• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Wspomagania

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Wspomagania

Wspomagania
Na forum istnieje wiele różnych technik i zdolności, ale tylko bardzo niewiele z nich klasyfikuje się jako "wspomagania". Jest to bardzo wąska grupa różnych zdolności, nierzadko oferujących potężne efekty bądź wzmocnienia atrybutów i wykraczanie poza granice możliwości postaci. Ze względu na ich siłę, każda postać może mieć maksymalnie 5 wspomagań.
Lista wspomagań
Skalowanie wzmocnień
Wiele wspomagań oferuje wzmocnienie dziedzin czy technik. By łatwiej porównać siłę technik w momencie wspomagań należy spojrzeć na poniższą listę, przedstawiającą wzmocnienia od najsilniejszego do najsłabszego:
  1. Bijū
  2. Kamień Gelel
  3. Senjutsu, Przeklęta Pieczęć, Czarna Błyskawica, Kāma
  4. Wzmocnienie Genjutsu klanu Kurama i wzmocnienie Fūinjutsu klanu Uzumaki
  5. Opcjonalne wzmocnienia oferowane przez inne klany
Oznacza to, że wzmocnienie dziedziny oferowane przez Bijū jest mocniejsze niż to oferowane przez Senjutsu czy Kamień Gelel. Z kolei wzmocnienie Senjutsu jest na tym samym poziomie co wzmocnienie z Przeklętej Pieczęci.
Tworzenie nowych wspomagań
Na forum każdy gracz może stworzyć swoje własne jutsu wspomagające. Jest ono tworzone na zasadach WT i musi mieć ono jednak sens jako wspomaganie, a nie po prostu być "Silniejszą techniką więc liczoną jako wspomaganie". Tam jest ono oceniane przez Głównego Moderatora Technicznego. Techniki wspomagające opracowane w WT tak długo jak nie są ogólnodostępne, wymagają od gracza fabuły pod okiem MG, na której technikę stworzy lub ją odnajdzie. Takie fabuły nie posiadają konkretnego poziomu trudności i zajmują na ogół kilkanaście postów.

Wspomagania nie będące Jutsu może tworzyć tylko Główny Mistrz Fabularny.
Kompatybilność wspomagań
Wiele zdolności wspomagających potrafiących wzmacniać postać w różnoraki sposób. O ile na ogół nie ma ograniczeń w kwestii, ile takich zdolności może postać użyć w jednej chwili, tak trzeba mieć na uwagę, że przesadzenie z używanymi zdolnościami może spowodować znaczące przeciążenie postaci i bardzo mocne negatywne efekty po zakończeniu bądź nawet w trakcie korzystania z takich wzmocnień. Taka decyzja zależy w pełni od MG zajmującego się danym wątkiem i gracze powinni mieć to na uwadze.
Ludzkie kukły są specyficznym wspomaganiem. Kuglarz poświęca większość swojego ciała, stając się niewielkim pojemnikiem z resztkami swoich organów. Wciąż jest to jednak wystarczające, by zapieczętować w nim Bijū. W tym przypadku kolejne formy i transformacje dotyczą aktualnie posiadanej kukiełki, a w przypadku jej braku - samej tuby. Oznacza to, że sama tuba może wejść w tryb miniaturki bądź otoczyć się chakrą Demona.
Jedynym wyjątkiem są wspomagania, które ze względu na swoją ogólną siłę i ogromny wpływ na postać działają w sposób kompletnie inny. Zwłaszcza, że niejednokrotnie mocno one wpływają na postać. O ile postać może posiadać kilka wspomagań, nie zawsze może je łączyć. Szczegóły tego, jakie wspomagania można łączyć, są w szczegółach każdego wspomagania w punkcie "współpracujące wspomagania". Szczegółowe opisy tego, jakie wspomagania wzajemnie się wykluczają opisane zostały poniżej razem z przyczyną:
  1. Hachimon:
    • Bijū - Aktywacja bram ściąga naturalne ograniczenia użytkownika, wyzwalając z niego jak najwięcej mocy. Chakra Ogoniastej Bestii kontrolowana przez pieczęć zwyczajnie nie jest w stanie utrzymać się przy wzmożonym ruchu tejże energii w ciele Jinchūriki.
    • Kamień Gelel - Przeciwstawne działanie obu wspomagań wzajemnie się wyklucza. W momencie gdy Kamień stara się leczyć rany, spowodowane zdjęciem naturalnych ograniczeń, brama na powrót je otwiera.
    • Senjutsu - Techniki mędrca wymagają ogromnego skupienia i koncentracji, by równomiernie wymieszać energię natury z własną energią duchową i fizyczną. Gdy te energie są wzburzone zwiększonym przepływem chakry, nie ma możliwości dodatkowo na spokojnie zmieszać z nią energią natury.
    • Gozu Tennō - Wzmożony przepływ naturalnej chakry użytkownika zwyczajnie uniemożliwia korzystanie z bardzo wyjątkowej Mrocznej Chakry, która jest wymagana do technik powiązanych z Gozu Tennō.
    • Ikiryō no Tatari - Hachimon wymaga poprawnego układu chakry, szczególnie bram. Tym samym Klątwa Zmory, która eroduje chakrę i wpływa na jej układ, uniemożliwia poprawne korzystanie z Ośmiu Bram.
  2. Bijū:
    • Ikite Iru Bakuhatsu - O ile Jinchūriki jest w stanie zmodyfikować swoje ciało, coby korzystać z dodatkowych ust, tak problemy się pojawiają, gdy jego ciało zaczyna zmieniać się bardziej. Formy miniaturki i dalsze tryby zwyczajnie zbyt zmieniają ciało użytkownika, uniemożliwiając korzystanie z dodatkowych ust. Wyjątkiem jest oczywiście Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū, gdzie użytkownik nie ulega większym zmianom i jest jedynie pokryty chakrą Ogoniastej Bestii.
    • Przeszczepy - Podobnie jak w przypadku Ikite Iru Bakuhatsu, dodatkowe bonusy wynikające ze wspomagań tracą na znaczeniu, gdy Jinchūriki zmienia się coraz bardziej w zapieczętowanego w sobie demona. Podobnie jak w wspomnianej wcześniej sytuacji, jedynym wyjątkiem jest Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū.
    • Kuroi Kaminari - Jak w przypadku Przeszczepów i Ikite Iru Bakuhatsu, nie można użyć tego wspomagania, gdy ciało użytkownika zmieni się w zapieczętowanego w sobie demona. Jedynym wyjątkiem jest Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū.
    • Kamień Gelel - W momencie, gdy chakra Bijū zaczyna działać, ma ona zawsze zbyt wielki wpływ na ciało użytkownika. Tym samym jakiekolwiek mutacje czy próby ingerencji w ciało przez kamień Gelel są niemożliwe.
    • Hachimon - Otwarcie bram gwałtownie zwiększa przepływ chakry użytkownika. Pieczęć zaś nałożona na Bijū i jego Jinchūriki limituje ilość energii, jaka jest między daną dwójką wymieniana. W tejże sytuacji zwyczajnie niemożliwe jest połączenie obu energii.
    • Kāma - Bijū wymaga, by ciało użytkownika, w którym został zamknięty, pozostało bez zmian. Tym samym Kāma, która zmienia ciało użytkownika, uniemożliwia zapieczętowanie w swoim nosicielu Ogoniastej Bestii.
    • Senzoku no Sai - Bijū jest istotą, której relacja z Jinchūriki często nie zaczyna się od tej dobrej strony. Zamknięta w swoistym więzieniu, wewnątrz człowieka stanowi osobowość, która uniemożliwia osiągnięcie pełnego spokoju ducha, wymaganego do opanowania Daru Grupy Mędrców.
    • Ikiryō no Tatari - Klątwa Zmory ma problem z nadpisaniem potężnych pieczęci, którymi Bijū związany jest z umysłem oraz układem chakry swojego Jinchūriki. Tym samym niemożliwym jest zdobycie Ikiryō no Tatari mając w sobie demona. Choć zamiana w Cień wciąż jest realna.
  3. Ikite Iru Bakuhatsu oraz Przeszczepy:
    • Bijū - O ile Płaszcz Chakry bądź Tryb Chakry Bijū nie zmieniają za bardzo Jinchūriki i w tym stanie, ma on możliwość korzystać z plusów obu tych wspomagań, tak zmiana w miniaturkę bądź dalsze formy, zmienia już użytkownika zbyt bardzo, sprawiając, że upodabnia się on do Demona. Wówczas nie jest w stanie korzystać z bonusów oferowanych przez Ikite Iru Bakuhatsu oraz Przeszczepy.
  4. Kuroi Kaminari:
    • Bijū - O ile Płaszcz Chakry bądź Tryb Chakry Bijū nie zmieniają za bardzo Jinchūriki i w tym stanie, ma on możliwość korzystać z plusów gwarantowanych przez Czarne Błyskawice, tak zmiana w miniaturkę bądź dalsze formy, zmienia już użytkownika zbyt bardzo, sprawiając, że upodabnia się on do Demona. W tej formie nie jest on w stanie korzystać z bonusów dawanych przez to wspomaganie.
    • Ludzka Kukła - By kuglarz zamieniony w lalkę mógł korzystać z tego wspomagania, przygotowana przez niego kukiełka musi posiadać na sobie odpowiednią pieczęć oraz posiadać w swoim ciele tubę z resztą jego organów.
  5. Kamień Gelel:
    • Bijū - Ogoniaste Bestie posiadają ogromną ilość chakry. Znacznie przekraczającą możliwości Kamienia Gelel, przez co, gdy Demon zaczyna przejmować kontrolę zwyczajnie tłumi wszelkie inne bonusy, jakie to Kamień byłby w stanie dać.
    • Hachimon - Kamień Gelel w specyficzny sposób wpływa na ciało użytkownika. Użycie bram zaś zdejmuje z niego wszelkie limity i gwałtownie zwiększa jego przepływ chakry, często dotkliwie go raniąc. Tym samym, jego zdolności regeneracyjne są w kompletnej opozycji do niszczycielskich efektów bram.
    • Juin (Cursed Seal) - Zarówno Przeklęta Pieczęć jak i Kamień Gelel wpływają w znaczący sposób na ciało, mogąc je nawet zmutować. Zwyczajnie ludzki organizm nie jest w stanie jednocześnie przetrwać tylu mutacji na raz.
    • Senjutsu - Sztuki Mędrca wymagają uważnego zmieszania trzech rodzajów energii: duchowej, fizycznej oraz natury. Kamień Gelel jednak posiada swoją własną energią, którą dodatkowo wpływa na użytkownika. Oznacza to, że Mędrzec korzystający z mocy Kamienia, nie byłby w stanie zachować balansu w momencie mieszania Chakry Senjutsu.
    • Gozu Tennō - Zarówno Nue, jak i Kamień Gelel wymagają korzystania z dwóch kompletnie odmiennych rodzajów chakry. Żaden ninja zwyczajnie nie jest w stanie kontrolować jednocześnie tak odmiennych typów energii.
  6. Senjutsu:
    • Gozu Tennō - Tryb Mędrca wymaga zachowania idealnego balansu pomiędzy energią duchową, energią fizyczną oraz energią natury by mógł zadziałać. Z kolei pieczęć Gozu Tennō sprawia, że w ciele użytkownika znajduje się wymiar z Nue, którego chakra zakłóca delikatny balans równowagi niezbędny do korzystania z Senjutsu.
      Kamień Gelel - Gdy Mędrzec musi zebrać energię, dodatkowa, czwarta energia Kamienia Gelel zwyczajnie wprowadza więcej chaosu i trudności w zachowaniu równowagi, sprawiając, że niemożliwym byłoby wejście w Sennin Mōdo. Temu musi on zdecydować z jakiej zdolności skorzystać w danej chwili.
    • Ikiryō no Tatari - Klątwa Zmory zakłóca układ chakry, erodując jej część. Tym samym niemożliwym jest zachowanie trójstronnego balansu pomiędzy energią natury, mentalną i fizyczną, gdy jej część jest dodatkowo zerodowana.
  7. Juin (Cursed Seal):
    • Hachimon - Juin (Cursed Seal) miesza energię natury z ciałem użytkownika wprowadzając różnorodne mutacje. Z kolei otwarcie bram gwałtownie zwiększa przepływ chakry, co całkowicie wyklucza wpływ energii natury z Przeklętej Pieczęci.
    • Kamień Gelel - Zarówno Kamień Gelel, jak i Przeklęta Pieczęć wpływają na ciało użytkownika doprowadzając do różnych mutacji. Jednak organizm ludzki nie jest w stanie nieustannie mutować i przyjąć wiele różnorodnych form. Tym samym odrzuca on z automatu korzystaniu z obu tych zdolności jednocześnie.
    • Kāma - Juin (Cursed Seal) pozwala użytkownikowi zmieniać swoje ciało, osiągać możliwości nienaturalne dla ludzkiej formy, gdzie ceną są napady agresji i utraty kontroli. Problem pojawia się jednak z Kāmą, która także wpływa na ciało i umysł użytkownika, efektywnie zwalczając się wzajemnie, chyba, że sam Starożytny posiadał Przeklętą Pieczęć.
    • Senzoku no Sai - Używanie Przeklętej Pieczęci wiąże się ze sporym obciążeniem zarówno dla ciała, jak i dla umysłu jej użytkownika, wprawiając go chociażby w napady agresji. I właśnie z tego powodu osiągnięcie swoistej nirwany, będącej wymogiem w zapanowaniu nad Senzoku no Sai, jest dla posiadacza Juin (Cursed Seal) niemożliwe.
  8. Gozu Tennō:
    • Hachimon - Zdolności użytkownika Gozu Tennō wymagają korzystania z Mrocznej Chakry. Nie jest to łatwa sztuka, zwłaszcza gdy nasza naturalna energia zostaje pozbawiana jakichkolwiek ograniczeń w postaci bram, które regulowały jej przepływ.
    • Senjutsu - Gozu Tennō sprawia, że ciało osoby, na którą nałożona jest pieczęć, staje się domem dla istoty o specyficznej chakrze. Ta energia zaś sprawia, że niemożliwe jest zachowanie specyficznej, trójstronnej równowagi, która pozwala wejść osobom w Tryb Mędrca.
    • Kamień Gelel - Zarówno energia Kamienia Gelel jak i Mroczna Chakra powiązana z Gozu Tennō są bardzo od siebie odmienne. Próba korzystania z obu jednocześnie jest skazana na porażkę ze względu na kompletne inny sposób ich działania.
    • Pakt - O ile można korzystać i przywoływać istoty, posiadając nałożoną na siebie pieczęć Gozu Tennō, warto mieć na uwadze, że nie zawsze Nue może przychylnie patrzeć na dodatkowych towarzyszy swojego "rodzica".
    • Kāma - Pieczęć Gozu Tennō tworzy zarówno wymiar, jak i Nue, którzy są powiązani z użytkownikiem. Kāma natomiast zmienia ciało użytkownika na podobieństwo Starożytnego, sprawiając, że raz nałożona pieczęć jest niszczona. Chyba, że sam Starożytny posiadał tę pieczęć na sobie nałożoną.
    • Senzoku no Sai - Nue jest istotą, która traktuje swojego użytkownika jako rodzica. I jako dziecko - wymaga sporo uwagi. Tym samym opanowanie Daru Grupy Mędrców, gdy Nue domaga się uwagi czy zacieśniania więzi jest wręcz niemożliwe.
  9. Kāma:
    • Bijū - Kāma zmienia ciało użytkownika, powoli zmieniając go w Starożytnego. Tym samym Bijū, który byłby zamknięty w posiadaczu Kāmy powoli zanika, gdy oryginalne ciało, w którym został zamknięty ulega zmianom.
    • Juin (Cursed Seal) - Przeklęta Pieczęć wpływa na umysł i ciało użytkownika. Tym samym, walczy ona z Kāmą, która podobnie przejmuje władzę zarówno nad ciałem, jak i umysłem użytkownika, zmieniając go w Starożytnego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy sam Starożytny posiadał Przeklętą Pieczęć.
    • Gozu Tennō - Nue posiada wiele cech wspólnych z Bijū. Podobnie jak Ogoniaste Bestie - połączona jest ona z pieczęcią na jego plecach, więc gdy ciało coraz bardziej upodabnia się do Starożytnego - pieczęć ta ulega zniszczeniu. No, chyba, że sam Starożytny był w posiadaniu Nue.
    • Senzoku no Sai - Dar Grupy Mędrców wymaga osiągnięcie nirwany. Spokój ducha nie jest jednak możliwy do osiągnięcia, gdy Starożytny powoli przejmuje władzę nad umysłem oraz ciałem użytkownika, zmieniając je na swoje podobieństwo.
    • Ikiryō no Tatari - Kāma wraz z upływem czasu zmienia użytkownika w Starożytnego. Tym samym cofa ona zmiany wywołane Cieniem, chyba, że sam Starożytny posiadał Klątwę Zmory
  10. Senzoku no Sai:
    • Bijū - Senzoku no Sai wymaga od użytkownika zdolności osiągnięcia spokoju ducha. Nawet, jak on sam byłby w stanie to osiągnąć, dodatkowa istota w jego wnętrzu skutecznie uniemożliwia zawarcie pokoju z samym sobą. Zwłaszcza, że jego osoba nie należy wówczas do niego samego.
    • Gozu Tennō - podobnie jak w przypadku Bijū, Gozu Tennō łączy użytkownika z dodatkową istotą, tworzy wewnątrz niej dodatkową istotę, której sama obecność uniemożliwia zapanowanie nad Darem Grupy Mędrców.
    • Juin (Cursed Seal) - Przeklęta Pieczęć wpływa na umysł użytkownika, niekiedy nawet przejmując nad nim pełną kontrolę i sprawiając, że ta wpada w niekontrolowany szał. W takim stanie niemożliwym jest osiągnięcie spokoju ducha i zapanowanie nad Senzoku no Sai.
    • Kāma - podobnie jak w przypadku Nue i Ogoniastych Bestii, osoba z Kāmą posiada w sobie szczątki duszy innej istoty i jego ciało nie jest w pełni ich własne. Ta dodatkowa osobowość może (acz nie musi) uniemożliwiać zapanowanie nad Senzoku no Sai.
    • Ikiryō no Tatari - Klątwa Zmory wpływa na umysł użytkownika, nierzadko doprowadzając go do szaleństwa lub zmieniając w bezmyślną bestię. Tym samym, osoby, które jej doświadczyły nie są w stanie zapanować nad chakrą Daru Grupy Mędrców.
  11. Rikudō Fūin:
    • Ikiryō no Tatari - Pieczęć Sześciu Ścieżek polega na chakrze, będącej darem Mędrca Sześciu Ścieżek. Klątwa Zmory natomiast wypacza ją, odłączając użytkownika od cyklu, w którym znajduje się Rikudō Sennin
  12. Ikiryō no Tatari:
    • Kāma - Prawdopodobnie Kāma jest jedyną metodą, wobec której Klatwa Zjawy, wraz z upływem czasu, traci na sile. Ciało i umysł użytkownika, zmieniając się w Starożytnego, zmienia też ciało i zmiany wprowadzone przez Cienia. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdzie Starożytny także ją posiadał.
    • Hachimon - Erozja Chakry zmienia energię użytkownika, wpływając także na Bramy Chakry, skutecznie uniemożliwiając korzystanie z tego wspomagania.
    • Bijū - Potężna pieczęć, która więzi Ogoniastą Bestię, często wpływa na to, jak działa układ chakry użytkownika. Tym samym chakra Cieni nie ma takiej swobody, jak w przypadku zwykłych ludzi.
    • Senjutsu - Energia natury wymaga idealnej równowagi. Tym samym Ikiryō no Tatari, które zakłóca balans erozją sprawia, że niemożliwym jest idealne zmieszania własnej energii fizycznej i mentalnej z tą natury.
    • Senzoku no Sai - Klątwa Zmory dotyka umysłu swojej ofiary. Tym samym wejście w stan nirwany, wymaganej do opanowania Senzoku no Sai jest niemożliwe.
    • Rikudō Fūin - Ikiryō no Tatari wypacza chakrę - energię, w którą wierzył Mędrzec Sześciu Ścieżek by łączyć ludzi. Tym samym, osoby dotknięte tą Klątwą nie mają możliwości otrzymania daru Rikudō Sennina.
  13. Jutsu Wspomagające
    • Same z siebie nie wykluczają żadnych innych wspomagań. Należy jednak mieć na uwadze, że podobnie jak inne techniki wzmacniające, nadużywanie kilku technik jednocześnie może mieć bardzo negatywny efekt na użytkownika. W tym przypadku jest to o tyle istotne, że te techniki zwyczajnie są silniejsze od innych, a więc negatywne ich skutki mogą być znacznie bardziej dotkliwsze, zwłaszcza w połączeniu z innymi zdolnościami tego samego poziomu.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2023, 21:45 przez Tora, łącznie zmieniany 30 razy.
Zablokowany

Wróć do „Wspomagania”