• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Yoru no Kuni - informacje o kraju

Kraj Wieczoru przez wiele lat był terenem niezależnym, wykorzystywanym przez wszystkie trzy sąsiednie kraje do zdobywania surowców, których to cenne złoża znajdowały się na jego terenie. Pokojowe umowy zapewniały pokój między Sakura, Banana oraz Tanima no Kuni do czasu trzęsienia ziemi, które na długie lata zamknęło trasy transportowe tamtego rejonu i zniszczyło infrastrukturę niezbędną do prowadzenia kopalni. Wiele osób uznano wówczas za zmarłych, choć rzeczywistość okazała się zgoła inna. Ci przetrwali i udało im się utworzyć między sobą dużą jedność i niezależność, więc gdy wreszcie udało im się wyjść na powierzchnię rozpoczęli działania, mające na celu zmianę tego neutralnego kawałka terenu w niezależne państwo.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Yoru no Kuni - informacje o kraju

Yoru no Kuni - Kraj Wieczoru夜の国
StolicaDaikōzan
DaimyōBrak, zamiast niego jest Zgromadzenie Rzemieślnicze
Kraj Wieczoru przez wiele lat był terenem niezależnym, wykorzystywanym przez wszystkie trzy sąsiednie kraje do zdobywania surowców, których to cenne złoża znajdowały się na jego terenie. Pokojowe umowy zapewniały pokój między Sakura, Banana oraz Tanima no Kuni do czasu trzęsienia ziemi, które na długie lata zamknęło trasy transportowe tamtego rejonu i zniszczyło infrastrukturę niezbędną do prowadzenia kopalni. Wiele osób uznano wówczas za zmarłych, choć rzeczywistość okazała się zgoła inna. Ci przetrwali i udało im się utworzyć między sobą dużą jedność i niezależność, więc gdy wreszcie udało im się wyjść na powierzchnię rozpoczęli działania, mające na celu zmianę tego neutralnego kawałka terenu w niezależne państwo.

Mieszkańcy, w wyniku wielu wieków pracy w kopalni, wykształcili kilka cech, które wyróżniają ich w tłumie i pomagają im w pracy - są niżsi, acz bardziej masywni i przysadziście zbudowani, często bardzo umięśnieni i wytrzymalsi od innych. Do tego ich wzrok zdaje się radzić sobie w ciemnościach lepiej niż w przypadku mieszkańców innych krajów.
Położenie geograficzne
Ulokowany niemalże na wejściu do Nowego Kontynentu, Kraj Wieczoru posiada trzech dużych i silnych sąsiadów - Kraj Kwitnącej Wiśni od północnego-wschodu, Kraj Dolin od południa i Kraj Bananów od zachodu. W stu procentach znajduje się on w kotlinie górskiej, która stanowi naturalny mur oddzielający go od swoich sąsiadów. Lokalizacja ta sprawia, że klimat jest rzadko zmienny, gdyż wiatry mają problem z przekroczeniem gór i w większości lata są tu łagodne, a zimy - chłodne i śnieżne. Lokalizacja ta nie sprzyja też uprawie roślin, ze względu na dużą różnicę w terenie oraz niskiej jakości gleby. Yoru no Kuni swój prawdziwy skarb skrywa pod ziemią jednak - duże zboża złota, srebra, żelaza oraz kamieni szlachetnych.

Strome góry, otaczające Kraj Wieczoru, poprzecinane są siatką jaskiń i grot, które dla mieszkańców stanowią naturalne schronienie w przypadku zagrożeń naturalnych oraz nie tylko. Wiele z nich też zostało zasypane licznymi lawinami czy trzęsieniami ziemi, które te tereny często nawiedzają. Jednocześnie, te same katastrofy naturalne, uformowały wiele nowych koryt potoków i rzek, które spływają wgłąb kraju tworząc Wielkie Jezioro, ulokowane niemalże idealnie w centrum nacji.
Fauna i flora
Górskie tereny Yoru no Kuni sprzyjają wielu rodzajom górskich zwierząt, jak choćby ptactwo drapieżne, małe zwierzątka, ale także i większe drapieżniki jak niedźwiedzie czy wilki. Spora jest także populacja kozic, a hodowane są owce, lamy oraz kozy dla mleka oraz wełny, rzadziej - dla ich mięsa. Sprowadzane są również konie oraz woły jako zwierzęta pociągowe. Wykorzystywane są zarówno w transporcie, ale także jako i siła napędowa różnych wind i mechanizm w kopalniach. Mniej popularne, acz wciąż występujące są tu także bobry, wydry oraz łasice.

Pod kątem flory, można tu spotkać drzewa głównie iglaste, a w wyższych partiach - kosodrzewinę. Zarówno w lasach, jak i jaskiniach występują grzyby, zarówno jadalne, jak i trujące. Z innych, jadalnych roślin, występują także jagody, maliny oraz borówki, a także spora różnorodność ziół wykorzystywanych zarówno w kuchni, jak i medycynie. W dużej ilości występują także paprocie, a młode kobiety lubią zbierać i uprawiać kwiaty górskie, które jednak do piękna róż czy tulipanów mają daleką drogę.
Gospodarka
Yoru no Kuni, by wyżywić swoich mieszkańców oraz zapewnić sobie możliwości produkcyjne importuje do kraju sporo żywności, drewna oraz koni. Zamiast tego sprzedaje sporą ilość metali szlachetnych, kryształów oraz innych metali, w których to złoża Kraj Wieczoru jest bogaty. Jego gospodarka toczy się właśnie dookoła jego kopalni, a jego niezależność - na wielu umowach zawartych z sąsiadami. Eksportując swoje materiały zapewnia sobie zasoby, a sąsiedzi - są ukontentowani, że nie muszą męczyć się z trzęsieniami czy lawinami, często nawiedzającymi ten kraj.

Istnieje pogłoska, że kopalnie Yoru no Kuni ciągną się pod powierzchnią całego kraju, tworząc skomplikowaną sieć tuneli i połączeń. I faktycznie - w kraju można znaleźć w drodze więcej wejść do kopalń czy jaskiń, aniżeli gospód. Przemysł metalurgiczny, kamieniarski i jubilerski w kraju także kwitnie, zajmując się obróbką wszystkich surowców wydobywanych z naturalnych zasobów kraju, które następnie sprzedawane są za granicą.
Daikōzan - stolica oraz architektura
Miejscem, gdzie w dawnym katakliźmie ocalało najwięcej górników, była kopalnia miedzi. Zamknięci przed światem zewnętrznych zaczęli się organizować, znajdywać grzyby jaskiniowe i na nich próbować przeżyć, próbując odblokować wyjście na powierzchnię. Gdy Yoru no Kuni uzyskało niepodległość, zmiany wprowadzone w głębi tej kopalni by ulokować i ugościć wszystkie ofiary lawiny i trzęsienia ziemi, stały się kamieniem węgielnym do Daikōzan, miasta w ziemi. I tym właśnie jest Wielka Kopalnia, stolica Kraju Wieczoru. Pomijając kilka zabudowań na powierzchni, większość budynków to tak naprawdę wyrzeźbione w skale pomieszczenia i jaskinie, dostosowane do użytku publicznego. Ze wszystkich miast to właśnie Daikōzan jest najbardziej estetyczne i rozbudowane technologicznie.

Podobny trend przewija się w całym kraju, gdzie większość budowli jest zbudowana właśnie wewnątrz serii tuneli, jaskiń i podziemnych struktur lub wykorzystuje naturalne groty, jako ściany, jedynie z dobudówkami. Jednak to, co wyróżnia architekturę Yoru no Kuni, to zdolność budowy obiektów niezwykle odpornych na wstrząsy, poprzez absorpcję wibracji. Bywały sytuacje, gdzie większe zniszczenia powodowała lawina, wywołana trzęsieniem ziemi, niż ono samo. Mieszkańcy także na przestrzeni lat opanowali sposoby radzenia sobie także i z tym problemem. To, co dodatkowo charakteryzuje ich podziemne miasta i budowle to niezwykła estetyka, niekiedy porównywana nawet do dzieła sztuki. Większość budowli poza tymi wyrzeźbionymi pod ziemią, jest zbudowana z drewna. Także te na powierzchni.

Miasta pełne są wyciągów i wind napędzanymi końmi oraz wołami. Umożliwiają one sprawny transport surowców oraz mieszkańców, a także odciążają wydobywanie dalszych surowców. Ich siła jest wykorzystywana także w innych mechanizmach, opracowanych specjalnie dla tej podziemnej wręcz nacji.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
W Kraju Wieczoru rządzą tak naprawdę firmy i przemysły, które pozwalają rozwinąć się ich gospodarce, a cała władza leży w rękach Zgromadzenia Rzemieślniczego. Składa się ono z przedstawiciela Górników, Jubilerów, Kamieniarzy, Metalurgów, Zbieraczy, Kapłanów oraz Mieszkańców. Każdy z tych siedmiu nurtów jest nazywany Gildią, a wybór przedstawiciela zależy mocno od każdej z niej. Górnicy, Zbieracze i Mieszkańcy wybierani są demokratycznie, gdy Jubilerzy, Kamieniarze oraz Metalurdzy wybierają swoich przedstawicieli w taki sam sposób, w jaki firmy dokonują interesów - poprzez różne rodzaje umów. Wśród tych wszystkich Gildii, jedynie Kapłani przypominają strukturą autokrację. Każda z Gildii dba o to, czym się zajmuje - swoim przemysłem i interesami, gdzie jedynie Gildia Mieszkańców skupiona jest na standardzie życia i edukacji swoich obywateli.

Kraj, choć prowadzi wiele wymian, jest w gruncie rzeczy bardzo zamknięty w sobie, choć wynika to raczej z ogromnej solidarności między mieszkańcami. Ci rzadko między sobą się kłócą, dążąc do wspólnego dobra, dlatego imigranci mają ciężką próbą, by stać się częścią tej społeczności. Nie dlatego, że są nieufni, jednak ich otwartość idzie w stronę osób znanych. Jednak z nacjami, z którymi mają dłuższe relacje są bardziej otwarci, zwłaszcza, że potrzebują zapasów żywności.

W polityce zagranicznej starają się utrzymać neutralność i nie wchodzić w konflikty, wykorzystując swoją lokalizacje, częste trzęsienia ziemi oraz lawiny, a także skomplikowaną sieć jaskiń jako "straszak" przed ewentualną inwazją. Nie mają sił zbrojnych, jednak historie grup bandytów, którzy próbowali się tu dorobić i spotkali partyzanckie siły Kraju Wieczoru robią za silny dowód ich zdolności obronnych. Nie są zbyt skorzy do ulegania presji czy gwałtownym zmianom. Z tego też powodu nie byli zbyt skorzy by zapewnić ninja bezpieczne miejsce, jednak nie z kwestii braku zaufania, a raczej z kwestii prawdopodobnej potrzeby stworzenia nowej Gildii, skupionej właśnie na nich.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Yoru no Kuni powstało przez górników i pracowników, wysyłanych na ten teren przez Sakura, Banana oraz Tanima no Kuni. Z tego powodu wiele elementów kultury jest po prostu wspólnym mianownikiem tych elementów. Po tym jednak, gdy wieki temu teren ten został zamknięty przed sąsiadami, sytuacja trochę się zmieniła. Naród jest niezwykle solidarny i przyjazny względem sobie, a także zaoferuje schronienie wędrowcom, choć można czuć, że nie jest się częścią tej społeczności, jest się "kimś nowym".

Główną wiarą w Kraju Wieczoru jest wiara w ziemię, na której się znajdują. Zależnie od regionu czy podań, bóstwo to nazywane jest niezwykle różnorodnie, spotyka się Gaię, Kagutsuchi, Geo z tych popularniejszych. Jest to bóg całej natury, a cała ziemia, jest jego ciałem, które oddał dla dobra ludzkości. Wiara ta w znacznej części wyznaje ziemię, a Gildia Kapłanów, która się zajmuje kwestiami religijnymi, posiada zdolności kontroli chakry, skupione właśnie wokół, skał, ziemi, kamieni szlachetnych i metali. Do tego stopnia, że są w stanie przewidywać, przeciwdziałać, ale także i powodować trzęsienia ziemi czy lawiny. Poza nim jednak, występują mniejsze wiary i kapliczki, choć raczej postawione dla przejezdnych, aniżeli dla obywateli.

W kraju tym święta zdają się być wypadkowymi tych, które są obchodzone wśród sąsiadów. Z tego względu obchodzi się 14 kwietnia Sakuya-hime, a ludzie wychodzą wtedy częściej na powierzchnię i spędzają czas z rodziną, podobnie do tego, jak ma to miejsce w Sakura no Kuni czy świętują zmiany pór roku, analogicznie do Banana no Kuni. Jedynym "oryginalnym" świętem jest właśnie Święto Wyzwolenia, obchodzone 15 lipca, na pamiątkę wydostania się z zawalonych kopalni. Jest to dzień, który jednak nie jest wolny od pracy, jednak skupiony na bezpieczeństwie i rodzinie. Często godziny pracy są krótsze, a firmy organizują wydarzenia, umożliwiające rodzinom spędzenie tego czasu razem.

Kuchnia Kraju Wieczoru skupiona jest na grzybach oraz serze. Pierwsze mogą znaleźć w lasach, górach i jaskiniach, a drugie zdobywają z hodowli zwierząt. Widać jednak wiele wpływów sąsiednich kuchni, zwłaszcza przy granicach. Można więc spotkać wiele dań z bananami importowanymi z Banana no Kuni czy kwaśne potrawy z cytrusów sprowadzonych z Sakura no Kuni.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2023, 22:29 przez Tora, łącznie zmieniany 3 razy.
Zablokowany

Wróć do „Yoru no Kuni - Kraj Wieczoru”