczciwej cenie. Poza nią, szukanie kogoś do handlu, jest bardzo toporne. Na szczęście, handlarze ze stolicy są na tyle chętni by sprzedawać rzeczy przejezdnym, że nie powinno być większego problemu z kupnem czego to się pragnie.
Shimabara - stolica oraz architektura
Ulokowana w centrum kraju Shimabara jest największą osadą, jaką można znaleźć na terenach Kraju Mrozu. Pod każdym względem właściwie, przypominała osady z końców starożytności. W pełni drewniana, z murami otaczającymi ją w pełni wokół to których można znaleźć przymarzniętą fosę - jaka jest szybko do załamania się pod ciężarem czyjegoś ciała, przez co jest może nawet bardziej zdradliwa od zwykłej. Cała osada posiada tylko jedną bramę wjazdową pilnowaną przez strażników ubranych w grube futra, z toporami w dłoniach. Sama stolica była też jedyną osadą, jaka była chętna do handlu z przejezdnymi i była do nich bardziej przyjaźnie nastawiona, gdzie cała reszta kraju była bardziej oschła i chłodna.

W stolicy nie ma mowy o skomplikowanych budowlach. Sklepy ze skórami, łukami, ciepłymi ubraniami, żywnością... one są najbardziej popularne, i oblegają całą główną ulicę na jaką trafiamy zaraz po wejściu do osady. Proste, drewniane, dwupiętrowe łącząc w sobie zapewne też część mieszkalną. Idąc tak główną ulicą, możemy spotkać nawet kuźnie, gospodę czy kościół gdzie wyznają swoje lokalne, zwierzęce bóstwa. Mijając jednak już całą dzielnicę przyjazną dla turystów i przejezdnych, dało się znaleźć niewielki plac z 5 metrowym posągiem jakiegoś łowcy, odzianego w grube futra, trzymającego łuk i u którego boku był wilk. Tuż za placykiem natomiast, dało się znaleźć domostwo Daimyo. Było ono jedynie trochę większe od przeciętnych budynków w jakich to reszta mieszkańców mieszka czy sprzedaje swoje dobra. Wchodząc do niego, też nie widziało się typowego pałacu daimyo, a zwyczajną salę biesiadną z tronem na samym końcu, gdzie to można było spotkać Kakure Kirishitana. Boczne uliczki stolicy natomiast, były zapełnione bardziej domostwami mieszkalnymi, chociaż dało się tam też znaleźć karczmy serwujące dobrej jakości piwa gdzie tańce odbywały się całą noc, oraz burdel dla tych bardziej spragnionych wrażeń.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Polityka wewnątrz kraju jest bardzo prosta. Ponad połowa mieszkańców, jest myśliwymi, a i wyznawany jest tam wręcz "kult myśliwych" stawiający tą pracę bardzo wysoko. Część z nich zamieszkuje wsi, część jest podróżnymi myśliwymi sprzedającymi później swoje towary w osadach - lub żyjącymi zwyczajnie na własną rękę. Tak jak władze kraju nie kontrolują bardzo mieszkańców, tak jest od nich oczekiwane działanie dla dobra stolicy, rozwijanie swoich umiejętności myśliwskich oraz niehańbienie bogów. Wszystkie osady oraz wsie mają lordów, jacy to odpowiadają przed Daimyo, i oczekiwane są od nich daniny oraz towary do sprzedaży cudzoziemcom. Ci swoją pozycję odziedziczają od ojców i rzadko kiedy myślą nad czymś takim jak rebelia. Ludzie się na tym nie skupiają, zadowoleni z aktualnego stanu rzeczy.

Kraj nie posiada bardzo rozbudowanej polityki międzynarodowej. Właściwie, stara się odcinać od reszty, od świata shinobi i ograniczyć jakiekolwiek relacje do handlu. Kraj Gorących Źródeł często korzysta z tego benefitu, z Krajem Błyskawicy na drugim miejscu. Z racji na charakter Daimyo, wszyscy są do niego jednak bardziej przyjaźnie nastawienie niż wrogo.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Kraj Mrozu w swych wierzeniach był bardzo prymitywnym krajem. Myśliwi, zamieszkujący ten kraj, wyznają różnych zwierzęcych bogów i mają bardzo specyficzny sposób okazywania im szacunku. Kiedy polują na wilki, modlą się do Wilka składając ofiarę z krwi i kości wcześniej upolowanych zwierząt o udane łowy. Uznają, że zabicie Boskiego odpowiednia na ziemi jest największą oznaką szacunku jaką mogą złożyć. Pozatym, ofiary z mięsa, kości, złota i kłów są często składane w ołtarzach znajdujący się w osadach. Sami mieszkańcy jako część swojej wiary noszą niebieskie tatuaże na twarzach, oraz często naszyjniki z kłów zwierząt upolowanych przez nich, lub w przypadku kobiet i dzieci - przez ich mężów oraz ojców. Ważne jest dla nich wyznawanie każdego zwierzęcego boga, co by nie przynieść jego złości w postaci ataku watahy czy szablozęba na wioskę.

Najbardziej obchodzone są dwa święta. Święto Niedźwiedzia, uznawanego za strażnika domowego ognia oraz opiekuna rodzin, gdzie to mieszkańcy przez 3 dni non stop imprezują, piją alkohol i jedną tyle mięsa ile się tylko da. Mówi się też, że jeżeli podczas tego święta kobieta zajdzie w ciąże, to urodzi jej się silny syn jaki przyniesie jej jedynie dumę całemu rodu, dlatego nocami w to święto lepiej się nie przechadzać po ulicach wiosek jak nie chciało się usłyszeć zbyt wiele. Święto to odbywa się wczesnym latem.

Drugim, było Święto Szablozęba, najsilniejszego ze wszystkich. Tego dnia, wszyscy myśliwi - nawet Daimyo - wyruszają na polowanie i starają się upolować jak najbardziej niebezpieczne zwierzę. Każdy myśliwy jednak wie, że nie może upolować zbyt wiele, ponieważ zaburzy to odwieczny balans i w przyszłości może zagrozić istnieniu tych zwierząt. Ten, kto jednak zdobędzie najbardziej wartościowe trofeum, przez jeden dzień może czuć się jak władca osady i może wszystko w niej. Święto to odbywa się późną zimą.

Kuchnia kraju, natomiast jest bardzo prymitywna. Niezbyt rozwinięta w przyprawy, często ogranicza się do zwyczajnego usmażenia porządnie mięsa, wsmarowując w nie porządnie tłuszcz by było przepyszne. Warzywa czy owoce są tutaj rzadko jadane, z racji na warunki krainy, jednak każda osada dostaje swój ich przydział jaki to potem lordowie rozdają mieszkańcom. Podobnie rozdawany jest ryż, aby ludzie nie żyli w krainie na samym mięsie, a i jak się uda to z północy kraju do stolicy docierają świeżo złowione ryby.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 13:47 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 4 razy.
Zablokowany

Wróć do „Shimo no Kuni - Kraj Mrozu”