• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    24.04.2024 - podsumowanie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Ishoku - Przeszczepy

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 826
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Ishoku - Przeszczepy

Ishoku | Transplantation移植
Współpracujące wspomaganiaWszystkie poza zmianą w lalkę
Przeszczepy są operacją pozwalającą wczepić w organizm nowe bądź dodatkowe organy czy DNA. Jest to skomplikowany proces, niosący za sobą wiele zysków, ale też i konsekwencji. Ze względu na to, jak bardzo zaawansowana jest to operacja mogą ją wykonać tylko eksperci w dziedzinie Iryō Ninjutsu. Są to osoby z rozwiniętą tą dziedziną na S bądź posiadający atut chirurgiczna precyzja i wspomnianą dziedzinę na randze A. Są w stanie wykonać przeszczep. Do tego muszą one wykonać zabieg w wyspecjalizowanej pracowni wyposażonej w odpowiednie narzędzia. Zwyczajnie jest to operacja na tyle skomplikowana i czasochłonna, że nie da się jej wykonać w warunkach terenowych. Oczywiście, poza tymi warunkami niezbędne do wykonania przeszczepu jest organ czy DNA, który planujemy przeszczepić.
Przeszczep pozwala danej osobie odzyskać utraconą rękę, nogę, oko i tym podobne organy, ale także zdobyć nowe zdolności, czasami ograniczone tylko do konkretnych klanów czy zwierząt. Dzięki temu możemy uzyskać dostęp do Kekkei Genkai czy nabrać zwierzęcych cech. Ostateczna decyzja, czy dany fragment ciała bądź DNA umożliwia uzyskanie dodatkowych zdolności należy do MG, który będzie nadzorował przeszczep. W końcu nie uzyska się Dōjutsu, przeszczepiając sobie rękę. Każdy przeszczep dający dostęp do dodatkowych zdolności jest traktowany jako oddzielne wspomaganie.
Uznaje się, że póki przeszczepiamy materiał genetyczny dotyczący jednej zdolności (KG/Zwierzę), takich przeszczepów można wykonać nieograniczoną ilość i wciąż jest traktowane to jako jedno wspomaganie. Można więc przeszczepić sobie np. cztery Byakugany, co wciąż jest traktowane jako jedno wspomaganie, zaś przeszczep Sharingana i Tsūjitegana będzie już traktowane jako dwa wspomagania, gdyż są to dwie różne zdolności. Należy jednak pamiętać, że przeszczepy wywierają mocny wpływ na organizm, nierzadko go osłabiając. O ile postać teoretycznie może przejść wiele przeszczepów, chociażby wymieniając sobie uszkodzoną wątrobę na poprawnie działającą, tak każdy kolejny sprawia, że ryzyko nieprzyjętego przeszczepu rośnie. Zwłaszcza, jeśli wszczepiony materiał genetyczny nadal pozostaje i działa poprawnie.

Podobnie możliwy jest wielokrotny przeszczep zwierzęcy. Każde kolejne, udane wszczepienie materiału tego samego gatunku zwierzęcia umożliwia utworzenie nowej techniki bazującej na zdolnościach tego okazu.
By przeszczep uznać jako wspomaganie, musi on dawać postaci jakąś dodatkową zdolność. Np. członek klanu Hyūga nie straci wspomagania poprzez przeszczep Byakugana, gdyż posiada on tę zdolność bazowo. Podobnie jest np. z przeszczepem wątroby, który choć ratuje życie, nie daje postaci nowych zdolności.
Efekty przeszczepu
Zależnie od tego, jak przeszczep się uda, efekt może być różny i różnić się od przykładów podanych niżej. Zawsze jednak uznaje się, że w przypadku przeszczepu Kekkei Genkai po udanym zabiegu (połowicznym bądź pełnym) osoba zyskuje możliwość jego rozwinięcia, po spełnieniu ewentualnych wymagań. Oznacza to, że można od razu rozwijać Dōjutsu, a także można od razu rozwijać dziedziny składowe, potrzebne do opanowania Zaawansowanych Transformacji Natury, jak np. Uwolnienia Lawy. Oczywiście, w przypadku połowicznego sukcesu przeszczepu mogą pojawić się pewne reperkusje. W przypadku przeszczepów odzwierzęcych z kolei użytkownik zyskuje cechy zwierząt, mogąc się w niektórych przypadkach między nimi przełączać wedle własnego uznania.
Przykłady przeszczepów
Pełen sukces
  1. Przeszczep KG - Użytkownik może rozwinąć Doton i Suiton poza kolejnością rozwoju żywiołów, by mieć możliwość rozwijania Mokutonu.
  2. Przeszczep odzwierzęcy (wąż) - Użytkownik zyskuje pasywnie niesłychaną gibkość ciała, a także znacznie lepszą orientacją przestrzenną poprzez odbieranie bodźców cieplnych przez całe ciało. Płacąc standardowy koszt C jest w stanie pluć jadem na odległość do 10m. Jad ten piecze i podrażnia skórę, a przy dostaniu się do krwioobiegu powoduje osłabienie, gorączkę, a nieleczony dłużej niż 3 dni - śmierć. Dodatkowo użytkownik może opracowywać jedną, własną, dodatkową zdolność, która będzie oceniana w dziale WT. Zdolność ta musi być związana z wężami. Może ona wymagać kosztu PT do ich opanowania.
Połowiczny sukces
  1. Przeszczep KG - Użytkownik może rozwinąć Raiton i Suiton poza kolejnością rozwoju żywiołów, by mieć możliwość rozwijania Rantonu. Żywioły te musi jednak wpierw podnieść do rangi B, by móc w ogóle rozwinąć Ranton na D. Następnie zaś nie może ich rozwijać dalej tak długo, jak nie spełnia wymogów na ich opanowanie zgodnie z atutem Speca Żywiołow. Żywioły te nie wliczają się wówczas jako te "opanowane".
  2. Przeszczep odzwierzęcy (pies) - Użytkownik zyskuje zdolność węchu porównywalną do członków klanu Inuzuka. Może także stworzyć własną zdolność związaną z psami, która będzie oceniana w dziale WT. Może wymagać kosztu PT. Dodatkowo użytkownik pokryty jest grubym futrem na całym ciele, które trzeba regularnie przycinać, by nie zarósł całkowicie. Utrudnia to też korzystanie z Henge no Jutsu, ograniczając jego użycie do maksymalnie 3 postów, a następnie wymagane jest 5 postów przerwy.
Porażka
  1. Przeszczep KG - Postać ma osłabioną Kontrolę Chakry o 2 poziomy, a maksymalny poziom tego atrybutu dla niego wynosi 8. Stan ten można uleczyć, jednak by poprawić kondycję o 1 poziom KC i maksymalny poziom statystyki do 9 wymagana jest fabuła rangi A bądź postaci z tak rozwiniętym Iryō Ninjutsu. Kolejny poziom i podniesienie maksymalnego poziomu do 10 wymaga fabuły rangi S bądź postaci z rozwiniętym Iryō Ninjutsu na S. Sam proces leczenia, w przypadku leczenia przez innego gracza, trwa miesiąc na 1 poziom osłabienia KC.
  2. Przeszczep odzwierzęcy (orzeł) - Postać traci zdolność mowy, a także jej Refleks spada o 1 poziom. Stan ten można poprawić na drodze fabularnej - fabuła rangi B pozwoli odzyskać mowę, podobnie jak rehabilitacja u użytkownika Iryō Ninjutsu, który rozwinął tę dziedzinę do poziomu B. Odbudowa refleksu wymaga zaś fabuły rangi S bądź postaci z rozwiniętym Iryō Ninjutsu do tego poziomu. W przypadku leczenia przez innego gracza proces ten trwa miesiąc.
Przebieg przeszczepu
Przebieg przeszczepu to nic innego jak krótka fabułka z MG, w której dany medyk opisuje przebieg całego procesu. MG przysługuje z kolei prawo, by w zależności od biegłości medyka i przedstawionego procesu przeszczepu, dodać dodatkowe przeszkody, związane z samym zabiegiem. Może to być np. krwawienie czy spadek ciśnienia krwi, acz MG w tym temacie ma pełną dowolność. Każdy przeszczep może zakończyć się na trzy różne sposoby:
  1. Porażka - Przeszczep został odrzucony. Tym samym materiał, który miał być przeszczepiony, jest zmarnowany i nie można go wykorzystać do następnej próby przeszczepu. Co więcej, osoba operowana traci ten fragment ciała, który miał być zastąpiony przeszczepem. W przypadku oka może nie jest to wielki problem, ale w przypadku krwi czy serca sytuacja może być już nieciekawa. W przypadku, gdy chcieliśmy wszczepić sobie nowy organ, np. skrzela, postać może cierpieć z powodu dodatkowych powikłań.
  2. Połowiczny sukces - Przeszczep niby się przyjął, jednak nie wszystko poszło idealnie. W tym przypadku gracz przez pewien okres fabularny gra osłabioną postacią. Tak naprawdę postać jest mocno osłabiona, a dodatkowe zdolności dopiero zaczynają się pojawiać w ciele osoby operowanej. Otrzymanie w tym stanie poważnej rany może skończyć się całkowitym odrzuceniem przeszczepu. Jest to jednak decyzja całkowicie zależna od Głównego Moderatora Fabularnego. Tego typu przeszczepy często wiążą się z dodatkowymi zmianami na ciele lub w niektórych przypadkach niepełnymi zdolnościami. Przykładowo, próbując wszczepić sobie gruczoł jadowy postać, choć odporna na śmiertelny efekt produkowanej przez swój organizm trucizny, wciąż może odczuć jej inne skutki uboczne, jak paraliż czy pieczenie.
  3. Pełny sukces - Operacja się udała, pacjent zmarł przeżył. W tym przypadku, po krótkiej rekonwalescencji jak w przypadku każdego poważnego zabiegu chirurgicznego, postać może niemalże od razu poznawać i wykorzystywać nowo nabyte umiejętności.
Dodatkowo posiadanie atutu chirurgiczna precyzja wpływa na szansę powodzenia przeszczepu, jednak głównym wyznacznikiem jest wciąż fabuła związana z zabiegiem. Podobnie - ciało, które wielokrotnie przechodziło operację przeszczepu ma większą szansą, że dany przeszczep się nie przyjmie. Po każdej operacji przeszczepu mogą pozostać stałe blizny.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2022, 13:34 przez Tora, łącznie zmieniany 2 razy.
Zablokowany

Wróć do „Wspomagania”