• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Odrzucone] Yamanaki się popsuły

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Yamanaka Aiko
Posty: 476
Rejestracja: 27 kwie 2021, 4:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin
Discord: meei#6947
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:

[Odrzucone] Yamanaki się popsuły

Witam wszystkich zebranych, naczelna Jajko Janamaka z tej strony. Ostatnimi czasy mam wenę na kombnowanie z technikami klanowymi, więc jak przysiadłam do tego, popatrzyłam na niedawny nerf rework klanu i uznałam, że trochę tu się popsuło. Jak wcześniej umiejki były overpowered i klan wymagał pewnych zmian, zgadzam się, tak teraz poszło to w drugą stronę. Być może jestem nieobiektywna, ale patrząc na cyferki, fizycznie boli mnie kokoro. Tak jak wspomniałam Torze w rozmowie prywatnej, nie umiem w pisanie takich tematów, więc może być chaotycznie, za co z całego serca przepraszam.

  • Numero uno.
Weźmy na warsztat technikę główną, Shintenshin no Jutsu. Żeby zadziałała, muszę nią trafić - co też nie należy do najłatwiejszych, bo postać z dobrym refleksem i szybkością imo bez problemu zrobi unik/odskoczy. Jak już trafię, moje ciało sobie leży, całkowicie bezbronne i podatne na obrażenia. Ponadto, obrażenia uzyskane w ciele ofiary przechodzą na moje, co jest dodatkowym minusem. Dużo kwestii, które sprawiają, że użycie techniki musi być zajebiście przemyślane i nie jest takie hopsiup. Co za to dostaję? Ano to, że mam kontrolę nad ciałem wroga. Wroga, którego gdy siła woli wynosi więcej niż 6, zaczynam mieć problemy z utrzymaniem techniki, od lekkich po ogromne. Jasne, posiadając sennina mogę dorzucić koszt S, by zwiększyć siłę swojej techniki - wtedy jestem w stanie ogarnąć przeciwnika z siłą woli na 7, mając na uwadze to, że w kilka tur skończą mi się całe pokłady chakry. Odnoszę wrażenie, że wiele kwestii trzeba spełnić, a mimo to, efekty są... meh. Żeby nie powiedzieć, opłakane.

Shinranshin no Jutsu. Kontrola bez wychodzenia z własnego ciała brzmi bardzo fajnie, dopóki nie uwzględni się, że należy być stuprocentowo skupionym bo każde rozproszenie skutkuje anulowaniem techniki. Przy przeciwniku z SW na 6 zaczynają się problemy z jej utrzymaniem - czyli de facto, mogą zacząć się problemy ze skupieniem. Każde większe SW oznacza większe problemy; oznacza to, że technika ma rację bytu wyłącznie przy postaciach na poziomie Genina-Chuunina, bo tak szczerze, raczej mało kto na wyższych poziomach będzie posiadał SW niższą niż 7.

Wydaje mi się, że wymaga się zbyt wiele, a zbyt łatwo jest moje umiejętności i starania skontrować.


  • Numero dos.
W opisie umiejętności klanu mamy:
Czytanie w umyśle - zdolność, umożliwiająca zajrzenie do umysłu innej osoby i zapoznanie się z informacjami, jakie skrywa, nawet wbrew woli przeciwnika.
Posiadamy również technikę:
► Pokaż Spoiler
Saiko Denshin | Psycho Mind Transmission催戸伝心­
KlasyfikacjaNinjutsu, Przepływ Chakry
Pieczęcie---
KosztStandardowy na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaOsłabiona lub unieruchomiona ofiara
Technika, która wejść w głąb umysłu ofiary i swobodnie przeglądać informacje, jakie zostały tam zapisane. Przed oczami użytkownika pojawia się zwój, na którym zapisane są wydarzenia, w jakich ofiara brała udział oraz informacje jakie zdobyła, nawet jeżeli ona sama ich nie pamiętała. Nie ma określonego limitu czasowego, do którego można przeglądać wiadomości; im dalej w przeszłość, tym więcej czasu oraz energii technika zabiera.

Dodatkowym utrudnieniem dla korzystania z tej techniki mogą być nałożone przez ofiarę blokady umysłu; zdjęcie ich jest możliwe, choć czasochłonne. To, jak bardzo poziom Siły Woli przeciwnika utrudnia korzystanie z techniki zależne jest od MG.

Za pomocą specjalnego urządzenia, można zabrać w podświadomość ofiary osoby trzecie.

Posiadając Shitenshin no Jutsu zyskujemy dostęp do tej techniki bez potrzeby pójścia po zwój.
Posiadając rangę S w Ninjutsu lub w Shintenshin no Jutsu oraz specjalizację w jednym z nich czas przeglądania ulega znacznemu skróceniu - dni przegląda się w przeciągu sekund.
Technika jest z kategorii Ninjutsu - oznacza to, że dodatkowo muszę rozwijać Ninjutsu, żeby móc z niej korzystać + tworzyć WT. Długo rozmyślałam nad tym, co technika czytania w umyśle powinna zawierać, żeby została zakwalifikowana jako technika klanowa Yamanaka, a nie ninjutsu - niestety, nie mam zielonego pojęcia. Jak wiemy, każda dodatkowa dziedzina na poziomie A i S jest coraz to droższa ( co jest wspaniałym pomysłem, bo ogranicza postacie specjalizujące się we wszystkim), oznacza to jednak, że... dostanę po kosztach. Bardzo boleśnie.


Moje propki rozwiązania tego problemu
  • Zrobić jakieś advantage przy korzystaniu z dziedzin klanowych, gdy poziom SW Yamanaki jest wyższy od przeciwnika.
  • Kwestia czytania w myślach - Tora rzucił fajnym pomysłem, by umożliwić rozwijanie tych umiejętności w ramach dziedziny klanowej, nie musząc wykupywać dodatkowo ninjutsu.
Być może ktoś ma inny pomysł, tak jak mówiłam - ja na lepsze pomysły nie wpadłam. I tak, zdaję sobie sprawę, że łatwo jest zrobić z tego niezbalansowane gówno; dokładnie tak samo łatwo jest zrobić z tego coś, co kompletnie będzie nieprzydatne w fabule, na misjach czy starciach.
I hope this email finds you well pepelove
Ostatnio zmieniony 12 mar 2023, 12:13 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
w tobie jest dość miłości, by ogrzać cały świat
i dość gniewu, by cały świat zniszczyć
aria of the soul

telepatia | słowa #9c6cb5
myśli
głos
Zasięg sensora bez pieczęci | z pieczęcią24 metry | 1000 metrów
► Pokaż Spoiler
Inna odsłona Jajko
Was it a good choice, tho? - Fabuła D | Senju Rie
► Pokaż Spoiler
ja: Don przy sprawdzaniu mojej karty postaci czytał na głos na voice historię i prawie płakał ze śmiechu.
Ja też płakałam, ale bardziej z zażenowania

Hefajstos: Przepraszam. Moje są równie słabe, też się możesz pośmiać.
Znaczy nie słabe.
Przepraszam.
Śmieszne


Obrazek
According to Eiji, I'm officially Norka's balls
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Yamanaki się popsuły

Shintenshin: Technika rangi C pozwalająca przejąć kontrolę nad przeciwnikiem. Przejmowanie kontroli nad przeciwnikiem nawet jak nie możesz go "Zabić" (Co absolutnie nie jest problemem), jest OP. Płacąc standardowy koszt C, będąc rozwiniętą Jajanaką i mając specjalizacje w dziedzinie klanowej, na chillku przejmujesz kontrolę nad ludźmi mającymi SW7. Bo specjalizacja daje ci +1 siła techniki na S to 8, więc 9-2 = 7. Ergo techniką rangi C przejmujesz sobie kontrolę nad każdym kto nie idzie w SW. Where it is not OP? Płacąc dodatkowy koszt S, jesteś w stanie - z dużymi trudnościami - kontrolować ziomka z SW 10. Nie można mieć więcej niż SW 10. To sprawia że płacąc standardowy S i standardowy C, co prawda z trudnościami ale kontrolujesz w zasadzie każdego.

Shinranshin - oczywiście że ta technika ma rację bytu tylko przy geninach-chuninach. Wyobraź sobie kontrolowanie kilkunastu Joninów techniką rangi B i wykonanie misji bo kołki się same pozabijają. Tym jutsu możesz kontrolować do 6 osób(!) w najlepszym wypadku płacąc za to ledwie 600 chakry na turę. Posiadanie 6 Chuninów którzy byli twoimi wrogami, a po użycie tego jutsu robią co chcesz, jest OP. Niestety jedyną zaletą tej techniki nie jest fakt, że przejmujesz kontrolę bez opuszczania ciała, a jeszcze to że przejmujesz kontrolę nad licznymi celami.

Przede wszystkim, przejęcie nad kimś kontroli, nawet chwilowe i niepewne jest turbo mocne. Tworzysz okienko w którym ofiara nie tylko nie może nic zrobić (Nawet z SW10 w pewnych przypadkach) a na dodatek możesz stworzyć dla niej bardzo ale to bardzo niesprzyjającą sytuację która z dużym prawdopodobieństwem najzwyczajniej do śmierci ofiary doprowadzi gdy tylko zakończysz swoje jutsu. Nie neguje tego że klan ten wymaga wiele pomyślunku, ale no musi go wymagać, bo jest OP.

Co do technik, to ja prędzej widzę to tak że jedynie Saiko denshin powinno być Ninjutsu do czytania w myślach - ewentualnie jakieś delikatne rozwinięcia tej techniki i jej wariacje - a wszystko inne powinno być Jajanakowe i Jajanaki powinny mieć swoją wersję Saiko Denshin które działa nieco inaczej i jest silniejsze. Problem z tym żeby "Jajanaki rozwijały te techniki bez Ninjutsu" jest taki że jest wiele technik które można zakwalifikować w kilka miejsc i zaraz może się pojawić więcej takich absurdalnych sytuacji. Prostym przykładem - skoro MIrai są klanem od walki z demonami w tym Bijuu, to czy wszystkie fuinjutsu do pieczętowania Bijuu powinny być dla nich dostępne bez rozwijania Fuinjutsu? Także no, raczej szukałbym innego rozwiązania dlatego problemu niż pozwalanie Jajanaką na rozwój jutsu z innej dziedziny bez posiadania jej.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Yamanaka Aiko
Posty: 476
Rejestracja: 27 kwie 2021, 4:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin
Discord: meei#6947
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:

Re: Yamanaki się popsuły

Czy sama technika Shinranshina jest op? Jest, jeżeli uda się spełnić się szereg wymagań. Jeżeli plan zawali na chociażby jednej płaszczyźnie, jestem bezbronna. Takich wymagań i w przypadku podstawowej zdolności klanowej nie posiada żaden klan. Wciąż, efektowne użycie go w walce uważam za znacznie bardziej skomplikowane niż użycie pierwszej lepszej techniki ofensywnej. Zabicie przeciwnika przy użyciu tej techniki też nie jest takie proste, jak może Ci się zdawać - ale od zawsze ten klan nie był nastawiony na mordobicie a kombinowanie, I'm fine with it. Zdecydowanie nie jestem już fine z tym, że będąc skokszoną do granic możliwości Yamanaką (specka, poziom S, sennin) mam problem z ziomkami nieco lepszymi niż 6-7 SW. Chciałabym mieć minimalną szansę na wyrównanie szans, gdy przyjdzie mi sie zmierzyć z kimś silniejszym niż pierwszy lepszy NPC na poziomie B. Mam wrażenie, że inne klany za taki sam effort mają znacznie większe szansę na bycie użytecznym.

Prawdę mówiąc Shinranshin zawsze był przeznaczony na 1vs1 - do kontrolowania większej grupy jest technika kanoniczna, Shinran Enbu (jeżeli dobrze kojarzę). Z jakiegoś powodu uznaliśmy, że połączymy to, dając możliwość Shinranshinowi na przejęcie kontroli nad większą ilością osób. Tak na szybko - przychodzi mi pomysł, by jednak rozdzielić to na dwie techniki, gdzie Shinranshin pozwala na kontrolę jednej, max 2 osób o wyższym poziomie SW, a Shinran Enbu większą o niższym poziomie SW.

Co według Ciebie powinna zawierać technika czytania w myślach, by można było uznać ją za klanową a nie nin? Przyznam szczerze, długo o tym myślałam i kompletnie nie mam pomysłu. Bo generalnie, zamysł jest w porządku. Nie mam pojęcia jak to ugryźć, z której strony.
Czego nie chcę robić, to zabierać Daiko Denshin osobom spoza klanu.

Odpowiedź na szybko i jak zwykle chaotycznie, za co przepraszam.
Obrazek
w tobie jest dość miłości, by ogrzać cały świat
i dość gniewu, by cały świat zniszczyć
aria of the soul

telepatia | słowa #9c6cb5
myśli
głos
Zasięg sensora bez pieczęci | z pieczęcią24 metry | 1000 metrów
► Pokaż Spoiler
Inna odsłona Jajko
Was it a good choice, tho? - Fabuła D | Senju Rie
► Pokaż Spoiler
ja: Don przy sprawdzaniu mojej karty postaci czytał na głos na voice historię i prawie płakał ze śmiechu.
Ja też płakałam, ale bardziej z zażenowania

Hefajstos: Przepraszam. Moje są równie słabe, też się możesz pośmiać.
Znaczy nie słabe.
Przepraszam.
Śmieszne


Obrazek
According to Eiji, I'm officially Norka's balls
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Yamanaki się popsuły

Yamanaki się popsuły? Nie powiedziałbym. To specyficzny klan ze specyficznymi umiejętnościami, które sporo oferują i dla kontrbalansu mają wprowadzone pewne ograniczenia. Czy słusznie? W sumie… tak. O tym za chwilę.

Shintenshin - spójrzmy na opis:
► Pokaż Spoiler
Shintenshin no Jutsu | Mind Body Switch Technique心転身の術­
KlasyfikacjaShintenshin no Jutsu, Przepływ Chakry
PieczęcieKoń → Smok → Baran → Małpa → Specyficzna
KosztStandardowy za turę
Zasięg30 metrów
Wymagania---
Technika, która pozwala przenieść swoją świadomość do ciała innego człowieka bądź zwierzęcia, dzięki czemu użytkownik przejmuje pełną kontrolę nad swoim przeciwnikiem. Należy pamiętać, że wszelkie obrażenia jakie otrzyma się w innym ciele, przechodzą również na ciało Yamanaki, przez co użytkownik staje się podatny na obrażenia i bezbronny. Dodatkowo, w samym czasie trwania techniki, ciało użytkownika jest bezwładne. Szybkość poruszania się duszy jest równa Kontroli Chakry postaci pomniejszonej o dwa (7 poziom Kontroli Chakry jest równoznaczny więc 5 poziomowi Szybkości poruszania się duszy). Dusza taka porusza się bez problemu przez obiekty materialne, jednak nie przejdzie przez bariery utworzone z chakry.

W razie nietrafienia, dusza przemieszcza się na swoją maksymalną odległość, a następnie wraca wraz ze swoją prędkością.
Ranga Shintenshin no JutsuSiła techniki
C5
B6
A7
S8
Powodzenie techniki w dużej mierze zależy od różnicy poziomów pomiędzy siłą techniki, a Siłą Woli przeciwnika:
Różnica pomiędzy siłą techniki, a Siłą Woli przeciwnikaEfekt
SW silniejsze o 2 lub więcejNiepowodzenie
SW silniejsze o 1Duże trudności w utrzymaniu techniki; migrena u użytkownika
SW równe sile technikiTrudność w utrzymaniu techniki; ból głowy u użytkownika
SW słabsze o 1Lekkie trudności w utrzymaniu techniki
SW słabsze o 2 lub więcejPowodzenie; niewielka szansa na wyrzucenie z umysłu przeciwnika
Posiadając Specjalizację w Shintenshin no Jutsu technika zyskuje +1 do siły. Łączy się z bonusem z Sennina.
Posiadając Sennina Shintenshin no Jutsu można uiścić dodatkowy koszt Standardowy S na turę, by dodatkowo zwiększyć siłę techniki o 1. Łączy się z bonusem ze Specjalizacji.
Posiadając rangę B w Shintenshin no Jutsu można pominąć dwie pierwsze pieczęcie.
Posiadając rangę A w Shintenshin no Jutsu można pominąć cztery pierwsze pieczęcie.
Posiadając rangę S w Shintenshin no Jutsu prędkość wędrówki duszy jest teraz porównywalna do Kontroli Chakry użytkownika pomniejszonej o 1 (7 poziom Kontroli Chakry jest równoznaczny więc 6 poziomowi Szybkości poruszania się duszy).
Kwestia tej techniki jest bardzo rozległa. Mamy możliwość przejmowania nad kimś kontroli. Przy obecnej punktacji dla kogoś z rozwiniętą dziedziną klanową na S, Senninem oraz Specką możemy mieć podbitą siłę techniki do 10 (jeżeli uiścimy dodatkowy koszy standardowy S na turę). Oznacza to zgodnie z rozpiską powodzenie przy SW 8 przeciwnika:

SW słabsze o 2 lub więcej Powodzenie; niewielka szansa na wyrzucenie z umysłu przeciwnika

Bez kosztu S mamy siłę techniki 9. Ta tabelka jasno według mnie pokazuje, że wymaksowany Yamanaka nie jest poszkodowany w kwestii siły tego jutsu. Liczby zostały zbalansowane ze względu na ich niedokładność przy pierwszym utworzeniu techniki. Teraz to się klei. W czym zatem jest problem?

Otóż moim zdaniem masz troszeczkę zaburzoną perspektywę z powodu pierwszej misji, na której byłaś. To był długi wątek, gdzie dwa razy o ile się nie mylę użyłaś, techniki bez powodzenia. Wpłynęła na to ocena MG w dużej mierze pod kątem sytuacji (czy słuszna czy nie to pozostawiam tobie do skomentowania). Moim zdaniem mogło się to powieść, ale… tak się nie stało. Wciąż to jednak zbyt małe dane, aby określać klan na za… słaby czy poszkodowany. Weźmy pod uwagę, że nie każdy wysoko poziomowy shinobi musi mieć SW powyżej poziomu 7 czy nawet 5. Jeżeli tak się dzieje na każdej misji, to problem może wynikać od strony prowadzącego. Tak nie jest i moim zdaniem nie powinno być. Bo owszem, można komuś rzucić wymaksowanych S-ranków przy pierwszej lepszej okazji z SW 10 każdy. Tylko… co to zmienia? To zwykła tortura. Warto się nad tą kwestią zastanowić. W tym momencie powiedziałbym, że lepiej poczekać na dalszą rozgrywkę oraz zobaczyć jak to wygląda w praktyce na dłuższą metę. Jedna misja/fabuła to zbyt mało do odniesienia względem całokształtu KG.

Według mnie to jutsu również nie jest pod typową ofensywę. Lepiej działa przy kombinowaniu właśnie, gdzie atakujemy przeciwnika znienacka, plus starając się go unieruchomić dodatkowo lub przy wsparciu innych. Są na to sposoby, a ja wyłącznie luźno podałem dwa. Trudno przyrównać np.: KG żywiołowe do tego, bo są zwyczajnie skrajnie róznie.

Shinranshin - przejmowanie kontroli nad więcej niż jedną osobą jest też trudniejsze, lecz nad wyraz potężne. Don słusznie zaznaczył to, iż trudno kontrolować wiele umysłów. Z tego powodu kontrola kilkunastu joninów na, chociażby poziomie np: A umiejętności czy S dałaby nad wyraz overpowered zdolność. Potrzeba się zastanowić nad swoimi ruchami. Gra nasza polega na analizie w walce, przewidywaniu w razie możliwości ataków itd. bez względu na buildy. Posiadanie mocnych rzeczy dla samego zabijania w dwa posty od tak to nie byłaby rozgrywka żadna. Mamy plusy i minusy. I znowu — ciężko odwołać się jak nie mamy pełnego doświadczenia w korzystaniu z tego, dlatego polecam obserwować, jak to będzie wyglądało na kolejnych wątkach, aby obrać nieco bardziej obiektywne spojrzenie. Cyferki na razie mówią wprost. Zdolności nie są słabe. Trzeba tylko odpowiednio ich użyć.

Yamanaka mogą mieć swoje Saiko Denshin silniejsze. To kwestia dobrze utworzonego WT, nad którym bym się pochylił. Kwestia wymogu nin jednak pozostanie konieczną przy obecnych założeniach. Chyba że wpadniesz na coś innego.
Awatar użytkownika
Yamanaka Aiko
Posty: 476
Rejestracja: 27 kwie 2021, 4:55
Ranga: Tokubetsu Jōnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin
Discord: meei#6947
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:

Re: Yamanaki się popsuły

Shinranshin - przejmowanie kontroli nad więcej niż jedną osobą jest też trudniejsze, lecz nad wyraz potężne. Don słusznie zaznaczył to, iż trudno kontrolować wiele umysłów. Z tego powodu kontrola kilkunastu joninów na, chociażby poziomie np: A umiejętności czy S dałaby nad wyraz overpowered zdolność.
Stąd moja propozycja w drugim poście, żeby zrobić to po kanonicznemu i rozdzielić to na dwie techniki. Wtedy mogę przygotować:
  • Shinran Enbu - służące do większej ilości osób o niższym poziomie, np. do 5-6 siły woli max (rzucam na ślepo cyferkami, jak wyrazicie aprobatę pomysłu to siądę i to rozpiszę dokładniej)
  • Shinranshin - do jednej osoby, ale na wyższym poziomie
    Yamanaka mogą mieć swoje Saiko Denshin silniejsze. To kwestia dobrze utworzonego WT, nad którym bym się pochylił. Kwestia wymogu nin jednak pozostanie konieczną przy obecnych założeniach. Chyba że wpadniesz na coś innego.
    W moim drugim poście zadałam pytanie - co powinno posiadać WT czytania w myślach klanowego, by zostać uznane za zdolność klanową, a nie ninjutsu. Ja kompletnie nie mam pomysłu na to, bo na jakikolwiek wpadam, on pasuje wyłącznie do ninjutsu.

    @Vampiro - gram tym klanem od dawna, więc nie jest to kwestia jednej misji czy fabułki. Wiem doskonale, z czym muszę się mierzyć, co muszę uwzględnić i jak na wiele rzeczy muszę zwrócić uwagę. Jest tego... po prostu dużo. Znacznie trudniej niż w przypadku jakiegokolwiek innego klanu. Dlaczego zatem jeżeli już jakimś cudem uda mi się z powodzeniem zastosować technikę, przy wyższych poziomach przeciwników z automatu dostaję debuffa, który z łatwością jest wykorzystać "Boli Cię głowa! To jeb, dekoncetracja i wypadasz z ciała". Dosłownie na każdej płaszczyźnie może pójść coś nie tak, technikę jest znacznie trudniej niż użyć banalnego katonu albo suitonu - dlaczego więc efekty nie mogą być adekwatne do wysiłku, który włożyłam w użycie tej zdolności?
Obrazek
w tobie jest dość miłości, by ogrzać cały świat
i dość gniewu, by cały świat zniszczyć
aria of the soul

telepatia | słowa #9c6cb5
myśli
głos
Zasięg sensora bez pieczęci | z pieczęcią24 metry | 1000 metrów
► Pokaż Spoiler
Inna odsłona Jajko
Was it a good choice, tho? - Fabuła D | Senju Rie
► Pokaż Spoiler
ja: Don przy sprawdzaniu mojej karty postaci czytał na głos na voice historię i prawie płakał ze śmiechu.
Ja też płakałam, ale bardziej z zażenowania

Hefajstos: Przepraszam. Moje są równie słabe, też się możesz pośmiać.
Znaczy nie słabe.
Przepraszam.
Śmieszne


Obrazek
According to Eiji, I'm officially Norka's balls
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Yamanaki się popsuły

Stąd moja propozycja w drugim poście, żeby zrobić to po kanonicznemu i rozdzielić to na dwie techniki. Wtedy mogę przygotować:
  • Shinran Enbu - służące do większej ilości osób o niższym poziomie, np. do 5-6 siły woli max (rzucam na ślepo cyferkami, jak wyrazicie aprobatę pomysłu to siądę i to rozpiszę dokładniej)
  • Shinranshin - do jednej osoby, ale na wyższym poziomie
Sam zamysł mi nie przeszkadza oraz wydaje się nawet ciekawy. Poczekam na rozpisanie.
W moim drugim poście zadałam pytanie - co powinno posiadać WT czytania w myślach klanowego, by zostać uznane za zdolność klanową, a nie ninjutsu. Ja kompletnie nie mam pomysłu na to, bo na jakikolwiek wpadam, on pasuje wyłącznie do ninjutsu.
Najpierw odpisywałem względem twojego pierwszego posta. Ogólnie to zależy w którą stronę pójdziesz. Czy Saiko Denshin ma być jako wymaganie? Czy to ma opierać się na nieco innym działaniu Yamanakowym? Musiałbym widzieć koncepcję, aby móc się do niej odwołać. Wstępnie no widzę to jako dwie dziedziny wymagane pod to, ale byłoby to klanowe. Po prostu to ninjutsu by w to wchodziło tak na pierwszy rzut oka. Jednak jak to rozpiszesz to już zależy od ciebie. Na razie rzucamy tak luźno wizję, a ta może się zmienić.
@Vampiro - gram tym klanem od dawna, więc nie jest to kwestia jednej misji czy fabułki. Wiem doskonale, z czym muszę się mierzyć, co muszę uwzględnić i jak na wiele rzeczy muszę zwrócić uwagę. Jest tego... po prostu dużo. Znacznie trudniej niż w przypadku jakiegokolwiek innego klanu. Dlaczego zatem jeżeli już jakimś cudem uda mi się z powodzeniem zastosować technikę, przy wyższych poziomach przeciwników z automatu dostaję debuffa, który z łatwością jest wykorzystać "Boli Cię głowa! To jeb, dekoncetracja i wypadasz z ciała". Dosłownie na każdej płaszczyźnie może pójść coś nie tak, technikę jest znacznie trudniej niż użyć banalnego katonu albo suitonu - dlaczego więc efekty nie mogą być adekwatne do wysiłku, który włożyłam w użycie tej zdolności?

Napisałem wyżej, że klan Yamanaka jest specyficzny. Masz opcję wpływania na ludzki umysł na różne sposoby. To potężna umiejętność, która odgórnie narzuca pewne rzeczy inaczej niż przy klasycznych żywiołowych KG. Dlaczego? Dlatego że nie da się ich porównać pod kątem sposobu działania w linii prostej. Są diametralnie różnie. Co do reszty twojej wypowiedzi to jestem skory się nie zgodzić.

Debuff nie pojawia się tak po prostu, bo ktoś jest silniejszy. Tak, na poziomie SW 10 czyli maksymalnym każda potencjalna ofiara ma więcej szans obrony. Wciąż nie jest ro proces idealny, lecz... ja nie wyobrażam sobie sytuacji, gdzie Yamanaka podchodzi i łapie każdego na legalu od tak. Musi być jakakolwiek możliwość powstrzymania tej zdolności na wyższych poziomach. W poprzednim poście przedstawiłem jak wysoko ktoś musi mierzyć, aby mieć możliwość wypchnięcia Yamanaki. Dodatkowo ty masz KC 10. Twoja koncentracja przy rzucaniu jutsu jest na świetnym poziomie, toteż jest łatwiej ci odpowiednio rzucić taką techniką w trudniejszych warunkach.

Pozwolę sobie jeszcze powiedzieć jedno - w większości przypadków twoje KG nie jest jedyną podstawową umiejętnością na misjach. Nawet KG żywiołowe nie zawsze daje ci pełny wachlarz możliwości przejścia wyzwania. Przykład? Ja mam Tsujitegan. Fajna zdolność jak twoja. I co? Mogę jej używać do pomocy, ale ona wszystkiego za mnie nie rozwiąże. Potrzebuje do tego zywiołów, ninjutsu, genjutsu, fuin... i ta lista leci. Wszystko zależy od sytuacji w której twoja postać się znajdzie. Grasz tym klanem od dawna i znasz jego specyfikę. Wiesz, że to KG nie jest typowym "walnij tu, poczekaj, posprzątaj", a bardziej wyrafinowaną zdolnością. Kwestia perspektywy znowu tu wchodzi. Ktoś powie, że to takie bez sensu i za trudne by tego używać zawsze. Ktoś inny powie, że widzi w tym potencjał. Ktoś inny jeszcze, że ma plan jak np: przesłuchać kogoś To już nawet nie jest kwestia całkowicie balansu, a wyobraźni w mej ocenie. No bo dekoncentracja wystąpi nie tylko u Yamanaków. Inni shinobi też się z tym mierzą. Do innych for ciężko się odnosić ze względu na ich systemy, więc tego nie poruszam.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2023, 9:46 przez Vampiro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Yamanaki się popsuły

Będę leciał post po poście, więc może się zdarzyć, że gdzieś odpowiem na już "rozwiązaną" kwestię. Z góry przepraszam jeśli tak to nastąpi.

I problem - SW przeciwników i sposób uniku:
Zacznijmy od sposobu uniku - sposób, w jaki ty przejmujesz kontrolę jest niewidzialny. Jeżeli twój przeciwnik zacznie unikać gdy nagle mdlejesz - jest to imo metagaming - czy to ze strony gracza, czy to ze strony NPC. Jeżeli nie wiedzą co planujesz, szansa na to, że ktoś nagle uniknie (a musi uniknąć w bok, a nie w tył) jest imo dość znikoma. Do tego uwzględnijmy to, że wiele postaci idzie w build z KC. Przy KC 10 szybkość tej duszy to 8 - czyli ponadprzeciętna, wymagająca od przeciwnika konkretnego buildu, by miał szansę na unik. Przy Shintenshin no Jutsu S - taka szybkość to 9. Jeśli ktoś sobie na chilku tego unika - to musi być naprawdę dowalonym przeciwnikiem. I to w przypadku zwykłego Shintenshin no Jutsu.

W przypadku Shinranshin no Jutsu jest jeszcze prościej - wystarczy wycelować. I już - przeciwnik złapany. Sam ruch rękoma vs całe ciało.

Teraz zaś co do SW przeciwników - patrzysz na to tylko z jednej strony. Owszem, twoje techniki są "kontrowane" przez wysokie SW przeciwnika. Jednak ty możesz kontrować negatywne skutki np. Wytrzymałością lub SW, które pomogą Ci utrzymać koncentrację lub przeżyć z migreną. Poza tym, jak już chyba Don wspominał, jak wcześniej rzucałem okiem, twoja technika C pozwala Ci przejąć kontrolę nad osobami z KC 10 (posiadając speckę lub dopłacając S). Z problemami, ale tak - możesz przejąć kontrolę nad kimś z najwyższą możliwą wartością tego atrybutu. Nie ma możliwości, nie ma wspomagania, które SW zwiększy powyżej tego. Czy będzie to cholernie ciężkie - jak najbardziej. Ale możliwe. I to samo pokazuje, jak potężna jest ta technika. Ba! Mając i Speckę i Sennina Siła Techniki wynosi 10. Czyli tylko ból głowy, a nie migrena. I tylko jedna statystyka może to skontrować. Shinranshin ma trochę gorzej w tym temacie, jednak to jest właśnie, jak wspominałaś chyba też - technika na niższe levelowe postaci. Gdyby w ten sposób kontrolować kogoś z KC 10 to ta technika byłaby mega broken. A to jest technika od kontroli armii wrogów, aniżeli potężnych bossów. Pamiętajmy też, że tobie wystarczy samo ST 9 by kontrolować kogoś z SW 10, ale są z tym zwyczajnie większe problemy.

Owszem, Shintenshin nie sprawi, że nagle zabijesz przeciwnika. Jednak możesz przygotować go tak, że będzie w niesłychanie słabej sytuacji. Tamura chyba sam wspominał, że jest to specyficzny klan - a i owszem. Nie każdy klan specjalizuje się w przejmowaniu umysłu - wymaga niejako towarzyszy, którzy cię w tym wesprą. Tak jak np. klan Inuzuka wymaga psów lub klan Aburame fabuł po robaki. To po prostu specyfika i mechanika klanu. Z bardzo potężnymi zdolnościami, ale dlatego, że masz high risk high reward, jest to imo zbalansowane.

II problem - o co chodzi z czytaniem w myślach:
To będzie krótsze od powyższego. Propozycja rzucona Jajko na PW imo nadal jest spoko. Tylko ja to widziałem na zasadzie np. Kurama, czyli - jeśli mamy specjalizację w Shintenshin no Jutsu, możemy opanować techniki umysłowe z innych dziedzin, tak jakby były one Shintenshin no Jutsu. Czyli wymagamy specki, ale za to dość wąskie grono technik, które mocno pasuje na Yamanaki, jest dla nich dostępne - bo w tym się specjalizują.

Don:
Ogólnie z większością wypowiedzi się zgadzam? Jedynie kwestia Mirai mi trochę tutaj inaczej pasuje, bo ich spektrum zdolności jest imo szersze niż w przypadku Yamanak, temu pozwolenie na uczenie się Saiko Denshin i pokrewnych (patrzę na WT Jelenia) posiadając Speckę od tego klanu - jest imo git. Bo no... Mirai mieliby zdecydowanie zbyt wiele dziedzin.

Jajko v2:
*patrzy na swoje wspomaganie, którego szansa na użycie w walce jest zerowa* ehe.
Owszem, masz problemy z osobami o wysokim KC, bo inaczej gra byłaby zbyt prosta. Jak pisałem wyżej, próba kontroli kogoś, kto idzie pod SW powinna być cięższa, aniżeli kogoś, kto nie idzie. I nie zapominajmy o dość ważnej rzeczy: NPC. Ja wiem, ten temat pokazuje sugerowane poziomy, ale np. zwierzęta paktowe mają dokładnie te wymagania. Oznacza to, że będąc kompletnie skokszoną do granic możliwości Yamanaką (specka, poziom S, sennin) możesz kontrolować stworzonych wedle tych zasad NPC z dużą trudnością lub trudnością (Shinranshin) lub z lekką trudnością lub z pełym powodzeniem (shintenshin). Przy Shinranshinie, który wymaga wskazania kogoś dłońmi i przy Shintenshinie z prędkością ducha 9 (z wspominamym w Twoim poście buildem). Czyli taki NPC B nie ma szans tego uniknąć metagamingując, bo nawet nie ma dość szybkości i refleksu by zareagować na niewidzialny atak.

Rozbicie techniki na dwie nie ma sensu - dlaczego? Dlatego, że to była główna intencja przy tworzeniu technik na forko. By Katon nie miał 5 tych samych kul ognia na różnym poziomie. A tutaj chcesz stworzyć Shintenshina, którego uważam za zbalansowanego, tylko lepszego. I... nie widzę tego zwyczajnie. Bo rolę tego lepszego "Shintenshina" pełni właśnie Shintenshin na wyższych rangach.

Ciężko wymyślić "nową" technikę do czytania w myślach. Jak już to prędzej bym dał Yamanaką możliwość wychodzenia duszą z ciała by się bawiły w Shaman Kinga (Aiko do miecza! - Sabataya Tamura Zima 162/163 roku cytowane) bądź Dana (tego ziomka co Tsunade go kochała). Trochę zwiększy to zakres zdolności klanu, dając jedną dodatkową technikę, która działała jak Shintenshin na sterydach? Imo ciekawy deal?

Nie przepraszaj ;) Zgłaszasz rzeczy, które ci leżą na wątrobie, więc dyskutujemy, co możemy z tym zrobić. Nie każdy musi pisać jakoś genialnie propek byśmy do nich usiedli.

Tamura:
Ogólnie zgadzam się z większością wypowiedzi? Pamiętajmy, że NPC też powinny być realne. MG nie powinien dawać samych MG nas kontrujących "bo tak jest fajniej", a także je balansować. Również statystykami. Wiem, że kusi stworzyć epickiego NPC, który ma same 10 ale... to nie jest fun dla gracza. Takie moje dodatkowe 2 grosze do tego tematu ;)

Jajko v3:
Jak już mówiłem - jestem na nie takiemu tworzeniu "lepszego shintenshina" na wyższej randze. To niczym się nie będzie, w mojej opinii, różniło od rozbicia np. Suiton: Hato, na 5 różnych technik. Temu wprowadziliśmy na forko techniki skalowalne. Jeżeli jednak Aiko wymyślisz w jaki sposób to zrobić, by nie wyglądało na Shintenshina z potężniejszą tabelką to z chęcią nad tym usiądę.

Co zaś do sytuacji "debuffa" - jeżeli takie rzeczy się zdarzają, to bardzo Ci współczuję, bo to brzmi tak, jakby MG był przeciwko tobie. Gdy MG powinien być jedynie narratorem świata i opisywać jego reakcję na to, co się dookoła Ciebie dzieje. A nie "udupiać" cię na każdym kroku bo mu jego NPC byś chwyciła. I jak mówiłem, ból głowy czy dekoncentrację można skontrować odpowiednimi atrybutami.

Owszem, łatwiej użyć banalnego katonu czy suitonu, jednak efekty twojej techniki są o niebo potężniejsze. Bo jeśli masz towarzyszy, Ci mogą się przygotować do użycia innych technik, gdy ty zwyczajnie wejdziesz przeciwnikiem w ich pułapkę. Tylko no... to specyfika klanu, która wymaga kombinowania. Do banalnych rzeczy są... banalne dziedziny. To trochę jak porównać naprawę łańcucha w rowerze z wymianą paska rozruchu w aucie. Jedno zrobię, drugie wiem gdzie znaleźć numer do mechanika :D

Tamura v2:
Powtórzę raz jeszcze kappa Jeśli technika będzie "unikalna" to nie mam nic przeciwko. Jak będzie zwykłym "lepszym" Shintenshinem, to jestem na nie.

Co zaś do Saiko Denshin - nie widziałem byś na moją propkę odpowiedział, którą na początku tego postu rozpisałem - mając Speckę w Shintenshin no Jutsu, mogą opanowywać techniki umysłowe (z ewentualnym zapytaniem administracji czy to się wlicza) bez potrzeby rozwijania dziedziny do odpowiedniego poziomu, jeśli mają Shintenshin no Jutsu na odpowiedniej randze (khy khy techniki Jelenia). Jak Aiko umie w Saiko Denshin, tak np. reszta technik jest zdecydowanie bardziej... wymagająca. Ewentualnie my możemy przejrzeć te techniki i im dać albo Ninjutsu, albo Shintenshin no Jutsu - co też jest spoko. Zależnie w którą stronę pójdziemy i co będzie "prostsze" później. Opisy rzeczy w klanach, czy opisy w poszczególnych technikach, że albo Ninjutsu B, albo specka w Shintenshin i Shintenshin na B

Dodam jeszcze jedną rzecz, która może nie jest jakoś oczywiście jasna. Nie mamy na forum i mieć nie będziemy (raczej) wspomagań zwiększających SW i KC. Dyskutowaliśmy o tym przy kilku okazjach i te dwie zdolności są zbyt specyficzne by można było dać im konkretny wyższy poziom. Byłoby to zbyt broken. Weźmy jeszcze pod uwagę to, co oznaczają punkty w statystykach. Poziom 7 to najlepsi sportowcy, olimpijczycy. 8 to już nadludzki poziom, a 9 i 10 to wręcz legendy, osoby, które są zbyt wyjątkowe w uniwersum. Owszem, mechanika nam to trochę "wypacza", bo dość łatwo wbić pierwszą, a nawet dwie 10 poziomy, jednak wedle świata, jaki utworzyliśmy - jest to ogromny poziom. Więc fakt, że przejmujesz "legendy" z trudnością jest już godny pochwały.

No i nie zapomnijmy o biegłościach. Bo one mogą też na to wpłynąć. Nie stoi nic na przeszkodzie by np. była w przyszłości biegłość, która pozwoli Ci mieć większą Siłę Techniki jednego z tych jutsu bądź odwrotnie - komuś stać się bardziej odpornym przy próbie inwigilacji umysłu. Jednak są to sytuacje bardzo rzadkie i specyficzne, jak chociażby biegłość zwiększająca kalkulację w Sakki i nie należy się spodziewać, że każdy będzie to miał.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Yamanaki się popsuły

Ze względu na miesiąc braku aktywności w tym temacie - zamykam go i przenoszę do archiwum. Gdybyś w przyszłości chciała do tego tematu wrócić - daj znać, a temat przywrócimy.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”