• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Kumo no Kuni - informacje o kraju

Kraj Chmur, ulokowany na Nowym Kontynencie jest jednym z tych miejsc, gdzie nie chcesz nocować poza gospodą, a ludzie - będą spoglądali na ciebie z dystansem i ostrożnością. Skryty, tak jak chmury i mgły w nim się pojawiające jest miejscem nieprzewidywalnym i niebezpiecznym, zwłaszcza dla nieostrożnych podróżnych. Niebezpieczeństwem bowiem jest nie tylko zgubienie trasy w gęstej mgle, ale też ci, którzy wykorzystują tę zasłonę natury w swoich codziennych "obowiązkach". Kumo no Kuni ulokowane jest na północno-wschodnim skraju Nowego Kontynentu, a także posiada najdalej wysunięty na północ punkt na całym kontynencie. Od zachodu graniczy z Kaigan no Kuni, od południa zaś - z Sakura no Kuni oraz Ringo no Kuni. Jego tereny jednak dość szybko z nizinnych zaczynają się piętrzyć i niknąć w gęstych mgłach i niskich chmurach, wkrótce oddzielając ich ziemię od reszty świata zdradliwymi przepaściami, urwiskami czy kamiennymi ścianami.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Kumo no Kuni - informacje o kraju

Kumo no Kuni - Kraj Chmur雲の国
StolicaUnkai
DaimyōKasumi Yōkō
Kraj Chmur, ulokowany na Nowym Kontynencie jest jednym z tych miejsc, gdzie nie chcesz nocować poza gospodą, a ludzie - będą spoglądali na ciebie z dystansem i ostrożnością. Skryty, tak jak chmury i mgły w nim się pojawiające jest miejscem nieprzewidywalnym i niebezpiecznym, zwłaszcza dla nieostrożnych podróżnych. Niebezpieczeństwem bowiem jest nie tylko zgubienie trasy w gęstej mgle, ale też ci, którzy wykorzystują tę zasłonę natury w swoich codziennych "obowiązkach".
Położenie geograficzne
Kumo no Kuni ulokowane jest na północno-wschodnim skraju Nowego Kontynentu, a także posiada najdalej wysunięty na północ punkt na całym kontynencie. Od zachodu graniczy z Kaigan no Kuni, od południa zaś - z Sakura no Kuni oraz Ringo no Kuni. Jego tereny jednak dość szybko z nizinnych zaczynają się piętrzyć i niknąć w gęstych mgłach i niskich chmurach, wkrótce oddzielając ich ziemię od reszty świata zdradliwymi przepaściami, urwiskami czy kamiennymi ścianami.

Niektórzy uważają, że struktura geograficzna tego kraju jest efektem pradawnej bitwy lub klątwy, przez co tak znacząco różni się od innych krajów w tej części świata. Niejako potwierdzenia tym plotkom dodaje fakt, że istniejące tu mgły czy chmury zdają się ciążyć niczym mara nad całą ziemią, jakby nawet sam wiatr nie miał nad nimi władzy, sprawiając, że cały kraj opatulony jest gęstą niemalże jak mleko mgłą, a w wyższych partiach - chmurami, które pełnią taką samą funkcję. Mieszkańcy jednak nauczyli się stosować ten nienaturalny klimat do obrony, sprawiając, że próba wejścia zbrojnego do Kraju Chmur nikomu jeszcze się nie udała w dłuższym rozrachunku. Ze względu na wieczną mgłę i chmury, widok słońca w tym miejscu jest wyjątkowy.

Większość ludzkich ośrodków znajduje się wysoko w górach, które zaczynają się wypiętrzać blisko południowej granicy kraju i wkrótce stając się zwodnicze, by po drugiej stronie - zacząć w końcu opadać. Z racji, że mieszkańcy mieszkają wysoko w górach, a ich widok zasłaniają chmury nie mgła - stąd powstała nazwa kraju, choć stare pisma mówią o nim także jak o Kiri no Kuni, a w niektórych rejonach - nadal się tak na nich mówi. Zupełnie jakby nowa nazwa nigdy tam nie dotarła i być może... jest to prawda. Zabudowy ludzkie często zbudowane są nieopodal dolin rzek - Kurogawy i Shiroigawy, które ulokowane są odpowiednio w centrum i na wschodzie kraju. Dodatkowo, w zachodniej części także istnieje rzeka - Nishigawa, której nurt w końcu trafia do morza, ale w Kaigan no Kuni, choć wzdłuż niego także zbudowane są osady. Rzeki bowiem są głównym źródłem wody pitnej dla mieszkańców.
Fauna i flora
Klimat tego kraju jest niezwykle surowy, niezbyt sprzyjający życiu wielu roślin czy zwierząt. Te pierwsze można spotkać w niższych partiach kraju, choć wciąż są to dość często rośliny nie wymagające wiele światła i lubujące się w wilgotnej atmosferze. Lasy, które czasami tu występują, są w większości iglaste, składające się z sosen i świerków, a w wyższych partiach - także z kosodrzewiny. Wśród owoców leśnych znajdują się borówki czy jeżyny, których krzaki, zamiast pnąć się w górę, zdają się przylegać bliżej ziemi. Trawa nie ma tu wiele, ze względu na warunki tu panujące i częściej spotyka się mech. Warunki też są bardzo dobre do hodowli i zbierania grzybów.

Zwierzęta natomiast są także dość skromne, składając się głównie z tych żyjących w górskich i leśnych środowiskach, jak niedźwiedzie, wilki, dziki, sarny czy jelenie, a w wyższych partiach gór - także kozice, kozy i owce, które są hodowane przez ludzi. Po niebie zaś często szybują orły, jastrzębie czy sowy. Częściej jednak idzie je usłyszeć niż faktycznie zobaczyć. to, co jednak jest fascynujące to fakt, że zwierzęta te zdają się posiadać, podobnie jak ludzie tu mieszkający, dodatkowy zmysł, który pozwala im nawigować w gęstych mgłach i chmurach bez najmniejszego problemu.
Gospodarka
Gospodarka Kraju Chmur dla wielu niezorientowanych pozostaje wielką tajemnicą. Uprawy, jakie możliwe są tylko na niskich terenach Kumo no Kuni są ciężkie w utrzymaniu, ze względu na nieurodzajną ziemię i kiepski ku temu klimat, zaś hodowle często wymagają upraw do utrzymania zwierząt. Temu w górskich partiach hoduje się owce czy kozy, które zjedzą niewiele trawy czy mchu, który tam występuje naturalnie i zapewnią mleko, skórę, wełnę oraz mięso. Wiadomo, że kraj ma w górach wiele kopalni, jednak praktycznie nic z tego nie eksportuje, zachowując całość na własny użytek. To wszystko tworzy wizję dość biednego kraju, który ma problemy z eksportem i importem, a widok wygłodniałych, chudych dorosłych i dzieci jest dość powszechny.

Jest jednak jedna rzecz, w której ten Kraj się specjalizuje do tego stopnia, że jak Królestwo Kupieckie jest miejscem, gdzie można kupić wszystko, tak Kraj Chmur jest miejscem, gdzie można "wszystko załatwić". Mieszkańcy często podejmą się każdego zlecenia, a oni sami są pozbawieni wszelkiej moralności. W całym kraju istnieje aż pięć ugrupowań, które w jakimkolwiek innym miejscu na ziemi byłyby nazwane ugrupowaniami przestępczymi. Tu zaś? Są szanowanymi organizacjami, którym biedni ludzie często odsprzedają dzieci, by móc wyżyć. Sprawia to, że jeśli wiesz, gdzie szukać - możesz zlecić tu morderstwo kogokolwiek.
Unkai - stolica oraz architektura
Nazwa stolicy dosłownie oznacza "Morze Chmur" i nazwa ta wcale nie jest przypadkowa. Miasto to bowiem ulokowane jest na szczycie gór, złożone z wielu platform i podwieszanych budynków, częściowo wykutych w skale. Są jednak w nim miejsca, które górują nad chmurami wiecznie przykrywającymi Kumo no Kuni - głównie Pałac Daimyō oraz siedziby Jashinistów, Mrocznego Bractwa, Asasynów, Ligii Skrytobójców oraz Morag Tong. Poza tym istnieje kilka punktów widokowych, pozwalających cywilom oglądać bezkres białego morza chmur, rozciągającego się pod nimi. Unkai jest też miejscem, gdzie ląduje większość państwowego budżetu, dbając o jakość budynków i ich wygląd.

Bowiem większość kraju przypomina zbite na szybko chatki z drewna czy jaskinie, którym dobudowano drewniany przedsionek. Często nawet bez jakichkolwiek ozdób, przez co przejezdni mogą mylić ich domy z porzuconymi budowlami. Zwłaszcza, że mieszkańcy często skryci, zamykają się w nich i nie wychodzą. Również ozdoby nie są za bardzo popularne, a te najczęściej spotykane, to symbole każdego z pięciu ugrupowań. Nawet jednak one mają swoje zasady i tylko nieliczni mogą sobie pozwolić na Żelazne Insygnium - symbol ochrony, zapewnianej przez dane ugrupowanie.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
W Kumo no Kuni istnieje urząd Daimyō. I choć w teorii ma on władzę absolutną, w praktyce Lord Feudalny jest marionetką w rękach ugrupowań, które podzieliły się władzą, a ich liderzy stanowią Radę Państwa, która oficjalnie jedynie doradza suwerenowi kraju. Spotykane są nawet głosy, że tamtejsza rodzina królestwa jest od pokoleń ich jeńcami i ofiarami wielu eksperymentów, jednak nie znalezione zostały ku temu żadne dowody, a ród Kasumi się tego wyprze. Tym samym władzę w kraju podzielono pomiędzy pięć ugrupowań.

Jashiniści stanowią w większości siłę do przesłuchań i są użytkownikami chakry. Nieufni dla obcych i bardzo religijni, skupiają się na bólu i cierpieniu, odbierając jednak prawo do śmierci swoim ofiarom. Choć głównie wyznają Jashina, pomagają także tworzyć kapliczki dla Nocnej Matki i Starca z Gór.

Mroczne Bractwo zaś zajmuje się głównie "relacjami zagranicznymi" - o ile można tak nazwać głównie przyjmowanie zleceń morderstw, porwań czy kradzieży, nie zważając na prawa tam panujące. Mimo wszystko to właśnie oni we współpracy z Ligą Skrytobójców przyjmują ewentualnych dyplomatów lub organizują misje dyplomatyczne. Specjalizują się w truciznach, posiadają w swoich szeregach tzw. Magów Chmur, mogących korzystać z dymu, mgły czy właśnie chmur, by skryć swoją osobę w sposób podobny do tego, jak robią to ninja.

Asysyni są siłami wywiadowczymi, wtapiającymi się w tłum i prawdopodobnie infiltrujący także inne ugrupowania. Ich siłą są informacje, a tym samym w kraju pełnią często rolę sądowniczą. Co jest dość ciężkie, zważywszy na to, że prawo w Kumo no Kuni jest bardzo ogólne, pozwalające na wiele praktyk, które w innych miejscach byłyby nielegalne. Tym samym panuje tu niska przestępczość... ale i niska moralność. Posiadają w swoich szeregach użytkowników chakry, głównie Magów Chmur, choć wielu z nich potrafi też zmieniać wygląd czy głos, czasami tak doskonale, że techniki Ninja wypadają przy nich mizernie.

Liga Skrytobójców pełni podobną rolę do Mrocznego Bractwa. Gdy jednak Mroczne Bractwo zajmuje się interesami poza granicami kraju, oni zajmują się tymi wewnątrz. To właśnie im zleca się morderstwo sąsiada, który źle na ciebie spojrzał bądź obraził Ci matkę. Za odpowiednią zapłatą. To, co jednak jest w nich najbardziej przerażające to plotki, jakoby potrafili wskrzeszać zmarłych. Tym plotkom nie pomaga fakt, że ich lider od przeszło pół tysiąclecia nazywa się tak samo, choć zdaje się zmieniać formę. Niedowiarkowie mówią, że to nie imię, a tytuł... po czym znikają w tajemniczych okolicznościach. Jako ugrupowanie bliźniacze Bractwu - w ich szeregach także można znaleźć użytkowników chakry, głównie Magów Chmur, ale także i iluzjonistów.

Morag Tong jest zaś najbliższe normalnym siłom zbrojnym kraju. Zajmują się jego bezpieczeństwem i łapaniem ewentualnych przestępców, często z użyciem nadmiernej brutalności. Jest to najbardziej rozbudowana organizacja, jednak jedyna, która w swoich szeregach nie posiada użytkowników chakry, z niewielkimi wyjątkami. Kultywują kult najsilniejszego i najczęściej to właśnie ich przedstawiciele przewodzą niewielkim osadom czy wioskom.

Kraj Chmur jest miejscem bardzo nieprzyjaznym. Gdy kilku ninja po Exodusie tam zawędrowało, wkrótce ich ciała zawisły na palach, okrutnie okaleczone i z jasnym przekazem - Kumo no Kuni nie będzie ich domem. Jak się jednak miało okazać w kilka miesięcy później, ci pierwsi nieszczęśnicy zwyczajnie... mieli pecha. Pierwsze osoby miały być ostrzeżeniem. Ninja są bowiem normalnie wpuszczani do kraju, choć już po przekroczeniu granicy wielu z nich ma wrażenie, że coś, albo ktoś, ich obserwuje, czekając na jeden zły ruch, by skrócić ich o głowę.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Kumo no Kuni jest miejscem niezwykle chaotycznym, którego lud jest surowy i często niemoralny, wręcz prymitywny pod kątem niektórych zachowań. Traktowanie dzieci jak towarów na sprzedaż, niewolnictwo czy morderstwa są tam na porządku dziennym i należy być tego w pełni świadomym. Tak naprawdę szacunek obywateli ma ich Wielka Trójca: Jashin, Starzec z Gór i Nocna Matka. Jeśli wierzyć podaniom, Nocna Matka jest żoną Jashina a Starzec z Gór pierwszym ich wyznawcą, który otrzymał boskości, poprzez odrodzenie się po śmierci w łonie Nocnej Matki. Każdy z nich uczy czegoś innego swoich wyznawców, razem tworząc zbiór zasad, do których wyznawcy muszą się dostosować.

Jashin uczy, że ból jest istotą rodzaju ludzkiego, a śmierć - jego pełnią. Nie doświadczywszy jednak bólu nie mogą znać jego ulgi i łaski, a samobójcy są skazywani na ponowne odrodzenie się i cierpienie, nigdy nie doświadczywszy ulgi. Odebranie bowiem swojego własnego życia nie przystoi nikomu.

Nocna Matka, w tym wszystkim, jest postacią "opiekuńczą". To do niej modlą się Ci, którzy chcą się pozbyć swoich problemów. I to na jej wezwanie odpowiada Mroczne Bractwo oraz Liga Skrytobójców. Uczy jednak, że należy być ostrożnym tego, o co się prosić, gdyż każde życzenie może zostać wypaczone i nie zawsze przynieść takie korzyści, jakich byśmy oczekiwali.

I wreszcie Starzec z Gór. Personifikacja lojalności i uległości. Bóg-Opiekun Asasynów oraz Morag Tong. Zsyła na swoich wyznawców próby, za które jednak nagradza spełnieniem marzeń w życiu doczesnym, jak i w zaświatach. Niewielu jednak jest w stanie znieść próby, które często niszczą to, co zostało z moralności danej osoby.

W kraju tym nie ma też świąt. Świętem bowiem jest to, że udało się przetrwać kolejny dzień. Wyżywienia bowiem jest mało i często są to pojedyncze owoce czy warzywa zebrane w lesie. Kuchnia często jest mdła, zaś jeśli ktoś umrze - jego zwłoki często są jedzone bądź sprzedawane, póki mięso jest jeszcze świeże. I wtedy, paradoksalnie, następują małe, lokalne święta. Bo cała wieś może zje coś więcej niż niepełny koszyk leśnych jagód czy grzybów.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2023, 19:18 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Kumo no Kuni - Kraj Chmur”