KlasyfikacjaKyūjutsu, Styl walki
Wymagania---
Styl walki oparty o Kyūjutsu, który przede wszystkim stawia na szybkostrzelność użytkownika oraz refleks. Wraz z nabytym treningiem przez lata - postać jest w stanie wypuszczać dużą ilość strzał w krótkich odstępach czasu.
Dotyczy to posługiwania się łukami refleksyjnymi (o mniejszej wadze oraz sile wyrzutu pocisków), toteż tylko tych łucznik może używać efektywnie. Skupia się na częstym wystrzeliwaniu pocisków zasypujących wroga bez względu na jego pancerz - z nadzieją, że też może go trafi w odsłonięte części ciała. Nie jest to wypuszczanie strzał z pełną koncentracją na największe odległości niczym snajper w armii, a sprawa wydobycia oponenta zza ukrycia oraz podziurawienia go w miarę możliwości tam, gdzie się da. Nie oznacza to jednak, że nie potrafi wypuszczać pojedynczych strzał z dokładnością, a kwestia pojedynkowania się na nieco mniejszym dystansie niż zasięg większości łuków (dla pełnej skuteczności oraz używania potencjału częstego strzelania).
Posiadając rangę B w Sokudo No Ko użytkownik jest wprawny w trzymaniu strzał przy łuku, przez co znacząco skraca czas do ponownego napięcia łuku.
Posiadając rangę A w Sokudo no Ko użytkownik z niezwykłą wprawą i szybkością jest w stanie nałożyć strzałę na łuk niezależnie od tego czy znajdują się one w kołczanie, przy pasie, w dłoni czy są wbite w ziemię.
Posiadając rangę S w Sokudo no Ko oraz Szybkość równą bądź większą od przeciwnego łucznika użytkownik jest w stanie wystrzelić strzały nawet dwa razy szybciej od niego, tak długo, jak styl przeciwnika także nie skupia się na szybkostrzelności.
Posiadając Specjalizację w Sokudo no Ko użytkownik bez problemu jest w stanie posłać za jednym naciągnięciem łuku do dwóch strzał jednocześnie.
KlasyfikacjaBukijutsu, Styl Walki
Wymagania---
Styl walki, który polega na walce toporem. Może być to zarówno topór jedno- jak i dwuręczny. Cała istota oraz prostota tego stylu wynika z użycia całości broni oraz ataków zawsze w punkt, w odpowiednim momencie. Może nie jest najbardziej efektowny, ale w zamian jest ultra efektywny. Nie ma tutaj miejsca na męczenie się ponad miarę. Każdy adept tego stylu walki wie, że zbędne ruchy tylko narażają na szybsze padnięcie w walce. Dlatego styl walki ten polega na w miarę sprawnym blokowaniu przeciwnika przy użyciu całości broni, a następnie wybrania momentu do najlepszej kontry. Użytkownicy tego stylu często kończą pojedynek jednym albo dwoma silnymi uderzeniami, które wykorzystują przewagę toporów w zadawaniu silnych ciosów, które są niezwykle ciężkie do zablokowania siłowo - często lepiej ich unikać niż chociażby próbować zablokować. Do tego adepci tej sztuki używają w walce całej broni. Nie liczy się tutaj samo ostrze, a dosłownie wszystko. Bok może służyć za świetny obuch, a trzonkiem można doskonale złamać komuś rękę. Walki jeden na jednego są faktycznie priorytetem tego stylu walki, ale nie można mu odmówić doskonałej kontroli tłumu w walce grupowej, gdzie wykorzystując przewagę wagi oraz zasięgu topora można zrobić potężne spustoszenie, jeżeli przeciwnicy są nieuważni. Odcięcie komuś głowy, czy innej kończyny przy tym stylu walki zdaje się równie proste jak połamanie zapałki. Ważne jest również to, że styl ten polega na sprawnym używaniu topora w jednej oraz w obu rękach.
Posiadając Siłę na poziomie 6 użytkownicy tego stylu są w stanie wykonywać w miarę sprawne uniki, co sprawia, że stają się większym zagrożeniem w walce.
Posiadając Siłę na poziomie 8 można bez problemu walczyć toporem dwuręcznym w taki sam sposób, jakby był on jednoręczny.
Posiadając biegłość Oburęczność można sprawnie walczyć dwoma toporami jednocześnie, tak długo jak są one traktowane jako jednoręczne.
KlasyfikacjaFūinjutsu, Bukijutsu, Kenjutsu, Shurkienjutsu, Styl walki
WymaganiaFūinjutsu rangi B
Pieczętowanie samo w sobie może być sztuką trudną, jednak niemal każdy może się tego nauczyć. Odpowiednie wykorzystanie samych zwojów w ogniu walki? Taka sztuka wymaga już sporego doświadczenia. Odpowiednie żonglowanie posiadanymi przy sobie zwojami, szybkie ich zwijanie i rozwijanie. Odpieczętowanie odpowiedniego w danym momencie ekwipunku tak, by skontrować działania wroga bądź też zaskoczenie go zapieczętowanymi rzeczami. By dokonywać tego wszystkiego, unikając przy tym wrogich ataków i mając baczenie na całe pole potyczki, trzeba posiadać odpowiednie umiejętności. A te nie przychodzą znikąd. Aby skutecznie wykorzystywać zwoje i zapieczętowany w nich ekwipunek potrzebne jest doświadczenie z samą dziedziną Fūinjutsu, znajomość posiadanego oręża, narzędzi i ukrytych pułapek, które wykorzystujemy. Jednak zdobycie tych wszystkich umiejętności i wiedzy pozwala na dużo skuteczniejszy "taniec" ze zwojami, szybsze dostosowanie się do warunków pojedynku, co z kolei pozwala na znaczną elastyczność podczas samej walki czy szybką wymianę wykorzystywanego arsenału. Niestety, styl sam w sobie, choć może zaskoczyć innych wojowników, nie pomaga w wyspecjalizowaniu się w jednej konkretnej sztuce walki, skupionej na konkretnej broni.
Posiadając rangę B w Sukurōru no shikata oraz Refleks 6 użytkownik jest w stanie "żonglować" zwojami, dowolnie je zmieniając bez ryzyka, że te mu wypadną bądź wybierze inny w ferworze walki.
Posiadając rangę A w Sukurōru no shikata użytkownik jest w stanie kontrolować kolejność odpieczętowywanych przedmiotów, pozwalając wykonać bardziej precyzyjną ofensywę.
KlasyfikacjaKenjutsu, Styl Walki
Wymagania---
Styl walki korzystający z krótkich ostrzy (długość do 60 cm), takich jak Tantō lub Wakizashi. Charakterystyczną cechą jest wykonywanie szybkich cięć lub pchnięć o niewielkiej sile. Styl wykorzystuje szybkość oraz refleks użytkownika, by w walce w zwarciu zapewnić sobie przewagę, dzięki licznym i celnym ciosom oraz unikom nie pozwalającym na otrzymanie obrażeń. Rany zadawane podczas korzystania z takiej metody walki zazwyczaj są lekkie, jednak po otrzymaniu ich odpowiedniej ilości przeciwnik szybko może zostać zneutralizowany, dzięki ich skumulowanemu efektowi. Styl ten najlepiej sprawdza się podczas walki w pomieszczeniach lub miejscach, gdzie ograniczona jest ilość przestrzeni dookoła.
Posiadając Refleks na poziomie 7 lub wyższym użytkownik jest w stanie wykonywać niewielkie zejścia lub wygięcia ciała jako uniki, jednak w praktyce prawie się nie przemieszczając, przez co lepiej wykorzystuje niewielkie przestrzenie.
Posiadając rangę A Tanken-Ryū użytkownik ma odpowiednie doświadczenie i obycie z krótkim orężem, by łatwiej zadawać ciosy o zwiększonej szansie na trafienie w punkty krytyczne. Może również walczyć dwoma krótkimi ostrzami na raz. Sprawność takiej walki jest oczywiście lepsza, jeśli posiadamy biegłość Oburęczności.
Posiadając rangę S Tanken-Ryū użytkownik przy wykonywaniu cięć jest w stanie przyłożyć ostrze do ciała i "przedłużyć" cięcie, sprawiając, że rana będzie zwyczajnie większa i bardziej krwawić, aniżeli gdyby wykonane było zwykłe cięcie.