Regulamin Działu Technik
Sprawdzanie technik
Każdy gracz zakłada swój własny temat z własnymi technikami. W tym temacie, pierwszy post jest pusty i zarezerwowany na techniki prywatne użytkownika. W następnych postach zgłasza się nowe techniki do sprawdzenia oraz trwa dyskusja z moderatorem technik. Przy dodawaniu technik należy korzystać z poniższego BBCode:
Opis poszczególnych elementów:
Zgłoszona technika może zostać uznana za:
Sytuacja ma się trochę inaczej w przypadku "plagiatów". By technika była "plagiatem", oryginalna technika musi być wpierw techniką prywatną innego gracza. Wtedy oryginalny twórca musi wyrazić zgodę na to, by jego technika z prywatnej stała się ozwojowana. Jeśli nie wyrazi zgody, dana technika jest odrzucana.
Kod: Zaznacz cały
[title kanji=Japońskie znaczki]Japońska nazwa | Angielska nazwa[/title]
[pic rank=ranga techniki]link do obrazka[/pic]
[row title=Klasyfikacja][/row]
[row title=Pieczęcie][/row]
[row title=Koszt][/row]
[row title=Zasięg][/row]
[row title=Wymagania][/row]
[description]Opis techniki[/description]
[row title=Zwój][/row]
- Nazwa - Nazwa techniki. Na forum przyjęliśmy, że miło gdyby nazwy były w języku japońskim, angielskim i ze znakami kanji. W tym celu można wykorzystać choćby Tłumacz Google
- Grafika - Element ten nie jest wymagany. Miło, gdyby był, ale jak nie ma nic się nie stanie. W razie problemów pewnie ktoś posłuży pomocą lub zostanie on wstawiony przed Moderatorów Technicznych. Wymiary grafiki do 893x208px.
- Klasyfikacja - Jak dana technika się klasyfikuje. Do klasyfikacji zaliczamy również dziedziny, jak Doton czy Ninjutsu, a także dziedziny klanowe. Każda jednak jest oddzielną klasyfikacją, np. Yōton i Hyōton. Ma to wpływ na atut Sennina.
- Pieczęci - Jakie pieczęci są niezbędne do wykonania techniki
- Koszt - Na forum koszta podajemy w sposób "koszt standardowy, podwójny, potrójny, połowiczny itp.". Zależnie od zdolności i zakresu danej techniki
- Zasięg - Jaki zasięg ma konkretna technika. Najczęściej wyrażana w metrach. W przypadku technik obszarowych należy zaznaczyć czy dana wartość to wartość promienia czy średnicy
- Wymagania - Standardowo, by opanować technikę trzeba mieć rozwiniętą dziedzinę na poziom równy poziomowi techniki, a także na tyle rozwiniętą Kontrolę Chakry i Ilość Chakry, by w ogóle móc ją wykorzystać. Czasami jednak technika jest zbyt skomplikowana bądź wymaga wiedzy w innym zakresie, by móc ją opanować. Takim wymaganiem może być np. posiadanie chakry konkretnego Bijū.
- Opis techniki - Najważniejsza rzecz w technice. To ona określa najwięcej rzeczy i to głównie na opis patrzy MG przy rozstrzyganiu wątpliwości. W opisie należy zawrzeć najważniejsze rzeczy, opisujące dokładnie jaki technika ma efekt, czas trwania czy ewentualne skutki uboczne. Także jak przebiega technika może się okazać kluczową informacją. Jest to też miejsce, gdzie należy zaznaczyć jak technika się wzmacnia wraz z rozwojem dziedziny.
- Zwój - niektóre dodawane techniki mogą zostać uznane jako ozwojowane. Wówczas należy określić ilość zwojów, która zależna jest od skomplikowania techniki. Bardziej skomplikowane mogą mieć tylko dwa zwoje, gdy bardziej proste nawet pięć. Zawsze jednak są to minimum 2 zwoje.
Zgłoszona technika może zostać uznana za:
- Ogólnodostępną - technika ta trafia do listy technik z danej dziedziny zgodnie ze wszystkimi ustaleniami na etapie tworzenia tej techniki. Techniki te mają zamysł zbytnio nie wychodzący poza standardowe zdolności i potrzeba na nie mogła nastąpić na przestrzeni wielu wydarzeń, przez co wielu ninja jednocześnie mogłoby na taką wpaść. Przykładem takiej techniki jest choćby ściana Dotonu.
- Ozwojowaną - techniki te są dość specyficzne. Na tyle, że pierwszy lepszy shinobi na nie nie wpadnie, jednak może się zdarzyć, że kilka osób mogło o czymś takim pomyśleć. Na ogół za ozwojowane techniki traktuje się takie, które gracz chciałby mieć prywatne, ale pomysł nie jest aż tak oryginalny, by były one prywatne. Przykładem takiej techniki może być specyficzna technika Katonu, wykorzystująca np. odmienny kolor płomienia czy nawet medium, jak łatwopalny gaz. W przypadku takiej techniki, gracz ją zgłaszający na ogół ma pierwszy zwój.
- Prywatną - technika, stanowiąca niejako kwintesencję postaci. Bardzo oryginalne pomysły, nierzadko charakteryzujące postać w świecie. Przykładem takiej techniki za czasów mangi i anime był choćby Hiraishin czy Raikiri. Tutaj zaś pomysł ten musi być zwyczajnie bardzo oryginalny. Techniki prywatne trzyma gracz w pierwszym poście tematu ze swoimi technikami. By postać mogła opracować technikę prywatną, musi ona być doświadczonym ninja. Z tego względu uznaje się, że na każde 75 PD posiadanych przez postać może ona opracować 1 technikę prywatną. Jeśli opracuje technikę, która mogłaby być prywatna, a nie ma na nią dość slotów, może ją lub jedną z poprzednich przenieść do ozwojowanych. Decyzja ta jest jednak nieodwracalna. Do limitu technik prywatnych nie wliczają się zdolności, będące prywatną formą, jak np. kształt Susanoo, wygląd i wzmocnienia Senjutsu czy Kanjō no Honshitsu.
Sytuacja ma się trochę inaczej w przypadku "plagiatów". By technika była "plagiatem", oryginalna technika musi być wpierw techniką prywatną innego gracza. Wtedy oryginalny twórca musi wyrazić zgodę na to, by jego technika z prywatnej stała się ozwojowana. Jeśli nie wyrazi zgody, dana technika jest odrzucana.
Przebieg sprawdzania technik
Technikę zawsze sprawdza jeden moderator techniczny. Moderator techniczny jest zwyczajnie osobą, która ma zaufanie administracji, że to co przepuści jest zbalansowane. Sprawdzanie przebiega więc na podstawie dialogu. Nawet, jeśli początkowo moderator nie zgadza się z pomysłem, ze względu na zaproponowaną rangę czy z innego powodu, można wciąż prowadzić dialog i przedstawiać swoje argumenty. Celem jest dojście do zbalansowanego konsensusu, więc warto zwyczajnie przedstawić to, na czym nam zależy. Może pomysł moderatora będzie tym, który przypadnie Ci do gustu, a może to Ty przekonasz go o swojej racji? Moderator natomiast może przy okazji sprawdzania konsultować swoje oceny z innymi moderatorami wedle własnego uznania. W wątku jednak wypowiada się tylko jedna osoba.
Jedynym wyjątkiem są techniki rangi A i S. Najpotężniejsze techniki na forum są sprawdzane w gronie moderacji, jednak nawet wtedy dialog z graczem prowadzi tylko jedna osoba. Pomaga to zachować przejrzystość dialogu i w razie czego odwoływać się do konkretnych punktów. Taki moderator jednak przedstawia zdanie całego grona i oznacza to, że nie przekonuje się jednej osoby, a wszystkie osoby techniczne.
Jedynym wyjątkiem są techniki rangi A i S. Najpotężniejsze techniki na forum są sprawdzane w gronie moderacji, jednak nawet wtedy dialog z graczem prowadzi tylko jedna osoba. Pomaga to zachować przejrzystość dialogu i w razie czego odwoływać się do konkretnych punktów. Taki moderator jednak przedstawia zdanie całego grona i oznacza to, że nie przekonuje się jednej osoby, a wszystkie osoby techniczne.
Opis poziomów technik
- Poziom E - Kompletne podstawy podstaw. Techniki na tym poziomie rzadko kiedy stanowią zdolności znacząco wpływające na przebieg batalii. Zalicza się do nich takie proste rzeczy jak chodzenie po wodze czy ścianach, a także podstawowe zdolności wykorzystania chakry natury, jak przekrojenie liścia czy rozpalenie ogniska.
- Poziom D - Są to techniki podstawowe, posiadające drobny zasięg i obszar działania. Nierzadko są to techniki stanowiące punkt wyjściowy do innych. Bardzo wiele technik tej rangi wciąż są raczej technikami uzupełniającymi.
- Poziom C - Od tego poziomu techniki posiadają znaczne większe zastosowanie i są bardzo często wykorzystywane w walce, mogąc stanowić realne zagrożenie. Do tych technik należą też trochę bardziej skomplikowane techniki bądź nieznaczne ulepszenia technik rangi D.
- Poziom B - Są to ponadprzeciętne techniki, na które należy w walce zwrócić już uwagę. Do tej grupy zaliczają się silne techniki ofensywne bądź defensywne, mogące z łatwością dokonać rzezi lub wywołać panikę wśród ludności cywilnej. Także techniki uzupełniające są tu o wiele bardziej skomplikowane, mogące w znaczącym stopniu przechylić szalę zwycięstwa na jedną bądź drugą stronę.
- Poziom A - Są to techniki zaawansowane. Potęga tych technik nierzadko pozwala zakończyć walkę w jednym ruchu. Poza oczywiście potężnymi technikami ofensywnymi, także obecne tutaj techniki defensywne stanowią bardzo wysoki poziom, potrafiący wstrzymać ofensywę kilku słabszych shinobi. Poziom technik uzupełniających jest także bardzo skomplikowany, potrafiący nierzadko popsuć plany nawet najpotężniejszych ninja.
- Poziom S - Nic innego jak techniki mistrzowskie. Nierzadko ich opanowanie wymaga posiadania specjalnego zwoju bądź atutu pozwalającego je opanować. Techniki te stanowią realne zagrożenie - nie tylko dla życia, ale także dla krajobrazu. Jest to zwyczajnie szczyt możliwości konkretnych dziedzin.
Ranga | Zasięg | Obszar (średnica) | Ilość pieczęci |
---|---|---|---|
Poziom E | - | - | 1 |
Poziom D | 5 | 3 | 3 |
Poziom C | 10 | 5 | 5 |
Poziom B | 20 | 10 | 7 |
Poziom A | 30 | 15 | 10 |
Poziom S | 50 | 25 | 20 |
Techniki mogą być wzmacniane wraz z rozwojem dziedziny czy posiadania atutu. Przyjmuje się, że im wyższa dziedzina, tym technika jest nieznacznie silniejsza. Każda technika może posiadać w swoim opisie jednak dodatkowe szczegóły opisujące jak technika działa na konkretnej randze czy z konkretnym atutem. Może to być zwiększenie zasięgu, redukcja bądź zlikwidowanie pieczęci i tym podobne. Możliwości są dowolne i oceniane indywidualnie przez Moderatorów Technicznych.