Współpracujące wspomaganiaWszystkie z wyjątkiem Ludzkich Kukieł.
Kamień Gelel: minerał wydobywany setki lat temu przez klan, którego z biegiem czasu imię zostało zapomniane. Jedynie oni, wykorzystując do tego specjalną rudę zwaną Żyłą Gelel, byli w stanie wytworzyć ten kamień, zamykając w nim energię życiową (którą dla wygody często będziemy nazywać chakrą Gelel). Niestety, potęga rudy w zmasowanej ilości była na tyle ogromna, że ludzie zaczęli się jej obawiać. Energia Życia zaczęła eliminować życie bardziej niż je dawała. Doprowadziła do wielkiej katastrofy, w wyniku której wyginęła prawie cała nacja. Z tego powodu klan odpowiedzialny za wydobywanie i wytwarzanie kamieni, zaprzestał ich produkcji i zapieczętował je. Dopiero lata później paru głupców odpieczętowało z powrotem kamienie Gelel i zdecydowało się roznieść je po świecie. Teraz została jedynie garstka Kamieni, a większość ludzi o nich zapomniała.
Kamień Gelel jest możliwy do zdobycia przez wszystkich, nie tylko shinobi. Głównie był on wykorzystywany przez zwykłych ludzi, nie znających tajników chakry. Dla wszystkich jednak daje on takie same bonusy i wymaga tego samego. Aby zdobyć i móc wykorzystywać moc Kamienia Gelel potrzebne są przede wszystkim 3 rzeczy:
- Odnalezienie Księgi Gelel. Istnieje jej oryginał i dwa przekłady zrobione w późniejszych latach. W księdze tej zawarte są detale jak odnaleziono Żyłę Gelel, historia bezimiennego rodu, jak przeprowadzić procedurę wszczepiania kamienia, a co najważniejsze, jak kontrolować chakrę Gelel. Odnalezienie takiej księgi jest misją rangi S i wymaga zgody administracji.
- Odnalezienie Kamienia Gelel. Na świecie istnieje ich tylko 5, reszta została zapieczętowana lub stracona z czasem wskutek różnych katastrof. Jeszcze mniej jest o nich informacji niż o samej księdze, jednak posiadając ją i studiując historię w niej zawartą, możemy odnaleźć informacje o lokacjach skrywających w sobie te kamienie. Wszystkie są rzecz jasna kryte różnymi sprytnymi zabezpieczeniami. Jest to misja A, dla osoby posiadającej księgę, lub misja S dla kogoś kto jej jeszcze nie posiadł.
- Odbyć operację zgodnie z detalami wypisanymi w księdze. Należy wszczepić kamień na zasadach przeszczepu. Operacja ta nie jest wymagająca, to też szanse na kompletną porażkę są minimalne. Użytkownik może przeprowadzić tą operację sam na sobie, bez potrzeby innego gracza. Kamień można wszczepić w dowolne miejsce w ciele, nie ma co do tego ograniczeń. Można go nawet całkowicie ukryć wewnątrz swego ciała.
Księga---
Przekłady---
Kamienie---
Człowiek, wszczepiając w swoje ciało kamień, jest w stanie nauczyć się wykorzystać jego energię - niezwykle zbliżoną do energii natury, jednak bardziej ograniczoną - co zdecydowanie zwiększa jego moc. Dawniej jedynie członkowie klanu byli w stanie opanować moc kamienia, jednak na przestrzeni lat udało się odnaleźć metody pozwalające na naukę kontroli chakry Gelel nawet przez osoby spoza tego rodu.
Pojedynczy kamień ma w sobie ograniczoną ilość energii życiowej, jaka jest do wykorzystania przez człowieka. Na szczęście, potrafi się ona samoistnie odnawiać kiedy jej nie używamy, co znacznie potrafi ułatwić życie. Ilość Chakry Gelel jaka znajduje się w każdym kamieniu wynosi maksymalnie 10 000. Wykorzystujemy ją przede wszystkim do:
- Technik związanych bezpośrednio z chakrą Gelel, jakich trzeba nauczyć się z Księgi Gelel lub stworzyć samemu
- Do podtrzymywania aktywnych trybów Kamienia Gelel
Regeneracja Chakry Gelel w kamieniu jest niestety niezależna całkowicie od posiadacza. Jest to stałe 500 punktów na turę nie używania tej energii. Dalej jednak możemy posługiwać się wszelakimi innymi energiami jeśli takowe posiadamy i nie wpływa to na regenerację kamienia. Aby ponownie uruchomić tryb lub używać technik, kamień nie musi być w pełni naładowany. Wystarczy żeby miał tyle chakry ile jest potrzebne na rzecz, jaką chcemy wykonać.
Możliwe jest zniszczenie kamienia, co w efekcie powoduje utratę naszego źródła chakry Gelel. Tracimy wtedy wszystkie efekty jakie otrzymywaliśmy od kamienia (w tym to, co daje tryb pasywny, czyli z powrotem zaczynamy się starzeć). Oczywiście możliwe jest ponowne zdobycie kamienia, jeżeli taki jest wolny, co wymaga kolejnej misji A. Kamień jest jednak niezwykle wytrzymały, dlatego jedynie najpotężniejsze uderzenia, skupiające swoją siłę w jednym punkcie, są w stanie go zniszczyć. Zniszczony kamień nie zwalnia slota wspomagania.
Tryb pasywny
Tryb odblokowany bezpośrednio po wszczepieniu sobie kamienia. Już w tym momencie chakra Gelel zaczyna powoli asymilować się z naszym ciałem, wzmacniając je i umożliwiając nam najprostsze jej wykorzystania. Tryb ten trwa ciągle, nawet podczas używania aktywnych trybów, i jedyny sposób na “wyłączenie” go, to pozbycie się kamienia z naszego ciała.
Użytkownik:
- postać przestaje się starzeć fizycznie, kiedy będzie w kwiecie wieku. W przypadku kiedy ktoś jest już starszy, jego starzenie się zwyczajnie się zatrzymuje i nie "młodnieje".
- może używać prostych technik Gelel (ranga B max)
- postać otrzymuje atut wrodzony Regeneracja zdrowia, a dla osób już posiadających ten atut działa on jeszcze efektywniej
Stage Zero
Pierwszy z 2 aktywnych trybów. Użytkownik przelewa przez swoje ciało Chakrę Gelel, nieznacznie wzmacniając naszą wytrzymałość, powodując że ciężej jest zadać mu rany cięte/kłute/szarpane. Przede wszystkim jednak, czyni on nasze techniki potężniejszymi i daje nam dostęp do kolejnych technik Gelel. Utrzymanie tego trybu kosztuje 1250 chakry Gelel na turę. To, że tryb jest aktywny, można zaobserwować przez świecący znak pojawiający się nad naszymi ubraniami, w miejscu gdzie wszczepiliśmy kamień.
Użytkownik:
- postać posiada nieznacznie większą wytrzymałość ciała, przez co ciężej zadać jej rany cięte/kłute/szarpane
- wszystkie techniki przez niego używane stają się silniejsze w swojej specjalizacji np. ofensywna mocniej uderzy, defensywa więcej wytrzyma.
- regeneruje swoją zwykłą chakrę na czas trwania trybu. Jest to wartość 5% na turę, jednak w przeciwieństwie do zwykłej regeneracji chakry, regeneruje się on również podczas używania jutsu. Nie łączy się to z atutem wrodzony Regeneracji Chakry i go nadpisuje.
- odblokowywuje techniki Gelel rangi A
Stage One
Drugi i ostatni z aktywnych trybów, będący jeszcze potężniejszym Stage Zero. Podczas tego trybu użytkownik przyjmuje formę potwora, która może dysponować dodatkowymi częściami ciała (np. skrzydła nietoperza pozwalające latać). Przemiana jest praktycznie natychmiastowa, a nowa forma w porównaniu do poprzedniej zwiększa całkowicie naszą sprawność fizyczną. Forma jaką użytkownik będzie przyjmował jest ustalana przy opanowywaniu tego trybu. Posiadacz kamienia pisze ją samodzielnie i musi się jej trzymać (moderator techniczny i fabularny musi też ją zaakceptować). Prawdziwą mocą tego trybu jest jednak wzmocnienie, jakie otrzymujemy do naszych technik, i dostęp do potężnych technik rangi S. Utrzymanie tego trybu to 2500 chakry Gelel na turę. Ten tryb posiada jednak ogromną wadę jaką jest moment wyjścia z niego. Niezależnie czy doszło do tego przez skończenie się chakry Gelel czy z własnej woli, użytkownik po wyjściu ogarnięty jest przez niezwykłe zmęczenie. Przez 2 tury nie jest w stanie używać nawet chakry, czyniąc go bardzo podatnym na wrogie ataki. Jest to hazard, jaki przychodzi z manipulowaniem energią życiową. Aby odblokować Stage One, trzeba użyć Stage Zero przynajmniej 3 razy na fabułe i mieć kontrolę chakry na poziomie 8. Odblokowanie Stage One nie oznacza, że nie możemy już używać Stage Zero.
Użytkownik:
- postać dostaje +1 do szybkości, refleksu i siły
- jego techniki stają się jeszcze silniejsze w swojej specjalizacji. Na tym etapie jest to praktycznie wzrost siły o całą rangę do góry.
- regeneruje swoją zwykłą chakrę na czas trwania trybu. Jest to wartość 5% na turę, jednak w przeciwieństwie do zwykłej regeneracji chakry, regeneruje się on również podczas używania jutsu.
- odblokowywuje techniki Gelel rangi S.
- po wyłączeniu Stage One, przez 2 tury użytkownik nie może w ogóle używać chakry ze względu na przeciążenie organizmu i sam jest niezwykle przemęczony.
Pojawił się termin techniki Gelel. Czym one właściwie są i jak różnią się od jutsu? Tak naprawdę, różnic nie jest wiele. Z racji na to że polegają na technikach życiowych, ich siła jest prawie porównywalna do technik Senpō. Jest ona łatwiejsza do formowania z niej ksztatłów, dlatego bez problemu możemy zrobić np. bicz z chakry Gelel. Możemy również ją mieszać ze zwykłą chakrą, dodając energię życia do np. Rasengana i czyniąc go silniejszym (wymaga to jednak odpowiedniej techniki, nie można sobie po prostu dołożyć chakry Gelel do każdej techniki). Minusem technik Gelel są jednak duże koszta wysokopoziomowych technik. Jako bazowe przyjmuje się 2000 chakry dla technik S, 1250 dla technik A, 750 dla technik B. Istnieje jedynie jedna technika, dostępna dla wszystkich użytkowników Gelel, rangi S. Pozostałe użytkownik może stworzyć sam. Na start może stworzyć za darmo 2 techniki B, przy opanowaniu Stage Zero 1 technikę A i przy stage One 1 technikę S + ta posiadana przez wszystkich. Kolejne tworzone są już na zasadach Własnych Technik. Nie można tworzyć technik nizszych rang.