KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieMałpa → Szczur → Ptak → Pies → Zając → Koń → Małpa → Smok → Tygrys → Szczur
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 10, Specjalizacja Ninjutsu, zdolność widzenia bądź wyczuwania chakry
Niesamowicie zaawansowana technika jakiej celem jest pochwycenie nienamacalnej, obcej chakry i zatrzymanie jej przepływu. Przykładając dłoń bezpośrednio do miejsca przez jakie przepływa nienamacalna chakra, bądź obiektu/osoby zawierającej w sobie chakrę, przelewamy własną chakrę “ściskając” przepływ obcej chakry i tłumiąc go w ten sposób.
Skala efektów tej techniki jest bardzo różnorodna, z racji że wszystko zależy od siły oraz objętości chakry jaką chcemy zatrzymać. Im jej skupisko jest większe/silniejsze, tym większą ilość chakry użytkownik musi poświęcić w celu jej przytrzymania. Tak długo jak podtrzymujemy technikę i mamy kontakt “fizyczny” z obcą chakrą, tak długo ta jest przytrzymywana. W momencie przerwania techniki, natychmiast jest ona uwalniania i spokojnie wraca do swojego normalnego biegu. W praktyce zatrzymanie tego przepływu może przynieść różne rezultaty zależnie od obiektu na jakim ją stosujemy.
Inna osoba
Przepływ chakry innych ludzi jest w większości przypadków najcięższy do kontroli ze wszystkich innych opcji. Wymaga on dużej ilości chakry, a im więcej nasza ofiara posiada, tym cięższe się to staje. W przypadku częściowego zatrzymania przepływu chakry w innej osobie, efekty mogą być różne. Ta może nie być w stanie wydać na techniki w ciągu tury więcej chakry niż jakaś określona przez MG ilość, może mieć problemy z kontrolą chakry przez co niektóre techniki mogą niewychodzić i tym podobne. Zatrzymanie całkowicie przepływu chakry w innej osobie sprawia, że taka osoba dalej żyje, jednak ma zablokowaną możliwość używania chakry. Użycie techniki na innej osobie staje się znacznie łatwiejsze i nie wymaga tak wiele chakry, kiedy ta ma mało rozwinięty układ chakry bądź nie opiera się naszym działaniom, wyrażając na nie zgodę.
Przyjmuje się, że zazwyczaj koszt kompletnego zatrzymania przepływu chakry u innej osoby wynosi standardowy S + dodatkowy standardowy S za każdy poziom KC powyżej 7, oraz standardowy S za posiadanie wyjątkowej chakry (Senjutsu, Bijuu, erodowana etc.) + dodatkowy połowiczny S za każde 5 000 posiadanej aktualnie chakry przez ofiarę. Cały ten koszt jest na turę. Również na to wszystko może wpływać niesamowita Siła Woli przeciwnika, czy innego rodzaju rzeczy jakie zwyczajnie utrudniałyby przyciśnięcie jego
Inny przedmiot/obiekt
W praktyce jest to tymczasowe wyłączenie bądź ograniczenie jakichś specjalnych właściwości innego przedmiotu/obiektu które wykorzystują chakrę np. ściana wzmocniona chakrą, po zatrzymaniu przepływu, posiada wytrzymałość zwykłej ściany. W przypadku gdy sam obiekt ma aktualnie kontakt fizyczny ze swoim użytkownikiem, a ten aktywnie podtrzymuje jego wzmocnienie - zablokowanie biegu takiej chakry staje się trudniejsze. W przypadku jeżeli chakra w obiekcie znajduje się za sprawą techniki użytkownika np. Hien, zatrzymywanie przepływu działa na zasadach jak w kategorii opisanej niżej.
Przyjmuje się, że zazwyczaj koszt zatrzymania przepływu chakry w innym obiekcie to koszt standardowy S, chyba że jest to niesamowicie skomplikowany lub wypełniony chakrą konstrukt. Im silniejsza chakra w przedmiocie/obiekcie, oraz im większa jej ilość - tym trudniej zatrzymać taki przepływ.
Nienamacalna bądź namacalna wiązka chakry
Są to wszelakiego rodzaju przepływy chakry poza ciałem ludzkim/przedmiotem. Może to być np. nienamacalna wiązka chakra jaką łączy punkt A i B, albo jakaś technika. Zatrzymanie przepływu przerywa po prostu tymczasowo połączenie między takim punktem A i B, a także potrafi anulować niektóre techniki. Im większa ilość chakry, im większa powierzchnia zajmowana przez chakrę, im silniejsza chakra, bądź im silniejszy nurt przepływu chakry - tym trudniej go zatrzymać. Z tego powodu, techniki jest często bardzo ciężko anulować i trzeba poświęcić na nie bardzo duże ilości chakry. Przykładowe techniki, jakie można próbować anulować to chociażby Rasengan czy Kekkai-tai. Nie ma możliwości anulowania w ten sposób technik wspomagających czy wspomagań, z racji na zbyt wielką ich siłę i zaawansowanie.
Przyjmuje się, że zazwyczaj koszt zatrzymania przepływu chakry w innej, przeciętnej technice to koszt potrójny S. Zależnie od ilości chakry włożonej w przeciwną technikę, obszaru jaki ona obejmuje czy siły nurtu przepływu chakry w technice - koszt ten może być nawet parę razy większy lub mniejszy przy najsłabszych technikach.
To użytkownik w trakcie kontaktu z chakrą decyduje o tym, której z tych metod chce spróbować. Przykładowo, mając kontakt fizyczny z osobą o uruchomionym Raiton no Yoroi, możemy albo starać się zatrzymać przepływ jej chakry jako osoby, albo zwyczajnie anulować samą zbroję jaka ją pokrywa. Oczywiście, w takim przypadku pierwsza opcja jest znacznie cięższa do wykonania. Czasami kategorie te mogą też na siebie lekko nachodzić, to też MG ostatecznie decyduje o efekcie takiego zatrzymania. MG określa ile chakry użytkownik musi poświęcić, aby zatrzymać dany przepływ, czy udało się w pełni zatrzymać oraz jakie są tego efekty. Podane wyżej wartości chakry są bardziej wskazówkami dla MG przy wycenianiu, niż faktycznymi, stałymi wartościami i wpływają na nie również inne wymienione i niewymienione w opisie techniki zależności. Również on określa ile czasu trzeba poświęcić skupiając się na zatrzymaniu takiego przepływu chakry, nim nasze próby zaczną działać. Przeważnie zajmuje to jednak około 2-3 sekund.
Posiadając Sennina w Ninjutsu po przerwaniu kontaktu, efekt zatrzymania przepływu utrzymuje się przez około 3 sekundy, zamiast natychmiastowo znikać.
Posiadając specjalną biegłość do techniki jesteśmy w stanie również blokować przepływ chakry technik wspomagających, tym samym je anulując. Przeciętny koszt zatrzymania przepływu chakry na turę w przypadku techniki wspomagającej to sześciokrotny S.