Kwestia podstaw to już tak naprawdę formalność, więc...
Rework techniczek!
Kilka rzeczy wspólnych, które zostały zmienione w większości technik:
Wywaliłam w większości technik wymagania, które brzmiały "Juken lub Byakugen Rangi X, Refeks X, Szybkość X, KC X", bo było to spowodowane podwójną drogą i starymi wymogami Jukena. Wychodzę z założenia, że jeśli ktoś ma Juken na B, to technikę B będzie w stanie wykonać,
jeśli rzeczywiście nie powinna mieć jakiś wymagań specjalnych.
Parę technik niewiele się zmieniło, jedynie dostosowałam specjalizacje / senniny do nowego systemu.
Jednocześnie, jest też wspominka o tym "że MG decyduje ile Tenketsu zostało zablokowanych", ale nie tak naprawdę nigdzie nie ma pokazanej żadnej średniej, tak więc w technikach, które wspominają o blokowaniu Tenketsu, dałam ile zwykle to wynosi, ale zostawiając do decyzji MG, że może to być mniej / więcej w zależności od sytuacji.
A teraz let's go.
Techniki E i D... szczerze to są mi kompletnie obojętne. Ta technika rangi E wystarczy zmienić na Juken, zaś technikę rangi D... Szczerze to bym chyba wywaliła od ninjutsu, bo... to powinno działać na każde oczy, a nie tylko Hyuga I guess? Jeden zwój w Same no Kuni, bo dzbaneg to wymyślił, reszta do zdobycia normalnie dla wszystkich chętnych.
Techniki rangi C
Chakura Hari
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztStandardowy
Zasięg10 metrów
Wymagania Kontrola Chakry: 6, Ranga C w Byakugan lub Jūken
Technika pozwala na wystrzelenie chakrowego senbona ze swojego dowolnego punktu Tenketsu.
Posiadając rangę C w Byakugan lub Jūken można wystrzelić 3 senbony.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Jūken można wystrzelić 6 senbonów.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Jūken można wystrzelić 12 senbonów.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Jūken można wystrzelić 20 senbonów.
Chcąc wystrzelić więcej senbonów niż przewiduje ranga można zapłacić wielokrotność kosztu standardowego, dzięki czemu np. na randze C płacąc koszt podwójny można wystrzelić 6 senbonów, potrójny - 9 itd.
Posiadając Specjalizację w Byakugan nie trzeba kumulować chakry, można wystrzelić igłę natychmiastowo.
Posiadając Sennina Byakugan Shinobi zyskuje możliwość trafienia bardzo małych istot (np. małych owadów).
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaByakugan
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztStandardowy
Zasięg10 metrów
Technika pozwala na wystrzelenie chakrowego senbona ze swojego dowolnego punktu Tenketsu.
Posiadając rangę C w Jūken można wystrzelić 3 senbony.
Posiadając rangę B w Jūken można wystrzelić 6 senbonów.
Posiadając rangę A w Jūken można wystrzelić 12 senbonów.
Posiadając rangę S w Jūken można wystrzelić 20 senbonów.
Chcąc wystrzelić więcej senbonów niż przewiduje ranga można zapłacić wielokrotność kosztu standardowego, dzięki czemu np. na randze C płacąc koszt podwójny można wystrzelić 6 senbonów, potrójny - 9 itd.
Posiadając Specjalizację w Jūken i Kontrolę Chakry 6 nie trzeba kumulować chakry, można wystrzelić igłę natychmiastowo.
Posiadając Sennina Jūken Shinobi zyskuje możliwość trafienia bardzo małych istot (np. małych owadów).
Stara wersja techniki miała jedynie bonus za Speckę w Byaku. Chcąc dostosować to do nowego systemu, gdzie Byakugan jest zależny od KC, dałam wymóg KC 6 (Bykaugan "B").
Chakuraba
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan, Jūken
PieczęcieBrak, kumulacja chakry zajmuje tyle ile złożenie trzech pieczęci
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie
WymaganiaRefleks 6
Dłonie użytkownika zostają pokryte warstwą chakry, mającą właściwości tnące. Nie ma ona problemu z przecięciem skóry człowieka, jednakże zadane rany nie są bardzo głębokie i nie naruszą np. mięśni. Główną jej zaletą jest jednak możliwość rozcinania obiektów nasiąkniętych chakrą na tym samym bądź niższym poziomie aniżeli ranga użytkownika techniki w Byakugan lub Jūken (przy ocenie bierze się pod uwagę dziedzinę o wyższej randze). Jest to technika do wykonywania precyzyjnych cięć na stosunkowo niewielkich powierzchniach, więc np. użytkownik nie będzie w stanie przy pomocy tego jutsu przeciąć bariery z chakry.
Posiadając rangę S w Jūken lub Byakugan i Refleks 7 istnieje możliwość przecinania obiektów, które nadlatują w stronę użytkownika - te oczywiście muszą być trafione.
Posiadając Specjalizację w Byakugan nie ma potrzeby kumulowania chakry, technika jest wykonywana natychmiastowo.
Posiadając Specjalizację w Jūken wymogi do refleksu są obniżone o 1.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken
PieczęcieBrak, kumulacja chakry zajmuje tyle ile złożenie trzech pieczęci
KosztStandardowy na turę
ZasięgNa siebie
Dłonie użytkownika zostają pokryte warstwą chakry, mającą właściwości tnące. Nie ma ona problemu z przecięciem skóry człowieka, jednakże zadane rany nie są bardzo głębokie i nie naruszą np. mięśni. Główną jej zaletą jest jednak możliwość rozcinania obiektów nasiąkniętych chakrą na tym samym bądź niższym poziomie aniżeli ranga użytkownika techniki w Byakugan lub Jūken (przy ocenie bierze się pod uwagę dziedzinę o wyższej randze). Jest to technika do wykonywania precyzyjnych cięć na stosunkowo niewielkich powierzchniach, więc np. użytkownik nie będzie w stanie przy pomocy tego jutsu przeciąć bariery z chakry.
Posiadając rangę S w Jūken istnieje możliwość przecinania obiektów, które nadlatują w stronę użytkownika - te oczywiście muszą być trafione.
Posiadając Specjalizację w Jūken i Kontrolę Chakry 6 nie ma potrzeby kumulowania chakry, technika jest wykonywana natychmiastowo.
Ta technika miała w sumie podobną speckę do powyższej, więc po prostu tutaj to zamieniłam na to samo.
Hakke Kūshō
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan, Jūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
Kosztstandardowy
Zasięg10 metrów
WymaganiaKontrola Chakry: 6, ranga C w Byakugan lub Jūken
Technika polega na wyprowadzeniu specjalnego ciosu wyprostowaną dłonią ze zgiętymi palcami. Podczas ataku kumulujemy chakrę, która zostaje uwolniona przy uderzeniu. Uderzenie odrzuca przeciwnika na kilka metrów, atakując przy okazji jego punkty Tenketsu. Atak jest tym bardziej odczuwalny im bliżej jest przeciwnik - na 10m dla człowieka odczuwalny jest lekki podmuch.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Jūken Technikę można wykonać w parze z drugim Hyuga. Oboje stają do siebie bokiem i wprowadzają cios bliższymi do siebie rękoma. Uderzenie jest dużo mocniejsze i uszkadza więcej punktów Tenketsu niż przy wykonaniu jej w pojedynkę.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Jūken i płacąc koszt standardowy A atak staje się o wiele silniejszy i jest w stanie odrzucić przeciwnika z olbrzymią siłą, zasięg rośnie o 5m.
Posiadając specjalizację w Byakugan lub Jūken zasięg techniki rośnie o kolejne 5m.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
Kosztstandardowy
Zasięg10 metrów
Technika polega na wyprowadzeniu specjalnego ciosu wyprostowaną dłonią ze zgiętymi palcami. Podczas ataku kumulujemy chakrę, która zostaje uwolniona przy uderzeniu. Fala uderzeniowa odrzuca przeciwnika na kilka metrów, atakując przy okazji jego punkty Tenketsu. Siła odrzucenia jest taka sama niezależnie od odległości od przeciwnika, jednakże im bliżej ten się znajduje, tym więcej Tenketsu zostanie zablokowanych.
Przyjmuje się, że przy bezpośrednim ataku, średnia ilość zablokowanych Tenketsu wynosi 32 i spada o 6 wraz wraz z każdymi 5 metrami odległości od przeciwnika, jednakże ostateczna decyzja zależy od MG.
Posiadając rangę B Jūken, technikę można wykonać w parze z drugim Hyūga. Oboje stają do siebie bokiem i wprowadzają cios bliższymi do siebie rękoma. Uderzenie jest dużo mocniejsze i uszkadza średnio o połowę więcej punktów Tenketsu niż przy wykonaniu jej w pojedynkę.
Posiadając rangę A Jūken atak staje się o wiele silniejszy i jest w stanie odrzucić przeciwnika z olbrzymią siłą, zasięg rośnie o 5m względem bazowego.
Posiadając rangę S Jūken, zasięg rośnie o kolejne 10m względem bazowego.
Posiadając Sennina Jūken ilość zablokowywanych Tenketsu nie spada wraz z odległością.
Ogólnie trochę bezsensowne jest, że na maksymalnym zasięgu techniki będzie "lekki podmuch", to tak jakby napisać, że w Suiton: Hatō, na maksymalnym zasięgu, ciśnienie wody spada niczym do tego, które mamy w kranie. Żeby jednak zachować "ducha" oryginalnej techniki, że im bliżej, tym skuteczniej - uzależnijmy od tego ilość zablokowywanych Tenketsu.
Wywaliłam, że należy koszt A, by zwiększyło zasięg, dodałam również kolejne zwiększenie zasięgu na S. Dlaczego? Mamy oto takie Mizu Kamikiri, gdzie zasięg wzrasta wraz z rangą dziedziny, ale koszty wykonania techniki nie:
► Pokaż Spoiler
KlasyfikacjaSuiton, Transformacja Natury
PieczęcieTygrys
KosztStandardowy
Zasięg10 metrów
Wymagania---
Po złożeniu pieczęci Tygrysa oraz uderzeniu stopą w ziemię, od shinobi rozchodzi się gejzer wody mknący prosto w kierunku celu. Technika szybka i robiąca wrażenie, albowiem ciśnienie wody jest w stanie skruszyć skałę. Tym bardziej niebezpieczna w otoczeniu, gdzie potencjalne zniszczenia mogą skrzywdzić przeciwnika rykoszetem. Jeżeli ninja ma takie życzenie, może rozdzielić "wodne ostrze" na dwie części. Każde z nich staje się wtedy proporcjonalnie słabsze, ale można je wystrzelić w różnych kierunkach, bądź tym samym, acz w różnej odległości od siebie zwiększając szansę na trafienie przeciwnika. W przypadku rozdzielenia promienia, każda połówka traktowana jest jak o rangę słabszą.
Posiadając rangę A Suitonu zasięg wzrasta o 5 metrów względem bazowego.
Posiadając rangę S Suitonu zasięg wzrasta o 10 metrów względem bazowego.
Hakke Sanjūni Shō
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan, Jūken
Pieczęcie---
Kosztpodwójny
Zasięg5 metrów
WymaganiaSzybkość: 6 Refleks: 5, ranga C w Byakugan lub Jūken
DodatkoweTechnika kosztuje 10PT
Technika rozpoczyna się przyjęciem odpowiedniej pozycji, po czym użytkownik bardzo szybko skraca dystans do ofiary i wyprowadza ciosy celując w punkty Tenketsu ofiary. Ataki wykonywane są w szybkich seriach.
Posiadając rangę C w Byakugan lub Jūken shinobi jest w stanie wykonać 32 uderzenia w seriach po 2, 2, 4, 8, 16 uderzeń.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Jūken ilość uderzeń rośnie o kolejne 32, łącznie 64. Koszt wówczas rośnie do Podwójnego B.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Jūken ilość uderzeń rośnie o kolejne 64, łącznie 128. Koszt wówczas rośnie do Podwójnego A.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztRóżny
ZasięgDotykowy
DodatkoweTechnika kosztuje 10PT
Flagowa ofensywna technika klanu Hyūga, jedna z pierwszych, której się początkujący shinobi uczy. Zaczyna się od przyjęcia odpowiedniej pozycji, by potem szybko skrócić dystans pomiędzy użytkownikiem a ofiarą i wyprowadzić serię ciosów, celujących w Tenketsu przeciwnika. Jeżeli dojdzie do pierwszego uderzenia, to ofiara jest przytłoczona ilością szybkich uderzeń i nie ma możliwości ich uniknięcia. Tak więc, by technika nie doszła do skutku, należy uniknąć inicjującego ciosu Hyūgi. Jednocześnie, im bardziej doświadczony ninja, tym więcej uderzeń jest w stanie wykonać, co wiąże się z większą ilością zablokowanych Tenketsu, a co za tym idzie - poważniejszymi skutkami. Warto pamiętać, że ta technika nie tylko blokuje Tenketsu, ale także zadaje obrażenia fizyczne przeciwnikowi.
D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D ninja wykonuje 16 uderzeń w seriach po 2, 2, 4, 8. Powodują niegroźne, aczkolwiek bolesne siniaki na ciele przeciwnika.
C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C, ilość uderzeń rośnie o 16, łącznie 32. Przeciwnik staje się mocno obolały i ma utrudnione poruszanie się.
B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B, ilość uderzeń rośnie o kolejne 32, łącznie 64. Na tym poziomie mogą zostać złamane kości. Wymagania: Jūken rangi B.
A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A, ilość uderzeń rośnie o kolejne 64, łącznie 128. Uderzenia stają się na tyle potężne, że są w stanie doprowadzić do wewnętrznych krwotoków. Wymagania: Jūken rangi A.
S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S, ilość uderzeń rośnie o kolejne 128, łącznie 256. Zadawane obrażenia są tak duże, że mogą powodować uszkodzenie narządów wewnętrznych przeciwnika. Wymagania: Jūken rangi S.
Przyjmuje się, że średnia ilość zablokowanych Tenketsu jest równa 80% (w zaokrągleniu w górę) wykonanych uderzeń, jednakże ostateczna decyzja należy do MG.
Posiadając Specjalizację w Jūken, uderzenia stają się jeszcze potężniejsze. Ilość zablokowanych Tenketsu się nie zmienia, aczkolwiek zadane obrażenia fizyczne są bardziej dotkliwe.
Posiadając Sennina w Jūken, jeżeli Hyūga nie trafi pierwszym uderzeniem, może wykonać specjalny ruch, który daje mu szansę na wykonanie sekwencji. Wiąże się to jednak z tym, że ilość ciosów spada o 6 na każdej randze, kumulując się z poprzednim progiem (na D wykona 10 uderzeń, na C 20 itd).
Ok, here it will get more fun.
Ogólnie to wiem, że by ta technika bez żadnej koncentracji chakry by nie przeszła, więc od razu dodałam.
Jednocześnie ujednoliciłam ją względem innych technik skalujących się, żeby była możliwość wykonania jej na każdej poziomie. Przeglądając też te inne techniki skalujące się, znaczna większość ma koszt Standardowy. Hyūga oprócz kosztu techniki musi też płacić za podtrzymywanie Byakugana i podwójny D za Jūken, więc i tak płaci więcej. Nie widzę potrzeby dowalania jeszcze podwójnego kosztu. Czas kumulacji chakry jest też moim zdaniem w porządku, biorąc pod uwagę fakt, że w to mimo wszystko technika bezpośrednia, a w takim Suiton: Hatō, też są tylko trzy pieczęcie i koszt standardowy, a to technika mająca bazowo zasięg 10 metrów, a tylko rośnie z rangą do 20m na Sce, więc... z suitonowcem jestem na straconej pozycji w takim momencie, jeśli jestem od niego wystarczająco daleko.
Dodałam również Specjalizację i Sennina. W Senninie się trochę inspirowałam Sen no Ichigeki, gdzie tego typu ruch istnieje.
Shōtei
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaHyuga, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztRóżny
ZasięgDotykowy
WymaganiaAktywny byakugan
DodatkoweTechnika kosztuje 10 pt
Użytkownik z pomocą tej techniki wykonuje szybki, precyzyjny cios za pomocą nasady dłoni w tułów przeciwnika wysyłając przy tym sporą ilość chakry, atakując jeden z głównych punktów tenketsu. Atak potrafi zwalić z nóg co słabszych przeciwników. Niestety w przypadku chybienia możemy stracić dużą ilość chakry. W przypadku trafienia w inną część ciała obrażenia mogą się znacząco różnić w zależności jaka siła techniki zostanie użyta, od bolesnego zablokowania innego tenketsu do zniszczenia organu lub jako po prostu mocne uderzenie - decyzja zależy od MG.
Posiadając rangę C w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi C - atak powoduje osłabienie przeciwnika i poważniejsze obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi B - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 1 turę.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi A - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 3 tury, a także odrzucić go na parę metrów w tył powodując przy tym poważne obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi S - tym razem cios wymierzany jest z pomocą dwóch palców - wskazującego i środkowego. Atak jest tak silny, że obezwładnia przeciwnika na cały dzień. Nawet osoby będące np. Jinchūriki nie są w stanie uchronić się przed negatywnymi skutkami trafienia.
Posiadając Sennina Byakugan lub Juken atak otrzymuje specjalną aurę, zwiększając jego zasięg o 10cm. Oznacza to, że cios może zostać zadany bez bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.
Posiadając Specjalizację w Byakugan lub Juken można wykonać jutsu Standardowym kosztem zamiast Podwójnym.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu jednej pieczęci
KosztRóżny
ZasięgDotykowy
WymaganiaAktywny byakugan
DodatkoweTechnika kosztuje 10 pt
Użytkownik z pomocą tej techniki wykonuje szybki, precyzyjny cios za pomocą nasady dłoni w tułów przeciwnika wysyłając przy tym sporą ilość chakry, atakując jeden z głównych punktów Tenketsu. Atak potrafi zwalić z nóg co słabszych przeciwników. Niestety w przypadku chybienia możemy stracić dużą ilość chakry. W przypadku trafienia w inną część ciała obrażenia mogą się znacząco różnić w zależności jaka siła techniki zostanie użyta, od bolesnego zablokowania innego tenketsu do zniszczenia organu lub jako po prostu mocne uderzenie - decyzja zależy od MG. Pomimo bycia sklasyfikowaną jako technika rangi C, można jej użyć na każdym poziomie.
D: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi D, uderzenie w główny punkt Tenketsu może spowodować u przeciwnika mdłości i na pewno bolesnego siniaka, który jednak nie zagraża bezpośrednio zdrowiu, na pewno jednak będzie sprawiać dyskomfort.
C: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi C, atak powoduje osłabienie przeciwnika i duży ból znacząco utrudniający poruszanie. Uderzenie w główny punkt Tenketsu sprawia, że zaburzenie kumulowania chakry wygląda tak, jakby miał zablokowane 10% punktów Tenketsu na okres 2 tur.
B: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi B, uderzenie jest na tyle silne, że może spowodować nawet krwiaki, które jednak niewyleczone odpowiednio szybko mogą mieć poważniejsze skutki. Jednocześnie, trafienie w główne tenketsu sprawia, że przepływ chakry jest utrudniony tak, jakby gracz miał zablokowane 10% Tenketsu na okres 4 tur. Wymagania: Jūken rangi B.
A: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi A - atak jest tak potężny, że odrzuca przeciwnika na kilka metrów, mogąc prowadząc nawet do uszkodzeń narządów wewnętrznych. Jeśli Hyūga uderzy odpowiednio, zaburzenie kontroli wygląda tak, jakby było zablokowane 20% Tenketsu na okres 2 tur. Wymagania: Jūken rangi A.
S: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi S, tym razem cios wymierzany jest z pomocą dwóch palców - wskazującego i środkowego. Atak jest tak silny, że może spowodować natychmiastową utratę przytomności w przypadku osób z średnią bądź niższą Wytrzymałością (5≤) i ogromne spustoszenie w narządach wewnętrznych, które niewyleczone odpowiednio szybko mogą doprowadzić nawet do śmierci. Kumulacja chakry praktycznie niemożliwa i traktowane jest jakby użytkownik miał zablokowane 20% Tenketsu na okres 4 tur. Wymagania: Jūken rangi S.
W przypadku nietrafienia w główny punkt Tenketsu na brzuchu, poziom zaburzenia kumulowania chakry jest zależne od MG.
Posiadając Sennina Jūken atak otrzymuje specjalną aurę, zwiększając jego zasięg o 10cm. Oznacza to, że cios może zostać zadany bez bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.
Posiadając Specjalizację Jūken można wykonać jutsu Standardowym kosztem zamiast Podwójnym.
Postanowiłam zostawić tutaj podwójny koszt techniki, ze względu na to, że za zmniejszoną ilość pieczęci. Ogólnie wiem, że jedna to mało, ALE. Przede wszystkim, jeśli Hyuga nie trafi w te główne tenketsu, to wtedy druga część opisu o zaburzeniu kumulacji chakry jest zależna od MG i może tak naprawdę nie mieć miejsca, więc połowa działania techniki idzie do kosza. Jednocześnie, jeśli kogoś nie trafimy i ktoś uniknie naszego uniku, to nie dość, że tracimy chakrę, to wtedy znajdujemy się też w raczej nieciekawej pozycji (możemy z łatwością zostać uderzeni w plecy, kark, wbić nam kunaia), więc to jest technika o wysokim ryzyku użycia.
Techniki Rangi B
Hakkeshō Kaiten
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan, Jūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 4 pieczęci
Kosztpodwójny za turę
Zasięgpromień do 3 metrów
WymaganiaSzybkość: 7, Kontrola Chakry: 6, Refleks: 5, ranga B w Byakugan lub Jūken
Użytkownik zaczyna kręcić się wokół swojej własnej osi, po czym wypuszcza chakrę ze swoich punktów Tenketsu. Jutsu pozwala na odbicie nadlatujących pocisków czy też technik. Użytkownik może regulować wielkość kopuły w trakcie wykonywania techniki. Technika wykonana w powietrzu ma kształt kuli.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas stworzenia kopuły zdolnej do odbijania wynosi tyle co złożenie 4 pieczęci
KosztPodwójny za aktywację, połowiczny za podtrzymanie
Zasięgpromień do 3 metrów
WymaganiaKontrola Chakry 6
Flagowa technika defensywna klanu Hyūga, która jednak wymaga od ninja odpowiedniej szybkości i refleksu połączonymi z dobrą kontrolą chakry, by uzyskać zamierzony efekt. Użytkownik zaczyna kręcić się wokół swojej własnej osi, wypuszczając jednocześnie chakrę ze swoich punktów Tenketsu, tworząc w ten sposób kopułę będącą idealną tarczą. Jutsu pozwala na odbicie nadlatujących pocisków czy też technik do rangi B. Użytkownik może regulować wielkość kopuły w trakcie wykonywania jutsu. Technika wykonana w powietrzu ma kształt kuli.
Posiadając Jūken A, promień techniki zwiększa się do 5 metrów.
Posiadając Specjalizację Jūken i Kontrolę Chakry 7, czas tworzenia kopuły jest skrócony o połowę.
Posiadając Sennina Jūken, można odbić techniki do rangi A.
Postanowiłam wrzucić tę KC na 6 w wymaganiach, bo jednak w tego typu technice powinna ona być powyżej średniej. Jest to poziom Byakugana "B", więc nic nadzwyczajnego, ale chciałam to zaznaczyć.
Ogólnie "kumulacja chakry" trochę mi tutaj nie pasowała jako czas wykonywania techniki. Bo jakby nie patrzeć, Hyuga nie kumuluje chakry. On ją wypuszcza ze wszystkich swoich tenketsu, przez które ta przepływa. Chcę też uniknąć sytuacji, że najpierw muszę skumulować chakrę, a dopiero potem zacząć się kręcić, bo w takiej sytuacji, zanim bym ten Kaiten stworzyła, to byłabym nafaszerowana kunaiami.
Ogólnie nie mam żadnego sensownego argumentu w kwestii tańszego podtrzymania, aniżeli "i tak płacę podwójne D za Juken, za Byakugana, dużo chakry w to idzie". Jeśli tego opcja nie przejdzie to może chociaż pojedynczy na turę przy tej samej ilości kumulacji pieczęci.
W poprzedniej wersji techniki jest napisane, że są blokowane techniki, bez wspomnienia żadnej rangi, więc... teoretycznie mogło się blokować techniką rangi B jutsu rangi S. Trochę przesada. Temu dałam że max. do B z rozwinięciem na Senninie. Specka w sumie self-explanatory.
Jūkenpō Ichigekishin
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 7 pieczęci
KosztStandardowy
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola Chakry: 6, ranga B w Byakugan lub Jūken
Technika pozwala na wypuszczenie chakry ze wszystkich swoich punktów Tenketsu. Ma ona wiele zastosowań, pozwala na manewrowanie w powietrzu, odpychanie się od obiektów, odepchnięciu przeciwnika czy też uratowanie przed kryształowym więzieniem.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztPodwójny
ZasięgNa siebie
WymaganiaKontrola Chakry 6
Głównym zastosowaniem tego jutsu jest defensywa, ma na celu ułatwienie nam uniku ataku przeciwnika. Wymaga nieprzeciętnej Kontroli Chakry, polega bowiem na wypuszczeniu chakry z odpowiednich punktów Tenketsu. Ma ona wiele zastosowań, pozwala na manewrowanie w powietrzu, odpychanie się od obiektów, odepchnięciu przeciwnika, wyrwania się z uwięzi czy też uratowanie przed kryształowym więzieniem.
Ogólnie 7 pieczęci za technikę, która ma mi pomóc w unikaniu to trochę...
. Zanim skumuluję te chakrę, to Hoseki zrobi ze mnie kryształową figurkę do ogródka. Tak więc wzięłam dałam podwójny koszt, zmniejszyłam ilość pieczęci i powinno być git. Nie bardzo mam pomysł na jakieś bonusy na wyższych rangach / specce, więc jeśli coś przyjdzie do głowy, to przyjmę.
Shugohakke Rokujūyon Shō
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan, Jūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 4 pieczęci
Kosztpodwójny za turę
Zasięgpromień 5 metrów
WymaganiaChakura Hari no Jutsu, Kontrola: Chakry 6, Refleks: 6, Szybkość: 7, ranga B w Byakugan lub Jūken
Technika pozwala na wypuszczenie ze swoich dłoni bardzo cienkich ostrzy chakry. Dzięki zwinności naszego ciała i naszej percepcji, jesteśmy w stanie sięgnąć każdego punku w koło naszego ciała. Technika jest na tyle precyzyjna, że pozwala celować nawet w bardzo małe cele. Szybkość ataku jest tak duża, że ręce w trakcie jej wykonywania pozostawiają powidoki.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Jūken zasięg rośnie o 5m.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja
KlasyfikacjaJūken, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 4 pieczęci
KosztPodwójny za aktywację, połowiczny za podtrzymanie.
Zasięgpromień 5 metrów
WymaganiaChakura Hari no Jutsu
Technika wymagająca zarówno sporej szybkości ze strony Hyūgi jak i dobrej Kontroli Chakry. Użytkownik zaczyna bardzo szybko poruszać rękoma, jednocześnie wypuszczając z dłoni igły z chakry, przypominające trochę senbony. W trakcie wykonywania tej techniki Hyūga jest w stanie dosięgnąć każdego punktu wokoło swojego ciała. Jednocześnie jest na tyle precyzyjna, że nie ma problemu z trafianiem naprawdę bardzo małych celów jak owady. Jednocześnie podejście do shinobi w trakcie wykonywania tej techniki jest utrudnione, bez ryzykowania bycia nafaszerowanym chakrowymi senbonami.
Posiadając rangę S w Jūken zasięg rośnie o 5m.
W sumie to głównie stylistyczna zmiana, bo poprzedni opis był w moim odczuciu nieco niejasny.
Jeżeli chodzi o koszta, to welp - te same argumenty co przy "Kaiten".
Nemui Tatchi Nemuri no sesshoku
► Pokaż Spoiler | Obecna werjsa
KlasyfikacjaHyŪga, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 4 pieczęci
KosztStandardowy
ZasięgDotykowy
WymaganiaRanga B w byakugan lub jūken, Genjutsu C, Kontrola chakry 7
Jedna z nietypowych technik klanu Hyūga, która polega na dotknięciu palcem czoła ofiary i wysłanie silnego impulsu chakry do punktu tenketsu znajdującego się w mózgu. Powoduje on, że dotknięty natychmiast zasypia, sen jednak jest tak samo silny jak normalny. Aby jutsu było skuteczne przeciwnik musi mieć Kontrolę Chakry mniejszą o 1 od użytkownika.
Wybudzenie zależy od otoczenia i tym podobnych czynników, co podlega ocenie MG.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Juken możemy wykonać technikę bez konieczności kumulowania chakry.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Juken sen staje się silniejszy niż normalny.
Posiadając Specjalizację oraz rangę S w Byakugan lub Juken sen staje się nienaturalnie silny i ciężko obudzić tak śpiącą osobę.
Posiadając Sennina Byakugan lub Juken ofiara po wybudzeniu czuje się bardzo skołowana, zupełnie jakby nagle została wyjęta z bardzo głębokiego snu i potrzebuje chwili na ogarnięcie sytuacji, która właśnie miała miejsce i co się z nią aktualnie dzieje.
► Pokaż Spoiler | Nowa werjsa
KlasyfikacjaJūken, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 4 pieczęci
KosztStandardowy
ZasięgDotykowy
WymaganiaGenjutsu C, Kontrola chakry 7
Jedna z nietypowych technik klanu Hyūga, która polega na dotknięciu palcem czoła ofiary i wysłanie silnego impulsu chakry do punktu tenketsu znajdującego się w mózgu. Powoduje on, że dotknięty natychmiast zasypia, sen jednak jest tak samo silny jak normalny. Aby jutsu było skuteczne przeciwnik musi mieć Kontrolę Chakry mniejszą o 1 od użytkownika.
Wybudzenie zależy od otoczenia i tym podobnych czynników, co podlega ocenie MG.
Posiadając rangę A w Jūken możemy wykonać technikę bez konieczności kumulowania chakry.
Posiadając rangę S w Jūken sen staje się silniejszy niż normalny.
Posiadając Specjalizację oraz rangę S w Jūken sen staje się nienaturalnie silny i ciężko obudzić tak śpiącą osobę.
Posiadając Sennina Jūken ofiara po wybudzeniu czuje się bardzo skołowana, zupełnie jakby nagle została wyjęta z bardzo głębokiego snu i potrzebuje chwili na ogarnięcie sytuacji, która właśnie miała miejsce i co się z nią aktualnie dzieje.
Przede wszystkim zmiana nazwy techniki na taką, która nie powoduje u Norki zawału serca.
W sumie to jestem... ok z tą techniką? Jedynie mnie ciekawi po co te Genjutsu w wymaganiach, bo teoretycznie, ten impuls z chakry do konkretnego tenketsu w mózgu powoduje ten stan?
Techniki Rangi A
Hyūga Sōke no Juinjutsu
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaFūinjutsu
PieczęciePrzy nakładaniu: Szczur → Małpa → Ptak → Pies → Wół → Pies → Ptak → Smok → Tygrys → Wąż → Pies → Tygrys → Bawół → Małpa → Przyłożenie dłoni do głowy celu.
Aktywacja : Pieczęć konfrontacji
Kosztpodwójny za nałożenie, standardowy na turę aktywacji
Zasięg10 metrów
WymaganiaKontrola Chakry 7, Fuinjutsu B, ranga A w Byakugan lub Jūken
Technika pozwala na stworzenie pieczęci na głowie innej osoby. Użytkownik, który nałożył pieczęć jest w stanie ją aktywować znajdując się w odległości do 10 metrów od niej, po aktywacji pieczęć zaczyna niszczyć komórki mózgu ofiary, wywierając przy tym przerażający ból. W konsekwencji może dojść do niepełnosprawności, a także śmierci ofiary.
► Pokaż Spoiler | Nowa wersja wersja
KlasyfikacjaFūinjutsu
PieczęciePrzy nakładaniu: Szczur → Małpa → Ptak → Pies → Wół → Pies → Ptak → Smok → Tygrys → Wąż → Pies → Tygrys → Bawół → Małpa → Przyłożenie dłoni do głowy celu.
Aktywacja : Pieczęć konfrontacji
Kosztpodwójny za nałożenie, standardowy na turę aktywacji
Zasięg10 metrów
WymaganiaKontrola Chakry 7
Technika pozwala na stworzenie pieczęci na głowie innej osoby. Użytkownik, który nałożył pieczęć jest w stanie ją aktywować znajdując się w odległości do 10 metrów od niej, po aktywacji pieczęć zaczyna niszczyć komórki mózgu ofiary, wywierając przy tym przerażający ból. W konsekwencji może dojść do niepełnosprawności, a także śmierci ofiary.
Ta technika imo może być po prostu w normalnym spisie Fuin, ot jedyne zwoje tej techniki są w siedzibach klanu Hyuga i jeśli ktoś chce go mieć, to niech go wykradnie, elo.
Techniki rangi S
Jūho Sōshiken
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaByakugan, Jūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 10 pieczęci
KosztPodwójny na turę
ZasięgBezpośredni
WymaganiaKontrola chakry: 9, Sennin Byakugan lub Jūken
Technika, którą pochwalić się mogą jedynie najsilniejsi z klanu Hyuga, zwłaszcza przez wzgląd na jej zużycie chakry. Pozwala na na pokrycie dłoni powłoką z chakry, która przyjmuje wygląd głowy lwa na każdej z rąk. Jutsu to powoduje, że siła ciosów użytkownika drastycznie wzrasta, dzięki czemu jest w stanie przebijać się przez najpotężniejsze bariery, czy też inne bardzo wytrzymałe materiały. Technika ta jest w stanie przebijać się przez defensywę z wielką efektywnością, przelewając przezeń chakrę i uszkadzając bezpośrednio organy wewnętrzne. Równie wyśmienicie radzi sobie także z tworami z chakry bądź nią naładowanymi. Technika ta jest w stanie zablokować kilka tenketsu na raz, przebić się przez bariery A bez problemu, a techniki S są zakłócane przy starciu z tą techniką, ulegając osłabieniu, bądź miejscowemu rozproszeniu (decyzja MG).
► Pokaż Spoiler | Obecna wersja
KlasyfikacjaJūken
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 6 pieczęci
KosztPodwójny za aktywację, standardowy na turę B za podtrzymanie
ZasięgBezpośredni
WymaganiaKontrola chakry: 8, Sennin Jūken
Technika, którą pochwalić się mogą jedynie najsilniejsi z klanu Hyuga, zwłaszcza przez wzgląd na jej zużycie chakry. Pozwala na na pokrycie dłoni powłoką z chakry, która przyjmuje wygląd głowy lwa na każdej z rąk. Jutsu to powoduje, że siła ciosów użytkownika drastycznie wzrasta, dzięki czemu jest w stanie przebijać się przez najpotężniejsze bariery, czy też inne bardzo wytrzymałe materiały. Technika ta jest w stanie przebijać się przez defensywę z wielką efektywnością, przelewając przezeń chakrę i uszkadzając bezpośrednio organy wewnętrzne. Równie wyśmienicie radzi sobie także z tworami z chakry bądź nią naładowanymi. Technika ta jest w stanie zablokować kilka tenketsu na raz, przebić się przez bariery A bez problemu, a techniki S są zakłócane przy starciu z tą techniką, ulegając osłabieniu, bądź miejscowemu rozproszeniu (decyzja MG).
Posiadając Specjalizację Jūken, technika jest w stanie przebić się przez bariery rangi S.
Tak więc, zmniejszyłam wymogi KC z 9 do 8, żeby odpowiadał KC wymaganej do Byakugana bez dodatków na Senninie / Specce.
Ogólnie uważam, że 10 pieczęci przy technice bezpośredniej to zdecydowanie za dużo. Dla przykładu mamy takich Maji ze swoim Magnetycznym Raseganem i tam przy podwójnym koszcie jest 6 pieczęci:
► Pokaż Spoiler
KlasyfikacjaJiton, Ninjutsu, Transformacja Kształtu, Transformacja Natury
PieczęcieBrak, czas trwania mieszania chakry zajmuje jednak tyle co złożenie 6 pieczęci
KosztDwukrotny
Zasięg---
WymaganiaRasengan, Kontrola Chakry 8 i 2 cieniste klony lub Kontrola Chakry 9 i 1 cienisty klon lub Kontrola Chakry 10
Żywiołowa wariacja na temat Rasengana. Poprzez połączenie normalnego Rasengana z chakrą Jitonu sprawiamy, że kulę pokrywają pieczęci przypominające zdobienie na ciele jednoogoniastej bestii. W momencie uderzenia kulą w cel, pieczęci przechodzą z kuli na ciało ofiary symbolizując przekazanie chakry magnetyzmu z rasengana na ofiarę i zaburzenie pracy neuronów w ciele. Prócz normalnych obrażeń Rasengana pojawia się więc tutaj paraliż o bardzo dużej sile, ale krótkim czasie działania.
Obydwie techniki mają wymogi KC na 8. Rasengan Jintonowy wymaga jeszcze cienistych klonów, u Hyuga jest Sennin, więc myślę, że jest dosyć sprawiedliwie.
W kwestii zaś samych kosztów - znowu pojawia się wcześniejszy argument, ale i nie tylko. Myślę, że to całkiem sprawiedliwa opcja. Mechanika tego typu już bowiem na forum istnieje:
► Pokaż Spoiler | Hyōgaki
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieKoń → Szczur → Małpa → Tygrys → Wół → Małpa → Szczur → Koń
KosztDwukrotny za użycie, standardowy B na turę za utrzymanie
ZasięgPromień 25 metrów
Wymagania---
Technika ta sprawia, że od użytkownika rozchodzi się fala chłodu i lodu. Wszystko pokrywa się lodem, a temperatura powietrza spada do poziomu -40 stopni Celsjusza, wyziębiając każdego, kto znajdzie się tam ubrany w nieodpowiedni sposób. Z każdą turą, gdy technika ta jest aktywna, promień techniki rośnie o 5 metrów. Temperatura jest na tyle niska, że dłuższe przebywanie na niej może doprowadzić do odmrożeń, zamrażania oczu czy krwi. Staje się to jeszcze bardziej widoczne po 5 turze działania techniki, gdzie temperatura spada jeszcze bardziej.
Od 5 tury, jeśli ktoś przebywa z dala od źródła ognia przez więcej niż 3 tury, to całkiem zamarza. Przez przebywanie przy źródle ognia, liczy się pełną turę przy ogniu. Technika nie działa na użytkownika. Po zakończeniu jutsu i nie wspieraniu go chakrą, potrzeba 3 tur, by wszystko wróciło do normy. Osoby które zamarzły, odmrażają się przez 3 tury od momentu, w którym powróciły normalne warunki atmosferyczne. To czy osoba przeżyje zamrożenie, zależne jest od poziomu jej wytrzymałości i przekłada się na to, że poziom atrybutu wytrzymałości jest równy ilości tur jaką można przeżyć będąc zamrożonym.
Mając Specjalizację w Hyōtonie można ukierunkować technikę skupiając ją w węższym punkcie i przekształcając w stożek o konkretnym kierunku i bazowym zasięgu 50 metrów.
Swoją drogą, technika rangi S, mocno chakrowa, gdzie w promieniu 25 metrów (i się co turę zwiększa) ludzie mogą zamarzać, 8 pieczęci przy podwójnym koszcie, tymczasem ja mam kumulację 10 pieczęci by stworzyć lwie łby, które same w sobie nic nie robią i jeszcze muszę być na tyle blisko, by kogoś trafić