• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Odrzucone] Boost dla chakrowców.

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

[Odrzucone] Boost dla chakrowców.

Witam i pozdrawiam czytelników. Od dłuższego czasu śledzę i analizuję mechanikę forum, która jak wszyscy wiemy sukcesywnie się zmienia. Już od dawna zauważałem, że osoby nastawione na style walki wręcz lub bronią mają ułatwione życie dzięki braku mnożników PD przy wykupywanie pierwszych 3 dziedzin, ale przecież każdy może z tego korzystać, dlatego nie widziałem w tym nic złego - do teraz. Chodzi mi mianowicie o reworki, w których coraz częściej łączone są style z konkretnymi technikami wymagającymi chakry, a pomijającymi pieczęcie. Uważam, że jest to potężny boost dla wszystkich tai/ken userów i dla balansu chciałbym zaproponować drobną zmianę w core atucie dla chakrowców. Sądzę, że owa zmiana pozwoli na wyrównaną walkę przy zestawieniu tych dwóch, całkowicie różniących się styli gry.

Stary opis:
► Pokaż Spoiler
Przyśpieszone składanie pieczęciAtut nabyty
Pieczęci w swoim zamyśle mają tylko uprościć korzystanie z chakry i jej koncentrowanie. Oznacza to, że odpowiednio utalentowane osoby są w stanie zmniejszyć ilość pieczęci potrzebnych do użycia jutsu. Osoby z tym atutem są w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do wykonania jutsu o 33%. Jeśli postać ponadto posiada specjalizacją bądź sennina w danej dziedzinie może zredukować ilość pieczęci do 50%. Ilość pieczęci po ich redukcji jest zaokrąglana w górę. Nie ma możliwości całkowitego pominięcia pieczęci. Działa to analogicznie także w przypadku technik, które nie posiadają pieczęci, ale czas kumulacji chakry jest równy złożeniu x pieczęci. W tym przypadku atut ten redukuje czas kumulacji chakry.
Nowy opis:
► Pokaż Spoiler
Przyśpieszone składanie pieczęciAtut nabyty
Pieczęci w swoim zamyśle mają tylko uprościć korzystanie z chakry i jej koncentrowanie. Oznacza to, że odpowiednio utalentowane osoby są w stanie zmniejszyć ilość pieczęci potrzebnych do użycia jutsu. Osoby z tym atutem są w stanie zredukować ilość potrzebnych pieczęci do wykonania jutsu o 33%. Jeśli postać ponadto posiada specjalizacją bądź sennina w danej dziedzinie może zredukować ilość pieczęci do 50%. W przypadku posiadania specjalizacji oraz sennina, wartość ta wzrasta do 66%. Ilość pieczęci po ich redukcji jest zaokrąglana w górę. Nie ma możliwości całkowitego pominięcia pieczęci. Działa to analogicznie także w przypadku technik, które nie posiadają pieczęci, ale czas kumulacji chakry jest równy złożeniu x pieczęci. W tym przypadku atut ten redukuje czas kumulacji chakry.
Wydaje mi się, że 16% więcej za koszt rzędu 35 PD (Sennin i APSP) jest odpowiednią wartością i nie zaburzy równowagi rozrgywki zwłaszcza, że zyskuje na tym tylko jedna dziedzina (tj. specjalizacja)

Domyślam się, że niektórzy będą "na nie" powołując się na szereg możliwości związany z technikami w chakrowych dziedzinach, których tai/ken nie posiadali (ale zaczynają już posiadać), dlatego chcę od razu przedstawić teoretyczną sytuację, z którą może spotkać się każdy gracz:

Walka, czy to z NPC, czy z innym graczem. Stają naprzeciw siebie dwie wyfarmione postacie, chakrowiec i tai/kenuser o szybkości i wytrzymałości 10, a także takim samym refleksem. Teoretycznie w takim zestawieniu obydwie strony mają równe szanse. Nadążają za sobą, nie męczą itd. ALE... w takiej sytuacji użycie jakiejkolwiek techniki rangi A-S wydaje się wręcz niemożliwe i arsenał na jakim opiera się chakrowiec zostaje praktycznie wykluczony z gry, gdzie tai/kenuser ma możliwość pokonania przeciwnika nawet jednym, celnym ciosem (a także posiada techniki bez pieczęci, kumulowanie chakry jest prostsze niż składanie znaków, bo dalej możemy się swobodnie poruszać, bronić itd.) Oczywiście to wszystko zależy od umj. gracza, oceny MG itp. ale pamiętajmy, że to to tylko przykład, by przedstawić zbalansowanie.

Jestem ciekaw co o tym uważacie i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi. peeposhy
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2022, 18:36 przez Jelonek, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sabataya Shuten
Posty: 939
Rejestracja: 27 kwie 2021, 12:40
Ranga dodatkowa: ex-Kage
Discord: Amphare#3038
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Boost dla chakrowców.

Domyślam się, że niektórzy będą "na nie" powołując się na szereg możliwości związany z technikami w chakrowych dziedzinach, których tai/ken nie posiadali (ale zaczynają już posiadać), dlatego chcę od razu przedstawić teoretyczną sytuację, z którą może spotkać się każdy gracz:

Walka, czy to z NPC, czy z innym graczem. Stają naprzeciw siebie dwie wyfarmione postacie, chakrowiec i tai/kenuser o szybkości i wytrzymałości 10, a także takim samym refleksem. Teoretycznie w takim zestawieniu obydwie strony mają równe szanse. Nadążają za sobą, nie męczą itd. ALE... w takiej sytuacji użycie jakiejkolwiek techniki rangi A-S wydaje się wręcz niemożliwe i arsenał na jakim opiera się chakrowiec zostaje praktycznie wykluczony z gry, gdzie tai/kenuser ma możliwość pokonania przeciwnika nawet jednym, celnym ciosem (a także posiada techniki bez pieczęci, kumulowanie chakry jest prostsze niż składanie znaków, bo dalej możemy się swobodnie poruszać, bronić itd.) Oczywiście to wszystko zależy od umj. gracza, oceny MG itp. ale pamiętajmy, że to to tylko przykład, by przedstawić zbalansowanie.
Miałam tu całą swoją analizę biorącą pod uwagę nieco więcej, ale w sumie uznałam, że guzik ona w sumie kogoś obejdzie xD Więc w skrócie:
- jeśli porównujemy Tai vs chakrowiec, wypadałoby wziąć pod uwagę WSZYSTKIE statystyki. Bo oboje bazują na trochę innych. Chakrowiec będzie potrzebował głównie KC + reszta na tym 6 czy 7 poziomie. Tai przydadzą się fizyczne. Tai z chakrą - dodatkowo KC. Hybryda - literally everything. A to też są odmiany taiuserów/chakrowców. Przez co mi osobiście trochę ciężko oszacować sytuację chociażby nie wiedząc, czy typ będzie mieć dość siły do złożenia kogoś z wytką 10. Coz it is not a joke. Ale nie martw się, wiem o co chodzi.

- taką jeszcze inną rzeczą wartą odnotowania jest odległość? I mean im większa, tym gorzej dla Taiusera. 5m to niebezpieczna odległość dla chakrowca, gdzie 50m to średnia dla taiusera. Ja wiem, że to może teraz brzmieć jak takie chrzanienie od rzeczy, ale to są jednak zmienne, które obrazują, gdzie dany build lepiej się sprawdzi. I czy możliwe będzie złożenie sryliarda pieczęci do techniki A/S.

- No i właśnie. Techniki A/S. Generalnie wiem, co zaraz poleci - no ale są techniki E-B, które potrzebują mniej, też dużo dają, a A/S to taka ostateczność. I mean z takim założeniem trochę były one robione. The point is użycie ich w ogóle wymaga momentami takiego srogiego kombinowania i pozycjonowania, że wiecie, co ma więcej sensu? Techniki C skalowalne. Bring it on.

No to do rzeczy: generalnie czy ja bym zmieniała atut w ten sposób? Może nie. Nie koniecznie. Ale to z innego powodu niż "to jest op" czy "nie ma sensu". A dlatego, że ja to bym w ogóle przejrzała techniki i pomyślała, czy to przysłowiowe (chociaż momentami to dosłowne) 20 pieczęci na technice S to jest właśnie to. Techniki A i S przez wzgląd na pieczęcie mają sens jedynie przy rozpoczynaniu walki gdzieś z jakiejś sensownej odległości. W combacie? No tak średnio. Są, ale raczej mniej jest takich i pewnie siedzą pod lupą technicznych, by je zrównać pieczęciami dając im kilka więcej as far as i know. Ja nie twierdzę, że to się zupełnie nie da, bo metoda znajdzie się zawsze. Zwyczajnie płacąc tyle samo, a poświęcając mniej czasu, to ja już wolę sobie użyć techniki C z kosztem S i 4 pieczęciami, niż 15-stoma.

Ja pokuszę się nawet o jeszcze jedno stwierdzenie, niż "nie opłaca się używać technik S w walce" bo z A to różnie. A JESZCZE mają jako tako te pieczęcie jeśli dobrze pamiętam, przynajmniej w większości. Ale są technik S czy nawet B, których zwyczajnie się nie opłaca nawet robić. Lepiej zrobić technikę skalowalną niższej rangi. No bo po co używać Katon: Gōenka z 14 pieczęciami jak mogę np sobie złożyć mniej niż połowę z tego do Katon: Gōkakyū no Jutsu? Raiton też trochę dziko wygląda. Dotonowe i wodne smoki? Quite crazy gdzie może warto byłoby pomyśleć, czy jest to tego warte. W Hyuugach też to wygląda, jakby ktoś wziął garść pieczęci i tak sypnął wszędzie od serca. Nie mówię, że tak jest wszędzie rzecz jasna. Ale jest. I to w technikach, gdzie mi osobiście nie wydaje się aż tak potrzebne. Także bardziej bym poszła w tą stronę niż zmieniała atut. A Atut bym zmieniała, gdyby po ogarnięciu tematu dalej był jakiś problem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Boost dla chakrowców.

Zgodnie z tym co napisała Shuten - kwestia pieczęci w technikach jest ważniejsza do przejrzenia niż sam atut. Atut wystarczająco daje w mej opinii na ten moment, a bardziej staramy się sprowadzić sens w tych technikach wyższej rangi (gdzie pieczęci są indeed niekiedy dzikie i nieporównywalne do reszty technik). Just my few cents.

Na ten moment tak samo bym skupił się na porównywaniu technik z różnych dziedzin.

No kwestia walki? Well, wiele zmiennych jak zawsze. Odległość, build no i kiedy tą technikę rzucimy. Im więcej pieczęci, tym lepiej nie rzucać tego w środku boju. Pretty easy to see that. Skalowane techniki na razie definitywnie biorą górę, bo... mogą być silniejsze przy mniejszej ilości pieczęci. I na tym warto się skupić.
Awatar użytkownika
Pomarańcz
Posty: 231
Rejestracja: 02 lut 2022, 14:11
Ranga dodatkowa: Mod KP/Transferów, mod Kuźni.
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:

Re: Boost dla chakrowców.

Proszę tylko abyście się nie zapędzili z tą nagłą ideą zmniejszania/przyspieszania pieczęci, wysoko rangowe techniki powinny mieć więcej pieczęci, powinny stanowić pewne ryzyko, Shonobi powinien do ich użycia podchodzić z głową, planowo a nie tylko a "A tu se jebnę S'ką" od niechcenia. Z tego co wiem to balansowanie S'ek właśnie starał się tego fajnie pilnować. Ja wiem, że Kisiel miał feel "nindżów", którze swe ruchy powinni planować i starać się wykorzystać sytuację kompletnie w dupie i zrobił z nich magów z power levelem z Dragon Balla Z, ale czy na tym forum nie chcieliśmy tego uniknąć? Właśnie stąd pilnowanie tych pieczęci by spam S'ek nie był za łatwy a dodatkowo by tworzyć balans między Casterami a Figterami.
Awatar użytkownika
Uchiha Hikari
Posty: 644
Rejestracja: 24 paź 2021, 21:22
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Heitai Hantā Ryodan
Discord: Fuyue#3535
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Boost dla chakrowców.

Generalnie, pominę trochę tam kwestię ilości pieczęci w technikach S i etc, czy trzeba to przeglądać czy nie. Bardziej odwołam się do jednego elementu, o którym wspomniała Shuten. Mianowicie o tej odległości.

W tej hipotetycznej sytuacji, jeżeli oboje mają Szybkość 10, Refleks 10 i Wytrzymałość 10, to możemy przyjąć mniej więcej że dystans między nimi nie będzie się zbyt bardzo zmieniał.

Zakładając, że startowy ten dystans to będzie 30 metrów np. i go właśnie się będziemy trzymać? To tutaj ma przewagę chakrowiec, gdzie Pure Tai/Buki-user ma bardzo niewiele rzeczy na taki zasięg w porównaniu do potencjalnego arsenału Pure Chakrowaca. Pamiętajmy też, że Pure Chakrowiec może użyć technik niższej rangi do potencjalnego zwiększenia dystansu, a potem dopiero tych potężniejszych, wymagających większej ilości pieczęci.

W przypadku np. 5 metrów? No to tu ewidentnie przewagę będzie miał Tai/Buki-user, chociaż też nie do końca. Również są techniki dla chakrowców jakie wymagają np. tylko kumulowania chakry bez pieczęci lub całkowicie pieczęci pomijają. Można sobie też takie w WT stworzyć, co by to mieć arsenał na wypadek gdyby ktoś podszedł do nas zbyt blisko. Jeżeli ktoś buduje jedynie chakrowca w potężne techniki i long distance, no to... no nic dziwnego, że w close combacie będzie miał gorzej. Jak zainwestujesz jednak też w te, co są szybsze, ale zwyczajnie słabsze lub bardziej chakrożerne? Jakoś to powinno być.

Też, biorąc pod uwagę że większość naszych postaci to jednak mniejsze lub większe hybrydy, bardzo ciężko takie sensowne, hipotetyczne starcie sobie wyobrazić. Na ten moment, byłby przeciwny temu boostowi atutu. Nie jakoś bardzo, tak naprawdę nie mam nawet mocnej w tej kwestii opinii. Tyle co do faktycznej oceny czy jest on zbyt słaby potrzebowałbym doświadczyć lub zobaczyć parę takich starć, bo na ten moment nie mam takiego pełnego przekonania że jeden styl ma przewagę nad drugim.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Boost dla chakrowców.

Odpisywać będę od góry do dołu, więc jeśli coś zostało wyjaśnione później, mogą fragmentu postu brzmieć trochę dziwnie.

Jeśli chodzi o sam atut, sprawdźmy "domyślne" wartości ilości pieczęci i jak wychodzi buff na poszczególnych poziomach
AtutyRanga ERanga DRanga CRanga BRanga ARanga S
Brak13571020
Z atutem obecnym1245714
Z atutem po zmianach1245714
Z atutem obecnym i Specką/Senninem1234510
Z atutem po zmianach i Specką/Senninem112347

Największa zmiana, jaka tu wychodzi, jest tak naprawdę w przypadku technik S, gdzie w większości przypadków jest to dosłownie boost o 1 pieczęć ręczną, co nie jest długim czasem, a przy randze S? 3 Pieczęci. Z tego samego powodu, ja nie mam nic przeciwko, by taką zmianę wprowadzić.

Ale hola hola, co z technikami, co mają redukcję pieczęci? W sumie to nic. Jeśli jakaś pieczęć po redukcji ma 4 czy 5 pieczęci, ta lekka zmiana nie będzie tak bardzo dotkliwa, a na pewno sprawi, że idąc pod ten atut, techniki S, staną się trochę bardziej valid.

Co do technik C skalowalnych, a także innych, im podobnych - fakt, jest to pewne niedopatrzenie. Już wcześniej chciałem się jednej przyjrzeć, jednak po przeczytaniu tego tematu, dodałem ogół do dyskusji w gronie technicznych, jak skończymy wprowadzać część zmian dotyczących technik S, jakie to są w domyślnych dziedzinach żywiołowych na forum - bo nad tym właśnie też pracujemy, by były one zbalansowane, a nie trzy pieczęci do zniszczenia świata kappa Więc nad tym pracujemy i zmiany będą wdrażane, so stay tuned.

Bardzo ważny punkt też zauważyła Affcia, pod którym się podpisuję całym serduszkiem. Ilość pieczęci, zwłaszcza na wysokorangowych poziomach, była czymś, co miało dać czas taiuserom na np. skrócenie czy zwiększenie dystansu, przerwanie przeciwnikowi ich składania, utrudnienie mu działań. I choć na początku bajki jeszcze gdzieniegdzie ci ninja Kisiela myśleli, tak potem to już poszło do złożenia jednej pieczęci i zesłania meteorytu.

Kwestia rozpisanych dystansów czy statystyk też jest, jak opisał Jeleń, mocno ciężka do wyczucia. Niby można posiadać 3 statystyki na poziomie 10. Koszt tego jednak jest naprawdę, naprawdę duży, więc ja np. bym uważał, że taki Taiuser ma wówczas więcej statystyk fizycznych, gdy Chakrowiec chcąc nie chcąc jedną poświęca na KC. I wtedy no, sytuacja może się lekko zmieniać.

Ale tak podsumowując i na sucho, bez przeglądania technik, wydaje mi się, że dodanie do tego atutu -3 pieczęci dla rangi S po wykupieniu jeszcze dodatkowego atutu nie jest czymś, co bardzo zaburzy balans.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2022, 9:54 przez Tora, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Boost dla chakrowców.

Z racji iż wiele odpowiedzi było podobnych, nie będę korzystał z cytatów i spróbuję odpowiedzieć ogólnie. Mam nadzieję, że niczego nie pominę.

1. Pomysł Shuten~

Oczywiście jest to jakieś rozwiązanie i cieszę się, że fakt absurdalnych ilości pieczęci nie umknął oczom grona administracji oraz moderatorów.

2. Mniejsze i większe hybrydy~

Nie da się zaprzeczyć, że to najpopularniejszy styl wśród większości graczy i utrudnia ocenę sytuacji, ale czy nie jest on przypadkiem nieco wymuszany przez mechanikę? Chociażby ze względu na standardowe koszta PD przy pierwszych trzech dziedzinach Tai/Buki. Ludzie na pewno zwracają na to uwagę, a zwłaszcza nowi gracze. Może to tylko moje zdanie, ale skoro już dyskutujemy to się nim podzielę. :p

3. Dystans~

Z pewnością jest to pięta achillesowa u postaci walczących w zwarciu, jednak przypomnę, że bukijutsu oferuje szeroki wachlarz - równie efektywnych co close combat i techniki - styli dystansowych. Np. łuki/kusze/kunaie/senbony/shurikeny/łańcuchy/żyłki/włócznie itp. dlatego nie jestem pewien, czy ten argument jest aby na pewno odpowiedni. Zauważyłem, że w pierwszym poście używałem określenia tai/kenuserzy co mogło wprowadzić w błąd, przepraszam.

4. Pomarańcz/Dragon ball~

Rozumiem założenie i jak najbardziej jestem za tym, by nie wywoływać kataklizmów machnięciem ręki. Nie sądzę jednak, by moja propozycja tak drastycznie na to wpłynęła. Tutaj warto spojrzeć na tabelkę Tory (ukłon z mojej strony za przygotowanie), która jasni pokazuje, że liczby pieczęci różnią się tylko nieznacznie. W dodatku tyczy się to tylko JEDNEJ dziedziny będącej specjalizacją za spory koszt w postaci 35 PD. Uważam, że ta zmiana to raczej ukłon w stronę chakrowców, aniżeli przewracanie systemu. Pamiętajmy, że liczba pieczęci pozostaje taka sama dla wszystkich dziedzin niebędących specjalizacją postaci.

5. Skalowanie technik/Korzystanie ze słabszych technik~

Moim zdaniem jest to zwykłe dymanie systemu, co już dawno zauważyłem i bez bicia przyznaję się, że z tego korzystam. Pytanie brzmi "dlaczego?" Jak słusznie zauważyliście, jest to najzwyczajniej w świecie bardziej opłacalne i jednocześnie zniechęca do korzystania z technik wysoko rangowych, które "teoretycznie" powinny być silniejsze/lepsze. No może są, ale C rank skalowany może być równie silny, co A, czy S... Owszem, można korzystać ze słabszych technik, ale dlaczego na siłę mamy rezygnować z tych lepszych skoro trzeba nie rzadko poświęcić ogromne ilości PD na ich rozwinięcie? Żaden tai/bukiuser nie rezygnuje podczas poważnej walki ze swoich atrybutów/umj. Jak dla mnie meh...

6. Czy atut wymaga boosta?

Naturalnie, że podtrzymam swoje zdanie i napiszę, że tak. Możliwe jednak, że się mylę bo jak udowodnił Tora różnica wartości jest tak niewielka, że może zginąć w zależności od oceny MG. Ostatecznie decyzja i tak należy do was. Prosiłbym tylko resztę graczy o wypowiedzenie się jeśli śledzą temat i mogą dołożyć swoje pięc groszy. To na pewno pomogłoby rozstrzygnąć te pytanie. Poza tym jestem ciekaw co myślą o tym gracze. :D

Jeśli pominąłem coś istotnego to przepraszam i poproszę o przypomnienie, na pewno się odniosę.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2022, 0:19 przez Uchiha Uzui, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pomarańcz
Posty: 231
Rejestracja: 02 lut 2022, 14:11
Ranga dodatkowa: Mod KP/Transferów, mod Kuźni.
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:

Re: Boost dla chakrowców.

Uchiha Uzui pisze: 15 wrz 2022, 0:15

4. Pomarańcz/Dragon ball~

Rozumiem założenie i jak najbardziej jestem za tym, by nie wywoływać kataklizmów machnięciem ręki. Nie sądzę jednak, by moja propozycja tak drastycznie na to wpłynęła. Tutaj warto spojrzeć na tabelkę Tory (ukłon z mojej strony za przygotowanie), która jasni pokazuje, że liczby pieczęci różnią się tylko nieznacznie. W dodatku tyczy się to tylko JEDNEJ dziedziny będącej specjalizacją za spory koszt w postaci 35 PD. Uważam, że ta zmiana to raczej ukłon w stronę chakrowców, aniżeli przewracanie systemu. Pamiętajmy, że liczba pieczęci pozostaje taka sama dla wszystkich dziedzin niebędących specjalizacją postaci.

Spokojnie, odnosiłam się do Postu Shuten nie twojego, te kilka pieczęci nie robi mi różnicy.
Awatar użytkownika
Kami Takashi
Posty: 331
Rejestracja: 09 lut 2022, 21:45
Ranga: Genin
Discord: Supra#3250
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Bank:

Re: Boost dla chakrowców.

Z jednej strony podzielam zdanie moich przedmówców, z drugiej strony rozumiem też zamysł jaki stał za tym pomysłem. Pamiętajmy, że techniki to nie tylko A oraz S, ale są też techniki, które w krótkim czasie wymagają złożenia czterech czy pięciu pieczęci. W celach defensywnych, chociażby (pierwszy z brzegu przykład z dupy: wybuch notek w bezpośredniej odległości od postaci - tak, wiem, prawie mi urwało ręce przez moją własną głupotę). Zakładając, że złożenie 1 pieczęci trwa około sekundy, do wybuchu notek są trzy sekundy, jedna z technik origami no jutsu* defensywna wymaga 4 pieczęci. Wiem, że po wszystkich redukcjach są to dwie pieczęci, ale wtedy nie zostaje się w ogóle czasu na jakąś inną reakcję reakcję.

Przykład może nie najlepszy, ale wiecie o co mi chodzi. Nad atutem warto byłoby się pochylić. Ewentualnie zmniejszyć jego koszt w PD - w ten sposób też można to ugryźć.
Kami no kago | God Protection*神の加護
KlasyfikacjaOrigami no Jutsu, Przepływ Chakry
PieczęciePies → Ptak → Szczur → Tygrys
KosztDwukrotny
ZasięgPięć metrów
Wymagania---
Technika ta sprawia, że pobliskie kartki papieru formują z siebie tarczę 4x4metry ustawioną przed chronioną osobą, ale nie dalej niż 5 metrów od użytkownika techniki. Kartki te, wzmocnione za pomocą chakry, zyskują spore zdolności defensywne. Jest to doskonała obrona przeciwko wszelkiego rodzaju atakom obuchowym, ma jednak problemy z zablokowaniem ataku siecznego.

Od rangi S w Origami no Jutsu technika staje się też tarczą przeciwko Jutsu Katonu i Suitonu.
Posiadając Specjalizację w Origami no Jutsu można zamiast ściany z kartek uformować kopułę zdolną pomieścić dwie dorosłe osoby.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2022, 14:53 przez Kami Takashi, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kaguya Kaede
Posty: 709
Rejestracja: 02 cze 2021, 22:23
Ranga: Muryō no ninja
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Boost dla chakrowców.

Ogólnie pieczęci to choroba, która nie dotyka też stricte chakrowców walczących na odległość.

Ja robiąc teraz Hyugi widzę, że te zostały potraktowane w ten sam sposób co chakrowcy właśnie, co... welp, też nie jest do końca dobrą opcją. Bo ja kumuluje sobie chakrę przez x czasu i... wow, mam na rękach lewki, które muszę jeszcze zutylizować w bezpośredniej walce, a jak już chakrowiec ma możliwość złożenia tych pieczęci, to dana technika robi pogrom.

Nie wspominając o tym, że istnieją techniki chakrowe (chociażby suitonowa za 10PT), które mają tyle samo pieczęci co np. techniki Hyuga, które są stricte pod Tai. Mają np. speckę można te pieczęcie pominąć i by była kumulacja chakry. Wtedy Taiuser jest w pupie, bo nie wie kiedy mu ktoś suitonem w mordę strzeli. A ja jak robię uderzenie - nawet wzmacniane chakrą - to je widać i jest szansa jego uniknięcia.

Ogólnie to kwestia pieczęci jest mocno tricky. To co osobiście uważam, można by było wziąć pod uwagę, to ilość pieczęci w technikach defensywnych. Bo co z tego, że mam technikę defensywną na B, skoro złożenie / kumulacja zajmuje 7 pieczęci i w tym czasie to już dawno dostanie się czymś na twarz. Zrobienie zwykłego uniku wydaje się być bardziej reasonable opcją, aniżeli używanie techniki do zablokowania ciosu.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2022, 18:08 przez Kaguya Kaede, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2698
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Boost dla chakrowców.

Powtórzę raz jeszcze, coby to nie umknęło:
Pieczęci są sposobem balansu, by użytkownicy samych stylów walki mieli możliwość podejść i zrobić... cokolwiek. Gdyby ich nie było, to skończyłoby się na tym, że podejście do "castera" byłoby dramatem, bo jedną pieczęcią czy trzema zalałby całą wioskę lawą czy tsunami.

Trochę nie rozumiem poruszanej kwestii z buildem, więc moja wypowiedź może się lekko minąć, ale osobiście uważam, że build "hybrydowy" jest zwyczajnie naturalną drogą rozwoju dla casterów? Chcąc nie chcąc pójdę oni kiedyś, prędzej czy później, w jakieś statystyki, które same z siebie dadzą im więcej zdolności, chociażby do uników i trzymania dystansu. Taiuserzy pod tym kątem mają zdecydowanie gorzej, bo mają pewien "próg" możliwości, którym są no... statystyki.

I teraz przechodzę do clue, które aż pogrubię - techniki skalowalne. Te już nie są tak "niezbalansowane" jak były, bowiem w czwartek wprowadziliśmy zmiany do 20 tego typu technik istniejących zarówno w dziedzinach ogólnodostępnych, jak i klanowych, zwiększając im nie tyle co liczbę pieczęci, co czas koncentracji chakry. Nie ma już więc możliwości, by trzypieczęciowa technika C (Suitonowa) niemalże instantowo została użyta o sile S. Przy okazji tych zmian, widząc techniki stricte "defensywne" ich czas koncentracji chakry jest mniejszy od tych ofensywnych. Warto się z nimi zapoznać i jako taki sneak peek w spoilerze podsyłam ich listę, gdyby ktoś był ciekawy, Shuten zapewne wspomni też o tym w ogłoszeniach, dla osób nie czytających tego tematu:
► Pokaż Spoiler
Iryo: Shōsen Jutsu
Katon: Katon: Gōkakyū no Jutsu
Futon: Daikamaitachi no Jutsu
Futon: Fūton: Daitoppa
Futon: Jūha Shō
Doton: Doton: Doryūheki
Suiton: Suiton: Hatō
Fuin: Isshi Tōjin
Hoseki: Shōton: Kurenai no Kajitsu
Terumi: Futton: Kōmu no Jutsu
Hibana: Bakuhatsu no Jutsu
Kaguya: Karamatsu no Mai
Kami: Origami no Jutsu
Senju: Mokuton no Jutsu
Senju: Mokuton: Jukai Heki
Yuki: Sōdaina sōzō no kagayakashī uta
Yuki: Suishōheki
Yogan: Yōton: Rabākuriēshon
Yogan: Yōton: Sekkaigyō no Jutsu
Yogan: Yōton: Yōgan Katamari
Więc te zmiany zostały wprowadzone, tylko ogłoszenia się nie pojawiły jeszcze, a ja niestety nie zdążyłem tu odpisać, by poruszyć tę kwestię, ale widząc posty tu dodawane uznałem, że muszę trochę zmienić priorytety, by temat ten nie ugrzązł w jakiejś pętli starych opisów technik.

Osobiście nie zmniejszałbym kosztu tego atutu, acz jest to też podejście, które w mojej opinii może być jakimś tropem. Tylko chyba nie tak idealnym, jak zwyczajne danie mu dodatkowych bonusów. Te kilka pieczęci to nie jest wielka zmiana, a w mojej opinii będzie to jakiś bonus.

Co zaś do Hyūga - jak już było wspominane przez Affcię w drugim temacie - czas koncentracji chakry u Hyūga zaistniał, by zwykli taiuserzy nie mieli castera na close combat, którego zdolności są jak niebo a ziemia. Przy omawianiu tamtych technik zapewne nastąpię w tym zmiany, by nie byli traktowani jak dalekodystansowi casterzy, ale jest to temat na inny... temat.

Co do ilości pieczęci w technikach defensywnych - tak jak pisałem wcześniej - zwróciliśmy na to uwagę przy technikach skalowalnych i ich zmianach.

Tak podsumowując i może fajnie byłoby też widzieć konkretne opinie "za" i "przeciw" to:
Wzmocnienie atutu do 66% - jestem na tak
Redukcja kosztu PD atutu - jestem raczej na nie
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Boost dla chakrowców.

Względem tego, co zostało napisane to powiem tak - nie jestem fanem zmiany tego atut w ogóle, jednak jeżeli miałby być zmieniony to widzę to bardziej w ten sposób:

Wzmocnienie atutu do 66% - prędzej na tak
Redukcja kosztu PD atutu - prędzej na nie

Przy czym nadal moim pierwszym wyborem, by zostawić naszą wprowadzoną zmianę przy technikach skalowanych i ten atut tym samym pozostał taki, jaki aktualnie jest.
Awatar użytkownika
Nara Shizu
Posty: 508
Rejestracja: 28 cze 2021, 12:57
Ranga: Muryō no ninja
Discord: Fuyue#3535
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Bank:

Re: Boost dla chakrowców.

Wzmocnienie atutu do 66% - nope.
Redukcja kosztu PD atutu - nope.

Dla mnie jest teraz git jak jest, nie czuję potrzeby zmieniania tego, nawet jak jest to niewielka zmiana.
Obrazek
Wcielenie Jelenia
Prowadzone wątki 5/4 [aktywne wątki]
  • Za tym co odległe - Kamaboko Gonpachiro, Sabataya Shuten & Mirai Akane
  • Tam gdzie bogowie poprowadzą... - Kaguya Kaede
  • Bliźniacze zabawy - Kasane Mitsuki & Kasane Kirara
  • Ranny ptaszek - Uzumaki Chiyo & Fuuka
  • Gorycz zemsty - Inuzuka Nana
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 1959
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Boost dla chakrowców.

Atut - Raczej na nie
Taniość - Na pewno na nie
Jakiś kind of buff - Raczej tak ale to wyjdzie z czasem...
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Uchiha Uzui
Posty: 281
Rejestracja: 16 sty 2022, 19:44
Ranga: Cywil
Discord: Uchiha Uzui#7702
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:

Re: Boost dla chakrowców.

Wzmocnienie atutu do 66% - tak.
Redukcja kosztu PD atutu - nie.

Moim zdaniem koszt jest odpowiedni, a przecież i tak niedawno był zmieniany.
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”