Renkinjutsu | Alchemy錬金術
Dziedzina odpowiadająca za tworzenie różnego rodzaju specyfików. Od lekarstw na truciznach kończąc. Przygotowanie specyfiku nie jest problemem, wymaga odpowiedniego miejsca, składników, oraz narzędzi. Przyjmuje się iż każdy alchemik zawsze ma dostęp do tego, co potrzebuje w celu przygotowania specyfiku.
Tworzenie specyfików
W celu stworzenia specyfiku, należy mieć założony swój temat w kuźni w dziale "Zaakceptowane" nazwany [Kuźnia]Imię i Nazwisko postaci. Następnie z rozwiniętą dziedziną Renkinjutsu możemy zgłosić swój specyfik poprzez założenie nowego tematu w dziale kuźni, zgodnie ze wzorem podanym poniżej. Koszt stworzenia specyfiku, a także jego ranga, są ustalane na podstawie możliwości jakie on gwarantuje, względem bardziej konwencjonalnych metod działania jakimi są jutsu. Ocenie w kwestii zarówno ceny jak i rangi specyfiku podlegają trzy główne czynniki, te są ze sobą dość mocno powiązane:
Efekt: Prawdopodobnie najbardziej istotna kwestia. Jak działa specyfik czy też może raczej, co w ostateczności robi on osobie która została nim potraktowana? Jak silny jest to efekt względem tego, co moglibyśmy uzyskać za pomocą Jutsu? Czy zabija on po prostu ofiarę? A może jedynie wpływa pozytywnie na jego samopoczucie i pomaga zwalczyć ból? Pamiętać należy że wszelkie efekty zmieniające bezpośrednio statystyki, wymagają od postaci posiadania atutu wrodzonego Mistrz Alchemiczny.
Działanie: Kiedy wiemy już co chcemy żeby ostatecznie nas specyfik czynił, należy też zadać sobie pytanie jak szybko będzie to robił i w jaki konkretnie sposób. Jest znacząca różnica między specyfikiem działającym błyskawicznie zaraz po podaniu, a czymś co będzie potrzebowało godzin by zasiać spustoszenie w ciele przeciwnika. Równie istotny jest sposób aplikacji, długość utrzymania się specyfiku czy czas trwania samych efektów.
Przeciwdziałanie: Ostatnim istotnym czynnikiem jest możliwość przeciwdziałania specyfikowi. Tutaj najbardziej kluczową rolę odgrywa to, jak on dokładnie wygląda, smakuje czy pachnie. Wbrew pozorom łatwiej namówić kogoś do wypicia czegoś, co pachnie jak syropek na kaszel niż czegoś co capi i wygląda jak zawartość latryny. A może to bezwonny i bezbarwny gaz? Tego typu istotne elementy mają znaczący wpływ na siłę specyfiku.
Wiedząc już jak specyfik działa, moderator może zabrać się za wycenę oraz ocenę, takiego specyfiku. Dla ułatwienia graczy, warto założyć iż każdemu z wymienionych czynników moderator przydzielić może rangę od D do S, a następnie wyciągając z tego średnią, ustalić rangę samego specyfiku. Cena specyfiku w zależności od rangi wynosi zwykle około:
Efekt: Prawdopodobnie najbardziej istotna kwestia. Jak działa specyfik czy też może raczej, co w ostateczności robi on osobie która została nim potraktowana? Jak silny jest to efekt względem tego, co moglibyśmy uzyskać za pomocą Jutsu? Czy zabija on po prostu ofiarę? A może jedynie wpływa pozytywnie na jego samopoczucie i pomaga zwalczyć ból? Pamiętać należy że wszelkie efekty zmieniające bezpośrednio statystyki, wymagają od postaci posiadania atutu wrodzonego Mistrz Alchemiczny.
Działanie: Kiedy wiemy już co chcemy żeby ostatecznie nas specyfik czynił, należy też zadać sobie pytanie jak szybko będzie to robił i w jaki konkretnie sposób. Jest znacząca różnica między specyfikiem działającym błyskawicznie zaraz po podaniu, a czymś co będzie potrzebowało godzin by zasiać spustoszenie w ciele przeciwnika. Równie istotny jest sposób aplikacji, długość utrzymania się specyfiku czy czas trwania samych efektów.
Przeciwdziałanie: Ostatnim istotnym czynnikiem jest możliwość przeciwdziałania specyfikowi. Tutaj najbardziej kluczową rolę odgrywa to, jak on dokładnie wygląda, smakuje czy pachnie. Wbrew pozorom łatwiej namówić kogoś do wypicia czegoś, co pachnie jak syropek na kaszel niż czegoś co capi i wygląda jak zawartość latryny. A może to bezwonny i bezbarwny gaz? Tego typu istotne elementy mają znaczący wpływ na siłę specyfiku.
Wiedząc już jak specyfik działa, moderator może zabrać się za wycenę oraz ocenę, takiego specyfiku. Dla ułatwienia graczy, warto założyć iż każdemu z wymienionych czynników moderator przydzielić może rangę od D do S, a następnie wyciągając z tego średnią, ustalić rangę samego specyfiku. Cena specyfiku w zależności od rangi wynosi zwykle około:
D ~300 || C ~600 || B ~900 || A ~1.200 || S ~1.500
Zarówno na cenę jak i rangę specyfiku mogą ale nie muszą wpłynąć dodatkowe czynniki.Kupno specyfików
Prawie każdy zaakceptowany specyfik trafia od teraz do sklepu. Specyfiki w sklepie, kupowane są za jedną dawkę, za to też cena podana jest na każdym konkretnym specyfiku. Twórca specyfiku za stworzenie go, otrzymuje Ryo pozwalające mu na zakup trzech dawek po pełnej cenie specyfiku, za każdy specyfik który stworzył. Użytkownicy Renkinjutsu posiadają jednak dodatkowe benefity. Mogą oni bowiem wydać PT by w pełni opanować recepturę takiego specyfiku i tym samym, zyskują możliwość tworzenia go za połowę ceny tego, co podane jest w sklepie dla zwykłych użytkowników.
Wyjątkiem od tego są wszystkie specyfiki które wpływają bezpośrednio na statystyki postaci, te trafiają bezpośrednio do kuźni gracza i tylko on może tworzyć opracowany przez siebie specyfik - chociaż inni gracze, mogą zrobić specyfiki o podobnym działaniu - za taki specyfik gracz nie dostaje wynagrodzenia pieniężnego, przygotowując go gracz płaci 100% jego ceny a nie 50% jak w przypadku tych ogólnodostępnych oraz nadal musi wykupić recepturę za PT.
W wyjątkowych sytuacjach moderator kuźni może zadecydować że jakiś specyfik jest zbyt niestandardowy lub potężny by trafiać do sklepu i tym samym, nawet jeśli nie wpływa on na statystyki postaci, będzie potraktowany tak jak one, podlegając tym samym zasadom.
Do działu z zaakceptowanymi tworami kuźni gracza, trafiają te specyfiki, na które wydał on PT
Wyjątkiem od tego są wszystkie specyfiki które wpływają bezpośrednio na statystyki postaci, te trafiają bezpośrednio do kuźni gracza i tylko on może tworzyć opracowany przez siebie specyfik - chociaż inni gracze, mogą zrobić specyfiki o podobnym działaniu - za taki specyfik gracz nie dostaje wynagrodzenia pieniężnego, przygotowując go gracz płaci 100% jego ceny a nie 50% jak w przypadku tych ogólnodostępnych oraz nadal musi wykupić recepturę za PT.
W wyjątkowych sytuacjach moderator kuźni może zadecydować że jakiś specyfik jest zbyt niestandardowy lub potężny by trafiać do sklepu i tym samym, nawet jeśli nie wpływa on na statystyki postaci, będzie potraktowany tak jak one, podlegając tym samym zasadom.
Do działu z zaakceptowanymi tworami kuźni gracza, trafiają te specyfiki, na które wydał on PT
Wzór specyfiku
Kod: Zaznacz cały
[title][/title]
[pic rank=][/pic]
[row=Koszt][/row]
[row title=Stack/slot][/row]
[description][/description]
- Nazwa - podawana w tagu title. Może, acz nie musi posiadać znaków kanji. Jeśli nie ma, należy zostawić samo "kanji="
- Grafika - nieobowiązkowa. W razie chęci wstawienia grafiki należy to umieścić w tagu picture i uzupełnić rangę. Gdy się nie wstawia, tag można w pełni usunąć
- Koszt - Ustala moderator kuźni
- Stack/slot - Ile dawek specyfiku zmieści się w slocie zwoju
- Opis - opis działania specyfiku. Należy w nim zawrzeć sposób użycia, sposób użycia, kolor, zapach, smak, sposób działania, czas od podania do rozpoczęcia działania, czas działania, potencjalne, naturalne antidotum.
Przygotowywanie antidotum
Większość osób biegłych w Renkinjutsu oraz Iryo ninjutsu posiada odpowiednią wiedzę i zdolności by z miejsca przygotować antidotum na trucizny. Tak długo jak gracz posiada Iryo Ninjutsu oraz Renkinjutsu na poziomie odpowiadającym poziomowi zastosowanej trucizny lub zebrało się dwóch graczy(Lub NPC) z których każdy spełnia jeden z warunków, wystarczy fabuła pod okiem MG celem odkrycia i stworzenia takiego antidotum które w późniejszym etapie użytkownik może zgłosić w kuźni - nie jest to jedynak wymagane by zastosować to na fabule celem uleczenia pacjenta.