• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Odrzucone] Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Kurosawa Shin'ichi
Posty: 140
Rejestracja: 02 lip 2021, 19:32
Ranga: Samurai
Ranga dodatkowa: Żołnierka Nōjō no Kuni
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Techniki:
Bank:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Podoba mi się koncepcja Dona, zarówno Speckowa jak i ta z Naturalnym Ograniczeniem, ale tu jestem bias bo sama na Kurosawie ograniczenie naturalne mam
Awatar użytkownika
Kaguya Kaede
Posty: 709
Rejestracja: 02 cze 2021, 22:23
Ranga: Muryō no ninja
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Osobiście, mi wizja specjalizacji pt. "jest na równi z wyspecjalizowanym stylem" się nie podoba i uważam to za niezdrowe.

Propozycja Dona zdecydowanie mi się bardziej podoba, nawet to z Ograniczeniem. I mówię to jako osoba, która na swoim upośledzeniu zajęła już wszystkie sloty, więc i tak z tego nic nie będę miała.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sabataya Tamura
Posty: 513
Rejestracja: 15 maja 2021, 17:28
Ranga: Cywil
Ranga dodatkowa: Iryōnin
Discord: .vampiro
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

No cóż, opcja Dona znacznie lepsza niż walnięcie, że dorównuje reszcie styli tak po prostu na specce. W zasadzie tyle mam do powiedzenia.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2022, 21:10 przez Sabataya Tamura, łącznie zmieniany 1 raz.

~~

Tsūjitegan

Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne [m]Max. dziedzina stylu przewidywanych ruchówKoszt utrzymania na turę
2 500200A20

Prowadzone Fabuły
Prowadzone Misje
Ranga D
Ranga C
Ranga B
Ranga A
Ranga S
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Pierwsza specjalizacja zaproponowana przez Hefajstosa jest ok, ale ta druga z naturalnym ograniczeniem osobiście wydaje mi się mało sensowna. Aspekt jaki jest przedstawiony jest zależny imo od postów gracza/odpowiedniego poziomu refleksu i oceny MG. Niby cała otaczka jest logiczna, ale raczej nie będzie działać na PBF z takim systemem jaki stworzyliście.

^ Mam już wybraną specjalizacje, więc nie piszę tego pod siebie~

Ew. można byłoby jeszcze pójść w kierunku lepszej techniki dobywania i rzucania brońmi dzięki czemu użytkownik jest w stanie zasypywać cel większą ilością żelastwa z nieco większą siłą i celnością.

^ Taka wstępna propka ode mnie, nie rozwijam się póki co bo zdania wydają się być podzielone dalej.

Ogólnie to ja dalej jestem na tak ze specką, co wyrównuje szanse. Idę tym samym tokiem myślenia co Tora i Shizu.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2022, 18:35 przez Uchiha Uzui, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaguya Kaede
Posty: 709
Rejestracja: 02 cze 2021, 22:23
Ranga: Muryō no ninja
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Jak mam być szczera, to widziałabym tego typu speckę raczej na zasadzie, że jedna wybrana broń na specce jest traktowana na równi z innymi stylami, nie wszystkie, którymi te bukijutsu pozwala używać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Kaguya Kaede pisze: 11 paź 2022, 20:28 Jak mam być szczera, to widziałabym tego typu speckę raczej na zasadzie, że jedna wybrana broń na specce jest traktowana na równi z innymi stylami, nie wszystkie, którymi te bukijutsu pozwala używać.

Tutaj muszę się zgodzić z Norką.

Jeżeli bardzo reszcie zależy na takim dorównaniu poziomu do innego stylu to można dać to do np: konkretnego rynsztunku jak kunai. Wciąż nie jest to dla mnie najlepsze rozwiązanie, ale to jakieś spotkanie w połowie drogi. Co do mieczy bym się wstrzymał.

Nadal też nie sądzę by ktoś ze style podstawowym był pokrzywdzony w walce mając jedną rangę niższą. Toż to nie jest wciąż plus minus do ataku, a mamy wiele czynników, wliczając w to atrybuty oraz zaistniałe warunki na polu bitwy. Jakby no... wydaje się to wciąż toporne jak mówiłem.

Ew. można byłoby jeszcze pójść w kierunku lepszej techniki dobywania i rzucania bronią dzięki czemu użytkownik jest w stanie zasypywać cel większą ilością żelastwa z nieco większą siłą i celnością.

To celność chyba z szybkością rzucania, siła to raczej atrybut, tak? No żelastwo waży ile waży, a jak masz większą siłę to mocniej rzucisz itp. To można wtedy dać wzmiankę o atrybucie.


Podsumowując - według mnie jakbyśmy tak patrzyli na to w ten sposób to wolałbym rozwinięcie tej myśli wyżej.

I nie chodzi tu tylko o osoby z naturalnym ograniczeniem. Także normalne osoby, które chcą grać, praktycznie szerokim łukiem omijają specjalizacje w Stylach Walki, bo się nie opłacają. I tylko osoby z tym atutem je biorą (acz i tak nie zawsze), by móc się dalej rozwijać. To bardzo słabe, a w ten sposób będzie większa różnorodność do działania.

To wrócimy znowu do kwestii czy warto brać specjalizację w stylu walki bez naturalnego ograniczenia? No ciężko powiedzieć, że dużo osób to weźmie. Raczej jest wiele specjalizacji ogólnych, które warto przemyśleć na takim "normalnym" buildzie. Moim zdaniem propka Dona daje więcej ciekawych rzeczy niż tylko zrównanie do reszty styli, które de facto no... są dla ekspertów, bo tam się specjalizujesz i masz coś, czym się wyróżniasz na tle szermierzy/toporników itd. Nadal dziwnie to wygląda, że podstawowy styl bukijutsu miałby mieć zrównanie do np: Itto-ryu czy Tanken-Ryu. Czy jest ogólnie gorszy? Nie, bo jak mówiłem wszystko sprowadza się też do pozostałych czynników, o których wspomniałem. Nie mniej jednak styl poświęcony konkretnemu typowi rynsztunku będzie lepszy niż wyuczone podstawy w tym samym rodzaju broni. I to miało sens według mnie. No ale zrobicie jak chcecie.

Tbh nawet można poniekąd wywalić ten dopisek z -1 do walki, a jedynie ubrać to jakoś w słowa bez kwestii rang. To też jakaś opcja.
Ostatnio zmieniony 11 paź 2022, 21:09 przez Vampiro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Myślę że dalsze rzucanie kto i co by wolał raczej nie ma już sensu bo swoją pozycję w tej kwestii Tora zaznaczył dość jasno i teraz pewnie jedynie alternatywne propozycje albo solidne argumenty mogą go przekonać do zmiany decyzji.

"Aspekt jaki jest przedstawiony jest zależny imo od postów gracza/odpowiedniego poziomu refleksu i oceny MG. Niby cała otaczka jest logiczna, ale raczej nie będzie działać na PBF z takim systemem jaki stworzyliście."

Otóż wszystko jest zależne od twoich postów i postów innych graczy. Nie tylko to, bo posty są najważniejsze. Tak, normalnie to ilu przeciwników twoja postać w walce ogarnie to kwestia Refleksu ale ta specka ma to obejść. Ma działać na zasadzie buffu do jednego z elementów refleksu jakim jest ogarnianie walki z wieloma przeciwnikami. Nie zwiększa ci całego refleksu, ba nawet nie zwiększa ci całej percepcji która jest jego częścią, a zwiększa ci jedynie część percepcji odpowiedzialną właśnie za tą konkretną rzecz. Jest to więc buff mocny, ale nie zbyt mocny.

"Jak mam być szczera, to widziałabym tego typu speckę raczej na zasadzie, że jedna wybrana broń na specce jest traktowana na równi z innymi stylami, nie wszystkie, którymi te bukijutsu pozwala używać."

To jest totalnie bez znaczenia. W sensie, jeśli robimy już coś tak niezdrowego jak ta specjalizacja to nie ma większego dla mnie znaczenia czy wzmocni jedną broń, czy wszystkie dostępne w tym stylu - ich swoją drogą nie ma zbyt wielu. Problemem jest sam fakt że to robi w stylu "Ogólnym" a nie skonkretyzowanym. Więc jak planują mimo wszystko iść w tą specję - to go ahead, niech dodadzą do wszystkiego. Wcześniej nazwałem to "Zbyt OP", ale nie do końca o to mi w sumie chodziło, że to jest jakoś nad wyraz mocne - bo nie jest, po prostu zabija sens posiadania kilku styli, skoro można mieć jeden równie dobry.

"To wrócimy znowu do kwestii czy warto brać specjalizację w stylu walki bez naturalnego ograniczenia?"

IMO jedyny moment w którym ma to sens to taki w którym sprawiamy że bierzesz specjalizację do STYLÓW walki bronią/wręcz a nie do STYLU. - Czyli specjalizacja w tych dwóch rzeczach traktowała by dziedziny zbiorczo jak pozostałe dziedziny traktują jutsu. W innym wypadku branie specki pod styl zawsze będzie inferior, bo specka do stylu walki jest jedna, a do dziedziny jutsu jest ich kilka. To flexibility zabija sens brania tej specki bez naturalnego ograniczenia~
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

To w takim razie bawimy się w demokrację, czy decyzję ostateczną podejmuje główny mod?
Obrazek
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Dlaczego propozycja Dona, choć ciekawa, nie znajduje tutaj, w mojej opinii swoistego zastosowania? Bo obejmuje 2 z 3 przypadków i bardzo dziwnie rozpisuje w mojej opinii ten styl. Co z osobami, co mają atut naturalnego ograniczenia, ale biorą go np. z ninjutsu? Im też by się przydały pieczęci. Wciąż wydaje mi się to dość słabe, za słabe by ktoś chciał to wziąć na Speckę, zamiast np. takiego Katonu czy zdolności klanowej. A o to chodzi ze Specką, że powinny być to ciężkie wybory. A nie "spoko, olejmy Style Walki, bo są beznadziejne".

Ponownie się też powtórzę, bo chyba nie jest to też tak dobrze... rozumiane, ten styl, nawet w samym początku, był traktowany tak, jak każdy inny. Podobnie jak Kojiki no Omo no Odori - te style, w walce z innym typem broni, działają normalnie. Dopiero w stylu przeciwko innym shurikenom, byłyby wyrównane.

Nie podoba mi się natomiast dorzucanie do tego stylu dodatkowych rzeczy, jak skomplikowane ewolucje czy zmienianie kierunku rzutu za pomocą innej broni. Podobnie Sennina bym usunął, by ten styl nie był tak versatile, a raczej skupiony na prostym rzucaniu i ewentualnie celowanie w cudze bronie. Takie zmiany kierunku czy odbicia przy pomocy nogi IMO powinny iść do innego, bardziej dedykowanego stylu, niż do takiego ogólnego.
Nadal też nie sądzę by ktoś ze style podstawowym był pokrzywdzony w walce mając jedną rangę niższą. Toż to nie jest wciąż plus minus do ataku, a mamy wiele czynników, wliczając w to atrybuty oraz zaistniałe warunki na polu bitwy. Jakby no... wydaje się to wciąż toporne jak mówiłem.
Dokładnie tak. Więc ta specka, wciąż nie będzie broken, bo jak sam powiedziałeś - to nie jest wielkie pokrzywdzenie. Ba, inne style, które "miałyby być pokrzywdzone", jak wspominał Jeleń, też by trzeba było wówczas przejrzeć i je zaktualizować, by wybór specki tam nie był przykrym obowiązkiem niektórych buildów z Naturalnym Ograniczeniem. I sam też doskonale piszesz, że jest masa innych specek bardziej opłacalnych. Więc czemu nie zrobić opłacalnych specek w stylach walki, gdzie nie dostaje się tyle bonusów, co przy specce np. w Suitonie?

Tutaj rozumiem podejście Dona, że można wziąć wtedy Speckę do jednego stylu, zamiast do innych, ale wtedy, tak jak mówię, należałoby też Specki w innych stylach podkreślić, by były podobnie valuable.

Ciekawym zaś konceptem, który tutaj mnie trochę bardziej intryguje, było wspomnianie, by Specjalizacja dotyczyła wszystkich Stylów Walki Wręcz i Stylów Walki Bronią. Coś w stylu Specjalizacja Taijutsu i Specjalizacja Bukijutsu? Jakby była taka zbiorcza, to definitywnie byłoby to coś ciekawszego, jednak co w przypadku stylów walki, posiadających techniki, jak np. Hoshimaru czy Hachimon? Co w przypadku Naturalnego Ograniczenia, gdzie to oznacza, że mamy 4 specki, ale ograniczenie dziedzin. W tym momencie nie weźmiemy specek do 4 stylów, tylko do jednego. Czy wciąż możemy rozwijać inne style? Czy mając Speckę do Taijutsu wszystkie style Taijutsu stoją otworem? Jak to widzimy? Bo IMO to jest też ścieżka, którą można pójść, by odejść od tej propozycji, która budzi tyle emocji.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Ciekawym zaś konceptem, który tutaj mnie trochę bardziej intryguje, było wspomnianie, by Specjalizacja dotyczyła wszystkich Stylów Walki Wręcz i Stylów Walki Bronią. Coś w stylu Specjalizacja Taijutsu i Specjalizacja Bukijutsu? Jakby była taka zbiorcza, to definitywnie byłoby to coś ciekawszego, jednak co w przypadku stylów walki, posiadających techniki, jak np. Hoshimaru czy Hachimon? Co w przypadku Naturalnego Ograniczenia, gdzie to oznacza, że mamy 4 specki, ale ograniczenie dziedzin. W tym momencie nie weźmiemy specek do 4 stylów, tylko do jednego. Czy wciąż możemy rozwijać inne style? Czy mając Speckę do Taijutsu wszystkie style Taijutsu stoją otworem? Jak to widzimy? Bo IMO to jest też ścieżka, którą można pójść, by odejść od tej propozycji, która budzi tyle emocji.
Szczerze to opcja ze specjalizacją na całe Taijutsu czy Bukijutsu według mnie sounds a lot better. Naturalne ograniczenie? No cóż, więcej rzeczy do wyboru, więc też gracz nie będzie mniej "upośledzony" talentami (niby wciąż trochę to zmienia koncepcję tego ograniczenia, lecz na korzyść tych graczy. I am okay with that). Nadal będą mogli coś dodać ekstra typu Hachimon, dodatkowy styl chakrowy itd.

Jedynie bym zaznaczył, że ta specka dotyczy zwykłych styli walki dla tai i buki. Nie można w to wliczyć np: chakrowego, z technikami czy klanówki czyjejś sobie nie podciągniemy pod to (including Hachimon), bo to byłaby imo przesada ciut. Jak sądzicie?
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

"Więc czemu nie zrobić opłacalnych specek w stylach walki, gdzie nie dostaje się tyle bonusów, co przy specce np. w Suitonie?"

Nie chodzi o to, by specki w stylach walki nie były opłacalne. Jasne, zaszalejmy i dajmy im coś fajnego ALE moment w którym specjalizacja sprawia że "Jack of all trades, master of none" zamienia się w "Jack of all trades, master of all" jest zła. Zła w samym założeniu, niezdrowa i okropna.

"Ciekawym zaś konceptem, który tutaj mnie trochę bardziej intryguje, było wspomnianie, by Specjalizacja dotyczyła wszystkich Stylów Walki Wręcz i Stylów Walki Bronią. Coś w stylu Specjalizacja Taijutsu i Specjalizacja Bukijutsu? Jakby była taka zbiorcza, to definitywnie byłoby to coś ciekawszego, jednak co w przypadku stylów walki, posiadających techniki, jak np. Hoshimaru czy Hachimon? Co w przypadku Naturalnego Ograniczenia, gdzie to oznacza, że mamy 4 specki, ale ograniczenie dziedzin. W tym momencie nie weźmiemy specek do 4 stylów, tylko do jednego. Czy wciąż możemy rozwijać inne style? Czy mając Speckę do Taijutsu wszystkie style Taijutsu stoją otworem? Jak to widzimy? Bo IMO to jest też ścieżka, którą można pójść, by odejść od tej propozycji, która budzi tyle emocji."

No ja to widzę tak:
Specka do Tai
Specka do Buki
Specka do ChakraTai
Specka do ChakraBuki

W takim rozwiązaniu osoby z naturalnym ograniczeniem pod style walki mają cztery sloty zawalone stylami walki i tym samym mogą mieć więcej niż cztery style walki na raz a jednocześnie to bardzo opłacalne specki(Chociaż pojedynczo wciąż musiałyby być względnie mocne)

Co do Hachimonu i Hoshimaru no to niestety, to są oddzielne specki. Mimo że to są style walki Taijutsu, to nie znajdują się one w tej dziedzinie i jej nie podlegają i tyle.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Nie podoba mi się natomiast dorzucanie do tego stylu dodatkowych rzeczy, jak skomplikowane ewolucje czy zmienianie kierunku rzutu za pomocą innej broni. Podobnie Sennina bym usunął, by ten styl nie był tak versatile, a raczej skupiony na prostym rzucaniu i ewentualnie celowanie w cudze bronie. Takie zmiany kierunku czy odbicia przy pomocy nogi IMO powinny iść do innego, bardziej dedykowanego stylu, niż do takiego ogólnego.
Hmm, no może kopanie broni nogą to faktycznie przesada, ale imo ten styl odpowiada w 3/4 za dystansową walkę i odbijanie broni, zmianę ich toru lotu bym zostawił. To taki core smaczek, byłbym nawet skłonny zrobić z tego typowy styl pod bronie miotane z jakąś tam umiejętnością walki kunaiami dużymi i małymi, a wszystkie inne miecze pozostawić konkretnym stylom. Why? Dlatego, że robienie kolejnego stylu gdzie można zdziałać coś ciekawszego przy miotaniu byłoby zwykłym powielaniem czegoś, co można spokojnie tutaj zrobić. Gdybyśmy poszli w tym kierunku to moglibyśmy zrobić dziesiątki nowych styli, każdy z osobna np. dla shurikenów/senbonów/kunai itd. a tak naprawdę to wszystko jedno i to samo. Chciałem ten styl rozwinąć głównie pod kątem zdolności miotania, a ta specka co rzuciłem była tak o, bo pomyślałem sobie, że za cenę specjalizacji to i tak naprawdę niewielki profit.

Co do samego podziału specek tai/ken pozostawiam to modom i chcę przypomnieć, że ten temat tyczy się jednego stylu walki, a nie omawiania głębszej mechaniki~
Ostatnio zmieniony 23 paź 2022, 21:53 przez Uchiha Uzui, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

@Uzui
Właśnie tutaj dochodzimy niejako do pewnego sporu z tym, czym miał być ten styl. A ten styl miał być takim stylem podstawowego przeszkolenia shinobi z różnego rodzaju bronią. Owszem, jest tam broń miotana, ale także broń do walki w zwarciu. Już prędzej widziałbym ogólny styl walki do broni miotanej, jak kunai, shurikeny, senbon czy fuma shurikeny, gdzie można byłoby bardziej wpływać na tor lotu i inne tego typu rzeczy, a ten pozostawić dla bardzo wąskiego grona broni, które jest na ogół wykorzystywane przez ninja, jak właśnie kunai i shurikeny oraz miecze. Z taką intencją ja ten styl tworzyłem oraz z takim zamysłem go kupowałem. By postać potrafiła posługiwać się jako tako tym zakresem broni. Zmienianie teraz zamysłu tego stylu, który jest zapewne przez niektórych wykupiony też w tej intencji, na stricte broń dystansową jest imo bardzo średnie. Zostawmy ten styl bardziej ogólny, z podstawowymi zdolnościami i ewentualnie opracujmy inny styl, do broni miotanej, jaką shinobi może wykorzystywać, gdzie będą shurikeny, kunai, fuma shurikeny, senbon, bombki etc. Wówczas ten nowy styl, nawet jak się będzie zwał "Ninpo: Shurikenjutsu" będzie i tak lepszy od tego, który zwyczajnie daje szersze pole manewru kosztem gorszego działania w poszczególnych gałęziach.

I oczywiście, kwestia specjalizacji wyszła przy okazji tego tematu, jednak imo jest zbyt bezpośrednio z tym tematem związana, coby zwyczajnie to zignorować. W końcu ciężko dyskutować na temat tego, jaka specka ma zostać, jeżeli jeszcze nie ustaliliśmy w pełni jej zakresów.

@Specka
Przechodząc już do... specki. Wydaje mi się, że propozycja Dona jest tutaj najlepsza i najbardziej dyplomatyczna, a więc spróbuję teraz, skoro nikt się wcześniej nie kwapił tym zając, samodzielnie przygotować zaktualizowane opisy. Jeśli będą one okej można je wdrożyć i będzie jeden temat załatwiony.
Nazwa dziedzinySpecjalizacja
Ninja przejawia naturalny talent w jednej konkretnej dziedzinie ninpō czy stylu walki. Objawia się to różnego rodzaju "drygiem" do technik tej konkretnej dziedziny bądź stylu walki. W konkretnych stylach i technikach znajduje się opis, w jaki sposób specjalizacja na nie wpływa. Jest to atut obrazujący predyspozycję naszej postaci w konkretnym kierunku.
Uwaga! Nie ma czegoś takiego jak specjalizacja w konkretnych stylach walki. Zamiast tego istnieje specjalizacja dla Taijutsu, Bukijutsu, Taijutsu Wspieranego Chakrą oraz Bukijutsu Wspieranego Chakrą. Postaci ze specjalizacją w jednej z tych "dziedzin" są traktowane tak, jakby posiadały specjalizację do każdego stylu walki, który się w nim zawiera. Oznacza to, że posiadając np. Specjalizację w Taijutsu, postać zyskuje bonusy ze Specjalizacji do każdego stylu Taijutsu nie wspieranego chakrą, jak np. Itamiken, Karate Shōtōkan czy Migatte no Gokui. Analogicznie w innych "dziedzinach" stylów walki. Wyjątkiem są specjalne Style Walki, które posiadają techniki, jak np. Hachimon czy Kujaku Myōhō.
Naturalne ograniczenieAtut wrodzony
Postać nie urodziła się geniuszem. Nie ma co tu kryć. Poza podstawowymi technikami rangi E jest w stanie opanować poza swoją specjalizacją jeszcze tylko trzy inne dziedziny bądź style walki (lub dowolną ich kombinację). Jednak przez tak wielkie ograniczenie, wybija się na tle reszty właśnie w tych trzech. Wybrane dziedziny bądź style walki traktowane są tak, jakby posiadały specjalizację. Jeżeli postać ma specjalizację i ograniczenia związane tylko i wyłącznie z stylami walki lub/oraz dziedzinami rzemieślniczymi (jak Renkinjutsu i Shokunin-Waza), może ona spokojnie opanowywać kolejne sztuki walki bądź zdolności rzemieślnicze standardowym kosztem. Te style walki, ponad pierwsze trzy, traktowane są już zwyczajnie, jakby nie posiadały specjalizacji.
Jeżeli postać posiada wśród czterech pierwszych zdolności sztuki rzemieślnicze i może dokupować kolejne style walki, to na następny wykupiony styl walki z nowej "dziedziny" stylów walki przechodzi Specjalizacja przyznawana z tego atutu, ze względu na brak działania Specjalizacji w dziedzinach związanych z tworzeniem przedmiotów i specyfików.
Postać posiadająca Specjalizację w Taijutsu może wykupić i rozwijać wszystkie style Taijutsu. By jednak móc opanować Bukijutsu, musi wziąć też Specjalizację w Bukijutsu. Analogicznie w przypadku Taijutsu Wspieranego Chakrą czy Bukijutsu Wspieranego Chakrą.
Należy uwzględnić, że poza trzema dziedzinami z tego atutu, postać może jeszcze rozwijać swoją własną specjalizację, co sprawia, że łącznie posiada ona 4 dziedziny możliwe do rozwijania.
Taijutsu | Body Techniques体術
Jedna z trzech podstawowych kategorii jutsu, a zarazem jedyna, która nie posiada stricte technik. Jest to zbiór różnych stylów walki wręcz. Niektórzy lubią nazywać konkretne ciosy, jednak nie jest to reguła. Jako dziedzina nie jest ona rozwijana sama w sobie. Rozwijane są natomiast style w nim zawarte w sposób analogiczny do rozwoju dziedzin. Brak posiadanego stylu walki nie oznacza braku możliwości walki. Po prostu taka postać radzi sobie jak osoba dopiero zaczynająca swoją przygodę z sztukami walki.
Dodatkowe informacje
  • Ranga stylu walki oznacza misję, jaką należy wykonać by go opanować.
  • Przy tworzeniu ozwojowanego stylu walki należy mieć inny styl walki rozwinięty minimum do tej rangi, jaka będzie ranga misji po ten zwój. Oznacza to, że jeśli styl walki wymaga pójścia na misję B, należy posiadać inny styl walki (obojętnie czy Bukijutsu czy Taijutsu) na randze B.
  • Biorąc specjalizację, bierze się ją na wszystkie style Taijutsu, nie na pojedyncze style walki.
Tworzenie stylu wzmacnianego chakrą
Zapewne wiele osób kojarzy sposób, w jaki Tsunade utylizowała chakrę w swoim Taijutsu. Na forum takie możliwości także istnieją, a nawet gracze mogą stworzyć własne, utylizujące chakrę w inny sposób, poprzez np. nadanie swoim uderzeniom dodatkowych, np. żywiołowych efektów. By to zrobić trzeba spełnić dwa wymagania: jeden ze styli Taijutsu musi być rozwinięty na rangę S, z kolei poziom Kontroli Chakry musi być na poziomie 8 lub wyższym.

By mieć bonusy ze Specjalizacji w stylu walki wspieranym chakrą, należy wybrać Specjalizację w Taijutsu Wspieranym Chakrą. Sama Specjalizacja w Taijutsu nie przyzna w tych stylach bonusów.
Bukijutsu | Weapon Techniques武器術
Podobnie jak Taijutsu dziedzina ta odpowiada za walkę. Tym razem jednak z wykorzystaniem różnego rodzaju broni. Dziedzina ta jest zbiorem stylów walk z różnorodnymi broniami. Jako dziedzina nie jest ona rozwijana sama w sobie. Rozwijane są natomiast style w nim zawarte w sposób analogiczny do rozwoju dziedzin. Brak posiadanego stylu walki nie oznacza braku możliwości walki. Po prostu taka postać radzi sobie jak osoba dopiero zaczynająca swoją przygodę z walką przy pomocy broni.
Dodatkowe informacje
  • Ranga stylu walki oznacza misję, jaką należy wykonać by go opanować.
  • Przy tworzeniu ozwojowanego stylu walki należy mieć inny styl walki rozwinięty minimum do tej rangi, jaka będzie ranga misji po ten zwój. Oznacza to, że jeśli styl walki wymaga pójścia na misję B, należy posiadać inny styl walki (obojętnie czy Bukijutsu czy Taijutsu) na randze B.
  • Biorąc specjalizację, bierze się ją na wszystkie style Bukijutsu, nie na pojedyncze style walki.
Mechanika broni zasięgowej i miotanej
Na faktyczny zasięg mają wpływ różne czynniki, z czego najważniejszym jest opis stylu walki. To właśnie on dyktuje czy postać specjalizuje się raczej w celnych, dalekich strzałach, czy woli raczej atakować częściej, ale na mniejszy dystans. Dlatego gracz powinien jako punkt wyjściowy mieć zawsze średni zasięg, który jest wpisany do konkretnej broni. Innym z czynników, mogących mieć wpływ na efektywność walki dystansowej, są choćby statystyki postaci. Taka siła może np. wpłynąć na to, jak mocno faktycznie kunai wbije się w cel. MG powinien więc brać zawsze pod uwagę głównie opis stylu walki, a także zaistniałą sytuację, by określić zasięg i celność pocisków.
Tworzenie stylu wzmacnianego chakrą
Zapewne wiele osób kojarzy sposób, w jaki samurajowie walczyli w Naruto. Wykorzystywanie chakry by wzmocnić swoją broń i walczyć np. na dystans przy pomocy katany jest możliwe także na forum, a sami gracze mogą tworzyć swoje unikalne style, nadając swojemu stylowi walki dodatkowych cech, jak choćby ataki zasięgowe czy specyficzne cechy żywiołowe. By to zrobić trzeba spełnić dwa wymagania: jeden ze styli Bukijutsu musi być rozwinięty na rangę S, z kolei poziom Kontroli Chakry musi być na poziomie 8 lub wyższym.

By mieć bonusy ze Specjalizacji w stylu walki wspieranym chakrą, należy wybrać Specjalizację w Bukijutsu Wspieranym Chakrą. Sama Specjalizacja w Bukijutsu nie przyzna w tych stylach bonusów.
Czy nigdzie o niczym nie zapomniałem?
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

@Tora
1. Czej, czej. Czyli teraz żeby mieć styl trzeba zrobić misję, by z niego skorzystać? Toż to horror. Na pewno to przemyśleliście?
2. Co do stylu to nvm, niech zostanie skoro taki był zamysł, aczkolwiek robienie kolejnego stylu dystansowego podbkunai/shurikeny jest dalej powielaniem i tak samo meh, co zmienianie obecnego na inny. Just Sayin~
3. Co do samych opisów specek i dziedzin to wygląda git jak dla mnie, z wyjątkiem tych misji~
Obrazek
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Ninpõ: Bukijutsu - rozwinięcie stylu

Uzui, ten wpis z misjami istniał już wcześniej. Chodzi o to, że do kupna potrzebujesz być na danej misji/fabule tej rangi i gdy MG wyrazi zgodę, byś go zakupił. No ozwojowane wymagają trochę więcej pracy.

Mi osobiście te zapiski Tory pasują. Chyba jest okej, aczkolwiek po uwadze Uzuia może lekko ten punkt z misjami przeredagować tzn: rozbudować to zdanie, by nie było niejasności? Ewentualnie dać dopisek, że istnieje możliwość zakupienia stylu już w trakcie misji?
Ostatnio zmieniony 10 lis 2022, 18:08 przez Vampiro, łącznie zmieniany 3 razy.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”