• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Kyōkoku no Kuni - informacje o kraju

Upały, brak wody - Kyōkoku no Kuni to nie jest kraj dla słabych ludzi. Dodatkowo, nieudolność w rządach Władca doprowadziła do sytuacji, w której mało kto faktycznie uznaje jego zwierzchność - zamiast tego, dominują związki większych miast, które na mocy współpracy pomagają sobie nawzajem. Występuje tutaj zaskakująco duże bezprawie, które targa mniejsze miejscowości. Dopiero interwencja samozwańczych obrońców sprawiedliwości pomaga zakończyć rządy przestępców. Kraj jednak nie zmaga się tylko z rozłamami administracyjnymi, ale również i etnicznymi - bo na dzikich, nie do końca zbadanych terenach żyją plemienia "dzikich" - ludzi, o ciemnej, prawie czerwonej skórze. Zbytnio skupieni na przetrwaniu i swoich przyziemnych sprawach, pozostali mieszkańcy Kraju Kanionów nie są świadomi tajemnic tego koczowniczego ludu. Ale czy te sekrety pozostaną sekretami na długo?
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Kyōkoku no Kuni - informacje o kraju

Kyōkoku no Kuni - Kraj Kanionów峡谷の国
StolicaYoake
Daimyō???
Wioska ninjaBrak
Upały, brak wody - Kyōkoku no Kuni to nie jest kraj dla słabych ludzi. Dodatkowo, nieudolność w rządach Władca doprowadziła do sytuacji, w której mało kto faktycznie uznaje jego zwierzchność - zamiast tego, dominują związki większych miast, które na mocy współpracy pomagają sobie nawzajem. Występuje tutaj zaskakująco duże bezprawie, które targa mniejsze miejscowości. Dopiero interwencja samozwańczych obrońców sprawiedliwości pomaga zakończyć rządy przestępców. Kraj jednak nie zmaga się tylko z rozłamami administracyjnymi, ale również i etnicznymi - bo na dzikich, nie do końca zbadanych terenach żyją plemienia "dzikich" - ludzi, o ciemnej, prawie czerwonej skórze. Zbytnio skupieni na przetrwaniu i swoich przyziemnych sprawach, pozostali mieszkańcy Kraju Kanionów nie są świadomi tajemnic tego koczowniczego ludu. Ale czy te sekrety pozostaną sekretami na długo?
Położenie geograficzne
Ten spory Kraj leży na zachodnim wybrzeżu Nowego Kontynentu, o ciepłym, suchym klimacie. Na tym terenie dominują przede wszystkim prerie, stepy i skaliste pustynie, o minimalnej roślinności - większe ich ilości można znaleźć w pobliżach wielkich rzek, przecinających całą krainę. To właśnie te wielkie potoki i małe strumyczki sprawiły, że ten kraj stał się Krajem Kanionów, gdyż to one w ciągu wielu, wielu lat, wydrążyły liczne rowy i wyrwy. Dominują tu przede wszystkim pojedyncze, jednak spore gospodarstwa. Zaledwie gdzieniegdzie można znaleźć większą wioskę, a prawdziwie wielkie miasta znajdzie się tylko na "cywilizowanym" wybrzeżu. Mieszkańcy muszą się zmagać z uporczywą temperaturą (w Kyōkoku no Kuni występuje pora deszczowa i sucha) oraz z nieprzyjaznymi warunkami pogodowymi (widok tornada albo ogromnej wichury nie zdziwi większości mieszkańców).
Fauna i Flora
Z powodu klimatu, występowanie roślin jest znacznie ograniczone - występują tutaj przede wszystkim trawy i inne, mało wymagające gatunki. Przy źródłach wody można znaleźć bardziej bujną roślinność, głównie jednak uprawianą przez mieszkańców. Są to różne zboża (żyto, owies, kukurydza), rośliny strączkowe, ale również dynie, cebule, cukinie i wiele, wiele innych upraw, które nadadzą się do spożycia. Trudno tu jednak mówić o jakiś większych sadach - te raczej można napotkać sporadycznie. Co do drzew rosnących bez ingerencji człowieka, te występują, jednak w małych skupiskach, ukryte przy źródłach rzek w cieniu majestatycznych klifów. Kiedyś można było znaleźć więcej drzew, jednak intensywne karczowanie przez osadników doprowadziło do ich zaniku. Mimo tej ubogiej flory, wielu może zdziwić ilość występowania zwierząt. To właśnie w Kyōkoku no Kuni występuje największa na świecie populacja bizonów. Stada te jednak zaczęły się wycofywać w mniej zamieszkane przez ludzi tereny, z uwagi na polowania. Znalazło się jednak kilku szaleńców, którzy postanowili spróbować poskromić te zwierzęta i z powodzeniem otworzyli ogromne "rancza", w których hoduje się ogromne stada udomowionych bizonów - zupełnie jak krowy w innych krainach. Dzięki temu mieszkańcom Kraju Kanionów nie brak skór, mleka czy mięsa. Równie na niespotykaną nigdzie indziej skalę, hoduje się indyki. Z dzikiej fauny można zaś wymienić susły, antylopy, daniele, kojoty (również coraz częściej udomawiane i krzyżowane z istniejącymi rasami psa), pumy, liczne stada mustangów (te także zostały udomowione, jako środek lokomocji) oraz wiele gatunków ptaków (zarówno drapieżnych jak i roślinożernych). Wielką udręką tutejszych domostw są jednak o wiele mniejsze zwierzęta - wszelkiej maści insekty, jak muchy, osy, szerszenie oraz wiele gatunków mrówek oraz termitów. Ostatnią plagą okazały się liczne stada szarańczy, które w niektórych miejscach wciąż doskwierają mieszkańcom. Niektórzy z nich obwiniali o ich sprowadzenie plemiona, które żyją w Kraju Kanionów, jednak ci nie przejęli się tym specjalnie.
Gospodarka
Zyski ludzi w Kyōkoku no Kuni opierają się głównie na detalicznym handlu z pobliskimi mieszkańcami. Większość materiałów na eksport pochodzi "z ziemi" - wydobywa się tutaj spore ilości węgla i żelaza, jednak nie na globalną skalę. Jednak ostatnie słuchy, o znalezieniu złota we wschodniej, mniej przyjaznej części kraju, sprowadziły tutaj znaczne ilości śmiałków, którzy liczyli na łatwy zarobek. Gorączka Złota trwa w najlepsze, a na chwilę obecną, mało kto zdołał się zniechęcić, pomimo nikłych wyników. Doprowadziła ona jednak do zapotrzebowania na zaopatrzenie przybywających poszukiwaczy - zyskują więc na tym producenci wyposażenia oraz właściciele noclegowni i jadłodajni.
Yoake - stolica oraz architektura
Mimo pozostawania formalną stolicą, znaczenie Yoake na szczeblu krajowym jest nikłe. Leżące nad morzem, jest siedzibą obecnego Władca. Samo Yoake to istne centrum Kraju. Jeśli ktoś chce coś hurtowo sprzedać za morze - idzie właśnie tutaj. Handel morski jest tutaj bardzo rozwinięty, a okręty pływają w prawie każdy zakątek Nowego Kontynentu. Zabudowania są zbudowane przede wszystkim zbudowane z kamieni i cegieł, a dachy zostały wyłożone dachówkami. Zaledwie bogaci mieszkańcy są w stanie nabyć jednorodzinny dom, więc większość mieszkańców zamieszkuje wspólne kamienice. Miejsce zamieszkania staje się więc wyznacznikiem pozycji społecznej. Same budowle są zbudowane w taki sposób, by zapewnić odpowiedni przeciąg powietrza, by ich mieszkańcom upały nie doskwierały w znaczącym stopniu.
Polityka wewnętrzna i międzynarodowa
Krajem rządzi Władca, jednak tak nieudolnie, że nawet nie jest traktowany jako władca własnego kraju. Brak mu jednak środków i umiejętności, by spróbować podnieść swoją pozycję. Jedynie co go utrzymuje to podatki i opłaty, które są zbierane ledwie ze stolicy oraz pobliskich wsi i miasteczek. Każda próba zdobycia pieniędzy z innych miejsc kończyła się najczęściej powrotem pobitych wysłanników. Władca zaczyna jednak powoli rozważać zaciągnięcie pomocy u pobliskiego Królestwa Kupców, w zamian za odstąpienie kilku terenów, rzekomo bogatych w złoża. Jego gwardia, nie dość że jest minimalna i słabo wyposażona, to nie posługuje się chakrą, zupełnie jak reszta mieszkańców miast.

Ale to nie znaczy, że wewnątrz kraju panuje anarchia i chaos. Znaczna decentralizacja władzy doprowadziła do powstania licznych związków miast, zakładanych przez samych mieszkańców. Wiele z nich działa już od wielu lat i na chwilę obecną, sprawdzają się w miarę dobrze. Przynajmniej mieszkańcy nie muszą się zbytnio martwić atakami grup przestępczych, dzięki formowaniu się różnych organizacji porządkowych. Działają najczęściej z polecenia rady miasta i są swoistymi stróżami prawa. Aby jednak otrzymać wynagrodzenie, muszą dowieść, że złapany (lub zabity) delikwent faktycznie popełnił przestępstwo. W przeciwnym razie, sami grożą sobie stryczkiem.

Kraj stara się utrzymywać pozytywne relacje z Królestwem Kupców, jako głównym partnerem w eksporcie towarów. Ponadto przez Kraj Kanionów przechodzi jedyna linia kolejowa, pomiędzy Królestwem Kupców a Smoczym Imperium. Nawet jedna ze stacji znajduje się na jej terenie! Jednak ostatnie napady rabusiów na pociągi doprowadziły do wzmocnienia ochrony tychże - oczywiście z pieniędzy właścicieli, a nie Władca Kanionów. Nieznacznie to pogorszyło relacje pomiędzy tymi Krajami.

Dodatkowym problemem wewnętrznym są konflikty z koczowniczymi Dzikimi Plemionami. Mieszczuchy potrafią znaleźć cokolwiek - powody kulturowe, językowe, mieszkaniowe... Jednak największym zarzutem jest babranie się "magią". Członkowie tych plemion to jedyni mieszkańcy Kraju Kanionów, którzy wykorzystują chakrę i robią to prawie na każdym kroku, chociaż łączą to głównie ze swoimi wierzeniami. Mało który z nich zna język mieszkańców miast i wsi, co dodatkowo skutkuje powstawaniem granicy między tymi dwoma światami. Pomiędzy samymi plemionami relacje są różne, poczynając od współpracy aż po nienawiść, kończącą się wojnami.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Zwykli mieszkańcy nie należą do ludzi przesadnie religijnych. Mają już dość swoich problemów i wydatków, a co dopiero płacić na świątynie i inne dyrdymały. Z tego powodu, rzadko można napotkać jakiekolwiek świątynie. Ze świętami jest podobnie - obchodzone są niezwykle rzadko, ale gdy już się coś trafia, to świętowanie jest tak huczne, że potrafi trwać prawie tydzień. Największym takim dniem jest Święto Zbiorów, obchodzone po zakończeniu tychże. Przypadkiem pokrywa się to z corocznymi rozgrywkami polo, co doprowadza do licznych bójek pijanych kibiców.

Sprawa miewa się inaczej u Plemion, gdyż ta kultura jest dosyć rozbudowana, choć nieznana większości ludzi zewnątrz. Są o wiele bardziej religijni, a ich system wierzeń opiera się przede wszystkim na wiarę w duchy przodków. Wiele również u nich miejsc świętych, ukrytych w głębi pustyń i kanionów, rytuałów, obrzędów przejścia - dla zwykłych ludzi jest to nie do pojęcia. Prowadzą koczowniczy tryb życia, korzystając z lekkich namiotów, a wyjątkowo uciążliwe pory deszczowe przeczekując we wnętrzu kanionów. Okazji do świętowania można tutaj znaleźć więcej, głównie związanymi ze zmianami pogody i rocznicami śmierci zasłużonych członków danej społeczności. Wiąże się z tym rytualne spożywanie substancji psychoaktywnych. Trudno jednak znaleźć więcej elementów wspólnych, gdyż każde z plemion wprowadziło własne zmiany. Można zaryzykować stwierdzenie, że ich kultura zmienia się tak szybko, jak pory roku.
Zablokowany

Wróć do „Kyōkoku no Kuni - Kraj Kanionów”