Inspirowałem się dotonowymi kolcami, jednak chciałem by nieco się różniły mimo wszystko, ze wskazaniem na to że Doton jest zapewne nieco bardziej defensywny niż Hyoton.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieMałpa → Koń → Wół → Pies
KosztStandardowy za kolec
Zasięg10 metrów
Wymagania-
Zabójcza technika, po której użyciu z podłoża wydobywa się kilka lodowych kolców długości mniej więcej jednego metra, mających na celu przebicie wszystkiego, co znajduje się w niewielkim promieniu dookoła użytkownika. Nie stanowią one dobrej defensywy, gdyż są kruche - bez problemu jednak przebiją niechronione pancerzem ciało.
Od rangi B w Hyōtonie standardowym kosztem tworzymy trzy kolce.
Od rangi A w Hyōtonie kolce powiększają się do długości trzech metrów.
Posiadając Specjalizacje w Hyōtonie do wykonania techniki wystarczy tylko pieczęć Małpy i machnięcie dłonią.
Tu i w jutsu niżej za 'podstawowe' uznałem rangi D oraz C. Poziomy siły i refleksu mogą być niepasujące oczywiście, bo strzelam z nimi w ciemno XD
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieSpecjalna pieczęć techniki
KosztStandardowy za użycie, standardowy rangi A za utrzymanie
Zasięg10 metrów
Wymagania-
Użytkownik Uwolnienia Lodu tworzy kilka luster okrążających przeciwnika. Po "wejściu" do jednego z lodowych zwierciadeł, shinobi pojawia się w każdym z nich, po czym może podróżować pomiędzy nimi prawie natychmiastowo, przeskakując z jednego do drugiego, i w międzyczasie atakując znajdujące się pomiędzy lustrami osoby. Ninja o wysokim refleksie - poziom 9 - czy naturalnych zdolnościach wspomagających percepcję są jednak w stanie nadążyć za użytkownikiem Hyōtonu, lustra zaś jest w stanie rozbić wystarczająco duża siła (poziom 9) - choć są one odporne na słabsze ataki i nawet jutsu Uwolnienia Ognia rang D oraz C.
Posiadając Specjalizacje w Hyōtonie lustra wytworzyć można w promieniu 20 metrów.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieWół → Pies → Małpa → Tygrys → Wół
KosztStandardowy
Zasięg10 metrów
Wymagania-
Cel otacza unieruchamiająca go lodowa bryła. Jest ona w stanie wytrzymać niezbyt silne uderzenia i może równie dobrze służyć jako tarcza dla użytkownika Hyōtonu, jednak ninja nawet o sile 7 jest w stanie się uwolnić z lodowego więzienia.
Od rangi B w Hyōtonie bryła staje się odporna na podstawowe techniki Katonu (rangi D oraz C).
Od rangi A w Hyōtonie zasięg wzrasta do 15 metrów.
Posiadając Specjalizacje w Hyōtonie do wykonania techniki wystarczy tylko pieczęć Małpy i machnięcie dłonią.
Tu ilość pieczęci jest po prostu do ustalenia (bo nie wiem czy powinno ich być aż tyle co w wodnym wężu) i tego co się dzieje na A/S/specjalizacji, choć nie wiem czy w Hyotonie może zostać to z brakiem potrzeby śniegu na specce.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęciePtak → Wąż → Małpa → Koń → Pies → Tygrys → Pies → Tygrys → Małpa → Koń → Ptak → Pies → Szczur → Dzik
KosztStandardowy
Zasięg40 metrów
Wymaganiaobecność lodu lub śniegu
Do wykonania tej techniki potrzebna jest już obecność lodu lub śniegu, który ninja formuje w smoka tak lodowatego, że przybiera on aż czarny kolor. Mknie on ze sporą prędkością we wskazanym kierunku, shinobi jest także w stanie nim sterować, jednak w ograniczonym zakresie - nie może on ostro skręcać i możliwe są jedynie lekkie korekty lotu.
Posiadając rangę A w Hyōtonie do wykonania tej techniki potrzeba jedynie pierwszych siedmiu pieczęci.
Posiadając rangę S w Hyōtonie można przywołać dwa smoki zamiast jednego, po opłaceniu standardowego kosztu rangi S.
Posiadając Specjalizacje w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już lód, jeśli opłacony zostanie podwójny koszt.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieKoń → Pies
KosztStandardowy
Zasięg15 metrów
Wymagania-
Proste jutsu, które produkuje ścianę lodu mogącą zablokować niektóre ataki.
Techniki tej można użyć także płacąc koszt standardowy odpowiedni dla wyższej rangi (jeśli mamy na ten poziom rozwinięty Hyōton). Staje się ona wtedy odpowiednio wytrzymalsza.
Ranga D - ściana stanowi odpowiednią ochronę tylko przeciw miotanym shurikenom czy kunai'om lub innym, podobnie słabym atakom. Można ją także bez problemu roztopić, a jej powierzchnia wystarczy na osłonięcie jednej osoby.
Ranga C - bariera na tym poziomie staje się odpowiednio wytrzymalsza, mogąc zablokować lub spowolnić większość jutsu tej rangi - oprócz ognistych. Oprócz tego można zmieniać jej kształt, tworząc mury, sfery czy kopuły na tyle duże, by ochronić dwie osoby.
Ranga B - technika staje się odporna na techniki Uwolnienia Ognia rang D oraz C. Pomieści pięć osób i wytrzyma eksplozję notki wybuchowej bez większych problemów.
Ranga A - lód staje się na tyle zimny, by nic sobie nie robić z ognistych jutsu do rangi B włącznie. Mur możemy stworzyć na całej długości zasięgu, o wysokości 5 metrów.
Ranga S - na tym poziomie, choć lód nie będzie wciąż tak wytrzymały jak podobne jutsu obronne kryształowe czy kamienne, bariera staje się tak zimna, że uderzenie jej gołą dłonią może prowadzić do natychmiastowych odmrożeń.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieBaran → Pies → Wół → Smok → Ptak → Zając → Baran → Koń → Pies → Dotknięcie
KosztPodwójny
Zasięg10 metrów
Wymagania-
Technika mająca na celu unieruchomienie przeciwnika i utrudnienie mu życia. Poprzez kontakt z Yuki lub jakimś jego lodowym tworem, na cel przelewana jest chakra Hyōtonu, która powoduje jego szybkie zamarzanie. Jeśli osoba ta jest w stanie mieszać chakrę lub ogrzać się w jakiś inny sposób przez łącznie dwie tury, jutsu to jest niegroźne - w przeciwnym wypadku, cel po trzech turach umiera z powodu odmrożeń.
Jeżeli porażona tą techniką osoba neutralizuje ją za pomocą mieszania chakry, nie może korzystać z żadnych jutsu.
Proces ogrzewania może przerywać proces mrożenia - i na odwrót. Możemy więc zdecydować się cierpieć chłód przez jedną turę, by potem ogrzewać się przez jedną, znów ochładzać jedną i jedną ogrzewać. Wtedy przez łącznie dwie tury następowało ogrzewanie i przez dwie ochładzanie - a jako, że do przezwyciężenia jutsu potrzebne są właśnie dwie rundy skupione na utrzymaniu wysokiej temperatury, technika wtedy się anuluje. Z drugiej strony - jeśli trzy tury ochładzania przerwiemy zaledwie jedną rundą ocieplania, i tak czeka nas marny los.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieWół → Ptak → Małpa → Koń → Wąż → Pies
KosztStandardowy
Zasięg50 metrów
Wymaganiaobecność lodu lub śniegu
Użytkownik Uwolnienia Lodu wytwarza z otaczającego go lodu i śniegu olbrzymiego wieloryba z rogiem przypominającym ten narwala, który atakuje przeciwników poprzez zasypanie ich monstrualnymi ilościami zmarzliny. Technika jest jednak względnie powolna, a śnieg nie niesie ze sobą jakichś specjalnych właściwości - jest go po prostu bardzo dużo.
Posiadając Specjalizacje w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już lód, jeśli opłacony zostanie podwójny koszt.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieTygrys
KosztStandardowy
Zasięg10 metrów
Wymaganiaobecność lodu lub śniegu
Ninja formuje otaczający go śnieg w kształt ptaków przypominających jaskółki, które może posłać w kierunku przeciwnika. Mogą one delikatnie zmienić kierunek w trakcie lotu, a po dotarciu do celu tną go za pomocy ostrych skrzydeł - są jednak wyjątkowo wrażliwe i nawet zwykły ogień czy podstawowe bariery są w stanie je zatrzymać. Ilość mew zależna jest rangi Hyōtonu.
Ranga D - 5 jaskółek
Ranga C - 10 jaskółek
Ranga B - 15 jaskółek - nie potrzeba już źródła śniegu do użycia tej techniki.
Ranga A - 20 jaskółek
Ranga S - 25 jaskółek
Posiadając Specjalizacje w Hyōtonie można dowolnie kontrolować ruch ptaków - stają się one o wiele zwrotniejsze i zwinniejsze.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieTygrys→ Specjalna pieczęć → Dzik → Pies
KosztStandardowy
Zasięg30 metrów
Wymaganiaobecność lodu lub śniegu
Kolejna z technik tworzących śniegowe twory - tym razem jest to lodowy tygrys, do którego stworzenia ninja także potrzebuje istniejącego już śniegu lub lodu. Jego zaletami, oprócz niskiej temperatury - jest w stanie zamrozić nawet techniki Uwolnienia Wody znajdujące się w jego bliskiej odległości - są przyzwoita siła oraz ostre, lodowe pazury. Tygrys posiada wytrzymałość równą czwartemu poziomowi, jednak jego siła i szybkość to poziom siódmy.
Posiadając specjalizację w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już śnieg, po opłaceniu podwójnego kosztu.
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieSzczur → Zając → Pies
KosztStandardowy
ZasięgZależny od terenu
Wymaganiaobecność lodu lub śniegu
Bardzo sytuacyjna technika, polegająca na stworzeniu śniegowej lawiny. Śnieg i lód nie są w żaden sposób specjalne - ich siła zależy jedynie od ich ilości i rozpędu, jaki został nabrany podczas przebywania drogi w dół. By jutsu mogło zadziałać, musi istnieć też jakaś różnica poziomów, gdzie użytkownik Hyōtonu znajduje się wyżej od swojego celu.
Posiadając rangę A w Hyōtonie można uformować pędzący śnieg w kształt wilków, które powodują że lawina przyśpiesza jeszcze bardziej.
Posiadając specjalizację w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już śnieg, po opłaceniu podwójnego kosztu.
Posiadając atut Sennina Hyōtonu możliwe są delikatne zmiany toru lawiny.