• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Kompatybilność technik

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Kompatybilność technik

Kompatybilność technik
Na świecie istnieje wiele zdolności potrafiących wzmacniać postać w różnoraki sposób. O ile na ogół nie ma ograniczeń w kwestii, ile takich zdolności może postać użyć w jednej chwili, tak trzeba mieć na uwagę, że przesadzenie z używanymi zdolnościami może spowodować znaczące przeciążenie postaci i bardzo mocne negatywne efekty po zakończeniu bądź nawet w trakcie korzystania z takich wzmocnień. Taka decyzja zależy w pełni od MG zajmującego się danym wątkiem i gracze powinni mieć to na uwadze.
Ludzkie kukły są specyficznym wspomaganiem. Kuglarz poświęca większość swojego ciała, stając się niewielkim pojemnikiem z resztkami swoich organów. Wciąż jest to jednak wystarczające, by zapieczętować w nim Bijū. W tym przypadku kolejne formy i transformacje dotyczą aktualnie posiadanej kukiełki, a w przypadku jej braku - samej tuby. Oznacza to, że sama tuba może wejść w tryb miniaturki bądź otoczyć się chakrą Demona.
Jedynym wyjątkiem są wspomagania, które ze względu na swoją ogólną siłę i ogromny wpływ na postać działają w sposób kompletnie inny. Zwłaszcza, że niejednokrotnie mocno one wpływają na postać. O ile postać może posiadać kilka wspomagań, nie zawsze może je łączyć. Szczegóły tego, jakie wspomagania można opisać, są w szczegółach każdego wspomagania w punkcie "współpracujące wspomagania". Szczegółowe opisy tego, jakie wspomagania wzajemnie się wykluczają opisane zostały poniżej razem z przyczyną:
  1. Hachimon:
    • Bijū - Aktywacja bram ściąga naturalne ograniczenia użytkownika, wyzwalając z niego jak najwięcej mocy. Chakra Ogoniastej Bestii kontrolowana przez pieczęć zwyczajnie nie jest w stanie utrzymać się przy wzmożonym ruchu tejże energii w ciele Jinchūriki.
    • Kamień Gelel - Przeciwstawne działanie obu wspomagań wzajemnie się wyklucza. W momencie gdy Kamień stara się leczyć rany, spowodowane zdjęciem naturalnych ograniczeń, brama na powrót je otwiera.
    • Senjutsu - Techniki mędrca wymagają ogromnego skupienia i koncentracji, by równomiernie wymieszać energię natury z własną energią duchową i fizyczną. Gdy te energie są wzburzone zwiększonym przepływem chakry, nie ma możliwości dodatkowo na spokojnie zmieszać z nią energią natury.
    • Gozu Tennō - Wzmożony przepływ naturalnej chakry użytkownika zwyczajnie uniemożliwia korzystanie z bardzo wyjątkowej Mrocznej Chakry, która jest wymagana do technik powiązanych z Gozu Tennō.
  2. Bijū:
    • Ikite Iru Bakuhatsu - O ile Jinchūriki jest w stanie zmodyfikować swoje ciało, coby korzystać z dodatkowych ust, tak problemy się pojawiają, gdy jego ciało zaczyna zmieniać się bardziej. Formy miniaturki i dalsze tryby zwyczajnie zbyt zmieniają ciało użytkownika, uniemożliwiając korzystanie z dodatkowych ust. Wyjątkiem jest oczywiście Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū, gdzie użytkownik nie ulega większym zmianom i jest jedynie pokryty chakrą Ogoniastej Bestii.
    • Przeszczepy - Podobnie jak w przypadku Ikite Iru Bakuhatsu, dodatkowe bonusy wynikające ze wspomagań tracą na znaczeniu, gdy Jinchūriki zmienia się coraz bardziej w zapieczętowanego w sobie demona. Podobnie jak w wspomnianej wcześniej sytuacji, jedynym wyjątkiem jest Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū.
    • Kuroi Kaminari - Jak w przypadku Przeszczepów i Ikite Iru Bakuhatsu, nie można użyć tego wspomagania, gdy ciało użytkownika zmieni się w zapieczętowanego w sobie demona. Jedynym wyjątkiem jest Płaszcz Chakry i Tryb Chakry Bijū.
    • Kamień Gelel - W momencie, gdy chakra Bijū zaczyna działać, ma ona zawsze zbyt wielki wpływ na ciało użytkownika. Tym samym jakiekolwiek mutacje czy próby ingerencji w ciało przez kamień Gelel są niemożliwe.
    • Hachimon - Otwarcie bram gwałtownie zwiększa przepływ chakry użytkownika. Pieczęć zaś nałożona na Bijū i jego Jinchūriki limituje ilość energii, jaka jest między daną dwójką wymieniana. W tejże sytuacji zwyczajnie niemożliwe jest połączenie obu energii.
  3. Ikite Iru Bakuhatsu oraz Przeszczepy
    • Bijū - O ile Płaszcz Chakry bądź Tryb Chakry Bijū nie zmieniają za bardzo Jinchūriki i w tym stanie, ma on możliwość korzystać z plusów obu tych wspomagań, tak zmiana w miniaturkę bądź dalsze formy, zmienia już użytkownika zbyt bardzo, sprawiając, że upodabnia się on do Demona. Wówczas nie jest w stanie korzystać z bonusów oferowanych przez Ikite Iru Bakuhatsu oraz Przeszczepy.
  4. Kuroi Kaminari
    • Bijū - O ile Płaszcz Chakry bądź Tryb Chakry Bijū nie zmieniają za bardzo Jinchūriki i w tym stanie, ma on możliwość korzystać z plusów gwarantowanych przez Czarne Błyskawice, tak zmiana w miniaturkę bądź dalsze formy, zmienia już użytkownika zbyt bardzo, sprawiając, że upodabnia się on do Demona. W tej formie nie jest on w stanie korzystać z bonusów dawanych przez to wspomaganie.
    • Ludzka Kukła - By kuglarz zamieniony w lalkę mógł korzystać z tego wspomagania, przygotowana przez niego kukiełka musi posiadać na sobie odpowiednią pieczęć oraz posiadać w swoim ciele tubę z resztą jego organów.
  5. Kamień Gelel
    • Bijū - Ogoniaste Bestie posiadają ogromną ilość chakry. Znacznie przekraczającą możliwości Kamienia Gelel, przez co, gdy Demon zaczyna przejmować kontrolę zwyczajnie tłumi wszelkie inne bonusy, jakie to Kamień byłby w stanie dać.
    • Hachimon - Kamień Gelel w specyficzny sposób wpływa na ciało użytkownika. Użycie bram zaś zdejmuje z niego wszelkie limity i gwałtownie zwiększa jego przepływ chakry, często dotkliwie go raniąc. Tym samym, jego zdolności regeneracyjne są w kompletnej opozycji do niszczycielskich efektów bram.
    • Cursed Seal - Zarówno Przeklęta Pieczęć jak i Kamień Gelel wpływają w znaczący sposób na ciało, mogąc je nawet zmutować. Zwyczajnie ludzki organizm nie jest w stanie jednocześnie przetrwać tylu mutacji na raz.
    • Senjutsu - Sztuki Mędrca wymagają uważnego zmieszania trzech rodzajów energii: duchowej, fizycznej oraz natury. Kamień Gelel jednak posiada swoją własną energią, którą dodatkowo wpływa na użytkownika. Oznacza to, że Mędrzec korzystający z mocy Kamienia, nie byłby w stanie zachować balansu w momencie mieszania Chakry Senjutsu.
    • Gozu Tennō - Zarówno Nue, jak i Kamień Gelel wymagają korzystania z dwóch kompletnie odmiennych rodzajów chakry. Żaden ninja zwyczajnie nie jest w stanie kontrolować jednocześnie tak odmiennych typów energii.
  6. Senjutsu
    • Kamień Gelel - Gdy Mędrzec musi zebrać energię, dodatkowa, czwarta energia Kamienia Gelel zwyczajnie wprowadza więcej chaosu i trudności w zachowaniu równowagi, sprawiając, że niemożliwym byłoby wejście w Sennin Mōdo. Temu musi on zdecydować z jakiej zdolności skorzystać w danej chwili.
  7. Cursed Seal
    • Hachimon - Cursed Seal miesza energię natury z ciałem użytkownika wprowadzając różnorodne mutacje. Z kolei otwarcie bram gwałtownie zwiększa przepływ chakry, co całkowicie wyklucza wpływ energii natury z Przeklętej Pieczęci.
    • Kamień Gelel - Zarówno Kamień Gelel, jak i Przeklęta Pieczęć wpływają na ciało użytkownika doprowadzając do różnych mutacji. Jednak organizm ludzki nie jest w stanie nieustannie mutować i przyjąć wiele różnorodnych form. Tym samym odrzuca on z automatu korzystaniu z obu tych zdolności jednocześnie.
  8. Gozu Tennō
    • Hachimon - Zdolności użytkownika Gozu Tennō wymagają korzystania z Mrocznej Chakry. Nie jest to łatwa sztuka, zwłaszcza gdy nasza naturalna energia zostaje pozbawiana jakichkolwiek ograniczeń w postaci bram, które regulowały jej przepływ.
    • Kamień Gelel - Zarówno energia Kamienia Gelel jak i Mroczna Chakra powiązana z Gozu Tennō są bardzo od siebie odmienne. Próba korzystania z obu jednocześnie jest skazana na porażkę ze względu na kompletne inny sposób ich działania.
    • Pakt - O ile można korzystać i przywoływać istoty, posiadając nałożoną na siebie pieczęć Gozu Tennō, warto mieć na uwadze, że nie zawsze Nue może przychylnie patrzeć na dodatkowych towarzyszy swojego "rodzica".
  9. Jutsu Wspomagające
    • Same z siebie nie wykluczają żadnych innych wspomagań. Należy jednak mieć na uwadze, że podobnie jak inne techniki wzmacniające, nadużywanie kilku technik jednocześnie może mieć bardzo negatywny efekt na użytkownika. W tym przypadku jest to o tyle istotne, że te techniki zwyczajnie są silniejsze od innych, a więc negatywne ich skutki mogą być znacznie bardziej dotkliwsze, zwłaszcza w połączeniu z innymi zdolnościami tego samego poziomu.
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”