• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Nichibotsu no Kuni - informacje o kraju

O Nichibotsu no Kuni można powiedzieć wiele. Jest to mały kraj ulokowany między czterema znacznie większymi, a jego bogactwem jest przemysł kopalniany. Jednak prawdziwym diamentem kraju jest jego stolica widoczna z oddali i przy dobrych wiatrach - nawet zza granic. Kraj słynie z bardzo rygorystycznego systemu karnego, który skutecznie odstrasza potencjalnych przestępców przed złamaniem prawa, a systemy socjalne pozwalają wielu ludziom żyć godnie. ]Kraj jest swoistym obszarem przejściowym. Od pustyń z Królestwa Kupieckiego do nizinnych, żyznych gruntów Kraju Bananów; od górzystych zbocz Kraju Burz, do leśnych polan Kraju Lisów. Sprawia to, że cały ekosystem jest dość ciekawy, pozwalając turystom dostrzec przeróżne gatunki ptaków, ssaków, gadów czy płazów. Rzadko da się dostrzec jakieś hodowle zwierząt, choć te oczywiście istnieją, jednak ze względu na niską populację poza stolicą zwyczajnie ciężko na nie natrafić. Podobnie z polami uprawnymi.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Nichibotsu no Kuni - informacje o kraju

Nichibotsu no Kuni | Kraj Zachodu Słońcaカエルの国
StolicaSeidaitō
DaimyōTokugawa Nobunaga
Wioska ninjaBrak
O Nichibotsu no Kuni można powiedzieć wiele. Jest to mały kraj ulokowany między czterema znacznie większymi, a jego bogactwem jest przemysł kopalniany. Jednak prawdziwym diamentem kraju jest jego stolica widoczna z oddali i przy dobrych wiatrach - nawet zza granic. Kraj słynie z bardzo rygorystycznego systemu karnego, który skutecznie odstrasza potencjalnych przestępców przed złamaniem prawa, a systemy socjalne pozwalają wielu ludziom żyć godnie.
Położenie geograficzne
Kraj Zachodu Słońca znajduje się w środku Nowego Kontynentu, nie posiadając dostępu do morza. Graniczy on tylko z czterema krajami - Kitsune no Kuni na pólnocy, Banana no Kuni na wschodzie, Arashi no Kuni na południu i Shōnin Ōkoku na zachodzie. Znaczną większość jego terenów stanowią tereny równinne, nizinne, miejscami nawet przechodzące w depresyjne, choć przy granicy z Arashi no Kuni, a więc i tam, gdzie znajduje się stolica zaczynają się już skały i ostre klify, znacząco podbudowując średnią wysokość terenu w tym niewielkim państwie. ciekawe na pewno jest to, że kraj nie posiada sporej ilości wsi i osad. Niektórym się często zdaje, że weszli na tereny niczyje - tak gwałtownie nikną wszelakie ludzkie zabudowania, choć kłamstwem byłoby stwierdzenie, że ich nie ma. Po prostu znaczna większość ludności mieszka i pracuje w stolicy. Granice zaś wyznacza kilka naturalnych obiektów, jak choćby rzeka, lasy, pustynie czy szczyty skalne.
Fauna i Flora
Kraj jest swoistym obszarem przejściowym. Od pustyń z Królestwa Kupieckiego do nizinnych, żyznych gruntów Kraju Bananów; od górzystych zbocz Kraju Burz, do leśnych polan Kraju Lisów. Sprawia to, że cały ekosystem jest dość ciekawy, pozwalając turystom dostrzec przeróżne gatunki ptaków, ssaków, gadów czy płazów. Rzadko da się dostrzec jakieś hodowle zwierząt, choć te oczywiście istnieją, jednak ze względu na niską populację poza stolicą zwyczajnie ciężko na nie natrafić. Podobnie z polami uprawnymi.

Ze względu na swoją lokalizację ta niewielka nacja stanowi swoisty tygiel, gdzie wiele różnych gatunków roślin i zwierząt lubujących się w klimacie umiarkowanym można dostrzec w ich naturalnych habitatach. Na zachodzie idzie dostrzec faunę i florę typowo pustynną, gdzie na północy czasami da się dostrzec dzikie lisy z Kitsune no Kuni. Małe gryzonie mają dużo swobody na równinnych terenach w centrum kraju, jednak na południu wiele drapieżnych ptaków już stanowi dla nich zagrożenie. Występują też tam kozice. Wschód jest zdecydowanie najmilszą częścią kraju, gdzie idzie znaleźć dziki czy jelenie, a także nawet kilka bananowców, których nasiona zapewne podczas migracji jakieś zwierzęta przyniosły ze sobą pod kopytami.
Gospodarka
Na pierwszy rzut oka gospodarka Nichibotsu no Kuni nie istnieje. No, chyba, że odwiedza się stolicę. Byłoby to jednak kłamstwem, gdyż kilka osad rozlokowanych w kraju produkuje żywność, skórę czy różnego rodzaju przetwory, jak wina, jednak i tak znaczna większość jest importowana zza granicy. Prawdziwą potęgą są bowiem kopalnie pod Seidaitō. Posiadają spore złoże ozdobnego marmuru, nawet w kilku rodzajach, a także zdarzają się pojedyncze złoża kamieni szlachetnych. Normalnie nie pozwoliłoby to finansować kraju dość długo, jednak jest w tym coś jeszcze. Mistrzowie sztuki kamieniarskiej świadczą bowiem swoje usługi za granicą i są ogólnie wychwalani za ich kunszt. Również stolica wynajmuje co jakiś czas Mistrzów Run, co pozwala im się utrzymać. Tak samo sama turystyka stanowi spory odsetek dochodów dla tych, co zdecydują się odwiedzić stolicę.
Seidaitō - stolica oraz architektura
Seidaitō, zwane niekiedy "Wielką Wieżą" idealnie odwzorowuje swój tytuł. Jest to najwyższa, wolnostojąca budowla na świecie, a zarazem miasto i jest ono nadal rozbudowywane. Normalnie pewnie by się zapadło pod swoim własnym ciężarem, jednak Mistrzowie Run zadbali o to, by było w stanie wytrzymać zarówno swoją masę, jak i zmieniające się warunki atmosferyczne. Mówi się, że to właśnie Seidaitō jest powodem, dla którego kraj ten nazywa się tak, a nie inaczej. Budowla pozwala bowiem oglądać zachód słońca praktycznie bez jakichkolwiek przeszkód, nie licząc kwestii atmosferycznych jak mgła czy chmury.

Sama stolica dzieli się na pierścienie, czy też poziomy. Te ujemne stanowią wejście do rozległych kopalni. Niektórzy wredni nawet twierdzą, że te ciągną się daleko poza granicę Nichibotsu no Kuni, jednak nikt nie był w stanie tego udowodnić. Tam też pracuje znaczna większość cywili, dbając o to, by kraj nadal mógł eksportować marmur, kamienie czy drogocenne kryształy. Następnie zaś poziomy miasta lecą w górę, a im wyżej - tym drożej. Ze względu jednak na nieustanną rozbudowę w niektórych miejscach, gdzie jeszcze kilkanaście lat temu mieszkał Daimyō, teraz mieszkają bogatsi cywile. Budynki są w większości niskie, maksymalnie z dwoma piętrami, które w przeszłości zmienią się w fundamenty dla kolejnych pięter.

Sama stolica chroniona jest grubymi ścianami, pełniącymi rolę muru, a także wieloma runami. Wiele zewnętrznych, niższych poziomów posiada też uzbrojenie obronne na wypadek długoletniego oblężenia, a podobno w niższych poziomach znajdują się także ukryte wyjścia ewakuacyjne z miasta. Zaś jej wnętrze? Jest piękne. Dokładane są wszelkie starania by tunele były ozdobione i oświecone runami. Do wszelkich terenów zielonych także przykładana jest wielka waga, byle tylko miasto mogło zachwycać swoimi bogatymi zdobieniami i piętrzącymi się poziomami.

Poza zaś stolicą, w której mieszka znacząca większość obywateli Kraju Zachodu Słońca, jakiekolwiek zabudowania są raczej proste, jednak wprawne oko jest w stanie dostrzec kunszt architektów Nichibotsu no Kuni. Budynki mieszkalne są niskie, podobnie jak w stolicy, jednakże wszelkie słupy czy filary podtrzymujące są ulokowane w taki sposób, by jak najlepiej radzić sobie z różnymi siłami, jakie mogą wywierać nań swój wpływ. Także warownie czy fortyfikacje, które oni budują czy to w swoich granicach, czy na zlecenie obcych nacji są w stanie być bardzo strzeliste i podobnie uwzględniać wiele aspektów, o których nie każdy by pomyślał, jak chociażby wpływ wiatru, wyginanie się kruszców, rozciągłość temperaturowa metali i tym podobne. Najpopularniejszym budulcem są tu oczywiście materiały kamienne, czasami przyozdabiane drewnem.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
W Nichibotsu no Kuni panuje swoisty rodzaj demokracji. Ale nie ogółu. Rada Szlachecka stanowi główny organ ustawodawczy, w której to honorowe miejsce posiada oczywiście Daimyō. Sam ten tytuł jest już raczej honorowy i choć wraz z kolejnymi pokoleniami dziedziczone są bogactwa i miejsce w radzie, poza funkcją reprezentatywną za wiele sobą nie wnosi. Oczywiście, każdy członek Rady (w tym Daimyō) posiada ogromną władzę i autonomię, a dopóki nie następuje konflikt interesów nikt za bardzo nie może im się sprzeciwiać.

Inną ważną frakcją, stanowiącą też organ doradczy, a także dosłowny filar całej stolicy są Mistrzowie Run. Są to eksperci, których sztuka łączenia chakry, energii natury i tajemnych symboli pozwala Seidaitō piąć się w górę już od wielu, wielu pokoleń, a jego mieszkańcom - spać bezpiecznie. Niektórzy najwybitniejsi Mistrzowie Run stanowią także Trybunał, będący głównym organem sądowniczym.

Celem jednak wszystkich u władzy jest dbanie o to, by Wielka Wieża nadal się pięła i stanowiła swoisty monument nieugiętości ich ludu. Twardy system sądowniczy i żelazna ręka rzadko kiedy pozwala odbiec od tej reguły, ale mimo to obywatele mają wiele swobody, jeśli chodzi o możliwość osiedlenia się poza stolicą. Istnieje także dużo pakietów socjalnych, przez co wiodą oni dobre życie.

Kraj posiada stabilną sytuację na kontynencie. Nie jest on potęgą gospodarczą, ani militarną, samemu nawet nie posiadając zbyt wiele możliwości by siłowo rozszerzyć swoje granice. Z drugiej strony podbój kraju byłby bardzo skomplikowany, gdyż ciężko znaleźć jakąkolwiek zabudowę, która przysłużyłaby się agresorowi w nacji, zaś sama stolica, chroniona dodatkowo runami, stanowiłaby zapewne jeden z najtwardszych orzechów do zgryzienia. Samo dostanie się do środka nie zagwarantowałoby bowiem zwycięstwa na każdym z jej poziomów, a zburzenie Wielkiej Wieży jest wręcz syzyfową pracą, ze względu na wiele run wykorzystanych do wzmocnienia tejże struktury. Dodatkowo, kraj jest skory udzielać swojej pomocy innym, choć raczej szybciej wyślą swoich mistrzów kamieniarskich aniżeli Mistrzów Run.

Nichibotsu no Kuni dąży do neutralności i na razie ich zachowanie pozwoliło im uniknąć jakichś większy zagrożeń. Ludność jest jednak upartym narodem, niezbyt lubującym się w zmianie tradycji. Z tego też powodu nie są wielkimi fanami ninja, a ich zdolności traktują jako coś, czego nauka tylko poświęci czas, który ktoś inny mógłby poświęcić na naukę runów.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Kraj Zachodu Słońca wyznaje wielu bogów. Każda Runa ma bowiem przypisanego swojego boga, który swoją pieczę trzyma nad różnymi dziedzinami życia codziennego. I choć znają wspólną mowę i alfabet, tradycyjnie każdy zna też wygląd run, którymi umieją także pisać. Jednak nie każdy potrafi z nich korzystać w taki sposób jak Mistrzowie Run. Oznacza to jednak, że praktycznie raz na dwa tygodnie występuje jakieś święto ku czci jednego z bogów runicznych. Oczywiście, zdarzają się też imigranci ze swoimi wierzeniami, jednak tych jest zdecydowanie mniej, a także ciężko znaleźć świątynie im budowane. Raczej zmuszani są do wyznawania swojej religii w domowych zaciszach z najbliższymi.

Ogólnie istnieją jednak dwa święta, które są bardziej obchodzone od reszty. Pierwsze, przypadające na równonoc wiosenną 21 marca jest jednocześnie symboliczną datą założenia Seidaitō. Dzień ten jest pełen festynów, a zakończony jest pokazem fajerwerków z praktycznie każdego poziomu Wielkiej Wieży.

Drugim jest dzień równonocy jesiennej, 23 września. Jest to Święto Panteonu, gdzie czci się wszystkich bogów runicznych. Jest to święto religijne, o wiele spokojniejsze i pełne pokory. Ludzie ruszają pochodami i gromadzą się z najbliższymi. Jest to dzień wolny od pracy, skupiony na kontemplacji i spokoju.

Z powodu jednak specyfiki kraju ciężko mówić o naturalnie "utworzonej" kuchni. Gdy większość żywności jest importowana ich sztuka kulinarna wyewoluowała w kierunku łączącym wiele smaków z różnych stron świata, które normalnie nie miałyby szans się spotkać. Jest to zdecydowanie wyjątkowe przeżycie, choć czasami ciężko znaleźć dobrą restaurację z lokalną kuchnią. Problemu w tym dodaje fakt, że w samej stolicy jest wiele restauracji serwujących zagraniczne dania, gdzie szefowie kuchni wyemigrowali by pracować właśnie w Kraju Zachodu Słońca.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 14:13 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 2 razy.
Zablokowany

Wróć do „Nichibotsu no Kuni - Kraj Zachodu Słońca”