• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Tsuchi no Kuni - informacje o kraju

Tsuchi no Kuni, lub jak niektórzy mają w zwyczaju je zwać, Kraj Ziemi, stanowił niegdyś jeden z Pięciu Wielkich Krajów Shinobi, będąc tradycyjnie postrzegane przez świat jako spokojne miejsce z wieloma udogodnieniami. Bogata baza rolnicza i górnicza Tsuchi no Kuni jest znana ze swojej rozbudowanej struktury. Tutejszy krajobraz jest dość surowy, z bardzo małą liczbą drzew, a horyzont, jak okiem sięgnąć, nieustannie przedzielają góry. Aktualna sytuacja po likwidacji Iwagakure w Tsuchi no Kuni jest stosunkowo… dobra. Tak jak wiele krajów zaczęło cierpieć na większe ataki bandytów, tak Daimyō Tsuchi zawarł umowę z samurajami z Tetsu no Kuni. Oni użyczali swojego ostrza ku obronie jego kraju, a on zapewniał im większą ilość materiałów potrzebnych do produkcji ich wyposażenia oraz lepszą reputację w pobliskich krainach.
Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Tsuchi no Kuni - informacje o kraju

Tsuchi no Kuni | Kraj Ziemi土の国
StolicaYanabe
DaimyōHirogo Masetsu
Wioska ninjaDawniej Iwagakure. Obecnie brak
Aktualna sytuacja po likwidacji Iwagakure w Tsuchi no Kuni jest stosunkowo… dobra. Tak jak wiele krajów zaczęło cierpieć na większe ataki bandytów, tak Daimyō Tsuchi zawarł umowę z samurajami z Tetsu no Kuni. Oni użyczali swojego ostrza ku obronie jego kraju, a on zapewniał im większą ilość materiałów potrzebnych do produkcji ich wyposażenia oraz lepszą reputację w pobliskich krainach. Tak jak dalej często można spotkać bandytów, tak równie często można spotkać samurajów patrolujących Tsuchi no Kuni. Daimyō Hirogo Masetsu nie zdaje się żałować swojej decyzji z rozbiciem Iwagakure i z niepewnością patrzy w stronę Kraju Deszczu.
Położenie geograficzne
Jedna z Pięciu Wielkich Nacji, której tereny leżą na północ od Kaze no Kuni. Ziemie Tsuchi znajdują się bliżej zimniejszych terenów, plasując się ze swoją szerokością geograficzną mniej więcej w tym samym miejscu, co Kraj Błyskawic. Granica wysunięta bliżej bieguna ciągnie się wzdłuż Kraju Gór, podczas gdy od zachodu rozciąga się Tanima no Kuni. Linia brzegowa tworzy zatokę na Morzu Chūshin usianą licznymi miastami portowymi. Tereny te są dużo bardziej nizinne od reszty kraju. Ujścia znajdują również liczne rzeki mające swe źródło nie tylko wśród wzniesień Kraju Ziemi, ale też na terenach sąsiednich państw. Im dalej w głąb lądu, tym więcej wyżyn, wzgórz i pasm górskich - z przewagą małych i średnich jak pasmo Shumisen na granicy z Kusa no Kuni. Tereny Kraju Ziemi są jednak wystarczająco rozległe i zalewane wodami tutejszych rzek, że możliwe staje się utrzymywanie wielu pól uprawnych, głównie skupionych na gatunkach dobrze znoszące niższe temperatury. Lata są stosunkowo chłodne przez wiatry nawiedzające krainę, co wraz z wysokościami oferowanymi przez Kraj Ziemi prowadzi do bardzo prostego nabawienia się poparzeń słonecznych. Północ kraju stanowi tereny obfite w deszcze, bardziej narażone na powodzie i podtapianie gruntów. Tymczasem południe należy do terenów bardziej jałowych i wyżynnych, pokrytych gdzieniegdzie krótką trawą. Gorące wiatry znad Kaze no Kuni stają się uciążliwe latem, a większość deszczowych chmur wylewa swoją zawartość nad krajami granicznymi, niewiele pozostawiając dla swojego większego sąsiada.
Fauna i Flora
Nizinne tereny pokryte są lasami mieszanymi, w większości wykarczowanymi na rzecz przygotowania ziem pod uprawy. Przetrzebiło to ilość zwierzyny w północnych rejonach kraju, jednak dalej można bez problemu spotkać dziki i lisy, podobnie jak zające, jelenie oraz sarny. Urbanizacja terenów nadmorskich wraz z rozwojem rolnictwa na tamtejszych terenach spodlało przetrzebienie naturalnych wrogów szopów, przez to te zaczęły dostosowywać się do warunków miejskich, notorycznie grasując po ulicach i kubłach na śmieci. Te spotykane w miastach nie są jednak agresywne, przyzwyczajone do obecności ludzi. Od wiosny do jesieni często spotykane są mewy, rzadziej pelikany wolące cieplejsze rejony. Bliżej gór swój habitat mają niedźwiedzie, rysie i żbiki. Te pierwsze często zajmują jaskinie wydrążone w stokach wzniesień, chociaż spotykane są też nory wykopane pod grubymi korzeniami drzew - najczęściej dębów, sosen i grabów. Wyższe partie gór zamieszkałe są przez kozy, chociaż od strony Tanima no Kuni podaje się również obecność niewielkiej ilości lam. Popularne stało się w ostatnich dekadach wypasanie owiec oraz baranów, głównie na ubój. Południe kraju, będące dużo cieplejsze i mniej żyzne, posiadają również mniejszą gamę gatunków. Są to przeważnie gryzonie jak szczury, myszoskoczki czy niektóre gatunki szynszyli. zamiast lasów łatwiej spotkać pojedyncze drzewa, podczas gdy reszta flory sprowadza się do obecności mało wymagających roślin i krótkiej, suchej trawy podlewanej od czasu do czasu skromnymi opadami deszczu. O tereny te zahacza kilka niewielkich rzek płynących z Kawa no Kuni oraz Kraju Dolin. Są jednak niewielkie o stosunkowo płytkim korycie, podczas gdy nurt wzbiera jedynie w porze deszczowej. Kraj Ziemi stanowi też jedno z nielicznych miejsc występowania brązowych krów o długiej sierści, wypasanych na stokach na granicy z Krajem Gór.
Gospodarka
Pasma górskie bogate są w granicy i marmury, jakie to Kraj Ziemi sukcesywnie wydobywa, przeznaczając na eksport. Na terenie krainy znaleźć można również kopalnie węgla, żelaza, srebra i soli. Dobra te wykorzystywane są zarówno przez mieszkańców Tsuchi, jak też handlowane do innych państw Starego Kontynentu. Dobrze wykształcony przemysł metalurgiczny oraz kamieniarski przynoszą zyski, plasując się w dochodach tuż przed zyskami ze sprzedaży plonów. Ze względu na chłodniejszy klimat sadzone są zboża radzące sobie z niższymi temperaturami. Często spotkać można pola wypełnione jęczmieniem jarym i owsem, który sadzony jest również na bardziej górzystych terenach. Popularne stają się uprawy gryki wykorzystywanej nie tylko na kaszę i mąkę; miód dawany przez tę roślinę jest najbardziej popularnym rodzajem w całym Tsuchi no Kuni, używanym zarówno w przemyśle cukierniczym, jak i jako słodzik. Południe kraju, mniej obfite w deszcze i charakteryzujące się ubogą glebą, nie leży i nie marnieje nieużywany. Ludzie zamieszkujący tamtejsze tereny sadzą mało wymagające żyto, proso i sorgo, nawadniając pola i odprowadzając wodę z oddalonych rzek. Przemysł tkacki zaopatruje się głównie w wełnę i len, rzadziej w bawełnę. Tak jak poletka lnu rzeczywiście występują w różnych rejonach kraju ziemi, tak bawełna jest towarem eksportowanym z innych, cieplejszych miejsc.
Yanabe - stolica oraz architektura
Chociaż samo Tsuchi no Kuni nie jest architektoniczną perłą - Yanabe stanowi namacalny dowód na to, że zdecydowanie Lordowi Feudalnemu powodzi się w sposób znaczny. Architektura całego kraju skupia się na wykorzystaniu kamienia, czasami wzbogacając powstałe konstrukcje złożone z kamiennych bloków o drewniane elementy, czy wykańczając zarówno deskami, jak i cegłą surowe wnętrza. Często wykute w ścianę początkowo wzbudzają podziw dla pracy ludzkich rąk, jednak w porównaniu ze stolicą - twory te są toporne w wykonaniu i pozbawione wdzięku. Widać niebywały koszt w wykonaniu. Nawet osoba niemająca większego pojęcia o architekturze, bez problemu stwierdzi, że budowle stolicy wyglądają smuklej, dostojniej i zwyczajnie "lepiej". Dachy dwu- i czterospadowe pokryte są wypalanymi dachówkami pomalowane na ciemnobrązowo, granatowo i czerwono, często obmywane deszczem niesionym z północnych rejonów kraju. Stanowcza większość budynków zawiera co najmniej dwa piętra - parter oraz dodatkową kondygnację, najczęściej służącą jako część mieszkalna. Parter z kolei przeważnie pełni funkcje handlowe i usługowe. Zarówno na parter, jak i na piętro prowadzą dwie, różne pary drzwi, a pomiędzy domami często widać jak nie uliczki prowadzące na prywatne podwórko, to kamienne schody prowadzące do drzwi ku wyższej kondygnacji. Szerokie, kamienne ulice bez problemu mieszczą tłumy przedzierające się głównymi ulicami, co jest istotne zwłaszcza w dni handlowe przypadające na poniedziałek i sobotę. Sposób budowania w ten sposób przyjął się również w innych miastach i miasteczkach, biorących Yanabe jako przykład, do jakiego winny dążyć.

Drewniane okiennice montowane są w środku domu, zastępując materiałowe zasłony i firanki. Często malowane są one z obu stron kolorowymi farbami. Ci bogatsi często pozłacają je na brzegach, wykorzystując do ich wykonania lepsze jakościowo drewno. Nikt jednak nie maluje na nich żadnych obrazów, stawiając na prostotę. Najczęściej ozdabiają je geometrycznymi wzorami oraz barwią w taki sposób, by te pasowały zarówno do fasady budynku, jak i wnętrza pomieszczenia. Popularne też w całym mieście jest ozdabianie wejść domów, jak i ulic roślinami. W całym Yanabe można spotkać rabatki kwiatów sadzonych w donicach i rozstawionych zarówno w zagłębieniach zrobionych dla nich w ziemi, jak i parapetach domów. Wnętrza tychże również prezentują się florystycznie, sadzając paprocie czy tworząc "lasy w butelce" o wysokości metra jako ozdoba mieszkaniowa.

Rzucając okiem ponad zabudowę miasta, można dostrzec stoki górskie rozciągające częściowo przy samym mieście. Miasto wybudowano w okolicy styku dwóch pasm, a usytuowanie sprawia, że widoczne są w oddali trzy, szumiące przez cały rok wodospady. Tworzą one za miastem ogromne jezioro, którego wody wypływają w kierunku Yanabe, ginąc w płytkiej, acz szerokiej rozpadlinie przecinającym miasto na pół. Przez Arakawe przebiegają trzy mosty łączące obie strony stolicy, w tym jeden prowadzący prosto do pałacu Daimyō - budowli nie rzucającej się początkowo w oczy, praktycznie wtapiającej się w krajobraz. Część niego jest dosłownie ze scalona ze zboczem góry, mieszcząc w sobie część pomieszczeń, jak i liczne balkony wychodzące zarówno na miasto, jak i trzy wodospady zalewające wodą jezioro Iwanashino. Chociaż z zewnątrz budowla nie tyle nie zachwyca, co nie rzuca się w oczy - w środku razi wszechobecnym przepychem. Drogie tapety ozdabiają ściany, kryształowe żyrandole oświetlają kręte korytarze, a drogie kamienie wtopione są niemalże w każdą powierzchnię i każdy przedmiot, od sztućców, po ramy obrazów i na drzwiach kończąc, stanowczo zaznaczając status i majętność pana tych ziem.
Iwagakure no Sato
Statusrozwiązana
Wioska Ukryta w Skałach stanowiła w ostatnich miesiącach swojego istnienia, wraz z pozostałymi osadami ninja, główny powód toczących się na kontynencie bitew, chociaż wraz z Liściem, wioska stała po stronie broniących się stron. Bez tego też Iwa znana była jako miejsce, gdzie "coś się dzieje". Bogowie nigdy nie byli nazbyt życzliwi dla Kamienia, co niektórzy zrzucają na niesprawiedliwą politykę wioski jeszcze za czasów Akatsuki wieki temu, odznaczającą się skłonnością do wbijania sojusznikom noża w plecy oraz sięgania po środki dyskusyjne. Chociaż jest to historia tak dawna, że głównie osoby zainteresowane przeszłością są z nią lepiej zapoznani, widmo karmy zdawało się wisieć nad wioską już do jej samego końca.

Ciężko do końca stwierdzić, co wywołało zresetowanie numeracji Kage. Wiadomo jednakże, że Shodaime Tsuchikage Nowej Generacji, Yōgan Tadaoki, pomimo utrzymania wioski w ryzach zapisał się w pamięci wielu dość dwojako. Niektórzy widzieli go jako przykład dobrego władcy, inni zaś - zarzucali mu niezdecydowanie i miękki charakter. Są też ludzie, którzy za jego największy błąd uważają polecenie przez niego na stanowisko Yondaime swojego wnuka. Człowiek z wizją i ogromnym pechem, który pomimo szczerych chęci zrobienia z Iwy potęgi spotkał się z niezadowoleniem ze strony własnych poddanych, głównie ze względu na jego bezkompromisowość i nieprzystępny charakter. Ostatecznie też po własnej dymisji podczas zaproponowanego przez niego głosowania na jednym z zebrań głów klanów, wydał rozkaz zabicia jednego genina z klanu Sabataya w akcie samosądu na nieobiecującym ninja, kradnąc jego wyjątkowe oczy i przywłaszczając je sobie. Pomimo prób zatajenia swojego czynu, następny Tsuchikage, z klanu zamordowanego shinobi, odkrył prawdę, w wyniku czego ten dokonał mordu na części rodziny nowego Cienia Ziemi, a następnie zdołał uciec, gubiąc pościg. Czyn ten zniesławił w oczach wielu ród Yōgan, a akcje Czwartego dodatkowo rozsierdziły panującego Feudała.

Znani Tsuchikage Nowej Generacji:
  1. [ Shodaime ] Yōgan Tadaoki
  2. [ Nidaime ] ???
  3. [ Sandaime ] ???
  4. [ Yondaime ] Yōgan Hyakuzawa
  5. [ Godaime ] Sabataya Shuten
Być może, gdyby ich Daimyō, Hirogo Masetsu, nie był rozzłoszczony już wcześniej na zniszczenia, jakie sprawiali, wioska dalej by funkcjonowała. Po wojnie decyduje on, że ma dość ich braku kompetencji i nakazał pozbyć się Iwagakure jako wioski, dając tydzień jej mieszkańcom na jej opuszczenie. Konkretne powody jego akcji nie są znane, jednak słuchy są, że wynikały one z braku kompetencji poprzednich Tsuchikage oraz chaos, jaki był bardzo charakterystyczny dla tej wioski. Przez cały tydzień wioska była pilnowana przez armię Daimyō wspieraną przez siły samurajów, jakich ściągnął z Kraju Żelaza. Większość ludzi preferowała opuścić swój dom w spokoju niż próbować walczyć po stratach, jakie odczuli na wojnie. Mieszkańcy Iwagakure również się więc rozeszli, z częścią wolącą trzymać się razem. Znaleźć sobie nowe miejsce i część Konoszan na pewno cechowało podobne podejście.
Polityka - wewnętrzna i międzynarodowa
Lord Feudalny ma władzę całkowitą, jednak otacza się, podobnie jak w innych krajach, świtą zaufanych doradców i specjalistów w różnych dziedzinach. Jakiekolwiek podejmie decyzje - są zasługą Daimyō. Złe decyzje - również. Jak jednak wiadomo, od każdej reguły jest wyjątek, a zarządzanie tak rozległymi ziemiami w pojedynkę jest niewykonalne. Przez to też Tsuchi no Kuni podzielone jest na mniejsze regiony zarządzane przez panów ziemskich na usługach Lorda Feudalnego. Wszelakie jednostki porządkowe również odpowiadają przed Feudałem - nawet Tsuchikage do momentu istnienia Wioski Ukrytej w Skałach, chociaż Iwagakure przez cały okres swego istnienia mogła cieszyć się dużą niezależnością oraz wsparciem ze strony najwyższego urzędu w państwie.

Po wojnie sytuacja polityczna na arenie międzynarodowej jest bardzo niepewna. Przed nią, Kraj Ziemi utrzymywał bliskie stosunki z Hi no Kuni, włączając się do koalicji, której częścią stały się również pomniejsze kraje. Wszystko po to, by powstrzymać ekspansję Sunagakure no Sato oraz Kraju Wiatru. Po niej jednak? Wszystkie kraje próbują podnieść się po wyniszczających walkach i ich długofalowych efektów związanych z pozbyciem się największych wiosek ninja ze swoich ziem. Można jednak rzec, że w kwestii tego problemu, Kraj Ziemi wybrnął najlepiej. Pomimo dość świeżych zatargów z samurajami Tetsu no Kuni, bo pozbyciu się ze swych ziem wioski ninja Daimyō odnowił z nimi relacje. Czyn ten, chociaż nie we wszystkich budzi entuzjazm, zdaje się być remedium na powojenne problemy. Bronią porządków w Kraju Ziemi w miejscu shinobi, dzięki czemu przestępczość nie jest w stanie rozwinąć skrzydeł. Pewnym niepokojem napawa jednak Kraj Deszczu. Niechęć do ninja sprawia, że obecność tamtejszej Ukrytej Wioski spędza sen z powiek Lorda Feudalnego nie wiedzącego, czego spodziewać się w przyszłości po Amegakure no Sato.
Kultura - wierzenia, święta, kuchnia
Nie ma jednej, dominującej religii czy wierzenia. Wszystko sprowadza się do tego, gdzie dana społeczność zamieszkuje, wpływów innych regionów, zajęć obywateli, jak i indywidualnego podejścia każdej osoby. Na północy, jak i przy terenach graniczących z Kusą i Ame częściej mówi się o Amaterasu, której kapliczki oraz niewielkie świątynie można spotkać na nasłonecznionych wzgórzach. W bardziej górzystych terenach popularniejszy jest Raijin, jednak w przeciwieństwie do obywateli Kaminari no Kuni, nikt nie utożsamia boga błyskawic z tamtejszym Lordem Feudalnym. Niektórzy nawet uważają to w pewien sposób za świętokradztwo, bo chociaż ludzie, zwłaszcza starej daty, nie mają problemu z daniem wiary boskim korzeniom swoich władców, tak nazywanie się jednym z głównych Panów Nieba brzmi niczym straszna herezja. Na południu, jak i w bardziej wietrznych miejscach Tsuchi no Kuni, ludzie wznoszą modły do Susano - boga utożsamianego z terenami Kaze, Suny i Sabaku, a jego kapliczki często schowane są na stokach górskich, gdzie halne wiatry dmą najgłośniej.

22 czerwca, będący świętem Amaterasu, jest obchodzony dużo mniej hucznie niż w Kraju Ognia. Ma to związek z mniejszą liczbą wiernych, zaś osoby liczące na dobrą zabawę wolą poświęcić tydzień na zabawienie za granicą. W Tsuchi natomiast dzień ten sprowadza się do krótkich mszy w większych świątyniach, przybrania miast na tę wyjątkową okazję, zaś miejscowo odbywają się niewielkie festyny rodzinne.

Z podobnie małym rozmachem traktuje się 15 marca. Burze wzmagające się na początku wiosny uważane są za nawoływania Raijina do świętowania i kiedy mieszkańcy Kaminari biorą sobie w sobie znanej części "do serca", tak na terenach Kraju Ziemi zamiast kolorowych karnawałów, pokazów i stoisk z jedzeniem, ludzie często ograniczają się do święcenia świecy w pobliskiej świątyni, wierząc, że ta ochroni domostwo przed zbłąkaną błyskawicą.

W górzystych częściach kraju dominują potrawy złożone z baraniny. Można również zauważyć, że w zależności od ukształtowania terenu, mieszkańcy inaczej podchodzą do tematu przypraw. Tereny położone nisko, blisko poziomu morza, charakteryzują się łagodną kuchnią, bogatą w gotowane warzywa. Im wyżej jednak, tym więcej mięsa można znaleźć na talerzu, a potrawy stają się wyjątkowo pikantne. Popularne są również ciasteczka na bazie miodu gryczanego, podawanych jako przystawka do obiadu.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2023, 13:50 przez Pingwinek Chaosu, łącznie zmieniany 3 razy.
Zablokowany

Wróć do „Tsuchi no Kuni - Kraj Ziemi”