Kompatybilność technik
Na świecie istnieje wiele zdolności potrafiących wzmacniać postać w różnoraki sposób. O ile na ogół nie ma ograniczeń w kwestii, ile takich zdolności może postać użyć w jednej chwili, tak trzeba mieć na uwagę, że przesadzenie z używanymi zdolnościami może spowodować znaczące przeciążenie postaci i bardzo mocne negatywne efekty po zakończeniu bądź nawet w trakcie korzystania z takich wzmocnień. Taka decyzja zależy w pełni od MG zajmującego się danym wątkiem i gracze powinni mieć to na uwadze.
Ludzkie kukły są specyficznym wspomaganiem. Kuglarz poświęca większość swojego ciała, stając się niewielkim pojemnikiem z resztkami swoich organów. Wciąż jest to jednak wystarczające, by zapieczętować w nim Bijū. W tym przypadku kolejne formy i transformacje dotyczą aktualnie posiadanej kukiełki, a w przypadku jej braku - samej tuby. Oznacza to, że sama tuba może wejść w tryb miniaturki bądź otoczyć się chakrą Demona.
Jedynym wyjątkiem są wspomagania, które ze względu na swoją ogólną siłę i ogromny wpływ na postać działają w sposób kompletnie inny. Zwłaszcza, że niejednokrotnie mocno one wpływają na postać. O ile postać może posiadać kilka wspomagań, nie zawsze może je łączyć. Szczegóły tego, jakie wspomagania można opisać, są w szczegółach każdego wspomagania w punkcie "współpracujące wspomagania". Szczegółowe opisy tego, jakie wspomagania wzajemnie się wykluczają opisane zostały poniżej razem z przyczyną:
- Hachimon:
- Bijū - Aktywacja bram ściąga naturalne ograniczenia użytkownika, wyzwalając z niego jak najwięcej mocy. Chakra Ogoniastej Bestii kontrolowana przez pieczęć zwyczajnie nie jest w stanie utrzymać się przy wzmożonym ruchu tejże energii w ciele Jinchūriki.
- Kamień Gelel - Przeciwstawne działanie obu wspomagań wzajemnie się wyklucza. W momencie gdy Kamień stara się leczyć rany, spowodowane zdjęciem naturalnych ograniczeń, brama na powrót je otwiera.
- Senjutsu - Techniki mędrca wymagają ogromnego skupienia i koncentracji, by równomiernie wymieszać energię natury z własną energią duchową i fizyczną. Gdy te energie są wzburzone zwiększonym przepływem chakry, nie ma możliwości dodatkowo na spokojnie zmieszać z nią energią natury.
- Gozu Tennō - Wzmożony przepływ naturalnej chakry użytkownika zwyczajnie uniemożliwia korzystanie z bardzo wyjątkowej Mrocznej Chakry, która jest wymagana do technik powiązanych z Gozu Tennō.
- Bijū:
- Ikite Iru Bakuhatsu - O ile Jinchūriki jest w stanie zmodyfikować swoje ciało, coby korzystać z dodatkowych ust, tak problemy się pojawiają, gdy jego ciało zaczyna zmieniać się bardziej. Formy miniaturki i dalsze tryby zwyczajnie zbyt zmieniają ciało użytkownika, uniemożliwiając korzystanie z dodatkowych ust. Wyjątkiem jest oczywiście Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū, gdzie użytkownik nie ulega większym zmianom i jest jedynie pokryty chakrą Ogoniastej Bestii.
- Przeszczepy - Podobnie jak w przypadku Ikite Iru Bakuhatsu, dodatkowe bonusy wynikające ze wspomagań tracą na znaczeniu, gdy Jinchūriki zmienia się coraz bardziej w zapieczętowanego w sobie demona. Podobnie jak w wspomnianej wcześniej sytuacji, jedynym wyjątkiem jest Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū.
- Kuroi Kaminari - Jak w przypadku Przeszczepów i Ikite Iru Bakuhatsu, nie można użyć tego wspomagania, gdy ciało użytkownika zmieni się w zapieczętowanego w sobie demona. Jedynym wyjątkiem jest Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū.
- Kamień Gelel - W momencie, gdy chakra Bijū zaczyna działać, ma ona zawsze zbyt wielki wpływ na ciało użytkownika. Tym samym jakiekolwiek mutacje czy próby ingerencji w ciało przez kamień Gelel są niemożliwe.
- Hachimon - Otwarcie bram gwałtownie zwiększa przepływ chakry użytkownika. Pieczęć zaś nałożona na Bijū i jego Jinchūriki limituje ilość energii, jaka jest między daną dwójką wymieniana. W tejże sytuacji zwyczajnie niemożliwe jest połączenie obu energii.
- Ikite Iru Bakuhatsu oraz Przeszczepy
- Bijū - O ile Płaszcz Chakry bądź Tryb Chakry Bijū nie zmieniają za bardzo Jinchūriki i w tym stanie, ma on możliwość korzystać z plusów obu tych wspomagań, tak zmiana w miniaturkę bądź dalsze formy, zmienia już użytkownika zbyt bardzo, sprawiając, że upodabnia się on do Demona. Wówczas nie jest w stanie korzystać z bonusów oferowanych przez Ikite Iru Bakuhatsu oraz Przeszczepy.
- Kuroi Kaminari
- Bijū - O ile Płaszcz Chakry bądź Tryb Chakry Bijū nie zmieniają za bardzo Jinchūriki i w tym stanie, ma on możliwość korzystać z plusów gwarantowanych przez Czarne Błyskawice, tak zmiana w miniaturkę bądź dalsze formy, zmienia już użytkownika zbyt bardzo, sprawiając, że upodabnia się on do Demona. W tej formie nie jest on w stanie korzystać z bonusów dawanych przez to wspomaganie.
- Ludzka Kukła - By kuglarz zamieniony w lalkę mógł korzystać z tego wspomagania, przygotowana przez niego kukiełka musi posiadać na sobie odpowiednią pieczęć oraz posiadać w swoim ciele tubę z resztą jego organów.
- Kamień Gelel
- Bijū - Ogoniaste Bestie posiadają ogromną ilość chakry. Znacznie przekraczającą możliwości Kamienia Gelel, przez co, gdy Demon zaczyna przejmować kontrolę zwyczajnie tłumi wszelkie inne bonusy, jakie to Kamień byłby w stanie dać.
- Hachimon - Kamień Gelel w specyficzny sposób wpływa na ciało użytkownika. Użycie bram zaś zdejmuje z niego wszelkie limity i gwałtownie zwiększa jego przepływ chakry, często dotkliwie go raniąc. Tym samym, jego zdolności regeneracyjne są w kompletnej opozycji do niszczycielskich efektów bram.
- Cursed Seal - Zarówno Przeklęta Pieczęć jak i Kamień Gelel wpływają w znaczący sposób na ciało, mogąc je nawet zmutować. Zwyczajnie ludzki organizm nie jest w stanie jednocześnie przetrwać tylu mutacji na raz.
- Senjutsu - Sztuki Mędrca wymagają uważnego zmieszania trzech rodzajów energii: duchowej, fizycznej oraz natury. Kamień Gelel jednak posiada swoją własną energią, którą dodatkowo wpływa na użytkownika. Oznacza to, że Mędrzec korzystający z mocy Kamienia, nie byłby w stanie zachować balansu w momencie mieszania Chakry Senjutsu.
- Gozu Tennō - Zarówno Nue, jak i Kamień Gelel wymagają korzystania z dwóch kompletnie odmiennych rodzajów chakry. Żaden ninja zwyczajnie nie jest w stanie kontrolować jednocześnie tak odmiennych typów energii.
- Senjutsu
- Kamień Gelel - Gdy Mędrzec musi zebrać energię, dodatkowa, czwarta energia Kamienia Gelel zwyczajnie wprowadza więcej chaosu i trudności w zachowaniu równowagi, sprawiając, że niemożliwym byłoby wejście w Sennin Mōdo. Temu musi on zdecydować z jakiej zdolności skorzystać w danej chwili.
- Cursed Seal
- Hachimon - Cursed Seal miesza energię natury z ciałem użytkownika wprowadzając różnorodne mutacje. Z kolei otwarcie bram gwałtownie zwiększa przepływ chakry, co całkowicie wyklucza wpływ energii natury z Przeklętej Pieczęci.
- Kamień Gelel - Zarówno Kamień Gelel, jak i Przeklęta Pieczęć wpływają na ciało użytkownika doprowadzając do różnych mutacji. Jednak organizm ludzki nie jest w stanie nieustannie mutować i przyjąć wiele różnorodnych form. Tym samym odrzuca on z automatu korzystaniu z obu tych zdolności jednocześnie.
- Gozu Tennō
- Hachimon - Zdolności użytkownika Gozu Tennō wymagają korzystania z Mrocznej Chakry. Nie jest to łatwa sztuka, zwłaszcza gdy nasza naturalna energia zostaje pozbawiana jakichkolwiek ograniczeń w postaci bram, które regulowały jej przepływ.
- Kamień Gelel - Zarówno energia Kamienia Gelel jak i Mroczna Chakra powiązana z Gozu Tennō są bardzo od siebie odmienne. Próba korzystania z obu jednocześnie jest skazana na porażkę ze względu na kompletne inny sposób ich działania.
- Pakt - O ile można korzystać i przywoływać istoty, posiadając nałożoną na siebie pieczęć Gozu Tennō, warto mieć na uwadze, że nie zawsze Nue może przychylnie patrzeć na dodatkowych towarzyszy swojego "rodzica".
- Jutsu Wspomagające
- Same z siebie nie wykluczają żadnych innych wspomagań. Należy jednak mieć na uwadze, że podobnie jak inne techniki wzmacniające, nadużywanie kilku technik jednocześnie może mieć bardzo negatywny efekt na użytkownika. W tym przypadku jest to o tyle istotne, że te techniki zwyczajnie są silniejsze od innych, a więc negatywne ich skutki mogą być znacznie bardziej dotkliwsze, zwłaszcza w połączeniu z innymi zdolnościami tego samego poziomu.