Będę leciał post po poście, więc może się zdarzyć, że gdzieś odpowiem na już "rozwiązaną" kwestię. Z góry przepraszam jeśli tak to nastąpi.
I problem - SW przeciwników i sposób uniku:
Zacznijmy od sposobu uniku - sposób, w jaki ty przejmujesz kontrolę jest niewidzialny. Jeżeli twój przeciwnik zacznie unikać gdy nagle mdlejesz - jest to imo metagaming - czy to ze strony gracza, czy to ze strony NPC. Jeżeli nie wiedzą co planujesz, szansa na to, że ktoś nagle uniknie (a musi uniknąć w bok, a nie w tył) jest imo dość znikoma. Do tego uwzględnijmy to, że wiele postaci idzie w build z KC. Przy KC 10 szybkość tej duszy to 8 - czyli ponadprzeciętna, wymagająca od przeciwnika konkretnego buildu, by miał szansę na unik. Przy Shintenshin no Jutsu S - taka szybkość to 9. Jeśli ktoś sobie na chilku tego unika - to musi być naprawdę dowalonym przeciwnikiem. I to w przypadku zwykłego Shintenshin no Jutsu.
W przypadku Shinranshin no Jutsu jest jeszcze prościej - wystarczy wycelować. I już - przeciwnik złapany. Sam ruch rękoma vs całe ciało.
Teraz zaś co do SW przeciwników - patrzysz na to tylko z jednej strony. Owszem, twoje techniki są "kontrowane" przez wysokie SW przeciwnika. Jednak ty możesz kontrować negatywne skutki np. Wytrzymałością lub SW, które pomogą Ci utrzymać koncentrację lub przeżyć z migreną. Poza tym, jak już chyba Don wspominał, jak wcześniej rzucałem okiem, twoja technika C pozwala Ci przejąć kontrolę nad osobami z KC 10 (posiadając speckę lub dopłacając S). Z problemami, ale tak - możesz przejąć kontrolę nad kimś z najwyższą możliwą wartością tego atrybutu. Nie ma możliwości, nie ma wspomagania, które SW zwiększy powyżej tego. Czy będzie to cholernie ciężkie - jak najbardziej. Ale możliwe. I to samo pokazuje, jak potężna jest ta technika. Ba! Mając i Speckę i Sennina Siła Techniki wynosi 10. Czyli tylko ból głowy, a nie migrena. I tylko jedna statystyka może to skontrować. Shinranshin ma trochę gorzej w tym temacie, jednak to jest właśnie, jak wspominałaś chyba też - technika na niższe levelowe postaci. Gdyby w ten sposób kontrolować kogoś z KC 10 to ta technika byłaby mega broken. A to jest technika od kontroli armii wrogów, aniżeli potężnych bossów. Pamiętajmy też, że tobie wystarczy samo ST 9 by kontrolować kogoś z SW 10, ale są z tym zwyczajnie większe problemy.
Owszem, Shintenshin nie sprawi, że nagle zabijesz przeciwnika. Jednak możesz przygotować go tak, że będzie w niesłychanie słabej sytuacji. Tamura chyba sam wspominał, że jest to specyficzny klan - a i owszem. Nie każdy klan specjalizuje się w przejmowaniu umysłu - wymaga niejako towarzyszy, którzy cię w tym wesprą. Tak jak np. klan Inuzuka wymaga psów lub klan Aburame fabuł po robaki. To po prostu specyfika i mechanika klanu. Z bardzo potężnymi zdolnościami, ale dlatego, że masz high risk high reward, jest to imo zbalansowane.
II problem - o co chodzi z czytaniem w myślach:
To będzie krótsze od powyższego. Propozycja rzucona Jajko na PW imo nadal jest spoko. Tylko ja to widziałem na zasadzie np. Kurama, czyli - jeśli mamy specjalizację w Shintenshin no Jutsu, możemy opanować techniki umysłowe z innych dziedzin, tak jakby były one Shintenshin no Jutsu. Czyli wymagamy specki, ale za to dość wąskie grono technik, które mocno pasuje na Yamanaki, jest dla nich dostępne - bo w tym się specjalizują.
Don:
Ogólnie z większością wypowiedzi się zgadzam? Jedynie kwestia Mirai mi trochę tutaj inaczej pasuje, bo ich spektrum zdolności jest imo szersze niż w przypadku Yamanak, temu pozwolenie na uczenie się Saiko Denshin i pokrewnych (patrzę na WT Jelenia) posiadając Speckę od tego klanu - jest imo git. Bo no... Mirai mieliby zdecydowanie zbyt wiele dziedzin.
Jajko v2:
*patrzy na swoje wspomaganie, którego szansa na użycie w walce jest zerowa* ehe.
Owszem, masz problemy z osobami o wysokim KC, bo inaczej gra byłaby zbyt prosta. Jak pisałem wyżej, próba kontroli kogoś, kto idzie pod SW powinna być cięższa, aniżeli kogoś, kto nie idzie. I nie zapominajmy o dość ważnej rzeczy:
NPC. Ja wiem, ten temat pokazuje sugerowane poziomy, ale np. zwierzęta paktowe mają dokładnie te wymagania. Oznacza to, że będąc kompletnie skokszoną do granic możliwości Yamanaką (specka, poziom S, sennin) możesz kontrolować stworzonych wedle tych zasad NPC z dużą trudnością lub trudnością (Shinranshin) lub z lekką trudnością lub z pełym powodzeniem (shintenshin). Przy Shinranshinie, który wymaga wskazania kogoś dłońmi i przy Shintenshinie z prędkością ducha 9 (z wspominamym w Twoim poście buildem). Czyli taki NPC B nie ma szans tego uniknąć metagamingując, bo nawet nie ma dość szybkości i refleksu by zareagować na niewidzialny atak.
Rozbicie techniki na dwie nie ma sensu - dlaczego? Dlatego, że to była główna intencja przy tworzeniu technik na forko. By Katon nie miał 5 tych samych kul ognia na różnym poziomie. A tutaj chcesz stworzyć Shintenshina, którego uważam za zbalansowanego, tylko lepszego. I... nie widzę tego zwyczajnie. Bo rolę tego lepszego "Shintenshina" pełni właśnie Shintenshin na wyższych rangach.
Ciężko wymyślić "nową" technikę do czytania w myślach. Jak już to prędzej bym dał Yamanaką możliwość wychodzenia duszą z ciała by się bawiły w Shaman Kinga (Aiko do miecza! - Sabataya Tamura Zima 162/163 roku cytowane) bądź Dana (tego ziomka co Tsunade go kochała). Trochę zwiększy to zakres zdolności klanu, dając jedną dodatkową technikę, która działała jak Shintenshin na sterydach? Imo ciekawy deal?
Nie przepraszaj ;) Zgłaszasz rzeczy, które ci leżą na wątrobie, więc dyskutujemy, co możemy z tym zrobić. Nie każdy musi pisać jakoś genialnie propek byśmy do nich usiedli.
Tamura:
Ogólnie zgadzam się z większością wypowiedzi? Pamiętajmy, że NPC też powinny być realne. MG nie powinien dawać samych MG nas kontrujących "bo tak jest fajniej", a także je balansować. Również statystykami. Wiem, że kusi stworzyć epickiego NPC, który ma same 10 ale... to nie jest fun dla gracza. Takie moje dodatkowe 2 grosze do tego tematu ;)
Jajko v3:
Jak już mówiłem - jestem na nie takiemu tworzeniu "lepszego shintenshina" na wyższej randze. To niczym się nie będzie, w mojej opinii, różniło od rozbicia np. Suiton: Hato, na 5 różnych technik. Temu wprowadziliśmy na forko techniki skalowalne. Jeżeli jednak Aiko wymyślisz w jaki sposób to zrobić, by nie wyglądało na Shintenshina z potężniejszą tabelką to z chęcią nad tym usiądę.
Co zaś do sytuacji "debuffa" - jeżeli takie rzeczy się zdarzają, to bardzo Ci współczuję, bo to brzmi tak, jakby MG był przeciwko tobie. Gdy MG powinien być jedynie narratorem świata i opisywać jego reakcję na to, co się dookoła Ciebie dzieje. A nie "udupiać" cię na każdym kroku bo mu jego NPC byś chwyciła. I jak mówiłem, ból głowy czy dekoncentrację można skontrować odpowiednimi atrybutami.
Owszem, łatwiej użyć banalnego katonu czy suitonu, jednak efekty twojej techniki są o niebo potężniejsze. Bo jeśli masz towarzyszy, Ci mogą się przygotować do użycia innych technik, gdy ty zwyczajnie wejdziesz przeciwnikiem w ich pułapkę. Tylko no... to specyfika klanu, która wymaga kombinowania. Do banalnych rzeczy są... banalne dziedziny. To trochę jak porównać naprawę łańcucha w rowerze z wymianą paska rozruchu w aucie. Jedno zrobię, drugie wiem gdzie znaleźć numer do mechanika :D
Tamura v2:
Powtórzę raz jeszcze
Jeśli technika będzie "unikalna" to nie mam nic przeciwko. Jak będzie zwykłym "lepszym" Shintenshinem, to jestem na nie.
Co zaś do Saiko Denshin - nie widziałem byś na moją propkę odpowiedział, którą na początku tego postu rozpisałem - mając Speckę w Shintenshin no Jutsu, mogą opanowywać techniki umysłowe (z ewentualnym zapytaniem administracji czy to się wlicza) bez potrzeby rozwijania dziedziny do odpowiedniego poziomu, jeśli mają Shintenshin no Jutsu na odpowiedniej randze (khy khy techniki Jelenia). Jak Aiko umie w Saiko Denshin, tak np. reszta technik jest zdecydowanie bardziej... wymagająca. Ewentualnie my możemy przejrzeć te techniki i im dać albo Ninjutsu, albo Shintenshin no Jutsu - co też jest spoko. Zależnie w którą stronę pójdziemy i co będzie "prostsze" później. Opisy rzeczy w klanach, czy opisy w poszczególnych technikach, że albo Ninjutsu B, albo specka w Shintenshin i Shintenshin na B
Dodam jeszcze jedną rzecz, która może nie jest jakoś oczywiście jasna. Nie mamy na forum i mieć nie będziemy (raczej) wspomagań zwiększających SW i KC. Dyskutowaliśmy o tym przy kilku okazjach i te dwie zdolności są zbyt specyficzne by można było dać im konkretny wyższy poziom. Byłoby to zbyt broken. Weźmy jeszcze pod uwagę to, co oznaczają punkty w statystykach. Poziom 7 to najlepsi sportowcy, olimpijczycy. 8 to już nadludzki poziom, a 9 i 10 to wręcz legendy, osoby, które są zbyt wyjątkowe w uniwersum. Owszem, mechanika nam to trochę "wypacza", bo dość łatwo wbić pierwszą, a nawet dwie 10 poziomy, jednak wedle świata, jaki utworzyliśmy - jest to ogromny poziom. Więc fakt, że przejmujesz "legendy" z trudnością jest już godny pochwały.
No i nie zapomnijmy o biegłościach. Bo one mogą też na to wpłynąć. Nie stoi nic na przeszkodzie by np. była w przyszłości biegłość, która pozwoli Ci mieć większą Siłę Techniki jednego z tych jutsu bądź odwrotnie - komuś stać się bardziej odpornym przy próbie inwigilacji umysłu. Jednak są to sytuacje bardzo rzadkie i specyficzne, jak chociażby biegłość zwiększająca kalkulację w Sakki i nie należy się spodziewać, że każdy będzie to miał.