• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Oka no Kuni - informacje o kraju

Oka no Kuni z pewnością stanowi miejsce dość malownicze. Chociaż nie zachwyca nadmiernym zróżnicowaniem fauny, tak roślinność połączona z pagórkami, górami, bagnami i licznymi rzekami sprawia, że jest na czym zawiesić oko. Pomimo braku wielu osad ze względu na koczowniczy tryb życia wielu mieszkańców, ściąga do siebie kupców z wielu miejsc świata - szczególnie do Arhaby, zwanego przez wielu Miastem Namiotów. Chociaż Kraj Wzgórz sam z siebie nie jest niebezpieczny, tak mocno związana z przyrodą kultura i twarde prawo przyczyniły się do bycia miejscem nieprzyjaznym turystom nieobeznanymi z tradycjami. Ci jednak szanujący tutejsze ludy są mile widziani i jedynym niebezpieczeństwem jest dla nich powrót z niechcianą żoną. Aktualny Król ze Wzgórza, jak wielu przed nim, propaguje pokój i handel, nie widząc potrzeby w podbijaniu okolicznych krajów czy uczestniczeniu w czyichś wojnach.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Oka no Kuni - informacje o kraju

Oka no Kuni | Kraj Wzgórz丘の国
StolicaArhaba
DaimyōTulpa z klanu Mrocznego Jelenia
Wioska ninjaBrak
Oka no Kuni z pewnością stanowi miejsce dość malownicze. Chociaż nie zachwyca nadmiernym zróżnicowaniem fauny, tak roślinność połączona z pagórkami, górami, bagnami i licznymi rzekami sprawia, że jest na czym zawiesić oko. Pomimo braku wielu osad ze względu na koczowniczy tryb życia wielu mieszkańców, ściąga do siebie kupców z wielu miejsc świata - szczególnie do Arhaby, zwanego przez wielu Miastem Namiotów. Chociaż Kraj Wzgórz sam z siebie nie jest niebezpieczny, tak mocno związana z przyrodą kultura i twarde prawo przyczyniły się do bycia miejscem nieprzyjaznym turystom nieobeznanymi z tradycjami. Ci jednak szanujący tutejsze ludy są mile widziani i jedynym niebezpieczeństwem jest dla nich powrót z niechcianą żoną. Aktualny Król ze Wzgórza, jak wielu przed nim, propaguje pokój i handel, nie widząc potrzeby w podbijaniu okolicznych krajów czy uczestniczeniu w czyichś wojnach.
Położenie geograficzne
Kraj Wzgórz znajduje się w centralnej części Południowej Wyspy, granicząc od północy z Komugi no Kuni, od wschodu z Shōgo no Kuni oraz Uma no Kuni, a od zachodu z Numa no Kuni. Charakteryzuje się umiarkowanymi temperaturami o niewielkich wahaniach, typowych dla bardziej zwrotnikowego klimatu. Wyróżnia się cztery pory roku, gdzie lata są gorące i suche, a zimy chłodne i pełna śniegu. Średnia roczna temperatur to 18 stopni. Deszcz pada praktycznie cały rok, niekiedy mniej intensywniej niż normalnie, ustępując latem gorącemu słońcu. Zachód kraju jest bardziej żyzny i roślinny, gdzie wschód składa się głównie z gołych wyżynnych stepów. Cały kraj usiany jest wzgórzami, kotlinami, kanionami, a nawet większymi górami, jednakże znaczna przewaga tych pierwszych przyczyniła się do obecnej nazwy, jaką nosi ów kraina. Oka no Kuni przecinają liczne, drobne rzeki wypływające z gór i płynące pomiędzy kanionami oraz wzgórzami, by ostatecznie rozlać się po kotlinie tworząc jezioro, albo wpaść w jedną z licznych odnóg głównej rzeki Kraju Bagien.
Fauna i Flora
Pomimo ukształtowania terenu wręcz sprzyjającego uprawie winorośli, próżno szukać jej upraw. Flora jest głównie zależna również od samego miejsca w Kraju Wzgórz, o jakim mowa. Zachodnia część kraju, której gleba jest bardziej miękka i sprzyjająca wegetacji, charakteryzuje się największą bioróżnorodnością. Przy granicach z Numa no Kuni dominują rośliny przede wszystkim bagienne, królujące na terenach podmokłych i zacienionych. Dominujące są wierzby oraz topole, jednak znaleźć można również uprawę jadalnej odmiany kasztana, bawełny oraz batatów. Przesuwając się coraz dalej na wschód, roślinność Kraju Wzgórz ulega stopniowym zmianom. W centralnej jego części dominują kwiaty i zioła, w większości porastające brzegi pomniejszych rzek. Często można natknąć się na dziko rosnący czosnek czy miętę, a piękne, bujne trawy zamieniają serce Oka no Kuni w zielony ocean. Wschodnia część kraju to niemal naga skała, tu i tam przyprószona piaskami mini-pustyń. Roślinność jest tu znikoma, niewielkie kępy traw rosnące na tych mniej piaszczystych częściach kraju, saksauły rzucające cień na tych bardziej piaszczystych... Jakkolwiek jednak na Kraj Wzgórz nie spojrzeć, próżno doszukiwać się roślin, jakich nie dałoby się znaleźć w innych zakątkach świata.

Fauna stanowi element mniej różnorodny niż roślinność porastająca Kraj Wzgórz. Zwierzęta świetnie przystosowały się do życia zarówno na stepach, bagnach występujących na zachodzie czy pustynnych górach, jakie można znaleźć na wschodzie. Najliczniejszymi przedstawicielami królestwa zwierząt są zdecydowanie szopy, jelenie oraz konie. Na nich lista jednak się nie kończy. Bardzo często można natknąć się również na koziorożce, rusie, żurawie oraz rosomaki, jakie zaliczane są zdecydowanie do tych mniej bezpiecznych zwierząt zamieszkujących Oka no Kuni. Podobnie sprawa ma się z niedźwiedziami stanowiącymi spory procent fauny tych terenów. Niegdyś na wzgórzach można było dostrzec również stada turów, jednak przez nadmierne kłusownictwo zostały one niemal doszczętnie wybite. Bardzo ciężko spotkać przedstawiciela ów gatunku na wolności poza kilkoma sztukami, jakie zostały odnotowane żywe na terenie kraju.

Kraj Wzgórz posiada, w odróżnieniu od swojego roślinnego zaplecza, posiada gatunki zwierząt, jakich nie widuje się w innych zakątkach świata. Można do nich śmiało zaliczyć chociażby tzw. rogatego konia, jakie przez mieszkańców zwane są również mrocznymi jeleniami. Jest to dziwna i nienaturalna krzyżówka jelenia z koniem, której źródła można doszukiwać się w Shōgo no Kuni. Potężne zwierzęta o jeszcze potężniejszym porożu, silniejsze od najsilniejszych koni, nieco wolniejsze, ale bardzo wytrzymałe. Bardzo trudno je oswoić, a oswojone są niezrównanymi wierzchowcami, zdolnymi przemierzać najbardziej wymagające tereny czy walczyć z grzbietu. Mroczne jelenie, w odróżnieniu od innych gatunków jeleni i koni, zaliczane są do mięsożerców. Co jednak ciekawe, stanowią gatunek kanibalistyczny, żywiący się najchętniej mięsem swych pobratymców.

Kolejnym ciekawym gatunkiem zamieszkującym ten kraj jest tęczowa mamba - wąż o tęczowej łusce. Dorosłe osobniki osiągają nawet do 3 metrów długości, nie będąc grubsze niż nadgarstek człowieka. Ich szczególną cechą, oprócz nietypowego koloru łuski, jest fakt, że polując lub wyczuwając zagrożenie, mogą stać się całkowicie niewidzialne. Ich jad nie jest zabójczy dla człowieka, chociaż wywołuje okropne mrowienie, ból i obrzęk w okolicy ukąszenia.
Gospodarka
Gospodarka Oka no Kuni nie jest tak prężnie rozwinięta, jak mogłoby się wydawać, że powinna być. Mowa w końcu o w kraju lubiącym i propagującym pozytywne relacje handlowe z innymi państwami. W głównej mierze odpowiedzialny jest za to koczowniczy tryb życia tutejszej ludności, co sprawia, że czasem handel jest znaczenie utrudniony i skupia się głównie w obrębie stolicy. Głównymi towarami sprzedawanymi i skupowanymi przez mieszkańców są różnego rodzaju towary odzwierzęce, roślinne oraz tekstylia. Dużą popularnością cieszą się wyroby z bawełny, alkohol czy też paciorki ze zwierzęcych kości. Ważną rolę w polityce handlowej kraju odgrywa barter, a jednym z mniej etycznych towarów są ludzie. Przypomina to jednak bardziej wynajem pracownika, niż niewolnictwo.
Arhaba - stolica oraz architektura
Kraj ten z całą pewnością nie słynie z dużej ilości miast czy metropolii. Mieszkańcy prowadzą koczowniczy tryb życia, wędrując z miejsca na miejsce i jedynie niewielka część decyduje się na pozostanie w osadach, jakie to zbudowane są głównie z gliny. Nieco bardziej popularne są punkty handlowe, jakie składają się z kolorowych namiotów porozstawianych na otwartej przestrzeni, lub będąc ulokowane w wydrążonych ludzką ręką jaskiniach. Jedyne faktyczne "miasto", jakie również nie do końca przybysze z kontynentu mogliby je takowym nazwać, stanowi stolica Oka no Kuni. Ulokowana została we wschodniej części kraju, niedaleko Kraju Południa. Arhaba stanowi ogromne skupisko namiotów, pokrywając teren dziesiątek kilometrów kwadratowych skórzano-drewnianymi konstrukcjami. Ciężko przez to mówić o jakiejkolwiek architekturze, nawet względem samego centrum kulturowego Kraju Wzgórz. Miasto Namiotów, jak nazywają je przyjezdni, zbudowane jest na planie koła, a wiodą do niego drogi przemierzane przez liczne karawany. Im bliżej centrum, tym ładniejsze i bardziej bogate namioty, a wraz z tym - ważniejsi i lepiej usytuowani mieszkańcy. Na tych składają się zaś głównie ci, którzy reprezentują swój klan na dworze królewskim lub prowadzą biznes. Dość duży odsetek stanowią też turyści oraz kobiety szukające wśród nich materiału na męża. W samym centrum, na szczycie wzgórza, znajduje się największy namiot - rezydencja Króla na Wzgórzu, a chociaż całe miasto jest na nim usytuowane, to właśnie królewski namiot znajduje się w jego najwyższym punkcie, dzięki czemu widać z niego całą Arhabe.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Mieszkańcy Kraju Wzgórz żyją w zgrupowaniach zwanych klanami. Każdy klan posiada swojego odrębnego władcę i przynależący do nich teren. Nazwy ów zgrupowań wiążą się z kolei ze zwierzętami oraz roślinami, jakie można znaleźć na terenach Oka no Kuni, będąc jednocześnie z ów fauną i florą bardzo zżytymi. Każdy z klanów w kraju posiada swoją nazwę od zwierzęcia lub rośliny jaką można znaleźć na terenie państwa i są głęboko z tymi roślinami i zwierzętami zżyci. Małym zaskoczeniem jest więc chociażby klan Koziorożca przodujący w hodowli koziorożców, darząc je jednocześnie ogromnym szacunkiem. Każdy klan da się rozpoznać już z daleka, a to wszystko poprzez ich znaki rozpoznawcze. Prostym przykładem jest klan Niedźwiedzia, jacy z dumą noszą amulety z pazurów ich zwierzęcego patrona. Szacuje się, jakoby wszystkich klanów było około sześćdziesięciu. Z reguły nie wchodzą sobie w drogę, żyjąc swoim życiem. Istnieją jednak pewne wyjątki, jak chociażby walka o ziemię czy spotkania handlowe. Wszystkie podlegają Królowi ze Wzgórza, jaki wybierany jest poprzez rytualny pojedynek. W tym może wziąć udział każda aktualna głowa klanu. Ma on miejsce wtedy, kiedy Król ze Wzgórza umrze. Głowy klanów posiadają podobny sposób elekcji z tym, że w tym wypadku udział biorą wszyscy członkowie danego klanu. Ważną funkcją, prócz bycia wodzem, jest stanowisko mistrza duchów. Osoba je obejmująca nie tylko odpowiada za religijny aspekt życia klanowiczów, ale również za szkolenie młodych wojowników kroczących drogą duchów - na kontynencie szerzej znanych jako ludzi zdolnych do korzystania z chakry.

Polityka międzynarodowa kraju nie jest zbyt skomplikowana. Aktualny Król ze Wzgórza, jak wielu przed nim, propaguje pokój i handel, nie widząc potrzeby w podbijaniu okolicznych krajów czy uczestniczeniu w czyichś wojnach. Chociaż wielu ludzi z Oka no Kuni lubi pracę najemników, to samo państwo jak i klany umywają od tego ręce. Przyjezdni mogą liczyć się z dobrym i przyjaznym traktowaniem tak długo, jak przestrzegają oni zasad i kultury kraju. Złamanie prawa w Kraju Wzgór przez cudzoziemca oznacza osądzenie go wedle tutejszego prawa, a dalsze represje względem jego rodzimego kraju nie są wyciągane. Handel międzynarodowy kwitnie i ludzie ze wzgórz nie zamykają się na obcych. Jedyne czego nie lubią, to prób szerzenia nie swojej kultury i religii w ich państwie, toteż duchowni innych wierzeń mogą się liczyć z represjami.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Mieszkańcy mają bardzo bogatą kulturę i religię, która jest głęboko zakorzeniona w ich życiach. Wierzą, że chakra to tak naprawdę dusze ich oraz ich przodków, które pomagają im osiągać efekty, które sobie zamierzyli. Tylko ci bogaci duchem i wiarą są w stanie osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w kroczeniu z duchami. Większość wojowników tego kraju walczy za pomocą łuków lub włóczni. Stanowią one dominujące bronie. Dodatkowo preferowana jest walka z grzbietu rumaka, w której są fenomenalni zwłaszcza, kiedy idzie o słanie celnych strzał podczas galopu. Ci, którzy opanowali kroczenie z duchami, specjalizują się w głównej mierze w Ninjutsu oraz Dotonie. W kraju istnieje też głęboko zakorzenione wierzenie w Uwolnienie Błota. Czy jest to po prostu zbiór jutsu Dotonu opartych na błocie, czy faktycznie nieznana nigdzie indziej natura chakry - ciężko powiedzieć. Najwięksi z mistrzów kroczenia z duchami nie potrzebują składać pieczęci, by korzystać z mocy powierzonych im przez przodków. Kroczą oni bowiem na pograniczu snu i jawy, nieustannie rozmawiając z przodkami i rzucając jutsu "ot tak". Co dokładnie jest ich sekretem i na jakiej zasadzie to działa? To wiedzą jedynie najwięksi mędrcy Oka no Kuni.

Każdy klan ma nieco odrębne zasady i wierzenia. Można wyróżnić jednak pewne cechy wspólne, widoczne wśród mieszkańców całego państwa. Przede wszystkim jest to kult posiadanego symbolu, patrona związanego z siłami natury, gdzie zwierzę lub roślina będące symbolem danego klanu wynoszone są na poziom "bogów". Największą zbrodnią jest zabicie/zniszczenie świętego zwierzęcia lub rośliny na terenie danego klanu bez zgody mistrza duchów. Jest to zbrodnia tak wielka, że zawsze karana jest śmiercią. Jest to też sytuacja bardzo rzadka zważywszy ba fakt, że wszystkie klany wiedzą o tej zasadzie i jej przestrzegają. Najczęściej więc gniew pada na nieświadomych turystów, który przemierzając stepy zabije niechcący tęczową mambę na terenie klanu Tęczowej Mamby, czy też rozpalą ognisko drewnem topoli na terenie klanu Topoli. Te małe niuanse i różnice pomiędzy klanami sprawiają, że poruszanie się po terenie kraju wzgórz bez przewodnika może być całkiem niebezpieczne. Istotnym aspektem kultury klanów jest też kwestia ślubów. W tym państwie to kobieta wybiera sobie męża. Jeśli upatrzy sobie jakiegoś mężczyznę, a ten będzie niezamężny, ten ma obowiązek zostać jej mężem. Jedynym sposobem, by się z niechcianego ślubu oswobodzić jest wykupienie swojej wolności, co może nastąpić poprzez zapłatę zadośćuczynienia rodzicom kobiety - jeśli tych nie ma, to wodzowi klanu - lub pokonanie w rytualnym pojedynku jej czempiona. Tym najczęściej zostaje najsilniejszy mężczyzna w klanie. Ta zasada również dotyczy osób spoza kraju, przez co samotni podróżujący mężczyźni powinni się mieć na baczności.

Święta stanowią dość ciężki temat. Każdy klan może mieć swoje, każda rodzina może mieć swoje, nawet każda osoba może mieć swoje. Święta nie mają tutaj takiego znaczenia jak w pozostałych rejonach świata i oznaczają po prostu czas, by się bawić. Do bardziej ogólnokrajowych "świąt" można zaliczyć właściwie tylko dwa - koronowanie nowego Władcy ze Wzgórza, oraz pogrzeb. Każdy pogrzeb w Kraju Wzgórz to moment na świetną zabawę. Oto bowiem dziecię zesłane na ziemię dołącza do swoich przodków, by stać się częścią wielkiego strumienia dusz. Nie ma w tym powodu do smutku, jedynie do radości.

Kuchnia jest równie zróżnicowana, co cała kraina. Bardzo istotnym elementem są przyprawy i zioła dodawane w ogromnych ilościach do niemal każdej potrawy. Osoby szukające więc delikatnym smaków, nie znajdą tego w tej kuchni, gdzie nawet zwykła herbata pełna jest ziół i przypraw, nadających jej bardzo intensywnego smaku i aromatu. Niemniej najczęściej spożywanym napitkiem jest woda - tak, do niej też sypie się ziół i przypraw. Dania są w większości bardzo sypkie oraz suche. Dominują różnego rodzaju kasze czy siekane, pieczone bataty z licznymi przyprawami, czy drobno krojone mięso z ziołami. Pojęcie "sosu" dla mieszkańców Oka no Kuni nie istnieje, a jedynym bardziej wilgotnym dodatkiem ich obiadów (poza wodą) jest kesh - fermentowany jogurt z mleka koziego z dodatkiem przypraw i ziół. Keshą polewa się czasem kaszę i mięso. Popularny jest także mocno doprawiony hummus oraz wypiekane w kamiennych piecach chlebki pita.

Jak wszyscy ludzie, i mieszkańcy Oka no Kuni lubią się odprężyć. Nie pija się tutaj jednak alkoholu. Bardziej popularne jest palenie suszu z grzybów i ziół, które sprowadzają narkotyczny, halucynogenny półsen, w którym kroczy się na pograniczu świata żywych i świata duchów.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 18:22 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 3 razy.
Zablokowany

Wróć do „Oka no Kuni - Kraj Wzgórz”