• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Hi no Kuni - informacje o kraju

Niegdyś - kraj mieszczący na swych terenach Wioskę Ukrytą w Liściach. Po wojnie jednak stan ten uległ zmianie, a pozbawiony shinobi kraj zaczął przeradzać się w kolejne miejsce sprzyjające nie tylko nukeninom, ale również przestępcom nieczujących na swym karku spojrzenia sprawiedliwości. Żyzne ziemie oraz umiarkowany klimat sprzyjają rozwojowi rolnictwa, oraz gospodarki leśnej, zaopatrując kontynent w największe ilości drewna. Centrum kraju oraz północne rejony osłaniają średniej wysokości masywy górskie, kierując gorące powietrze znad Kaze i Sabaku na południe oraz dalej, ku wyspom. Sprawia to, że rejony w okolicach Mori i Ocha no Kuni są dużo cieplejsze, schładzane jedynie morską bryzą.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Hi no Kuni - informacje o kraju

Hi no Kuni | Kraj Ognia火の国
Stolica Asakura
Daimyō ???
Wioska ninja dawniej Konohagakure. Obecnie brak.
Kraj, który najbardziej ze wszystkich stał się domowiskiem przestępców. Daimyo panująca w kraju nie była w stanie tak dobrze zapanować nad swoim ludem, jak zrobił to jej odpowiednik z Tsuchi no Kuni. Ze względu na przyjazne warunki do codziennego życia i napadów, ilość bandytów w Hi no Kuni jest zadziwiająca. Chodzą również plotki o organizacji przestępczej złożonej z wielu potężnych shinobi, która coraz to bardziej wysysa wszystkie siły z Hi no Kuni. Kraj ten stał się jeszcze bardziej niebezpieczny niż Mizu no Kuni, znane dawniej z ogromnej ilości nukenninów.
Położenie geograficzne oraz klimat
Jedna z Pięciu Wielkich Nacji mieszcząca się na Starym Kontynencie. Zajmuje jego wschodnią część, włączając w swoje tereny część Herbacianego Przylądka, dzieląc go od południa z Ocha no Kuni, a od północy z Krajem Lasów. Otoczone z każdej strony pomniejszymi krajami sięga w głąb około 1/3 lądu. Na klimat wpływają zarówno ciepłe wiatry znad Kaze no Kuni, przedzierające się przez Kraj Ognia od południowego zachodu ku Nanakusie, niosąc skwar wyspom na Morzu Fukai. Ogromne zalesienie krainy wraz z wysokimi górami łańcucha Noboru w wstrzymują część gorącego prądu, sprawiając, że większą część kraju spowija przyjemny chłód, zwłaszcza latem. Najwyższe temperatury, sięgające bowiem nawet trzydziestu stopni, pojawiają się przy granicy z Krajem Herbaty. Tymczasem najzimniejszymi rejonami są miejsca wzdłuż granicy z Hayashi. Nie są to kolosalne różnice, ale wystarczające, by zima dała o sobie bardziej znać.
Fauna i flora
Wysokie zalesienie sprawia, że miejsce to jest domem dla wielu zwierząt i roślin. Przeważają liściaste klony, dęby i graby. Dużo rzadziej spotkane są brzozy, zaś iglaki pokroju świerków i jodeł szukać należy na zboczach pasm górskich - na północy łatwiej dostrzec je w niższych partiach gór. Rzeki i jeziora stanowią habitat dla wielu ryb, dość popularnych również w innych częściach kontynentu. Lasy opływają w sarny i jelenie. Nie jest ciężko spotkać dzika czy większego zwierza jak niedźwiedź. Te jednak nieczęsto zapuszczają się poza matecznik. Lisy zamieszkujące Kraj Ognia mają w zwyczaju osiedlać się w okolicach niewielkich osad, zwłaszcza jeśli wyczują w okolicy niewielką zwierzynę uprawną. Drób i gęsi są powszechnie uprawianymi zwierzętami wiejskimi. Ci mogący pozwolić sobie na większy inwentarz trzymają również krowy oraz byki, dużo rzadziej konie. Te ostatnie w większości trzymane są na sprzedaż jako zwierzęta pociągowe, jako że konina nie jest popularnym czy rozchwytywanym mięsem pośród obywateli Hi no Kuni. Jesienią rybacy często szykują się na połów pstrąga, jednak w samych rzekach i zbiornikach nie trudno znaleźć leszcze czy sandacze. Na wybrzeżu można pokusić się o połów większych gatunków. W okolicach gór swoje nory często budują żbiki i rysie. Łatwiej o niedźwiedzia czy kozę, które znaleźć można jedynie w najwyższych łańcuchach górskich. Tamtejsza ludność często podejmuje się wypasem owiec na łagodnych stokach.
Gospodarka
Największy dochód przynosi eksport drewna. Jego nadmiar sprawia, że Hi no Kuni jest głównym dostawcą. Pomimo wykarczowania części terenów pod pola uprawne, bogate w pszenice, żyto i rzepak, ciężko mówić o wyczerpaniu zasobu. Nowe są jednak sukcesywnie sadzone z myślą o przyszłości biznesu. Niektórzy są jednak za tym, by zwiększyć natężenie wycinki jeszcze większej ilości lasów, co ma związek z gnieżdżeniem w swoich pieleszach coraz to większej ilości przestępców i złoczyńców kryjących się pośród zielonych ostępów. Hodowane zboża stanowią mniejszą część dochodu kraju, przeznaczając je na użytek obywateli. Jako ludny kraj posiada dość spore zapotrzebowanie na nie, a to dodatkowo wzbogacane jest wołowiną, wieprzowiną i drobiem. Rzemieślnictwo ma się całkiem dobrze, objawiając kunszt zarówno przy obróbce drewna, metali czy garbarstwie. Młyny papiernicze prężnie działają, dostarczając materiałów piśmienniczych na skalę zarówno lokalną, jak i krajową. W cieplejszych rejonach nieciężko natknąć się na niewielkie pola bawełny, choć dużo prościej, i to w samym centrum, dostrzec uprawy lnu na dużo większą skalę.
Asakura - stolica oraz architektura
Położona we wschodniej części kraju na jednym ze wzgórz, wznosi się nad otaczającymi je polami i lasami przylegających do kamiennych murów. Asakura została wybudowana na planie kwadratu. Ulice biegną kolejno z północy na południe i ze wschodu na zachód zgodnie ze starym budownictwem opierającym się na zachowaniu balansu pomiędzy tworami ludzkich rąk, a otaczającą ich przyrodą i światem spirytystycznym. Przez to zarówno główna brama miasta, jak i drzwi prowadzące do budynków mieszkalnych, wychodzą na południe. To właśnie stamtąd mają nadpływać pozytywne wpływy, podczas gdy drzwi skierowane ku północy zwiastują problemy i niepowodzenie. Próżno szukać też od tej strony okien, przez co nie tylko Asakura, ale też większe miasta i miasteczka budowane są praktycznie tyłem ku północy. W samym środku wznosi się ogromne "miasto pałacowe" będące siedzibą Lorda Feudalnego. Przylega do niego również główna świątynia poświęcona Amaterasu - bogini słońca.

Główna droga prowadzi prosto na rynek. Na samym środku znajduje się kapliczka jednego z Czterech Bogów Szczęścia, Ebisu, któremu mieszkańcy, zwłaszcza związani z handlem, składają czasami ofiary rzędu kilku Ryō. Tymczasem w każdą środę i sobotę handlarze rozbijają swoje stragany, handlując dobrami nie tylko regionalnymi, ale też sprowadzanymi z innych krain. Często zjeżdżają się wtedy handlarze z pobliskich miast i wiosek starając się zyskać na towarze, który nie zszedł w sklepie. Dość atrakcyjne ceny przyciągają zarówno zamożnych, jak i prostych ludzi chcących zapewnić sobie tańsze jadło i ubrania, choć dalej w dobrej jakości. Budynki handlowe zaś często posiadają szyldy zwisające nad chodnikiem, a wystawy w gablotach są równie kolorowe, jak samo miasto. Popularne są też dzwonki złożone z metalowej rurki obijającej się o grube krawędzie szklanej sfery uwieszone tuż przy drzwiach, dzwoniąc wraz z nadejściem nowego klienta.

Najbardziej eksploatowanym materiałem jest drewno wraz z cegłami wypalanymi z gliny niesionej przez rzeki. Mniej używane są kamienie, stosowane albo jako lamperia ścian, w roli wykończenia lub ozdobnych pomników i kadzideł spotykanych zarówno przed bramami pałaców, jak i przy wejściach do parków. Tych w samej Asakurze są trzy. Dwa z nich, dość niewielkich rozmiarów, można znaleźć we wschodniej i zachodniej części miasta. Trzeci stanowi część posesji samego Daimyō, rozciągając się za dziedzińcem w pełni prywatnej części kompleksu. Budynki często malowane są z zewnątrz, przybierając ciepłe barwy czerwieni i żółci z dodatkiem zimniejszego zielonego. Charakterystyczne wygięte, bogato zdobione dachy obecne są na każdym budynku, a ich wykonanie i "prostota" świadczą często, jeśli nie o guście mieszkającego, to o jego sytuacji finansowej.
Konohagakure no Sato
Status zniszczona
Jedna z pierwszych powstałych wiosek ninja. Swój początek zawdzięcza dwóm klanom, Uchiha oraz Senju, którzy w dawnych czasach pełnych bitew postanowili stworzyć miejsce, gdzie każdy shinobi mógłby żyć w pokoju. Stworzyli społeczność w lesie, tuż pod wysokim, skalistym klifem, jaki z czasem zaczął być ozdabiany twarzami następnych Hokage. Miejsce stawiające na więzi pomiędzy mieszkańcami, nazywając Wolą Ognia każdy przejaw prób ochrony zarówno wioski, jak i jej ideałów. Chociaż Liść stanowił od samego początku dość niezależną instytucję, znajdując się na ziemiach Daimyō Ognia, każdy Hokage siłą rzeczy odpowiadał przed nim jak przed własnym przełożonym.

Początki Wioski Ukrytej w Liściach sięgają daleko w przeszłość, setki lat przed obecnymi czasami. Starzy Hokage powoli zaczęli stanowić element dawnych dziejów, a bardziej znani są Kage Nowej Generacji. Tak jak jednak wszyscy inni ninja - na Starym Kontynencie niewiele jest miejsc, gdzie patrzy się na pozostałych Cieni przychylnie.

Znani Hokage Nowej Generacji
  1. [ Shodaime ] ???
  2. [ Nidaime ] Uchiha Taizo
  3. [ Sandaime ] Sarutobi Mungo
  4. [ Yondaime ] Nara Rika
  5. [ Godaime ] Hyūga Eijiro
Armia ninja Konohy zwycięsko wracając do swojej podniszczonej wioski, napotkała ją zaatakowaną przez organizację, która przedstawiła się jako “Go” (Pięciu). Była ich piątka i wszyscy mieli na sobie czarne płaszcze wraz z białą maską. Maski miały kanji dla cyfr od 0 do 4, i sugerowało to dość jasne powiązania z dawnym agresorem, jaki zniszczył Kirigakure. Zmęczeni po walce z potworami z Suny, Konoszanie nie mieli wielkich szans. Wszyscy zostali pokonani, w tym Hokage, który wraz ze swoją asystentką, którzy zostali pobici do nieprzytomności przez "Zero" jakiego nie byli nawet w stanie dotknąć. Wiele osób nie miało jednak takiego szczęścia, w tym, co niektórzy liderzy innych klanów. Ci, co przeżyli, obudzili się już w zniszczonej wiosce, pełnej ludzi ze złamanymi duszami. Wojna wykończyła wiele osób mentalnie, którzy to ostatecznie postanowili się rozejść. Znaleźć nowe miejsce zamieszkania, zamiast odbudować stare. I nie dali się przekonać, widząc, jak łatwo zostali pokonani. Były osoby próbujące odbudować Konohagakure, jednak ich próby dość szybko skończył się porażką. Reputacja, jaką shinobi zdobyli, sprawiała, że mało kto miał faktyczną ochotę pomóc im w odbudowie. W tym sama Daimyo, która za namową swoich asystentów zrezygnowała z usług shinobi i przekazała obowiązki chronienia kraju swojej armii.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Lord Feudalny ma władzę całkowitą, jednak otacza się, podobnie jak w innych krajach, świtą zaufanych doradców i specjalistów w różnych dziedzinach. Jakiekolwiek podejmie decyzje - są zasługą Daimyō. Złe decyzje - również. Jak jednak wiadomo, od każdej reguły jest wyjątek, a zarządzanie tak rozległymi ziemiami w pojedynkę jest niewykonalne. Przez to też Hi no Kuni podzielone jest na mniejsze regiony zarządzane przez panów ziemskich na usługach Lorda Feudalnego. Wszelakie jednostki porządkowe również odpowiadają przed Feudałem - nawet Hokage do momentu istnienia Wioski Ukrytej w Liściach, chociaż Konohagakure przez cały okres swego istnienia mogła cieszyć się dużą niezależnością oraz wsparciem ze strony najwyższego urzędu w państwie.

Po wojnie sytuacja polityczna na arenie międzynarodowej jest bardzo niepewna. Przed nią, Kraj Ognia utrzymywał bliskie stosunki z Tsuchi no Kuni, włączając się do koalicji, której częścią stały się również pomniejsze kraje. Wszystko po to, by powstrzymać ekspansję Sunagakure no Sato oraz Kraju Wiatru. Po niej jednak? Wszystkie kraje próbują podnieść się po wyniszczających walkach i ich długofalowych efektów związanych z pozbyciem się największych wiosek ninja ze swoich ziem.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Dominująca jest wiara w Amaterasu - bogini słońca przedstawianej często ze zwierciadłem. Siostra boga burz Susanoo, patronka budownictwa, rolnictwa i tkactwa. Idealnie wpasowuje się w to, czym w rzeczy samej specjalizuje się Kraj Ognia. Główna świątynia znajduje się w Asakurze, gdzie ludzie mogą składać modły do Pani Panującej na Nieboskłonie. Najbardziej bogobojni są mieszkańcy starszej daty, podczas gdy młodzi odchodzą od zabobonów, stawiając na suche fakty i naukę. Mimo tego nawet im zdarzy się rzucić kilka Ryō dla Ebisu - boga szczęścia i patrona handlarzy. Jest on też najbardziej popularnym bytem spomiędzy Benteia, Hotei i Shihi. Pierwszy z nich posiada swoje kapliczki blisko kasyn i miejsc związanych z hazardem, tymczasem posążki Hotei często są stawiane przy kramach wszelakich swatek przemierzających Hi no Kuni. Do Shihi, podobnie jak i do Amaterasu, modły wznoszą ci, którzy spodziewają się nieszczęścia - czy to by je zawczasu zażegnać, czy zminimalizować impakt zdarzeń.

22 czerwca, jako pierwszy, oficjalny dzień lata, uważany jest za święto Amaterasu. Odbywają się wówczas uczty i ogniska pod gołym niebem, a kobiety plotą wianki z polnych kwiatów. Odprawiane są również z samego rana nabożeństwa o dobre plony i brak susz, które najczęściej nawiedzają południowe rejony kraju. Chociaż nie wszyscy dogłębnie wierzą w astralne byty, wielu bierze udział w festynach i innych zabawach. Te rozpoczynają się wieczorem, a uczestnicy przybywają ubrani w zwiewne yukaty. O północy w większych miastach odbywają się pokazy fajerwerków, a wcześniej - pokazy sztuk ninja, grup cyrkowych czy wystąpienia teatralne.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 13:50 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 4 razy.
Zablokowany

Wróć do „Hi no Kuni - Kraj Ognia”