• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Wprowadzone] Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

"Stat poziom 0 - czyli... mam coś zmienić? Bo tak niejako pokazują one bycie warzywem, praktycznie każdy na swój sposób."

Ergh no dobra w sumie niech będzie. Ale w wielu przypadkach to i tak będzie insta zgon. Nie widzę kogoś z wytrzymałością 0, będącego poza sterylnym pomieszczeniem. Jedno przeziębienie i ziomek nie żyje, a przez brak jakiejkolwiek odporności to dzień poza sterylnym pomieszczeniem i pewnie je złapie. Coś jak po przeszczepie szpiku kostnego.

Shunshin - Nie wiem czy Szybkość powinna na niego wpływać. Mówimy tu już o takich prędkościach że szybkość nie powinna mieć znaczenia bo i tak przebywasz ten dystans w mgnieniu oka. To prawie jak teleportacja tylko przypierdalasz we wszystko po drodze. Czyli co, z szybkością 12 pojawię się tam o kilka nano sekund szybciej niż ktoś z szybkością 8? To totalnie nie robi żadnej różnicy.

Co do "Poziom 7 czy poziom 8?" to widzę merit w obu wypadkach i tak naprawdę nie ma tutaj złotego środka. Dałbym raczej coś na zasadzie że przy 7(W wytrzymce czy refleksie) "Może się udać nieźle, a na pewno uda się w niewielkim stopniu" a przy 8 na pewno się uda i to tak gicik. I wtedy 8 będzie bezpiecznym choice, ale nie będzie mandatory bo 7 też będzie viable ale słabszym wyborem.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2699
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Refleks:
10 poziom - mam mieszane uczucia, ale jak reszcie pasuje takie nie powielanie, to niech zostanie ;)

Co zaś do poziomów sobie przeanalizowałem i lekko zmieniłem swoje zdanie, ale to dokładniej już poniżej opiszę.
Refleks - imo dopisek powinien działać jak przy Wytrzymałości, tj. od 7 poziomu jesteśmy w stanie kontrolować naszą prędkość, nawet wtedy, gdy wykracza ona poza 10 poziom. Podobnie jak Wytrzymka od 7 neguje negatywne efekty.
Refleks a wróg - tutaj dawanie tego od 7 praktycznie neguje cześć efektów wspomagań, co imo jest słabe? 3 różnicy w dostrzeganiu kogoś z szybkością jest dość kiepskie, gdy ktoś pójdzie np. w 15 szybkości bo coś. Wtedy już opcja z Tasią, że 3 poziomy różnicy - jesteśmy w stanie śledzić, 5 poziomów - widzimy powidok, ale coś tam się udaje jest imo... bardziej git?
Dlaczego poziom 7, a nie 8 - bo imo kazanie graczom iść w 8 poziom dla wspomagań, które idą w inne atuty jest imo słabe. Owszem, 7 poziom w pewnym momencie osiągnie każdy. Ale jak osiągnie każdy, to znaczy, że ta postać już w tę konkretną stronę poszła i zwyczajnie... dajmy jej tę możliwość bez drastycznego zwiększania kosztów innych statystyk, w które może chcieć pójść ta postać.

Atuty:
Słuchając tutaj rad i uwag:
TolerancjaAtut nabyty
Postać w wyniku różnych doświadczeń zyskała zwiększoną odporność na różne warunki pogodowe i ich zmienność. Dzięki temu lepiej znosi mrozy czy upały, nawet jeśli nie są one naturalne dla jego miejsca urodzenia. Atut tolerancji daje lepsze efekty wraz z wyższym atrybutem Wytrzymałości, pozwalając na wyższych poziomach (8+) negować nawet negatywne skutki bardziej wymagających warunków atmosferycznych, jak np. burze piaskowe, nienaturalnych źródła temperatur jak ogniska czy lodowce, a w przypadku naprawdę Wytrzymałych postaci - nawet słabsze techniki wpływające na temperaturę mogą nie odnosić skutków na postaci.
Ulepszony zmysł nazwa zmysłuAtut nabyty
Atut wielokrotnego wyboru. Oznacza to, że postać ma bardziej wyczulony wybrany zmysł. Atut ten ściśle współpracuje z Refleksem, znacząco zwiększając jego możliwości. Jeżeli atrybut ten umożliwia np. dostrzeżenie szczegółu z dwudziestu metrów - posiadacze tego atutu ze zmysłem wzroku ten sam szczegół dostrzegą z dwukrotnie większej odległości itd. Wyróżnia się pięć zmysłów:
  1. Wzrok - wzmocnienie tego zmysłu zapewnia postaci lepszy wzrok, pozwalając patrzeć dalej i dostrzegać szczegóły tam, gdzie nikt inny by się ich nie dopatrzył. Postać też lepiej widzi przez dym czy inne warunki, które utrudniają wizję.
  2. Słuch - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że postać jest bardziej wyczulona na źródła dźwięków dookoła niej. Usłyszy jak trawa się ugina za nią czy oddech oddalonego nawet o trzydzieści metrów przeciwnika, a podczas snu - może obudzić (jeśli użytkownik tego chce) go nawet najcichszy dźwięk, przez co bardzo ciężko ją zaskoczyć.
  3. Smak - wzmocnienie tego zmysłu, choć nie posiada zastosowania stricte bojowego, pozwala natomiast niemalże od razu rozpoznać skład czegokolwiek co tylko spróbujemy, a także określić, czy będzie to miało pozytywny, czy negatywny wpływ na użytkownika. Nawet, jeśli trucizna nie posiada smaku sama w sobie, tak osoba, z tym wzmocnieniem wyczuje, że w napoju czy potrawie jest coś więcej, co wpłynęło na smak. Dodatkowo, jest w stanie jasno określić, składniki potraw.
  4. Węch - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że użytkownik jest w stanie zmienić się w prawdziwego psa tropiącego, bez potrzeby użycia specjalistycznych technik. Bez problemu zapamiętuje zapach swojego celu i jest w stanie go śledzić, nawet gdy ten jest oddalony o 2.5km od użytkownika. Umożliwia to także lokalizację osoby w przestrzeni, gdy np. jest ciemno, dostarczając informację o źródle zapachu w promieniu 20 metrów od użytkownika.
  5. Dotyk - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że użytkownik jest w stanie wykryć najdrobniejsze zmiany w fakturze zarówno przedmiotów, jak i osób. Ba! Nawet nie musi dotykać ich bezpośrednio dłonią - jakakolwiek część ciała jest w stanie to wykryć, także najdrobniejszy impuls. W trakcie walki, pozwala także odczuć, jak ataki wypływają na ciało i elementy pancerza przeciwnika, przez co dłuższa, analityczna walka, może takiej osobie dostarczyć cennych informacji o słabych punktach, a receptory na skórze wykryją nawet najdrobniejszą zmianę temperatury - także tę nienaturalną, wywołaną np. jakimś jutsu.
Shunshin no Jutsu | Body Flicker Technique瞬身の術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys
KosztStandardowy
Zasięgdo 20 metrów
Wymagania---
Pomimo zaliczania się w poczet podstawowych zdolności ninja, stanowi technikę dość chakrożerną. Przez to, nie bywa ona dostępna dla niskopoziomowych shinobi. Chociaż często mylona z teleportacją, technika ta poprzez krótkie skupienie chakry jest w stanie przez bardzo krótką chwilę zwiększyć możliwości organizmu, pozwalając na niesamowicie szybkie poruszanie się. Mimo tego mylnego wrażenia, jest w rzeczywistości niesamowitym przyśpieszeniem, które na takowe wygląda. Ninja potrafi w mgnieniu oka pojawić się w innym miejscu, o ile jest fizycznie dostępne. Tak duże prędkości zezwalają głównie na poruszanie się w linii prostej, o ile przeszkody na drodze nie są stosunkowo łatwo do ominięcia np. kłoda bądź przewalone drzewo. Niektórzy używają jej też, by znaleźć się nad przeciwnikiem zamiast tuż obok niego.

Podany zasięg pozwala przenieść się na wspomnianą odległość przy poświęceniu standardowego kosztu techniki. Możliwe jest jednak jego zwiększenie, poprzez przeznaczenie większej jej ilości. Warto jednak pamiętać, że strata zbyt dużej ilości chakry w krótkim czasie może negatywnie odbić się na shinobi.

Istnieje wiele wariantów tej techniki, wszystkie różniące się tylko wizualnie. Możliwe jest zarówno wytworzenie niewielkiej chmurki celem kamuflażu, chociaż nie jest ona konieczna. Są również ninja, którzy zamiast ów dymku tworzą zasłony z wody, liści czy piasku - wszystkie mające tę sama funkcję, nie dając innych profitów niż efekt wizualny.

Użycie tej techniki przez osoby z ponadprzeciętną, wręcz nieludzką prędkością nadal znajduje swoje zastosowanie. Pomijając możliwość utworzenia dodatkowego kamuflażu w momencie korzystania z techniki, zwyczajnie prędkość przemieszczania się, nawet na wyższych poziomach Szybkości, przy pomocy tego Jutsu jest zwyczajnie większa niż normalnie osiągalna.

Posiadając rangę S w Ninjutsu zamiast pieczęci Tygrysa, można w zamian użyć Pieczęci Konfrontacji.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu ninja może pominąć pieczęć kumulując chakrę tyle czasu, ile zajęłoby jej złożenie.
Odnośnie samego Shunshina i uwag Dona - trochę tak. Jednak imo Shunshin to wciąż lepsze przemieszczanie się od zwykłego biegu, więc powinno być bardziej efektywne chociażby w pościgach + kamuflaż. Można natomiast dodać, że Każdy poziom Szybkości to np. 3.5m dodatkowego dystansu jeszcze, przez co ta technika będzie jeszcze bardziej valid dla tego typu postaci.
Awatar użytkownika
Nara Shizu
Posty: 508
Rejestracja: 28 cze 2021, 12:57
Ranga: Muryō no ninja
Discord: Fuyue#3535
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Bank:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Tora pisze:Refleks - imo dopisek powinien działać jak przy Wytrzymałości, tj. od 7 poziomu jesteśmy w stanie kontrolować naszą prędkość, nawet wtedy, gdy wykracza ona poza 10 poziom. Podobnie jak Wytrzymka od 7 neguje negatywne efekty.
Ma pan tu na myśli Szybkość, prawda? Ponieważ sam Refleks nie ma w sobie takiego debuffa, a Szybkość ma ten dopisek.
Tora pisze:Refleks a wróg - tutaj dawanie tego od 7 praktycznie neguje cześć efektów wspomagań, co imo jest słabe? 3 różnicy w dostrzeganiu kogoś z szybkością jest dość kiepskie, gdy ktoś pójdzie np. w 15 szybkości bo coś. Wtedy już opcja z Tasią, że 3 poziomy różnicy - jesteśmy w stanie śledzić, 5 poziomów - widzimy powidok, ale coś tam się udaje jest imo... bardziej git?
Uwaga: Refleks poza wsparciem jest również atrybutem wymaganym bezpośrednio do kontrowania postaci o wysokiej Szybkości. Tylko dzięki niemu jesteśmy w stanie je dojrzeć. Przyjmuje się, że aby dojrzeć kogoś poruszającego się z daną prędkością i nie stracić z niego na zbyt długo wzroku jest wymagany Refleks maksymalnie o 3 poziomy niższy od Szybkości naszego przeciwnika. W przypadku większej różnicy widzimy jedynie powidoki, ale jakoś udaje nam się jeszcze je śledzić, tak długo jak ta różnica nie jest większa niż 5. Wtedy nie jesteśmy w stanie dostrzec tak pędzącej postaci. Oczywiście, prawidłowa na nią reakcja jest kompletnie inną kwestią. W przypadku większych różnic ledwo dostrzegamy tak szybko poruszającą się osobę i są niewielkie szanse na dobrą reakcję na nią.
Coś w tym stylu? Tylko ponownie, wydaje mi się że to czyni dalej Szybkość zbyt OP. W końcu jeżeli od 7 byśmy byli w stanie dostrzegać niezależnie od ich szybkości, to... no nie negowali byśmy efektów wspomagań. Dalej trzeba jeszcze własną szybkością dogonić kogoś takiego, więc samo dojrzenie to nie taka znowu negacja. A kiedy dajemy dalej takie punktowe? No to ktoś z tą Szybkością 15 bardzo wieeeelu osobom utrudni w ogóle zobaczenie go, nie mówiąc o nadążeniu.

Dlaczego poziom 7, a nie 8: No tu generalnie z tym co Tora mówi się zgadzam, więc no. Raczej 7 jak już niż 8, choć to Donowe w miaaaarę ok.

Atuty: Tolerancja spoko, ale dwa zastrzeżenia do wzmocnionych zmysłów. Słuch i węch imo zbyt OP.

Słuch z racji na to słyszenie oddechów osób oddalonych nawet o 30 metrów. Taki trochę wtedy wychodzi sensor w wykrywaniu wrogów, nawet jak nie pokazuje to chakry. Prędzej może, że do 10 metrów wykryjemy spokojny, naturalny oddech, a do 20 jeżeli ktoś sapie. I że osoby dbające o to, aby kontrolować swój oddech wykryjemy przy... 5 metrach? Lub wcale. Raczej wcale, żeby osoby co się ukrywają nie zostały zbyt bardzo wręcz przez to skontrowane.

Węch. Dystans nawet w miarę spoko, tylko to wyczuwanie w ciemnościach. Może zmieniłbym na coś w stylu, że jesteś w stanie wyczuć że w tych promieniu 20 metrów są osoby i ile ich jest, ale nie na tyle dokładnie by określić ich kierunek bądź miejsce gdzie się znajdują.

Shunshin: imo mam takie trochu... meh. W sensie jestem zdania, że powinno to być dalej useful dla osób przy ogromnych prędkościach. A te większy dystans do imo trochę taki plasterek tani, bo trzeba pamiętać że są przeszkody więc te 40m np. bardzo rzadko będziesz pędził. Ewentualnie może im zmniejszyć jakoś koszt.

Albo powinno się napisać, że ten typ poruszania się nie dorównuje temu przy np. 12 Szybkości. W sensie że pod jakimś względem jest jeszcze słabszy. Jednocześnie jednak, można ewentualnie temat Shunshina zostawić na inny temat bo jest on trochę mniej związany z całą resztą.
Obrazek
Wcielenie Jelenia
Prowadzone wątki 5/4 [aktywne wątki]
  • Za tym co odległe - Kamaboko Gonpachiro, Sabataya Shuten & Mirai Akane
  • Tam gdzie bogowie poprowadzą... - Kaguya Kaede
  • Bliźniacze zabawy - Kasane Mitsuki & Kasane Kirara
  • Ranny ptaszek - Uzumaki Chiyo & Fuuka
  • Gorycz zemsty - Inuzuka Nana
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2699
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

1. Dopisek do Refleksu: Tak, chodziło mi tutaj, że od 7 poziomu Refleksu, nawet z Szybkością 15 jesteśmy w stanie się ogarnąć w tej prędkości. Analogicznie do Wytrzymki 7 i backlashy wspomagań.

2. Uwaga do Relfeksu: Tak, coś takiego. Tylko hmm, faktycznie te 15 szybkości nagle zaczyna kontrować. Więc może... 3 i 7? 3 by normalnie nadążać, a 7 różnicy by były powidoki? Tylko myślę o różnicy na zasadzie Refleks 3 i Szybkość 10.

3. 7 a 8 poziom: Propozycja Dona jest ima kinda self-explanatory, ale można opisać, że 7 poziom neguje tego typu efekty, ale im większy poziom tym mniej odczuwamy zmęczenie czy inne słabsze dolegliwości spowodowane wychodzeniem poza limity ciała. Acz nie jestem tego fanem.

4. Atuty: Imo tak ulepszone zmysły powinny pozwalać działać na zasadzie nawet takiego lekkiego sensora. Dystanse mogą być do doprecyzowania, jednak to powinno być coś pozwalającego jeszcze bardziej zorientować się w przestrzeni. Taki Węch, w tym przypadku, daje znacznie większy dystans i skupienie się na tropieniu, a w bliskim dystansie miał mniejszy dystans. Właśnie to próbowałem zbalansować, by taki słuch pozwalał lepiej się orientować w przestrzeni, nawet na większy dystans, gdzie węch raczej tropienie + krótki dystans i lokalizacja. Trochę doprecyzowałem, odnośnie Tolerancji czekam na inny opis.
Ulepszony zmysł nazwa zmysłuAtut nabyty
Atut wielokrotnego wyboru. Oznacza to, że postać ma bardziej wyczulony wybrany zmysł. Atut ten ściśle współpracuje z Refleksem, znacząco zwiększając jego możliwości. Jeżeli atrybut ten umożliwia np. dostrzeżenie szczegółu z dwudziestu metrów - posiadacze tego atutu ze zmysłem wzroku ten sam szczegół dostrzegą z dwukrotnie większej odległości itd. Analogicznie, jeśli wzmocniony zmysł wykrywa coś z dystansu dwudziestu metrów - osoby z wyższą wartością atrybuty Refleks wykryją coś z dalszego dystansu. Wyróżnia się pięć zmysłów:
  1. Wzrok - wzmocnienie tego zmysłu zapewnia postaci lepszy wzrok, pozwalając patrzeć dalej i dostrzegać szczegóły tam, gdzie nikt inny by się ich nie dopatrzył. Postać też lepiej widzi przez dym czy inne warunki, które utrudniają wizję.
  2. Słuch - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że postać jest bardziej wyczulona na źródła dźwięków dookoła niej. Usłyszy jak trawa się ugina za nią czy oddech oddalonego nawet o dwadzieścia metrów przeciwnika, a podczas snu - może obudzić (jeśli użytkownik tego chce) go nawet najcichszy dźwięk, przez co bardzo ciężko ją zaskoczyć. Jeśli jednak przeciwnik np. ukrywa swój oddech i w miarę możliwości ogranicza wydawane dźwięki, wówczas dystans ten maleje, choć w pobliżu 5 metrów od użytkownika naprawdę trzeba się postarać.
  3. Smak - wzmocnienie tego zmysłu, choć nie posiada zastosowania stricte bojowego, pozwala natomiast niemalże od razu rozpoznać skład czegokolwiek co tylko spróbujemy, a także określić, czy będzie to miało pozytywny, czy negatywny wpływ na użytkownika. Nawet, jeśli trucizna nie posiada smaku sama w sobie, tak osoba, z tym wzmocnieniem wyczuje, że w napoju czy potrawie jest coś więcej, co wpłynęło na smak. Dodatkowo, jest w stanie jasno określić, składniki potraw.
  4. Węch - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że użytkownik jest w stanie zmienić się w prawdziwego psa tropiącego, bez potrzeby użycia specjalistycznych technik. Bez problemu zapamiętuje zapach swojego celu i jest w stanie go śledzić, nawet gdy ten jest oddalony o 2.5km od użytkownika. Umożliwia to także lokalizację osoby w przestrzeni, gdy np. jest ciemno, dostarczając informację o źródle zapachu w promieniu 10 metrów od użytkownika, choć jest to tylko ogólny kierunek, a nie dokładna lokalizacja. Warunki atmosferyczne, jak np. wiatr, mogą dodatkowo utrudnić tropienie.
  5. Dotyk - wzmocnienie tego zmysłu sprawia, że użytkownik jest w stanie wykryć najdrobniejsze zmiany w fakturze zarówno przedmiotów, jak i osób. Ba! Nawet nie musi dotykać ich bezpośrednio dłonią - jakakolwiek część ciała jest w stanie to wykryć, także najdrobniejszy impuls. W trakcie walki, pozwala także odczuć, jak ataki wypływają na ciało i elementy pancerza przeciwnika, przez co dłuższa, analityczna walka, może takiej osobie dostarczyć cennych informacji o słabych punktach, a receptory na skórze wykryją nawet najdrobniejszą zmianę temperatury - także tę nienaturalną, wywołaną np. jakimś jutsu.
5. Shunshin: Tutaj zgadzam się z Jeleniem. Temu ten opis, który wcześniej mu pasował zostawiłem. I ok, to wciąż będzie kilka nanosekund, jednak nawet osoby mega szybkie muszą przygotować się do biegu, wystartować i zahamować. Coś, co robi Szybkość i Refleks. Shunshin jakby usuwa ten wymóg i w tę stronę bym poszedł. Dodawanie dalszego dystansu niejako bardziej to wzmocni dla tego typu osób, nie zmieniając za bardzo sensu w tej technice i sprawiając, że będzie valid dla wyżej poziomowych postaci. Trochę to lepiej opisałem i czekam w sumie na dalsze wypowiedzi technicznych w kwestii i techniki i atutów
Shunshin no Jutsu | Body Flicker Technique瞬身の術­
KlasyfikacjaNinjutsu, Kontrola Chakry
PieczęcieTygrys
KosztStandardowy
ZasięgBazowo 20 metrów
Wymagania---
Pomimo zaliczania się w poczet podstawowych zdolności ninja, stanowi technikę dość chakrożerną. Przez to, nie bywa ona dostępna dla niskopoziomowych shinobi. Chociaż często mylona z teleportacją, technika ta poprzez krótkie skupienie chakry jest w stanie przez bardzo krótką chwilę zwiększyć możliwości organizmu, pozwalając na niesamowicie szybkie poruszanie się. Mimo tego mylnego wrażenia, jest w rzeczywistości niesamowitym przyśpieszeniem, które na takowe wygląda. Ninja potrafi w mgnieniu oka pojawić się w innym miejscu, o ile jest fizycznie dostępne. Tak duże prędkości zezwalają głównie na poruszanie się w linii prostej, o ile przeszkody na drodze nie są stosunkowo łatwo do ominięcia np. kłoda bądź przewalone drzewo. Niektórzy używają jej też, by znaleźć się nad przeciwnikiem zamiast tuż obok niego.

Podany zasięg pozwala przenieść się na wspomnianą odległość przy poświęceniu standardowego kosztu techniki. Możliwe jest jednak jego zwiększenie, poprzez przeznaczenie większej jej ilości. Warto jednak pamiętać, że strata zbyt dużej ilości chakry w krótkim czasie może negatywnie odbić się na shinobi.

Istnieje wiele wariantów tej techniki, wszystkie różniące się tylko wizualnie. Możliwe jest zarówno wytworzenie niewielkiej chmurki celem kamuflażu, chociaż nie jest ona konieczna. Są również ninja, którzy zamiast ów dymku tworzą zasłony z wody, liści czy piasku - wszystkie mające tę sama funkcję, nie dając innych profitów niż efekt wizualny.

Użycie tej techniki przez osoby z ponadprzeciętną, wręcz nieludzką prędkością nadal znajduje swoje zastosowanie. Pomijając możliwość utworzenia dodatkowego kamuflażu w momencie korzystania z techniki, zwyczajnie prędkość przemieszczania się, nawet na wyższych poziomach Szybkości, przy pomocy tego Jutsu jest zwyczajnie większa niż normalnie osiągalna. Takie osoby nie muszą się także martwić o odpowiednią manipulację własną prędkością, start czy wyhamowanie, gdyż technika niejako "zajmuje się tym za nie", co pozwala na bardziej efektywne jej wykorzystanie.

Specjalna zasada: każdy poziom Szybkości użytkownika zwiększa maksymalny zasięg techniki przy standardowym koszcie o 3m na każdy poziom Szybkości, do maksymalnego bonusu +30 metrów (łącznie 50m).
Posiadając rangę S w Ninjutsu zamiast pieczęci Tygrysa, można w zamian użyć Pieczęci Konfrontacji.
Posiadając Specjalizację w Ninjutsu ninja może pominąć pieczęć kumulując chakrę tyle czasu, ile zajęłoby jej złożenie.
Awatar użytkownika
Nara Shizu
Posty: 508
Rejestracja: 28 cze 2021, 12:57
Ranga: Muryō no ninja
Discord: Fuyue#3535
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Bank:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

1. Dopisek do Refleksu: A, o to chodziło. To już dodałem.
2. Uwaga do Refleksu: Tutaj znowu byłbym na nie dla tej różnicy 7. Dlaczego? Bo wtedy koncept "powidoku" już będzie tak rzadko występował, że no... trochę chujnia szczerze powiedziawszy. Prędzej już tutaj bym powiedział, że ta różnica 3 i 5 jaką opisałem występowała do poziomu 7, ale może ta 8 w Refleksie wtedy by już pozwalała na wszystkie prędkości?
4. Atuty: Na zasadzie lekkiego sensora, do tak. Tylko zwyczajnie chodziło o to, żeby nie stawały się znowu zbyt dobre pod jakimiś względami. Teraz wygląda imo git wszystko.
5. Techniczka: Imo przy tym booście powinno się zmniejszyć bazowy zasięg na 10m. Ale to taka moja opinia.
Obrazek
Wcielenie Jelenia
Prowadzone wątki 5/4 [aktywne wątki]
  • Za tym co odległe - Kamaboko Gonpachiro, Sabataya Shuten & Mirai Akane
  • Tam gdzie bogowie poprowadzą... - Kaguya Kaede
  • Bliźniacze zabawy - Kasane Mitsuki & Kasane Kirara
  • Ranny ptaszek - Uzumaki Chiyo & Fuuka
  • Gorycz zemsty - Inuzuka Nana
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Refleks - to bardziej jestem za sugestią Jelenia tutaj
Atuty - no git moim okiem
Techniczka - ten bazowy zasięg dla mnie git, akurat bym go nie zmieniał na 10. Reszta git
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2699
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

2. W sumie jako tako mi pasuje? Trochę tak dziwnie, że nagle nijak, więc może po prostu uprośćmy to do tego poziomu 8?
4. i 5. To skoro już trochę leży nikt nie ma nic przeciwko, to wprowadzam

Tylko co z tym:
TolerancjaAtut nabyty
Postać w wyniku różnych doświadczeń zyskała zwiększoną odporność na różne warunki pogodowe i ich zmienność. Dzięki temu lepiej znosi mrozy czy upały, nawet jeśli nie są one naturalne dla jego miejsca urodzenia. Atut tolerancji daje lepsze efekty wraz z wyższym atrybutem Wytrzymałości, pozwalając na wyższych poziomach (8+) negować nawet negatywne skutki bardziej wymagających warunków atmosferycznych, jak np. burze piaskowe, nienaturalnych źródła temperatur jak ogniska czy lodowce, a w przypadku naprawdę Wytrzymałych postaci - nawet słabsze techniki wpływające na temperaturę mogą nie odnosić skutków na postaci.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2022, 17:55 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Atut tolerancji - for me ok, jeżeli kwestia technik będzie pod okiem MG, nie wiem czy nie warto tego dopisać żeby było jasne że on decyduje jakie to "słabsze techniki"

Refleks - dać 8, no ok
Awatar użytkownika
Kakarotto
Posty: 1188
Rejestracja: 01 lip 2021, 23:58
Discord: Midoro#5831
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Osiągnięcia:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Po tym jak Don mi napomknął o tym temacie nie mogę się nie wypowiedzieć po przeczytaniu go.

Mamy taką szybkość, która wedle opisu jest tylko i wyłącznie do biegania oraz atakowania. Make sens bo to głównie do tego jest używane. Niemniej jednak co z pieczęciami. Mamy oczywiście atut zmiejszajacy pieczęci przez co technika będzie wykonana szybciej ale tylko dlatego, że trzeba złożyć 5 pieczęci a nie 10. Czy szybkość za to też nie powinna odpowiadać? Bo jaki to ma sens, gdy stoi 2 typów i jeden jest w stanie udeżyć 5 razy podczas sekundy a drugi tylko raz, lecz 10 pieczęci zawiązują w tym samym czasie.

Ofc jeśli gdzieś to było poruszone na 2 stronie to przepraszam lecz uważam, że można by to było zaznaczyć w temacie speeda. Gdzie na poziomie np 10 pieczęci by były zawiązywane błyskawicznie (coś w stylu zabyza x kakashi gdzie dało się to skopiować tylko sharkiem)

Dalej to co mówił Don.
O ile rozumiem, że wartość 0 w statystykach fizycznych może się równać smierci tak i tak nie moge się z tym zgodzić. Mając 0 siły szybkości czy refleksu jestesmy zwyczajnie warzywami ALE żywymi. de facto tylko wytrzymalosc powinna odpowiadac za faktyczna smierc osoby. To samo sie tyczy SW czy KC. jak ma sie 0-1 sw to sie zwyczajnie panicznie wszystkiego boi i albo zyjesz w sterylnej klatce albo umierasz na zawal bo wszystko cie przeraza. KC 0 to rowniez nie smierc tylko no, nie umiesz w chakre. Jestes zwyklym cywilem.

Poza tym jak te zmiany mają się mieć do masy rzeczy jak np rozwoj postaci/paktowe zwierzaki. Są na forko osoby, które mają np siłę 2 albo KC 0 bo zwyczajnie to nie było potrzebne ale dało się z tym grać. Mają idk miesiąć by to naprawić czy jak? Tak samo paktowe futrzaki. Ja coprawda dopiero robie zwierzęta i moge jeszcze je poprawić tak, by były zgodne z nowymi już wytycznymi. Co z innymi np kitku Daku, które mają 2 siły? Gracze dostaną pozwolenie na rework statów?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2022, 16:38 przez Kakarotto, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2699
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Tolerancja - przeniosłem i dopisałem to o decyzji MG.

Refleks - za błogosławieństwem Jelenia, dopisałem to do Refleksu do 1 uwagi.

@Midoro
Wydaje mi się, że to, co robi ten temat, to naprawia pewnego rodzaju niezrozumienie, które wyszło u nas dopiero po czasie, gdzie niektórzy traktowali Refleks, jako Szybkość na sterydach. Oczywiście, błąd wynikał z naszego prostego opisu Szybkości, co mogło sugerować, że dotyczy tylko przemieszczania się, choć nie tylko. Dobrze byłoby też, jeśli nie chcesz czytać całości tematu, chociaż rzucić okiem, czy niektóre kwestie nie zostały już tutaj przytoczone i omówione. Szybkość to ogólna Szybkość ciała - przemieszczanie się, ciosy, jak szybko robimy przewrót w przód czy wyskakujemy, jak szybko mrugamy czy... składamy pieczęci. Refleks natomiast to to, jak nasze ciało jest gibkie, zwinne (acz nie w szybkim tego słowa rozumieniu, jak się niektórym zdarzało), czy składając pieczęci palce nam się nie pomieszczają i czy robiąc fikołka, się nie połamiemy. W uproszczeniu więc - Refleks - czy zrobimy poprawnie fikołka, Szybkość - jak szybko zrobimy fikołka. Kwestia pieczęci została zakończona już w innym temacie, więc nie będę jej doprecyzowywał tutaj ponownie, bo widzę, że nadrobiłeś ;)

Kwestia 0 poziomu jest dość specyficzny, jednak te poziomy są opisane. Przeczytaj je, to będziesz wiedział, jak one działają ;)

Osoby, które wcześniej miały niższą statystykę, zapewne będą mogły rozwinąć ją bezproblemowo, bez dodawania na siłę jakiejś wady. Byłoby to imo za dużo pracy dla czegoś, co wcześniej nie przewidzieliśmy. Co do paktów - jest coś takiego jak prośby, jeśli ktoś uważa, że źle rozdał punkty lub zwyczajnie zgłoszenie tego w WT. Wtedy się czemuś takiemu przyglądamy. Jednak wciąż, nawet obecne opisy jasno wskazują, jak słaby poziom to poziom 2:
  • Postać bardzo słaba, łatwo się męczy przy noszeniu, nie ma mowy o dźwiganiu czegokolwiek.
  • Postać porusza się w sposób bardzo ociężały, utrudniony. Prawdopodobnie nawet nie jest w stanie biegać.
  • Wytrzymałość postaci należy do jednych z najsłabszych, jakie da się zobaczyć. Mocniejszy cios ją powali, a chwilowy bieg doprowadzi do zadyszki i potrzeby odpoczynku. Długiego odpoczynku.
  • Percepcja postaci zdaje się jeszcze walczyć. By żyć. Jest w stanie się zorientować w sytuacji czy nawet spróbować zareagować. Z reguły z mizernym efektem, jeżeli nikt nie uprzedzi danej osoby z wyprzedzeniem.
  • Bardzo strachliwa postać o bardzo słabej sile woli. Jej umysł, choć czasami może opierać się najsłabszym iluzjom czy technikom skanowania myśli, nie jest w stanie utrzymać takiej "blokady" dłużej niż kilka sekund.
  • Bardzo słaba kontrola chakry pozwala wykonać tylko najprostsze techniki rangi E. I też... nie zawsze one wyjdą.
Jeżeli ktoś myśli, że zwierzak paktowy, mając Siłę 2 wyskoczy na dwa metry w górę, to się sporo pomylił, gdyż to jest znacznie większy wysiłek niż po prostu stawianie kroku. I to było wiadome od dawna. 5 poziom to poziom przeciętniaka. Jak ktoś ma poziom 2, czyli nawet mniej niż "połowa" drogi od warzywa do normalnego przedstawiciela danej rasy danego rozmiaru, to nie ma w tym nic dziwnego, że taka istota jest zwyczajnie prawie upośledzona. Teraz zwyczajnie opisy to bardziej doprecyzują.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Mi pasuje
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Mi też
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Sabataya Shuten
Posty: 939
Rejestracja: 27 kwie 2021, 12:40
Ranga dodatkowa: ex-Kage
Discord: Amphare#3038
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Atrybuty 2.0 - czyli kinda rework i rozwój statów.

Wygląda imo ok
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”