• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    01.07.2024 - pojawiła się spowiedź nowego eventu Chapter II: Rauken. Więcej informacji można znaleźć w ogłoszeniach.
    14.06.2024 - zostaje zamordowany kuzyn syna Nishi no Tsume. Więcej informacji w aktualnościach fabularnych.
    02.06.2024 - ex-Tsuchikage, Sabataya Shuten trafia do Bingo w związku z jej akcjami w Mieście Portowym Aki. Więcej informacji w aktualnościach fabularnych.
    30.04.2024 - nowe wydarzenie "wioskowe" w Tako no Kuni. Więcej szczegółów w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Specjalizacje

Kompendium wiedzy poświęcone przede wszystkim mechanice rozgrywki oraz rozwojowi. Tematy tutaj się znajdujące opisują nie tylko proces rozwoju postaci, ale również spis dziedzin, informacje o klanach oraz wszelakie tematy mające na celu pomóc w wykreowaniu postaci.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 837
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Specjalizacje

Specjalizacja
Na forum występują dwa rodzaje specjalizacji: Pełna Specjalizacja oraz Zwykła Specjalizacja. Domyślnie, jeśli opis mówi, że należy posiadać Specjalizację - chodzi nam o Zwykłą Specjalizację. Dotyczy to np. wszystkich przedmiotów, które zapewniają Specjalizację, wymogów opanowania technik czy konkretnych zdolności czy np. wzmocnień technik jeśli posiadamy Specjalizację. Pełna Specjalizacja zapewnia wszystkie te bonusy oraz dodatkowe, które będą opisane poniżej. Pełna Specjalizacja służy bowiem jeszcze większemu wyróżnieniu tego, w czym dane postaci się specjalizują i zapewnia znacznie więcej bonusów niż Zwykła Specjalizacja. Jeśli jakaś zdolność wymaga Pełnej Specjalizacji będzie to dokładnie zaznaczone, że właśnie jej wymaga, a nie po prostu "Specjalizacji".

Nie tworzymy technik wymagających Pełnej Specjalizacji. W tym celu istnieje Zwykła Specjalizacja. Każdy posiada maksymalnie 1 Pełną Specjalizację i nie może jej zyskać poprzez unikaty czy prostą fabułę. Możliwe jest poproszenie o nią administrację, jednak szansa na jej zdobycie jest niezwykle niska.

Dokładna rozpiska bonusów Pełnej Specjalizacji zlokalizowana jest poniżej.
Dziedziny ogólnodostępne
Ninjutsu - energetyczne techniki ninjutsu użytkownika w starciu z energetycznymi technikami innej osoby w obrębie tej samej rangi są traktowane tak, jakby były silniejsze, jeśli nie zostały zastosowane inne wzmocnienia. Ponadto postaci nie można przenieść wbrew jej woli przy pomocy jakiejkolwiek techniki czasoprzestrzennej, nawet wtedy, gdy technika normalnie by na to pozwalała.
Fūinjutsu - techniki wymagające odpowiedniego ołtarza, miejsca czy obszaru nie wymagają go dłużej. Wciąż należy spełnić inne wymogi, jak np. pojemnik, cel, ale nie trzeba przygotowywać odpowiedniego miejsca do jego wykonania. Nie dotyczy to tylko technik Fūinjutsu, ale także i innych dziedzin, jak np. w przypadku Tensō no Jutsu (Ninjutsu). Ponadto analizując raz nałożoną pieczęć są w stanie się jej nauczyć bez potrzeby pójścia po zwój czy nauki od twórcy danej pieczęci prywatnej.
Genjutsu - techniki Genjutsu użytkownika nie wymagają dłużej składania pieczęci. Wciąż wymagają koncentracji chakry, której czas jest równy ich złożeniu. By jednak ofiara wpadła w iluzję - trzeba wykonać prosty gest, np. wskazać go palcem, który ofiara musi zauważyć.
Iryō Ninjutsu - ze względu na ekspertyzę w Kontroli Chakry, ich poziom tej statystyki jest traktowany tak, jakby był o 1 poziom wyższy w przypadku zdolności defensywnych oraz wsparcia, jak np. Leczenia. Ponadto ich zdolności medyczne sprawiają, że ich organizm lepiej radzi sobie z truciznami, sprawiając, że te działają na nich tak, jakby były o 2 rangi mniejsze. Dodatkową zdolnością Pełnej Specjalizacji Medycznego Ninjutsu jest to, że jeśli ich organizm zwalczył kiedyś daną truciznę, mogą poświęcić 5% swojej aktualnej chakry by wyprodukować jedną dawkę antidotum ze swoich własnych przeciwciał, które mogą podać następnie innej osobie.
Taijutsu - użytkownik Taijutsu walczy w sposób, który jest niemożliwy do przewidzenia, nawet dla zdolności, które normalnie taką "prekognicję" by umożliwiały. Wciąż można się bronić przed tym stylem, jednak niemożliwym jest zgadnięcie, co będzie dalszym celem przeciwnika i przygotowanie się na to. Osoby z Pełną Specjalizacją w Taijutsu nie muszą ponadto udawać się na misję po ozwojowane style walki Taijutsu, a wymogi statystyk by opanować dane style walki oraz zyskać bonusy z danych stylów spadają im o 2 poziomy.
Taijutsu wspomagane chakrą - nie trzeba dłużej rozwijać Kontroli Chakry by móc opanować style walki Taijutsu wspieranego chakrą, a także nie trzeba dłużej wykonywać misji po zwój dla konkretnych stylów walki Taijutsu wspomaganego Chakrą. Dodatkowo, efekty uboczne korzystania ze styli są słabiej odczuwalne przez postać, tak długo, jak nie są one śmiertelne, jak np. 8 brama Hachimona. W przypadku innych efektów Hachimona (do 7 bramy), efekty uboczne są traktowane tak, jakby zakończyła się wcześniejsza brama, a nie faktycznie aktywowana (np. efekt z 6, zamiast z 7 itp.). Ponadto koszta chakry przy wykorzystywaniu stylów chakrowych maleją o połowę, by osiągnąć ten sam efekt.
Bukijutsu - bronie użytkownika, ze względu na jego wprawę, traktowane są tak, jakby były zwyczajnie... lepsze. Silniejsze, bardziej wytrzymałe, ostrzejsze, bardziej zbalansowane itp. Co wynika zwyczajnie z jego kunsztu w walce orężem. Dodatkowo ich styl walki jest traktowany tak, jakby był o rangę silniejszy, przewyższając nawet poziom S, jak zostanie odpowiednio rozwinięty. Ponadto mogą sprawnie władać bronią czy korzystać z opancerzenia, która ze względu na swój specyficzny kształt mogłaby sprawiać trudności nawet najbardziej wybitnym wojownikom, tak długo, jak spełniają odpowiednie wymogi do korzystania z nich (np. odpowiedni poziom Siły by coś unieść). Łatwiej też opanowują nowe sztuki walki - wymagania statystyk do opanowania nowych styli bądź zdobycia z nich bonusów są dla nich o 2 poziomy mniejsze.
Bukijutsu wspomagane chakrą - nie trzeba dłużej rozwijać KC by opanować style walki bronią wspierane chakrą, a także - nie trzeba iść na misje, by opanować style walki, które są ozwojowane. Ponadto ich ofensywa jest pokryta specyficzną, cienką warstwą chakry, która sprawia, że ich ofensywa dosięgnie osób o zdolnościach, które by normalnie pozwoliłyby im uniknąć obrażeń, jak np. specyficzne ciała członków klanu Iburi oraz Hōzuki czy żywiołowe techniki podmiany, zmieniające użytkownika w dany element celem uniknięcia obrażeń..
Katon - techniki Uwolnienia Ognia nie są już dłużej słabsze wobec Uwolnienia Wody, tak długo, póki użytkownik Suitonu nie posiada w tym żywiole Pełnej Specjalizacji. Ponadto mogą zdecydować z jakiej części ciała wypuszczają oni technikę. Nie muszą więc już dłużej "wydmuchiwać" kuli ognia, a wypuścić ją z pięści. Zamiast ładować kulę ognia między dłońmi, mogą ją ładować np. nad nogą i zamiast rzucić - kopnąć. Ponadto oparzenia, które ich techniki wywołały można wyleczyć technikami medycznymi minimum rangi A.
Fūton - techniki Uwolnienia Wiatru nie są już dłużej słabsze wobec Uwolnienia Ognia, tak długo, póki użytkownik Katonu nie posiada w tym żywiole Pełnej Specjalizacji. Ponadto ich Refleks w kontekście akrobacji powietrznych oraz podczas lotu jest liczony jak ich normalny poziom Refleksu zwiększony o jedną trzecią ich poziomu Kontroli Chakry (zaokrąglonej w dół). Nie wlicza się on do szybkości składania pieczęci.
Raiton - techniki Uwolnienia Błyskawic nie są już dłużej słabsze wobec Uwolnienia Wiatru, tak długo, póki użytkownik Fūtonu nie posiada w tym żywiole Pełnej Specjalizacji. Ich ekspertyza w tym żywiole sprawia, że nie można ich sparaliżować. Ponadto, po użyciu jednej techniki Raitonu, użycie kolejnej techniki tego żywiołu zajmuje im 2x szybciej (zarówno składanie pieczęci jak i koncentracja chakry). Zdolność ta może być aktywowana ciągiem, jednak maksymalne przyśpieszenie jest dwukrotne. Więc pierwsza technika ma normalny czas rzucania, druga dwukrotnie szybszy, trzecia dwukrotnie szybszy itd. tak długo, jak są to techniki Raitonu.
Doton - techniki Uwolnienia Ziemi nie są już dłużej słabsze wobec Uwolnienia Błyskawic, tak długo, póki użytkownik Raitonu nie posiada w tym żywiole Pełnej Specjalizacji. Ponadto niemożliwym jest przez nich stracenie równowagi, tak długo, póki grunt pod ich nogami jest cały (bo jak on się zawala, to na czym mają ją łapać). Ponadto zyskują zdolność "widzenia" tego, co dzieje się na powierzchni ziemi, gdy się pod nią znajdują, widząc do 50 metrów od siebie, a ich prędkość poruszania się w ziemi jest zwiększona o połowę ich poziomu Kontroli Chakry.
Suiton - techniki Uwolnienia Wody nie są już dłużej słabsze wobec Uwolnienia Ziemi, tak długo, póki użytkownik Dotonu nie posiada w tym żywiole Pełnej Specjalizacji. Nie potrzebują także dłużej odpowiedniej ilości wody do wykonywania swoich technik, tworząc ją w ramach danych technik. Wyjątkiem są techniki, które wymagają np. bycia pod wodą. Dzięki swojej wprawie w Suitonie osoby z Pełną Specjalizacją w tym żywiole nie odczuwają negatywnych skutków poruszania się w gęstszym środowisku niż powietrze. Ot, taka np. woda czy błoto ich nie spowalnia i nie utrudnia im ruchów. Oczywiście... nie dotyczy to środowisk, gdzie zwyczajnie przejść się nie da, jak np. ziemia. Dodatkowo ich techniki Uwolnienia Wody poruszają się o połowę szybciej niż normalnie, gdy zostały wykonane pod wodą.
Dziedziny klanowe i organizacji
Mushi no Jutsu (Aburame Ichizoku) - posiadają dwa razy więcej kolonii niż wynikałoby to z mechaniki opisanej w klanie. Ponadto, zdejmuje ograniczenie posiadanie innych gatunków z robaków, które takie ograniczenie posiadają jak np. Rinkaichū.
Baika no Jutsu (Akimichi Ichizoku) - osoby doświadczone w korzystaniu z Baika no Jutsu są w stanie wykorzystać nadmiarowe kalorie bądź ich spalanie do wzmocnienia swojego ciała. Oznacza to, że ich poziom Wytrzymałości rośnie, osiągając swoją pełnię gdy zgromadzi maksimum swoich kalorii, a gdy całkowicie się z nich wypali - jego szybkość rośnie. Poziom bonusu zależy od jego poziomu w Baika no Jutsu - na C jest to +0.5 Wytrzymałości przy pełnej ilości kalorii bądź +0.5 Szybkości przy ich całkowitym spaleniu i rośnie o 0.5 poziomu na każdy poziom Baika no Jutsu (B - 1, A - 1.5, S - 2). Bonusy te się zmieniają, więc będąc np. na połowie kalorii otrzymuje on połowę bonusu do Wytrzymałości i połowę bonusu do Szybkości. Dodatkowo - ich zapasy kalorii, jakie mogą odłożyć są trzykrotnie większe niż wynikałoby to z mechaniki klanu.
Senninka (Akuma Ichizoku) - użytkownicy Senninki, którzy posiadają Pełną Specjalizację w tejże dziedzinie, mogą opanować Senjutsu na drodze prostej fabuły, analogicznie do tego jak działa to w paktach o profilu Senjutsu.
Ranton (Arashi Ichizoku) - użytkownicy Rantonu, którzy posiadają w tym żywiole Pełną Specjalizację zyskują zdolność wypalania wrogiej chakry, zależnie od techniki, jakiej użyją. Pełne trafienie techniką rangi E wypali 0% aktualnej chakry celu, jednak technika rangi D zabierze już 1% aktualnej chakry. Technika C - 2.5%, technika B - 5%, technika A - 7.5%, a S - 10%. Wartości te zawsze dotyczą aktualnej chakry celu i w sytuacji, gdy nastąpi pełne trafienie, a nie tylko częściowe lub ledwie zadrapanie. Ponadto, dzięki tej właściwości wypalania - techniki ofensywne Rantonu przebijają się przez wrogie bariery tak, jakby były one (bariery) o rangę niżej niż w rzeczywistości tak długo - jak jest to bariera chakrowa.
Ketsuryūgan (Chinoike Ichizoku) - użytkownicy Ketsuryūgana posiadają "nieskończoną" krew. Nie mogą się wykrwawić, a techniki wymagające jej posiadania mogą być wykorzystane bez obawy, że Ci zostaną osłabieni przez stratę krwi. Ponadto ich przeszczepy, tak długo póki polegają tylko na przeszczepie krwi (zarówno dla Chinoike jak i od Chinoike) mają 100% szans na pełen sukces.
Bakuton (Hibana Ichizoku) - użytkownicy Bakutonu, po zdobyciu Sennina w tej dziedzinie, nie muszą dłużej spełniać dodatkowych wymogów Wytrzymałości oraz Siły Woli by zdobyć Ikite Iru Bakuhatsu. Ponadto nie muszą oni odbywać wątku, by go zdobyć, jedynie napisać prośbę. Dodatkowo - nie zajmuje ono dłużej slotu wspomagania.
Samejutsu (Hoshigaki Ichizoku) - przez wiele lat klan Hoshigaki był powiernikiem paktu z rekinami. Jakkolwiek czasy się zmieniły, te zwierzęta nie zapomniały o tej przyszłości, przez co osoby z Pełną Specjalizacją w Samejutsu mają bardzo łatwą drogę do podpisania się na pakcie z tymi zwierzętami. Należy w tym celu rozegrać prostą fabułę (długością porównywalną do treningu), podczas której przedstawiciel z Krainy Zwierząt spotyka się z daną osobą, oferując mu, po prostym sprawdzianie, złożenie podpisu na pakcie. Tak zawarty pakt nie zabiera slotu wspomagania.
Kujaku Myōhō (Hoshimaru) - aktywacja któregokolwiek z trybów Gwiezdnej Chakry nie ogranicza dłużej korzystania z jej innych rodzajów. Ponadto Gwiezdna Chakra odkłada się w ciałach ofiar. Ilość odłożonej chakry to połowa kosztu techniki Kujaku Myōhō. Po tym, jak ilość tej chakry w ofierze wyniesie Standardowy koszt S (według Kontroli Chakry ofiary), jedna jego statystyka fizyczna (Siła/Szybkość/Wytrzymałość/Refleks) jest obniżana o 1 na czas 3 tur.
Kokorogan (Hoshino Ichizoku) - osoby z Pełną Specjalizacją w Kokoroganie, gdy opanują Gugenka Kokorogan zyskują nie jedną broń na swoją Główną Emocję, a dwie. Ponadto obrażenia, jakie ta broń otrzymuje nie przechodzą na użytkownika, a także jej zniszczenie nie powoduje śmierci użytkownika Kokorogana. Pełna destrukcja Kanjō no Honshitsu może jednak, acz nie musi (decyzja MF), spowodować jakiś efekt uboczny.
Shōton (Hōseki Ichizoku) - daje możliwość wykorzystania Kuroi Kesshō. Ponadto ich techniki posiadają większą odporność na techniki energetyczne, która jest traktowana jako +1 do ich wytrzymałości.
Suika no Jutsu (Hōzuki Ichizoku) - zdobycie przez użytkownika Suika no Jutsu Futtonu oraz Hyōtonu jest traktowane tak, jakby każde zajmowało jedynie połowę slotu wspomagania. Po zdobyciu zaś tych dwóch nowych form wody - są w stanie zmienić w nie także swoje ciało - unikając obrażeń nie tylko pod postacią wody, ale też wrzącej pary wodnej czy twardej, lodowej bryły.
Jūken (Hyūga Ichizoku) - by rozwinąć Byakugana nie trzeba dłużej rozwijać odpowiednich atrybutów, tak samo jak przy rozwoju Jūken. Ponadto podczas korzystania z Jūkena, jako stylu walki, blokujemy 2 tenketsu przy jednym ciosie zamiast jednego. Ponadto koncentracja chakry (nie tempo składania pieczęci) do technik klanowych jest dwukrotnie szybsze niż normalnie.
Kemuri no Jutsu (Iburi Ichizoku) - daje możliwość wykorzystania Yūdokuna Kemuri.
Jūjin (Inuzuka Ichizoku) - wszystkie psy Inuzuka zyskują +4 punkty do rozdania do dowolnego rozdysponowania. Bonus ten liczony jest już od rangi D psa i utrzymywany do rangi S, sprawiając, że zaczynają z 34 punktami atrybutów, zamiast 30 i kończą rozwój z 50, zamiast 46.
Shinkoryū (Jashinkyō) - by zdobyć Nieśmiertelność wymagana jest jedynie jedna ofiara z przeciwnika rangi S. Dodatkowo Nieśmiertelność nie zabiera dłużej slotu wspomagania.
Jinton (Jinton Tsukaite) - użytkownicy Uwolnienia Pyłu mogą wybrać jeden z żywiołów składowych Jintonu i traktowany on będzie jakby posiadał Zwykłą Specjalizację. Dodatkowo, zarówno Jinton, jak i wybrany żywioł składowy jest traktowany jak styl walki - rozwijany zawsze najtańszym kosztem i nie zwiększającym kosztu innych dziedzin.
Shikotsumyaku (Kaguya Ichizoku) - osoby z pełną predyspozycją do władania kośćmi są w stanie użyć własnej psychiki do użycia technik. W ten sposób osłabiają oni swoje własne ciało, jednak ich techniki - nie kosztują ich wówczas chakry. Maksymalnie mogą tak wykonać techniki, których koszt jest maksymalnie Potrójny. Użycie w ten sposób technik rangi D lub C obniża ich poziom Wytrzymałości o 1, techniki rangi B i A o 2, zaś technik rangi S - o 3. Wytrzymałość regeneruje się z prędkością 1 punkt na 1 tury.
Jiongu (Kakuzuryū) - pierwszy przeszczep serca z zaawansowanym żywiołem nie zabiera użytkownikowi Pełnej Specjalizacji Jiongu slotu wspomagania, zaś każdy kolejny zajmuje jedynie 0.5 slotu.
Origami no Jutsu (Kami Ichizoku) - użytkownicy Origami no Jutsu mogą wykorzystać swoje kartki papieru analogicznie do zwojów. Te kartki papieru nie mogą być jednak wykorzystywane np. do przemiany ich ciała, póki jest coś w nich zapieczętowane. Przyjmuje się, że 1 kartka pomieści 1 przedmiot, niezależnie od jego rozmiaru czy wartości stack/slot. Ponadto nie potrzebują przygotowywać specjalnych notek do technik, które takich wymagają, mogąc zamiast tego wykorzystać swój papier, więc zastosowanie takich technik jak np. Fūbaku Hōjin (Fūinjutsu C) czy Fūin no Jutsu: Chinmoku no Sarugutsuwa (Fūinjutsu B) nie wymaga od nich odpowiedniego przygotowania i mogą ich użyć w trakcie nawet korzystania innych technik i ze zwykłą kartką papieru.
Mitsubachi (Kamizuru Ichizoku) - klan Kamizuru przez długie lata opiekował się zwojem, na którym były podpisane osoby współpracujące z pszczołami. I choć czasy się zmieniły, owady te nadal pamiętają o ich wspólnej, wielopokoleniowej relacji. W ten sposób, są oni gotowi zaoferować podpisanie się na pakcie osobom, które mają Pełną Specjalizację w Mitsubachi. W tym celu wysyłają do takiej osoby swojego przedstawiciela z Krainy Paktu, który na drodze prostej fabuły (porównywalnej długością do treningu) sprawdza daną osobę i oferuje mu podpisanie się na zwoju. Tak zawarty pakt nie zabiera slotu wspomagania.
Ryokuton (Kasane Ichizoku) - członkowie klanu Kasane mogą wybrać jeden z żywiołów składowych Ryokutonu i traktowany on będzie jakby posiadał Zwykłą Specjalizację. Dodatkowo, zarówno Ryokuton, jak i wybrany żywioł składowy jest traktowany jak styl walki - rozwijany zawsze najtańszym kosztem i nie zwiększającym kosztu innych dziedzin.
Ryūgū (Kiyohime Ichizoku) - możliwe jest stanie się smokiem żywiołu zaawansowanego, który jest klasyfikowany jako Kekkei Genkai. Będąc zaś smokiem żywiołu zaawansowanego - zyskują także dostęp do jednego z jego żywiołów składowych, a także Zwykłą Specjalizację w tymże żywiole. Ponadto, mogą użyć żywiołu zaawansowanego do technik, których właściwości są zależne od żywiołów podstawowych. Wtedy konkretne efekty ocenia MG bazując na tym, jakie podstawowe żywioły miały efekty. Nie tworzymy technik z więcej niż z właściwościami od 5 podstawowych żywiołów.
Kugutsu no Jutsu (Kugutsutsukai) - zamiana w żywą lalkę nie wlicza się dłużej do limitu wspomagań. Ponadto ich nici są znacznie bardziej wytrzymałe, i by je zniszczyć wymagana jest co najmniej Siła na poziomie 9 lub odpowiednio silna technika. Dodatkowo - są one mniej widoczne, praktycznie niemożliwe dla osoby o Refleksie mniejszym o 9 bądź bez atutu Ulepszonego Zmysłu (Wzrok). Nie nadpisuje to jednak technik, więc by np. uwolnić się z cudzych nici potrzeba Siły na poziomie 7 - wciąż tylko tyle Siły potrzebujemy by się wydostać z ich techniki. Nie zniszczymy jednak ich nici, którymi tą technikę wykonali.
Kumo no Jutsu (Kumojin Ichizoku) - pajęczyna generowana przez Kumo no Jutsu, w wyniku kontaktu fizycznego z ofiarą, osłabia poziom Kontroli Chakry o 2 poziomy w dół, do czasu pozbycia się pajęczyny z siebie lub wyrwania się z niej.
Meiton (Kurai Ichizoku) - użytkownicy Meitonu mogą rozbijać także chakrę Kekkei Genkai oraz zdobyć ją podobnie, jak zdobywają inne żywioły podstawowe. Po rozbiciu takowej - muszą napisać Prośbę do administracji, gdyż każdy zaawansowany żywioł tak opanowany wciąż zabiera slot wspomagania. Prośbę tę można jednak zgłosić w momencie wystąpienia takiej sytuacji na wątku, nawet jak mamy już inną, aktywną prośbę. Jedynym wyjątkiem jest pierwszy zaawansowany żywioł, który tego slota nie zabiera (jednak wciąż należy zgłosić jego zdobycie).
Jitsuzai Genjutsu (Kurama Ichizoku) - zyskują dodatkowo dostęp do Pełnej Specjalizacji Genjutsu.
Kōton (Kurogane Ichizoku) - mogą wytworzyć znacznie mocniejszą stal, niż wynikałoby to z rangi ich użytej. Każdy dodatkowy jeden poziom Wytrzymałości kosztuje użytkownika Pełnej Specjalizacji Kōtonu połowiczny koszt S na turę, do maksymalnie +5 w Wytrzymałości stali, za 2.5krotność kosztu S na turę, więc na randze S w tej sytuacji może być wymagany cios o Sile minimum 14.
Jiton (Maji Ichizoku) - zamiast nosić bądź przywoływać do siebie odpowiedni materiał, jak żelazny bądź złoty piasek, mogą go tworzyć w ramach technik bez potrzeby uiszczania dodatkowych kosztów.
Jikagan (Mirai Ichizoku) - osoby z Pełną Specjalizacją w Jikaganie są w stanie aktywować Jikagana niezależnie od ich płci, a także bez potrzeby rozwoju dziedziny klanowej do poziomu S. Ponadto, zyskują atut Sensora, jednak wykrywa on jedynie byty demoniczne lub posiadające w sobie cząstkę takiej mocy (mogą także wykupywać techniki bazujące na tym atucie, jednak działają one tylko na demoniczne byty, nie na wszystkich, chyba, że mają też zwykłego), a ich Siła Woli w starciu z demonicznymi bytami jest traktowana tak, jakby była o 2 poziomy wyższa. Dodatkowo, techniki w nich wykonane przy pomocy demonicznej chakry są przez nich traktowane tak, jakby były o rangę słabsze.
Kagemane no Jutsu (Nara Ichizoku) - ich cienie nie są dłużej osłabiane przez światło, a ponadto w nocy lub w ciemnych pomieszczeniach zasięg ich technik jest dwukrotnie większy, a także są one tańsze o połowę. Także w tych warunkach ich cień porusza się tak, jakby był o jeden poziom szybszy, niż wynika to z mechaniki techniki bądź klanu.
Shirohebi (Orochi Ichizoku) - Fushi Tensei nie zajmuje dłużej sloty wspomagania, a ponadto, by zdobyć nowe gatunki węży, misja po niej jest o rangę niższa niż wynikałoby to z rangi gada.
Suna no Seichū (Sabaku) - użytkownicy Suna no Seichū mogą tworzyć piach w ramach technik bez potrzeby uiszczania dodatkowych kosztów, nie musząc dłużej taszczyć go ze sobą czy zdobywać go innymi metodami.
Tsūjitegan (Sabataya Ichizoku) - ich ilość energii fizycznej jest dwukrotnie większa niż wynikałoby to z mechaniki konkretnych technik. Ponadto, mając kontakt fizyczny z inną osobą ich regeneracja energii fizycznej jest dwukrotnie szybsza niż wynikałoby to z opisu techniki, ze względu na rezonowanie ich energii życiowej z energią drugiej osoby.
Bushidō (Samurai no Gōzoku) - posiadając Pełną Specjalizację w Bushidō, zyskuje się także Zwykłą Specjalizację w Bukijutsu oraz Bukijutsu wspieranym chakrą. Ponadto nie trzeba dłużej iść po zwoje stylów walki Bukijutsu oraz Bukijutsu wspomaganego chakrą.
Mokuton (Senju Ichizoku) - członkowie klanu Senju są w stanie przy pomocy prostego Mokuton no Jutsu sięgnąć swoją chakrą do chakry całej planety, tworząc namiastkę Shinju, które obdarza ich owocem. Ze względu na to, że jest to reprezentacja drzewa świata, owoc ten po zjedzeniu zapewnia wsparcie, jakie w danej chwili jest najbardziej niezbędne użytkownikowi. Rodzaj tego wsparcia należy skonsultować z Mistrzami Fabularnymi, podobnie jak cenę za to wsparcie. Owe wsparcie może zaś przyjąć różną formę - może być to regeneracja chakry, zwiększenie statystyk, możliwość przekazania swojej energii i zdolności innym czy unikatowe zdolności na określony czas. Tylko, jak było wspominane, ma to swoją cenę. Co jaki czas można przywołać ten owoc podlega, podobnie jak efekt owocu, ocenie MFa, z którym MG konsultuje użycie tej zdolności i może to się różnić między poszczególnymi użyciami - raz będąc np. przerwą półroczną, innym razem - przerwą trzech wątków minimum rangi B. Są to tylko przykładowe czasy i mogą się różnić, zgodnie z ustaleniami MG i MF. Efektem ubocznym może być strata zdolności, punktów statystyk, czy w niektórych przypadkach - nawet i śmierć postaci. Shinju nie lubi też być przywoływane w błahych sprawach i zjedzenie przez członka Senju takiego owocu źle się dla niego skończy. Owoc ten może być zjedzony tylko przez Senju i w przeciągu 1 tury od jego wyhodowania, inaczej - gnije i przestanie działać.
Mateki (Shiin Ichizoku) - mogą tworzyć dwa razy więcej Doki niż wynika to z podstawowej mechaniki klanu. Dodatkowo mogą używać swoich technik bez potrzeby korzystania z ich instrumentu, a zwyczajnie wygrywając melodię np. klaszcząc czy pukając w stół.
Shikei Seppun (Sukebe Ichizoku) - członkowie klanu Sukebe mogą przejmować także ciała o wielkości Mały oraz Wielki.
Shakuton (Sukōchi Ichizoku) - zyskiwana jest odporność na techniki Katonu, tak długo, jak są one niższe od ich rangi Shakutonu (na randze S zadziałają na nich tylko techniki Katonu rangi S)
Sumijutsu (Sumitsukai) - użytkownicy Sumijutsu nie muszą dłużej fizycznie rysować obrazów, by te zostały ożywione. Tak długo jak zostaną one im zaprezentowane, np. w formie teatrzyku cieniu, pokazania palcami czy rysując w powietrzu, tak długo mogą być ożywione.
Futton (Terumi Ichizoku) - możliwe jest kontrolowanie tego, kogo oraz co ich techniki rozpuszczają, a kogo lub czego nie. Ponadto mogą przy kontakcie fizycznym z inną osobą zacząć go "roztapiać" zmieniając swój pot w kwas, który działa z siłą rangi C, co nie kosztuje ich chakry.
Sharingan (Uchiha Ichizoku) - Mangekyō Sharingan oraz Eien no Mangekyō Sharingan nie zajmują dłużej slotu wspomagania. Ponadto uszkodzenia wzroku wynikające z wykorzystywania tych oczu są o połowę słabsze niż wynikałoby to z efektu ich technik, a po opanowaniu Eien no Mangekyō Sharingan zyskuje dostęp do 2 nowych technik, a nie jednej.
Uzumaki Fūin (Uzumaki Ichizoku) - ich ciała są odporne na techniki Fūinjutsu, tak długo jak ich ranga bądź siła (w przypadku technik skalowalnych) jest mniejsza od ich rangi Uzumaki Fūin i nie chcą, by te pieczęci na nich zadziałały. Ponadto nie muszą dłużej iść po zwoje Fūinjutsu rangi B, zwyczajnie mając dostateczny talent w tej dziedzinie, by je opanować samodzielnie.
Shintenshin no Jutsu (Yamanaka Ichizoku) - dzięki możliwości wejścia w czyjś umysł, posiadacze Pełnej Specjalizacji w Shintenshin no Jutsu są w stanie uczyć się od kogoś technik tak, jakby posiadali do nich Zwykłą Specjalizację, tak długo, jak ich nauczyciel posiada Specjalizację w technice, której naucza. Dodatkowo, gdy uczą oni Shintenshin no Jutsu - nauczają go innych osób tak, jakby uczniowie także posiadali Zwykłą Specjalizację w tej dziedzinie. Tak nauczone techniki posiadają jednak trzykrotny koszt PT. Można też zaktualizować wcześniej nauczone techniki, jednak odbywa się to w drodze fabuły i należy po jej zaakceptowaniu opłacić różnicę kosztu PT. Ponadto, dzięki temu, że mogą wejść do środka cudzego umysłu, mogą się tych technik uczyć nawet wtedy, gdy ich nauczyciel nie posiada odpowiednich atutów. Każda jednak taka nauka wymaga prostej fabuły, którą należy zgłosić jak normalny trening.
Tōboe (Yasei Ichizoku) - bonus za Specjalizację do Wytrzymałości broni wynosi +3, a nie +1. Ponadto są w stanie opanować 2x więcej technik przemian niż mogliby je opanować normalnie.
Yōton (Yōgan Ichizoku) - daje możliwość wykorzystania Yōgan-tai.
Tenki no Jutsu (Yota Ichizoku) - w sytuacji, gdy członek klanu Yota z Pełną Specjalizacją znajduje się w atmosferze, która może symulować jakąś inną dziedzinę - zyskują oni dostęp do Pełnej Specjalizacji tej dziedziny. Przykładowo - będąc pod wodą zyskują dostęp do Pełnej Specjalizacji Suitonu, zaś będąc w śnieżycy - do Pełnej Specjalizacji Hyōtonu. W przypadku, gdy pogoda nie odpowiada w pełni danej dziedzinie MG decyduje czy postać zyskuje dostęp do Pełnej Specjalizacji oraz na jakim poziomie (np. w zwykłym upale możemy nie otrzymać dostępu do specjalizacji Shakutonu, zaś w ukropie - jedynie odporność do rangi C Katonu). Nie dotyczy to pogody, którą sami wywołamy, jednak te bonusy, jeśli mają przeliczenie na swoją dziedzinę - traktują Tenki no Jutsu jako swoją bazową dziedzinę (więc jeśli wzmocnienie jest zależne np. od poziomu Shakutonu - zamiast porównywać poziom Shakutonu, porównujemy poziom Tenki no Jutsu).
Hyōton (Yuki Ichizoku) - każda technika Hyōtonu, która posiada swój obszar bądź rozmiar sprecyzowany w technice, może zostać przez nich powiększona, płacąc kolejny koszt tej techniki. Więc jeśli np. technika działa na obszarze o promieniu 10 metrów za koszt Standardowy B, tak uiszczając koszt Podwójny B - działa na obszarze o promieniu 20 metrów, Potrójny B - promień 30 metrów itd. Nie zwiększa to czasu koncentrowania chakry.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2024, 21:55 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Encyklopedia”