Strona 1 z 1

Rozwój postaci i koszta chakry

: 17 maja 2021, 12:04
autor: Pingwinek Chaosu
Rozwój postaci i koszta chakry
Postać wraz z nabywanym doświadczeniem się rozwija stając się coraz potężniejsza. Dotyczy to wszystkiego - jej atrybutów, posiadanych dziedzin czy stylów walki, znanych technik czy choćby ilości chakry. Wszystko to zostało opisane poniżej.
Rozwój atrybutów
Bazowy koszt konkretnego atrybutu jest równy jego poziomowi, czyli by rozwinąć atrybut z poziomu 5 na poziom 6 potrzebujemy 6 PD itp. Jedynym wyjątkiem jest wbijanie atrybutów na poziom 8 i wyżej. Pierwszy atrybut rozwijany jest bazowym kosztem, jednak każdy kolejny jest już większy. Każdy kolejny koszt mnożony jest przez kolejne wielokrotności liczby 2 (2/4/6/8/10), zgodnie z poniższą rozpiską:
Który otwierany atrybutPoziom 8Poziom 9Poziom 10
Pierwszy8910
Drugi161820
Trzeci323640
Czwarty485460
Piąty647280
Szósty8090100
Naturalnie możemy w pierwszej kolejności na poziom 8 rozwinąć np. siłę za 8 PD, a następnie szybkość na poziom 8 za 16 PD. Rozwinięcie szybkości na poziom 9 będzie wówczas kosztowało 9 PD, gdyż jest to pierwszy atrybut rozwijany na poziom 9.

Dokładna tabelka kosztów. Po lewej stronie koszt bazowy, po prawej łączny (od 5 poziomu)
Rozwój dziedzin i stylów walki
Bazowe koszta PD w dziedzinach i stylach walki wynoszą odpowiednio:
RangaBazowy koszt PD
D1
C2
B3
A7
S10
Podobnie jednak jak w atrybutach, koszt ten rośnie w przypadku wykupywania kolejnych dziedzin na rangi A i S:
  1. Każda kolejna dziedzina otwierana na poziom A kosztuje dodatkowe 4 PD, a więc druga dziedzina na A to koszt +4 PD, trzecia to +8 i tak dalej.
  2. Każda kolejna dziedzina otwierana na poziom S kosztuje dodatkowe 6 PD, a więc druga dziedzina na S to koszt +6 PD, trzecia to +12 i tak dalej.
Dokładna tabelka kosztów. Po lewej stronie koszt bazowy, po prawej łączny (od poziomu D).

Style walki wyłączone są z listy dziedzin i zawsze rozwija się je najtańszym kosztem. Oznacza to, że rozwijając sobie najpierw 3 style walki na poziom S, a potem rozwijając np. Ninjutsu, jest ono rozwijane jako 1 dziedzina. Ta sama zasada dotyczy Renkinjutsu i Shokunin-waza.
Kupno technik
Techniki posiadają swój standardowy koszt w PT (Punktach Technik), który został przedstawiony w poniższej tabeli:
RangaKoszt PT
E0
D1
C3
B5
A10
S15
Koszta chakry
To, jakiej rangi technik możemy używać oraz ile one nas kosztują zależy w pełni od kontroli chakry i koszta te przedstawia poniższa tabelka:
Ranga KCEDCBAS
1xxxxxx
2100xxxxx
350150xxxx
430100250xxx
52075150500xx
610501004001 500x
7525753007503 500
8-10502505002 000
9-5301503751 000
10--20100250500
Oznaczenie "x" oznacza, że nie można wykonywać technik tej rangi, nawet jeżeli ich koszta byłyby możliwe do wykonania, jak np. w przypadku technik klonująch z dowolnym podziałem chakry.
Rozwój chakry
Bazowo postać posiada 1 000 Chakry. Wydając PD jest ona w stanie rozwinąć swoje zasoby praktycznie bez ograniczeń. Bazowy koszt chakry to 1 PD za 500 chakry. Wartość ta obowiązuje jednak do ilości chakry równej 10 000 Chakry. Następnie zaś chakrę rozwijamy po stawce 2 PD za 500 chakry, do maksymalnej wartości 20 000 Chakry. Następnie zaś istnieją progi - kolejne 5 000 Chakry to kolejna potęga liczby 2. A więc by osiągnąć 25 000 Chakry płacimy po 4 PD za 500 Chakry, by osiągnąć następnie 30 000 płacimy po 8 PD za 500 chakry itd.