Changelog
Katon: Hono no Kabe - Jeśli ma gasnąć po turze, to wolę by cały czas była podtrzymywana XD
Katon: Shoka no Jutsu - Dopisane. Shakuton nie jest ogniem, więc się nie liczy i tak XD
Katon: Tenro - Zmieniono nieco zasady, zgodnie z zaleceniami. Dopisek do Specek i Senninów
Katon: Hi no Kazuna - W sumie niegłupie. Na razie nie mam czasu przerobić technikę na ogólnodostępne Ninjutsu, więc na chwilę się z nią żegnamy i życzymy powodzenia w przyszłości
Zanmai no Shinka - Sennin dodany. Ogólnie technika w zamyśle ma zadawać spore obrażenia pojedynczej osobie, więc odporność na techniki Suitonu niższe niż S chyba brzmi okej. Jeśli jednak nadal uważasz że to przesada, to mogę dopisać.
Hagane no Kengen - Przyciąga jedynie co dotkniesz ty lub dotknie element stworzonego tworu. Koszt C/B/A wziął się z Satetsu no Soju, więc jeśli uważasz że pomimo takiej samej ilości technika powinna mieć inne koszta, to daj znać.
Tetsuryū no Kakusei - Po rozmowach na pv przerobimy to na inne jutsu, więc żegnamy się na razie.
Katon
► Pokaż Spoiler | Katon: Hono no Kabe
Katon: Honō no Kabe | Fire Release: Wall of Flames火遁・炎の壁
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
PieczęcieSzczur → Wół → Zając → Małpa → Smok → Szczur → Tygrys → Ruch Dłonią
KosztStandardowy za każde 10 metrów bariery na turę
ZasięgDo 20 metrów od użytkownika
Wymagania---
Uwolnienie Ognia to przede wszystkim zdolności ofensywne, jednak to nie znaczy, że nie można ognia używać do obrony. Użytkownik tej techniki jest w stanie stworzyć ścianę ognia we wskazanym miejscu - shinobi ruchem ręki wyznacza linię, po której będzie przebiegała bariera. Dzięki temu mam dużą dowolność co do kształtu, więc nie ma przeszkód postawić prostą ścianę w ciasnym przejściu lub dookoła siebie, by odgrodzić się od przeciwników. Sama ściana ma 3 metry wysokości, a wejście w nią może dotkliwie poparzyć cel. Jednak z tego samego powodu, łatwo ją ugasić technikami Suitonu lub chociażby zwykłą wodą.
Posiadając rangę A w Katon liczba pieczęci maleje do 6.
Posiadając rangę S w Katon liczba pieczęci maleje do 4.
Posiadając Specjalizację w Katonie Standardowym kosztem możemy stworzyć 20 metrów bariery.
Posiadając Sennina Katonu ogień tworzący ścianę jest o wiele silniejszy - poparzenia są jeszcze dotkliwsze, a do tego może zostać stworzony w wilgotnym środowisku, a nawet na wodzie. W nieprzyjaznym środowisku musimy jednak
Posiadając rangę A w Katon liczba pieczęci maleje do 6.
Posiadając rangę S w Katon liczba pieczęci maleje do 4.
Posiadając Specjalizację w Katonie Standardowym kosztem możemy stworzyć 20 metrów bariery.
Posiadając Sennina Katonu ogień tworzący ścianę jest o wiele silniejszy - poparzenia są jeszcze dotkliwsze, a do tego może zostać stworzony w wilgotnym środowisku, a nawet na wodzie. W nieprzyjaznym środowisku musimy jednak
► Pokaż Spoiler | Katon: Shōka no Jutsu
Katon: Shōka no Jutsu | Fire Release: Extinguishing Technique火遁・消火の壁
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
PieczęcieSzczur → Tygrys → Baran → Małpa → Dzik → Wąż → Wół → Szczur → Smok → Wąż → Szczur → Wąż → Zając
KosztZależny od Rangi
Zasięg30 metrów
WymaganiaSpecjalizacja w Katonie, Kontrola Chakry 7
Stare powiedzenie mówi: "Ogień zwalczaj ogniem". Gdyby ten idiom mógł stać się techniką, to stałby się właśnie tą. Shinobi specjalizujący się w Uwolnieniu Ognia są w stanie używać swoich umiejętności do wygaszania naturalnego ognia lub nawet całych technik. Powodzenie jednak zależy od jego zdolności Kontroli Chakry i kosztu jaki w to włoży.
Koszt techniki jest równy kosztowi jutsu, które użytkownik próbuje wygasić. W przypadku naturalnego ognia, koszt jest zależny od rozmiarów pożaru - dla porównania wygaszenie małego ogniska to koszt techniki D, zagajnika to Koszt Rangi A, a pożar lasu to Koszt Rangi S, a w przypadkach dużych połaci terenu nawet wielokrotny. Ostateczna decyzja należy do prowadzącego Mistrza Gry.
Uwaga: Niezależnie od naszej kontroli chakry, nie jesteśmy w stanie ugasić bardziej zaawansowanych odmian ognia, jak czarne płomienie z techniki Amaterasu.
Koszt techniki jest równy kosztowi jutsu, które użytkownik próbuje wygasić. W przypadku naturalnego ognia, koszt jest zależny od rozmiarów pożaru - dla porównania wygaszenie małego ogniska to koszt techniki D, zagajnika to Koszt Rangi A, a pożar lasu to Koszt Rangi S, a w przypadkach dużych połaci terenu nawet wielokrotny. Ostateczna decyzja należy do prowadzącego Mistrza Gry.
Różnica KC Użytkownia a Celu | Efekt |
---|---|
-3 | Porażka: Gdy użytkownik próbuje wygasić technikę, ta rozpala się na nowo. |
-2 lub -1 | Częściowa Porażka: Mimo prób, użytkownik nie jest w stanie ugasić całego ognia, jest w stanie wygasić tylko około 1/4 techniki. |
0 | Częściowy Sukces: Użytkownik jest w stanie wygasić tylko część techniki. Podczas swojej tury może wygasić zaledwie 1/2 ognia. |
1 lub 2 | Sukces: Użytkownik po czasie jest w stanie ugasić całą technikę. |
3 lub więcej | Pełen Sukces: Użytkownik wygasza technikę w mgnieniu oka, zanim ta zdąży się rozpalić na dobre. |
Uwaga: Niezależnie od naszej kontroli chakry, nie jesteśmy w stanie ugasić bardziej zaawansowanych odmian ognia, jak czarne płomienie z techniki Amaterasu.
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Zwój---
► Pokaż Spoiler | Katon: Tenrō
Katon: Tenrō | Fire Release: Heavenly Prison火遁・天牢
KlasyfikacjaFuinjutsu, Katon Transformacja Natury, Technika Pieczętująca
PieczęcieZając → Smok → Ptak → Wół → Smok → Pies → Zając → Baran → Dzik → Wół → Zając → Smok → Zając → Wąż → Małpa → Baran → Wąż → Ptak → Wąż → Małpa → Baran → Ptak → Baran → Pies → Smok → Małpa → Tygrys → Pies → Zając → Baran
KosztPięciokrotny
ZasięgDotyk / 50 metrów
WymaganiaKaton B
Potężna technika Fuinjutsu, używana niegdyś w więzieniach dla shinobi. Dzięki jej nakładaniu, straż obiektu mogła bez większego problemu uniemożliwić więźniom ucieczkę. Osoba z nałożoną pieczęcią ma znacznie utrudnioną możliwość korzystania z chakry - użycie większości technik kończy się piekącym bólem, rozrywającym ofiarę od środka. Przyjmuje się, że ofiara zapłacić dodatkowy koszt równy swojej Kontroli Chakry razy 200 (osoba z KC 8 za technikę S musi więc zapłacić podstawowe 2000 chakry i dopłacić 8*200=1600 chakry, co daje w sumie aż 3600 punktów). Ponadto, ofiara nie może się oddalić od użytkownika na więcej niż 50 metrów, ponieważ wtedy technika aktywuje się w pełni, doprowadzając do samozapłonu celu.
Technika posiada pewną nieprzewidzianą lukę - cel dalej może korzystać z technik tak długo, jak polega na chakrze z zewnątrz (chociażby chakra Senjutsu).
Posiadając Specjalizację Fuinjutsu użytkownik jest w stanie nakładać technikę nawet na Olbrzymich istotach. Koszt wtedy jest Dziesięciokrotny.
Posiadając Specjalizację w Katonie rany wywołane przez technikę są jeszcze bardziej dotkliwsze i wystarczy kilka chwil, by spalić cel żywcem.
Posiadając Sennina Fuinjutsu składając pieczęci (Zając → Pies → Wół → Dzik → Koń → Baran → Zając → Ptak → Wąż → Małpa → Ptak → Wąż → Małpa → Szczur → Ptak) użytkownik jest w stanie aktywować pełną wersję techniki, powodującej te same skutki, gdyby cel opuścił wyznaczony zasięg.
Posiadając Sennina Katonu składając pieczęci (Smok → Wół → Dzik → Małpa → Zając → Tygrys → Pies → Dzik → Wąż → Wół) użytkownik jest w stanie wywołać u celu ból, dorównujący temu, który dotyka ofiarę przy próbie użycia chakry.
Technika posiada pewną nieprzewidzianą lukę - cel dalej może korzystać z technik tak długo, jak polega na chakrze z zewnątrz (chociażby chakra Senjutsu).
Posiadając Specjalizację Fuinjutsu użytkownik jest w stanie nakładać technikę nawet na Olbrzymich istotach. Koszt wtedy jest Dziesięciokrotny.
Posiadając Specjalizację w Katonie rany wywołane przez technikę są jeszcze bardziej dotkliwsze i wystarczy kilka chwil, by spalić cel żywcem.
Posiadając Sennina Fuinjutsu składając pieczęci (Zając → Pies → Wół → Dzik → Koń → Baran → Zając → Ptak → Wąż → Małpa → Ptak → Wąż → Małpa → Szczur → Ptak) użytkownik jest w stanie aktywować pełną wersję techniki, powodującej te same skutki, gdyby cel opuścił wyznaczony zasięg.
Posiadając Sennina Katonu składając pieczęci (Smok → Wół → Dzik → Małpa → Zając → Tygrys → Pies → Dzik → Wąż → Wół) użytkownik jest w stanie wywołać u celu ból, dorównujący temu, który dotyka ofiarę przy próbie użycia chakry.
Zwój---
Zwój---
► Pokaż Spoiler | Zanmai no Shinka
Zanmai no Shinka | True Fire of Samadhi三昧の真火
KlasyfikacjaKaton, Transformacja Natury
PieczęcieTygrys →Smok→Pies→Dzik→Baran→Koń→Wół→Szczur
KosztPodwójny za aktywację
Zasięg20 metrów od celu
WymaganiaPrzedmiot jako medium dla techniki
Bardzo zaawansowana technika Uwolnienia Ognia. Poprzez naładowanie zwykłego obiektu chakrą Katonu, jesteśmy go przemienić w śmiertelną broń - wejście w kontakt z przedmiotem sprawia, że ofiara staje się celem samozapłonu. Płomienie palą ofiarę od środka, znacznie utrudniając ugaszenie płomieni. Głównym celem techniki jest zadanie potężnych, często śmiertelnych obrażeń jednemu celowi, niż zniszczeń na dużym obszarze. Tylko jedni z najbardziej wytrzymałych shinobi (Wytrzymałość 9/Siła Woli 9) potrafią przeżyć mimo rozległych poparzeń, a jedynie najsilniejsze techniki Suitonu (Ranga S) są w stanie ugasić płomienie tego Jutsu. Jednak zazwyczaj i to nie jest wystarczające, bo użytkownik może utrzymywać złożoną pieczęć Szczura, by płomienie dalej trawiły ofiarę.
Posiadając Sennina Katonu użytkownik może sprawić, że płomienie utrzymują się na celu tak długo, jak ma utrzymaną pieczęć Szczura. Koszt wtedy jest Standardowy na Turę, za każdą następną turę po wstępnej aktywacji.
Posiadając Sennina Katonu użytkownik może sprawić, że płomienie utrzymują się na celu tak długo, jak ma utrzymaną pieczęć Szczura. Koszt wtedy jest Standardowy na Turę, za każdą następną turę po wstępnej aktywacji.
Zwój---
Zwój---
Zwój---
Jiton
► Pokaż Spoiler | Hagane no Kengen | Ranga B
Hagane no Kengen | The Authority of Steel鋼の権限
KlasyfikacjaJiton, Transformacja Natury, Kontrola Chakry
PieczęcieWąż → Smok → Ptak → Pies → Baran → Wół → Koń
KosztZmienny na Turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaMetalowe obiekty
Nauka użytkowników Jitonu zaczyna się od kontroli żelaznego piasku - materiału dość łatwego do znalezienia i dość elastycznego w zastosowaniu. Jednak dla niektórych, może to być przerost formy nad treścią. Z tego powodu niektórzy shinobi uczą się wykorzystywać nieco mniej elastyczne materiały, czyli zwykłe, metalowe obiekty. Je również łatwo znaleźć w otoczeniu, bo metalowe blachy, żelazne gwoździe i stalowe koła do wozów nie są niczym niecodziennym. No i również broń, jak katany. Chociaż w rękach wykwalifikowanego Majiego, każdy metalowy obiekt może stać się bronią. Ta technika polega na wytworzeniu pola magnetycznego wokół którejś z kończyn użytkownika. Wejście w kontakt z jakimkolwiek obiektem z metalu, który jest w stanie się namagnesować sprawia, że przedmiot przylega do Majiego. W ten sposób, pole przechodzi również na ten obiekt i, jeśli użytkownik tego chce, może przyciągnąć kolejny metalowy przedmiot do powstającej konstrukcji, która otacza jego kończynę. Ta warstwa pełni funkcje zarówno ofensywne, jak i obronne - w końcu uderzenie kupą metalu zazwyczaj zaboli bardziej niż uderzenie gołą ręką, a stalowa powłoka zwykle obroni nas przed nadlatującym kunaiem (pomijając oczywiście fakt, że kunai mógłby dołączyć do powstającej konstrukcji). Do techniki można użyć nawet żelaznego piasku, ale ze względu na sproszkowany stan nie jest zwykle używany. Ponieważ całość jest namagnesowana, nie ogranicza ruchu użytkownika. Wyjątkiem może być sytuacja, w której rozmiar techniki jest nieadekwatny to do rozmiaru przestrzeni, w której walczy - próba wykorzystywania kilkumetrowego ramienia w małym pokoju może być znacznie utrudniona.
Wraz z wzrostem ilość kontrolowanego metalu, wzrasta również koszt utrzymania techniki.
Posiadając Rangę S w Jitonie wystarczy tylko pieczęć Konia do aktywacji techniki.
Posiadajać Sennina w Jitonie możemy użyć techniki na wszystkich naszych kończynach jednocześnie.
Wraz z wzrostem ilość kontrolowanego metalu, wzrasta również koszt utrzymania techniki.
- Duża - Koszt Standardowy C. Ilość ta odpowiada kilku zbitkowi większych metalowych mebli, wyrwanym stalowym drzwiom i znacznej ilości mniejszych przedmiotów. Z takich ilości metalu korzystać może każdy Maji z dziedziną na poziomie C.
- Ogromna - Koszt Standardowy B. Ilość materiału potrzebna do wypełnienia basenu olimpijskiego. Najłatwiej ją znaleźć na złomowiskach i innych podobnych temu obiektach (jak slumsy Hanagakure). Z takich ilości metalu korzystać może każdy Maji z dziedziną na poziomie B.
- Gigantyczna - Koszt Standardowy A. Ilość wystarczająca do zapełnienia dwóch olimpijskich basenów. Z takich ilości metalu korzystać może każdy Maji, posiadający Specjalizację w Dziedzinie Klanowej oraz dziedzinę na poziomie A.
Posiadając Rangę S w Jitonie wystarczy tylko pieczęć Konia do aktywacji techniki.
Posiadajać Sennina w Jitonie możemy użyć techniki na wszystkich naszych kończynach jednocześnie.