• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Fuyu no Kuni - informacje o kraju

Fuyu no Kuni zajmuje drugą największą wyspę w północnym archipelagu wraz z pobliskimi lądami - położoną na wschodzie Shiroijimą mieszczącą największą część populacji kraju, oraz dużo mniejszą Sorajimą mieszczącą się pomiędzy Same no Kuni a Haru no Kuni. Stanowią one, poza stałym lądem dwa najważniejsze rejony. Północne tereny pokryte są praktycznie przez większość czasu śniegiem. Panuje tam ujemna temperatura, a zwierzęta nie są tak liczne. Można tam spotkać polarne gatunki niedźwiedzi, czy wilków - osiągających w Fuyu no Kuni niebywałych rozmiarów - lisów, czy też zwierzyny łownej. Zwierzęta te żywią się głównie mniejszymi gatunkami bądź mchami, porostami oraz jagodami niewielkich krzewinek rosnących często w towarzystwie ogromnych, starych iglaków. Centrum wyspy jak i południe cechuje się łagodniejszym klimatem, co też przekłada się na większe bogactwo gatunkowe. Obywatele kraju wyróżniają się postawną budową ciała - efektem ciężkich, fizycznych treningów, rozpoczynanych już w młodym wieku. Mężczyźni często zapuszczają gęste, długie brody, a ich głowy nierzadko zdobią długie włosy powiązane w warkocze. Nierzadko też wygalają część głowy, bądź obcinają się na łyso. Oprócz tego ich twarze oraz inne części ciała często pokryte są tatuażami, a podczas ruszania w bój - barwami wojennymi. Blizny i trwałe uszkodzenia nie są niczym obcym, zaś w tutejszej kulturze stanowią powód do dumy niż coś, z czym należy się kryć.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Fuyu no Kuni - informacje o kraju

Fuyu no Kuni | Kraj Zimy冬の国
StolicaSamui Machi
Hai HakushakuBussho Hayami
Wioska ninjaBrak
W zimniejszych rejonach świata, tuż na archipelagu położonym na północ od Starego Kontynentu, znaleźć można trzy kraje utrzymujące kontakt ze swoimi sąsiadami zza morza. Jeden z nich, Kraj Zimy, ze wszystkich zdaje się być miejscem najbardziej surowym. Nie jednak przez panujący klimat, który nie należy do najgorszych, a zamieszkującą tam ludność słynącej z krwi na swych własnych rękach. Wojownicza nacja, która walczy nie tylko z mroźnymi, niewybaczającymi zimami, ale często też z sąsiadami wyznającymi bardziej pokojową politykę.
Położenie geograficzne
Fuyu no Kuni zajmuje drugą największą wyspę w północnym archipelagu wraz z pobliskimi lądami - położoną na wschodzie Shiroijimą mieszczącą największą część populacji kraju, oraz dużo mniejszą Sorajimą mieszczącą się pomiędzy Same no Kuni a Haru no Kuni. Stanowią one, poza stałym lądem dwa najważniejsze rejony. Wyróżnia się jeszcze dwie wysepki mieszczące się daleko na północy w połowie drogi do Kraju Rekinów. Zarówno Mamorujima oraz Kōgekijima są praktycznie niezamieszkałe przez żadnych stałych mieszkańców, a przy ubogiej faunie i florze stanowią miejsce stacjonowania patroli w tamtejszych punktach. Powierzchnia Kraju Zimy jest bogata tak samo w szczyty górskie, jak i w kotliny, doliny rzek oraz płaskie tereny zdatne do uprawy. Największe pasmo górskie ciągnie się przez cały główny ląd, oddzielając południowe tereny od centralnej części kraju. Podczas gdy latem i wiosną panują niezbyt wysokie temperatury, tak zimą spadają drastycznie, naprzykrzając się tutejszej ludności. Klimat na południu jest dużo bardziej akceptowalny, charakteryzując się najbardziej zbalansowaną pogodą oraz warunkami sprzyjającymi uprawom. Jest to powód, dla którego niemal wszyscy mieszkańcy skupieni są w tych rejonach, pozostawiając północne tereny samym sobie. Duża część z nich, przykryta lodem i śniegiem, nie gości żadnych zwierząt czy roślin, a na jeszcze większej nie postała ludzka noga.
Fauna i Flora
Północne tereny pokryte są praktycznie przez większość czasu śniegiem. Panuje tam ujemna temperatura, a zwierzęta nie są tak liczne. Można tam spotkać polarne gatunki niedźwiedzi, czy wilków - osiągających w Fuyu no Kuni niebywałych rozmiarów - lisów, czy też zwierzyny łownej. Zwierzęta te żywią się głównie mniejszymi gatunkami bądź mchami, porostami oraz jagodami niewielkich krzewinek rosnących często w towarzystwie ogromnych, starych iglaków. Centrum wyspy jak i południe cechuje się łagodniejszym klimatem, co też przekłada się na większe bogactwo gatunkowe. Wachlarz jest dość szeroki - głównie spotyka się dziki, zające oraz sarny, a w przydomowych zagrodach słychać gdakanie kur, gęsi czy świnie: nic, co by wykraczało poza typowy, domowy inwentarz. Popularne w rejonie lasy liściaste rosną w sąsiedztwie krzaków jagód i truskawek, a zioła i grzyby używane są szeroko w medycynie jak i w kulinariach.
Gospodarka
"Silna gospodarka" i "Fuyu no Kuni" nie jest czymś, co powinno stać obok siebie w jednym zdaniu. Ludy Kraju Zimy były zbyt długo podzielone między sobą, tocząc wojny i wydzierając wzajemnie tereny, by w pełni mógł rozwinąć się wszelaki przemysł. Ostatecznie więc Fuyu no Kuni nie jest miejscem, które miałoby cokolwiek do zaoferowania sąsiadom na tym polu. Więcej więc sami skupują, niż sprzedają, jednak przez swą politykę podbojów niewiele osób chce z nimi handlować. Dużą większą część dóbr pozyskują więc z rabunku i grabieży sąsiadów wykorzystując do tego swoją flotę. Jest to podyktowane nie tylko chciwością i rządzą krwi, ale potrzebą zaopatrzenia się na surową zimę. Dwie pory roku mieszkańcy przygotowują się do niej, jak mogą, albowiem ta nawiedzająca Fuyu no Kuni nie wybacza błędów czy niedbalstwa w tej kwestii. Ludzie starają się o jak największe plony, zarzucają najobszerniejsze sieci czy zapuszczają się w najgłębsze drzewostany, byle tylko zaopatrzyć się w jedzenie i równie cenne skóry. Mniejszą wagę przykłada się do górnictwa, które pozwala zaopatrzyć mieszkańców w przyzwoitą ilość żelaza. Wraz z dominującym drewnem i kamieniem, stanowi jeden z trzech głównych surowców wykorzystywanych w produkcji narzędzi. Chociaż nie są one najlepszej jakości, spełniają postawioną przed nimi rolę.
Samui Machi - stolica oraz architektura
Ciężko mówić w Kraju Zimy o faktycznych miastach z "krwi i kości". Stolica więc, podobnie jak reszta aglomeracji, funkcjonuje oficjalnie jako wioska - największa w Fuyu no Kuni, umiejscowiona na południowym wybrzeżu. Stanowi nie tylko główny punkt wymiany handlowej, chociaż w większości jest to handel wewnętrzny, jak również największy garnizon. Budynki w większości budowane są z drewna i kamienia. Dwuspadowe, najczęściej parterowe bądź jednopiętrowe, podczas gdy siedziba samego Hakushaku składa się z ogromnej hali biesiadnej o wysokim sklepieniu, drewnianych balkonach oraz pomieszczeniach na tyłach stanowiących kwatery prywatne, do których nikt prócz odpowiednich osób nie ma dostępu. Główna część zaś, jako miejsce na wpół publiczne, stanowi miejsce biesiad, większych imprez oraz ważniejszych narad, na które przygotowana jest nie tylko główna hala, ale bardziej ustronne pomieszczenie na tyłach budowli. W innych domostwach wyróżnia się zaś duża izba w samym centrum, w której płonący ogień ogrzewa cały budynek. Jako jedyna wioska w kraju, Samui Machi może pochwalić się fortyfikacjami. Drewniane z dodatkiem kamieni różnej maści osłaniają ów miejsce z trzech stron, a port zaopatrzony we flotę chroni stolicę również od strony morza. Stolica ozdobiona została również drewnianymi posążkami przedstawiającymi bogów, bóstwa i bożków, w jakich wierzy tutejsza ludność.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Kraj Zimy przez wiele stuleci nie należał miejsca bezpiecznego, ani tym bardziej zjednoczonego pod jednym władcą. Jeszcze do niedawna tutejsze wioski funkcjonowały jako samodzielne państwa regularnie prowadzące ze sobą wojny o ziemię, dobra naturalne czy o samą dominację. Dopiero jeden z Hakushaku - Bussho Hayami zdobył na tyle potężną pozycję i sławę, że zdołał zjednoczyć wszystkie wioski. Nastały czasy wewnętrznego pokoju, a polityka Hayamiego zyskała sobie rzeszę popleczników. Zamiast jednak walczyć między sobą, Bussho zaczął prowadzić agresywną politykę wobec państw sąsiednich, napadając i grabiąc niezabezpieczone linie brzegowe i wzbogacając własny kraj. Wojska mordują i plądrują nowe ziemie, a ci, których nie zabiją, trafiają w niewolę i zostają zwożeni do Kraju Zimy. Największy opór stawia Kraj Rekinów i port, który chociaż jest jedyny, został ufortyfikowany. Wraz zaś z naturalnymi barierami pod postacią gór sprawia, że technicznie jest to jedyne nabrzeże, na których wojownicy z Kraju Zimy nie położyli swych rąk.

Tutejszy lud jest krzepki, rosły i wytrzymały. Pomimo braku shinobi, każdy obywatel jest od małego szkolony w korzystaniu z maczug, młotów, toporów czy drewnianych tarcz, nie dając taryfy ulgowej nikomu podczas nauki. Mężczyźni, dzieci, kobiety - wszyscy potrafią się bronić i toczyć walkę z potencjalnym nieprzyjacielem, przez co chociaż brakuje ninja, to każdy obywatel traktowany jest jako część armii. Prócz walki na lądzie, ważnym elementem jest również bitwa na morzu. Wielu wojowników przyuczanych jest więc żeglugi, a charakterystyczne drakkary przyozdobione po bokach malowanymi, drewnianymi tarczami i galionem w kształcie patronującego bożka budzą strach w sercach wielu mieszkańców terenów przybrzeżnych.

W mniejszych miejscowościach nie idzie dostrzec strażników. Wszelakie spory i zatargi rozstrzygane są "na własną rękę" pomiędzy mieszkańcami. W większych aglomeracjach rolę sędziego przyjmuje tamtejszy Hakushaku. Stanowią prawo. Są prawem. Wszelakie sprawy są przez niego rozsądzane, a podjęta decyzja - niemal święta.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Obywatele kraju wyróżniają się postawną budową ciała - efektem ciężkich, fizycznych treningów, rozpoczynanych już w młodym wieku. Mężczyźni często zapuszczają gęste, długie brody, a ich głowy nierzadko zdobią długie włosy powiązane w warkocze. Nierzadko też wygalają część głowy, bądź obcinają się na łyso. Oprócz tego ich twarze oraz inne części ciała często pokryte są tatuażami, a podczas ruszania w bój - barwami wojennymi. Blizny i trwałe uszkodzenia nie są niczym obcym, zaś w tutejszej kulturze stanowią powód do dumy niż coś, z czym należy się kryć.

Mieszkańcy są bardzo skorzy do bitki i łatwo stają się agresywni. Potrafią mordować z zimną krwią, a widok śmierci stał się standardową częścią dni codziennych, przez co nawet dzieci nie są przez nią ruszane w jakikolwiek sposób. Podczas biesiad zaprawianych hektolitrami alkoholu potrafią się dobrze bawić, posiadając własne przyśpiewki często rozbrzmiewające zarówno w wioskach czy w czasie bitem. Charakterystyczną ich cechą jest jednak brak jakichkolwiek manier - przekleństwa, jedzenie gołymi rękami, głośne bekanie, czy nawet seks przy ludziach to dla nich coś wyjątkowo normalnego. Często występuje tu również poligamia, czy też szybkie porzucanie dotychczasowych związków. Można by rzec, że są panami własnego życia i nie pozwalają, by jakiekolwiek z góry narzucane im konwenanse dyktowały im, jak mają je przeżyć.

Równouprawnienie w Fuyu no Kuni stanowi kwestię bardzo sporną. Chociaż sam w sobie nie istnieje, a mężczyźni zdecydowanie dominują na każdym polu, sam Kraj Zimy rządzi się bardzo prostym prawem, które jest w stanie w pewnych wypadkach przechylić szalę na rzecz poszczególnych reprezentantek. Mianowicie - kto jest silniejszy, ten rządzi. Przedstawicielki płci pięknej, które obejmują urzędy typowo męskie, nie robią tego ze wzgląd na "ładne oczy", a faktyczną siłę budzącą lęk w sercach nawet największych wojowników.

Wierzenia tutejszej ludności są niesamowicie rozbudowane. Wierzą oni w 44 bogów, a także 9 różnych światów połączonych ze sobą przed wielkie drzewo, stanowiące główną oś świata. Wszelakie święta i obrzędy nastawione są głównie na wybłaganie na Siłach Wyższych obfitych zbiorów i połowów, czy pomyślności w nadchodzących bitwach. W ofiarach składane są żywe zwierzęta, które są zabijane na cześć bóstw, często w dość brutalny sposób. Zawsze przeprowadzane w nocy, a prócz złożenia bóstwom zwierzyny, ofiarowane jest im życie jednego z chętnych uczestników. Wykąpany, z pomalowanym ciałem i ubrany w odświętne odzienie zostaje poświęcony wraz z innymi darami, a krew wypływająca z poderżniętego gardła zbierana jest do misy, z której następnie upijają łyk uczestnicy obrzędów.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 13:49 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 3 razy.
Zablokowany

Wróć do „Fuyu no Kuni - Kraj Zimy”