KlasyfikacjaSHIKEI SEPPUN, Kontrola Chakry
PieczęcieWąż → Szczur → Wół
KosztStandardowy
ZasięgNa siebie
WymaganiaFuuinjutsu B, Ninjutsu B, Kuchiyose: Raikō Kenka, Gyaku Raiko Kenka
Technika ta pozwala na przeskoczenie między ciałami, które jest prawie niezauważalne. Ciała te należy przechowywać zapieczętowane w zwoju do którego mamy dostęp, inaczej uległyby uszkodzeniu. Nieużywane i niezapieczętowane ciała ulegną degradacji. Po śmierci ciało rozsypuje się w pył. Obserwatorzy działania techniki widzą dziwne zawirowanie wokół postaci używającej Shiki Tenshin.
Posiadając rangę A w Shikei Seppun proces zamiany ciał jest tak szybki, że widoczny jest on jako drobne drgnięcie postaci.
Posiadając rangę S w Shikei Seppun można pominąć wszystkie pieczęci, jednak kumulowanie czakry zajmuje tyle ile ich złożenie.
Posiadając Sennina Shikei Seppun oraz Kontrole Czakry 10 podmiana ciał zachodzi natychmiastowo, czas kumulowania czakry jest równy złożeniu jednej pieczęci.
Wrodzona zdolność do wyczuwania chakry. Aby wykrywać chakrę, postać musi się w tej kwestii skoncentrować i złożyć pieczęć. Dłuższa koncentracja lub próba robieniu wielu rzeczy naraz może skończyć się potężnym bólem głowy i krwawieniem z nosa. Im dłużej się skupia i koncentruje, tym większy zasięg i dokładność wykrywanej chakry.
Na zasięg wpływa również poziom Kontroli Chakry użytkownika. Jest możliwe wykrywanie bez pieczęci, jednak jest to ciężka sztuka i wymaga posiadania KC rozwiniętego minimum na poziom 7. Zasięgi wtedy nie są również takie imponujące. Wielkie kumulacje chakry, takie jak Bijūdama lub Bijū, jesteśmy w stanie wykryć bez problemu z około kilometra nawet bez składania pieczęci i niezależnie od naszego poziomu KC.
Od 6 rangi w KC możliwe jest wykrywanie jutsu. Łatwiej jest wykrywać techniki ofensywne, jak np. kula ognia, a bardzo trudno techniki bardziej subtelne np. Fūinjutsu. Jeżeli obserwujemy czyjś układ chakry, od tego poziomu wykryjemy też, gdy miesza on ją do jakiegoś jutsu.
Dodatkowo wykrywanie chakry ze złożoną pieczęcią nas kosztuje. Jest to koszt o wysokości połowy techniki B. Możliwe jest zapamiętanie chakry, jednak potrzebny jest do tego dłuższy kontakt z taką osobą. Przyjmujemy że 3 dni spędzone w towarzystwie tej osoby wystarczą na zapamiętanie. Wyjątkiem jest charakterystyczna chakra osoby np. Jinchūriki. Zdolność ta nie jest jednak idealna. Ma problemy z działaniem w tłumach, utrudniając precyzyjne określenie chakry konkretnych osób. Łatwiej wykryć jednak osoby zapamiętane i te z nietypową chakrą.
Dodatkowo osoby wyjątkowo utalentowane w tym zakresie posiadają możliwość rozróżnienia żywiołów chakry, jakimi dana osoba włada, jak bardzo na wykrywaniu musi się koncentrować, jak łatwo rozpoznać chakrę w tłumie czy wykryć sensora, kiedy on nas wykryje. Wymaga to jednak bardzo dużo treningu i uwagi (misja/fabuła po Biegłości związane ze zdolnościami sensorycznymi).
Ranga KC | Zasięg bez pieczęci | Zasięg z pieczęcią |
1 | - | - |
2 | - | 5 |
3 | - | 10 |
4 | - | 20 |
5 | - | 40 |
6 | - | 60 |
7 | 2 | 120 |
8 | 5 | 200 |
9 | 8 | 350 |
10 | 12 | 500 |
Postać rozwinęła swój zmysł sensoryczny na tyle, że jest w stanie wyczuwać konkretne żywioły, które rozwinęli w sobie otaczający go ludzie. Żywioły są wyczuwalne dopiero, kiedy zostaną opanowane, chociaż w niektórych wypadkach da się wyczuć naturalną predyspozycję.
Poznane żywioły: Suiton, Futon, Katon, Doton, Raiton
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Klonująca, Ninjutsu Czasoprzestrzenne
PieczęciePtak → Smok → Baran → Wół → Pieczęć Klonowania
KosztStandardowy A + chakra dzielona równo pomiędzy oryginał i kopie
Połowiczny B utrzymania od klona, płacone przez stworzone kopie
Zasięg---
WymaganiaSennin Ninjutsu, Hiraishin no Jutsu, Kage Bunshin no Jutsu, oryginał ma na sobie nałożoną pieczęć Hiraishina
Jest to technika będąca połączeniem dwóch bardzo potężnych dziedzin ninjutsu - technik klonujących oraz czasoprzestrzennych. Jutsu to polega na stworzeniu specjalnego klona, który podczas tworzenia kopiuje także pieczęć niezbędną do techniki Hiraishin no Jutsu. Kopia ta bazuje na Kage Bunshin no Jutsu, a utworzony klon ma dokładnie takie same właściwości jak w wyjściowej technice, z tym, że posiada nałożoną pieczęć. Dzięki utworzeniu takiego specjalnego klona, użytkownik (oraz jego klony mogące wykonać odpowiednią technikę) mogą przenosić się do niego zgodnie z zasadami techniki Hiraishin no Jutsu, do znaku na nim skopiowanego. Podczas takiej teleportacji użytkownik teleportuje się bezpośrednio tuż obok klona, maksymalnie w odległości równej długości ramienia postaci, w dowolnym miejscu dookoła niego - na nim, pod nim, obok - tylko jeśli przestrzeń jest wolna. Nie możemy za pomocą tej techniki pojawić się w ziemi lub np. pod stopami klona, jeśli ten stoi na gruncie.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu można utworzyć klony tylko przy pomocy Pieczęci Klonowania.
Tego nie użyłem daje na potrzeby sprawdzającego:
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Klonująca
PieczęciePieczęć klonowania
KosztChakra dzielona równo pomiędzy oryginał i kopie
standardowy D utrzymania od klona (minimum 3) płacone przez stworzone kopie
Zasięg---
Wymagania---
Jedna z najdoskonalszych technik klonowania, niosąca nie tylko dodatkowe możliwości, ale również ryzyko. Po złożeniu jednej pieczęci nasze pokłady chakry dzielą się równo pomiędzy wszystkie stworzone kopie. Są w stanie wykonywać techniki oparte na chakrze, jak również zadawać fizyczne obrażenia. Posiadają też wszelakie atuty, jakie posiada oryginał. Skopiowany zostaje także ekwipunek, z wyłączeniem zwojów z zapieczętowanymi przedmiotami lub technikami, zaawansowanych technologicznie urządzeń, przedmiotów o unikatowych właściwościach (np. unikaty) oraz przedmiotów jednorazowego użytku. Klon taki
nie ma też dostępu do technik powiązanych z klanem bądź limitami krwi. Prócz klasycznych ograniczeń posiadanych przez
klony, znikają one w przypadku straty przytomności przez twórcę lub w momencie jego zaśnięcia bez względu na to, czym zostało spowodowane. W zamian za to, są w stanie podróżować samodzielnie na dłuższe dystanse, a zdobyte przez nie informacje i doświadczenia wracają podczas ich zniszczenia do twórcy.
W przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca jedynie 20% pozostałej u kopii chakry, przez co technika jest niebezpieczna dla osób o jej zbyt małej ilości. Podczas utrzymywania klonów, ilość chakry pozostała u oryginału po dokonaniu podziału traktowana jest jako jego nowa, maksymalna jej ilość. Przez to, jej drastycznie pomniejszona ilość nie wpływa negatywnie na shinobi. Każdy klon po zniszczeniu pozostawia po sobie kłębek dymu, który może być zarówno przydatnym narzędziem, jak i utrudnieniem w zależności od sytuacji.
Na randze A Ninjutsu można dzielić chakrę dowolnie pomiędzy klony, jednak każdy z nich musi posiadać jej minimum 500.
Na randze S Ninjutsu można dzielić chakrę dowolnie pomiędzy klony, jednak każdy z nich musi posiadać jej minimum 250.
Na randze S Ninjutsu oraz posiadając Specjalizację w Ninjutsu można dzielić chakrę dowolnie pomiędzy klony, jednak każdy z nich musi posiadać jej minimum 100.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 6 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 35% pozostałej u kopii chakry.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 7 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 50% pozostałej u kopii chakry.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 8 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 60% pozostałej u kopii chakry.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 9 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 70% pozostałej u kopii chakry.
Posiadając Kontrolę Chakry na poziomie 10 w przypadku zniszczenia lub odwołania klona, do oryginału wraca 80% pozostałej u kopii chakry.
KLON:
KlasyfikacjaNinjutsu, Technika Transformacji
PieczęciePies → Dzik → Baran
KosztStandardowy
ZasięgNa siebie
Wymagania---
Technika transformacji polega dokładnie na tym, co głosi nazwa. Po złożeniu pieczęci pojawia się niewielka chmurka białego dymu, która na moment otacza postać ninja. Po opadnięciu zaś - wygląd tego zostaje całkowicie odmieniony. Technika ta rządzi się jednak kilkoma zasadami, które sprawiają, że jest ona skuteczniejsza. Im lepiej znamy cel, w jaki chcemy się zamienić, tym bardziej dokładna transformacja. Im lepsza i dokładniejsza wizualizacja, tym łatwiej zmylić przeciwnika. Modyfikacji podlega również głos, jednak nie takie rzeczy jak zachowania czy charakter. Jakiekolwiek doznane obrażenia są w stanie rozproszyć transformację, co następuje po krótkiej chwili po otrzymaniu ciosu. Istnieje również ograniczenie co do wielkości celu, w jaki można się zamienić. Henge jest w stanie dodać nam lub odjąć kilkanaście centymetrów. Nie więcej, nie mniej. Niemożliwe jest więc zamienienie się w skrajnie małe czy duże obiekty. Nie zyskamy też właściwości takowych, bowiem zmienia się tylko nasz "wygląd", a nie fizjonomia. Zamieniając się w ptaka nie polecimy, a zamieniając w rekina - nie będziemy w stanie oddychać pod wodą.
KlasyfikacjaNinjutsu, Transformacja Kształtu
PieczęciePtak → Świnia → Pies → Smok
KosztStandardowy
ZasięgBezpośredni
Wymagania---
Znakomita technika szpiegowska. Tworzy ona maskę twarzy pokonanego przeciwnika lub chętnego towarzysza. Idealna do zwiadu lub infiltracji. Niestety po trafieniu naszej twarzy, na której jest technika maska ulega zniszczeniu. Jutsu można dezaktywować poprzez "zerwanie" maski z twarzy.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu można ukraść również głos naszej ofiary.
Czakra:
Zmiana ciała Suiton -> Doton, Futon, Katon
Oryginał: 7875 - 2500 - 75(sensor) - 30(zmiana ciała) = 5270
Klon: 2500 - 75(1/2B) - 150 = 2275