• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    01.07.2024 - pojawiła się spowiedź nowego eventu Chapter II: Rauken. Więcej informacji można znaleźć w ogłoszeniach.
    14.06.2024 - zostaje zamordowany kuzyn syna Nishi no Tsume. Więcej informacji w aktualnościach fabularnych.
    02.06.2024 - ex-Tsuchikage, Sabataya Shuten trafia do Bingo w związku z jej akcjami w Mieście Portowym Aki. Więcej informacji w aktualnościach fabularnych.
    30.04.2024 - nowe wydarzenie "wioskowe" w Tako no Kuni. Więcej szczegółów w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Wielki Sad Południowy

Nadmorski kraj, graniczący od północy z morzem, Krajem Wybrzeża i Krajem Chmur. Na wschodzie graniczy z Krajem Kwitnącej Wiśni, a na południowym wschodzie z Krajem Bananów. Jest to niski, nizinny kraj, pełen sadów i drzew owocowych, z których zdecydowanie najpopularniejszym są oczywiście jabłka. Ringo no Kuni może pochwalić się swoistą niezależnością i statusem quo wśród sąsiednich nacji właśnie z powodu swojej gospodarki. Bo ta nie istnieje. Kraj Jabłek wierzy w dobroć i wsparcie. Mieszkańcy są zbyt biedni, ale jak ktoś sam niewiele ma, z większą chęcią się dzieli. Jest to nastawienie, które przeszło po każdym szczeblu społecznym w Ringo no Kuni. Można do każdego podejść, poprosić o jedzenie i nocleg. I się zgodzą. Taki to dobry kraj.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 3024
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Wielki Sad Południowy

Gdzie jesteśどこにいるの
Tura28/?
RangaA
Będąc jeszcze niedaleko Sumio, Tsubaki zajęła się swoim leczeniem. Jej stan znacząco się poprawił, jednak zmęczenie wciąż odczuwała. Ubytku chakry, który to powodował innym ubytkiem chakry zwyczajnie nie wyleczy. Dużo jednak się ogarnęła i jedyny problem, jaki faktycznie miała, to nerwy. Wiedziała, że jeśli je naprawi, to poziom odczuwanego bólu także się zwiększy, przez co możliwe, że ponownie musiałaby się znieczulić. Innym zagrożeniem tego było też to, że mogła wówczas, podczas prób skorzystania ze złamanych części ciała, jeszcze bardziej je uszkodzić. Czy chciała ryzykować? Mogła, oczywiście (proszę o informację w następnym poście), jednak jej wiedza medyczna dawała jej jasny obraz zagrożeń, który na nią w przypadku takiego działania czyhał. Sumio słysząc jej odpowiedź zaś jedynie pokręcił głową, jakby ważąc jej słowa, jednak ostatecznie nie skomentował, co najwyżej skinieniem głowy się z nią pożegnał, gdy ta udała się do szopa.
Szopicy dokładniej. Ta, spojrzała na nią i skinęła głową, jakby cwanie się uśmiechając.
-Miło cię poznać Tsubaki! - odparła, choć szybko jej minka wyglądała na niepocieszoną, gdy ta powiedziała, że nie będzie miała żadnej większej oferty ze strony białookiej. -Wiesz jak jest, w razie czego bym zrobiła im puff! I tyle mnie widzieli! - zagwarantowała, szybko biorąc w łapkę onigiri i wcinając... choć nóżką wciąż grzebała jej w torbie biodrowej, wyglądając na zupełnie nie zakłopotaną faktem, że najwidoczniej została przyłapana na gorącym uczynku.
Gdy jednak Hyūga dostrzegła prawdopodobny cel swojej misji i kazała jej się mocniej trzymać - faktycznie mocniej się jej złapała. Nawet miała wrażenie, że jej kończyna dolna zamiast łapać się mocniej torby biodrowej, mocno złapała zwój z techniką, którą Aiko jej podarowała. Reszta kończyn jednak mocniej się złapała samej białookiej, gdy ta jak najszybciej skracała dystans widząc jak faktycznie życie powoli jednemu z nich ucieka. Nie widziała jednak żadnych śladów jej wioski. Żadnych opasek czy czegoś takiego. Wkrótce się zbliżyła i podała hasło. To co jednak dostrzegła, że już znacznie wcześniej ten ledwo żywy zdawał się lekko obrócił głowę w jej stronę. Gdy powiedziała jednak te słowa... jego oczy lekko się otworzyły, jakby z nadzieją, a jego usta zaczęły się wyginać, jednak powietrze nie wylatywało z jego ust. Gdyby umiała czytać z ruchu warg, być może znałaby odpowiedź, jednak... no niestety. Zdawało się, że miał problemy ze strunami głosowymi, co dostrzegła dzięki Byakuganowi. Złapał powietrze nosem, lekko panicznie.
-..oć wolę ...k kw... ...ną wio... sną... - spróbował odpowiedzieć, kilka razy kaszląc i dławiąc się krwią.
Drżąc - uniósł lewą dłoń i pokazał na palcach jej dłoni cztery palce - wszystkie z wyjątkiem kciuka. Jego chakra była na wykończeniu i po tym... osunął się na bok. Nie wiedziała do końca, czy niewielka "mgiełka" chakry, jaką widziała w jego układzie chakronośnym to powidok, na tej samej zasadzie co jego ciało jeszcze nie straciło całej temperatury czy jeszcze miała szansę spróbować go odratować. Zdawało się jednak, że decyzję musiała podjąć teraz.
NPCAshi
Info od MG
Hyūga Tsubaki: 3 913 Chakry, większość kości złamanych i kilka pękniętych kości w prawym nadgarstku, mocno bolą, acz jest to znieczulone. Złamane kości śródręcza lewej dłoni, palce nie nadają się za bardzo do użytku, ze względu na uszkodzone w wyniku złamań nerwy. Zmęczona. Na ten moment nie możesz wykupić Kōi - zwój dopiero otrzymałaś, dopiero jak podczas fabuły misji poświęcisz czas na jego studiowanie będziesz mogła wykupić/korzystać z tego jutsu.
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 420
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Cywil
Ranga dodatkowa: Hantā Ryodan
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Wielki Sad Południowy

Tsubaki postanowiła pójść na swoisty kompromis w kwestii swoich dłoni i zostawić ich stan w takim, jakim były, bez podejścia do leczenia nerwów. Nie miała zbyt wiele chakry, a potencjalnie musiała jeszcze pomóc tym łowcom, których miała za zadanie znaleźć, więc musiała oszczędzać siły. Pozostawało pożegnać się z Sumio i ruszyć dalej, ze szopem na swoich plecach w postaci plecaka. Kamelia była zdecydowanie zbyt grzeczna, by na głos powiedzieć co myślała, więc… przyszło się jej jakoś z tym „przemęczyć”. Na słowa, że ta będzie mogła puffnąć, Tsu jedynie przytaknęła głową. To był plus. Jednakże nie zamierzała pozostawać milcząca na temat łapki zaciskającej się na zwoju.
Nie ma potrzeby trzymania tego zwoju. To prezent od Aiko – sensei i proszę byś go zostawiła. I wszystkie moje rzeczy – odparła dosyć stanowczo, by bardziej funkcjonującą ręką sięgnąć do torby i by chwycić za zwój. Jeśli szopica go puściła, to przełożyłaby go do którejś z kieszeni w kamizelce, tak by ta nie miała do niego dostępu. Jeśli nie zrobiła tego po dobroci, to chciała spróbować delikatnie wyswobodzić z łapki i wtedy przełożyć.
Dotarła na miejsce, gdzie była trójka ludzi, w tym jeden umierający… coś próbował jej odpowiedzieć z początku i dopiero z trudem później je wypowiedział, ale mogła się domyślić, że… znał te hasło, po samej reakcji na to, gdy je wypowiedziała. Już w tamtym momencie postanowiła po prostu skumulować chakrę do Bunseki no Jutsu, by się zorientować, co temu człowiekowi było i czy w ogóle… była szansa na złożenie go w całość. Mogło mimo wszystko być już za późno. Jednocześnie, ta czwórka pokazana przez niego, przypomniała jej również słowa Sumio… że w grupie były cztery osoby, a tutaj miała trzy. Czyli czwarty… musiał gdzieś być. Czyżby kontynuował zadanie? Niestety, ten tutaj nie był raczej w stanie odpowiedzieć jej na to pytanie. Dlatego Tsubaki postanowiła przełączyć się na dalekosiężnego Byakugana ponownie, próbując się rozglądać po terenie, w poszukiwaniu chociażby śladów ostatniego z łowców. Jednocześnie – starałaby się pomóc temu tutaj, używając na nim Shosen no Jutsu o pełnej sile, jeżeli istniała jeszcze dla niego szansa na odratowanie. Skupiłaby się na najbardziej poważnych obrażeniach, o których informację dostałaby z Bunseki no Jutsu.
Pozostawało też kilka… scenariuszy. Mężczyzna mógł być w stanie nie do odratowania– a chociaż nie przez Tsubaki, która miała w chwili obecnej stosunkowo mało chakry. Wtedy postanowiła priorytetowo traktować potencjalnie jeszcze żywego łowce, którego musiała znaleźć. Nie ratowałaby więc tego tutaj, po prostu zamierzając pozwolić mu odejść. Jednocześnie przywołałaby (Kuchiyose: Raikō Kenka) średni zwój, który to miała zapieczętowany w zwoju połączonym z plakietką. Podeszłaby do każdego z ciał, by je przeszukać w celu znalezienia potencjalnych informacji, które mogłyby być dla wioski ważne, co by je przekazać. Potem zaś? Zapieczętowałaby (Fuin no Jutsu) ciała w zwojach, zamierzając się zastanowić czy chce je zniszczyć zgodnie z rozkazem, czy zawieść do wioski, ze względu na wątpliwości, które miała. Nie mogły one jednak leżeć samopas. Po tych czynnościach, ruszyłaby na poszukiwanie ostatniego z ninja.
Gdyby zaś znalazła ślady tego czwartego łowcy, a ten tutaj wydawał się być do odratowania? Postanowiła go podleczyć na tyle, by miał szansę przeżycia, tak żeby gdyby ostatni okazał się też być martwy, to do wioski zostaną przekazane informacje. Spakowanie pozostałych dwóch ciał i w zwój, a następnie skierowanie się do szopicy.
Miej go proszę na oku – odparła. I zdając sobie sprawę, że pewnie ta nie będzie chętna tak po prostu do współpracy, bez niczego, postanowiła tym razem przywołać ze zwoju (Kuchiyose: Raikō Kenka) kolejne onigiri, z nadzieją, że ta za jedzonko postanowi tutaj zostać. Jeśli nie, trudno. Musiała znaleźć ostatniego łowcę i to było w tej chwili najważniejsze, a nie użeranie się z szopem – kleptomanem, który powoli przyprawiał Kamelię o ból głowy.
SpecjalizacjaIryō Ninjutsu - Jūken - Fūinjutsu - Ninjutsu
SenninIryō Ninjutsu - Jūken - Ninjutsu - Fūinjutsu
Chakra 4 183 - 10 (Byakugan) - 0 (Bunseki no Jutsu) - xxx (Shōsen Jutsu) - 0 (2x Kuchiyose: Raikō Kenka przywołanie) - 0 (Fuin no Jutsu)
Rzeczy
► Pokaż Spoiler | Atuty
Przyśpieszone składanie pieczęciAtut nabyty
Pieczęci w swoim zamyśle mają tylko uprościć korzystanie z chakry i jej koncentrowanie. Oznacza to, że odpowiednio utalentowane osoby są w stanie zmniejszyć ilość pieczęci potrzebnych do użycia jutsu. Osoby z tym atutem są w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do wykonania jutsu o 33%. Jeśli postać ponadto posiada specjalizacją bądź sennina w danej dziedzinie może zredukować ilość pieczęci do 50%. Ilość pieczęci po ich redukcji jest zaokrąglana w górę. Nie ma możliwości całkowitego pominięcia pieczęci. Działa to analogicznie także w przypadku technik, które nie posiadają pieczęci, ale czas kumulacji chakry jest równy złożeniu x pieczęci. W tym przypadku atut ten redukuje czas kumulacji chakry.
Ulepszony zmysł: SłuchAtut nabyty
Atut wielokrotnego wyboru. Oznacza to, że postać ma bardziej wyczulony wybrany zmysł. Atut ten ściśle współpracuje z Refleksem, znacząco zwiększając jego możliwości. Jeżeli atrybut ten umożliwia np. dostrzeżenie szczegółu z dwudziestu metrów - posiadacze tego atutu ze zmysłem wzroku ten sam szczegół dostrzegą z dwukrotnie większej odległości itd. Analogicznie, jeśli wzmocniony zmysł wykrywa coś z dystansu dwudziestu metrów - osoby z wyższą wartością atrybuty Refleks wykryją coś z dalszego dystansu. Wyróżnia się pięć zmysłów:
  1. Słuch - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że postać jest bardziej wyczulona na źródła dźwięków dookoła niej. Usłyszy jak trawa się ugina za nią czy oddech oddalonego nawet o dwadzieścia metrów przeciwnika, a podczas snu - może obudzić (jeśli użytkownik tego chce) go nawet najcichszy dźwięk, przez co bardzo ciężko ją zaskoczyć. Jeśli jednak przeciwnik np. ukrywa swój oddech i w miarę możliwości ogranicza wydawane dźwięki, wówczas dystans ten maleje, choć w pobliżu 5 metrów od użytkownika naprawdę trzeba się postarać.
Przyśpieszone składanie pieczęciAtut nabyty
Pieczęci w swoim zamyśle mają tylko uprościć korzystanie z chakry i jej koncentrowanie. Oznacza to, że odpowiednio utalentowane osoby są w stanie zmniejszyć ilość pieczęci potrzebnych do użycia jutsu. Osoby z tym atutem są w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do wykonania jutsu o 33%. Jeśli postać ponadto posiada specjalizacją bądź sennina w danej dziedzinie może zredukować ilość pieczęci do 50%. Ilość pieczęci po ich redukcji jest zaokrąglana w górę. Nie ma możliwości całkowitego pominięcia pieczęci. Działa to analogicznie także w przypadku technik, które nie posiadają pieczęci, ale czas kumulacji chakry jest równy złożeniu x pieczęci. W tym przypadku atut ten redukuje czas kumulacji chakry.
Współpracująca kontrola chakryAtut nabyty
Często zdarza się tak, że shinobi muszą podtrzymywać wiele technik w tym samym czasie. Nie jest to rzecz najprostsza, szczególnie kiedy techniki te skupiają się na jednej rzeczy np. na broni czy na oczach. Posiadacze tego atutu jednak tak często używali multum technik jakie trzeba było podtrzymywać, że w są w stanie to robić praktycznie bez skupiania się na nich. Wymaga to całkiem wysokiej Kontroli Chakry oraz długich treningów, jednak później nie muszą się przejmować ciągłym skupieniem na np. technice Hien.
Wymagany minimum poziom 7 w Kontroli Chakry aby zdobyć atut.
Jednoręczne składanie pieczęciAtut nabyty
Z różnych przyczyn shinobi może mieć zajętą rękę. Jednakże ninjutsu wymagają z reguły wykorzystania pieczęci. Postać z tym atutem jest w stanie pogodzić i jedno, i drugie mogąc składać pieczęci tylko i wyłącznie jedną ręką.
OburęcznośćAtut nabyty
Ninja jednak jest takim zawodem, gdzie możliwość korzystania z obu rąk jest niezbędna. Czy to wrodzony, czy nabyty, atut ta sprawia, że dane postaci równie sprawnie posługują się obiema rękoma.
► Pokaż Spoiler | Klanowe
Byakugan | All Seeing White Eye白眼
Jedno z „Trzech Wielkich Dōjutsu” należące do klanu pochodzącego z Konohagakure no Sato. Ich cechą charakterystyczną jest całkowita biel i powiększenie tęczówek oraz brak widocznych źrenic. Dopiero aktywacja nieco je uwidacznia, powoduje także zwiększony przepływ krwi do oczu, co zaś przekłada się na wybrzuszenie żył w pobliżu skroni.
Zasięg i koszta
Byakugan pozwala na widzenie przestrzenne w dal oraz sferyczne, co czyni z jego użytkownika dobrego szpiega czy też zwiadowcę, gdyż może skupić się na swoim celu i obserwować go z daleka oraz też odnajdować ukryte źródła chakry. W odróżnieniu od Tsūjitegana zasięg widzenia w dal jest większy, kosztem jednak zasięgu widzenia sferycznego. Wraz z rozwojem oczu zmniejszają się także koszty jego utrzymania.
Ranga Kontroli ChakryDodatkowe wymaganiaWidzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
1-3Brak505350
4Jūken D50020250
5Jūken C1 00035150
6Jūken B2 00050100
7Jūken A4 0008050
8Jūken S5 00010020
9Sennin Jūkena, Szybkość 8, Refleks 86 00010015
10Sennin Jūkena, Specjalizacja w Jūken, Jedna ze statystyk Szybkość lub Refleks na poziomie 8, a druga na 97 50010010
Zdolności
  • Zdolność widzenia w dal oraz w 359° - z pomocą Byakugana członkowie tego klanu są w stanie obserwować i szybko przeszukiwać teren w dal na bardzo duże odległości. Ich wzrok jest w stanie przenikać przez ściany, skały, ziemię, drzewa, przedmioty, ubrania itd. Tylko niektóre bariery lub zdolności, jak mgła klanu Sabataya, są w stanie zablokować wizję Byakugana. Oprócz tego ich kolejną zdolnością jest wizja sferyczna, która pozwala im obserwować jednocześnie cały teren wokół siebie. Mają jednak martwy punkt o wartości 1 stopnia, który znajduje się z tyłu szyi, powyżej trzeciego kręgu piersiowego. Zdolności tych nie można używać jednocześnie, co oznacza, że użytkownik musi wybrać, w którym trybie aktualnie chce patrzeć. Może się jednak dowolnie między nimi przełączać.
  • "Prześwietlanie", widzenie chakry oraz punktów tenketsu i rozróżnianie klonów - aktywacja Byakugana, oprócz pokonywania przeszkód dla wzroku, pozwala jego użytkownikom na zajrzenie wgłąb czyjegoś ciała, dzięki czemu są w stanie sprawdzić czy dane organy funkcjonują. Oprócz tego są w stanie oszacować ilość chakry posiadanej przez obserwowaną osobę, a także jakimi żywiołami dysponuje. Widzą dokładny przepływ chakry przez ciało i jej układ, dzięki czemu są w stanie rozpoznać podszywające się osoby, które zmieniły swój wygląd. Mogą też stwierdzić, czy dana osoba jest bądź (w przypadku osoby martwej) była shinobi. Jest na tyle dokładny, że jest w stanie zauważyć zmiany jakie zaszły w ciele np. z powodu przeszczepu, a także wpływ Genjutsu oraz kształtowanie chakry. Ta zdolność pozwala im również odróżniać klony, z wyjątkiem tak zaawansowanych jak np. polegających na podziale cienia. Widzą również punkty tenketsu w ciele człowieka. Zdolność ta może być również wykorzystywana w całkowitych ciemnościach, gdyż źródła chakry są dla nich widoczne jako "niebieskie płomienie", jednak do poprawnego funkcjonowania (np. w środku jaskiń) dalej potrzebują choć małego źródła światła. Obraz widoczny z pomocą Byakugana standardowo jest widoczny w mniej nasyconych kolorach niż naturalnie, może być również zmieniony na odwrócony czarno-biały. Bomby błyskowe nie działają na użytkownika jeśli zobaczy ich wybuch zza przeszkody (przykładowo jeśli czymś zasłoni oczy lub ta wybuchnie za ścianą, ale w zasięgu wzroku sferycznego).
  • Posiadając Specjalizację w dziedzinie klanowej shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na przewidywanie taktyki przeciwnika podczas walki. Jest w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika, które styl walki jest o 2 rangi niższy niż dziedzina klanowa.
Jūken | Gentle Fist柔拳
KlasyfikacjaTaijutsu, Jūken, Styl Walki
KosztPodwójny D za turę korzystania ze stylu (minimum 5 chakry)
Styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy.

Posiadając rangę B Jūken ninja jest w stanie walczyć z pomocą nóg tak dobrze, jak za pomocą dłoni, te ciosy również mogą być wzmacniane chakrą. Jest w stanie wykonywać ataki pozorujące, które mają ominąć obronę przeciwnika, aby trafić w odpowiednie tenketsu.
Posiadając rangę A Jūken shinobi potrafi bardzo sprawnie odbijać nadchodzące ataki - w tym również te z pomocą broni, wyprowadzając przeciwnika z równowagi, a także nadlatujące przedmioty oraz niektóre jutsu i wyprowadzić odpowiednią kontrę.
Posiadając rangę S Jūken shinobi staje się jeszcze trudniejszy do trafienia, jego ciosy nasycone chakrą są na tyle potężne, że jedno uderzenie potrafi odepchnąć przeciwnika. Trafienie nawet w okolice organów potrafi spowodować ich obrażenia opłakane w skutkach. Ninja potrafi także wyprowadzić ataki penetrujące, które nawet jeśli nie uszkodzą zbroi, to atak i tak uderzy w osłonięte ciało, ale nie zablokuje tenketsu. W przypadku odzienia, które nie jest bezpośrednio zbroją to czy tenketsu zostało zablokowane ocenia MG.
Wymagania
  • D - brak wymagań
  • C - Szybkość 5, Refleks 5
  • B - Szybkość 6, Refleks 6
  • A - Szybkość 7, Refleks 7
  • S - Dowolne z powyższych na 8
Efekt
Ludzkie ciało posiada 361 Punktów Tenketsu. Wpływ zablokowanych Tenketsu jest zależy od ich ilości i prezentuje się następującą:
Ilość zablokowanych TenketsuEfekt
10%Kumulowanie chakry na techniki trwa dłużej i kosztuje dwa razy więcej niż standardowo, przeciwnik odczuwa zmęczenie.
20%Zablokowana możliwość wykonywania technik, chyba, że ofiara posiada KC>7 lub CS, SM, bądź Bijū, Ciało przeciwnika jest bardzo zmęczone, ma problem z bardziej wymagającymi ruchami.
50%Zablokowana możliwość wykonywania technik, każdy ruch sprawia ogromny problem.
100%Śmierć
Ilość zablokowanych punktów w trakcie walki jest zależna od oceny MG bądź Sędziego.
► Pokaż Spoiler | Techniki
Shōsen Jutsu | Mystical Palm Technique掌仙術­
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran → Zając → Małpa → Pies → Wąż → Wół → Baran
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 7
DodatkoweWykupienie techniki kosztuje 10 PT
Najbardziej podstawowa, a zarazem użyteczna technika medyczna. Za jej pomocą można oczywiście leczyć rany zarówno swoje, jak i innych. Jednak jej cechą charakterystyczną jest to, że technika jest tym efektywniejsza im zdolności używającego ją Iryōnina są większe. Mimo więc sklasyfikowania jako technika C, jej siła może się wahać pomiędzy D aż do S.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie drobnych zadrapań i skaleczeń.
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie lekkich ran.
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie zwykłych ran oraz umożliwia zatamowanie krwawienia. Wymagania: Iryō Ninjutsu B.
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu jednej pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie poważniejszych ran, a także można próbować ustabilizować uszkodzone narządy wewnętrzne. Nie zostaną one uleczone, jednak przy pomocy tej techniki można kupić sobie dość czasu na uzyskanie wsparcia. Wymagania: Iryō Ninjutsu A i Kontrola Chakry 8.
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu ośmiu pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie ran krytycznych, a także możliwym jest zatamowanie krwawienia wewnętrznego czy częściową regenerację organów wewnętrznych. Nie zregeneruje jednak ubytku krwi czy w pełni nie odbuduje zniszczonego narządu. Może jednak dać nam dość czasu, na ustabilizowanie rannego i dostarczenie go do miejsca, gdzie otrzyma bardziej specjalistyczną pomoc. Wymagania: Iryō Ninjutsu S i Kontrola Chakry 9.
Warto mieć na uwadze, że sam proces leczenia nie jest prosty i wymaga skupienia i koncentracji. Nie można więc techniki wykonać w biegu. Leczenie samego siebie wymaga odrobinę mniejszej koncentracji, jednak wciąż jest bardzo zajmującą rzeczą.

Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać na dystans do 5 metrów od użytkownika. Koszt jest wówczas podwójny.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.

Kuchiyose: Raikō Kenka | Summoning: Lightning Flash Blade Creation口寄せ・雷光剣化
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika czasoprzestrzenna
PieczęcieBaran → Smok → Koń → Ptak → Zając → Odwrócony Baran → Dotknięcie zwoju → Dotknięcie plakietki (Przygotowanie), Odwrócony Baran → Dotknięcie wcześniej przygotowanej plakietki (Przywołanie)
KosztStandardowy za powiązanie, minimalny za przyzwanie
Zasięg---
WymaganiaKuchiyose no Jutsu, Fūinjutsu C, wcześniej przygotowana plakietka,
Technika ta pozwala połączyć zwój z wcześniej przygotowaną plakietką. Następnie pozwala nam to przywołać zawartość zwoju poprzez dotknięcie plakietki, tak jakbyśmy mieli zwój gdzieś obok siebie. Jedna plakietka powiązana jest tylko z jednym zwojem. Z kolei jeden zwój może być podłączony do dowolnej ilości plakietek. Użytkownik techniki może te połączenia w chwili spokoju usunąć.

Posiadając rangę S w Ninjutsu można pominąć pieczęć Odwróconego Barana przy przywoływaniu.
Bunseki no Jutsu | Analysis Technique分析術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Zając → Małpa
KosztStandardowy na turę
WymaganiaKontrola Chakry 5
Jedna z najbardziej podstawowych medycznych technik, stosowana nie bezpośrednio do leczenia, a do analizy ciała naszego pacjenta. Skupiając medyczną chakrę w dłoniach, otacza je jasnofioletowa barwa. Następnie, przykładając dłonie do pacjenta, jesteśmy w stanie zidentyfikować co mu dolega. Gdzie znajduje się problem (np. w wątrobie/płucach) oraz jakiego rodzaju on jest (np. trucizna, choroba).

Wraz z rozwojem Iryō Ninjutsu możemy z większą pewnością wykryć, czy dana osoba padła ofiarą trucizny. Wykryjemy tylko truciznę o randze równej bądź niższej od naszej rangi Iryō Ninjutsu. W przeciwnym razie wiemy, że pacjent ma np. problem z płucami. Oznacza to, że posiadając Iryō Ninjutsu na randze B wykryjemy, że problemem są trucizny o randze D, C i B oraz gdzie znajduje się problem. W przeciwnym razie, dowiemy się tylko, że problem znajduje się w konkretnym miejscu. Sytuacja ta, zależnie od MG, może dotyczyć też rzadszych bądź bardziej specyficznych chorób.

Posiadając rangę B w Iryō Ninjutsu jesteśmy również w stanie ocenić sprawność ciała osoby nie posiadającej żadnych ran. Gdzie ma słabsze mięśnie/kości, a gdzie te silniejsze. Jesteśmy również w stanie ogólnie ocenić jej siłę, wytrzymałość, szybkość.
Posiadając rangę A w Iryō Ninjutsu jesteśmy w stanie rozpoznać nawet przyczynę śmierci osoby, tak długo, póki wszystkie niezbędne elementy są na miejscu. Nie wykryjemy, że przyczyną śmierci była trucizna blokująca drogi oddechowe, jeśli został sam szkielet.
Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu jesteśmy w stanie rozpoznać nawet drobnoustroje, normalnie niezauważalne.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Fūin no Jutsu | Sealing Technique封印の術
KlasyfikacjaFūinjutsu, Technika Pieczętująca
PieczęciePies → Smok → Wół → Szczur → Baran
KosztStandardowy (pieczętowanie)
Brak (odpieczętowanie)
Zasięg1m
Wymagania---
Jutsu wymagane do pieczętowania przedmiotów w zwojach. Mając przygotowane przedmioty, po złożeniu pieczęci ninja może zamknąć je w środku zwoju. Zbawienie dla osób, które mają potrzebę noszenia ze sobą wielu rzeczy, które normalnie nie zmieściłyby się we wszystkich torbach i plecaku. Zwoje mają różne pojemności, zaś przedmioty zajmują różną ilość miejsca. Pieczętowany przedmiot może być maksymalnie metr od zwoju. Odpieczętowanie zawartości, bez względu na ilość wyciąganych obiektów, jest darmowe. Wymagana jest minimalna zdolność Kontroli Chakry (1), która pozwoliłaby przesłać niewielki impuls. Zwój z zawartością zapieczętowaną przez jedną osobę, może odpieczętować inna osoba zaznajomiona z techniką. Ponadto zawartość zwoju jest "zamrożona" w czasie. Oznacza to, że wszelakie obiekty mające skłonność do psucia się w czasie, będą po dłuższym czasie nienaruszone. Jedzenie będzie tak samo smaczne, a trzymane zapieczętowane narządy w takim stanie, w jakim zostały zamknięte. Doszczętne zniszczenie zwoju może doprowadzić do zniszczenia przedmiotów zamkniętych w środku. Z racji, że pieczęć tworzy swoisty subwymiar, takie przedmioty mogą jednak równie dobrze pojawić się w losowym miejscu na świecie, w losowym momencie.

Posiadając Uzumaki Fūin, można zapieczętowywać i odpieczętowywać przedmioty bez potrzeby wyciągania i rozwijania zwoju. Tak długo, jak zwój jest w naszym posiadaniu (np. w torbie), a postać ma go w zasięgu rąk, wystarczy jedynie złożyć odpowiednie pieczęcie i dotknąć go. W przypadku pieczętowania obiektu, należy dodatkowo jeszcze mieć kontakt fizyczny z przedmiotem, jaki chowamy. Zarówno odpieczętowując jak i zapieczętowując, nie trzeba w jednym momencie składać pieczęci i mieć kontakt fizyczny ze wszystkimi potrzebnymi obiektami - wejść w interakcje z nimi należy jednak zaraz po skumulowaniu chakry, by mogła właściwie zadziałać.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 3024
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Wielki Sad Południowy

Gdzie jesteśどこにいるの
Tura29/?
RangaA
Szopica zdawała się być nieukontentowana faktem bycia przyłapaną przez Tsubaki. Nawet lekko nadęła swoje futrzaste policzki. Sięgnęła też sama do torby, a zwierzę zabrało szybko rączkę, tak by Hyūga mogła z lekkimi problemami schować w bardziej bezpieczne miejsce zwoj. Gdyby jednak nie znieczulenie, zapewne miałaby z tym większy problem, albo przynajmniej syczałaby pod nosem.
-Jak to zrobiłaś? - zapytała podejrzliwie, a Tsubaki mogłaby dostrzec, jak zwierzak przygląda jej się podejrzliwie, jakby zastanawiając się, skąd ona miała pojęcie o jej lepkich łapkach.
Nie było to jednak głównym punktem, na którym skupić się musiała dziewczyna. Jej zadaniem było znalezienie zaginionych ninja i ich dostrzegła, a także ostatni żywy próbował coś powiedzieć, co sprawiło, że wierzyła, że to byli oni. Szybko podeszła i sprawdziła jego stan zdrowia. A ten był... no nieciekawy. Jego organizm trawiła jakaś trucizna, krtań była w połowie zgnieciona, co utrudniało mu zarówno oddychanie, jak i mowę, ręce miał połamane oraz poharatane, zupełnie jakby uderzał w papier ścierny, który akurat bardzo szybko się przewijał... i który był na jakimś potężnym metalowym czymś. Albo to metalowe coś weń uderzało. Nogi także miał połamane, podobnie jak żebra, z którego jedno przebiło mu płuco, ale szczęśliwie - tamowało je, zapobiegając problemom z oddychaniem. Nie dało się jednak ukryć, że był już słaby i nawet jakby zaczęła go teraz leczyć, nie było pewności, że przeżyje. Tsubaki zaczęła Byakuganem skanować okolicę podczas całego tego procesu, znajdując ślady stóp oraz coś, co chyba... przypominało jej ślady, jakby ktoś kogoś ciągnął. Problemem było jednak to, że ślady te szybko zniknęły, gdy ktoś najwidoczniej wybił się w górę i udał się w swoją stronę, razem z tym, kogo ciągnął czy też miał ze sobą. Dalekosiężny Byakugan nie gwarantował jednak widoczności przestrzennej, więc trop w pewnym momencie się urywał i był bardzo ciężki w nadgonieniu. Zwłaszcza, że nie do końca znała się na tropieniu, przez co nie zawsze mogła określić, czy to faktycznie ślad tego, co szukała, czy może jakieś ptak ostrzył sobie dziób na danej gałęzi. Ślady jednak wiodły wgłąb terytorium Kitsune no Kuni. Zaczęła też leczyć mężczyznę, bo widziała, że jest szansa, niewielka bo niewielka, ale szansa, na jego uratowanie. Najpoważniejsza była krtań oraz płuco, które jednak załatwiła "za jednym zamachem", jednak kość nadal stanowiła zagrożenie, a trucizna nadal wyniszczała mężczyznę. Zdawało się jednak, że wciąż dychał, acz trzymał się przysłowiowej brzytwy, by nie wpaść w odmęty śmierci.
Tylko czy była to dość wartościowa próba, by zostawić go i potencjalnie żywego łowcę ratować, jak nie miała za bardzo pojęcia, w którą stronę się udać? Widziała efekt jej leczenia i wiedziała jedno. Jeśli pozbędzie się trucizny z jego organizmu, to z jej zdolnościami będzie w stanie utrzymać go przy życiu. Może nie złoży mu kości czy żebra z płuca nie wyciągnie, jednak mógłby przeżyć. Ciężka sytuacja, gdzie płomyk nadziei istniał, ale co było z czwartym? Nie wiedziała. Póki jeszcze ślady były dla niej klarowniejsze, widziała że ktoś był ciągnięty, a także ślady krwi, które jednak w pewnym momencie zaczęły znikać. A szopica? Zdawał się wtulić mocno główkę w plecy Tsubaki, z grymasem na twarzy, gdy tylko się tu zbliżyli.
NPCAshi
Info od MG
Hyūga Tsubaki: 3 403 Chakry, większość kości złamanych i kilka pękniętych kości w prawym nadgarstku, mocno bolą, acz jest to znieczulone. Złamane kości śródręcza lewej dłoni, palce nie nadają się za bardzo do użytku, ze względu na uszkodzone w wyniku złamań nerwy. Zmęczona. Na ten moment nie możesz wykupić Kōi - zwój dopiero otrzymałaś, dopiero jak podczas fabuły misji poświęcisz czas na jego studiowanie będziesz mogła wykupić/korzystać z tego jutsu.
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 420
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Cywil
Ranga dodatkowa: Hantā Ryodan
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Wielki Sad Południowy

Całe szczęście, obyło się bez mniej przyjemnych sposobów radzenia sobie z lepkimi łapkami szopicy, co cieszyło Tsubaki. Mimo wszystko, starała się być dla wszystkich w swoim otoczeniu miła, ale jednak nawet i ona miała swoje granice cierpliwości… a fakt, że ta próbowała zabrać coś, co było prezentem od Aiko sprawiało, że Kamelia znajdowała się naprawdę stosunkowo blisko wspomnianej granicy.
Mam oczy dookoła głowy – odparła… co w sumie było prawdą i w żaden sposób nie skłamała swojej zwierzęcej towarzyszki. Byakugan pozwalał jej na widzenie rzeczy, które znajdowały się nawet za nią. To jednak nie miało też aż tak znaczenia w kwestii tego, co miało się dalej stać.
Nieciekawy był stan dłoni Tsubaki. Ledwo dychającego mężczyzny zaś był tragiczny i fakt, że jeszcze żył było albo spowodowane jego wybitną wytrzymałością albo równie ogromną siłą woli, która jakimś cudem trzymała go jeszcze na tej ziemi. Z czymkolwiek ten tutaj walczył… Tsu miała nadzieję, że nie przyjdzie jej się zmierzyć z tym również, bo zdecydowanie nie miała na to w chwili obecnej ani siły, ani chakry, więc trzeba było się pośpieszyć. Próbując więc poskładać łowcę do stanu, w którym miał jakiekolwiek szanse na przeżycie zaczęła się rozglądać i to co zobaczyła, ani trochę się Tsubaki nie podobało.
Bazując po zdobytych informacjach, czwarty z nich został – być może żywy – zaciągnięty w głąb ziem Kitsune no Kuni, gdzie też ślad się urywał. Kamelia była chuuninem od zaledwie kilku tygodni, a na dodatek medykiem, nie zaś wytrenowanym tropicielem. Nie wspominając o tym, że nie była przygotowana na tego typu wyprawę – oryginalna misja była o zgoła inna. Teren Kitsune no Kuni był dla niej zupełnie obcy, a i sam ojciec Ashiego ją ostrzegał, więc… nie chciała się tam pakować. Nie wspominając o tym, że nie miała na to ani chakry, ani sił. Z połamanymi rękoma zaś, nie byłaby w stanie zbyt wiele zrobić. Wiedziała, że miała odnaleźć czwórkę, ale to było poza granicami jej możliwości. To nie była kwestia półgodzinnego biegu w jedną stronę, by odnaleźć ostatniego shinobiego. Potencjalnie to mogły być kilka dni poszukiwań kogoś, kto mógł nie żyć… Zaś ten tutaj, nie miał też tyle czasu. Nie zawsze dało się wszystko zrobić idealnie… i musiała po prostu podjąć decyzję.
W pierwszej kolejności była medykiem. Pójście tam, to byłoby niepotrzebne ryzykowanie nie tylko własnym życiem, a także zaprzepaszczeniem szans, by do wioski dotarły jakiekolwiek informacje na temat tego, co się tutaj stało. Dlatego zamierzała skupić się na rannym łowcy, chcąc go doprowadzić do stanu „przeżyje do powrotu do wioski”. Zrobiła wystarczająco dużo. I lepiej, by do Sakury wróciła dwójka ninja, aniżeli żadne z nich.
Tsubaki wzięła głęboki wdech przez usta, chcąc oczyścić umysł. Przerzuciła się też na wizję sferyczną, dzięki czemu będzie miała większą kontrolę nad tym co się działo wokół niej. Musiała się skupić też na ustabilizowaniu pacjenta… czyli pozbycia się trucizny, a chociaż spowolnienia jej działania. Opcji działania było kilka. Jeżeli w zestawie medycznym znajdowały się specyfiki, które pozwoliłby jej na wykorzystanie Saikan Chūshutsu no Jutsu, to zamierzała takowy przywołać, dotykając plakietki (Kuchiyose: Raikō Kenka). Korzystają z okazji przywołała również średni zwój, który się przyda na później.
Wszystko w porządku? Jeszcze trochę i będziemy się stąd zbierać – zwróciła się do szopicy, która wydawała się być przestraszona? – Potrzebuję twojej pomocy. Odwdzięczę się, jak się stąd ewakuujemy. Otwórz proszę walizkę... – Tsubaki zamierzała poinstruować szopicę, o który dokładnie medykament jej chodziło. Gdyby ta nie była chętna do pomocy to wiadomo, zrobiłaby to sama.
Postarałaby się delikatnie pacjenta przełożyć na plecy, nie poprzestając jego leczenia, biorąc przy tym poprawkę na swoje ręce. Starała się nie zaprzestawać leczenia, tak żeby ten cały czas dostawał potrzebną mu pomoc. Po tym, bardziej funkcjonującą ręką przy pomocy Chakura no Mesu przecięłaby skórę w miejscu, które uznałaby za najlepsze do wprowadzenia cieczy, którą to miała wyciągnąć truciznę. Tą samą dłonią pchnęłaby ciecz w organizm mężczyzny, starając się pozbyć patogenu. Drugą ręką wciąż by leczyła te obrażenia, które się dało (Atut: Współpracująca Kontrola Chakry). Jeśli nie byłaby w stanie wyciągnąć wszystkiego, to chociaż na tyle, żeby mieć szansę na dostarczenie go do wioski jeszcze żywego.
Gdyby takowego płynu jednak w zestawie medycznym nie było… to musiała jakoś kombinować. Trucizna być może w mniejszym bądź większym stopniu mogła trawić jego układ chakry, więc spróbowałaby się pozbyć chociażby tej przy pomocy Shinzui no Saisei. Może przeprowadzenie tego typu zabiegu w tych warunkach nie było najbardziej idealną opcją, ale nie miała tak naprawdę innej.
Gdyby zaś udało się jej go ustabilizować (po upewnieniu się o jego stanie przy pomocy Bunseki no Jutsu) do stopnia, że miał szansę przeżycia ich podróży do wioski, trzeba było zająć się tymi nieszczęsnymi ciałami. Nim je zapieczętowała, przebadała ciała przy pomocy Bunseki no Jutsu by dowiedzieć się co było przyczyną śmierci, zamierzając przekazać te informacje później wiosce. Potem zapieczętowałaby (Fuin no Jutsu) zestaw ciała w średnim zwoju, w ostatnim slocie małego zaś swój zestaw medyczny.
Pora się zbierać – odparła. Musiała jakoś przetransportować nieprzytomnego łowcę i zamierzała go wziąć na plecy standardową metodą podnoszenia nieprzytomnej osoby, starając się jednak przy tym jak najmniej naruszać swoje dłonie, na tyle ile było to możliwe opierając jego ciężar bardziej na swoich przedramionach. No i dzięki temu, wciąż miała wolne plecy, więc szopica mogła ponownie zrobić z siebie plecaczek. Pilnując by jej przypadkiem znowu czegoś swoimi lepkimi łapkami nie próbowała ponownie zabrać.
Azymut na Sakurę. Pewnie nie biegła tak szybko jakby tego chciała ze względu na ciężar czy zmęczenie, ale starała się trzymać względnie stabilne tempo, jednocześnie uważając pod nogi by się z pacjentem nie wywalić. Na noc planowała się zatrzymać w jakiejś pierwszej lepszej wiosce w Ringo no Kuni z nadzieją, że ktoś udzieli im schronienia. Wtedy też zamierzała dotrzymać słowa, by przywołać jedzonko dla szopicy (Raikō Kenka).W nocy czuwała, starając się trochę snu złapać, jednak starając się być na tyle czujną, żeby w razie czego udzielić stosownej pomocy, a także monitorując jego stan (Bunseki no Jutsu). W ramach możliwości, starała się podać pacjentowi coś do picia, najlepiej wodę czy to ze swoich zasobów, czy ewentualnie podarowaną z uprzejmości mieszkańców.
Pierwszym miejscem, w jakie skierowała swoje kroki po przybyciu do wioski był szpital, do którego zamierzała dostarczyć rannego łowcę, jednocześnie dzieląc się z tamtejszymi medykami jego stanem, tak by wiedzieli, co dalej trzeba było robić, choć żadnych oficjalnych „rekomendacji” nie zalecała. Suchy raport na temat tego, co pacjentowi dolegało. Dopiero potem poszła do siedziby Kage, zamierzając złożyć pełny raport z tego co się stało, wspominając o rozdzieleniu z Aiko, o walce z Ashim, o informacjach, które przekazał jej jego ojciec oraz swoich podejrzeniach, że ktoś może próbować podszywać pod ninja Sakury, zabijając przy tym niewinnych mieszkańców Kitsune no Kuni. . Gdyby została zapytana o dokładne powody, dla którego walka z Ashim wyniknęła, to je zdradziła, inaczej starałaby się przemilczeć ten fakt, nie chcąc robić Yamanace większych problemów. Powiedziała o znalezionej trójce, o stanie w jakim dostarczyła ledwo dychającego ninja, a także o śladach idących w głąb Kitsune no Kuni, które jednak się urywały i o swoich pobudkach dlaczego za nimi nie podążyła - nie miała chakry, była kontuzjowana, nieprzygotowana na tego typu zadanie i postanowiła jako priorytet dostarczenie rannego shinobiego wioski do Sakury. Przekazała również zwój z ciałami, tłumacząc się, że nie miała odpowiednich warunków ani sposobów na skuteczne pozbycie się zwłok. Podzieliła się swoimi odkryciami na temat przyczyny ich śmierci. Po wszystkim? Tsubaki sama skierowała się do szpitala, żeby ktoś zajął się jej dłońmi, bo sama nie była w stanie tego zrobić. No i gdzieś w tym wszystkim trzeba było się pożegnać z szopicą, jeśli zamierzała wrócić do Doliny.
SpecjalizacjaIryō Ninjutsu - Jūken - Fūinjutsu - Ninjutsu
SenninIryō Ninjutsu - Jūken - Ninjutsu - Fūinjutsu
Chakra 3 403 - 10 (Byakugan) - 0 (Bunseki no Jutsu) - 500 (Shōsen Jutsu) - 0 (Kuchiyose: Raikō Kenka przywołanie) - 0 (Fuin no Jutsu) - 50 (Chakura no Mesu) - 100 (Saikan Chūshutsu no Jutsu /) / 250 ( Shinzui no Saisei) = 2 743 / 2 643
Rzeczy
► Pokaż Spoiler | Atuty
Przyśpieszone składanie pieczęciAtut nabyty
Pieczęci w swoim zamyśle mają tylko uprościć korzystanie z chakry i jej koncentrowanie. Oznacza to, że odpowiednio utalentowane osoby są w stanie zmniejszyć ilość pieczęci potrzebnych do użycia jutsu. Osoby z tym atutem są w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do wykonania jutsu o 33%. Jeśli postać ponadto posiada specjalizacją bądź sennina w danej dziedzinie może zredukować ilość pieczęci do 50%. Ilość pieczęci po ich redukcji jest zaokrąglana w górę. Nie ma możliwości całkowitego pominięcia pieczęci. Działa to analogicznie także w przypadku technik, które nie posiadają pieczęci, ale czas kumulacji chakry jest równy złożeniu x pieczęci. W tym przypadku atut ten redukuje czas kumulacji chakry.
Ulepszony zmysł: SłuchAtut nabyty
Atut wielokrotnego wyboru. Oznacza to, że postać ma bardziej wyczulony wybrany zmysł. Atut ten ściśle współpracuje z Refleksem, znacząco zwiększając jego możliwości. Jeżeli atrybut ten umożliwia np. dostrzeżenie szczegółu z dwudziestu metrów - posiadacze tego atutu ze zmysłem wzroku ten sam szczegół dostrzegą z dwukrotnie większej odległości itd. Analogicznie, jeśli wzmocniony zmysł wykrywa coś z dystansu dwudziestu metrów - osoby z wyższą wartością atrybuty Refleks wykryją coś z dalszego dystansu. Wyróżnia się pięć zmysłów:
  1. Słuch - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że postać jest bardziej wyczulona na źródła dźwięków dookoła niej. Usłyszy jak trawa się ugina za nią czy oddech oddalonego nawet o dwadzieścia metrów przeciwnika, a podczas snu - może obudzić (jeśli użytkownik tego chce) go nawet najcichszy dźwięk, przez co bardzo ciężko ją zaskoczyć. Jeśli jednak przeciwnik np. ukrywa swój oddech i w miarę możliwości ogranicza wydawane dźwięki, wówczas dystans ten maleje, choć w pobliżu 5 metrów od użytkownika naprawdę trzeba się postarać.
Przyśpieszone składanie pieczęciAtut nabyty
Pieczęci w swoim zamyśle mają tylko uprościć korzystanie z chakry i jej koncentrowanie. Oznacza to, że odpowiednio utalentowane osoby są w stanie zmniejszyć ilość pieczęci potrzebnych do użycia jutsu. Osoby z tym atutem są w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do wykonania jutsu o 33%. Jeśli postać ponadto posiada specjalizacją bądź sennina w danej dziedzinie może zredukować ilość pieczęci do 50%. Ilość pieczęci po ich redukcji jest zaokrąglana w górę. Nie ma możliwości całkowitego pominięcia pieczęci. Działa to analogicznie także w przypadku technik, które nie posiadają pieczęci, ale czas kumulacji chakry jest równy złożeniu x pieczęci. W tym przypadku atut ten redukuje czas kumulacji chakry.
Współpracująca kontrola chakryAtut nabyty
Często zdarza się tak, że shinobi muszą podtrzymywać wiele technik w tym samym czasie. Nie jest to rzecz najprostsza, szczególnie kiedy techniki te skupiają się na jednej rzeczy np. na broni czy na oczach. Posiadacze tego atutu jednak tak często używali multum technik jakie trzeba było podtrzymywać, że w są w stanie to robić praktycznie bez skupiania się na nich. Wymaga to całkiem wysokiej Kontroli Chakry oraz długich treningów, jednak później nie muszą się przejmować ciągłym skupieniem na np. technice Hien.
Wymagany minimum poziom 7 w Kontroli Chakry aby zdobyć atut.
Jednoręczne składanie pieczęciAtut nabyty
Z różnych przyczyn shinobi może mieć zajętą rękę. Jednakże ninjutsu wymagają z reguły wykorzystania pieczęci. Postać z tym atutem jest w stanie pogodzić i jedno, i drugie mogąc składać pieczęci tylko i wyłącznie jedną ręką.
OburęcznośćAtut nabyty
Ninja jednak jest takim zawodem, gdzie możliwość korzystania z obu rąk jest niezbędna. Czy to wrodzony, czy nabyty, atut ta sprawia, że dane postaci równie sprawnie posługują się obiema rękoma.
► Pokaż Spoiler | Klanowe
Byakugan | All Seeing White Eye白眼
Jedno z „Trzech Wielkich Dōjutsu” należące do klanu pochodzącego z Konohagakure no Sato. Ich cechą charakterystyczną jest całkowita biel i powiększenie tęczówek oraz brak widocznych źrenic. Dopiero aktywacja nieco je uwidacznia, powoduje także zwiększony przepływ krwi do oczu, co zaś przekłada się na wybrzuszenie żył w pobliżu skroni.
Zasięg i koszta
Byakugan pozwala na widzenie przestrzenne w dal oraz sferyczne, co czyni z jego użytkownika dobrego szpiega czy też zwiadowcę, gdyż może skupić się na swoim celu i obserwować go z daleka oraz też odnajdować ukryte źródła chakry. W odróżnieniu od Tsūjitegana zasięg widzenia w dal jest większy, kosztem jednak zasięgu widzenia sferycznego. Wraz z rozwojem oczu zmniejszają się także koszty jego utrzymania.
Ranga Kontroli ChakryDodatkowe wymaganiaWidzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
1-3Brak505350
4Jūken D50020250
5Jūken C1 00035150
6Jūken B2 00050100
7Jūken A4 0008050
8Jūken S5 00010020
9Sennin Jūkena, Szybkość 8, Refleks 86 00010015
10Sennin Jūkena, Specjalizacja w Jūken, Jedna ze statystyk Szybkość lub Refleks na poziomie 8, a druga na 97 50010010
Zdolności
  • Zdolność widzenia w dal oraz w 359° - z pomocą Byakugana członkowie tego klanu są w stanie obserwować i szybko przeszukiwać teren w dal na bardzo duże odległości. Ich wzrok jest w stanie przenikać przez ściany, skały, ziemię, drzewa, przedmioty, ubrania itd. Tylko niektóre bariery lub zdolności, jak mgła klanu Sabataya, są w stanie zablokować wizję Byakugana. Oprócz tego ich kolejną zdolnością jest wizja sferyczna, która pozwala im obserwować jednocześnie cały teren wokół siebie. Mają jednak martwy punkt o wartości 1 stopnia, który znajduje się z tyłu szyi, powyżej trzeciego kręgu piersiowego. Zdolności tych nie można używać jednocześnie, co oznacza, że użytkownik musi wybrać, w którym trybie aktualnie chce patrzeć. Może się jednak dowolnie między nimi przełączać.
  • "Prześwietlanie", widzenie chakry oraz punktów tenketsu i rozróżnianie klonów - aktywacja Byakugana, oprócz pokonywania przeszkód dla wzroku, pozwala jego użytkownikom na zajrzenie wgłąb czyjegoś ciała, dzięki czemu są w stanie sprawdzić czy dane organy funkcjonują. Oprócz tego są w stanie oszacować ilość chakry posiadanej przez obserwowaną osobę, a także jakimi żywiołami dysponuje. Widzą dokładny przepływ chakry przez ciało i jej układ, dzięki czemu są w stanie rozpoznać podszywające się osoby, które zmieniły swój wygląd. Mogą też stwierdzić, czy dana osoba jest bądź (w przypadku osoby martwej) była shinobi. Jest na tyle dokładny, że jest w stanie zauważyć zmiany jakie zaszły w ciele np. z powodu przeszczepu, a także wpływ Genjutsu oraz kształtowanie chakry. Ta zdolność pozwala im również odróżniać klony, z wyjątkiem tak zaawansowanych jak np. polegających na podziale cienia. Widzą również punkty tenketsu w ciele człowieka. Zdolność ta może być również wykorzystywana w całkowitych ciemnościach, gdyż źródła chakry są dla nich widoczne jako "niebieskie płomienie", jednak do poprawnego funkcjonowania (np. w środku jaskiń) dalej potrzebują choć małego źródła światła. Obraz widoczny z pomocą Byakugana standardowo jest widoczny w mniej nasyconych kolorach niż naturalnie, może być również zmieniony na odwrócony czarno-biały. Bomby błyskowe nie działają na użytkownika jeśli zobaczy ich wybuch zza przeszkody (przykładowo jeśli czymś zasłoni oczy lub ta wybuchnie za ścianą, ale w zasięgu wzroku sferycznego).
  • Posiadając Specjalizację w dziedzinie klanowej shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na przewidywanie taktyki przeciwnika podczas walki. Jest w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika, które styl walki jest o 2 rangi niższy niż dziedzina klanowa.
Jūken | Gentle Fist柔拳
KlasyfikacjaTaijutsu, Jūken, Styl Walki
KosztPodwójny D za turę korzystania ze stylu (minimum 5 chakry)
Styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy.

Posiadając rangę B Jūken ninja jest w stanie walczyć z pomocą nóg tak dobrze, jak za pomocą dłoni, te ciosy również mogą być wzmacniane chakrą. Jest w stanie wykonywać ataki pozorujące, które mają ominąć obronę przeciwnika, aby trafić w odpowiednie tenketsu.
Posiadając rangę A Jūken shinobi potrafi bardzo sprawnie odbijać nadchodzące ataki - w tym również te z pomocą broni, wyprowadzając przeciwnika z równowagi, a także nadlatujące przedmioty oraz niektóre jutsu i wyprowadzić odpowiednią kontrę.
Posiadając rangę S Jūken shinobi staje się jeszcze trudniejszy do trafienia, jego ciosy nasycone chakrą są na tyle potężne, że jedno uderzenie potrafi odepchnąć przeciwnika. Trafienie nawet w okolice organów potrafi spowodować ich obrażenia opłakane w skutkach. Ninja potrafi także wyprowadzić ataki penetrujące, które nawet jeśli nie uszkodzą zbroi, to atak i tak uderzy w osłonięte ciało, ale nie zablokuje tenketsu. W przypadku odzienia, które nie jest bezpośrednio zbroją to czy tenketsu zostało zablokowane ocenia MG.
Wymagania
  • D - brak wymagań
  • C - Szybkość 5, Refleks 5
  • B - Szybkość 6, Refleks 6
  • A - Szybkość 7, Refleks 7
  • S - Dowolne z powyższych na 8
Efekt
Ludzkie ciało posiada 361 Punktów Tenketsu. Wpływ zablokowanych Tenketsu jest zależy od ich ilości i prezentuje się następującą:
Ilość zablokowanych TenketsuEfekt
10%Kumulowanie chakry na techniki trwa dłużej i kosztuje dwa razy więcej niż standardowo, przeciwnik odczuwa zmęczenie.
20%Zablokowana możliwość wykonywania technik, chyba, że ofiara posiada KC>7 lub CS, SM, bądź Bijū, Ciało przeciwnika jest bardzo zmęczone, ma problem z bardziej wymagającymi ruchami.
50%Zablokowana możliwość wykonywania technik, każdy ruch sprawia ogromny problem.
100%Śmierć
Ilość zablokowanych punktów w trakcie walki jest zależna od oceny MG bądź Sędziego.
► Pokaż Spoiler | Techniki
Shōsen Jutsu | Mystical Palm Technique掌仙術­
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran → Zając → Małpa → Pies → Wąż → Wół → Baran
KosztRóżny na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 7
DodatkoweWykupienie techniki kosztuje 10 PT
Najbardziej podstawowa, a zarazem użyteczna technika medyczna. Za jej pomocą można oczywiście leczyć rany zarówno swoje, jak i innych. Jednak jej cechą charakterystyczną jest to, że technika jest tym efektywniejsza im zdolności używającego ją Iryōnina są większe. Mimo więc sklasyfikowania jako technika C, jej siła może się wahać pomiędzy D aż do S.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie drobnych zadrapań i skaleczeń.
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie lekkich ran.
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Technika umożliwia leczenie zwykłych ran oraz umożliwia zatamowanie krwawienia. Wymagania: Iryō Ninjutsu B.
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu jednej pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie poważniejszych ran, a także można próbować ustabilizować uszkodzone narządy wewnętrzne. Nie zostaną one uleczone, jednak przy pomocy tej techniki można kupić sobie dość czasu na uzyskanie wsparcia. Wymagania: Iryō Ninjutsu A i Kontrola Chakry 8.
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S od rany. W przypadku leczenia dłużej niż 1 turę, jest to też koszt na turę. Po złożeniu pieczęci należy koncentrować chakrę przez czas równy złożeniu ośmiu pieczęci. Czas ten może być zredukowany przez odpowiednie atuty, wówczas czas składania pieczęci i koncentracji liczony jest jako wspólny. Technika umożliwia leczenie ran krytycznych, a także możliwym jest zatamowanie krwawienia wewnętrznego czy częściową regenerację organów wewnętrznych. Nie zregeneruje jednak ubytku krwi czy w pełni nie odbuduje zniszczonego narządu. Może jednak dać nam dość czasu, na ustabilizowanie rannego i dostarczenie go do miejsca, gdzie otrzyma bardziej specjalistyczną pomoc. Wymagania: Iryō Ninjutsu S i Kontrola Chakry 9.
Warto mieć na uwadze, że sam proces leczenia nie jest prosty i wymaga skupienia i koncentracji. Nie można więc techniki wykonać w biegu. Leczenie samego siebie wymaga odrobinę mniejszej koncentracji, jednak wciąż jest bardzo zajmującą rzeczą.

Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu technikę można wykonać na dystans do 5 metrów od użytkownika. Koszt jest wówczas podwójny.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.

Kuchiyose: Raikō Kenka | Summoning: Lightning Flash Blade Creation口寄せ・雷光剣化
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika czasoprzestrzenna
PieczęcieBaran → Smok → Koń → Ptak → Zając → Odwrócony Baran → Dotknięcie zwoju → Dotknięcie plakietki (Przygotowanie), Odwrócony Baran → Dotknięcie wcześniej przygotowanej plakietki (Przywołanie)
KosztStandardowy za powiązanie, minimalny za przyzwanie
Zasięg---
WymaganiaKuchiyose no Jutsu, Fūinjutsu C, wcześniej przygotowana plakietka,
Technika ta pozwala połączyć zwój z wcześniej przygotowaną plakietką. Następnie pozwala nam to przywołać zawartość zwoju poprzez dotknięcie plakietki, tak jakbyśmy mieli zwój gdzieś obok siebie. Jedna plakietka powiązana jest tylko z jednym zwojem. Z kolei jeden zwój może być podłączony do dowolnej ilości plakietek. Użytkownik techniki może te połączenia w chwili spokoju usunąć.

Posiadając rangę S w Ninjutsu można pominąć pieczęć Odwróconego Barana przy przywoływaniu.
Bunseki no Jutsu | Analysis Technique分析術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Zając → Małpa
KosztStandardowy na turę
WymaganiaKontrola Chakry 5
Jedna z najbardziej podstawowych medycznych technik, stosowana nie bezpośrednio do leczenia, a do analizy ciała naszego pacjenta. Skupiając medyczną chakrę w dłoniach, otacza je jasnofioletowa barwa. Następnie, przykładając dłonie do pacjenta, jesteśmy w stanie zidentyfikować co mu dolega. Gdzie znajduje się problem (np. w wątrobie/płucach) oraz jakiego rodzaju on jest (np. trucizna, choroba).

Wraz z rozwojem Iryō Ninjutsu możemy z większą pewnością wykryć, czy dana osoba padła ofiarą trucizny. Wykryjemy tylko truciznę o randze równej bądź niższej od naszej rangi Iryō Ninjutsu. W przeciwnym razie wiemy, że pacjent ma np. problem z płucami. Oznacza to, że posiadając Iryō Ninjutsu na randze B wykryjemy, że problemem są trucizny o randze D, C i B oraz gdzie znajduje się problem. W przeciwnym razie, dowiemy się tylko, że problem znajduje się w konkretnym miejscu. Sytuacja ta, zależnie od MG, może dotyczyć też rzadszych bądź bardziej specyficznych chorób.

Posiadając rangę B w Iryō Ninjutsu jesteśmy również w stanie ocenić sprawność ciała osoby nie posiadającej żadnych ran. Gdzie ma słabsze mięśnie/kości, a gdzie te silniejsze. Jesteśmy również w stanie ogólnie ocenić jej siłę, wytrzymałość, szybkość.
Posiadając rangę A w Iryō Ninjutsu jesteśmy w stanie rozpoznać nawet przyczynę śmierci osoby, tak długo, póki wszystkie niezbędne elementy są na miejscu. Nie wykryjemy, że przyczyną śmierci była trucizna blokująca drogi oddechowe, jeśli został sam szkielet.
Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu jesteśmy w stanie rozpoznać nawet drobnoustroje, normalnie niezauważalne.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Fūin no Jutsu | Sealing Technique封印の術
KlasyfikacjaFūinjutsu, Technika Pieczętująca
PieczęciePies → Smok → Wół → Szczur → Baran
KosztStandardowy (pieczętowanie)
Brak (odpieczętowanie)
Zasięg1m
Wymagania---
Jutsu wymagane do pieczętowania przedmiotów w zwojach. Mając przygotowane przedmioty, po złożeniu pieczęci ninja może zamknąć je w środku zwoju. Zbawienie dla osób, które mają potrzebę noszenia ze sobą wielu rzeczy, które normalnie nie zmieściłyby się we wszystkich torbach i plecaku. Zwoje mają różne pojemności, zaś przedmioty zajmują różną ilość miejsca. Pieczętowany przedmiot może być maksymalnie metr od zwoju. Odpieczętowanie zawartości, bez względu na ilość wyciąganych obiektów, jest darmowe. Wymagana jest minimalna zdolność Kontroli Chakry (1), która pozwoliłaby przesłać niewielki impuls. Zwój z zawartością zapieczętowaną przez jedną osobę, może odpieczętować inna osoba zaznajomiona z techniką. Ponadto zawartość zwoju jest "zamrożona" w czasie. Oznacza to, że wszelakie obiekty mające skłonność do psucia się w czasie, będą po dłuższym czasie nienaruszone. Jedzenie będzie tak samo smaczne, a trzymane zapieczętowane narządy w takim stanie, w jakim zostały zamknięte. Doszczętne zniszczenie zwoju może doprowadzić do zniszczenia przedmiotów zamkniętych w środku. Z racji, że pieczęć tworzy swoisty subwymiar, takie przedmioty mogą jednak równie dobrze pojawić się w losowym miejscu na świecie, w losowym momencie.

Posiadając Uzumaki Fūin, można zapieczętowywać i odpieczętowywać przedmioty bez potrzeby wyciągania i rozwijania zwoju. Tak długo, jak zwój jest w naszym posiadaniu (np. w torbie), a postać ma go w zasięgu rąk, wystarczy jedynie złożyć odpowiednie pieczęcie i dotknąć go. W przypadku pieczętowania obiektu, należy dodatkowo jeszcze mieć kontakt fizyczny z przedmiotem, jaki chowamy. Zarówno odpieczętowując jak i zapieczętowując, nie trzeba w jednym momencie składać pieczęci i mieć kontakt fizyczny ze wszystkimi potrzebnymi obiektami - wejść w interakcje z nimi należy jednak zaraz po skumulowaniu chakry, by mogła właściwie zadziałać.
Chakura no Mesu | Chakra Scalpelチャクラのメス
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys → Koń → Królik → Szczur → Pies
KosztPołowiczny na turę od ręki
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola Chakry 7
Ta technika medyczna formuje czakrę w mały, ostry nóż. Może on być następnie wykorzystany do bardzo dokładnych cięć, niezbędnych przy operacjach i rozwarstwieniach anatomicznych. W przeciwieństwie do zwykłych skalpeli, Skalpel Czakry może rzeczywiście zrobić cięcie na ciele, ograniczając ryzyko zakażenia do niemal zera.
Skalpel Czakry może być również użyty ofensywnie, choć wymaga to dużej precyzji, aby technika była skuteczna. Ze względu na ten wymóg, użycie tej techniki ofensywnie jest bardzo nietypowe. W aktywnej walce nawet największy medyczny ninja nie będzie w stanie trafić dokładnie dla efektu śmiertelnych cięć, ale nadal może skutecznie przecinać tkanki mięśniowe i ścięgna, co spowoduje, że cel będzie unieruchomiony.

Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu czakrę można przelać także do nóg.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Saikan Chūshutsu no Jutsu | Delicate Illness Extraction Technique細患抽出の術
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola chakry
PieczęciePies → Małpa → Tygrys → Wąż → Baran
KosztPotrójny
Zasięg1 metr
WymaganiaKontrola Chakry 8, Przygotowanie odpowiedniej cieczy leczniczej do wyciągnięcia trucizny
Kiedy człowiek zostaje dotknięty przez patogen lub toksynę, to medyczne ninjutsu może wydobyć czynnik i leczyć uszkodzenia w ciele. Przyczynę choroby określa się najpierw przez zaburzenia czakry pacjenta (przy pomocy Dōjutsu, umiejętności sensorycznych lub zwyczajne badanie osłabionego stanu pacjenta - wszystko w zależności od zatrucia). Następnie, korzystając z Skalpela Czakry lub fizycznego narzędzia chirurgicznego, wykonuje się nacięcie w pobliżu uszkodzonej części ciała. Wykorzystując swoją czakrę, medyczny ninja popycha dużą ilość wcześniej przygotowanych płynów leczniczych przez nacięcie. Płyn następnie zwraca się z trucizną, pochodząca z uszkodzonej części ciała i służy jako medium, przez które jad jest zawieszony, a następnie wyrzucony z ciała człowieka. Technika ta w ten sposób usuwa truciznę, a jednocześnie naprawy szkody spowodowane przez trucizny. Nie naprawi jednak szkód wyrządzonych przez truciznę o wyższej randze, toteż usunięcie poważniejszej substancji toksycznej może okazać się nieskuteczne.

Po wyciągnięciu czynnika, może zostać użyty, by wytworzyć antidotum lub lekarstwo po analizie. Może to zostać podane pacjentowi, aby wyleczyć go całkowicie. Technika wymaga najwyższej opieki i umiejętności w diagnostyce, nacinaniu i niezrównaną kontrolę czakry. Dlatego uważa się ją, za bardzo trudną technikę, nawet wśród medycznego ninjutsu.

Posiadając rangę A w Iryō Ninjutsu koszt obniżony jest do podwójnego.
Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu koszt obniżony jest do standardowego.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu mamy możliwość przygotowania płynów w formie transporterów takich jak ćwierć kolonii owadów (komary, muchy itd.) lub tuzin pijawek, które będą nosicielami leczniczego składnika. Te twory z chakry wykonują za nas ten proces w ramach zabiegu. W ten sposób możemy objąć opieką więcej pacjentów naraz oraz zwiększa się nasz zasięg jutsu (do 5 metrów przy tej formie). Do skorzystania z tej formy techniki musimy mieć Kontrolę Chakry na 9 poziomie. Maksymalnie możemy objąć tym sposobem trzech ludzi przy uiszczonym jednym koszcie.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu siła techniki wzrasta o jeden poziom oraz obejmuje trucizny rangi A. Wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Shinzui no Saisei | Core Rebrith真髄の再生
KlasyfikacjaIryō Ninjutsu, Kontrola Chakry
PieczęciePies → Szczur → Tygrys → Smok → Pies → Ptak → Wąż → Pies
KosztStandardowy na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaAktywne Dōjutsu umożliwiające dokładny wgląd na układ chakry, precyzyjne umiejętności sensoryczne bądź zaawansowana wiedza na ten temat (Fabuła rangi A)
Kontrola Chakry 9
Bycie ninja to profesja, która naraża człowieka na różnego rodzaju urazy i problemy zdrowotne. To co też shinobi odróżnia od przeciętnego człowieka to fakt, że potrafi korzystać ze swoich pokładów chakry w celu wykonywania różnych technik. I tak samo jak możemy złamać sobie rękę od przyjęcia na nią bardzo silnego uderzenia, tak nasz nasz układ chakry może doznać uszkodzenia, jeżeli nie będziemy korzystać z niego w odpowiedni sposób czy w wyniku innych czynników.

Ze względu na fakt, że układ chakry jest naprawdę bardzo skomplikowaną rzeczą, by być w stanie dotrzeć do tego, gdzie stoi źródło problemu należy albo mieć wyjątkowe doświadczenie i widzę w tym zakresie, bądź pomoc w postaci Dōjutsu jak np. Byakugan, pozwalającego na dokładne zobaczenie jak wygląda układ chakry pacjenta. Oczy takie jak Sharingan umożliwiające dostrzeżenie jedynie masy chakry w organizmie nie jest wystarczające i wciąż jest potrzebne zdobycie stosownej wiedzy, jednakże ranga fabuły, na której można ją uzyskać, spada wtedy do B. Osoby ze zmysłem sensorycznym potrzebują zaś odpowiedniej biegłości w tym zakresie.

Ze względu na naturę techniki, takowej nie można użyć na sobie. Jednocześnie, jako że wymaga ona dużego skupienia i precyzji, nie ma możliwości wykonywania jej w trakcie walki.

Leczenie tenketsu odbywa się na zasadach przeszczepu. Musi mieć więc ono miejsce pod okiem MG, który ocenia przebieg zabiegu. W zależności od sposobu przeprowadzenia leczenia, posiadanych Atutów, Biegłości czy rangi Iryō Ninjutsu, może się zakończyć potencjalnie na trzy sposoby:
  1. Porażka - nie tylko układ chakry pacjenta nie został wyleczony, ale może również dojść w nim do dodatkowych uszkodzeń, przez co osoba leczona może mieć jeszcze większe problemy z używaniem chakry (np. obecna wada zostanie w jakiś sposób wzmocniona).
  2. Częściowy sukces - leczenie udało się połowicznie i będzie najpewniej potrzeba kolejna sesja po pewnym czasie, by móc pacjenta w pełni wyleczyć. Posiadane przez pacjenta wady zostają pomniejszone. Istnieje szansa, że zostaną nawet w pełni wyleczone, jednakże jest przy tym ryzyko nawrotu problemów.
  3. Pełen sukces - zabieg się w pełni udał, a układ chakry pacjenta został całkowicie wyleczony, w ten sposób pozbywając się wszelkich problemów z nich związanych. Postać może w pełni korzystać ze swojej chakry beż obaw na jakieś efekty uboczne.
Posiadając rangę S w Iryō Ninjutsu możliwa jest próba przeprowadzenia zabiegu na kimś, kogo układ chakry został niemalże całkowicie anihilowany i pozostały po nim jedynie niedziałające, niewielkie resztki. Istnieje możliwość, żeby w przeciągu 3 postów od czasu zniszczenia 100% tenketsu danej osoby spróbować ją ocalić od śmierci, która w przeciwnym razie by ją czekała.
Posiadając Specjalizację w Iryō Ninjutsu wszystkie wymagania dotyczące Kontroli Chakry są obniżone o 1 poziom. Dodatkowo możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina w Iryō Ninjutsu medyk ma możliwość nie tylko leczenia samego układu chakry, ale także oczyszczania go z wszelkich anomalii jak nietypowe rodzaje chakry czy też np. z trucizn.
Posiadając Sennina i Specjalizację w Iryō Ninjutsu oraz Kontrolę Chakry 10 na podstawie przepływu chakry w swoim organizmie, użytkownik jest w stanie dokonać diagnozy i zlokalizować problem, a następnie uleczyć się samemu. Wymaga to jednak dwa razy więcej czasu, aniżeli w przypadku użycia techniki na drugiej osobie, a koszt leczenia wzrasta wtedy do podwójnego.
► Pokaż Spoiler | przedmioty
Kunai
Dystans8 metrów
Koszt20 Ryō
Stack/Slot24/1
Element podstawowego uzbrojenia shinobi, świetnie spisujący się zarówno na dystans jak i w zwarciu. Jest to krótki sztylet o niewielkiej rękojeści, zakończony otworem ułatwiającym jego dobycie i rzucenie nim. Oba boki Kunaia są zazwyczaj naostrzone, jednak jest to broń przeznaczona głównie do kłucia. Kunai może mieć ostrze z obu stron.
Notka Wybuchowa
Koszt75 Ryō
Stack/Slot24/1
Niby najzwyklejsza kartka papieru. Posiada jednak przygotowaną specjalną pieczęć, która w momencie przelania do niej impulsu chakry zaczyna proces samospalenia notki. W momencie, w którym ogień dotrze do środka pieczęci, gdzie znajduje się symbol 爆 (Baku, Eksplozja), następuje wybuch. Dotarcie ognia do symbolu zajmuje zwykle kilka sekund, shinobi jest w stanie zwolnić bądź przyśpieszyć ten proces zależnie od tego jak silny impuls został wysłany. Toteż od przesłania chakry do eksplozji może minąć między od 3 do 9 sekund. Inną możliwością na przelanie do notki bardziej skomplikowanego impulsu, który sprawia, iż notka przypomina w swym działaniu minę, przylepiamy notkę niczym naklejkę na nadającą się do tego powierzchnię, przesyłamy impuls zastawiając w ten sposób pułapkę, która wybuchnie, gdy inne źródło czakry zbliży się odpowiednio blisko (ok 40 cm). W każdym wypadku, po przelaniu chakry można zmusić notkę do wybuchu poprzez wykonanie rękoma pieczęci węża. Eksplozja ma półtora metra średnicy. Siła eksplozji jest natomiast wystarczająca do poważnego uszkodzenia kończyn.
Zestaw medyczny
Koszt5000 Ryō
Stack/Slot1/1
Podręczny zestaw składający się z narzędzi, które w pełni potrafi wykorzystać jedynie doświadczony Iryōnin. Narzędzia, które wchodzą w skład zestawu, sprawdzają się zarówno podczas zabiegów chirurgicznych ratujących życie w warunkach polowych, jak i zaplanowanych przeszczepów.
Zawartość zestawu jest wielorazowego użytku.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2024, 3:19 przez Norka, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 3024
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Wielki Sad Południowy

Gdzie jesteśどこにいるの
Tura30/30
RangaA
Szopica wyglądała na niepocieszoną odpowiedzią Tsubaki i jej mimika twarzy, jeśli można to tak nazwać, zdawała się być obrażona. Jednak w tej chwili musiała powstrzymać swoje kleptomańskie zapędy i tyle z tego było. Może po prostu fakt, że musiała się mieć na baczności tak ją irytował, bo z tego co białooka widziała, łapki jej "plecaka" kilkukrotnie w stronę torby leciały, ale sobie przypominała z grymasem na pyszczku, że zapewne dziewczyna ją obserwuje.
Tylko no właśnie, zniechęcenie szopicy nie było ważne w stosunku do tego, co Tsubaki musiała wykonać. A to co miała zrobić... też było dylematem. Sama wiedziała, że opcji było kilka, a i sama sytuacja nie była tak idealna, jak by sobie tego życzyła. Mężczyzna wciąż żył, więc bezduszne zapieczętowanie ciała i rozejrzenie się za ostatnim ninją zostało odrzucone. Jednocześnie jego stan był zbyt słaby, by mogła go zostawić, nawet pod opieką szopicy i wyruszyć na poszukiwania ostatniego osobnika. Pozostało więc jedno... być medykiem i pomóc temu, komu może pomóc. Szybko wzięła głęboki wdech i zaczęła myśleć. W zestawie medycznym było to, co było potrzebne do prowizorycznych, jak i bardziej planowanych operacji. Może wiele specyficznej cieczy z tego nie uzyska, ale było dość, by nawet jeśli nie całość, to większości powinna się pozbyć. Zagadała też do szopicy.
-Śmierdzi. Nieprzyjemnie. - powiedziała tym dziwnym głosem, jak się zatka nos i mówi jedynie przez usta, jednak mimo to ruszyła do walizki dodając -Trzymam za słowo. I samo onigiri nie styknie! - pogroziła tym dziwnym głosem, zbliżając się do walizki i ją otwierając.
Posiłkując się zlokalizowaną tam, niewielką miseczką, wykorzystywaną przy zabiegach, a także ekspertyzą Tsubaki, udało jej się zmieszać z kilku środków odpowiednią substancję, choć zapewne sama Hyūga wykonałaby cały proces zdecydowanie lepiej. Zwierzak jednak nie był medykiem i był jedynie przedłużeniem, gdy dłonie białookiej były w stanie niezbyt pasującym do tego. No i miała pewność, że żadne futerko nieopatrznie się tam nie znalazło. Szopica o to zadbała. Następnie zaś pomogła przeturlać pacjenta na drugą stronę, chyba chcąc sobie wiele zarobić na tejże pomocy. Ogólnie wydawała się mimo wszystko jakby... zdegustowana? Zniesmaczona? A może obrzydzona? Ciężko to nazwać. Na pewno nie czuła się komfortowo w tym miejscu, jednak mimo to... robiła co mogła. I chyba odruchowo podpierdzieliła kilka monet biedakowi. Tak czy inaczej - Tsubaki dzielnie pracowała. Pozbywała się trucizny i widziała grymas i ból na twarzy biedaka, który jednak, ze względu na złamania i inne obrażenia niezbyt się wił. Kilka razy jednak uniósł samą klatkę piersiową, uderzając w połamane ręce białookiej, która musiała zacisnąć mocniej zęby z bólu. Dobrze, że były one znieczulone. W tym przypadku jednak niepełne znieczulenie okazywało się trochę zawodne, ale z drugiej strony - mogła tylko się martwić co by było, gdyby tego nie zrobiła. Trucizna miała też, jak się okazywało, negatywny skutek na kilka organów, które też musiała naprawić i "rozruszać", coby stan mężczyzny się ustabilizował. Sama również była coraz bardziej zmęczona i śpiąca, kilkukrotnie nawet się złapała, na lekkim kiwaniu się, choć szybko się opanowała. Po jednak ciężkiej pracy (i żadnych przeszkód czy niebezpieczeństw wokół) stan mężczyzny, jakkolwiek słaby, tak był jednak na tyle stabilny, że nie potrzebowała dłużej wykorzystywać chakry do jego leczenia. Ruszyła więc zbadać inne ciała. Jeden zginął od gałęzi, na którą został nadziany. Jego ciało także było jednak trawione przez truciznę, ta jednak nie zdołała się tak rozprzestrzenić, zapewne przez przedwczesny zgon mężczyzny. Drugi z kolei zginął od krwotoku wewnętrznego, choć jego ciało także było spowodowane trucizną. Przy tym drugim też znalazła zwój z techniką. Umoczony krwią, jednak wciąż dało się wszystko rozczytać. Może to okrutne, ale... zmarłemu się już nie przyda, prawda?
Kolejnym problemem było podniesienie rannego. Tsubaki była dość silna by go unieść, zwłaszcza z odpowiednią metodą. Problemem było jednak to, że sama miała złamania, co znacząco utrudniało działanie. Nawet Byakuganem widziała, że przez takie czynności, jej stan się pogarsza, nawet jak go nie wyczuwała fizycznie. Wkrótce się wyprostowała, a szopica, zamiast robić jej za plecak... złapała się z przodu nogi i ręki pacjenta, przez co ona utrzymywała go z przodu, by Hyūga nie musiała nadwyrężać swoich i tak uszkodzonych dłoni. Była jak taka dziwna sprzączka, która pod nosem marudziła, że na pewno jedno Onigiri nie wystarczy. Ruszyła jednak w drogę, chwiejąc się i maszerując. Była zbyt zmęczona na bieg, jednak musiała ruszyć w trasę. Wieczorem dotarła do jednej z wsi, gdzie widząc jej stan oraz stan jej pacjenta ludzie rzucili się na pomoc. Dostali kilka jabłek do zjedzenia, a tutejszy znachor pomógł dziewczynie usztywnić jej ręce. Robota może nie idealna, jednak jak na kogoś, kto użytkownikiem chakry nie był - dostatecznie dobra. Szopica wyżarła większość jedzenia, które im dała, a także zgarnęła to, co Tsubaki miała jej do zaoferowania. Pacjent natomiast? Cóż, ponowne wykorzystanie techniki leczącej, już przed snem, albo po pobudce, całkowicie pozbyłoby się z jego organizmu trucizny, co było możliwe, dzięki większej misce oraz pomocy tutejszego znachora, gdyby tylko usłyszał taką prośbę. Może odpowiednich medykamentów nie miał, jednak to, z czego je zrobić - wiedział jak znaleźć. Tylko podróż... no trwała dłużej niż jeden dzień. Drugiego dnia już pewniej mogła biec, wyspana choćby częściowo, jednak w jedną stronę - wędrowali na gigantycznym szopie. Teraz była sama, niewielka. No i z ciężarem, który po kilku godzinach przebudził się trochę bardziej, stękając i jękając, jednak po usłyszeniu hasła od Tsubaki - zdecydowanie by się uspokoił, dopytując jedynie o los reszty drużyny. Nie zdradzał jednak nic więcej, pozwalając się nieść, a także ewentualnie oddając się jakiejś prostej rozmowie, zachowując jednak dość jasne granicy prywatności i informacji, jakich mógł udzielić. Znaleźli ponowny nocleg wśród pomocnych ludzi, którzy także ich nakarmili, a trzeciego dnia... natrafili na oddział patrolowy z Sakury. Z ich pomocą wrócili do wioski zdecydowanie szybciej... o jeden dzień szybciej, jakby miała to szacować.
Oddany w szpitalne ręce shinobi został niemalże natychmiast przyjęty i niestety to, co trzeba było zrobić to trochę "dołamać" kości, które niestety zaczęły się zrastać. Ba! Sama Tsubaki także po prostu nie została wypuszczona. Jej ręce także musiały znaleźć się pod odpowiednią opieką i to, czego się dowiedziała, ją lekko mogło zasmucić. Rehabilitacja będzie konieczna. Może to nic poważnego, jednak kilka tygodni będzie musiała poświęcić odzyskując w nich pełną sprawność. Jednak po tym zabiegu - mogła udać się zdać raport. Kage, słysząc ten raport zapewniła ją, że odpowiednie osoby zajęły się już jej podejrzeniami, a wspomniany mężczyzna - obecnie jest faktycznym przestępcą, ściganym listem gończym. Nie zdradziła jednak, czy był on celem polowania łowców, jednak pozwoliła w nagrodę zachować zwój, który znalazła przy jednym z poległych, a także przyjęła zwój z ciałami, a z biurka wyciągnęła inny. Złożyła kilka pieczęci i oddała Tsubaki jej zwój, dziękując za ciała, po czym puściła ją wolno. A w międzyczasie? Szopica wymagała solidnej zapłaty! Przynajmniej dużego obiadu, zanim nie zniknęła.
NPCAshi
DodatkoweZ/T
Info od MG
Hyūga Tsubaki: 1 203 Chakry, większość kości złamanych i kilka pękniętych kości w prawym nadgarstku, mocno bolą, acz jest to znieczulone. Złamane kości śródręcza lewej dłoni, palce nie nadają się za bardzo do użytku, ze względu na uszkodzone w wyniku złamań nerwy. Bardzo zmęczona. Na ten moment nie możesz wykupić Kōi - zwój dopiero otrzymałaś, dopiero jak podczas fabuły misji poświęcisz czas na jego studiowanie będziesz mogła wykupić/korzystać z tego jutsu.

Rehabilitacja wspomniana w poście dzieje się w międzyczasie. Trochę jak timeskip między tą misją, a następną. Fabularnie ma sens, by twoja postać musiała pracować nad odzyskaniem pełnej sprawności, jednak na następnym wątku nie powinno Ci to przeszkadzać. Jak chcesz możesz dodać samodzielnie w części opisowej KP jakiś gimmick, że czujesz w nadgarstkach zmianę pogody, jak starzy ludzie, czy niewielkie blizny, gdybyś nie chciała ich wyleczyć.

Nagrody:
Hyūga Tsubaki:
  • 50 PD
  • 100 PT
  • 3 000 Ryō (jeśli chcesz uzupełnić Zestaw Medyczny o zużyte środki, to odejmij 1000 Ryō - czy to jako przychód 3k i wydatek 1k, czy uproszczony przychód 2k. Jeśli tego nie zrobisz, w Zestawie Medycznym nie masz środków na przygotowanie odpowiedniej substancji)
  • Zwój z In'yu Shōmetsu - do zgłoszenia w odpowiednim temacie
  • Wykupienie atutu Tropiciel jest dla postaci tańsze o 1 PD. Jeśli go wykupisz - w wydatku podlinkuj ten post, by było wiadome, dlaczego jest taniej.
  • Nie musisz pisać z/t
Hokori Kensei (MG):
  • 50 PB
  • 12 PD
  • 100 PT
  • 2 000 Ryō
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ringo no Kuni - Kraj Jabłek”