• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Wprowadzone] Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Kurosawa Shin'ichi
Posty: 140
Rejestracja: 02 lip 2021, 19:32
Ranga: Samurai
Ranga dodatkowa: Żołnierka Nōjō no Kuni
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Techniki:
Bank:

[Wprowadzone] Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Witam Panów, Panie i Osóbki niebinarne.

Chciałabym dziś abyśmy pochylili się na chwilę nad techniakami robiącymi zbroje jak:

Kōton no Yoro:
► Pokaż Spoiler
Kōton no Yoroi | Steel Armor鋼遁の鎧
KlasyfikacjaKōton, Transformacja Natury
PieczęcieBaran → Pies → Wół → Byk → Tygrys
KosztPołowiczny rangi techniki + połowiczny za wytrzymałość stali na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaTechnika kosztuje 10PT
Sztandarowa technika użytkowników Kōtonu. Dzięki temu jutsu, członkowie klanu Kurogane są w stanie pokryć swoje ciało czarną stalą, czyniąc jego użytkowników o wiele wytrzymalszymi na polu walki. Wraz z większą biegłością w dziedzinie klanowej, możliwe staje się pokrycie większej powierzchni własnego ciała. Minusem jest jednak masa pokrywającego ni n metalu, która może przeszkadzać co słabszym ninja.

Koszt i pokryta powierzchnia zależne są od tego, na jakiej randze ją wykonamy. Poniższa rozpiska dotyczy pokrywanej powierzchni ciała:
  • E: połowiczny koszt rangi E na turę. Pozwala nam na pokrycie niewielkiego kawałka ciała jak np, paluszek;
  • D: połowiczny koszt rangi D na turę. Pozwala nam na pokrycie jednej kończyny jednocześnie;
  • C: połowiczny koszt rangi C na turę. Pozwala nam na pokrycie dwóch kończyn jednocześnie;
  • B: połowiczny koszt rangi B na turę. Pozwala na pokrycie czterech kończyn jednocześnie. Wymagania: Kōton B;
  • A: połowiczny koszt rangi A na turę. Pozwala na pokrycie stalą całego ciała. Wymagania: Kōton A;
  • S: połowiczny koszt rangi S na turę. Wytwarza dodatkową warstwę stali na ciele Kurogane, która okala go niczym dodatkowy pancerz. Wymagania: Kōton S;
  • Kurogane z Siłą na poziomie 7 lub wyższym jest w stanie zignorować ciężar ciała pokrytego metalem i działać tak, jakby miał na sobie zwyczajne ubranie.
  • Kurogane z Siłą na poziomie 9 lub wyższym jest w stanie zignorować ciężar "dodatkowej" metalowej zbroi i działać tak jakby miał na sobie zwyczajne ubranie.
Specjalizacja w dziedzinie Kōton umożliwia pominięcie pieczęci niezbędnych do wykonania technika, czas mieszania chakry jest jednak taki, ile zajęłoby ich złożenie.
Samurajskie Ugokasenai kame:
► Pokaż Spoiler
Ugokasenai kame | Unmovable Turtle動かせない亀
KlasyfikacjaBushidō, Kontrola Czakry
PieczęcieBrak, czas ładowania równy 7 pieczęciom
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie/Aura do 20 cm metrów wokół ubrania/zbroi
Wymagania---
Technika będąca wariacją w temacie Hien, jednak zamiast wzmacniania oręża polega ona na zapewnieniu lepszej defensywy poprzez przelanie chakry w noszoną zbroję czy też w ubranie - acz te drugie jest znacznie mniej skuteczne. Dlaczego? Otóż przelana chakra wzmacnia wytrzymałość przedmiotu w jaki jest przelewana, dlatego też im wytrzymalsza zbroja tym potężniejszy efekt posiada technika. Wizualnie działanie techniki można zauważyć po chakrze użytkownika, która zdaje się ulatywać, a następnie znikać z nałożonej zbroi.

Technika ochroni przed Jutsu rangi B, chyba, że jest dana technika skupiona jest w jednym punkcie, bądź uderzenie ma Siłę porównywalną do 7 poziomu tejże statystyki.

Posiadając rangę S w Bushidō technika wzmacnia swe działanie, jeszcze bardziej zwiększając wytrzymałość zbroi. Płacąc koszt Standardowy techniki A na turę jesteśmy w stanie ochronić się przed Jutsu rangi A, tak długo, jak nie są one punktowe, bądź przed uderzeniami o Sile maksymalnie 8. Dodatkowo zmienia się efekt wizualny techniki - teraz zamiast ulatującego i znikającego dymu, zbroja otoczona jest przez niewielką energetyczną poświatę - aurę która przy zderzeniu z czymkolwiek zdaje się być niezwykle twarda. Owe wzmocnienie jest niezwykle przydatne podczas obrony przed bardziej destrukcyjnymi technikami ninja, jak np. w starciu z jutsu Katonu.
Raitonowe Chakura Mōdo:
► Pokaż Spoiler
Raiton Chakura Mōdo | Lightning Release Chakra Mode雷遁チャクラモード
KlasyfikacjaRaiton, Transformacja Natury
Pieczęcie---
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
DodatkoweTechnika traktowana jest jako Wspomaganie
Użytkownik pokrywa całe swoje ciało warstwą chakry Raitonu, tworząc na nim powłokę działającą jak zbroja i zwiększającą jego atrybuty fizyczne. Technika widoczna jest jako niebieska aura o grubości kilkunastu centymetrów, wśród której przeskakują chaotycznie drobne wyładowania elektryczne. Mimo to, jutsu nie razi prądem przy kontakcie. Powoduje delikatne uniesienie włosów użytkownika. Technika obejmuje swoim działaniem również trzymane bronie, lecz zanika natychmiast po wypuszczeniu przedmiotu z ręki.

Błyskawice otaczające shinobi są w stanie odepchnąć od siebie wszelakie fizyczne ataki. Zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 7 lub niższą. Niełatwo mają również techniki przeciwników. Te do rangi B są całkowicie blokowane przez powstałą barierę. Zagrożeniem dalej są techniki rangi A i S działające punktowo. Chociaż są w stanie przedrzeć się przez defensywę techniki, osłabiając ją na krótką chwilę, ich siła traktowana jest, jakby te były o dwie rangi słabsze niż w rzeczywistości.

Oprócz właściwości defensywnych, jutsu przy pomocy impulsów elektrycznych stymuluje nerwy i mięśnie użytkownika, zwiększając jego szybkość, siłę i skracając czas reakcji (na czas działania techniki +3 do szybkości i +3 do refleksu).

Ze specjalizacją w dziedzinie Raiton na czas działania techniki użytkownik otrzymuje również +2 do siły.
Sennin Raitonu pozwala na lepszą stymulację własnego ciała w walce, w wyniku którego zdolności przewidywania ruchów przy pomocy Dōjutsu w walce z użytkownikiem Raiton Chakura Mōdo stają się nieskuteczne.
Ninjutsowe Kekkai-ta
► Pokaż Spoiler
Kekkai-tai | Barrier Body結界体­­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieBaran -> Smok -> Małpa -> Pies -> Wół
KosztRóżny na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola Chakry 8
DodatkoweTechnika kosztuje 15PT
Bardzo skomplikowana technika polegająca na otoczeniu swojego ciała warstwą utwardzonej chakry, jaka to służy za swego rodzaju zbroję. Zbroja ta jest w stanie zatrzymać zarówno atak jakąś bronią np. kataną, jak i wrogą technikę dzięki czemu wyjdziemy z niej bez szwanku. Jej minusem jest jednak chakrożerność, z racji że wymagana jest spora ilość czystej chakry aby wytworzyć efektywną zbroję. To jak wytrzymała ona jest, zależy jednak od ilości przelanej do niej chakry, co czyni ją dość uniwersalna. Można dostosować jej rangę.
  • Ranga D bariery: koszt równy podwójnemu kosztowi D na turę. Niesamowicie słaba warstwa zdolna wytrzymać jedynie techniki D i jaką można przebić uderzeniem o Sile minimum 4.
  • Ranga C bariery: koszt równy podwójnemu kosztowi C na turę. Słaba warstwa zdolna wytrzymać jedynie techniki C i jaką można przebić uderzeniem o Sile minimum 5.
  • Ranga B bariery: koszt równy podwójnemu kosztowi B na turę. Warstwa chakry zdolna wytrzymać techniki B czy uderzenia o Sile mniejszej niż 6.
  • Ranga A bariery: koszt równy podwójnemu kosztowi A na turę. . Warstwa chakry jaka jest w stanie przyjąć na siebie techniki A bądź uderzenia o Sile mniejszej niż 7.
  • Ranga S bariery: koszt równy podwójnemu kosztowi S na turę. Warstwa chakry będąca w stanie przyjąć na siebie techniki S i aby ją przebić, jest wymagany cios o Sile minimum 8.

    Powyższe wartości podane są w przybliżeniu. To czy atak bądź technika się przebiją zależy również od natury techniki/ataku, dlatego ostateczny głos w kwestii czy coś się przebiło ma MG prowadzący wątek.
Posiadając Specjalizacje w Ninjutsu jesteśmy w stanie wykonać technikę pomijając w niej pieczęci.
Posiadając Sennina w Ninjutsu jesteśmy w stanie pokryć drugą osobę taką warstwą, tak długo jak utrzymujemy z nią kontakt. Koszt jest wtedy podwójny na turę danej rangi od osoby.
Średni Zwój---
Średni Zwój---
Średni Zwój---
Średni Zwój---
Ninjutsowe Kanzen Seigyo:
► Pokaż Spoiler
Kanzen Seigyo | Full Control完全制御
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
Pieczęcie---
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola Chakry 8
DodatkoweTechnika traktowana jest jako wspomaganie
Użytkownik techniki zaczyna rozprowadzać chakrę po całym swoim ciele w zwiększonej ilości bardzo precyzyjnie ją kontrolując. Chakra ta ingeruje bezpośrednio w mięśnie użytkownika, pokrywając je i wzmacniając zgodnie z jego wolą, co zwiększa bezpośrednio atrybuty fizyczne użytkownika. Z racji na ilość chakry jaka jest wtedy manipulowana, wokół użytkownika powstaje cienka, błękitna otoczka o grubości zaledwie dwóch centymetrów.

Użytkownik na czas działania techniki ma do rozdania 4 punkty między 3 atrybuty: Siłę, Szybkość i Refleks. Maksymalnie w daną statystykę możemy dać 3 punkty. Raz rozdane punkty nie mogą być zmienione dopóki nie przerwiemy działania techniki i nie uruchomimy jej ponownie. Po przerwaniu techniki, muszą być co najmniej 2 tury przerwy od ponownego jej użycia, żeby ciało zdążyło się zregenerować z obciążenia chakrowego na jakie je naraziliśmy. Można uruchomić tą technikę w trakcie tej przerwy, jednak wtedy jesteśmy narażeni na uszkodzenie ciała jakie to określa MG prowadzący dany wątek.

Posiadając rangę Sennina Ninjutsu jesteśmy w stanie co turę ponownie rozdawać punktami wedle naszego uznania.
Posiadając rangę Specjalizację w Ninjutsu mamy dodatkowe 2 punkty do rozdania między te atrybuty.
Powstająca zbroja Kaguyi Hone no yoroi:
► Pokaż Spoiler | Hone no yoroi
Hone no yoroi | Bone Armor骨の鎧
KlasyfikacjaShikotsumayaku
PieczęcieBrak, stworzenie zbroi zajmuje tyle co złożenie 5 pieczęci
KosztPołowiczny S na turę
ZasięgNa siebie
DodatkoweTechnika traktowana jest jako wspomaganie
Użytkownik tworzy pod skórą kościaną zbroję, która chroni wszystkie organy a w tym także i naczynia krwionośne. Jedynie najsilniejsze techniki penetracyjne są w stanie się przez tę obronę przebić, aczkolwiek i tak nie zadadzą pełnych obrażeń. Słabością tego jutsu jest jednak skóra, która nie posiada żadnego wzmocnienia i normalnie można ją uszkodzić - jednakże nie będzie powodować to krwawienia. W trakcie trwania techniki, Kaguya odczuwa ból słabiej aniżeli normalnie, przez co rany zadane na skórze są zdecydowanie mniej dotkliwe - odbija się to jednak na użytkowniku po zakończeniu działania jutsu, gdy wraca standardowy próg bólu.

Kościana zbroja w żaden sposób nie ogranicza ruchów ninja - może normalnie składać pieczęci do technik czy też poruszać się ze standardową dla siebie Szybkością. Ze względu na to, że kończyny są pokryte dodatkową warstwą kostną uderzenia przybierają na sile.

Użytkownik w trakcie trwania techniki dostaje +4 do wytrzymałości oraz +2 do siły.

Posiadając Specjalizację w Shikotsumayaku, technika podczas trwania dodaje dodatkowo +1 do wytrzymałości oraz +1 do siły.
Posiadając Sennina w Shikotsumayaku, na niewielkiej powierzchni (np. klatka piersiowa, ręka, udo) można stworzyć pancerz również na skórze, dzięki czemu jest chroniona przed obrażeniami.
Futonowe Ikinonagai Yoroi:
► Pokaż Spoiler
Ikinonagai Yoroi | Armor of Long Breath分身大爆破
KlasyfikacjaFūton, Transformacja Natury, Transformacja kształtu
PieczęcieIntensywne wydychanie czakry przez czas równy złożeniu 6 pieczęci
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
DodatkoweTechnika traktowana jest jako Wspomaganie
Użytkownik oddycha głęboko przez czas równy złożeniu sześciu pieczęci, mieszając w płucach powietrze ze swoją czakrą. Poprzez kontrolowanie przepływu wydychanej czakry, tworzy on i nagina prądy powietrzne dookoła swojego ciała w taki sposób, że wiatr okalając go tworzy powłokę uniemożliwiającą rozpoznanie użytkownika. Nie jest to niewidzialność, gdyż sylwetka shinobi zostaje wyraźnie zaznaczona intensywnymi ruchami powietrza wokoło.

Powietrze to jest w stanie ochronić użytkownika przed atakami fizycznymi wyprowadzanymi orężem bądź kończynami, jeżeli ich Siła wynosi 7 lub mniej. Podobnie techniki do rangi B są całkowicie blokowane przez powstałą barierę. Techniki rangi A i S działające punktowo nadal stanowią zagrożenie i są w stanie przedrzeć się przez defensywę techniki. Są jednak osłabiane na krótką chwilę, a ich siła traktowana jest, jakby były o dwie rangi słabsze niż w rzeczywistości. Nie dotyczy to technik Katonu, które niezależnie od tego czy są punktowe czy nie, są dla użytkownika zagrożeniem od rangi C, oczywiście proporcjonalnie do siły. Natomiast z technikami Raitonu jest odwrotnie, techniki rangi A tej dziedziny wyrządzają małe szkody i jedynie ranga S może stanowić zagrożenie dla tego, kto używa zbroi długiego oddechu.

Oprócz właściwości defensywnych, jutsu to przy pomocy prądów powietrznych, które towarzyszą użytkownikowi przy każdym ruchu, wzmacniają jego ciało, działając jak egzo-szkielet, popychając i przyspieszając, zgodnie z intencją ruchu użytkownika. Kontrola powietrza wydychanego i wdychanego przez nas, optymalizuje ilość tlenu jaka przyjmowana jest przez nasze płuca do krwi, w wyniku czego nasze zmysły również zostają pobudzone i wyostrzone (na czas działania techniki +3 do refleksu, +2 do szybkości i +1 do siły).

Ze Specjalizacją w dziedzinie Fūton na czas działania techniki użytkownik otrzymuje również +2 do szybkości.
Posiadając Sennina Fūtonu powłoka z wietrznych prądów staje się na tyle potężna, że użytkownik jest w stanie poruszać się odbijając się od powietrza. Każde takie odbicie to dodatkowy koszt standardowy B.
Posiadając Kontrolę Czakry 10 można udać się na misję rangi minimum A, podczas której zdobędzie się wiedzę, umożliwiającą kształtowanie chakry wietrznej zbroi na kończynach w formę ostrzy. Wówczas ciosy nogami i rękami mogą ciąć i kłuć jak inne tnące i przebijające techniki Fūtonu. Siła tnąca i przebijająca jest równa technikom Futonu S i nie zależy od atrybutu siły. Uformowanie i utrzymanie ostrzy kosztuje połowę standardowego kosztu S, przez co płacimy na turę standardowy koszt S.
Powstające Kame Hoshimaru, które jednak ma swój temat:
► Pokaż Spoiler
Kame | Turtle
KlasyfikacjaKujaku Myōhō, Styl Walki, Kinjutsu, Przepływ Chakry
PieczęcieSpecjalna Pieczęć Stylu
KosztPołowiczny B na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
DodatkoweTechnika jest stylem walki Kujaku Myōhō
Druga z form Kujaku Myōhō, tym razem czerpiąca inspirację z żółwi. Po złożeniu specjalnej pieczęci, chakra użytkownika materializuje się za nim jako Gwiezdna Chakra w postaci żółwiej skorupy, tak skupiona chakra daje nam mocno opancerzone plecy - chakra niczym świetna tarcza blokuje ciosy i ataki wymierzone w chronioną przez gwiezdną chakrę część ciała. Shinobi potrafi sprawić, by skupiona na plecach chakra przeniosła się na inną część ciała. Na poziomie B jest to pokrycie pokrycie całych rąk bądź nóg. Pojawia się możliwość stworzenia z chakry hełmu.W elementarnych naukach są to dłonie, a następnie ręce aby zamienić się w rękawice, które nie tylko zapewniają ochronę ale i dodatkową obuchową broń. Zbroja ma wytrzymałość równą stalowej zbroi, jeśli coś przebije się przez zbroję technika zostaje rozproszona.

Posiadając odblokowany poziom A Kujaku Myōhō Shinobi potrafi pokryć na raz ręce oraz nogi.
Posiadając odblokowany poziom S Kujaku Myōhō Korzystający z Gwiezdnej Chakry może na raz pokryć całe swoje ciało.
Posiadając Senina Kujaku Myōhō Gwiezdna chakra w kontakcie z obcą chakrą próbuje siłą zanegować wrogą technikę, zużywa wówczas dokładnie tyle chakry ile atakujący zapłacił za technikę jaką Gwiezdna Chakra ma zanegować , przez co styl może wykorzystać zbyt dużo chakry użytkownika doprowadzając nawet do jego śmierci. Jedynym sposobem na uniknięcie tego jest całkowite anulowanie techniki.
Dotonowe Domu:
► Pokaż Spoiler
Domu | Earth Spear土矛
KlasyfikacjaDoton, Transformacja Natury
PieczęcieWąż
KosztStandardowy B na turę za element ciała
Połowiczny S na turę za całe ciało
ZasięgNa siebie
Wymagania---
DodatkoweTechnika traktowana jest jako wspomaganie
Technika pozwala zamienić dowolny element swojego ciała (np. rękę, nogę, korpus czy głowę) bądź też całe ciało w czarną skałę, która jest wytrzymała niczym diament. Jej czerń jest na tyle intensywna, że pochłania całe wpadające w nią światło, utrudniając widoczność konturów np. rysów twarzy.

Odporność, jaką uzyskuje ciało jest na tyle duża, że nawet eksplozja wybuchowej notki z przyłożenia nie jest w stanie ruszyć użytkownika. Jedynie najsilniejsze techniki penetracyjne są w stanie złamać tę obronę, chociaż nawet one nie mogą one zadać pełnych obrażeń chronionemu shinobi. Jedyną słabością są techniki Raitonu, których ten efekt nie dotyczy.
Poprzez utwardzenie mięśni, technika zwiększa także siłę użytkownika, pozwalając mu podnieść więcej bądź też uderzać ze zwiększoną siłą. (Jeżeli pokrywamy jeden element ciała jego Siła wzrasta o +1, a Wytrzymałość o +2. Pokrycie całego ciała daje +2 do Siły i +4 do Wytrzymałości.)

Posiadając Sennina Dotonu użytkownik jest w stanie uziemić się przeciwko technikom Raitonu. Jeżeli dotyka on podłoża i jest nieruchomo w momencie uderzenia, może on przekierować całą siłę na podłoże, niszcząc je, jednak samemu pozostając bez szwanku.

Posiadając Specjalizację w Doton technika podczas trwania daje dodatkowo +1 do Siły i +1 do wytrzymałości.
Dotonowe Kengan no Jutsu:
► Pokaż Spoiler
Doton: Kengan no Jutsu | Earth Release: Fist Rock Technique土遁・拳岩の術­
KlasyfikacjaDoton, Transformacja Natury
PieczęcieBaran → Pies → Szczur → Wąż → Tygrys[
KosztStandardowy od ręki
ZasięgNa siebie
Wymagania---
Dzięki tej technice jesteśmy w stanie pokryć naszą rękę (bądź dwie) twardą, kamienną warstwą. Poza walorem obronnym, zwiększa to też naszą siłę uderzenia.

Posiadając rangę A w Doton możemy wykonać technikę składając tylko pieczęci Węża, a następnie Pieczęć Konfrontacji.
Posiadając rangę S w Doton możemy manipulować wyglądem kamiennej pięści, dodając jej np. szpikulce czy zwiększając jej rozmiar dwukrotnie.
Posiadając Specjalizację w Doton kosztem pięciokrotnym jesteśmy w stanie pokryć całe nasze ciało kamienną zbroją, która zwiększa naszą wytrzymałość. Ta forma jednak wymaga utrzymywania, którego koszt wynosi dwukrotny koszt techniki B na turę.
Pierwsza rzecz: Wiadomo, niektóre z nich to wspomagania bo dają boosty do statów a techniki boostujące staty zawsze są wspomaganiami - to fair i raczej znana większości mechanika. Nic do tego nie mam.

0. Kōton no Yoro: trochę zignoruje w wywodach dalszych, bo no tak - jest to zbroja, ale to też główna most basic umiejętność tego klanu tak naprawdę, głównie dla niej ludzie pewnie się na niego decydują.

1. Rzecz pierwsza czemu porównując Raitonowe Chakura Mōdo, Futonowe Ikinonagai Yoroi, Ninjutsowe Kanzen Seigyo: i powstającą zbroję Kaguya z tych wszystkich podobnych do siebie technik to właśnie Ikinonagai Yoroi jako jedyna ma mieć pieczęci? Ah, jeszcze Dotonowe Domu, ale to tylko jedna pieczęć, ot wygląda jak taki flavor w jej przypadku.

2. Rzecz druga, niektóre z tych wspomagań wydają się być lepsze, inne gorsze, zostawiam to już technicznym w ocenie cy coś należało by zboostować czy znerfić.

Bonus: Spis porównań bonusów danych wspomagań:

Raiton: +3 do szybkości +3 do refleksu. Specjalizacją +2 do siły. Razem: 6 punktów/8 z specką: Utility: Kontra na przewidywanie ruchów, np. Sharingana. Daje efekt zbroi przed technikami i atakami.
Ninjutsu: 4 punkty między 3 atrybuty: Siłę, Szybkość i Refleks. Maksymalnie 3 punkty w statystykę. Specka +2 punkty. Razem: 4 punkty/6 z specką. Utility: Największa dowolność w rozdawaniu, co pomoże dopasować technikę do większej ilości buildów, brak słabości żyłwiołowych(Systemu papier kamień norzyce żywiołów)., możliwość porownego rozdania bonusów co turę. -Nie daje efektu zbroi przed technikami i atakami.
Kaguya: +4 do wytrzymałości +2 do siły. Specka daje +1 do wytrzymałości +1 do siły. Razem: 6 punktów/8 z specką. +Utility: Najbardziej "niewidzialna" zbroja. +Daje efekt zbroi przed technikami i atakami. +Brak słabości żywiołowych. Jako jedna z dwóch daje aż +4 do jakiejś statystyki.
Doton: Częściowe: Siła +1, Wytrzymałość +2. Całe ciało: +2 do Siły i +4 do Wytrzymałości. +1 do Siły i +1 do wytrzymałości od specki. Razem:(Całe ciało) 6 punktów/8 z specką. Utility: Możliwość częściowego użycia, słabość na Raiton możliwa do zlikwidowania uziemieniem. Daje efekt zbroi przed technikami i atakami. -Słabość Raiton
Futon: +3 do refleksu, +2 do szybkości i +1 do siły, ze Specjalizacją dodatkowe +2 do szybkości. Razem: 6 punktów/8 z specką. +Utility: jak skakanie po powietrzu, ofensywna forma Zbroi po dodatkowej misji. Daje efekt zbroi przed technikami i atakami. -Słabość Katon.

3. Sprawa trzecia: Ninjutsowe Kekkai-ta, Hoshimarowe Kame i Samurajskie Ugokasenai kame, Dotonowe Kengan no Jutsu: Te 4 techniki to takie "słabsze" zbroje. Wiadomo nie są rangą S, nie są wspomaganiami. Z nich wszystkich najbardziej odstaje Kengan, ale jest to technika która też po prostu najbardziej się od pozostałych różni, jakby opcja zbroi była takim "afterthought".

4. Czwarta rzecz: Tu miał być paragraf o tym, że w porównaniu do Ninjutsowe Kekkai-ta, Samurajskie Ugokasenai kame wydaje się underwhelming, gdzie Ninjutsu to druga po Funinjutsu różnorodna dziedzina, a Bushido to bardzo strickte tylko skupienie na kształtowaniu i kontroli chakry, a ich core umiejętność nr. 1 to

"Aura chakry - samurajowie są wyspecjalizowani w zdolnościach przepływu i kształtowania chakry na własnym ciele i trzymanych przedmiotach, dzięki czemu mogą zwiększać właściwości takie jak zasięg, ostrość i wytrzymałość swych broni jak i swego ciała. Dodatkowo mogą wykorzystywać powłokę chakry aby wykonywać dewastujące ataki dystansowe, poprzez jej "wystrzelenie"."[/spoiler]

Ale po dokładnym przyjrzeniu się sprawie, wychodzi na to, że... nie. Samurajska zbroja jest silniejsza jako zbroja mechanicznie a wersja ninjutsu jest słabsza, ale bardziej flexible. No i może Ninjutsowe Kekkai jest lepiej opisane, ale to ja tworzyłam opis techniki Samurajów wiec jak co to wina po mej stronie.

4.5 Punkty Cztery i pół. kwestia Pieczęci w zbroi Samurajów czy NInjutsu B. Czy patrząc na wersję S które są wspomaganiami, to powinny one w ogóle mieć pieczęcie? A jeśli tak, to czy na pewno tak dużo?

5. No i w końcu, punkt piąty. Propozycja dodania techniki do samurajów, którą pozwolę sobie wrzucić w ten temat skoro jest ogólnie o zbrojach. Technika ta będzie zbroją S, wzorowaną na innych zbrojach S, czyli ofc. będzie wspomaganiem ozwojowanym:

Ugokanai fushi no kame | Unmovable Immortal Turtle動かない不死の亀
KlasyfikacjaBushido, Kontrola Chakry
Pieczęcie---
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania-
DodatkoweTechnika traktowana jest jako wspomaganie
Znacznie potężniejsza wersja Ugokasenai kame, działająca na tych samych zasadach jednak wymagająca znacznie większego mistrzostwa w kontroli chakry, jej pokładów jak i dyscypliny w utrzymaniu skupienia na technice. Używający techniki samuraj tworzy z własnej chakry otaczająca jego skórę i ciało zbroję potężniejszą niż w słabszej wersji jutsu. Chakra bez przerwy płynie wokół ciała, wijąc się wokół niego i stopniowo wypalając i ulatując ku górze, będąc stale zastępowaną przez nową chakrę jaką dostarcza ciało samuraja.

Skupiona i uformowana chakra otaczająca samuraja jest w stanie odepchnąć od siebie wszelakie fizyczne ataki. Zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 8 lub niższą. Niełatwo mają również techniki przeciwników. Te do rangi A są całkowicie blokowane przez powstałą barierę chyba, że działają punktowo. Wszystkie techniki działające punktowo mają +1 do siły przebicia, techniki obszarowe mają -1 do siły przebicia zbroi. Techniki które są w stanie przedrzeć się przez defensywę zbroi i dotrzeć do ciała samuraja są osłabione, siła takiego ataku traktowana jest, jakby te były o dwie rangi słabsza niż w rzeczywistości.

Prócz zdolności defensywnych, aktywowana chakra pobudza całe ciało szermierza, odświeżając je i pompując w nie nową energię, która znacznie polepsza całe narzędzie jakim jest ciało kroczącego drogą Bushido wojownika. Unmovable Immortal Turtle zapewnia +2 do Wytrzymałości, +2 do siły i +1 do szybkości.

Po przerwaniu techniki, muszą być co najmniej 2 tury przerwy od ponownego jej użycia, żeby ciało zdążyło się zregenerować z obciążenia chakrowego na jakie je naraziliśmy. Można uruchomić tą technikę w trakcie tej przerwy, jednak wtedy jesteśmy narażeni na uszkodzenie ciała jakie to określa MG prowadzący dany wątek.

Posiadając rangę Sennina Bushido chakra przestaje gwłatwonie i niekontolowanie wić się wokół samuraja a zamiast tego zbija się i formuje w kształt samurajskiej zbroi(Dokładny wygląd zbroi zależny od indywidualnego użytkownika). W takiej formie zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 9 lub niższą.
Posiadając Specjalizację w Bushido Ciało samuraja z aktywnym Unmovable Immortal Turtle zyskuje dodatkowy boost, i +1 do refleksu i +1 do wybranego przy nauce techniki atrybuty fizycznego.(Siła, Szybkosć, Wytrzymałosć, Refleks)
Porównanie:

Unmovable Immortal Turtle: +2 Wytrzymałość, +3 Siła, Specka dodaje +1 szybkości i +1 refleksu Razem: 5 punktów/7 z specką Utility: Najlepsza "zbroja" pod katem blokowania ciosów i jutsu, ulepszana dodatkowo przez Senina. Może zwiększyłabym wytrzymałość z +2 na +3? Opinie? +Brak słabości żywiołowych.

Raiton: +3 do szybkości +3 do refleksu. Specjalizacją +2 do siły. Razem: 6 punktów/8 z specką: Utility: Kontra na przewidywanie ruchów, np. Sharingana. Daje efekt zbroi przed technikami i atakami.
Ninjutsu: 4 punkty między 3 atrybuty: Siłę, Szybkość i Refleks. Maksymalnie 3 punkty w statystykę. Specka +2 punkty. Razem: 4 punkty/6 z specką. Utility: Największa dowolność w rozdawaniu, co pomoże dopasować technikę do większej ilości buildów, brak słabości żyłwiołowych(Systemu papier kamień norzyce żywiołów)., możliwość porownego rozdania bonusów co turę. -Nie daje efektu zbroi przed technikami i atakami.
Kaguya: +4 do wytrzymałości +2 do siły. Specka daje +1 do wytrzymałości +1 do siły. Razem: 6 punktów/8 z specką. +Utility: Najbardziej "niewidzialna" zbroja. +Daje efekt zbroi przed technikami i atakami. +Brak słabości żywiołowych. Jako jedyna z dwóch daje aż +4 do jakiejś statystyki.
Doton: Częściowe: Siła +1, Wytrzymałość +2. Całe ciało: +2 do Siły i +4 do Wytrzymałości. +1 do Siły i +1 do wytrzymałości od specki. Razem:(Całe ciało) 6 punktów/8 z specką. Utility: Możliwość częściowego użycia, słabość na Raiton możliwa do zlikwidowania uziemieniem. Daje efekt zbroi przed technikami i atakami. -Słabość Raiton
Futon: +3 do refleksu, +2 do szybkości i +1 do siły, ze Specjalizacją dodatkowe +2 do szybkości. Razem: 6 punktów/8 z specką. +Utility: jak skakanie po powietrzu, ofensywna forma Zbroi po dodatkowej misji. Daje efekt zbroi przed technikami i atakami. -Słabość Katon.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2022, 16:18 przez Tora, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Wspomagania:

Raiton no Yoroi to tak naprawdę dla mnie zawsze "Baza" na balansowanie pozostałych wspomagań tego typu. Z nich mamy:

Full control -> Mniej punktów, ale jest BARDZO flexible. To jest "Point" tej techniki, na tyle dobry że nie ma żadnych efektów specjalnych jak zbroja Raitonowa i daje mniej statów.

Zbroja kości -> 4 w jeden stat bazowo, bardzo dobre zdolności defensywne, odporność na ból; Także niezły zbalansowany set

Wiatrowa zbroja -> Staty jak w Raitonie, zdolności defensywne podobnie jak w Raitonie, ale za to dodatkowe ukrywanie tożsamości, odbijanie od powietrza i bardzo silna właściwość przy KC 10. Efekt? Dodatkowe pieczęci, bo technika jest silniejsza od pozostałych.

Domu -> Dobre staty, zamiast efektu zbroi można sobie to aktywować na partię ciała, więc bardzo dobry merit. Jedna pieczęć to je, bardziej flavor niż cokolwiek.

Also z pamięci, bo też mogę coś pominąć, ale pominęłaś:

Yoton Chakura modo -> Mniejsze staty niż w przypadku Raitonu (O 1 punkt), Defensywa działające w nieco inny sposób z dodatkową ofensywą, oraz fajna specjalna zdolność.

Gdybym coś miał zmieniać to dodałbym jedynie 1 pkt. dla Yoganowej zbroi i tyle.

~~

Nie wspomagania.

Wszystkie techniki o których piszesz mają ZUPEŁNIE INNE DZIAŁANIE. Jasne, są to techniki raczej defensywne ale nie można ich między sobą porównywać bo działają totalnie inaczej. A to ma duży wpływ na to jak są balansowane.

Ninjutsu Armor vs Samuraj Armor

IMO te techniki są bardzo podobne ale nie uniknie się tego w przypadku samurajów. Z tym że samurajowie mają IMO inferior wersję ale za "Free" gdzie Ninjutsu userzy mają superior wersję ale muszą się kopsnąć po zwój i mi taki podział pasuje. Można jednak zmniejszyć czas skupiania się u samurajów do czasu jak przy złożeniu 5 pieczęci oraz dodać im że na specce mogą po prostu pominąć pieczęci.

~~

Nowa technika.

Nie ma czegoś takiego jak "+1 do przebicia się techniki" albo "-1 do przebicia się techniki" bo nie mamy mechaniki działającej na takich cyfrach i mieć nie będziemy. Zmień to raczej na coś w stylu "Punktowe przebijają się dużo łatwiej przez zbroję niż wynikałoby to z ich rangi, a obszarowe dużo słabiej". Na dodatek zdolności defensywne tej zbroi > Bonusy Raitonu. I to nawet przy tym że masz -1 do stata. No i poza tym możliwość wyboru tego +1 dodatkowego przy tworzeniu to fajny ale mocny bonus. Raczej dodałbym tutaj jak w wiatrowej zbroi, kumulacje jak przy 6 pieczęciach.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Kaguya Kaede
Posty: 709
Rejestracja: 02 cze 2021, 22:23
Ranga: Muryō no ninja
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Ogólnie jako twórczyni kościanej zbroi, chcę dodać jedno.

Ta technika ma dużą słabość, która jest niwelowana w małym stopniu na senninie (tak jak użytkownik Domu może się uziemić). TJ. Skóra, która może być normalnie uszkodzona. Kaguya może zostać oskórowana żywcem w tej technice, mieć rozległe poparzenia od notki wybuchowej czy katonu. Jasne, póki ma zbroję na sobie i technika trwa - to jest w stanie to wstrzymać. Ale gdy nagle kończy się +4/+5 do wytrzymki... to nie zazdroszczę. W najbardziej ekstremalnych przypadkach może nawet Kaguyę z dalszej ewentualnej walki wyłączyć. I się wiązać z poważnymi problemami w przyszłości.

Kwestię balansu zbrój u samurajów zostawię już technicznym. Chciałam to dodać, bo technika przez Aff została przedstawiona jakby nie miała żadnych wad, a tak nie jest.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2022, 14:42 przez Kaguya Kaede, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

A ja pozwolę sobie zauważyć pewien absurd. Może to wynika z opisów technik lub zamysłu osób, które je tworzyły, ale... Tak jak w temacie widnieje, przedstawiono jutsu będące zbrojami. Jak dla mnie zbroje mają bronić, a więc opierać się na statystyce wytrzymałości, a tylko Domu i zbroja Kurogane/Kaguya faktycznie się na tym opiera. Cała reszta skupia swe bonusy na szybkości/refleksie/sile, co tak naprawdę sprawia, że nie są technikami defensywnymi.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2022, 22:03 przez Uchiha Uzui, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurosawa Shin'ichi
Posty: 140
Rejestracja: 02 lip 2021, 19:32
Ranga: Samurai
Ranga dodatkowa: Żołnierka Nōjō no Kuni
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Techniki:
Bank:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Znaczy to, że nazwałam to wszystko "zbrojami" to takie moje widzimisie, nie oficjalne stanowisko forum czy coś, po prostu wygodnie mi to było tak przedstawić w tym poście.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Pierwszą rzeczą, którą dopiszę, jest to, że można dopisać w Raiton Chakura Mōdo słabość na Futon, coby zachować różnice żywiołów.

Co do drugiej - zastanawiam się nad Yoganową zbroją i niby można jej także dodać +1 do siły dodatkowe, by ją wyrównać. Chyba w momencie oceniania, ta ofensywna defensywa sprawiła, że dałem jej 1 punkt mniej (jeśli dobrze pamiętam, że ja to sprawdzałem).

Ugokasenai kame - propozycja Dona by zredukować ilość pieczęci, a na Specjalizacji je usuwać brzmi wstępnie ok, acz zastanawiam się czy taka instant zbroja nie byłaby za silna. Zobaczę jeszcze co Tamura na ten temat by się wypowiedział.

Kwestia pieczęci we wspomaganiach - wspomagania to bardzo specyficzne techniki, które niejako za czerwony znacznik przy technice wychodzą poza normalne ramy. Wspomagania, choć głównie skupiają się na zdolnościach bojowych, na ogół dają dostęp do bardzo szerokiego pola manewru. I choć część mechanik, jak choćby wpływ na statystyki, jest przypisana im, tak IMO jeśli technika jest potężna, ale jej zastosowanie to pain in the ass, bo 1235120451785414087 pieczęci, ogromne koszty, głównie smaczek fabularny - to nie musi być już wspomaganiem. To bardzo płynna granica, na którą należy mieć uwagę. I tak jak Don zauważył, Futonowa "zbroja" ma więcej różnorodnych opcji, więc jej zastosowanie powinno być cięższe niż innych wspomagań tego typu, które po prostu dają +6/8 do statów i pancerz.

Ugokanai fushi no kame - IMO jeśli to potężniejsza wersja Ugokasenai kame, to dałbym tę technikę w wymaganiach. Nawet jeśli raczej to po prostu smaczek będzie. Opisy, jak zauważył Don "+1 do przebicia, -1 do przebicia" do wywalenia i zastąpienie ich opisowo. Sam Sennin nie jest imo niczym nowym, więc pasuje bardziej na Specjalizację. Dodatkowo, co już Don zauważył, ta zbroja jest znacznie silniejsza pod kątem defensywy. Jeżeli już chcemy iść w tego typu zabawy, to prędzej dałbym -2, może nawet -3 do statów, bo na czas działania tylko techniki rangi S praktycznie mają szansę zadziałać i kilka specyficznych A.

Co zaś do nazwy "zbroi" - tu raczej chodziło o techniki, które pokrywają ciało jakąś warstwą. Podobnie jak ubrania czy zbroja. Nie chodzi o to, że wszystkie mają bronić etc.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Yoganowa zbroja - I mean propozycja Tory jest okej dla mnie

Ugokasenai kame - no prędzej propka Dona definitywnie, choć nie chciałbym by ta zbroja właśnie przy tych rzeczach była instant. Dla mnie to zbroja na wyższą rangę, a nawet ozwojowana. Ta lepsza ochrona w zależności od zbroi mi to jasno sugeruje.

Kwestia pieczęci we wspomaganiach - no tutaj też Tora wyręczył mnie w wyjaśnieniach, więc tak

Ugokanai fushi no kame - to brzmi jak rozwinięcie Ugokasenai kame, więc owszem - ta druga wylądowałaby w wymaganiach i bez cyferek tylko opis nieco zmienić (te przebijanie w ogóle jest tutaj bez sensu). Sennin na specke, bo to nie nowe możliwości techniki. Podpisuje się pod pozostałą sugestią reszty technicznych.
Awatar użytkownika
Kurosawa Shin'ichi
Posty: 140
Rejestracja: 02 lip 2021, 19:32
Ranga: Samurai
Ranga dodatkowa: Żołnierka Nōjō no Kuni
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Techniki:
Bank:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Ugokasenai kame - Jestem jak najbardziej za zmniejszeniem ilości pieczęci(A raczej czasu kumulacji) do 5 pieczęci, ale przeciw zrobieniem jej instantowej jeśli wiązało by się to z zwiększeniem rangi, a tym bardziej ozwajowaniem techniki która w mojej wizji przy powstawaniu Samurajów miała być wraz z Hien ich core techniką.

Ugokanai fushi no kame - Zabrałam jedno +1 do siły, teraz mamy 4 bez specki i 6 z specką. Poprawiłam problematyczny element z +1/-1 do siły przebicia. Dodałam "pieczęcie" i wymóg znajomości słabszej zbroi. Podmieniłam speckę i senina miejscami. Jeśli zdaniem Tory i Tamury będzie trzeba zabrać jeszcze 1 punkt, to zabrała bym go z +1 do szybkości. Więc jak co możecie to od razu z taką zmianą uznać i przenieść bez tego +1 szybkości. (Ale wówczas może zmienić, że specka daje 2 punkty to jednorazowegoo rozdania na fizyczne staty zamiast 1 dowolnie i jednego do refleksu?)

Oto efekt:
Ugokanai fushi no kame | Unmovable Immortal Turtle動かない不死の亀
KlasyfikacjaBushido, Kontrola Chakry
PieczęcieKumulacja jak przy 6 pieczęciach
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaZnajomość Ugokasenai kame
DodatkoweTechnika traktowana jest jako wspomaganie
Znacznie potężniejsza wersja Ugokasenai kame, działająca na tych samych zasadach jednak wymagająca znacznie większego mistrzostwa w kontroli chakry, jej pokładów jak i dyscypliny w utrzymaniu skupienia na technice. Używający techniki samuraj tworzy z własnej chakry otaczająca jego skórę i ciało zbroję potężniejszą niż w słabszej wersji jutsu. Chakra bez przerwy płynie wokół ciała, wijąc się wokół niego i stopniowo wypalając i ulatując ku górze, będąc stale zastępowaną przez nową chakrę jaką dostarcza ciało samuraja.

Skupiona i uformowana chakra otaczająca samuraja jest w stanie odepchnąć od siebie wszelakie fizyczne ataki. Zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 8 lub niższą. Niełatwo mają również techniki przeciwników. Te do rangi A są całkowicie blokowane przez powstałą barierę chyba, że działają punktowo. Wszystkie techniki działające punktowo przebijają się dużo łatwiej przez zbroję niż wynikałoby to z ich rangi, a obszarowe dużo słabiej. Techniki które są w stanie przedrzeć się przez defensywę zbroi i dotrzeć do ciała samuraja są osłabione, siła takiego ataku traktowana jest, jakby te były o dwie rangi słabsza niż w rzeczywistości. Przebicie się przez zbroję nie oznacza przerwania techniki, przebite miejsce regeneruje się turę po przebiciu.

Prócz zdolności defensywnych, aktywowana chakra pobudza całe ciało szermierza, odświeżając je i pompując w nie nową energię, która znacznie polepsza całe narzędzie jakim jest ciało kroczącego drogą Bushido wojownika. Unmovable Immortal Turtle zapewnia +2 do Wytrzymałości, +1 do siły i +1 do szybkości.

Po przerwaniu techniki, muszą być co najmniej 2 tury przerwy od ponownego jej użycia, żeby ciało zdążyło się zregenerować z obciążenia chakrowego na jakie je naraziliśmy. Można uruchomić tą technikę w trakcie tej przerwy, jednak wtedy jesteśmy narażeni na uszkodzenie ciała jakie to określa MG prowadzący dany wątek.

Posiadając Specjalizację w Bushido chakra przestaje gwłatwonie i niekontolowanie wić się wokół samuraja a zamiast tego zbija się i formuje w kształt samurajskiej zbroi(Dokładny wygląd zbroi zależny od indywidualnego użytkownika). W takiej formie zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 9 lub niższą.
Posiadając rangę Sennina Bushido Ciało samuraja z aktywnym Unmovable Immortal Turtle zyskuje dodatkowy boost, i +1 do refleksu i +1 do wybranego przy nauce techniki atrybuty fizycznego.(Siła, Szybkosć, Wytrzymałosć, Refleks)
Ostatnio zmieniony 09 paź 2022, 18:11 przez Kurosawa Shin'ichi, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Ugokasenai kame - no instantowa nie będzie myślę, aczkolwiek dla mnie ona podchodzi pod rangę A. Zwój niekoniecznie. Poza tym mniej pieczęc/kumulacji jest git. Co do reszty to niech Tora zdecyduje.

Ugokanai fushi no kame - to bez +1 do szybkości i w sumie dwa punkty dowolne mi odpowiadają, żeby nie było wymuszenia na refleks
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Techniczki po zmianach:
Yōton Chakura Mōdo | Lava Release Chakra Mode溶遁チャクラモード
KlasyfikacjaYōton, Transformacja natury
Pieczęcie---
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
DodatkoweTechnika traktowana jest jako Wspomaganie
Użytkownik pokrywa swoje ciało warstwą chakry Yōton, tym samym zyskując zbroję, która zwiększa jego zdolności bojowe. Widoczne jest to w postaci lawy, która zdaje się pokrywać i pływać po ciele shinobi. Ze względu na to, że jest to faktyczna lawa, bezpośredni kontakt fizyczny z użytkownikiem jutsu kończy się poważnymi oparzeniami. Metalowe przedmioty zaś, które się z nim zderzą szybko się nagrzewają, a także mogą się stopić.

Na czas trwania techniki użytkownik posiada zwiększone zdolności fizyczne (+3 do wytrzymałości, +2 do siły i +1 do szybkości).

Ze specjalizacją w dziedzinie Yōton rośnie wzmocnienie wytrzymałości i siły użytkownika o dodatkowy punkt (łącznie +4 wytrzymałości i +3 siły oraz bazowe +1 do szybkości).
Posiadając Sennin Yōtonu użytkownik zostawia po uderzeniach lawę na swoim celu. Ta, poza samymi poparzeniami zaczyna też szybko stygnąć, utrudniając poruszanie się przeciwnikowi, trafionemu taką lawą, ze względu na twardość materiału po zastygnięciu oraz dodatkową masę.

Raiton Chakura Mōdo | Lightning Release Chakra Mode雷遁チャクラモード
KlasyfikacjaRaiton, Transformacja Natury
Pieczęcie---
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
Wymagania---
DodatkoweTechnika traktowana jest jako Wspomaganie
Użytkownik pokrywa całe swoje ciało warstwą chakry Raitonu, tworząc na nim powłokę działającą jak zbroja i zwiększającą jego atrybuty fizyczne. Technika widoczna jest jako niebieska aura o grubości kilkunastu centymetrów, wśród której przeskakują chaotycznie drobne wyładowania elektryczne. Mimo to, jutsu nie razi prądem przy kontakcie. Powoduje delikatne uniesienie włosów użytkownika. Technika obejmuje swoim działaniem również trzymane bronie, lecz zanika natychmiast po wypuszczeniu przedmiotu z ręki.

Błyskawice otaczające shinobi są w stanie odepchnąć od siebie wszelakie fizyczne ataki. Zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 7 lub niższą. Niełatwo mają również techniki przeciwników. Te do rangi B są całkowicie blokowane przez powstałą barierę. Zagrożeniem dalej są techniki rangi A i S działające punktowo. Chociaż są w stanie przedrzeć się przez defensywę techniki, osłabiając ją na krótką chwilę, ich siła traktowana jest, jakby te były o dwie rangi słabsze niż w rzeczywistości. Nie dotyczy to technik Fūtonu, które niezależnie od tego czy są punktowe czy nie, są zagrożeniem dla użytkownika tegoż jutsu już od rangi C, oczywiście proporcjonalnie do ich siły. Odwrotnie jest z technikami Dotonu, gdzie techniki rangi A wyrządzą tylko małe szkody i jedynie jutsu rangi S mogą stanowić zagrożenie dla użytkowników elektrycznego trybu chakry.

Oprócz właściwości defensywnych, jutsu przy pomocy impulsów elektrycznych stymuluje nerwy i mięśnie użytkownika, zwiększając jego szybkość, siłę i skracając czas reakcji (na czas działania techniki +3 do szybkości i +3 do refleksu).

Ze specjalizacją w dziedzinie Raiton na czas działania techniki użytkownik otrzymuje również +2 do siły.
Sennin Raitonu pozwala na lepszą stymulację własnego ciała w walce, w wyniku którego zdolności przewidywania ruchów przy pomocy Dōjutsu w walce z użytkownikiem Raiton Chakura Mōdo stają się nieskuteczne.
Ugokasenai kame - To w takim wypadku redukujmy ilość pieczęci tak do 5, na specce może o kolejne 2 i tyle. Tak by wciąż był czas na jej rozłożenie potrzebny. W bonusie z S można zaś dodać, że czas koncentracji chakry na taką mocniejszą zbroję jest dwa razy dłuższy niż normalnie? Silniejsze, ale dłuższe. I wsio. Ty zedytujesz, czy mam ja przygotować?

Ugokanai fushi no kame - Te dwa dowolne punkty są dla mnie dość sporym bonusem, ale wstępnie jest okej. Chciałbym jeszcze opinię Dona w tym temacie zobaczyć i ewentualnie byśmy przenosili.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2022, 18:23 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Dobra bo długim na myślunku - jaj dla mnie, niech będzie.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

git
Awatar użytkownika
Kurosawa Shin'ichi
Posty: 140
Rejestracja: 02 lip 2021, 19:32
Ranga: Samurai
Ranga dodatkowa: Żołnierka Nōjō no Kuni
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Techniki:
Bank:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Ugokasenai kame - To w takim wypadku redukujmy ilość pieczęci tak do 5, na specce może o kolejne 2 i tyle. Tak by wciąż był czas na jej rozłożenie potrzebny. W bonusie z S można zaś dodać, że czas koncentracji chakry na taką mocniejszą zbroję jest dwa razy dłuższy niż normalnie? Silniejsze, ale dłuższe. I wsio. Ty zedytujesz, czy mam ja przygotować?

Ugokanai fushi no kame - Te dwa dowolne punkty są dla mnie dość sporym bonusem, ale wstępnie jest okej. Chciałbym jeszcze opinię Dona w tym temacie zobaczyć i ewentualnie byśmy przenosili.
Oto efekt:

Ugokasenai kame | Unmovable Turtle動かせない亀
KlasyfikacjaBushidō, Kontrola Czakry
PieczęcieBrak, czas ładowania równy 5 pieczęciom
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie/Aura do 20 cm metrów wokół ubrania/zbroi
Wymagania---
Technika będąca wariacją w temacie Hien, jednak zamiast wzmacniania oręża polega ona na zapewnieniu lepszej defensywy poprzez przelanie chakry w noszoną zbroję czy też w ubranie - acz te drugie jest znacznie mniej skuteczne. Dlaczego? Otóż przelana chakra wzmacnia wytrzymałość przedmiotu w jaki jest przelewana, dlatego też im wytrzymalsza zbroja tym potężniejszy efekt posiada technika. Wizualnie działanie techniki można zauważyć po chakrze użytkownika, która zdaje się ulatywać, a następnie znikać z nałożonej zbroi.

Technika ochroni przed Jutsu rangi B, chyba, że jest dana technika skupiona jest w jednym punkcie, bądź uderzenie ma Siłę porównywalną do 7 poziomu tejże statystyki.

Posiadając specjalizację w Bushidō czas koncentracji chakry skraca się o 2 pieczęcie.

Posiadając rangę S w Bushidō technika wzmacnia swe działanie, jeszcze bardziej zwiększając wytrzymałość zbroi. Płacąc koszt Standardowy techniki A na turę jesteśmy w stanie ochronić się przed Jutsu rangi A, tak długo, jak nie są one punktowe, bądź przed uderzeniami o Sile maksymalnie 8. Dodatkowo zmienia się efekt wizualny techniki - teraz zamiast ulatującego i znikającego dymu, zbroja otoczona jest przez niewielką energetyczną poświatę - aurę która przy zderzeniu z czymkolwiek zdaje się być niezwykle twarda. Owe wzmocnienie jest niezwykle przydatne podczas obrony przed bardziej destrukcyjnymi technikami ninja, jak np. w starciu z jutsu Katonu. Czas koncentracji chakry na wzmocnioną zbroję jest dwa razy dłuższy niż normalnie.(10 Pieczęci standartowo, 6 posiadając specjalizację)
Ugokanai fushi no kame | Unmovable Immortal Turtle動かない不死の亀
KlasyfikacjaBushido, Kontrola Chakry
PieczęcieKumulacja jak przy 6 pieczęciach
KosztPołowiczny na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaZnajomość Ugokasenai kame
DodatkoweTechnika traktowana jest jako wspomaganie
Znacznie potężniejsza wersja Ugokasenai kame, działająca na tych samych zasadach jednak wymagająca znacznie większego mistrzostwa w kontroli chakry, jej pokładów jak i dyscypliny w utrzymaniu skupienia na technice. Używający techniki samuraj tworzy z własnej chakry otaczająca jego skórę i ciało zbroję potężniejszą niż w słabszej wersji jutsu. Chakra bez przerwy płynie wokół ciała, wijąc się wokół niego i stopniowo wypalając i ulatując ku górze, będąc stale zastępowaną przez nową chakrę jaką dostarcza ciało samuraja.

Skupiona i uformowana chakra otaczająca samuraja jest w stanie odepchnąć od siebie wszelakie fizyczne ataki. Zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 8 lub niższą. Niełatwo mają również techniki przeciwników. Te do rangi A są całkowicie blokowane przez powstałą barierę chyba, że działają punktowo. Wszystkie techniki działające punktowo przebijają się dużo łatwiej przez zbroję niż wynikałoby to z ich rangi, a obszarowe dużo słabiej. Techniki które są w stanie przedrzeć się przez defensywę zbroi i dotrzeć do ciała samuraja są osłabione, siła takiego ataku traktowana jest, jakby te były o dwie rangi słabsza niż w rzeczywistości. Przebicie się przez zbroję nie oznacza przerwania techniki, przebite miejsce regeneruje się turę po przebiciu.

Prócz zdolności defensywnych, aktywowana chakra pobudza całe ciało szermierza, odświeżając je i pompując w nie nową energię, która znacznie polepsza całe narzędzie jakim jest ciało kroczącego drogą Bushido wojownika. Unmovable Immortal Turtle zapewnia +2 do Wytrzymałości, +1 do siły.

Po przerwaniu techniki, muszą być co najmniej 2 tury przerwy od ponownego jej użycia, żeby ciało zdążyło się zregenerować z obciążenia chakrowego na jakie je naraziliśmy. Można uruchomić tą technikę w trakcie tej przerwy, jednak wtedy jesteśmy narażeni na uszkodzenie ciała jakie to określa MG prowadzący dany wątek.

Posiadając Specjalizację w Bushido chakra przestaje gwłatwonie i niekontolowanie wić się wokół samuraja a zamiast tego zbija się i formuje w kształt samurajskiej zbroi(Dokładny wygląd zbroi zależny od indywidualnego użytkownika). W takiej formie zagrożeniem nie są ani miecze, ani pięści jeśli osoba atakująca ma Siłę 9 lub niższą.
Posiadając rangę Sennina Bushido Ciało samuraja z aktywnym Unmovable Immortal Turtle zyskuje dodatkowy boost, dwa +1 do wybranych przy nauce techniki atrybuty fizycznego, które wybieramy jednorazowo, przy nauce techniki. Możliwe do wzmocnienia statystyki to: Siła, Szybkosć, Wytrzymałosć, Refleks.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2022, 20:19 przez Kurosawa Shin'ichi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

I guess okay
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Szybki look na techniki "zbroi" z skupieniem na Samurajach.

Looks fine
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”