• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Wzór Karty Postaci

Dział przeznaczony na nowe karty postaci. To tutaj każdy, kto chciałby stworzyć swoją własną postać, zobligowany jest umieścić temat z karta takowej, by osoby odpowiedzialne za ich akceptację mogli takową przejrzeć i zaakceptować.

Moderator: Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Wzór Karty Postaci

Karta Postaci | Character Sheetキャラクターシート
Karta Postaci (KP) jest najważniejszym tematem dla każdej postaci. To właśnie w niej przedstawiamy charakter oraz wygląd naszego bohatera, zamieszczamy różne ciekawostki oraz, co ważniejsze, jego zdolności. Korzystają z niej między innymi MG, którzy na tej podstawie mogą zweryfikować, czy dana postać posiada odpowiednie umiejętności.

Kartę postaci należy traktować też jak jej akta, do których dostęp ma chociażby lider osady. Gracz czy NPC o tej funkcji, chcąc sprawdzić czy postać np. nadaje się do awansu, może zaglądnąć w kartę i sprawdzić m. in. liczbę wykonanych misji. Warto więc zawsze mieć ją zaktualizowaną.

Osoby, które zaczynają grę postacią w klanie lub organizacji, ale z innym nazwiskiem (np. Kugutsutsukai czy Jinton Tsukaite), dobrze by poinformowały osoby sprawdzające, że przynależą do takiej grupy. Może się to odbyć poprzez posiadanie dziedziny klanowej na poziomie E lub notatkę w zakładce "Inne" w KP.

Po akcepcie KP mamy obowiązek ją edytować. Aktualizujemy w niej wszystkie wykupowane techniki, atrybuty, dziedziny itd. Jest to niezbędne narzędzie dla wielu osób, w tym MG czy Administracji. Kiedy już moderator zaakceptuje wam waszą postać, a więc DOPIERO PO ZAAKCEPTOWANIU KARTY, musicie utworzyć 4 tematy w każdym poddziale działu Rozliczenia. Tam będziecie rejestrować swoje wszystkie przychody PD, PT, PB czy pieniędzy.
Startowe punkty
Każda postać, nawet przenoszona z innego forum, zaczyna dodatkowo z:
  1. 30 pkt do rozdania pomiędzy atrybuty
    • Każdy poziom kosztuje 1 pkt. Oznacza to, że rozwinięcie atrybutu na start do 5 poziomu kosztuje nas 5 punktów.
    • Na start atrybuty można rozwinąć maksymalnie do 7 poziomu.
    • Punkty te nie są Punktami Doświadczenia.
  2. 4 pkt do rozdania pomiędzy dziedziny i style walki
    • Każdy poziom kosztuje 1 pkt. Oznacza to, że rozwinięcie dziedziny na start do poziomu C kosztuje nas 2 punkty.
    • Na start dziedziny można rozwinąć maksymalnie do poziomu C.
    • Punkty te nie są Punktami Doświadczenia.
  3. 10 PT
  4. 1 000 Ryō
  5. 1 000 Chakry
Wzór KP i objaśnienie

Kod: Zaznacz cały

[kp background= title= info=]
[charakterystyka][/charakterystyka]
[metryka]
[informacje]
[informacja name=Nazwisko i imię][/informacja]
[informacja name=Przynależność][/informacja]
[informacja name=Pseudonimy][/informacja]
[informacja name=Płeć][/informacja]
[informacja name=Tytuły][/informacja]
[informacja name=Wiek][wiek]rok urodzenia postaci[/wiek][/informacja]
[informacja name=Wzrost][/informacja]
[informacja name=Waga][/informacja]
[/informacje]
[dodatkowe name=Rangi][/dodatkowe]
[dodatkowe name=Wspomagania][/dodatkowe]
[misje D= C= B= A= S=][/misje]
[walki]
[wygrane][/wygrane]
[remis][/remis]
[przegrane][/przegrane][/walki]
[/metryka]
[atrybuty sila=0 szybkosc=0 wytrzymalosc=0 refleks=0 sila_woli=0 kontrola_chakry=0]
[chakra E= D= C= B= A= S=]1 000[/chakra]
[dziedziny]
[dziedzina name=][/dziedzina]
[/dziedziny]
[/atrybuty]
[atuty]
[specjalizacja name=][/specjalizacja]
[atut_wrodzony name=][/atut_wrodzony]
[atut_nabyty name=][/atut_nabyty]
[bieglosc name=][/bieglosc]
[wada name=][/wada]
[/atuty]
[ekwipunek][/ekwipunek]
[techniki][/techniki]
[inne][/inne]
[/kp]
Opis poszczególnych kodów w KP:
  1. kp - całkowity wrapper na całe KP.
    • background - umożliwia wgranie grafiki do nagłówka w KP. Nie trzeba uzupełniać, ale należy zostawić, choćby puste. Najlepsze wymiary grafiki to 893px szerokości na 93px wysokości
    • title - na ogół nazwa postaci. To co się pojawia na górze w czarnym kwadraciku.
    • info - na ogół przynależność, można wrzucić cokolwiek innego, np. nindō. To co pojawia się na białym tle w KP.
  2. charakterystyka - miejsce na wypisanie charakterystyki postaci. Przyjmuje się, że powinniśmy zawrzeć tu minimum 5 pełnych linijek bądź 800 znaków samego opisu charakteru postaci oraz tyle samo wyglądu postaci.
  3. metryka - miejsce, gdzie opiszemy najważniejsze dane dotyczące postaci. Taki najbardziej prosty.
    • informacje - taki kontener na najbardziej podstawowe informacje
      • informacja - jedna komórka o wartościach "tytuł-wartość":
        • name - tytuł informacji
        • w środku wypisujemy wartość
      • wiek - rok urodzenia postaci. Wiek policzy się sam
    • dodatkowe - miejsce na dodatkowe informacje. Zajmują one całą linię w metryce postaci:
      • name - tytuł informacji
      • w środku wpisujemy wartości
    • misje - statystyka wykonanych misji. W środku nic nie wypisujemy, co najwyżej zostawiamy atrybuty z wartością 0:
      • D - ilość wykonanych misji D
      • C - ilość wykonanych misji C
      • B - ilość wykonanych misji B
      • A - ilość wykonanych misji A
      • S - ilość wykonanych misji S
    • walki - tu opisane będą walki:
      • wygrane - opisujemy w dowolny dla nas sposób wygrane walki. Z graczami, z NPC, jak uznamy. Z linkami bądź bez. Pełna dowolność.
      • remis - opisujemy w dowolny dla nas sposób zremisowane walki. Z graczami, z NPC, jak uznamy. Z linkami bądź bez. Pełna dowolność.
      • przegrane - opisujemy w dowolny dla nas sposób przegrane walki. Z graczami, z NPC, jak uznamy. Z linkami bądź bez. Pełna dowolność.
  4. atrybuty - tu będą statystyki naszej postaci. W przypadku postaci, którym statystyki pasywnie mogą osiągnąć poziom 11 lub 12 zamiast znacznika atrybuty należy użyć znacznika atrybuty12:
    • sila - poziom naszej sily
    • szybkosc - poziom naszej szybkości
    • wytrzymalosc - poziom naszej wytrzymałości
    • refleks - poziom naszego refleksu
    • sila_woli - poziom naszej siły woli
    • kontrola_chakry - poziom naszej kontroli chakry
    • chakra - tu opisujemy poziom naszej chakry i standardowe koszty technik:
      • E - koszt techniki rangi E
      • D - koszt techniki rangi D
      • C - koszt techniki rangi C
      • B - koszt techniki rangi B
      • A - koszt techniki rangi A
      • S - koszt techniki rangi S
      • w środku wpisujemy ilość naszej chakry
    • dziedziny - tu będą opisane dziedziny, jakie opanowała nasza postać:
      • dziedzina - zbiór par "nazwa-wartość" dla pojedynczej dziedziny
        • name - nazwa dziedziny
        • w środku wpisujemy odblokowany poziom dziedziny
  5. atuty - tu wstawiamy atuty, biegłości i nabyte wady naszej postaci
    • specjalizacja - atut specjalizacji
      • name - nazwa atutu
      • w środku wpisujemy opis atutu
    • atut_wrodzony - atuty wrodzone
      • name - nazwa atutu
      • w środku wpisujemy opis atutu
    • atut_nabyty - atuty nabyte
      • name - nazwa atutu
      • w środku wpisujemy opis atutu
    • bieglosc - bieglosci
      • name - nazwa bieglosci
      • w środku wpisujemy opis bieglosci
    • wada - wada nabyta
      • name - nazwa wady
      • w środku wpisujemy opis wady
  6. ekwipunek - tu opisujemy ekwipunek naszej postaci w dowolnej formie, tak długo jak będzie to przejrzyste
  7. techniki - tu wpisujemy jakie techniki opanowała nasza postać. Tak samo jak wyżej, póki jest to przejrzyste, sposób zapisu jest dowolny.
  8. inne - miejsce na inne informacje dotyczące postaci. Można tu umieszczać jakieś ciekawostki dotyczące postaci itp.
Bonusowe uwagi:
  • Nazwisko i imię - powinny być japońsko-brzmiące. Naziwsko nie jest wymagane dla wszystkich postaci, jeżeli jakaś go nie używa.
  • Pseudonim - to jak nasza postać jest nazywana przez samą siebie/inne osoby, jednak nie jest to oficjalny tytuł mający ze sobą reputację.
  • Tytuł - tytuł postaci, zdobywany fabularnie. Jest to przydomek pod jakim nasza postać jest znana na świecie - lub w mniejszych miejscowościach. Na start zostawiamy puste.
  • Przynależność - wioska lub kraj do jakiego przynależy nasza postać. Przynależność postaci winna odpowiadać kolorowi grupy, do jakiej ma należeć.
    • Sakuragakure/Hanagakure/Amegakure - stanowią trzy Wielkie Wioski Shinobi, jakie obecnie funkcjonują na kontynencie. Należenie do jednej z nich należy jasno zaznaczyć w danej rubryce;
    • Wolni Strzelcy - są to osoby, jakie nie należą do żadnej z Wielkich Wiosek ani innych jednostek rozumianych jako pomniejsze wioski ninja czy służba w imieniu danego kraju.
    • Stary Kontynent - stanowi grupę zszarzającą osoby, nie tylko ninja, jacy należą albo do pomniejszych wiosek ninja działających na Starym Kontynencie, działających tam organizacji (z wyłączeniem tych powiązanych z WIelkimi Wioskami) lub identyfikujący się jako osoba powiązana z jednym z krajów ze Starego Kontynentu.
    • Nowy Kontynent - stanowi grupę zszarzającą osoby, nie tylko ninja, jacy należą albo do pomniejszych wiosek ninja działających na Nowym Kontynencie, działających tam organizacji (z wyłączeniem tych powiązanych z WIelkimi Wioskami) lub identyfikujący się jako osoba powiązana z jednym z krajów z Nowego Kontynentu.
  • Płeć - shinobi/kunoichi/mężczyzna/kobieta/etc. Nie ograniczamy tutaj z góry, jednak moderator KP pilnuje aby ktoś nie przesadził ze swoją fantazją.
  • Wzrost/waga - podajemy konkretne wartości w cm i kg. Przyjmuje się, że maksymalny wzrost dla człowieka to trochę ponad 2m. Moderator KP ma prawo poprosić o jego obniżenie, jeśli uzna go za za duży.
  • Rangi - rangi fabularne postaci. Na start zaczynamy z rangą “Genin” lub “Muryō no ninja”. Rangi te można stracić z biegiem fabuły np. “Muryō no ninja” można stracić dołączając do jakiejś wioski, a “Genina” zwyczajnie awansując. W niektórych przypadkach, usuwamy całkowicie starą rangę z KP (np. w przypadku awansu z Genina), a w innych na jej początek dodajemy EX- (np. EX-CHŪNIN jeżeli ktoś opuścił wioskę).
  • Wspomagania - wspomagania jakie postać posiada. Na start zostawiamy puste.
Przykładowa KP

Imię postaci
Przynależność postaci, może jakiś tytuł czy nindō
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed mattis odio non aliquam efficitur. Curabitur nec velit nec eros euismod dapibus a non nulla. Nullam rhoncus a eros quis commodo. Sed nibh tellus, ultrices et sapien nec, iaculis ornare neque. Aliquam id turpis enim. Cras rutrum id tellus vel malesuada. Sed faucibus pharetra lorem, vitae tincidunt ex. Morbi consectetur urna dapibus tellus elementum ultricies. Nulla facilisi. Integer nec sollicitudin diam. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos.

Phasellus massa arcu, eleifend at urna sit amet, vestibulum blandit mauris. Sed in est odio. Aliquam pharetra, felis at elementum accumsan, dolor tellus feugiat magna, condimentum lacinia ligula mauris ac ligula. Fusce diam risus, aliquet ac libero vitae, laoreet tempus massa. Nam hendrerit lectus at purus interdum, in mattis enim pellentesque. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Integer commodo, tortor id ullamcorper tincidunt, odio libero finibus ipsum, quis condimentum quam risus sed metus.

Sed maximus accumsan augue, ac tempus nisi faucibus feugiat. Donec tincidunt diam ut leo maximus scelerisque. Integer faucibus sem sed ligula pulvinar consequat. Nunc cursus lorem at massa commodo commodo. Cras tincidunt tincidunt velit quis tristique. Curabitur imperdiet urna sit amet sapien mollis luctus. Nulla a risus a urna lobortis tristique. Mauris eu metus ac nunc sollicitudin cursus ut vitae urna. Donec sed sodales nunc. Aenean vitae quam sed quam sagittis pellentesque.

Proin nec ante sit amet est scelerisque ornare. Vivamus vel dignissim augue. Suspendisse neque sem, auctor faucibus nisi at, mattis tincidunt sem. Nullam risus est, scelerisque a sem vel, sollicitudin euismod mauris. Nam dolor erat, mollis eu dignissim vitae, fermentum vel est. Sed ac risus posuere, scelerisque tellus ac, scelerisque risus. Nullam malesuada dolor eget lorem mattis, nec sollicitudin purus lobortis. Suspendisse potenti. Sed scelerisque nunc nec justo semper, vitae pulvinar dolor fringilla.

Donec venenatis sit amet nulla quis fermentum. Donec ut aliquet diam, ac finibus dolor. Praesent eu ullamcorper ligula. Suspendisse potenti. Aenean sit amet pretium velit. Cras molestie scelerisque felis. Nulla gravida risus a tellus sagittis, vel condimentum erat accumsan. Suspendisse fringilla, felis ut tempor ultricies, orci nisi porta sem, non fermentum metus ante et velit. Suspendisse ut sapien nulla. Sed imperdiet tortor cursus, sagittis sapien quis, ultricies sem.
Nazwisko i imięNazwisko imię
PrzynależnośćPrzynależność postaci
PseudonimyPseudonimy postaci
PłećShinobi/Kunoichi/Męska/Żeńska/???
TytułyTytuły postaci
WiekWiek postaci
WzrostWzrost postaci
WagaWaga postaci
Rangi
Rangi postaci
Wspomagania
Miejsce na wspomagania postaci
Wykonane wątki (oficjalne/wszystkie)
D
112
C
56
B
31
A
12
S
2
Odbyte walki
Zwycięstwa:
Miejsce na wpisanie wygranych walk
Remisy:
Miejsce na wpisanie zremisowanych walk
Porażki:
Miejsce na wpisanie przegranych walk
Siła:
Poz. 5
Szybkość:
Poz. 5
Wytrzymałość:
Poz. 5
Refleks:
Poz. 5
Siła Woli:
Poz. 5
Kontrola Chakry:
Poz. 5
Ilość Chakry:
10 000E: 10 | D: 20 | C: 30 | B: 40 | A: 50 | S: 60
Posiadane Dziedziny
Ninjutsu
B
Iryō Ninjutsu
D
Fūinjutsu
S
Doton
S
Fūton
B
Katon
C
Jinton
S
Taijutsu
C
Shurikenjutsu
C
Instynkt niebezpieczeństwaSpecjalizacja
Postać posiada swoisty szósty zmysł. Dzięki temu jest w stanie wyczuć niebezpieczeństwo, zanim normalnie byłaby w stanie je dostrzec. Czy to mina, na którą właśnie miała nadepnąć, czy czający się za rogiem nieprzyjaciele, postać może się zorientować, że coś jest nie tak. Nie oznacza to jednak, że jest w stanie wszystko przewidzieć.
Instynkt niebezpieczeństwaAtut wrodzony
Postać posiada swoisty szósty zmysł. Dzięki temu jest w stanie wyczuć niebezpieczeństwo, zanim normalnie byłaby w stanie je dostrzec. Czy to mina, na którą właśnie miała nadepnąć, czy czający się za rogiem nieprzyjaciele, postać może się zorientować, że coś jest nie tak. Nie oznacza to jednak, że jest w stanie wszystko przewidzieć.
Instynkt niebezpieczeństwaAtut nabyty
Postać posiada swoisty szósty zmysł. Dzięki temu jest w stanie wyczuć niebezpieczeństwo, zanim normalnie byłaby w stanie je dostrzec. Czy to mina, na którą właśnie miała nadepnąć, czy czający się za rogiem nieprzyjaciele, postać może się zorientować, że coś jest nie tak. Nie oznacza to jednak, że jest w stanie wszystko przewidzieć.
Instynkt niebezpieczeństwaBiegłość
Postać posiada swoisty szósty zmysł. Dzięki temu jest w stanie wyczuć niebezpieczeństwo, zanim normalnie byłaby w stanie je dostrzec. Czy to mina, na którą właśnie miała nadepnąć, czy czający się za rogiem nieprzyjaciele, postać może się zorientować, że coś jest nie tak. Nie oznacza to jednak, że jest w stanie wszystko przewidzieć.
Instynkt niebezpieczeństwaWada
Postać posiada swoisty szósty zmysł. Dzięki temu jest w stanie wyczuć niebezpieczeństwo, zanim normalnie byłaby w stanie je dostrzec. Czy to mina, na którą właśnie miała nadepnąć, czy czający się za rogiem nieprzyjaciele, postać może się zorientować, że coś jest nie tak. Nie oznacza to jednak, że jest w stanie wszystko przewidzieć.
Miejsce na ekwipunek postaci
  1. przedmiot
  2. sprzęt
  3. obiekt
Notatki
Ostatnio zmieniony 30 lis 2023, 19:01 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 9 razy.
Zablokowany

Wróć do „Nowe Karty Postaci”