• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Wiedza powszechna

Pierwsze miejsce, do którego należy się udać po wszelakie informacje dotyczące fabuły. Pieczę nad nim sprawuje Główny Mistrz Fabularny, dbając o aktualność znajdujących się tutaj opisów oraz informacji. Tematy w tym dziale służą do przybliżenia obrazu świata oraz wydarzeń, mających na niego wpływ.

Moderator: Mistrzowie fabularni

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Wiedza powszechna

Wiedza powszechna常識
Jest to wiedza, z jaką praktycznie każdy zaczyna. Poniżej będą opisane konkretne dziedziny oraz jaki zakres wiedzy każdy posiada na start. Wszelką wiedzę "ponad to" należy wpisać w KP w zakładce "Inne".
  1. Każdy shinobi zna podstawową budowę ludzkiego ciała. Jednak tylko Iryōnini znają ją na tyle precyzyjnie, by móc wykonywać operacje. Dla uproszczenia zakłada się, że szczegółowa wiedza jest równa dziedzinie w Iryō Ninjutsu. Normalnie medycy dowiadują się o możliwości przeszczepów, posiadając rozwinięte Iryō Ninjutsu na poziomie A, a na poziomie S mogą już przeprowadzać tego typu operację. Osoby z atutem Chirurgiczna precyzja wiedzę tę zyskują już posiadając dziedzinę medyczną na poziomie B, a na poziomie A mogą już je wykonywać.
  2. Wszyscy shinobi ze Starego Świata znają jego ogólną geografią. Wiedzą skąd pochodzą, gdzie były poszczególne wioski ninja itp. Ponadto znają trochę lepiej lokalizację kraju, z którego pochodzą.
  3. Nowy Świat stanowi zagadkę dla wielu shinobi, którzy dopiero go odkrywają. Z tego powodu znają tylko najbliższą lokalizację wioski bądź mieściny, gdzie zdecydowali się osiąść.
  4. Wszyscy znają bardzo dobrze ostatnie wydarzenia w Starym Świecie. Znają tym samym ostatnich Kage czy największych "zbrodniarzy". Im jednak dalej w las, tym gorzej. Czasy przed rokiem setnym zdają się być dość mocno zapomniane, a wcześniej kojarzone jest tylko i wyłącznie kilka "wielkich imion", jak np. Senju Hashirama, Uchiha Madara, Uzumaki Naruto. Te postaci zapisały się wyraźnie w historii, jednak nawet ich osiągnięcia dość mocno zostały zatarte i wypaczone przez wieki.
  5. Shinobi z nacji bezpośrednio związanymi z pewnymi mniej znanymi postaciami historycznymi mogli usłyszeć o ich imionach, jednak wiedza dlaczego byli ważni jest już cięższa do zdobycia. Dotyczy to takich postaci jak np. Sarutobi Hiruzen (Konoha), Orochimaru (Oto), Ōnoki (Iwa), Terumi Mei (Kiri), A (Sandaime Raikage - Kaminari) czy Gaara (Suna). Byli znani, jednak ostatnie wydarzenia bardziej były istotne niż wydarzenia z zamierzchłych czasów.
  6. Podobnie sytuacja ma się z artefaktami. Te zaginęły na przestrzeni wieków i co najwyżej nacje z nimi związane mogły usłyszeć konkretne legendy, acz nic poza tym.
  7. Przez lata szpiegostwa i wzajemnych podejrzeń prawie każdy posiada podstawową informację o wszelkich dziedzinach czy technikach shinobi. Oznacza to, że każdy mógł usłyszeć i wiedzieć jak działają techniki rangi E, a także kojarzyć, że ten klan był z tej wioski i miał coś z ich specjalizacją związane ("O Aburame, pan z Konohy, lubi pan robaki?" "Hokori? Zapylenie duże u was w tej skale musiało być hahaha!"), jednak bez żadnych szczegółów.
  8. Każdy też posiada ogólną wiedzę związaną z posiadanymi przez siebie dziedzinami do poziomu B. Oznacza to, że teoretycznie mając Doton na poziomie D, jesteśmy w stanie przewidzieć efekty innych technik Dotonu na max poziomie D. Na poziomie B jesteśmy w stanie zorientować się w tym, co dana technika ma robić, ale nie znając jej - możemy się pomylić.
  9. Techniki rangi A i S są bardzo potężne i rzadkie. postaci znają tylko i wyłącznie te techniki, które mają wykupione. Mając więc Doton na A znamy tylko te techniki, które opanowaliśmy, a ktoś na tym samym poziomie Dotonu może posiadać zupełnie inne techniki i nie znać tych od pierwszego gracza. Takie techniki, jeśli nie są ozwojowane lub obarczone dodatkowymi wymaganiami, można jednak normalnie wykupywać i tym samym zdobywać o nich wiedzę.
  10. Techniki ozwojowane są technikami, które znają tylko ich użytkownicy. Jeżeli istnieje ozwojowana technika rangi D, to znają ją tylko jej użytkownicy. Nawet jeśli inna postać ma specjalizację i rangę S w tej samej dziedzinie.
  11. Ze względu na sporą ingerencję Bijū w wojnę ich wygląd jest znany. Ba, niektórzy mogą nawet kojarzyć takie techniki jak Bijūdama czy choćby widzieć, jak Shukaku miota piaskiem. Jest to jednak tylko powierzchowna wiedza o ich zdolnościach. Nieznane są z kolei ich imiona czy charaktery.
  12. Takie rzeczy jak pakty, senjutsu czy inne wspomagania są na ogół nieznane i postać jakoś tę wiedzę musi uzyskać. Nawet na drodze prostej fabuły. Przykładowo, chcąc opanować Senpō taka fabuła wymaga wpierw zapoznania się z możliwościami, a następnie ich opanowaniu.
  13. Wyjątkiem są wspomagania dedykowane poszczególnym klanom czy organizacjom, jak np. Mangekyō Sharingan, Ludzkie kukły czy Ikite Iru Bakuhatsu. Nie jest to jednak wiedza powszechna i dopiero po osiągnięciu poziomu S w dziedzinie konkretnego klanu, można ją uzyskać.
Zabezpieczenia wiosek
Każda wioska dba o swoje tereny z wykorzystaniem różnorodnych metod. Czy to oddziały patrolujące, metody wczesnego ostrzegania czy nawet bariery. Oczywiście, przodownikiem w tych tematach są Wielkie Wioski Ninja, które wykorzystują najpotężniejsze bariery by chronić swój teren. Podobno są one w stanie ochronić samą wioskę, jak i najbliżej przylegający jej teren i nie wpływają na ich własnych ninja. Zabezpieczenia te są na tyle potężne, że uniemożliwiają używanie przedostawanie się do wiosek przy pomocy technik czasoprzestrzennych osobom czy technikom, które nie są shinobi danej wioski, choć nie blokują możliwości używania tego typu jutsu w drugą stronę.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2023, 16:36 przez Norka, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Informacje o świecie”