• Ogłoszenia
  •  

    Kadra forum


    W przypadku pytań i niejasności, powyższe osoby z chęcią udzielą wszelakich odpowiedzi. Ze względu na fakt, że część administracji nie przebywa zalogowanymi przez cały czas na swoich kontach administratorskich, warto w profilu każdego z nich zapoznać się z zakładką "Połączone profile". Wsparcia można poszukiwać również wśród reszty kadry, bądź szukając odpowiedzi na MChacie/Discordzie. Warto jednak pamiętać, że to kadra forum posiada najbardziej dokładne informacje.

    Obecny rok: Jesień 162 rok


    Aktualności fabularnePrzedstawienie świataHistoria i chronologiaReputacja i BingoMapa świataInformacje o wioskachNiniejsze tematy stanowią podsumowanie aktualnej sytuacji fabularnej. Przedstawiają nie tylko realia, w jakich miejsce ma rozgrywka, ale również daje wgląd w przeszłe wydarzenia i sytuację w wybranych krajach, dzięki czemu łatwiej wdrożyć się w grę. Tematy te z czasem będą aktualizowane o nowe informacje, zmieniając się wraz z poczynaniami postaci.

    Kącik nowego gracza


    SamouczekRozwój i koszta chakryAtrybutyAtutyWzór Karty PostaciTransfer Kart PostaciSpecjalnie dla osób, które dopiero grę rozpoczynają, zebraliśmy wszystkie najważniejsze linki w jednym miejscu. Tak jak szybki dostęp do tematu rozwoju i atrybutów zapewne przyda się osobom na każdym etapie rozgrywki, tak samouczek zbiera wszystkie kluczowe informacje, porządkując je i oferując wszelakie objaśnienia zarówno dla osób zaznajomionym z realiami, jak i bardziej świeżym graczom.

    Nowości i ogłoszenia



    ADMINISTRACJA PRZYPOMINA o konieczności dostosowania nazwy konta do istniejących zapisów w regulaminie. Login konta = nazwisko i imię postaci. Administracja zastrzega sobie prawo do zmienienia nicków graczy wedle obowiązującego wzoru od 8.07.2021 bez wcześniejszego informowania pojedynczo właścicieli kont.

    [2022/09/08] Wydarzenie w Baibai ewoluowało! Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z jego nową, znacznie zmienioną wersją z wyjątkowymi nagrodami - Chapter I-B: Pod Rzekami Cieni. Zachęcamy też przy okazji do zapoznania się z nowym wydarzeniem wioskowym, o jakim informacje znajdziecie w temacie Aktualności fabularnych!
     

Oni no Kuni - informacje o kraju

Kraj położony na południowej wyspie, zajmujący jej duży, północno-wschodni skrawek. Jest to państwo górzyste, w dużej mierze oparte na skałach bazaltowych. Niemal w całości powstałe na złogach zastygłej lawy - pozostałości po starożytnych erupcjach tutejszych wulkanów. W tej chwili południe kraju pokrywają gęste trawy i krzewy a gospodarka rolna prężnie się rozwija. Gleby są bardzo żyzne dzięki minerałom jakie wyrzucił z siebie wulkan i morze zalewające gorejącą lawę. Północna część kraju, bliżej morza, jest bardziej zdradziecka. Czarne plaże pełne są urwisk i wystających z morza ostrych, czarnych skał. Wiele z nich schowanych pod wodą stanowi spore zagrożenie dla nadpływających statków sprawiając, że dopłynięcie na południową wyspę od strony Kraju Demonów jest mniej opłacalne, niż skierowanie statku bardziej na zachód. W lekkim oddaleniu od morza, na terenie o powierzchni około 2.500 kilometrów kwadratowych, znajduje się aktualnie nieaktywna kaldera superwulkanu. Miejsce to, mimo to, jest bardzo niebezpieczne i nazywane przez miejscowych Bramami Asury.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 664
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:

Oni no Kuni - informacje o kraju

#1

Oni no Kuni - Kraj Demonów鬼の国
StolicaAminepes
Daimyō???
Wioska ninjaBrak
Południowa wyspa stanowi dość specyficzne miejsce, pełne krajów wybijających się swą innością na tle tego, co czai się na Starym kontynencie. Podczas gdy pierwszy taki przylądek inności stanowi Kraj Mórz, położone dalej na sczerniałych, powulkanicznych ziemiach Oni no Kuni zdaje się idealnie wpasowywać w nazwę własnej "nacji". Zamknięte społeczeństwo nie przepuszczające przez granice nikogo: ani podróżnych z innych zakątków świata, ani własnych obywateli chcących opuścić kraj. Bardzo religijne państwo oddające cześć wznoszącemu się na ich terenach wulkanowi, będącego przyczyną wielu krwawych i niehumanitarnych praktyk. Kraj Demonów jest, w rzeczy samej, wypełniony pomiotami z głębi piekieł - i wszystkie wyglądają jak ludzie.
Położenie geograficzne
Kraj położony na południowej wyspie, zajmujący jej duży, północno-wschodni skrawek. Jest to państwo górzyste, w dużej mierze oparte na skałach bazaltowych. Niemal w całości powstałe na złogach zastygłej lawy - pozostałości po starożytnych erupcjach tutejszych wulkanów. W tej chwili południe krainy pokrywają gęste trawy i krzewy, a gospodarka rolna prężnie się rozwija. Gleby bardzo żyzne dzięki minerałom, jakie wyrzucił z siebie wulkan i morze zalewające gorejącą lawę. Północna część kraju, bliżej morza, jest bardziej zdradziecka. Czarne plaże pełne są urwisk i wystających z morza ostrych, czarnych skał. Wiele z nich schowanych pod wodą stanowi spore zagrożenie dla nadpływających statków sprawiając, że dopłynięcie na południową wyspę od strony Kraju Demonów jest mniej opłacalne niż skierowanie łodzi bardziej na zachód. W lekkim oddaleniu od morza, na terenie o powierzchni 2.500km2, znajduje się aktualnie nieaktywna kaldera superwulkanu. Miejsce to, mimo to, jest bardzo niebezpieczne i nazywane przez miejscowych Bramami Asury. Znajduje się tutaj wiele gorących źródeł, jednakże ulatniający się z nich siarkowodór w towarzystwie dwutlenku siarki, nie zachęcają do kąpieli.
Fauna i flora
Dominują gatunki górskie jak kozy, owce, lamy czy alpaki. To na hodowli właśnie tych gatunków skupia się rolnicza kasta tego państwa. W niżej położonych partiach kraju, na południu, spotkać można średniej wielkości ssaki jak bobry, rysie czy sarny. Dominuje ptactwo nadmorskie składa się z mew i rybołowów, a w środku kraju można upatrywać gołębi czy słowników. Flora skupia się na krzewinach, trawach i rzadki, pomniejszych drzewach. Zapewne byłoby pod tym względem dość biednie gdyby nie uprawy słonecznika i winogron, które kultywuje tutejsza ludność. Dieta składa się z potraw ziemniaczanych - przy widocznej dominacji batatów - oraz ryb i małży poławianych przez zaznajomionych z terenami rybaków. W głębi lądu dietę urozmaicają też wina, prażony słonecznik czy mięso upolowanych zwierząt, które jest niestety całkiem drogie i tylko wyżej postawione jednostki mogą sobie na to pozwolić.
Gospodarka
W Oni no Kuni społeczeństwo jest dość wyraźnie podzielone na ludność wiejską - która chociaż jest respektowana przez resztę, musi liczyć się jednak z mniejszą swobodą i wieloma zakazami, jak zakaz polowania. Duża część z nich nigdy nie jadło czerwonego mięsa, gdyż zakaz polowań i zaporowe ceny im to uniemożliwia. Natomiast dostęp do ryb, darów ziemi i mleka ich zwierząt jest jak najbardziej zapewniony. Każda sztuka inwentarza jest dokładnie liczona i raportowana, by przypadkiem żadnemu nie przeszło przez myśl, by spróbować mięsa własnych zwierząt. Prawnie cała fauna na wyspie należy do pana i władcy tych ziem, a wieśniacy mają je jedynie wydzierżawione. W zamian za zajmowanie się zwierzętami, dostają futra, mleko i inne dobra. Na dodatek hodujący zwierzynę zwolnieni są z części podatku od zagospodarowanej ziemi. Wieśniak, który jedynie prowadzi zbiory batatów, a nie ma na posesji alpak czy innych zwierząt, zapłaci większy podatek, ponieważ jego praca mniej daje władcy, niż praca tego, który zwierzęta na swych ziemiach ma. Na terenie kaldery można też natknąć się na kopalnie obsydianu, gdzie majętni panowie, nie przejmując się życiem pracowników, próbują wzbogacić się na tym wartościowym minerale.
Aminepes - stolica oraz architektura
Wielka metropolia zbudowana w centrum kraju u styku nieco bardziej roślinnych części kraju, a Bram Asury po drugiej stronie miasta. Przy samym wejściu na tereny kaldery superwulkanu znajduje się świątynia zbudowana w całości z obsydianu, gdzie panuje Wielki Kapłan. Po drugiej stronie miasta zaś znajduje się pałac władcy. Zbudowany z bazaltu, marmuru i obsydianu opływa przepychem, a jednocześnie budzi strach patrząc się na strzeliste, czarne wieże połyskujące groźnie w promieniach słońca. W centrum miasta znajduje się "Hotszplaf" - główna siedziba Gwardii Królewskiejm a jednocześnie największe więzienie w kraju. Wielu mogłoby się zdziwić więzieniem tak blisko ważnych instytucji państwowych, ale nie ci, którzy choć raz przeszli obok. Zawodzenie i wycie umiejscowionych tam ludzi słychać całymi dniami, a nie jeden powie, że lepsza już śmierć niż trafienie do Hotszplafu. Na obiekt ten składa się pięć budynków. Największy z nich, kwatery główne, to pomieszczenia biurowe gwardii, ich pokoje oraz stołówka. Obok znajduje się arena przypominająca Koloseum, na której, ku uciesze tłumu, walczą na śmierć i życie skazańcy. Uzbrojeni jedynie w obsydianowe noże wtopione w ich dłonie ścierają się z postawionym przeciw nim przeciwnikiem. Przegrany umiera, zwycięzca - również. Różnica jest jednak taka, że rodzina przegranego zostaje wybatożona za wstyd, jaki ten przyniósł ojczyźnie. Za kwaterą główną i areną znajduje się "więzienie". Kwadratowy budynek wypełniony klatkami, w których siedzą zamknięci więźniowie. Klatki mają 2x2x2 metry, nie pozostawiając skazańcom zbyt wiele miejsca. Ostatnie dwie lokacje znajdują się za więzieniem. Od zachodu natknąć się można na kaplicę. Tam więźniowie chodzą na modlitwę oraz nauki. Wpajane im jest jeszcze raz oddanie państwu i to właśnie stamtąd najczęściej słychać przerażające wrzaski, gdy Gwardia wymyśla coraz to nowsze sposoby zaprezentowania więźniowi, dlaczego się mylił i nie powinien już tak postępować. Bardziej na wschód zaś położony jest wrzący basen, będący zwykłą dziurą w ziemi wypełnioną magmą. Służy jako zsyp na zwłoki lub do pozbycia się więźniów, dla których już nie ma nadziei - czyli takich, których torturowaniem Gwardia już się znudziła. Generalnie nikt raczej z Hotszplafu nie wychodzi. Rocznie zwalniają może 1-2 osoby. Są to wyjątkowi szczęśliwcy, najbardziej oddani mieszkańcy kraju. Rzecz jasna - po indoktrynacji.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Największą władzę posiada kasta królewska. Tak jak Feudał stoi na samym szczycie, bardzo wieloma swobodami cieszy się Wielki Kapłan oraz Gwardia Królewska, siejąca największy terror w kraju. Tymczasem w relacjach międzynarodowych, Kraj Demonów stara się utrzymywać stosunki ciepłe, acz odznaczające się neutralnością. Nie szukają sobie wrogów, jednocześnie siejąc propagandę, jakoby na terenach Oni no Kuni było lepiej, niż w rzeczywistości. Nie wchodzą nikomu w drogę i tego samego oczekują od innych, nie pozwalając nikomu mieszać się w politykę swojego kraju. Nie mniej mieszkańcy, którym udało się zbiec z Oni no Kuni do innych krain działają na niekorzyść dla tworzonego przez tamtejszy rząd obrazu na arenie międzynarodowej.
Kultura - religia, święta, kuchnia
Religia Kraju Demonów kręci się wokół wulkanu, w którym to według ich wierzeń mieszka bóg - Brahna. Mistyczny, ognisty gigant, który onegdaj spalił wrogów narodu wybranego, a z jego ognistej posoki wylanej po walce z innymi bogami uformował się ich kraj. Na czele religii stoi Wielki Kapłan, któremu służy garstka pomniejszych kapłanów. Co roku wulkanowi składane są ofiary z dziewic. Dokładnie tyle ich zostaje zrzuconych do przepływających gdzieniegdzie rzek lawy, ile razy zatrząsnął się wulkan w roku poprzednim. Jeśli nie zatrząsnął się wcale - składają w ofierze tyle dziewic, ile lat w roku poprzednim ukończył władca. Ze względu na dość radykalne poglądy i podejście do życia codziennego, kapłani dbają by o to, by wrogie ideologie nie przeniknęły do ciemnych rozumów mieszkańców kraju. Z tego powodu od małego wpaja im się nienawiść do obcych - mimo, że samo państwo prowadzi względnie przyjazne kontakty z innymi krajami, ograniczając jedynie możliwość wstępu na teren państwa - a także wszelakich przejawów niesubordynacji. Tym jest chociażby nieuprawniony wstęp na teren kraju - lub wyjazdu z niego - które bardzo dotkliwie się karze. Na straży tego surowego prawa stoi Święta Gwardia Królewska. Składa się wyłącznie z mężczyzn odzianych w charakterystyczne, czarne mundury. Wyszukują każdego heretyka, szpiega lub osobę łamiącą prawo, po czym robią z niego przykład dla ludu. Z tego powodu publiczne egzekucje są na porządku dziennym zwłaszcza, że Gwardia wpierw karze, a potem ewentualnie zadaje pytania. Jeśli człowiek w wiosce został posądzony o kontakty z obcymi i wymianę kulturową, lepiej zabić całą wioskę, nie tylko jego. Cała gwardia to wyszkoleni w używaniu Katonu ludzie, wręcz mistrzowie sztuki władania ogniem i torturowania za jego pomocą innych. Krążą też plotki, że są wśród nich ci, którzy władają lawą.

Pośród kasty mieszczańskiej panuje prawdziwy kult pracy. Każdy musi pracować, najlepiej jak najszybciej, jak najciężej i jak najwięcej; od rana po samą noc. Od małego dba się, by dzieciom wpajać oddanie władcy i pracę ku czci pana tych ziem i kraju. Ci, którzy nie pracują, pracują za wolno, lub głośno wyrażają niezadowolenie z miejsca i warunków pracy, muszą liczyć się z różnymi represjami, takimi jak wykluczenie społeczne, batożenie, marsz pokutny, przypalanie członków rodziny czy sprzedaż w niewolę do pracy w kopalniach obsydianu. Najwyższą kastę kraju stanowią władca kraju, kapłani wulkanu i święta Gwardia Królewska. Nie dotyczą ich żadne prawa, które dotyczą innych poddanych. Gwardia Królewska może w teorii zrobić wszystko, łącznie z masowym mordem, i ujdzie im to na sucho jeśli dadzą "dobre" wytłumaczenie. Tym zaś natomiast najczęściej jest lenistwo pracujących, bluźnierstwo wobec władcy, kraju i religii czy spożywanie mięsa czerwonego.
Zablokowany

Wróć do „Oni no Kuni - Kraj Demonów”