Regulamin forum
Osoby odpowiedzialne za forum
Administracja forum to nie tylko osoby z granatowym nickiem. Są to również wszelacy Moderatorzy pilnujący porządku w odpowiednich działach forum, jak również wybrane przez nich do pomocy osoby czy Mistrzowie Gry - osoby, które z własnej inicjatywy podjęły się prowadzenia wątków innym graczom. Lista najważniejszych osób znajdujących się na najwyższych szczeblach hierarchii znajduje się w tym temacie, będąc uzupełnianym i aktualizowanym w przypadku zmian kadrowych.
Postanowienia ogólne
- Forum oparte jest na mandze i anime Naruto autorstwa Masashi Kishimoto. Część wydarzeń została jednak zaadaptowana do poprawnego działania forum, zmieniając je lub rozbudowując wedle zamysłu administracji.
- Prawo do gry na forum posiada każdy, kto zapoznał się z niniejszym regulaminem.
- Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany i rozbudowy regulaminu, jeśli uzna to za stosowne. Zmiany takie, gdy nastąpią, będą zakomunikowane wszystkim użytkownikom w wybrany przez administracje sposób.
- Zabrania się reklamowania innych forów w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
- Językiem „urzędowym” na forum jest polski.
- Wszelkie treści rasistowskie, nazistowskie, czy godzące w czyjąś godność są zabronione w każdej formie, a administracja ma prawo wyciągać wobec takowego zachowania konsekwencje. To samo tyczy się celowego obrażania innych użytkowników forum.
- Administracja ma prawo zwrócić uwagę i domagać się zmiany zamieszczonych przez użytkownika treści, jeśli nie są zgodne z ogólnymi zasadami rozumu i godności człowieka lub swą formą psują strukturę forum np. w formie za dużych obrazków rozciągających stronę.
- Administracja nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane przez użytkowników forum.
Konto
- Login konta = nazwisko oraz imię postaci. Ze względu na umieszczenie akcji fabuły w świecie opartym o japońskojęzyczny utwór, uprasza się, w miarę możliwości i dla zachowania klimatu oraz przejrzystości, o zachowanie wspomnianej kolejności. Nie ma wymogu trzymania się jednak konwencji używania tylko i wyłącznie imion japońskobrzmiących, zwłaszcza tworząc postacie z Nowego Kontynentu. Jedyny wymóg w ich kwestii to by imiona nadawane postaciom nie były obraźliwe.
- Na jednym koncie można posiadać maksymalnie jedną postać.
- Wyjątkiem są sytuacje, które ze względów fabularnych zostaną zaakceptowane przez Moderatorów Kart Postaci oraz Głównego Mistrza Fabularnego. Takim przykładem może być np. Sakon i Ukon.
- Na forum istnieje możliwość rezerwacji wizerunków. Zalecamy zapoznać się z tematem.
- Konto powinno posiadać avatar przedstawiający postać gracza. Jego wymiary to 175x300px. Podpis/sygnatura jest opcjonalna.
- Uprasza się, by avatary były wykonane w stylu manga/anime.
- Zakazuje się używania postaci z mangi i anime Naruto jako wygląd własnej postaci na forum.
- Po upłynięciu miesiąca realnego administracja ma prawo przenieść niedokończoną kartę do archiwum czy nawet usunąć konto w przypadku braku na nim jakiejkolwiek aktywności.
- Jeżeli gracz nie jest aktywny w tematach fabularnych przez miesiąc od swojego ostatniego posta w tychże, administracja ma prawo przenieść jego kartę postaci do archiwum.
- W przypadku zgłoszenia nieobecności jednak dalszym aktywnym przebywaniu na forum administracja ma prawo nie uznać zgłoszonej nieobecności oraz wyciągnąć konsekwencję w przypadku chęci wykorzystania zgłoszonej nieobecności w innym niż przewidzianym celu.
- Na forum istnieje możliwość zgłoszenia nieobecności. Jeżeli gracz ma pewność, że nie będzie w stanie uczestniczyć w rozgrywce przez dłuższy czas, ma prawo to zakomunikować. Prócz posta zgłaszającego, należy umieścić odpowiednią adnotację w podpisie. Pozwoli to uniknąć przypadkowego przeniesienia karty postaci do archiwum.
- Każdy gracz ma prawo do więcej niż jednej postaci, każdej posiadanej na oddzielnym koncie, zwanych w dalszej części regulaminu multikontami.
- Obecnej jeden gracz może mieć maksymalnie 2 dodatkowe konta. Limit ten może zostać zwiększony, przy użyciu Punktów Bonusowych, więcej informacji tutaj. Nie ma górnego limitu tak uzyskanych kont.
- Każde konto należy powiązać ze swoim głównym kontem w zakładce Twoje Konto.
- W przypadku prób tajenia faktu posiadania multikonta administracja ma prawo do wystosowania konsekwencji.
- Nasze własne MK nie mogą się spotkać wcale, nieważne co.
Rozgrywka
- Pieczę nad rozgrywką trzyma Główny Mistrz Fabularny wraz z wybranymi przez niego pomocnikami.
- Gra toczy się w wyznaczonych do tego działach fabularnych, stanowiących poszczególne lokacje.
- Gra opiera się na wymianie wiadomości tzw. postów pomiędzy graczami/MG, gdzie MG ocenia starania postaci i określa ich postęp.
- Post taki powinien zawierać minimum 5 pełnych linijek tekstu lub 800 znaków, będących odpowiednikiem ów pięciu linijek.
- Przejście postaci z jednego tematu fabularnego do innego powinno być zaznaczone na końcu ostatniego posta. Najczęściej robi się to, dodając skróty takie jak z/t (z tematu)
- Posty takie powinny być w języku zrozumiałym dla uczestników. Nie są zabronione wstawki z innych języków, jeżeli gracz uzna je za pasujące w danym miejscu.
- Co dzieje się na fabule, zostaje na fabule. Tak samo mają się relacje graczy poza grą. Przenoszenie relacji z jednego medium na drugie jest zabronione. Nieodgrywanie własnej postaci może zostać ukarane przez administrację bądź osoby do tego uprawnione np. Głównego Mistrza Fabularnego.
- Postać może zginąć - czy to przez podjęte złe decyzje, czy z powodu działań podjętych przez inne postacie.
Walki/Misje/Zdarzenia
- Pieczę nad walkami, misjami i zdarzeniami/eventami sprawuje Główny Mistrz Fabularny.
- Regulamin misji znajduje się w tym temacie.
- Temat szerzej opisujący eventy znajduje się w tym temacie.
- Na forum nie ma jasno określonego regulaminu walk. Istnieje jednak kilka wytycznych:
- Hide - ukryte akcje są zakazane. Wszystkie czyny postaci powinny zawierać się w poście. Wykorzystywanie wiedzy gracza na temat elementów, o których postać nie powinna mieć żadnej wiedzy, będzie karane przez Mistrzów Gry.
- Czas trwania czynności - w pełni zależny od Mistrza Gry prowadzącego starcie. On uznaje, ile trwają poszczególne czynności i kiedy "urwie" akcję.
- Walka - Mistrz Gry przedstawia swoje zasady, co by gracze mieli świadomość, na jakich warunkach rozgrywa się walka. Jedyną rzeczą wspólną jest kolejność postów, którą określa MG.
- Wynagrodzenie za walkę - ustalane tylko według opinii MG. Wynagrodzenie to jednak jest niewielkie, nieporównywalne do wynagrodzeń z misji/fabuły.
Kuźnia oraz dział technik
- Pieczę nad Kuźnią trzyma Główny Moderator Kuźni oraz wybrani przez niego pomocnicy.
- Regulamin Kuźni znajduje się w tym temacie.
- Pieczę nad działem Własne Techniki sprawuje Główny Moderator Technik oraz wybrani przez niego pomocnicy.
- Regulamin Własnych Technik znajduje się tutaj.
MChat
- Pieczę nad chatem sprawuje Główny Moderator Chatu oraz wybrani przez niego pomocnicy.
- Wszelkie treści rasistowskie, nazistowskie, czy godzące w czyjąś godność są zabronione w każdej formie, a administracja ma prawo wyciągać wobec takowego zachowania konsekwencje. To samo tyczy się celowego obrażania innych użytkowników forum.
- Wszelakie zachowanie toksyczne, gwałcące regulamin forum czy podważające istnienie rozumu i godności danej osoby karane będzie przez osoby trzymające pieczę nad chatem.
- Najlżejszą karę stanowi ostrzeżenie słowne. Jeżeli jednak osoby zajmujące się trzymaniem porządku na chacie uznają je za niewystarczające, mogą nałożyć na konto dodatkowe restrykcje.
System kar: bany i ostrzeżenia
- Na forum nie obowiązuje jeden, konkretnie rozpisany system kar i ostrzeżeń - ostatecznie i tak nie obejmie on zapewne wszystkich możliwych wykroczeń, a w części z nich przewidziane kary mogą przy opornych przypadkach być niewystarczające.
- Wykroczenia mniejszej wagi, niepsujące rozgrywki w sposób znaczny i wynikające przeważnie ze zwykłego zapominalstwa, najczęściej karane są jedynie słownym ostrzeżeniem. Jeżeli pomimo upomnienia osoba stara się "na siłę" kontynuować swoje postępowanie, możliwe jest wyciągnięcie innych środków.
- W przypadku wykroczeń większej wagi wpływające na jakość atmosfery panującej na forum administracja ma prawo posunąć się do nadania ograniczeń na konto - w większości na czas określony, rzadziej na stałe - lub całkowicie zablokować konto osoby niechcącej dostosować się do panujących na forum wytycznych.