• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Wprowadzone]Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2:ElectricBoogaloo

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Fawkes
Posty: 406
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:29
Ranga dodatkowa: Moderator Kuźni | Mistrz Gry
Discord: poprostujakub
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

[Wprowadzone]Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2:ElectricBoogaloo

Jak w tytule - już raz poruszałem kwestię tego atutu. Ostatnim razem doszło do tego, że Dziedziny Craftingowe nie psują już nauki Taijutsu i Bukijutsu. No, a od tamtego czasu weszła aktualizacja specki do Stylów Walki.

Nazwa dziedzinySpecjalizacja
Ninja przejawia naturalny talent w jednej konkretnej dziedzinie ninpō czy stylu walki. Objawia się to różnego rodzaju "drygiem" do technik tej konkretnej dziedziny bądź stylu walki. W konkretnych stylach i technikach znajduje się opis, w jaki sposób specjalizacja na nie wpływa. Jest to atut obrazujący predyspozycję naszej postaci w konkretnym kierunku.
Uwaga! Nie ma czegoś takiego jak specjalizacja w konkretnych stylach walki. Zamiast tego istnieje specjalizacja dla Taijutsu, Bukijutsu, Taijutsu Wspieranego Chakrą oraz Bukijutsu Wspieranego Chakrą. Postaci ze specjalizacją w jednej z tych "dziedzin" są traktowane tak, jakby posiadały specjalizację do każdego stylu walki, który się w nim zawiera. Oznacza to, że posiadając np. Specjalizację w Taijutsu, postać zyskuje bonusy ze Specjalizacji do każdego stylu Taijutsu nie wspieranego chakrą, jak np. Itamiken, Karate Shōtōkan czy Migatte no Gokui. Analogicznie w innych "dziedzinach" stylów walki. Wyjątkiem są specjalne Style Walki, które posiadają techniki, jak np. Hachimon czy Kujaku Myōhō.

Wiadomo, wszystko ładnie, ale podczas zmiany opisu Naturalnego Ograniczenia, wkradły się pewne babole.

Naturalne ograniczenieAtut wrodzony
Postać nie urodziła się geniuszem. Nie ma co tu kryć. Poza podstawowymi technikami rangi E jest w stanie opanować poza swoją specjalizacją jeszcze tylko trzy inne dziedziny bądź typy stylów walki (lub dowolną ich kombinację). Jednak przez tak wielkie ograniczenie, wybija się na tle reszty właśnie w tych trzech. Wybrane dziedziny bądź typy stylów walki (np. Taijutsu lub Bukijutsu wspierane Chakrą) traktowane są tak, jakby posiadały specjalizację. Jeżeli postać ma specjalizację i ograniczenia związane tylko i wyłącznie z stylami walki lub/oraz dziedzinami rzemieślniczymi (jak Renkinjutsu i Shokunin-Waza), może ona spokojnie opanowywać kolejne sztuki walki bądź zdolności rzemieślnicze standardowym kosztem. Te style walki, ponad pierwsze trzy, traktowane są już zwyczajnie, jakby nie posiadały specjalizacji.
Jeżeli postać posiada wśród czterech pierwszych zdolności sztuki rzemieślnicze i może dokupować kolejne style walki, to na następny wykupiony styl walki z nowej "dziedziny" stylów walki przechodzi Specjalizacja przyznawana z tego atutu, ze względu na brak działania Specjalizacji w dziedzinach związanych z tworzeniem przedmiotów i specyfików.
Postać posiadająca Specjalizację w Taijutsu może wykupić i rozwijać wszystkie style Taijutsu. By jednak móc opanować Bukijutsu, musi wziąć też Specjalizację w Bukijutsu. Analogicznie w przypadku Taijutsu Wspieranego Chakrą czy Bukijutsu Wspieranego Chakrą.
Należy uwzględnić, że poza trzema dziedzinami z tego atutu, postać może jeszcze rozwijać swoją własną specjalizację, co sprawia, że łącznie posiada ona 4 dziedziny możliwe do rozwijania.

Błąd numer 1: Zmiana działania Specjalizacji do sztuk walki sprawia, że postać zyskuje Speckę do wszystkich styów. Postać więc i tak może uczyć się nowych metod walki. Ten zapis nie jest zgodny z nowym stanem rzeczy i trzeba to zmienić.
Błąd numer 2: Tutaj podobnie, bo skoro już jedna specka jest do wszystkich stylów z danej dziedziny, to Specki z Shokunin Wazy i Renkinjutsu nie przechodzą już na kolejne. Chyba że przechodzą na brakujące dziedziny stylów, jakich nie wziął gracz, ale to całkiem mocne.

Temat się zaczął, bo znalazłem zgrzyt logiczny, ale potem czytam to jeszcze raz i potem widzę jakie problemy to powoduje...

Bład numer 3: Nie jest w tekście, ale wynika z nowego działania specki.
Czy teraz ktoś może sobie wziąć atut, trzy dziedziny jak Ninjutsu, Klanówka i idk Suiton oraz jedną speckę do Taijutsu i biegać z masą stylów walki niszcząc wszystko na swojej drodze? W sensie, wcześniej atut powstał jako nagroda, za to że gracz się ogranicza, a teraz "ograniczenie" się do jednej dziedziny stylów walki dużym ograniczeniem nie jest. Później się okazało, że Specki do pojedynczych stylów mało dają i wyszedł fix atutu ostatnio. Tylko czy to się nieco nie psuje, bo można teraz tak dobrać dziedziny, że postać jest dobra na dystans, jak i w zwarciu. I pewnie też jako utility, jak do tego weźmie Speckę w Iryojutsu. Pojawia się pytanie, czy ograniczenie dziedzin typowo chakrowych jest wystarczającym obciążeniem, jeśli możesz wziąć mix tych i kilkunastu stylów walki.
Czekam na kogoś ze Specką w Bukijutsu, Ninjutsu, Iryojutsu i Genjutsu, by pojawiał się na polu walki, lecząc się na bieżąco, machając mieczem pokrytym chakrą, gdy niespodziewająca się niczego ofiara jest pod działaniem iluzji.
Obawiam się, że zbuffowanie specek do Tai i Buki nieintencjonalnie zbuffowało Naturalne Ograniczenie w kosmos. A przynajmniej mam takie odczucie. Wcześniej trzeba było wziąć style walki, by móc rozwijać ich więcej, a mieszanie dość ograniczało postać, przez co faktycznie było to odczuwalne. Jak wzięło się wszystko w Ninjutsu i żywioły, to się było ciotą w zwarciu, bo nawet patykiem się nie umiało bić. A teraz, gdy w miejsce specki do jednego stylu weszła specka do wszystkich stylów, to czy faktyczne ograniczenie się jest aż tak złym pomysłem?

Proszę więc o opinie, czy ktoś podziela mój tok rozumowania i czy coś z tym robimy, czy zostawiamy. Bo jak już będzie wiadomo, jak to ma działać, to można naprawiać opis.

Z fartem. dzbun
Ostatnio zmieniony 23 sty 2023, 11:20 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.

Obrazek

Prowadzenie misjiRangi Dowolne
  1. Find Your Own Way - Przygoda Rangi A dla Kurogane Hao.
  2. Lekarzu lecz się sam! - Misja Rangi D dla Orochi Sairai.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2: Electric Boogaloo

Bez wielkiego na razie rozpisywania się powiem wstępnie, że można ten opis poprawić odrobinę dla jasności.

Tylko co do punktu trzeciego to się nie zgodzę. Biorąc to pod uwagę, że mamy więcej specek w zamian za ograniczenie dziedzin można powiedzieć, że mamy urozmaicenie względem sztuk walki i o to nam chodziło, by ktoś typowo pod close combat miał różnorodność. Sztuki walki niekoniecznie są równe do zwykłych dziedzin, a śmiem sądzić że nie dadzą AŻ tyle co nin, gen, iryo itd.

Czekam na kogoś ze Specką w Bukijutsu, Ninjutsu, Iryojutsu i Genjutsu, by pojawiał się na polu walki, lecząc się na bieżąco, machając mieczem pokrytym chakrą, gdy niespodziewająca się niczego ofiara jest pod działaniem iluzji.

Powodzenia z nałożeniem każdego efektu, wykonaniem każdej akcji perfekcyjnie i nie potknięciu się po drodze... Po co atrybuty? Po co rozsądek? Po co to wszystko? W takim razie każdy, kto ma kilka dziedzin S i senninów jest OP. Po co wtedy style walki jak załatwiam wszystko innymi rzeczami? Kwestia buildu. Naturalne ograniczenie może służyć do zawężenia twoich specjalizacji, ale... tylko takie masz.

Zrobienie podziału na chakrowe style i zwykłe jest fair. Masz specki i możesz uczyć się każdego, jednak styl walki trzeba umieć wykorzystać (i nie wchodzą w to style klanowe czy specjalne plus Hachimon). Nie wiem czemu takie urozmaicenie jest lepsze od innych stylów gry. Masz tylko 4 dziedziny i nie więcej... Co z tego, że style masz do rozwoju jak nie opanujesz np: żywiołu? Ktoś złapie ciebie dotonem i co? No nie widzę tutaj nad wyraz tego, że zrobiliśmy wielki dysbalans. To nie tak, że nie płacisz nic za to.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2022, 14:49 przez Vampiro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2: Electric Boogaloo

1. True do poprawy
2. Jedynie kwestia przeredagowania że chodzi nie o styl a o grupę styli
3. Nie jest za mocne, jest ok.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2: Electric Boogaloo

Błąd 1 i 2 tak naprawdę wynikają z tego, że jak tak myślę, to można całkowicie oba te akapity usunąć i dać, że rzemiosła można zawsze. Nie wydaje mi się to zbytnio przesadzone, ale co o tym myślicie?
"Błąd" 3 to nie błąd, to zaplanowane działanie. Jeśli ktoś zrobi build, który to uwzględnia - go for it. Zwróć uwagę, że w twojej propozycji, wystarczy, że takiej osobie się odbierze broń i nawet porządnie pięścią nie uderzy. Wszystko ma swoje plusy i minusy, które omawialiśmy przy okazji zmiany specki oraz właśnie tego atutu.

Poniżej jakaś taka propozycja zmian.
Naturalne ograniczenieAtut wrodzony
Postać nie urodziła się geniuszem. Nie ma co tu kryć. Poza podstawowymi technikami rangi E jest w stanie opanować poza swoją bazową Specjalizacją jeszcze tylko trzy inne dziedziny bądź typy stylów walki (lub dowolną ich kombinację). Jednak przez tak wielkie ograniczenie, wybija się na tle reszty właśnie w tych trzech. Wybrane dziedziny bądź typy stylów walki (np. Taijutsu lub Bukijutsu wspierane Chakrą) traktowane są tak, jakby posiadały Specjalizację.
Ze względu na brak działania Specjalizacji w dziedzinach związanych z tworzeniem przedmiotów i specyfików (Renkinjutsu oraz Shokunin-Waza) - te dwie dziedziny można rozwijać niezależnie od tego jakie dziedziny bądź typy stylów walki postać wybierze w ramach Naturalnego Ograniczenia bądź bazowej Specjalizacji.
Postać posiadająca Specjalizację w Taijutsu może wykupić i rozwijać wszystkie style Taijutsu. By jednak móc opanować Bukijutsu, musi wziąć też Specjalizację w Bukijutsu. Analogicznie w przypadku Taijutsu Wspieranego Chakrą czy Bukijutsu Wspieranego Chakrą.
Należy uwzględnić, że poza trzema dziedzinami z tego atutu, postać może jeszcze rozwijać swoją własną specjalizację, co sprawia, że łącznie posiada ona 4 dziedziny możliwe do rozwijania.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2: Electric Boogaloo

Będzie ok
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Norka
Posty: 905
Rejestracja: 29 lip 2022, 0:50
Ranga dodatkowa: Daimyo
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Osiągnięcia:

Re: Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2: Electric Boogaloo

Ja od siebie mogę powiedzieć, że podoba mi się pomysł, żeby była możliwość rozwijania dziedzin rzemieślniczych niezależnie od bulidu ograniczenia.

Wiem, że jestem trochę biased jako osoba grająca upośledzeńcem, ale mimo wszystko atut ograniczenia nie jest w żaden sposób powiązany z rzemiosłem, więc nie wydaje się być jakieś fest OP.

Prawdę powiedziawszy, to miałam w planach to zaproponować, ale Tora mnie uprzedził.

Tak więc ja jestem na tak!
Obrazek
Prowadzone wątki
Przygody 2/2
贖罪道 | Droga do odkupienia - Maji Seitaro
心を慰めるために | Ku pokrzepieniu serc - Yokomine Yozora, Mitsukyevu Uiriamu, Takatsukasa Jugemu
Misje 5/3
Ranga C
Ranga B
Ranga A
Inne 2/2
Awatar użytkownika
Kurama Wakuri
Posty: 558
Rejestracja: 07 sie 2021, 23:24
Ranga dodatkowa: Hanesawa's Workshop Manager
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Naturalne Ograniczenie a nowe Taijutsu i Bukijutsu - czyli Jakub znajduje błędy w Atucie 2: Electric Boogaloo

Ja od siebie mogę powiedzieć, że podoba mi się pomysł, żeby była możliwość rozwijania dziedzin rzemieślniczych niezależnie od bulidu ograniczenia.

Wiem, że jestem trochę biased jako osoba grająca upośledzeńcem, ale mimo wszystko atut ograniczenia nie jest w żaden sposób powiązany z rzemiosłem, więc nie wydaje się być jakieś fest OP.

Prawdę powiedziawszy, to miałam w planach to zaproponować, ale Tora mnie uprzedził.

Tak więc ja jestem na tak!
Nie sądziłam, że dożyję widoku Wakuri przy kowadle. Ale w sumie mam jak Norka xD Dziedziny rzemieślnicze nie są w sumie stricte dziedzinami ninja i w sumie nie mam nic przeciw, by atut ich nie ograniczał.
► Pokaż Spoiler | Rzeczy, co sobie działają cały czas pasywnie
Zdolności
  • Ikiryō no Tatari: Anshigan - idealna wizja w całkowitych ciemnościach, gorsza w świetle; większa wrażliwość na światło.
Pieczęcie
  • Kin'in - pieczęć umieszczona na grzbiecie prawej dłoni. Normalnie niewidoczna. Niweluje niechęć ludzi w stosunku do Wakuri spowodowanej przez jej zerodowaną chakrę. Nie działa na zdolności sensoryczne i postrzegania chakry.
► Pokaż Spoiler | Ekwipunek na fabule
Tis not much, but it's an honest work
Na plecach:
  • naginata
  • Wielki zwój z mapą Podziemi Baibai (WIP)


Na szyi:
  • Dłuższy, imitujący złoto łańcuszek z chakrą Shikō do Gentōshin no Jutsu, a na nim:
    • pierścionek z czarnym kryształkiem (Połączony Kagayaku Rantan z: Uchiha Hikari)
    • niewielkich rozmiarów czarny koralik (Połączony Kagayaku Rantan z: Dōhito Midoro)


Prawa kieszeń:
  • Mały zwój [Kosa [2] | Yari [3] ]
  • Kunai x1
  • Mitsurugi Kunai x2


Ukryta wyrzutnia kunai [prawa ręka]
  • Kunai x1
Lewa kieszeń:
  • Pigułka żywnościowa
  • Pigułka zwiększająca krew;
  • Mitsurugi Kunai x3


Czarna, skórzana torba biodrowa
  • Średni zwój [Prowiant, ubrania na zmianę, rzeczy codziennego użytku]
  • Średni zwój [Wypakowany alkoholem z biesiady w Baibai]
  • Średni zwój [Bombka dymna x5 | Bombka świetna x5 | Krótkofalówka x1 | Notka Wybuchowa x4]
  • Średni zwój [Warming Shot x3 | Lokalizator}
  • Średni zwój [Wypakowany przekąskami z biesiady w Baibai]
  • Średni zwój [20m Bandaża | 6 lodów z podwójnym patyczkiem]
  • Średni zwój z mapą Wielkiego Kanału (WIP)
  • Średni zwój [---]
  • Kunai x3 [w tym jeden z Wybuchową Notką]



Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”