-Trzy uderzenia. Po następnych trzech uderzeniach zacznę używać ostrej strony mego miecza.
Wydusiła z siebie Shi-chan głosem niższym i poważniejszym niż zazwyczaj. Groźba - tak, to była groźba, której zamierzała dotrzymać. Jeśli bandziory mieli w sobie krzty instynktu samozachowawczego to zareagują odpowiednio. A przynajmniej taką nadzieję miała wielka kobieta.
Krok w tył, co by wykorzystać przewagę jaką dawał Kurosawie jej rozmiar oraz długość ostra, uniesienie broni, obrót w bok tak by zmienić cel na jednego z "pałkarzy". Zamach - wprost na nowy cel, od góry ku dołowy, wycelowany w prawy bark, jak najbliżej szyi. Miało zaboleć, toteż w cios włożona została cała siła, dalej jednak atakowała tępą stroną ostrza.
- Jeden.
Odliczanie wystartowało, jeszcze w trakcie wypowiadania tych słów, samurajka zamachnęła się swym ostrzem, niczym bejsbolowym kijem, wracając tym ruchem do swego pierwotnego celu. Ah... byle by tylko, ostrze nie uległo uszczerbku przez kaprysy swej mistrzyni. Bokiem ostrza, Kurosawa chciała zdzielić głównego agresora prosto w bok głowy.
- Dwa.
Krok w przód, podniesienie kolana w celu wbicia go z siłą i wytworzoną energią w kroczę agresora - mało elegancki ruch, niegodny samuraja, jednak nie należało już dłużej narażać ostrza tak nieodpowiedzialnymi atakami.
- Trzy. Taryfa ulgowa zakończona.
5975 Chakry.
► Pokaż Spoiler
Ulepszony zmysł wzorkuAtut nabyty
Atut wielokrotnego wyboru. Oznacza to, że postać ma bardziej wyczulony wybrany zmysł.
Kendō | Way of the Sword剣道
KlasyfikacjaKenjutsu, Styl walki
Wymagania---
Jeden z podstawowych styli walki za pomocą katany. Styl ten znany jest w wielu miejscach na świecie, szczególnie jednak pielęgnowany jest w Krajach w których ciągle silna jest kultura Samurajów, gdyż to właśnie wśród korzeni ich historii swój początek ma Kendo. Jako styl walki, Kendo polega na wykorzystaniu katany bądź podobnego katanie ostrza. Podstawa stylu opiera się na horyzontalnych i wertykalnych cięciach oraz okazjonalnych pchnięciach, głównie wykorzystuje się chwyt dwuręczny dla zwiększonej siły ciosów i pewnego chwytu, niektóre ciosy wykorzystują jednak chwyt jednoręczny. W Kendo ważnym jest siła ramion, bystrość umysłu, praca dolnej partii ciała, obserwacja ruchów przeciwnika oraz stałe reagowanie na wszelkie zmienne, gotowość do kontry jak i utrzymywanie swych przeciwników na odległość ostrza.
Posiadając rangę C w Kendō oraz Siłę na poziomie 7 szermierz jest w stanie korzystać z stylu trzymając broń jedną ręką, sprawia to jednak, iż siła ciosów spada.
Posiadając rangę B w Kendō użytkownik nie ma problemów z użyciem ostrza o długości innej niż katana. Broń jednak nie może być większa od No-Dachi i krótsza od Wakizashi.
Posiadając rangę A w Kendō oraz Refleks i Szybkość na 7 Poziomie szermierz dzięki obserwacji pola bitwy i wielozadaniowości swego stylu, nieznacznie szybciej reaguje na ruchy innych uczestników potyczki.
Posiadając rangę S w Kendō oraz Refleks na 8 poziomie wojownik potrafi zablokować nadlatującą strzałę/bełt/pocisk o ile wie skąd zagrozenie nadlatuje.
Posiadając rangę S oraz specjalizację w Kendō dzięki swojemu doświadczeniu oraz znajomości podstawowego stylu, ranga Kendo jest traktowana jaka o jeden większa przy starciu z innymi stylami wykorzystującymi katany i bronie im pochodne jak No-Dachi czy Wakizashi.
Posiadając rangę C w Kendō oraz Siłę na poziomie 7 szermierz jest w stanie korzystać z stylu trzymając broń jedną ręką, sprawia to jednak, iż siła ciosów spada.
Posiadając rangę B w Kendō użytkownik nie ma problemów z użyciem ostrza o długości innej niż katana. Broń jednak nie może być większa od No-Dachi i krótsza od Wakizashi.
Posiadając rangę A w Kendō oraz Refleks i Szybkość na 7 Poziomie szermierz dzięki obserwacji pola bitwy i wielozadaniowości swego stylu, nieznacznie szybciej reaguje na ruchy innych uczestników potyczki.
Posiadając rangę S w Kendō oraz Refleks na 8 poziomie wojownik potrafi zablokować nadlatującą strzałę/bełt/pocisk o ile wie skąd zagrozenie nadlatuje.
Posiadając rangę S oraz specjalizację w Kendō dzięki swojemu doświadczeniu oraz znajomości podstawowego stylu, ranga Kendo jest traktowana jaka o jeden większa przy starciu z innymi stylami wykorzystującymi katany i bronie im pochodne jak No-Dachi czy Wakizashi.