Dziś trochę nowych rzeczy, większość do ogólnego.
Katon
Hono no Kabe - w sumie brak komentarza, po prostu nie było żadnej typowej techniki Katonu do defensywy/ograniczania ruchu wroga.
► Pokaż Spoiler | Katon: Hono no Kabe
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
PieczęcieSzczur → Wół → Zając → Małpa → Smok → Szczur → Tygrys → Ruch Dłonią
KosztStandardowy za każde 10 metrów bariery
ZasięgDo 20 metrów od użytkownika
Wymagania---
Uwolnienie Ognia to przede wszystkim zdolności ofensywne, jednak to nie znaczy, że nie można ognia używać do obrony. Użytkownik tej techniki jest w stanie stworzyć ścianę ognia we wskazanym miejscu - shinobi ruchem ręki wyznacza linię, po której będzie przebiegała bariera. Dzięki temu mam dużą dowolność co do kształtu, więc nie ma przeszkód postawić prostą ścianę w ciasnym przejściu lub dookoła siebie, by odgrodzić się od przeciwników. Sama ściana ma 3 metry wysokości, a wejście w nią może dotkliwie poparzyć cel. Zaletą techniki jest to, że nie trzeba jej podtrzymywać, by ogień się wciąż palił. Jednak z tego samego powodu, łatwo ją ugasić technikami Suitonu lub chociażby zwykłą wodą.
Posiadając rangę A w Katon liczba pieczęci maleje do 6.
Posiadając rangę S w Katon liczba pieczęci maleje do 4.
Posiadając Specjalizację w Katonie Standardowym kosztem możemy stworzyć 20 metrów bariery.
Posiadając Sennina Katonu ogień tworzący ścianę jest o wiele silniejszy - poparzenia są jeszcze dotkliwsze, a do tego może zostać stworzony w wilgotnym środowisku, a nawet na wodzie.
Shoka no Jutsu - przede wszystkim pomoc z balansem stosunku KC użytkownika do wrogiej techniki i efektu.
► Pokaż Spoiler | Katon: Shōka no Jutsu
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
PieczęcieSzczur → Tygrys → Baran → Małpa → Dzik → Wąż → Wół → Szczur → Smok → Wąż → Szczur → Wąż → Zając
KosztZależny od Rangi
Zasięg30 metrów
WymaganiaSpecjalizacja w Katonie, Kontrola Chakry 7
Stare powiedzenie mówi: "Ogień zwalczaj ogniem". Gdyby ten idiom mógł stać się techniką, to stałby się właśnie tą. Shinobi specjalizujący się w Uwolnieniu Ognia są w stanie używać swoich umiejętności do wygaszania naturalnego ognia lub nawet całych technik. Powodzenie jednak zależy od jego zdolności Kontroli Chakry i kosztu jaki w to włoży.
Koszt techniki jest równy kosztowi jutsu, które użytkownik próbuje wygasić. W przypadku naturalnego ognia, koszt jest zależny od rozmiarów pożaru - dla porównania wygaszenie małego ogniska to koszt techniki D, a pożar lasu to koszt Rangi A lub nawet S. Ostateczna decyzja należy do prowadzącego Mistrza Gry.
Różnica KC Użytkownia a Celu | Efekt |
-3 | Porażka: Gdy użytkownik próbuje wygasić technikę, ta rozpala się na nowo. |
-2 lub -1 | Częściowa Porażka: Mimo prób, użytkownik nie jest w stanie ugasić całego ognia, jest w stanie wygasić tylko około 1/4 techniki. |
0 | Częściowy Sukces: Użytkownik jest w stanie wygasić tylko część techniki. Podczas swojej tury może wygasić zaledwie 1/2 ognia. |
1 lub 2 | Sukces: Użytkownik po czasie jest w stanie ugasić całą technikę. |
3 lub więcej | Pełen Sukces: Użytkownik wygasza technikę w mgnieniu oka, zanim ta zdąży się rozpalić na dobre. |
Uwaga: Niezależnie od naszej kontroli chakry, nie jesteśmy w stanie ugasić bardziej zaawansowanych odmian ognia, jak czarne płomienie z techniki Amaterasu.
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Tenro - ustalenie czy to bardziej Katon czy Fuin - nie zamierzam tego brać i tak, ale wrzucam bo nie było xD
► Pokaż Spoiler | Katon: Tenrō
KlasyfikacjaKaton, Fuinjutsu, Transformacja Natury, Technika Pieczętująca
PieczęcieZając → Smok → Ptak → Wół → Smok → Pies → Zając → Baran → Dzik → Wół → Zając → Smok → Zając → Wąż → Małpa → Baran → Wąż → Ptak → Wąż → Małpa → Baran → Ptak → Baran → Pies → Smok → Małpa → Tygrys → Pies → Zając → Baran
KosztPięciokrotny
ZasięgDotyk / 50 metrów
WymaganiaFuinjutsu A
Potężna technika Fuinjutsu, używana niegdyś w więzieniach dla shinobi. Dzięki jej nakładaniu, straż obiektu mogła bez większego problemu uniemożliwić więźniom ucieczkę. Osoba z nałożoną pieczęcią ma znacznie utrudnioną możliwość korzystania z chakry - użycie większości technik kończy się piekącym bólem, rozrywającym ofiarę od środka. Przyjmuje się, że ofiara jest traktowana, jakby miała Kontrolę Chakry niższą o 5. Ponadto, ofiara nie może się oddalić od użytkownika na więcej niż 50 metrów, ponieważ wtedy technika aktywuje się w pełni, doprowadzając do samozapłonu celu.
Technika posiada pewną nieprzewidzianą lukę - cel dalej może korzystać z technik tak długo, jak polega na chakrze z zewnątrz (chociażby chakra Senjutsu).
Posiadając Specjalizację Fuinjutsu/Katonu użytkownik jest w stanie nakładać technikę nawet na Olbrzymich istotach. Koszt wtedy jest Dziesięciokrotny.
Posiadając Sennina Fuinjutsu/Katonu składając pieczęci (Zając → Pies → Wół → Dzik → Koń → Baran → Zając → Ptak → Wąż → Małpa → Ptak → Wąż → Małpa → Szczur → Ptak) użytkownik jest w stanie aktywować pełną wersję techniki, powodującej te same skutki, gdyby cel opuścił wyznaczony zasięg.
Zwój---
Zwój---
Hi no Kazuna - when you can't use Hien on your metal thread
► Pokaż Spoiler | Katon: Hi no Kazuna
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury, Transformacja Kształtu
PieczęciePtak → Wąż → Koń → Małpa → Baran → Dzik → Koń
KosztStandardowy na turę
Zasięg20 metrów
WymaganiaStalowa Żyłka
Technika ognia, która używa stalowej żyłki jako medium. Poprzez wprowadzenie w nią Chakry Katonu, użytkownik jest w stanie podnieść jej temperaturę. Możemy kontrolować jak bardzo nagrzejemy broń - może być na tyle gorąca by tylko sprawiała celowi ból, ale równie dobrze możemy jej użyć, aby dotkliwie poparzyć wroga.
Posiadając rangę A w Katon liczba pieczęci maleje do 4.
Posiadając rangę S w Katon liczba pieczęci maleje do 1.
Posiadając Sennina Katonu możemy podnieść temperaturę do tego stopnia, że pokryta ogniem żyłka jest w stanie topić metal. Wówczas koszt techniki to Standardowy Rangi S.
Zanmai no Shinka - nie wpisałem efektu zależnego od Specki/Sennina, bo już sam fakt utrzymania samozapłonu celu jest dość stronk. Równie dobrze możemy stwierdzić że technika do kosza, bo z Boruto i OP i wgl, jak tak można wprowadzać Boruciaka do domu forumowego.
► Pokaż Spoiler | Zanmai no Shinka
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
PieczęcieTygrys →Smok→Pies→Dzik→Baran→Koń→Wół→Szczur
KosztPodwójny za aktywację, Standardowy na Turę za utrzymanie płomieni
Zasięg20 metrów od celu
WymaganiaPrzedmiot jako medium dla techniki
Bardzo zaawansowana technika Uwolnienia Ognia. Poprzez naładowanie zwykłego obiektu chakrą Katonu, jesteśmy go przemienić w śmiertelną broń - wejście w kontakt z przedmiotem sprawia, że ofiara staje się celem samozapłonu. Płomienie palą ofiarę od środka, znacznie utrudniając ugaszenie płomieni. Głównym celem techniki jest zadanie potężnych, często śmiertelnych obrażeń jednemu celowi, niż zniszczeń na dużym obszarze. Tylko jedni z najbardziej wytrzymałych shinobi (Wytrzymałość 9/Siła Woli 9) potrafią przeżyć mimo rozległych poparzeń, a jedynie najsilniejsze techniki Suitonu (Ranga S) są w stanie ugasić płomienie tego Jutsu. Jednak zazwyczaj i to nie jest wystarczające, bo użytkownik może utrzymywać złożoną pieczęć Szczura, by płomienie dalej trawiły ofiarę.
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Jiton
Hagane no Kengen - Kengan no Jutsu, ale to Jiton i trochę inne
► Pokaż Spoiler | Hagane no Kengen | Ranga B
KlasyfikacjaJiton, Transformacja Natury, Kontrola Chakry
PieczęcieWąż → Smok → Ptak → Pies → Baran → Wół → Koń
KosztZmienny na Turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaMetalowe obiekty
Nauka użytkowników Jitonu zaczyna się od kontroli żelaznego piasku - materiału dość łatwego do znalezienia i dość elastycznego w zastosowaniu. Jednak dla niektórych, może to być przerost formy nad treścią. Z tego powodu niektórzy shinobi uczą się wykorzystywać nieco mniej elastyczne materiały, czyli zwykłe, metalowe obiekty. Je również łatwo znaleźć w otoczeniu, bo metalowe blachy, żelazne gwoździe i stalowe koła do wozów nie są niczym niecodziennym. No i również broń, jak katany. Chociaż w rękach wykwalifikowanego Majiego, każdy metalowy obiekt może stać się bronią. Ta technika polega na wytworzeniu pola magnetycznego wokół którejś z kończyn użytkownika. Wejście w kontakt z jakimkolwiek obiektem z metalu, który jest w stanie się namagnesować sprawia, że przedmiot przylega do Majiego. W ten sposób, pole przechodzi również na ten obiekt i, jeśli użytkownik tego chce, może przyciągnąć kolejny metalowy przedmiot do powstającej konstrukcji, która otacza jego kończynę. Ta warstwa pełni funkcje zarówno ofensywne, jak i obronne - w końcu uderzenie kupą metalu zazwyczaj zaboli bardziej niż uderzenie gołą ręką, a stalowa powłoka zwykle obroni nas przed nadlatującym kunaiem (pomijając oczywiście fakt, że kunai mógłby dołączyć do powstającej konstrukcji). Do techniki można użyć nawet żelaznego piasku, ale ze względu na sproszkowany stan nie jest zwykle używany. Ponieważ całość jest namagnesowana, nie ogranicza ruchu użytkownika. Wyjątkiem może być sytuacja, w której rozmiar techniki jest nieadekwatny to do rozmiaru przestrzeni, w której walczy - próba wykorzystywania kilkumetrowego ramienia w małym pokoju może być znacznie utrudniona.
Wraz z wzrostem ilość kontrolowanego metalu, wzrasta również koszt utrzymania techniki.
- Duża - Koszt Standardowy C. Ilość ta odpowiada kilku zbitkowi większych metalowych mebli, wyrwanym stalowym drzwiom i znacznej ilości mniejszych przedmiotów. Z takich ilości metalu korzystać może każdy Maji z dziedziną na poziomie C.
- Ogromna - Koszt Standardowy B. Ilość materiału potrzebna do wypełnienia basenu olimpijskiego. Najłatwiej ją znaleźć na złomowiskach i innych podobnych temu obiektach (jak slumsy Hanagakure). Z takich ilości metalu korzystać może każdy Maji z dziedziną na poziomie B.
- Gigantyczna - Koszt Standardowy A. Ilość wystarczająca do zapełnienia dwóch olimpijskich basenów. Z takich ilości metalu korzystać może każdy Maji, posiadający Specjalizację w Dziedzinie Klanowej oraz dziedzinę na poziomie A.
Posiadając Rangę A w Jitonie jesteśmy w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do 4. Ponadto jesteśmy w stanie objąć efektem dwie nasze kończyny. Koszt od każdej trzeba płacić oddzielnie.
Posiadając Rangę S w Jitonie wystarczy tylko pieczęć Konia do aktywacji techniki.
Posiadajać Sennina w Jitonie możemy użyć techniki na wszystkich naszych kończynach jednocześnie.
Tetsuryu no Kakusei - Liczby do ustalenia, również w kwestii dodatkowych elementów.
► Pokaż Spoiler | Tetsuryū no Kakusei | Ranga S
KlasyfikacjaJiton, Transformacja Natury, Kontrola Chakry
Pieczęcie???
KosztZmienny
ZasięgNa siebie
WymaganiaZnajomość Hagane no Kengen, Odpowiednia Ilość Metalu
DodatkoweTechnika traktowana jest jako Wspomaganie
Technika znacznie poszerza umiejętności Hagane no Kengen. Użytkownik jest w stanie namagnesować całe swoje ciało, przyciągając pobliski metal i tworząc konstrukt znacznych rozmiarów. Może się składać z pobliskiego złomu, metalowych śmieci, broni, a nawet żelaznego piasku. Kształt tworu jest dość nieregularny, jednak mamy pewien wpływ na powstające kształty - jesteśmy stworzyć pseudokończyny, zakończone szponami z ostrych fragmentów konstrukcji, w przypadku większych ilości coś na wzór paszczy zakończonej stalowymi zębami lub nawet ogon. W zależności od ilości wykorzystywanego materiału, możemy stworzyć różną ilość tych dodatkowych części - ich zmiana nie kosztuje chakry, jednak są tworzone przy każdorazowym użyciu techniki i nie możemy ich zmienić w międzyczasie. Przede wszystkim jednak, technika pozwala na zwiększenie naszych zdolności bojowych, ponieważ otaczająca nas warstwa żelastwa chroni nas przed jeszcze silniejszymi atakami, a z kontrolowanymi ilościami metalu możemy zadać jeszcze dotkliwsze obrażenia naszym wrogom. Z tego powodu technika perfekcyjnie się nadaje przeciwko dużym hordom przeciwników, bo w momencie gdy jesteśmy chronieni przez warstwę stali, możemy jej również używać do zadawania obrażeń na sporym obszarze.
Technika ma zmienny koszt w zależności od używanej ilości metalu.
Ilość Materiału | Koszt | Siła | Szybkość | Wytrzymałość | Refleks | Ilość elementów | Rozmiar |
Duża | Połowiczny | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | Duży |
Ogromna | Standardowy | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | Wielki |
Gigantyczna | Dwukrotny | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | Olbrzymi |
Posiadając Specjalizację w Jitonie użytkownik może użyć wersji techniki z użyciem Gigantycznej ilości materiału.
Posiadając Sennina w Jitonie użytkownik może stworzyć jeden dodatkowy element konstrukcji na każdej ilości materiału.
Wielki Zwój---
Wielki Zwój---
Ogólnie z tych Katonów to tylko dwa są kanoniczne, a wrzucanie propki Katonu z 5 technikami byłoby weird. Ale jak będzie potrzeba to mogę przerzucić, no prob xD