Wiedza powszechna常識
Jest to wiedza, z jaką praktycznie każdy zaczyna. Poniżej będą opisane konkretne dziedziny oraz jaki zakres wiedzy każdy posiada na start. Wszelką wiedzę "ponad to" należy wpisać w KP w zakładce "Inne".
- Każdy shinobi zna podstawową budowę ludzkiego ciała. Jednak tylko Iryōnini znają ją na tyle precyzyjnie, by móc wykonywać operacje. Dla uproszczenia zakłada się, że szczegółowa wiedza jest równa dziedzinie w Iryō Ninjutsu. Normalnie medycy dowiadują się o możliwości przeszczepów, posiadając rozwinięte Iryō Ninjutsu na poziomie A, a na poziomie S mogą już przeprowadzać tego typu operację. Osoby z atutem Chirurgiczna precyzja wiedzę tę zyskują już posiadając dziedzinę medyczną na poziomie B, a na poziomie A mogą już je wykonywać.
- Wszyscy shinobi ze Starego Świata znają jego ogólną geografią. Wiedzą skąd pochodzą, gdzie były poszczególne wioski ninja itp. Ponadto znają trochę lepiej lokalizację kraju, z którego pochodzą.
- Nowy Świat stanowi zagadkę dla wielu shinobi, którzy dopiero go odkrywają. Z tego powodu znają tylko najbliższą lokalizację wioski bądź mieściny, gdzie zdecydowali się osiąść.
- Wszyscy znają bardzo dobrze ostatnie wydarzenia w Starym Świecie. Znają tym samym ostatnich Kage czy największych "zbrodniarzy". Im jednak dalej w las, tym gorzej. Czasy przed rokiem setnym zdają się być dość mocno zapomniane, a wcześniej kojarzone jest tylko i wyłącznie kilka "wielkich imion", jak np. Senju Hashirama, Uchiha Madara, Uzumaki Naruto. Te postaci zapisały się wyraźnie w historii, jednak nawet ich osiągnięcia dość mocno zostały zatarte i wypaczone przez wieki.
- Shinobi z nacji bezpośrednio związanymi z pewnymi mniej znanymi postaciami historycznymi mogli usłyszeć o ich imionach, jednak wiedza dlaczego byli ważni jest już cięższa do zdobycia. Dotyczy to takich postaci jak np. Sarutobi Hiruzen (Konoha), Orochimaru (Oto), Ōnoki (Iwa), Terumi Mei (Kiri), A (Sandaime Raikage - Kaminari) czy Gaara (Suna). Byli znani, jednak ostatnie wydarzenia bardziej były istotne niż wydarzenia z zamierzchłych czasów.
- Podobnie sytuacja ma się z artefaktami. Te zaginęły na przestrzeni wieków i co najwyżej nacje z nimi związane mogły usłyszeć konkretne legendy, acz nic poza tym.
- Przez lata szpiegostwa i wzajemnych podejrzeń prawie każdy posiada podstawową informację o wszelkich dziedzinach czy technikach shinobi. Oznacza to, że każdy mógł usłyszeć i wiedzieć jak działają techniki rangi E, a także kojarzyć, że ten klan był z tej wioski i miał coś z ich specjalizacją związane ("O Aburame, pan z Konohy, lubi pan robaki?" "Hokori? Zapylenie duże u was w tej skale musiało być hahaha!"), jednak bez żadnych szczegółów.
- Każdy też posiada ogólną wiedzę związaną z posiadanymi przez siebie dziedzinami do poziomu B. Oznacza to, że teoretycznie mając Doton na poziomie D, jesteśmy w stanie przewidzieć efekty innych technik Dotonu na max poziomie D. Na poziomie B jesteśmy w stanie zorientować się w tym, co dana technika ma robić, ale nie znając jej - możemy się pomylić.
- Techniki rangi A i S są bardzo potężne i rzadkie. postaci znają tylko i wyłącznie te techniki, które mają wykupione. Mając więc Doton na A znamy tylko te techniki, które opanowaliśmy, a ktoś na tym samym poziomie Dotonu może posiadać zupełnie inne techniki i nie znać tych od pierwszego gracza. Takie techniki, jeśli nie są ozwojowane lub obarczone dodatkowymi wymaganiami, można jednak normalnie wykupywać i tym samym zdobywać o nich wiedzę.
- Techniki ozwojowane są technikami, które znają tylko ich użytkownicy. Jeżeli istnieje ozwojowana technika rangi D, to znają ją tylko jej użytkownicy. Nawet jeśli inna postać ma specjalizację i rangę S w tej samej dziedzinie.
- Ze względu na sporą ingerencję Bijū w wojnę ich wygląd jest znany. Ba, niektórzy mogą nawet kojarzyć takie techniki jak Bijūdama czy choćby widzieć, jak Shukaku miota piaskiem. Jest to jednak tylko powierzchowna wiedza o ich zdolnościach. Nieznane są z kolei ich imiona czy charaktery.
- Takie rzeczy jak pakty, senjutsu czy inne wspomagania są na ogół nieznane i postać jakoś tę wiedzę musi uzyskać. Nawet na drodze prostej fabuły. Przykładowo, chcąc opanować Senpō taka fabuła wymaga wpierw zapoznania się z możliwościami, a następnie ich opanowaniu.
- Wyjątkiem są wspomagania dedykowane poszczególnym klanom czy organizacjom, jak np. Mangekyō Sharingan, Ludzkie kukły czy Ikite Iru Bakuhatsu. Nie jest to jednak wiedza powszechna i dopiero po osiągnięciu poziomu S w dziedzinie konkretnego klanu, można ją uzyskać.