• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Tori no Kuni - informacje o kraju

Ciepły i wilgotny klimat pozwoliło zarówno Tori, jak i Ishi no Kuni stać się niewielkim pasmem zieleni oddzielający Kraj Ziemi od Kraju Wiatru. Krótkie trawy Tsuchi nabierają koloru stając się siedliskiem większej gamy zwierząt, w tym żab lubianych przez tutejsze bociany. Wiele ciepłolubnych, latających stworzeń wije gniazda w tutejszych zaroślach i drzewach dające nie tylko schronienie, ale również kojący cień w cieplejszych porach roku. Ze względu na większą ilość drewna, ozdabiają one w większej mierze proste, kamienne budynku złożone to z ciemnych, szarych skał czy - bardziej popularnego na południu kraju - jasnego piaskowca. Tam też można napotkać wysokie palmy w okolicach rzek i jezior przecinających tereny blisko Kraju Wiatru. Bardziej zielone centrum jest również najbardziej zaludnione, a systemy irygacyjne pozwalają na lepsze spożytkowanie ziem, zwłaszcza tych bardziej ubogich, sadząc na nich mało wymagające zboża. Wiele ludzi hoduje wraz z kurami również bażanty i pawie, których pióra są dość popularne w wykorzystaniu przy tutejszych ozdobach czy ubiorze.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Tori no Kuni - informacje o kraju

Tori no Kuni | Kraj Ptaków鳥の国
StolicaOtaru
Daimyō???
Wioska ninjaBrak
Jedno z trzech państw znajdujących się pomiędzy Krajem Ziemi, a Wiatru. Ze względu na swoje położenie został w ogromnej mierze zdewastowany, a duża część lasów porastających krainę została zmieciona przez walczących. W pierwszych tygodniach stanowił obraz, jak ostania wojna skrzywdziła nie tylko ludzi, ale też liczne zwierzęta zamieszkujące Stary Kontynent. Chociaż stolica została w dużej mierze odbudowana, ekosystem dale zmaga się własnymi problemami. Ludzie zaś próbują odzyskać co się da, jednocześnie próbując bronić się przed bandytami nieczującym na swych plecach dłużej wzroku sprawiedliwości.
Położenie geograficzne
Ciepły i wilgotny klimat pozwoliło zarówno Tori, jak i Ishi no Kuni stać się niewielkim pasmem zieleni oddzielający Kraj Ziemi od Kraju Wiatru. Tymczasem słowo "niewielkim" nabrało jeszcze większego znaczenia po Wielkiej Wojnie, gdzie duża część łąk, lasów czy pól przestało istnieć. Żyzne niziny i pagórki stoją splądrowane ze wszystkiego, co miały do zaoferowania. Tam zaś, gdzie dalej istnieje w miarę nienaruszony ekosystem, można znaleźć obecnie większość gatunków ptactwa i zwierzyny. Częste deszcze na wschodzie niesione są znad Ame no Kuni, podlewając mijane tereny i obniżając temperatury, które sukcesywnie podbijane są przez ciepły wiatr znad Kaze. Przez to przez cały rok na terenie kraju jest dość parno, a niebo przecinają błyskawice. Rzecz jasna są rejony cieplejsze i zimniejsze. Te pierwsze są blisko granicy z Krajem Wiatru, gdzie roślinność zamienia się pierw w stepową, a następnie krajobraz przekształca się stopniowo w pustynię. Pasma tutejszej roślinności wcinają się miejscami w Kraj Wiatru, przez co granica pomiędzy piaszczystymi terenami, a tymi porośniętymi krótką trawą nie jest idealnie widoczna. Północno-wschodnie tereny są przyjemniejsze pod względem warunków, jednak częste burze i deszcze sprawiają, że mają również swoich przeciwników. Ziemie te są często zimą skute lodem, który mieszkańcy posypują solą i piaskiem w obawie o własne, biedne kości.
Fauna i flora
Większość ocalałych lasów znajduje się w okolicach Otary oraz w pobliżu Kraju Kamieni, za którym granicami sytuacja ma się dużo gorzej niż w Tori no Kuni. Niewielkie leśne plamy można spotkać również w innych miejscach kraju, jednak są one mniejsze i chociaż stanowią dalej habitat niektórych zwierząt, będą potrzebowały długich wieków do powrotu do swojej dawnej świetności. Nie mniej wiele odmian sikorek, wróbli, skowronków czy szpaków znalazło się na skraju wymarcia lub na dobre przestały istnieć. Te najbardziej popularne znalazły tymczasem schronienie w innych miejscach, w tym w samej stolicy. Nad zbiornikami dalej można spotkać czaple, żurawie czy nawet flamingi. Bliżej Granicy z Tsuchi i Ishi widuje się większe drapieżniki pokroju orłów i sokołów. W lasach widuje się niedźwiedzie i dziki, obecnie jednak rzadziej o rysie czy gepardy buszujące na południu. Pod znakiem zapytania stanęły surykatki zapuszczające się na ów tereny oraz wilki, które zdają się być coraz to bardziej wypierane przez kojoty grasujące pomiędzy Tsuchi oraz Kaze.
Gospodarka
Pod względem gospodarczym Kraj Ptaków nieco wybija się na tle innych państw. Żyzne gleby pozwoliły na rozwój rolnictwa, które zdominowały uprawy kukurydzy. Dużo większą wagę przykłada się do hodowli ptaków ozdobnych, które pióra wykorzystywane są do produkcji ozdób. Chociaż rzecz jasna istnieją farmy skupiające się na zwierzętach bardziej użytecznych pod względem żywności, a pola nie są obsiane jedynie jednym gatunkiem roślin, tak najważniejszym elementem jest Ptasia Akademia - miejsce, gdzie szkolone są ptaki mające pełnić różne funkcje, a których ceny pozwalają na bezproblemowe funkcjonowanie państwa pod względem finansowym. Większość tresowana jest jako ptasia poczta bądź ptaki tropiące. Najdroższe przygotowywane są do walki i stanowią niemałe zagrożenie dla osób nieprzygotowanych do walki z tak niestandardowym przeciwnikiem. Ptaki bojowe są specjalnie hodowane i wyselekcjonowane, a same w sobie potrafią posiadać chakry nie mniej niż przeciętny Chūnin.
Otaru - stolica oraz architektura
Ptasie miasto w ptasim kraju. Na nizinach otoczonych niewielkim, rzadkim lasem wybudowano miasto z myślą o latających przyjaciołach. Kamienne, wysokie wieże wykończone drewnem posiadają miejsca, gdzie jaskółki mogą spokojnie uwić sobie gniazdo bez obaw o własne bezpieczeństwo, a karmniki porozwieszane przy domach stanowią stołówkę dla sikorek i mniejszych ptaków. Budynki w większości posiadają własne podwórka, a dzięki byciu wybudowanym w dużym rozstawieniu, poruszanie się przez miasto jest może i dłuższe, ale przyjemniejsze i pozbawione wpadania na przypadkowych ludzi. Drzewa różnego kalibru dekorują przestrzeń, dając schronienie nie tylko ptakom, ale również chroniąc przed gorącem mieszkańców.. Miasto to chociaż przyciąga oko, rzuca się również "w nos". Nie jest najczystszym miejscem, będąc poznaczonym ptasimi odchodami. Osoby rezydujące w Otaru od lat, przyzwyczajeni do takiego stanu rzeczy, nie widzą w nim nic złego. Na obrzeżach miasta wznosi się Ptasia Rezydencja - pałac zamknięty w złotej, oszklonej klatce, stanowiący dom tutejszego Feudała. Innym miejscem godnym uwagi jest Ptasia Akademia - szkoląca nie tylko najlepszych ornitologów, cieszących się szacunkiem, ale też cenioną w wielu miejscach, zwłaszcza w wioskach ninja, ptasią pocztę. Niektóre gatunki szkolone są również bojowo.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Ostatnie wydarzenia na arenie międzynarodowej sprawiły, że Tori no Kuni mogło spokojnie poczuć oddech śmierci na karku. Ogromne zniszczenia w całym kraju sprawiły, że wszyscy skupieni są na tym, co dzieje się na ich własnym podwórku. Jest to też powód, dla którego polityka międzynarodowa została zamrożona w miejscu po wojnie i nikt nie kwapi się, by to obecnie zmieniać. Brak realnego zagrożenia ze strony "zwycięzców" oraz pozbycie się problematycznych ninja dało miejsce na spojrzenie ku własnym terenom i przeznaczenie pozostałych funduszy do odbudowy kraju.
Kultura - religia, święta, kuchnia
Kultura nie różni się szczególnie niczym od innych rejonów. Silna wiara w Raijina na północy koegzystuje wraz z wyznawcami Amaterasu czy Susano na południu i kapliczki wszystkich trzech można spotkać na terenach całego kraju, acz w poszczególnych rejonach widać faworytów. Dość bliskie koegzystowanie wśród skrzydlatych przyjaciół sprawiło, że mieszkańcy kraju postrzegają ich nie gorzej jak istoty ludzie. Utarło się też, że każda szanująca się rodzina ma własnego ptaka, często własnoręcznie tresowanego i puszczanego samopas przez cały dzień. Jest to zwyczaj szczególnie obecny w Otaru.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 13:47 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 4 razy.
Zablokowany

Wróć do „Tori no Kuni - Kraj Ptakow”