Hyūga Ichizoku | Hyūga Clan日向一族
PrzynależnośćSame no Kuni oraz Sakuragakure no Sato
Klan Hyūga był niegdyś jednym z czterech szlachetnych klanów Konohagakure no Sato co sprawiło, że większość jego członków jest dumna ze swojego pochodzenia. Obecnie ponownie został podzielony i jedna część klanu ma swoją siedzibę w Same no Kuni, a druga osiedliła się w Sakuragakure. Członkowie tego klanu to posiadacze Dōjutsu zwanego Byakuganem, który pozwala im widzieć na bardzo duże odległości, zwłaszcza dzięki umiejętnościom przenikania wzroku przez obiekty, a także pozwala im na dostrzeganie tenketsu w ciele człowieka. Dzięki temu opanowali specjalny styl walki - Jūken. W tej rodzinie od małego wpajane są pewne zasady w wychowaniu, gdzie szczególny nacisk kładziony jest na szacunek względem starszych i siebie nawzajem.
Historia
Klan Hyūga to potomkowie klanu Ōtsutsuki, a konkretnie z linii rodowej Hamury Ōtsutsuki. W rezultacie są także dalekimi kuzynami klanów Uchiha, Senju, Uzumaki i Kaguya. Ich sława i sprawność doprowadziła wielu zarówno do komplementacji, jak i zazdrości względem ich zdolności.
Niegdyś klan ten był podzielony na Główny ród oraz Gałąź rodu. System ten został stworzony, aby chronić sekrety klanu przed postronnymi. Główny ród przewodził klanem, natomiast Gałąź miała rolę jego strażnika. Członkowie Gałęzi zaraz po urodzeniu byli piętnowani zakazaną pieczęcią, z pomocą której Główny ród mógł poniekąd kontrolować drugą odnogę. Była też formą zabezpieczenia, gdyż po śmierci jej posiadacza Byakugan był pieczętowany, aby nikt nie mógł posiąść tego Kekkei Genkai. Podległość Gałęzi niejednokrotnie powodowała wrogość rodzin do siebie nawzajem. Z biegiem czasu, kiedy ród ponownie się zjednoczył, o pieczęci zapomniano, dzięki czemu schowano dawne urazy i klan mógł cieszyć się wewnętrznym spokojem.
Trwało to jednak do czasu wybuchu Największej Światowej Wojny Shinobi, a w jej konsekwencji - zniszczenia Konohagakure no Sato. Te wydarzenia wpłynęły na obecnie panujących liderów klanu - rodzeństwo Eijiro oraz Hanari, którzy poróżnili się, chcąc dobrze dla swoich rodaków. Spowodowało to kolejny podział klanu, którego część zamieszkała w Sakuragakure no Sato, a druga część wybrała się do Same no Kuni, aby tam spróbować odnaleźć spokój. Mimo braku jednomyślnej decyzji obie połówki nie są do siebie wrogo nastawione.
Niegdyś klan ten był podzielony na Główny ród oraz Gałąź rodu. System ten został stworzony, aby chronić sekrety klanu przed postronnymi. Główny ród przewodził klanem, natomiast Gałąź miała rolę jego strażnika. Członkowie Gałęzi zaraz po urodzeniu byli piętnowani zakazaną pieczęcią, z pomocą której Główny ród mógł poniekąd kontrolować drugą odnogę. Była też formą zabezpieczenia, gdyż po śmierci jej posiadacza Byakugan był pieczętowany, aby nikt nie mógł posiąść tego Kekkei Genkai. Podległość Gałęzi niejednokrotnie powodowała wrogość rodzin do siebie nawzajem. Z biegiem czasu, kiedy ród ponownie się zjednoczył, o pieczęci zapomniano, dzięki czemu schowano dawne urazy i klan mógł cieszyć się wewnętrznym spokojem.
Trwało to jednak do czasu wybuchu Największej Światowej Wojny Shinobi, a w jej konsekwencji - zniszczenia Konohagakure no Sato. Te wydarzenia wpłynęły na obecnie panujących liderów klanu - rodzeństwo Eijiro oraz Hanari, którzy poróżnili się, chcąc dobrze dla swoich rodaków. Spowodowało to kolejny podział klanu, którego część zamieszkała w Sakuragakure no Sato, a druga część wybrała się do Same no Kuni, aby tam spróbować odnaleźć spokój. Mimo braku jednomyślnej decyzji obie połówki nie są do siebie wrogo nastawione.
Ważne informacje
- Oficjalne nazwisko klanowe to Hyūga.
- Klan wywodzi się z Konohagakure no Sato, obecnie jest podzielony na dwie części.
- Obecnym liderem klanu w Same no Kuni jest Hyūga Eijiro, natomiast w Sakuragakure jest to Hyūga Hanari.
- Członków tego klanu charakteryzują białe oczy, których źrenice są praktycznie niewidoczne bez aktywnego Dōjutsu. Często zapuszczają też długie włosy.
- Kekkei Genkai tego klanu to Dōjutsu Byakugan.
- W oparciu o zdolności Byakugana wypracowali własny styl walki - Jūken. Jest to też nazwa ich dziedziny klanowej.
Zdolności
Jeden z najznamienitszych klanów Konohagakure posiada szereg zdolności, które pozwoliły im się wybić i utrzymać na tak dumnej pozycji:
- Byakugan - Dōjutsu, dzięki któremu klan ten jest łatwo rozpoznawalny. Białe oko pozwala na widzenie na bardzo duże odległości w dal przez przeszkody, a także na mniejsze wokół siebie. Ma w arsenale również szereg różnych umiejętności jak widzenie chakry, jej przepływu i żywiołów, punktów tenketsu, czy nawet organów w ciele człowieka. Pozwala także na odróżnianie klonów. Nie jest on jednak rozwijany jak normalna dziedzina, a jego ranga jest ściśle połączona z Kontrolą Chakry użytkownika oraz swoją wprawą w klanowym stylu walki - Jūken. Im bardziej jest on w tym wprawiony, tym na wyższym poziomie operuje on Białym Okiem. Progi rozwoju Byakugana prezentują się następująco:
Ranga Kontroli Chakry Dodatkowe wymagania Widzenie w dal [m] Widzenie sferyczne 359° [m] Koszt utrzymania na turę 1-3 Brak 50 5 350 4 Jūken D 500 20 250 5 Jūken C 1 000 35 150 6 Jūken B 2 000 50 100 7 Jūken A 4 000 80 50 8 Jūken S 5 000 100 20 9 Sennin Jūkena, Szybkość 8, Refleks 8 6 000 100 15 10 Sennin Jūkena, Specjalizacja w Jūken, Jedna ze statystyk Szybkość lub Refleks na poziomie 8, a druga na 9 7 500 100 10 - Doskonała kontrola chakry - dzięki znajomości rozmieszczenia punktów tenketsu, a także odpowiedniej kontroli chakry są w stanie uwalniać chakrę z dowolnego miejsca na swoim ciele.
- Styl walki: Jūken - styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy. By móc rozwinięć ją na kolejną rangę należy spełnić wymagania co do atrybutów:
- D - brak wymagań
- C - Szybkość 5, Refleks 5
- B - Szybkość 6, Refleks 6
- A - Szybkość 7, Refleks 7
- S - Dowolne z powyższych na 8
- Dwie drogi - Członkowie klanu Hyūga rozwijają swoje oczy wraz z ich zdolnościami Kontroli Chakry oraz walki stylem, który czerpie pełnymi garściami z wprawy w wykorzystaniu ich oczu. Oznacza to, że by opanować ich techniki należy mieć jedynie odpowiednio rozwinięty Jūken, gdyż ich oczy rozwijają się razem z nim i Kontrolą Chakry użytkownika.
Byakugan | All Seeing White Eye白眼
Jedno z „Trzech Wielkich Dōjutsu” należące do klanu pochodzącego z Konohagakure no Sato. Ich cechą charakterystyczną jest całkowita biel i powiększenie tęczówek oraz brak widocznych źrenic. Dopiero aktywacja nieco je uwidacznia, powoduje także zwiększony przepływ krwi do oczu, co zaś przekłada się na wybrzuszenie żył w pobliżu skroni.
Zasięg i koszta
Byakugan pozwala na widzenie przestrzenne w dal oraz sferyczne, co czyni z jego użytkownika dobrego szpiega czy też zwiadowcę, gdyż może skupić się na swoim celu i obserwować go z daleka oraz też odnajdować ukryte źródła chakry. W odróżnieniu od Tsūjitegana zasięg widzenia w dal jest większy, kosztem jednak zasięgu widzenia sferycznego. Wraz z rozwojem oczu zmniejszają się także koszty jego utrzymania.
Ranga Kontroli Chakry | Dodatkowe wymagania | Widzenie w dal [m] | Widzenie sferyczne 359° [m] | Koszt utrzymania na turę |
---|---|---|---|---|
1-3 | Brak | 50 | 5 | 350 |
4 | Jūken D | 500 | 20 | 250 |
5 | Jūken C | 1 000 | 35 | 150 |
6 | Jūken B | 2 000 | 50 | 100 |
7 | Jūken A | 4 000 | 80 | 50 |
8 | Jūken S | 5 000 | 100 | 20 |
9 | Sennin Jūkena, Szybkość 8, Refleks 8 | 6 000 | 100 | 15 |
10 | Sennin Jūkena, Specjalizacja w Jūken, Jedna ze statystyk Szybkość lub Refleks na poziomie 8, a druga na 9 | 7 500 | 100 | 10 |
Zdolności
- Zdolność widzenia w dal oraz w 359° - z pomocą Byakugana członkowie tego klanu są w stanie obserwować i szybko przeszukiwać teren w dal na bardzo duże odległości. Ich wzrok jest w stanie przenikać przez ściany, skały, ziemię, drzewa, przedmioty, ubrania itd. Tylko niektóre bariery lub zdolności, jak mgła klanu Sabataya, są w stanie zablokować wizję Byakugana. Oprócz tego ich kolejną zdolnością jest wizja sferyczna, która pozwala im obserwować jednocześnie cały teren wokół siebie. Mają jednak martwy punkt o wartości 1 stopnia, który znajduje się z tyłu szyi, powyżej trzeciego kręgu piersiowego. Zdolności tych nie można używać jednocześnie, co oznacza, że użytkownik musi wybrać, w którym trybie aktualnie chce patrzeć. Może się jednak dowolnie między nimi przełączać.
- "Prześwietlanie", widzenie chakry oraz punktów tenketsu i rozróżnianie klonów - aktywacja Byakugana, oprócz pokonywania przeszkód dla wzroku, pozwala jego użytkownikom na zajrzenie wgłąb czyjegoś ciała, dzięki czemu są w stanie sprawdzić czy dane organy funkcjonują. Oprócz tego są w stanie oszacować ilość chakry posiadanej przez obserwowaną osobę, a także jakimi żywiołami dysponuje. Widzą dokładny przepływ chakry przez ciało i jej układ, dzięki czemu są w stanie rozpoznać podszywające się osoby, które zmieniły swój wygląd. Mogą też stwierdzić, czy dana osoba jest bądź (w przypadku osoby martwej) była shinobi. Jest na tyle dokładny, że jest w stanie zauważyć zmiany jakie zaszły w ciele np. z powodu przeszczepu, a także wpływ Genjutsu oraz kształtowanie chakry. Ta zdolność pozwala im również odróżniać klony, z wyjątkiem tak zaawansowanych jak np. polegających na podziale cienia. Widzą również punkty tenketsu w ciele człowieka. Zdolność ta może być również wykorzystywana w całkowitych ciemnościach, gdyż źródła chakry są dla nich widoczne jako "niebieskie płomienie", jednak do poprawnego funkcjonowania (np. w środku jaskiń) dalej potrzebują choć małego źródła światła. Obraz widoczny z pomocą Byakugana standardowo jest widoczny w mniej nasyconych kolorach niż naturalnie, może być również zmieniony na odwrócony czarno-biały. Bomby błyskowe nie działają na użytkownika jeśli zobaczy ich wybuch zza przeszkody (przykładowo jeśli czymś zasłoni oczy lub ta wybuchnie za ścianą, ale w zasięgu wzroku sferycznego).
- Posiadając Specjalizację w dziedzinie klanowej shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na przewidywanie taktyki przeciwnika podczas walki. Jest w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika, które styl walki jest o 2 rangi niższy niż dziedzina klanowa.
Sposób zdobycia
Zdolność budząca się sama z siebie u osób, które odziedziczyły ją w genach. Czasami mają w tym udział bardzo silne emocje, jednak nie zawsze i niektórzy opanowują go dopiero podczas treningów. Nie ma jednak wymogów ich opisania na forum i gracz w tym klanie zwyczajnie zaczyna z możliwością rozwoju oczu.
Przeszczepienie Byakugana nie powoduje, że jest on ciągle aktywny - użytkownik ma nad tym pełną kontrolę. Osoba po przeszczepie może też naturalnie opanować Jūken, będący zwyczajnie naturalnym zastosowaniem bojowym tychże oczu, bez potrzeby dodatkowego wątku czy fabuły.
Przeszczepienie Byakugana nie powoduje, że jest on ciągle aktywny - użytkownik ma nad tym pełną kontrolę. Osoba po przeszczepie może też naturalnie opanować Jūken, będący zwyczajnie naturalnym zastosowaniem bojowym tychże oczu, bez potrzeby dodatkowego wątku czy fabuły.
Ewolucja
Byakugan jest zdolny przekształcić się w Tenseigan, choć obecnie nie jest wiadome jak można tego dokonać.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=白眼]Byakugan | All Seeing White Eye[/title]
[pic]http://sakuranohana.pl/images/msc/clans/hyuuga1.png[/pic]
[description]Jedno z „Trzech Wielkich Dōjutsu” należące do klanu pochodzącego z Konohagakure no Sato. Ich cechą charakterystyczną jest całkowita biel i powiększenie tęczówek oraz brak widocznych źrenic. Dopiero aktywacja nieco je uwidacznia, powoduje także zwiększony przepływ krwi do oczu, co zaś przekłada się na wybrzuszenie żył w pobliżu skroni.[/description]
[row title=Zasięg i koszta][/row]
[description]Byakugan pozwala na widzenie przestrzenne w dal oraz sferyczne, co czyni z jego użytkownika dobrego szpiega czy też zwiadowcę, gdyż może skupić się na swoim celu i obserwować go z daleka oraz też odnajdować ukryte źródła chakry. W odróżnieniu od Tsūjitegana zasięg widzenia w dal jest większy, kosztem jednak zasięgu widzenia sferycznego. Wraz z rozwojem oczu zmniejszają się także koszty jego utrzymania.
| Ranga Kontroli Chakry | Dodatkowe wymagania | Widzenie w dal [m] | Widzenie sferyczne 359° [m] | Koszt utrzymania na turę |
|:----------:|:----------:|:----------:|:----------:|:----------:|:----------:|
| 1-3 | Brak | 50 | 5 | 350 |
| 4 | Jūken D | 500 | 20 | 250 |
| 5 | Jūken C | 1 000 | 35 | 150 |
| 6 | Jūken B | 2 000 | 50 | 100 |
| 7 | Jūken A | 4 000 | 80 | 50 |
| 8 | Jūken S | 5 000 | 100 | 20 |
| 9 | Sennin Jūkena, Szybkość 8, Refleks 8 | 6 000 | 100 | 15 |
| 10 | Sennin Jūkena, Specjalizacja w Jūken, Jedna ze statystyk Szybkość lub Refleks na poziomie 8, a druga na 9 | 7 500 | 100 | 10 |
[/description]
[row title=Zdolności][/row]
[description]
[list][*][b]Zdolność widzenia w dal oraz w 359°[/b] - z pomocą Byakugana członkowie tego klanu są w stanie obserwować i szybko przeszukiwać teren w dal na bardzo duże odległości. Ich wzrok jest w stanie przenikać przez ściany, skały, ziemię, drzewa, przedmioty, ubrania itd. Tylko niektóre bariery lub zdolności, jak mgła klanu Sabataya, są w stanie zablokować wizję Byakugana. Oprócz tego ich kolejną zdolnością jest wizja sferyczna, która pozwala im obserwować jednocześnie cały teren wokół siebie. Mają jednak martwy punkt o wartości 1 stopnia, który znajduje się z tyłu szyi, powyżej trzeciego kręgu piersiowego. Zdolności tych nie można używać jednocześnie, co oznacza, że użytkownik musi wybrać, w którym trybie aktualnie chce patrzeć. Może się jednak dowolnie między nimi przełączać.
[*][b]"Prześwietlanie", widzenie chakry oraz punktów tenketsu i rozróżnianie klonów[/b] - aktywacja Byakugana, oprócz pokonywania przeszkód dla wzroku, pozwala jego użytkownikom na zajrzenie wgłąb czyjegoś ciała, dzięki czemu są w stanie sprawdzić czy dane organy funkcjonują. Oprócz tego są w stanie oszacować ilość chakry posiadanej przez obserwowaną osobę, a także jakimi żywiołami dysponuje. Widzą dokładny przepływ chakry przez ciało i jej układ, dzięki czemu są w stanie rozpoznać podszywające się osoby, które zmieniły swój wygląd. Mogą też stwierdzić, czy dana osoba jest bądź (w przypadku osoby martwej) była shinobi. Jest na tyle dokładny, że jest w stanie zauważyć zmiany jakie zaszły w ciele np. z powodu przeszczepu, a także wpływ Genjutsu oraz kształtowanie chakry. Ta zdolność pozwala im również odróżniać klony, z wyjątkiem tak zaawansowanych jak np. polegających na podziale cienia. Widzą również punkty tenketsu w ciele człowieka. Zdolność ta może być również wykorzystywana w całkowitych ciemnościach, gdyż źródła chakry są dla nich widoczne jako "niebieskie płomienie", jednak do poprawnego funkcjonowania (np. w środku jaskiń) dalej potrzebują choć małego źródła światła. Obraz widoczny z pomocą Byakugana standardowo jest widoczny w mniej nasyconych kolorach niż naturalnie, może być również zmieniony na odwrócony czarno-biały. Bomby błyskowe nie działają na użytkownika jeśli zobaczy ich wybuch zza przeszkody (przykładowo jeśli czymś zasłoni oczy lub ta wybuchnie za ścianą, ale w zasięgu wzroku sferycznego).
[*][b]Posiadając Specjalizację w dziedzinie klanowej[/b] shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na przewidywanie taktyki przeciwnika podczas walki. Jest w stanie przewidzieć ruchy przeciwnika, które styl walki jest o 2 rangi niższy niż dziedzina klanowa.[/list][/description]
[row title=Sposób zdobycia][/row]
[description]Zdolność budząca się sama z siebie u osób, które odziedziczyły ją w genach. Czasami mają w tym udział bardzo silne emocje, jednak opanowanie Byakugana wymaga niezwykle intensywnego treningu, dlatego rozwój dziedziny klanowej ponad rangę B wymaga fabuły rangi B, podczas której postać uczy się pod okiem nauczyciela jak poprawnie go wykorzystywać.
Przeszczepienie Byakugana nie powoduje, że jest on ciągle aktywny - użytkownik ma nad tym pełną kontrolę. Osoba po przeszczepie może też naturalnie opanować Jūken, będący zwyczajnie naturalnym zastosowaniem bojowym tychże oczu, bez potrzeby dodatkowego wątku czy fabuły.[/description]
[row title=Ewolucja][/row]
[description]Byakugan jest zdolny przekształcić się w Tenseigan, choć obecnie nie jest wiadome jak można tego dokonać.[/description]
Jūken | Gentle Fist柔拳
KlasyfikacjaTaijutsu, Jūken, Styl Walki
KosztPodwójny D za turę korzystania ze stylu (minimum 5 chakry)
Styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy.
Posiadając rangę B Jūken ninja jest w stanie walczyć z pomocą nóg tak dobrze, jak za pomocą dłoni, te ciosy również mogą być wzmacniane chakrą. Jest w stanie wykonywać ataki pozorujące, które mają ominąć obronę przeciwnika, aby trafić w odpowiednie tenketsu.
Posiadając rangę A Jūken shinobi potrafi bardzo sprawnie odbijać nadchodzące ataki - w tym również te z pomocą broni, wyprowadzając przeciwnika z równowagi, a także nadlatujące przedmioty oraz niektóre jutsu i wyprowadzić odpowiednią kontrę.
Posiadając rangę S Jūken shinobi staje się jeszcze trudniejszy do trafienia, jego ciosy nasycone chakrą są na tyle potężne, że jedno uderzenie potrafi odepchnąć przeciwnika. Trafienie nawet w okolice organów potrafi spowodować ich obrażenia opłakane w skutkach. Ninja potrafi także wyprowadzić ataki penetrujące, które nawet jeśli nie uszkodzą zbroi, to atak i tak uderzy w osłonięte ciało, ale nie zablokuje tenketsu. W przypadku odzienia, które nie jest bezpośrednio zbroją to czy tenketsu zostało zablokowane ocenia MG.
Posiadając rangę B Jūken ninja jest w stanie walczyć z pomocą nóg tak dobrze, jak za pomocą dłoni, te ciosy również mogą być wzmacniane chakrą. Jest w stanie wykonywać ataki pozorujące, które mają ominąć obronę przeciwnika, aby trafić w odpowiednie tenketsu.
Posiadając rangę A Jūken shinobi potrafi bardzo sprawnie odbijać nadchodzące ataki - w tym również te z pomocą broni, wyprowadzając przeciwnika z równowagi, a także nadlatujące przedmioty oraz niektóre jutsu i wyprowadzić odpowiednią kontrę.
Posiadając rangę S Jūken shinobi staje się jeszcze trudniejszy do trafienia, jego ciosy nasycone chakrą są na tyle potężne, że jedno uderzenie potrafi odepchnąć przeciwnika. Trafienie nawet w okolice organów potrafi spowodować ich obrażenia opłakane w skutkach. Ninja potrafi także wyprowadzić ataki penetrujące, które nawet jeśli nie uszkodzą zbroi, to atak i tak uderzy w osłonięte ciało, ale nie zablokuje tenketsu. W przypadku odzienia, które nie jest bezpośrednio zbroją to czy tenketsu zostało zablokowane ocenia MG.
Wymagania
- D - brak wymagań
- C - Szybkość 5, Refleks 5
- B - Szybkość 6, Refleks 6
- A - Szybkość 7, Refleks 7
- S - Dowolne z powyższych na 8
Efekt
Ludzkie ciało posiada 361 Punktów Tenketsu. Wpływ zablokowanych Tenketsu jest zależy od ich ilości i prezentuje się następującą:
Ilość zablokowanych punktów w trakcie walki jest zależna od oceny MG bądź Sędziego.
Ilość zablokowanych Tenketsu | Efekt |
---|---|
10% | Kumulowanie chakry na techniki trwa dłużej i kosztuje dwa razy więcej niż standardowo, przeciwnik odczuwa zmęczenie. |
20% | Zablokowana możliwość wykonywania technik, chyba, że ofiara posiada KC>7 lub CS, SM, bądź Bijū, Ciało przeciwnika jest bardzo zmęczone, ma problem z bardziej wymagającymi ruchami. |
50% | Zablokowana możliwość wykonywania technik, każdy ruch sprawia ogromny problem. |
100% | Śmierć |
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=柔拳]Jūken | Gentle Fist[/title]
[pic rank=]https://i.imgur.com/U8kWLZP.png[/pic]
[row title=Klasyfikacja]Taijutsu, Jūken, Styl Walki[/row]
[row title=Koszt]Podwójny D za turę korzystania ze stylu (minimum 5 chakry)[/row]
[description]Styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy.
[b]Posiadając rangę B Jūken[/b] ninja jest w stanie walczyć z pomocą nóg tak dobrze, jak za pomocą dłoni, te ciosy również mogą być wzmacniane chakrą. Jest w stanie wykonywać ataki pozorujące, które mają ominąć obronę przeciwnika, aby trafić w odpowiednie tenketsu.
[b]Posiadając rangę A Jūken[/b] shinobi potrafi bardzo sprawnie odbijać nadchodzące ataki - w tym również te z pomocą broni, wyprowadzając przeciwnika z równowagi, a także nadlatujące przedmioty oraz niektóre jutsu i wyprowadzić odpowiednią kontrę.
[b]Posiadając rangę S Jūken[/b] shinobi staje się jeszcze trudniejszy do trafienia, jego ciosy nasycone chakrą są na tyle potężne, że jedno uderzenie potrafi odepchnąć przeciwnika. Trafienie nawet w okolice organów potrafi spowodować ich obrażenia opłakane w skutkach. Ninja potrafi także wyprowadzić ataki penetrujące, które nawet jeśli nie uszkodzą zbroi, to atak i tak uderzy w osłonięte ciało, ale nie zablokuje tenketsu. W przypadku odzienia, które nie jest bezpośrednio zbroją to czy tenketsu zostało zablokowane ocenia MG.[/description]
[row title=Wymagania][/row]
[description][list][*]D - brak wymagań
[*]C - Szybkość 5, Refleks 5
[*]B - Szybkość 6, Refleks 6
[*]A - Szybkość 7, Refleks 7
[*]S - Dowolne z powyższych na 8[/list][/description]
[row title=Efekt][/row][description]Ludzkie ciało posiada 361 Punktów Tenketsu. Wpływ zablokowanych Tenketsu jest zależy od ich ilości i prezentuje się następującą:
| Ilość zablokowanych Tenketsu | Efekt |
|:----------:|:----------:|
| 10% | Kumulowanie chakry na techniki trwa dłużej i kosztuje dwa razy więcej niż standardowo, przeciwnik odczuwa zmęczenie. |
| 20% | Zablokowana możliwość wykonywania technik, chyba, że ofiara posiada KC>7 lub CS, SM, bądź Bijū, Ciało przeciwnika jest bardzo zmęczone, ma problem z bardziej wymagającymi ruchami. |
| 50% | Zablokowana możliwość wykonywania technik, każdy ruch sprawia ogromny problem. |
| 100% | Śmierć |
Ilość zablokowanych punktów w trakcie walki jest zależna od oceny MG bądź Sędziego.[/description]