• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

O świecie, w jakim żyjemy

Pierwsze miejsce, do którego należy się udać po wszelakie informacje dotyczące fabuły. Pieczę nad nim sprawuje Główny Mistrz Fabularny, dbając o aktualność znajdujących się tutaj opisów oraz informacji. Tematy w tym dziale służą do przybliżenia obrazu świata oraz wydarzeń, mających na niego wpływ.

Moderator: Mistrzowie fabularni

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

O świecie, w jakim żyjemy

Aktualna sytuacja状況
Jak już wszystkim dobrze wiadomo, fabuła na naszym forum odbywa się w czasach po Największej Światowej Wojnie Shinobi. Dawniej, świat był dość przyjemnym miejscem, a przemieszczając się między wioskami nie trzeba było się aż tak obawiać o własne życie. Teraz jest jednak inaczej. Najłatwiej będzie wam wyobrazić sobie lekko post-apokaliptyczny świat myśląc o aktualnych klimatach. W całym centralnym kontynencie przez pół roku odbywały się bitwy, jakie przyniosły wiele zniszczeń. Wiele mniejszych wiosek zostało zniszczonych, ludzie ginęli w dziesiątkach tysięcy i prawie na pewno każdy z was stracił kogoś bliskiego. Czy to wujka, czy sąsiada z naprzeciwka, jaki zginął podczas ataku wroga. Codzienność stała się taka, że prawie każdy z was musiał się przyzwyczaić do śmierci by funkcjonować - lub musiał dobrze ukrywać swoje chęci wymiotów patrząc na pola bitwy z setkami trupów. Odebrane wam zostały również wasze domy i zostaliście jako shinobi zmuszeni do wędrówki. Prości ludzi, w większej części, są do was nieufni, a pracodawcy bardzo chętni do wynajęcia was - rzadcy. Obawiają się was ze względu na wasze zdolności i tym samym traktują was gorzej, niż kiedy na was polegali. Rozwój również się zatrzymał, kiedy to trzeba było odłożyć swoje badania i projekty na dalszy plan. Tak jak tereny okoliczne z Kaze no Kuni, Hi no Kuni, Tsuchi no Kuni i Oto no Kuni były najbardziej poszkodowane i biedne, tak sytuacja wyglądała trochę lepiej na Nowym Kontynencie. Przykładowo, Sakura no Kuni było mało dosięgnięte przez wojnę i przemierzając kraj nie znajdowało się tam tak wiele ruin dawnych miast. Świat jednak dalej był ponury i zimny, a półświatek kryminalistyczny czerpał z tego korzyści. Mało kto strzegł ścieżek, a nawet pomniejszych wiosek. Ludzie musieli nauczyć się radzić sobie sami.

Trzy wioski stoją dla was otworem i możecie dołączyć do każdej z nich. Możecie również decydować się na niedołączanie do żadnej i pozostanie wolnym strzelcem, jednak nie jest to sugerowane na start ze względu na trudność przeżycia i ograniczoną możliwość rozwoju. Klany, jakich byliście częścią, podzieliły się. Tak jak większość ich członków mogła się udać do jednej konkretnej wioski, tak znalazły się pojedyncze osoby jakie czuły, że ich miejsce jest gdzieś indziej. Najlepszym przykładem był tutaj klan Uchiha, jakiego połowa udała się do Amegakure, a reszta do Sakuragakure. Na pewno trafiliby się też tacy, co zamieszkali w Hanagakure. Obecne położenie klanów można znaleźć rozpisane w temacie z nimi, jednak dotyczy ono jedynie większości rodziny. W praktyce, możecie grać kim chcecie i gdzie chcecie.
Technologia技術
Technologia, jak wszystkim wiadomo, jest bardzo ważną częścią świata. Najłatwiej ją sobie wyobrazić jako trochę bardziej ubogą niż została przedstawiona ona w Naruto. Istnieje elektryczność, a mieszkania potrafią być na tyle wyposażone, że ludzie nie muszą chodzić do jakiegoś miejskiego wychodka. Istnieją prysznice, wanny, a nawet całe luksusowe łaźnie (chociaż te ostatnie najłatwiej znaleźć w Królestwie Kupców). Mamy lodówki, kuchenki, czajniki gazowe, a nawet proste radia czy telewizory. Podobnie można znaleźć na świecie proste komputery o dużych gabarytach, jednak są one bardziej znane na Starym Kontynencie i w większych krajach Nowego Kontynentu. Ludzie podróżują głównie pieszo, statkami oraz konno - czy to z wozem, czy bez. Latające środki transportu są praktycznie wyłącznością dla Smoczego Imperium i to właśnie w nim trzeba się nauczyć tajnik tworzenia takowych. Podobnie, posiadają oni najbardziej zaawansowaną technologię, jaką są maszyny oraz bronie napędzane chakrą, wykorzystywaną z kryształów, zamiast elektrycznością.
Jedynym innym wynalazkiem, jakiego ludzkość dokonała, jest pociąg parowy. Istnieje jednak tylko jeden takowy na świecie, a jego trasa jest ograniczona między Królestwem Kupców a Smoczym Imperium.
Nowy świat - aktualny stan新世界
  • Królestwo Kupców - jest to kraj jakiemu wszyscy by mogli pozazdrościć. Nie można o nim powiedzieć praktycznie żadnego złego słowa. Ludzie tam przeważnie żyją w luksusach, a bieda jest tam czymś rzadkim. Większość osób skupia się na handlu, jak się można domyślić, i czeka ich tam tylko zysk. Jedyne co moralnie może być kwestionowane, to fakt że chodzą pogłoski iż można tam kupić wszystko. Łącznie z ludzkim życiem. Te sprawy jednak, załatwiane są po cichu toteż nie jest to rzecz oficjalnie potwierdzona na arenie międzynarodowej. Jedynie pogłoski. Są oni całkiem otwarci na nowych ludzi, tak długo jak nie sprawiają oni problemów.
  • Smocze Imperium - jeżeli ktoś chce się o coś czepiać Smoczego Imperium, to jedynie o ich rozwój na arenie militarnej. Obecnie nie istnieją organizacje zdolne podbić ten kraj, jednak z pojawieniem się shinobi ze Starego Kontynentu może się to w przyszłości zmienić. Bogaty kraj, który niezbyt przychylnie patrzy na pojawienie się shinobi na “ich terenach”. Ci mogą od armii imperium, jak i samych mieszkańców, spodziewać się mniej przychylnych spojrzeń. Gracze oraz MG prowadzący wątki w tym kraju muszą się zgłosić uprzednio do GMF'a z racji na specyficzność lokacji.
  • Sakura no Kuni - ciepły kraj z równie ciepłym władcą, który dał shinobim szansę mimo wątpliwych słuchów, jakie o nich docierały z krain na wschodzie. Dawniej miał problemy z przestępczością i bandytami niszczącymi naturalne piękno kraju, jakim były kwiaty wiśni, jednak odkąd utworzono Sakuragakure, stopniowo staje się on coraz bezpieczniejszy. Aktualnie wielu jego mieszkańców współpracuje z shinobi w celu stworzenia pięknej wioski shinobi. Dalej jednak możliwe jest znalezienie na jego terenach większych organizacji przestępczych, które są idealnym celem dla “łowców demonów”. Nie mniej, genin wyruszający zbyt daleko od wioski potrafi zniknąć w niewyjaśnionych okolicznościach.
  • Hana no Kuni - kwiecisty kraj, który jest dość sporym kontrastem co do faktycznej sytuacji tam. Najłatwiej nazwać Hana no Kuni krajem rebeliantów, złodziei, bandytów, piratów i tego pokroju osób. Może z tego powodu, tak łatwo było założyć tam Hanagakure mimo braku zgody Daimyō. Niebezpieczeństwo czyha tam na każdym kroku. Daimyō na ten moment siedzi cicho, a typowe rzezimieszki lubią celować w Hanagakure. Niestety, tam trafiają na jeszcze silniejszych shinobi, którzy się z nimi nie patyczkują. Legowisko wyjętych spod prawa. Tym jest Hana no Kuni.
  • Sabaku no Kuni - Kraj Pustyń, który w bardzo niewielkim stopniu różni się od Kaze no Kuni. Można praktycznie nazwać je identycznymi z tą różnicą, że nie prowadzą oni teraz koczowniczego trybu życia, a zakładają wiele osad i miast, zdolnych wytrzymać nawet poważniejsze burze piaskowe - które zresztą są tam bardzo często. Istnieje jednak w nim zagrożenie w postaci Szajki Shishu, bandy bandytów, która nauczyła się korzystać z chakry. Lubią oni napadać tam na przejezdnych, a niektórzy nawet mówią że kontrolują oni cały kraj.
  • Ringo no Kuni - Kraj Jabłek jest jednym z tych mieszanych krajów. Nie można powiedzieć, że jest tam perfekcyjnie spokojnie, ale jednak też nie mają gigantycznych problemów z przestępczością. Zwyczajnie są krajem, którego mieszkańcy lubią oferować innym jabłuszko do zjedzenia, ale są tak bezbronni, że potrzebują by ktoś inny pomógł im w obronie. Kiedy shinobi pojawili się w Sakura no Kuni, spojrzeli w ich stronę z lekką ciekawością czy się nadadzą.
  • Kaeru no Kuni - Kraj Żab, którego sporą częścią są bagna, a ludzie w nim żyją w domkach na drzewach. Przestępczość ze względu na średnie warunki do życia nie jest tam wielka, a ta jaka się pojawia jest szybko eliminowana przez Żabiego Króla. Mówi się, że wykorzystuje on energię natury do odganiania tych, co chcą źle dla jego ludu, jednak ile w tym prawdy? Shinobi z tego powodu nie są tam tak mile widziani, jeżeli od samego początku nie będą się grzecznie zachowywać.
  • Banana no Kuni - kraj graniczący z Tanima no Kuni, do którego prowadzi przełęcz jaką większość ludzi dostała się na Nowy Kontynent. Z tego powodu, jest on krajem, który teraz łączy ze sobą dwa światy. Przestępczość nie jest w nim wielka, i ludzie generalnie starają się żyć tam dobre życie. Dopisuje im jednak bieda, a ich osady bardziej przypominają te średniowieczne. Odzienie zresztą też, złożone przeważnie z paru pasm skór. O dziwo, znajduje się w nim wielu użytkowników chakry. Banany są tam najpopularniejszym jedzeniem i nie ma praktycznie dań, które nie zawierają ich w jakiś sposób.
Stary świat - aktualny stan旧世界
  • Tsuchi no Kuni - aktualna sytuacja po likwidacji Iwagakure w Tsuchi no Kuni jest stosunkowo… dobra. Tak jak wiele krajów zaczęło cierpieć na większe ataki bandytów, tak Daimyō Tsuchi zawarł umowę z samurajami z Tetsu no Kuni. Oni użyczali swojego ostrza ku obronie jego kraju, a on zapewniał im większą ilość materiałów potrzebnych do produkcji ich wyposażenia oraz lepszą reputację w pobliskich krainach. Tak jak dalej często można spotkać bandytów, tak równie często można spotkać samurajów patrolujących Tsuchi no Kuni. Daimyō Hirogo Masetsu nie zdaje się żałować swojej decyzji z rozbiciem Iwagakure i z niepewnością patrzy w stronę Ame no Kuni.
  • Kaze no Kuni - kraj, który oberwał najbardziej w wyniku Największej Światowej Wojny Shinobi. Sunagakure zostało zmiecione z powierzchni ziemi, a jego mieszkańcy się rozeszli. W kraju ponownie popularne staje się życie koczownicze i tylko w niewielu miasteczkach ludzie stale siedzą. Bardzo łatwo spotkać na terenach Kaze no Kuni wędrownych, a wysokie temperatury odganiają mniej przystosowanych bandytów. Przez wszystkie zniszczenia jednak, życie tam jest zwyczajnie ciężkie.
  • Hi no Kuni - kraj, który najbardziej ze wszystkich stał się siedliskiem przestępców. Daimyō panująca w kraju nie była w stanie tak dobrze zapanować nad swoim ludem jak zrobił to jej odpowiednik z Tsuchi no Kuni. Ze względu na przyjazne warunki do codziennego życia i napadów, ilość bandytów w Hi no Kuni jest zadziwiająca. Chodzą również plotki o organizacji przestępczej złożonej z wielu potężnych shinobi, która coraz to bardziej wysysa wszystkie siły z Hi no Kuni. Kraj ten stał się jeszcze bardziej niebezpieczny niż Mizu no Kuni, znane dawniej z ogromnej ilości nukeninów.
  • Kaminari no Kuni - już dawno temu zostało zniszczone, jednak dalej jest istotnym krajem w Starym Świecie. Przestępczość nie jest tam zbyt wysoka, a Największa Światowa Wojna Shinobi nie dosięgnęła Kaminari no Kuni, przez co Kraj trzyma się nawet lepiej od Tsuchi no Kuni. Porządku w nim pilnuje organizacja dawnych shinobi z Kumo zwana たこ (Tako). Jej siedziba nie jest powszechnie znana, jednak nie są oni oficjalnym ugrupowaniem. Nie działają pod pozwoleniem Daimyō Kraju Błyskawic, jednak mieszkańcy są im wdzięczni za robotę jaką wykonują.
  • Tetsu no Kuni - domena samurajów i jednocześnie najlepiej stojący kraj w całym Starym Świecie. Nie można mu właściwie nic zarzucić. Władzę sprawuje tam Shōgun, Masamoto Yuuichi, który przewodzi całym armiom samurajskim. Stoi również na ich czele. Tak jak jego umiejętności nie są znane, tak mówi się, że w ostatnich czasach nie pojawił się shinobi zdolny go pokonać. Tetsu no Kuni jest silnym krajem pilnowanym przez samurajów, a wszelaka przestępczość jest tam od razu wyłapywana.
  • Oto no Kuni - można powiedzieć, że jest to kraj najbardziej “typowo” wyniszczony po wojnie. Zwiększone zagrożenie życia podczas podróży oraz zniszczone, jednak nie opuszczone, wioski. Problemy tego kraju jednak nie są na poziomie problemów Hi no Kuni i też powoli stara się on jakoś ustabilizować. Z racji jednak konkretnych akcji ze strony Daimyō, minie najpewniej wiele lat nim kraj wróci do normalności - jeżeli kiedykolwiek.
  • Mizu no Kuni - znane ze swojej wielkiej ilości nukeninów, Mizu no Kuni nie zmieniło się bardzo po wojnie. Dalej panuje tam bieda, a największą władzę sprawują tam duże ilości organizacji przestępczych. Bogate i jakieś bezpieczne rejony są rzadkością w tym podmokłym kraju. Plotki chodzą, że w okolicach zgliszczy Kirigakure no Sato da się znaleźć członków dawnej armii samurajów jakimi kierował “Zero”. Nikt jednak nie był w stanie ich potwierdzić.
  • Ame no Kuni - jedno z niewielu miejsc gdzie shinobi są milej widziani, a nawet ubóstwiani. Ze względu na Amegakure no Sato, kraj jest bardzo bezpiecznym miejscem i ilość bandytów jaką można tam napotkać nie jest przytłaczająca. Aktualnie w rankingu krajów Starego Kontynentu, jest on na 2 miejscu w kwestii bezpiecznego i wygodnego życia. Daleko mu jednak do Tetsu no Kuni z racji, że Ame leży w centrum wszystkich poniszczonych krain. Mieszkańcy nie mogą być nigdy pewni, jak długo to ich sielankowe życie pełne wylizywania swoich ran będzie mogło trwać.
Zablokowany

Wróć do „Informacje o świecie”