• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

BBCode

Kompendium wiedzy poświęcone przede wszystkim mechanice rozgrywki oraz rozwojowi. Tematy tutaj się znajdujące opisują nie tylko proces rozwoju postaci, ale również spis dziedzin, informacje o klanach oraz wszelakie tematy mające na celu pomóc w wykreowaniu postaci.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

BBCode

Jak wiadomo - kody na forum, dla niektórych przynajmniej, potrafią być czarną magią. Mnóstwem niezrozumiałych znaczków robiących dziwne rzeczy, a które z jakiegoś powodu łatwo zepsuć. Część z nich używana jest na forum w przeróżnej formie, jednak nie są nigdzie spisane. Poniżej więc zamieszczamy te najbardziej "uniwersalne", mające zastosowanie również poza specyficznymi miejscami jak Karta Postaci. Każdy z nich ma pokazany wzór, sposób działania, adnotację o kompatybilności z Kartą Postaci (dla tych, którzy może chcieliby ją nieco upiększyć w ten sposób) oraz dodatkowe informacje, jakie mogą okazać się przydatne.

1. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[row title=Tytuł wiersza]Opis wiersza[/row]
Tytuł wierszaOpis wiersza

Czy można w KP: można. W KP pozbawiony jest obwódki po lewej i prawej. Dostosowuje się do szerokości KP, biorąc pod uwagę margines wewnętrzny.
Inne: normalnie, poza KP, szerokość wynosi 895px szerokości. Przez brak górnej krawędzi najlepiej łączyć z BBCODE 2 lub 4.

2. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[title kanji=księzycowe runy]Tytuł[/title]
Tytułksięzycowe runy

Czy można w KP: można.
Inne: normalnie, poza KP, szerokość wynosi 895px szerokości.

3. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[p]tekst][/p]

Kod: Zaznacz cały

[p][/p]tekst
tekst
Czy można w KP: można. Winno działać.
Inne: Tekst można wstawić pomiędzy znaczniki, jednak można też umieścić cały znacznik przed tekstem, ten zostawiając pusty. Powinno działać w ten sam sposób. TEN KOD ROBI AKAPITY.


4. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[pic rank=E]link do obrazka[/pic]

Kod: Zaznacz cały

[pic]link do obrazka[/pic]

Czy można w KP: można.
Inne: normalnie, poza KP, szerokość wynosi 895px szerokości. Całościowo przynajmniej. Obrazek sam ma 893px. Jak dacie większy, to go przytnie. Usuwając "rank", można pozbyć się ikonki z rangą.


5. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[description]opis[/description]
opis

Czy można w KP:można.
Inne: ścianoodporne pole do dłuższych opisów. Normalnie szerokość wynosi 893px. Przez brak górnej krawędzi najlepiej łączyć z BBCODE 1, 2 lub 4.


6. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[imgr]obrazek[/imgr] 
Czy można w KP: można. Gdyby nie było można, Pani Shuten inaczej zrobiłaby kod.
Inne: dociąga obrazek do prawej strony (right) sprawiając, że ten jest otoczony przez tekst. Dla obrazka po lewej (left) stronie, należy w znaczniku otwierającym i zamykającym zmienić ostatnie r na l.

7. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

image width=szerokosc height=wysokosc]obrazek[/image]



Czy można w KP: można.
Inne: pozwala wstawić obrazek ze zmienionymi wymiarami. Tak jak ktoś nie chce włączać gimpa i skalować.


8. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[spoiler=tytuł]treść spoilera[/spoiler]
► Pokaż Spoiler | tytuł
treść spoilera
Czy można w KP: można.
Inne: pozwala na dodanie tytułu do spoilera. Można "=tytuł" wyrzucić, by uzyskać spoiler klasyczny.


9. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[wiek]100[/wiek]
64
Czy można w KP: można, a nawet trzeba.
Inne: Liczy wiek. Wpisujecie rok urodzenia postaci i liczy samo. Obecnie mamy 164 rok.

10. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[calculate][item value=500]Nazwa (może być z linkiem do tematu)[/item]
[item value=250]Nazwa (może być z linkiem do tematu)[/item][/calculate]

Czy można w KP: można, powinno zadziałać.
Inne: Nie przyjmuje wartości ujemnych, oddzielonych spacją bądź kropką. Możliwe, że w przyszłości zostanie to zmienione.

11. BBCODE:

Kod: Zaznacz cały

[avatar]link[/avatar]
Czy można w KP: można. Zadziała w każdym poście.
Inne: Zmienia avatar w jednym, konkretnym poście, w jakim zastosowano ów kod. Nie mniej, działa tylko na niektórych layoutach, póki kodu nie naprawimy.

12. BBCODE:
No generalnie jakiś tekst

Kod: Zaznacz cały

[box width=100px height=100px]No generalnie jakiś tekst[/box]
Czy można w KP: można. Zadziała w każdym poście.
Inne: To jest generalnie BARDZO rozbudowany kod. I mówiąc rozbudowany, mam na myśli "ma całkiem sporo opcji do ustawienia", a nie, że użycie go jest ciężkie. Rzecz jasna opcji opcjonalnych.

Kod: Zaznacz cały

[box width=[TEXT] height=[TEXT] bgurl=[LINK] float=[TEXT] border=[TEXT] c=[TEXT]] środek okienka[/box]
Cały kod ze wszystkim, co da się ustawić, wygląda tak.
  • width: szerokość pudełka. Można dać pixele, można dac procenty. Przy pixelach dajemy px, przy procentach %;
  • height: wysokość pudełka. Zostawione puste, będzie dopasowywać się do zawartości. Przy określeniu wysokości, po przepełnieniu pojawi się suwaczek. Można dać pixele, można dac procenty. Przy pixelach dajemy px, przy procentach %;
  • bgurl: link do tła, jakie ma mieć pudełko. Tło będzie dążyć do tego, by pokryć całe okienko.
  • bgc: color tła, gdy nie ma obrazka.
  • float: czy pudełko ma być opływane innym tekstem z prawej, czy z lewej strony. Generalnie wpisuje się na odwrót, więc jak ma być z lewej, do chcemy, by floatował do prawej etc.
  • border: 1px, linia. Ustawiamy kolor, który z jakiegoś powodu domyślnie jest biały. Można wpisać none i wtedy w ogóle się nie wyświetla.
  • c: kolor czcionki w środku pudełka.
  • mar-l: margines z lewej strony. W sensie przerwa jaka ma być od lewej strony od obiektu do kolejnego.
  • mar-r: margines z prawej strony. W sensie przerwa jaka ma być od prawej strony od obiektu do kolejnego.
  • mar-t: margines z góry. W sensie przerwa jaka ma być od góry obiektu. Domyślnie 5px;
  • mar-b: margines z dołu. W sensie przerwa jaka ma być od dołu obiektu. Domyślnie 5px;
  • pad-l: padding z lewej strony. W sensie przerwa zawartości boxa od jego ramki. Domyślnie 10px.
  • pad-r: padding z prawej strony. W sensie przerwa zawartości boxa od jego ramki. Domyślnie 10px.
  • pad-t: padding z góry. W sensie przerwa zawartości boxa od jego ramki. Domyślnie 10px.
  • pad-b: padding z dołu. W sensie przerwa zawartości boxa od jego ramki. Domyślnie 10px.
  • pad: padding ogólny. W sensie przerwa zawartości boxa od jego ramki. Należy podać oddzielone spacją wartości kolejno góra-prawo-dół-lewo, np. 10px 7px 5px 3px, co oznacza 10px od góry, 7 od prawej strony, 5 od dołu i 3 od lewej. Domyślnie 10px z każdej.
  • url: link do strony, do której ma przekierować naciśnięcie na pudełko
BBCODE z KP nie wstawiam. Są zbyt specyficzne by używać ich gdziekolwiek indziej. Jak ktoś jednak ma życzenie stosować je gdziekolwiek indziej, to na własną odpowiedzialność. Jest on dokładniej opisany w tym temacie
Ostatnio zmieniony 07 cze 2023, 13:31 przez Tora, łącznie zmieniany 9 razy.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Wzór opisu lokacji

Ze względów estetycznych i chęci zachowania opisów lokacji przejrzystymi oraz w miarę przyjemnymi dla oka, został utworzony szablon tworzenia lokacji. Każda osoba tworząca nowe miejsce w świecie, zobligowana jest zrobić go wedle poniższego wzoru. Ten zawiera trzy linijki;
  • pic - miejsce na wstawienie obrazka dla lokacji. Są one takich samych wymiarów, jak te do technik (893px x 208px). Ze względu na możliwą trudność w znalezieniu rzeczywiście pasującej grafiki, pole to jest opcjonalne. Jak najbardziej miło je uzupełnić, jednak jego brak nie jest uznawany za wielkie przeoczenie. Wówczas pierwszą linijkę należy usunąć.
  • row - miejsce na nazwę lokacji. Nic więcej. Najczęściej będzie tutaj to samo, co w tytule samego tematu.
  • description - opis tematu. Jeżeli ktoś nie byłby w stanie znaleźć grafiki na tyle dużej, by wyglądała ładnie wrzucona w wiersz "pic", można ewentualnie zamieścić ją w tym miejscu, wstawiając w znacznik:

    Kod: Zaznacz cały

    [imgr]link[/imgr] LUB [imgl]link[/imgl]
    uprasza się jednak, by te były w miarę dopasowane do okna.

Kod: Zaznacz cały

[pic]link do obrazka[/pic]
[row]Nazwa lokacji[/row]
[description]opis lokacji[/description]
W razie problemów z jakąkolwiek częścią kodu, pytania należy kierować do Sabatayi Shuten.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Encyklopedia”