• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    24.04.2024 - podsumowanie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

[Wprowadzone] Hyūga są upośledzeni...

Moderatorzy: Mistrzowie fabularni, Moderatorzy kuźni, Moderatorzy technik, Moderatorzy Kart Postaci

Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 374
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin | Stażystka w Fūinjutsu Kenkyū Sentā
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

[Wprowadzone] Hyūga są upośledzeni...

...i wcale nie mam na myśli tego, że moja Tsubaki ma Naturalne Ograniczenie :dogekek:

Ogólnie z klanem jest wiele problemów, które leżą u jego podstaw, dlatego tutaj przedstawiam rework i postulaty.

1. Zmiana Jūkena ze stylu walki na technikę, która będzie służyć jako baza do klanowych jutsu.

Na chwilę obecną Jūken jest w dosyć dziwnym miejscu. Z jednej strony nie jest potrzebny, żeby używać technik, które typowo polegają na walce. Teoretycznie jego rolą jest blokowanie tenketsu, ale są techniki, które to robią, a mogą być używane mając tylko Byakugana na odpowiednim poziomie.

Jednocześnie jest dosyć drogi jak na styl walki. W pierwszej kolejności, jest jedynym stylem walki, który ma wymagania w kwestii jego dalszego rozwijania. Ba, by mieć go na S, wymaga dwóch atrybutów na poziomie 8. Chyba się zgodzimy, że to dosyć droga zabawa jak na styl walki, nieprawdaż?

Oto więc moja propozycja:
► Pokaż Spoiler
Jūken | Gentle Fist柔拳
KlasyfikacjaByakugan, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas kumulacji chakry zajmuje tyle co złożenie 3 pieczęci.
KosztStandardowy C na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 7, aktywny Byakugan
Technika, która jest podwaliną do wielu innych i często wymaga bycia aktywną przy używaniu innego jutsu. Ninja wchodzi w specjalny tryb, w trakcie którego chakra jest utylizowana w charakterystyczny sposób. Będąc w nim Hyūga jest w stanie natychmiastowo wypuścić chakrę z dowolnego tenketsu na ciele. W większości przypadków używana jest w połączeniu z klanowym dojutsu, Byakuganem, dzięki czemu jest w stanie zlokalizować, a następnie w trakcie uderzeń zamykać bądź otwierać tenketsu przeciwnika, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji - znaczącym osłabieniem, utrudnienie lub uniemożliwienie rzucania jutsu, a w skrajnych przypadkach nawet śmierć, w zależności od ilości zablokowanych tenteksu. Dzięki utylizacji chakry wszelkie uderzenia wykonane w trakcie trwania tego trybu są również wzmocnione, powodując przy tym większe obrażenia, aniżeli normalnie.

Technika może być użyta z dowolnym stylem walki.

Posiadając specjalizację w Byakugan technikę wykonujemy kosztem połowicznym na turę.
Posiadając sennina Byakugan mamy możliwość blokowania większej ilości tenketsu przy pojedynczym ciosie, co prowadzi do szybszych konsekwencji związanych z zaburzonym przepływem chakry.
Będąc urodzonym w klanie Hyūga zyskujemy dostęp do techniki bez potrzeby pójścia po zwój.
Efekty
Ludzkie ciało posiada 361 Punktów Tenketsu. Wpływ zablokowanych Tenketsu jest zależy od ich ilości i prezentuje się następująco:
Ilość zablokowanych TenketsuEfekt
10%Kumulowanie chakry na techniki trwa dłużej i kosztuje dwa razy więcej niż standardowo, przeciwnik odczuwa zmęczenie.
20%Zablokowana możliwość wykonywania technik, chyba, że ofiara posiada KC>7 lub CS, SM, bądź Bijū. Ciało przeciwnika jest bardzo zmęczone, ma problem z bardziej wymagającymi ruchami.
50%Zablokowana możliwość wykonywania technik, każdy ruch sprawia ogromny problem.
100%Śmierć
Ilość zablokowanych punktów w trakcie walki jest zależna od oceny MG.
Średni zwójSiedziba klanu Hyūga w Same no Kuni
Średni zwójSiedziba klanu Hyūga w Sakura no Kuni
Średni zwój---
Średni zwój---
Średni zwój---
Średni zwój---
Tworząc technikę trochę inspirowałam się wspomaganiem od Sabataya, bo mechanicznie jest podobne, jednakże skutki są inne. Warto wspomnieć, że zablokowanie tenketsu to proces i to ile ich uda nam się zablokować w trakcie wymiany ciosów, jest zależne od MG, w przypadku zaś Sabataya, każde trafienie przeciwnika w danej turze sprawia, że traci 1 punkt wytrzymałości.

W moim odczuciu, ta zmiana pozwoli bardziej poczuć, że Byakugan i Juken to jedność i jedne bez drugiego tak naprawdę nie może istnieć. Znacząco też obniży koszty budowania postaci, które - ze względu na obecne wymagania co do Jukena - sprawiają, że granie Hyūga to nie zabawa dla biednych dzieci bez transferu.

Jednocześnie, żeby komuś przywalić z piąchy, nie potrzebujemy nie wiadomo jakich umiejętności. Można więc po prostu założyć, że specyficzna dla Hyūga utylizacja chakry w tej technice powoduje, że te tenketsu są zamykane. Bo z całym szacunkiem, ale w trakcie walki nikt nie będzie pisał, że danym uderzeniem chce zablokować tenketsu nr 187, tylko napisze, że uderza przeciwnika w ramiona / brzuch / cokolwiek i MG ocenia skutki.

2. Ale hej, przecież Jūken ma obecne wymogi co do Refleksu, Szybkości i KC, jak go wywalimy to nie będzie to miało sensu!

Każda technika i tak ma wymóg konkretnej ilości Szybkości / Refleksu / KC, bo "podwójna droga" sprawia, że wystarczy nam tylko jedna dziedzina na danym poziomie, żeby móc jej użyć po spełnieniu warunków (które, nomen omen, są dostosowane do wymogów Jūken).

Jak na moje te wymogi można nawet zostawić w tych technikach, żeby jednak zostawić te odczucie bardziej "precyzyjnych" działań, a nie po prostu walenia dłonią.


3. Okej, a co z przeczepowcami, którzy nie mogą się nauczyć Jūkena w obecnej mechanice?

That's a good question!

Jūken jest ozwojowany, niech po ten zwój idą i się tego nauczą. Easy as that.

4. Pieczęcie (tj. kumulacja chakry) jest traktowana tak samo jak u ninja "magów", a przy tym są zdecydowanie bardziej chakrożerni niż "magowie" w większości przypadków

Ja wiem, że w trakcie kumulacji chakry czysto teoretycznie mogę podbiec i przerwać magowi składać pieczęcie... ale tylko teoretycznie.

Mamy taką o technikę Suitonu (skalującą się):
► Pokaż Spoiler
Suiton: Hatō | Water Release: Surging Sea水遁・波濤
KlasyfikacjaSuiton, Transformacja Natury
PieczęcieSzczur → Wąż → Pies
KosztRóżny na turę
ZasięgBazowo 10 metrów
Wymagania---
DodatkoweTechnika kosztuje 10PT
Sztuki ninja z czasem ewouluują, zostają dopracowane i udoskonalane, a podobne bądź takie same techniki - łączone w jedną, lepszą i bardziej uniwersalną. Nie inaczej stało się z technikami Uwolnienia Wody, które przez lata wyzbyły się części jutsu na rzecz innych, łączących w sobie cechy wspólne, tak jak np. sztandarowe "plucie wodą", jakie to zostało zamknięte w tej technice. Podstawa jest taka sama: po wymieszaniu w żołądku chakry Suitonu zostaje ona zamieniona w wodę, którą można wystrzelić z ust w dwóch formach. Jedną z nich jest wodna kula, druga zaś - ciągły strumień. Ich wielkość i zasięg zależny jest jednak od ilości włożonej chakry. Pomimo sklasyfikowania jej jako techniki rangi C, można jej użyć jako D, tak samo jak i techniki o sile jutsu S.
  • D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D. Zasięg bazowy tj. 10 metrów. Kula/strumień posiada średnicę 10 centymetrów. Zdolna popchnąć przeciwnika czy złamać gałązki drzew;
  • C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Zdolna przewrócić człowieka czy złamać grubsze gałęzie;
  • B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Zdolna złamać kości zwykłym ludziom czy obić drugiego shinobi, jak też złamać drzewa o cienkim pniu. Wymagania: Suiton B;
  • A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Kula taka potrafi już zabić co słabsze osoby bądź dotkliwie zranić bardziej wytrzymałych. Ściany czy drzewa nie stanowią dla techniki problemu wchodząc w nie jak w masło. Wymagania: Suiton A;
  • S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Osoby słabsze zdolna jest przebić na wylot. Stanowi nie mniejsze zagrożenie dla bardziej zaprawionych w boju, mając wystarczająco siły by nie tylko pogruchotać kości, ale też zmiażdżyć organy wewnętrzne. Zdemolowanie całych budynków za jej pomocą nie sprawia problemu. Wymagania: Suiton S;
Zasięgu i średnica na poszczególnych poziomach się kumulują.

Posiadając Specjalizację w Suitonie możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina Suitonu możliwe jest wykonanie tej techniki z dłoni, zamiast z ust.
I mamy technikę Hyugasów (również skalującą):
► Pokaż Spoiler
Shōtei | Palm Bottom掌底
KlasyfikacjaHyuga, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztRóżny
ZasięgDotykowy
WymaganiaAktywny byakugan
DodatkoweTechnika kosztuje 10 pt
Użytkownik z pomocą tej techniki wykonuje szybki, precyzyjny cios za pomocą nasady dłoni w tułów przeciwnika wysyłając przy tym sporą ilość chakry, atakując jeden z głównych punktów tenketsu. Atak potrafi zwalić z nóg co słabszych przeciwników. Niestety w przypadku chybienia możemy stracić dużą ilość chakry. W przypadku trafienia w inną część ciała obrażenia mogą się znacząco różnić w zależności jaka siła techniki zostanie użyta, od bolesnego zablokowania innego tenketsu do zniszczenia organu lub jako po prostu mocne uderzenie - decyzja zależy od MG.

Posiadając rangę C w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi C - atak powoduje osłabienie przeciwnika i poważniejsze obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi B - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 1 turę.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi A - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 3 tury, a także odrzucić go na parę metrów w tył powodując przy tym poważne obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi S - tym razem cios wymierzany jest z pomocą dwóch palców - wskazującego i środkowego. Atak jest tak silny, że obezwładnia przeciwnika na cały dzień. Nawet osoby będące np. Jinchūriki nie są w stanie uchronić się przed negatywnymi skutkami trafienia.

Posiadając Sennina Byakugan lub Juken atak otrzymuje specjalną aurę, zwiększając jego zasięg o 10cm. Oznacza to, że cios może zostać zadany bez bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.
Posiadając Specjalizację w Byakugan lub Juken można wykonać jutsu Standardowym kosztem zamiast Podwójnym.
Załóżmy, że Hyūga ze specką w klanówce użyje Shōtei, dzięki czemu płaci pojedynczy koszt, nie podwójny. Załóżmy również, że przeciwnik nie ma specjalizacji w suitonie, więc rzeczywiście musi te pieczęcie złożyć.

Oboje mamy czas 3 pieczęci. Hyūga ma niby tę "przewagę" że może podbiec do przeciwnika, kumulując te chakrę w czasie co on składa te pieczęcie... ale jaką szybkość wtedy musiałaby mieć Hyūga, żeby podbiec na tyle szybko, uderzyć, zanim przeciwnik złoży te trzy pieczęcie i nie dostać strumieniem wody?

Mamy tutaj dwie techniki C, które obydwie kosztują 10PT. W przypadku Suitonu ma 3 pieczęcie przy pojedynczym koszcie, w przypadku techniki Hyūga jest podwójny, jeżeli nie ma specki (a Hakke Sanjūni Shō nie ma żadnego bonusu, a też jest podwójny koszt).

Chcemy więcej przykładów? Proszę bardzo!

Sabaku, technika rangi B. 4 pieczęcie, koszt standardowy, zasięg 20 metrów: :
► Pokaż Spoiler
Rendan Suna Shigure | Successive Shots Sand Drizzle連弾砂時雨
KlasyfikacjaSuna no Seichū, Przepływ Chakry
PieczęcieBaran → Szczur → Pies → Dzik
KosztStandardowy za 5 pocisków
Zasięg20 metrów
WymaganiaSuna no Seichū
Użytkownik z kontrolowanej masy piasku wyrzuca niewielkie kule skompresowanego piasku, które lecą w jednym ustalonym kierunku. Po nadaniu im odpowiedniego toru lotu nie ma możliwości dalszego ich kontrolowania.

Posiadając Rangę A w Suna no Seichū zasięg techniki zwiększa się do 40 metrów.
Posiadając Rangę S w Suna no Seichū można wykonać technikę bez składania pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
I cyk, kolejny Suiton, technika rangi S. Koszt standardowy. 3 pieczęcie, zasięg 30 metrów: :
► Pokaż Spoiler
Suiton: Suijinchū | Water Release: Water Formation Pillar水遁・水陣柱 ­
KlasyfikacjaSuiton, Transformacja Natury
Pieczęcie Wół → Wąż → Ptak
KosztStandardowy
ZasięgDo 30 metrów
Wymagania---
Po skumulowaniu chakry w żołądku, zostaje ona zamieniona w wodę, a następnie wyrzucana z ust w formie tony wody. Technika posiada dwa zastosowania: jedno dość podstawowe, nie wymagające większego kunsztu, oraz bardziej zaawansowaną formę. Podstawowa wysyła falę wody prosto ku przeciwnikowi zalewając go i miażdżąc. Wody jest tyle, że starczyłoby jej do wypełnienia większego oczka wodnego.

Posiadając Sennina Suitonu możliwe jest wykorzystanie drugiej formy tej techniki. Sprowadza się ona do uformowania z ów wody barykady w formie sfery rozchodzącej się od ust shinobi. Fala rozchodzi się wówczas zarówno na boki, w górą jak i dołem nabierając kształtu misy. Woda w tym stanie ma możliwość rozejść się w bardziej niestandardowy sposób, nad jakim ma kontrolę podczas stworzenia.
Posiadając Specjalizację w Suiton możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Yuki, technika rangi B, 4 pieczęcie, zasięg 30 metrów:
► Pokaż Spoiler
Haryū Mōko | Tearing Dragon Fierce Tiger破龍猛虎­
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieTygrys→ Specjalna pieczęć → Dzik → Pies
KosztStandardowy
Zasięg30 metrów
WymaganiaObecność lodu lub śniegu
Kolejna z technik tworzących śniegowe twory - tym razem jest to lodowy tygrys, do którego stworzenia ninja także potrzebuje istniejącego już śniegu lub lodu. Jego zaletami, oprócz niskiej temperatury - jest w stanie zamrozić nawet techniki Uwolnienia Wody znajdujące się w jego bliskiej odległości - są przyzwoita siła oraz ostre, lodowe pazury. Tygrys posiada wytrzymałość równą czwartemu poziomowi, jednak jego siła i szybkość to poziom siódmy.

Posiadając Specjalizację w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już śnieg, po opłaceniu podwójnego kosztu.
I weź tu panie graj taiuserem, nawet wspomagającym się chakrą.

I teraz jakie wprowadziłabym zmiany:
  • Można założyć, że większość technik będzie miało w wymaganiach aktywną technikę Jūkena, co oznacza, że ninja już będzie ponosił koszt C na turę (połowiczny w przypadku specjalizacji). Nie ma powodu, żeby płacił jeszcze podwójny za turę, bo to sięga naprawdę wysokich kosztów w chakrze.
  • Wszelkie techniki polegające na bezpośrednich uderzeniach nie powinny mieć więcej aniżeli kumulację chakry jak 1 pieczęć. Po to jest wymóg kontroli chakry w Jukenie na 7, po to płaci się ten standardowy / połowiczny C na turę, żeby móc tą chakrą dowolnie manipulować i to jest odpowiedni balans. Zwłaszcza, że tu chodzi mimo wszystko o walkę wręcz. Jeśli ja mam te same czasy na kumulację co człowiek walczący na odległość, to jestem na straconej pozycji, nawet jeśli teoretycznie mogę podbiec i przerwać składanie tych pieczęci. Techniki zaś, którym bliżej do "magowych" (wystrzeliwanie chakrowych senbonów z tenketsu i tym podobne) mogą być taktowane na normalnych zasadach.
Jak dojdziemy do sensownego konsensusu w kwestii podstawowych mechanik, to wtedy wrzucę rework technik (bo do zmiany będzie wszystko shrug ), żebym przypadkiem nie robiła tej samej roboty dwa razy.
Ostatnio zmieniony 04 paź 2022, 16:00 przez Tora, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 2010
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Hyūga są upośledzeni...

1. Nie, nieprawdaż. I nie jest jedynym stylem walki z wymaganiami na rozwój.

Tak pacze, tak się zastanawiam, tak sobie myślę i w sumie wiem dlaczego nie chciecie mieć Byakugana i Jukena oddzielnie, ale w sumie też wiem dlaczego są oddzielnie i w sumie jako technika są strasznie bez sensu dlatego może je połączymy i zamiast traktować to jako "Byakugan + Styl Juken" lub jako "Byakugan z techniczką Juken" potraktujemy to jako "Juken z Byakuganem"? Niech po prostu będzie tylko styl walki który nazywa się Juken jako dziedzina klanowa + mają Byakugana jako dojutsu. To be honest wszystkie te techniki da się dopierdolić jako część stylu walki Juken i w sumie nie musimy tego rozbijać a jednocześnie nie robimy jakiejś dziwnej techniki z czegoś co faktycznie, de facto, jest stylem walki. To już więcej sensu te jutsu robią jako część stylu (+ Byakugan jako Dojutsu). Wtedy rozwija się po prostu Jukena a Byakugan jako oczy rozwijają się wraz z nim i elo. Problem solved. Można wyjebać wtedy wymagania na Juken i zostawić to normalnie.
Problem z przeszczepami można rozwiązać tak, że skoro masz już tego Byakugana, widzisz te śmieszne rzeczy to dość naturalnym krokiem jest rozwinięcie stylu podobnego do Jukena i tyle.

Generalnie punkt 4, ogadałbym potem jak się zajmiemy samym stylem? I also strasznie chaotycznie to opisane, raczej lepiej jak dasz w jednym akapicie co ci się nie podoba z pieczęciami u Hyuga a potem po prostu rzuciła technikami i propozycjami zmian.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2022, 23:51 przez Hefajstos, łącznie zmieniany 1 raz.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 374
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin | Stażystka w Fūinjutsu Kenkyū Sentā
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Hyūga są upośledzeni...

Hefajstos pisze: 26 sie 2022, 23:24 1. Nie, nieprawdaż. I nie jest jedynym stylem walki z wymaganiami na rozwój.
Ok, jest Haczimon, ale w sumie by go rozwinąć na S nie masz żadnych wymagań. Jedynie w kwestii otwarcia bram. I nawet tam musisz mieć tylko dwa atrybuty rozwinięte, a nie trzy. Plus to jest wspomaganie. Tak więc nie ma drugiego stylu walki nie będącego wspomaganiem, który wymaga rozwoju atrybutów, by móc rozwinąć dziedzinę.

No bo w sumie to... trochę niesprawiedliwe, że klanowo musimy rozwijać dwie dziedziny jednocześnie + jeszcze wymagania co do Jukena są tak absurdalne, że łopanie.

Ogólnie kminiłam nad kilkoma opcjami w kwestii tego, jak ugryźć Jūkena. Zrobienie go jako techniki wydawało się być dla mnie dosyć fajną opcją, bo dzięki temu koszty rozwoju nie są tak duże i początkujący gracz dosyć szybko poczuje to, że się rozwija (jak to jest w założeniu), jednakże miałam też inne pomysły na to, więc mogę tu przedstawić alternatywę:

Mamy Uzumaki, które pozwalają na specce możliwość rozwijania Uzumaki Fūin i normalnego Fūina razem, mamy Kurama, które robią to samo z ich Genjutsu.

Niech Juken i Byakugan będą osobnymi dziedzinami. Jednak, jeżeli Hyūga ma specjalizację w Byakuganie, to rozwija Jūken razem z Byakuganem, czyli mają dwie dziedziny w cenie jednej, co jest mechaniką, którą obecnie mamy już na forum.

Osobiście wszystkie trzy opcje mi pasują - czy ogarniemy Jūken jako technikę, czy w powyższy sposób, czy w taki co zaproponował Don. To już niech wypowiedzą się inni techniczni, a ja odpowiednio to zmienię.

Jeżeli zostawimy Jūken jako styl walki, to wywalenie wymogów co do dalszego rozwoju to must have. Możemy dać jakieś wymagania startowe na max. dwa atrybuty (idk, KC i Szybkość na 6?) i wtedy normalny jego rozwój zgodnie z zasadami stylu walki. To już znacząco obniży kosz rozwoju.

4. Ogólnie chodzi mi o to, że jako taiuser - bo nie ukrywajmy, techniki Hyūga w większości to walka wręcz - mam często taki sam czas kumulacji chakry co techniki dalekodystansowe (które dałam jako przykład) i na dodatek techniki Hyūga są w większości w podwójnym koszcie, co przy połączeniu z jeszcze Jūkenem (koszt C na turę) + podtrzymywanie Byakugana daje nam naprawdę bardzo duże koszty w chakrze. Pokazane przeze mnie techniki innych klanów / dziedzin mają koszt standardowy przy podobnej / takiej samej ilości pieczęci, co mnie jako taiusera stawia praktycznie na przegranej pozycji.

Mam nadzieję, że jest to troszku mniej chaotyczne.

Możemy też to zostawić na później jak już zrobię rework technik, aczkolwiek chciałam poruszyć ten temat żeby od razu pokazać problem i wskazać pewne ogólne rozwiązanie, które będzie dotyczyć większości jutsu, a nie tylko jednego.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2022, 0:59 przez Hyūga Tsubaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 2010
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Hyūga są upośledzeni...

To nie jest niesprawiedliwe, to się nazywa balans. I to że Hyuga to jedyny klan który tak ma to też nie argument. Jest jednym do którego to pasowało, więc to dostali. To że jakiś klan ma coś jako jedyny czy jako pierwszy, nie oznacza że został niesprawiedliwie potraktowany.

Robienie stylu walki jako technikę sprawia że style walki stają sie niepotrzebne, heck zróbmy wszystkie style walki jako techniki no elo! Nie można tak. To jest styl walki, skoro jest to styl walki, to nie jest to technika.

Odniesienie się do Uzumaki i Kurama też jest nietrafione. Uzumaki pieczętują tak jak Fuin i po prostu wynoszą tą dziedzinę na kolejny poziom, dlatego jest jako jedna. To samo Kurama z Genjutsu. Hyuga nie wynoszą już istniejącej dziedziny na kolejny poziom, to dziedzina i styl walki. Dwa nowe, nie będące tym samym, stąd argumentacja z Uzumaki i Kurama jest nie trafiona. To że coś istnieje na forum, nie oznacza że można to zaaplikować do wszystkiego innego, te klany są KOMPLETNIE inne, więc traktowane są kompletnie inaczej.

Jednak już pomijając kiepską argumentację z odniesieniem do działających kompletnie inaczej klanów i skupimy się na faktycznie mającej sens treści czyli "Masz speckę rozwijasz oba" to niby jest ok, ale kopie w dupę Hyuga bez specki i to chyba zbyt mocno. Więc w sumie nic dziwnego że jako twórca swojego pomysłu po prostu popieram swój pomysł. Ani on nikogo nie zaboli, ani nic nie zepsuje a nawet zachowa sens wszystkości.

Co do 4 to oddzielnie w technikach. Serio technika technice nie równa, klan klanowi oczywiście również, ale balans balans balans, więc wszystko musi być omówione pod konkretnymi technikami bo "Jesteśmy taisuerami chcemy mniej pieczęci niż inni" raczej nie przejdzie. To może być argument do niektórych technik, ale nie konkretna zasada do wszystkiego.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Hyūga są upośledzeni...

To już więcej sensu te jutsu robią jako część stylu (+ Byakugan jako Dojutsu). Wtedy rozwija się po prostu Jukena a Byakugan jako oczy rozwijają się wraz z nim i elo. Problem solved. Można wyjebać wtedy wymagania na Juken i zostawić to normalnie.

No ja powiem tylko, że jestem za tą opcją. Juken z Byakuganem albo Byakugan z Juken, gdzie Dojutsu to main dziedzina do której mamy ekstra styl walki. Obecnie w istocie rozwijanie dwóch dziedzin jest trochę słabe i choć Don ma rację, że no... sprawiedliwości nie ma w świecie, a liczy się balans to można nad tym popracować tak, aby były jakieś viable wyjścia z czegoś takiego.

Osobiście nie jestem wielkim fanem sprowadzania wszystkiego do stylów walki klanowych, no ale to też jest opcja. Wymogi można przemyśleć jak najbardziej wtedy, choć z podanych to najmniej "optymalne" rozwiązanie moim zdaniem. Obniżenie do 6, 7? Maybe?

Technika? I will pass on that.

4. Ogólnie chodzi mi o to, że jako taiuser - bo nie ukrywajmy, techniki Hyūga w większości to walka wręcz - mam często taki sam czas kumulacji chakry co techniki dalekodystansowe (które dałam jako przykład) i na dodatek techniki Hyūga są w większości w podwójnym koszcie, co przy połączeniu z jeszcze Jūkenem (koszt C na turę) + podtrzymywanie Byakugana daje nam naprawdę bardzo duże koszty w chakrze. Pokazane przeze mnie techniki innych klanów / dziedzin mają koszt standardowy przy podobnej / takiej samej ilości pieczęci, co mnie jako taiusera stawia praktycznie na przegranej pozycji.

Tutaj powstaje właśnie trudność w balansowaniu Norka, bo choć na zdrowy rozum szybciej idzie zaatakować bez pieczęci/z małą ilością to... casterzy byliby z automatu na przegranej pozycji jak tylko nie zdąża poskładać rączek. No balans indeed trzeba zachować i nie da się wprost powiedzieć, że każdy taiuser będzie miał tych od razu mniej i wszystko załatwi szybciej. To byłoby wtedy niesprawiedliwe w drugą stronę, a jakąś tam podstawową mechanikę musimy mieć, by nie było rozbicia na jedną czy drugą stronę. Z tego powodu podchodzimy do każdego tematu nieco bardziej indywidualnie w zależności od natury technik. Koszta to już inna sprawa, bo też nie zależą od jednej rzeczy i to można dalej omawiać. Także podsumowując - trzeba przemyśleć sprawę. Najpierw czekam na opinię reszty co o tym sądzą.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2022, 15:58 przez Vampiro, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Pomarańcz
Posty: 231
Rejestracja: 02 lut 2022, 14:11
Ranga dodatkowa: Mod KP/Transferów, mod Kuźni.
Discord: Pumpkin#1104
Karta Postaci:

Re: Hyūga są upośledzeni...

Okej, to zaczynam swoją wypowiedź.

1. Hyuga to nie jedyny klan który ma wymagania co do stylu walki. Mają je również Hoshimaru.

2. Juken jako technika jakoś mi nie pasuje, dużo bardziej widzę to jako styl walki. Ale wracając do Hoshimaru i chyba tego co Don pisał w pierwszym poście. Wywalmy byakugan jako faktyczną dziedzinę, niech Byakugan rozwija się wraz z praktykowaniem Juken(Lorowo, ćwiczysz, skupiasz wzrok, stajesz się lepsza zarówno w walce wręcz jak i skupieniu wzroku[co go polepsza]) Mechanicznie tak jak Hoshimaru wydajesz PD na rozwój stylu walki(Mniejsze wydatki PD, więc to już samo w sobie jest sporym buffem), wszelkie techniki to tak naprawdę wzmocnione chakrą ciosy Jukena, więc tak jak przy 8 bramach i Hoshimaru będzie to styl walki.(Tu poszkodowani zostaną tak naprawdę Samurajowie, bo ich dziedzina była mechanicznie upodobniana do Hyuga między innymi. To czy dziedzina nazywać się będzie juken czy Byakugan jest mi obojętnie wiec no wola ludu, pewnie wygrał by Byakugan jako nazwa. Ja bym tak wybrała przynajmniej.

3. Koszta, czas ładowania(zamiast pieczęci) muszą być większe/istnieć by inni Taiuserzy mieli jakaś szansę. Na tej samej zasadzie działają Samurajowie. Czy można zaś same koszta zmieniszyć? Dunno, nie bawię się w liczby zostawię to innym.

Taka to moja propozycja - zaznaczam, że nie należę do grona technicznych i jest to tylko luźne rzucenie idei i pomysłu.
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 374
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin | Stażystka w Fūinjutsu Kenkyū Sentā
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Hyūga są upośledzeni...

1. Hyuga to nie jedyny klan który ma wymagania co do stylu walki. Mają je również Hoshimaru.
Już to wyjaśniałam na disco, jednakże pozwolę się powtórzyć, żeby dokładniej rozjaśnić o co mi chodzi, bo może nie wyjaśniłam tego jak trzeba.

Nie chodzi o sam fakt wymagań co do stylu walki. Te są jak najbardziej ok! Problem mam z tym, że te wraz z rangą rosną i to naprawdę dużo. Dwa atrybuty na 8 by rozwinąć styl na S to już wysokie koszty w PD.

Dla przykładu:

Jeżeli mamy gracza, który zaczyna z Jukenem na C i ma w tych statystykach 6 (bo nie każdy minmaxuje postać jak ja Tsubaki i nie każdemu uśmiecha się zaczynanie gry od trzech atrybutów na 3) to wtedy koszt podniesienia Jukena na S to 65PD. To trochę dużo. Trochę bardzo, biorąc pod uwagę, że muszę też rozwijać Byakugana, bo aktywny Byaku to wymóg w Jukenie, a Byakugan na C czy nawet B to kosztowna w chakrę zabawę na dłuższą metę sprawa.

Ogólnie, biorąc pod uwagę, że zostaniemy przy "Juken + Byakugan" i styl rozwoju jako styl walki, a nie normalna dziedzina, to zostawienie tych wymagań byłoby nawet okej, żeby było ciut drożej aniżeli normalny styl walki (bo mimo wszystko daje trochę więcej).

Obecnie wygląda to tak:
D - szybkość: 5, kontrola chakry: 5, refleks: 5
C - szybkość: 6, kontrola chakry: 5, refleks: 5
B - szybkość: 7, kontrola chakry: 6, refleks: 5
A - szybkość: 8, kontrola chakry: 7, refleks: 6
S - szybkość: 8, kontrola chakry: 8, refleks: 7
Proponuję zmianę na:
D - szybkość: 5, kontrola chakry: 5, refleks: 5
C - szybkość: 6, kontrola chakry: 5, refleks: 5
B - szybkość: 6 kontrola chakry: 6, refleks: 5
A - szybkość: 7, kontrola chakry: 6, refleks: 6
S - szybkość: 7, kontrola chakry: 7, refleks: 6
Ogólnie zgadzamy się, żeby połączyć Juken i Byakugan ze sobą i nawet to traktować jako styl walki, więc w sekcji zdolności można to opisać w następujący sposób:
Styl walki: Jūken - styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy. Styl jest jednością z klanowym dojutsu, dlatego zarówno Byakugan jak i Jūken są rozwijanie wspólnie jako jedna dziedzina kosztem stylu walki. Jednakże, by móc rozwinięć ją na kolejną rangę należy spełnić wymagania co do atrybutów:

D - szybkość: 5, kontrola chakry: 5, refleks: 5
C - szybkość: 6, kontrola chakry: 5, refleks: 5
B - szybkość: 6, kontrola chakry: 6, refleks: 5
A - szybkość: 7, kontrola chakry: 6, refleks: 6
S - szybkość: 7, kontrola chakry: 7, refleks: 6
Bonus za Specjalizację w Jūken: zmniejsza wszystkie wymagania o 1 poziom.
To co nam się "psuje" w momencie połączenia Jukena z Byakuganem, to fakt, że obydwie te dziedziny obecnie mają osobne specjalizacje. W teorii można je połączyć, jednakże pytanie czy to nie będzie OP.

Specka w Byaku wygląda tak.:
Posiadając Specjalizację w Byakugan shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na odczytanie jego uczuć i myśli, a także zyskuje pewną zdolność przewidywania dzięki dobrej analizie taktyki przeciwnika podczas walki, choć nie może to się równać ze zdolnością klanu Sabataya.
Po połączeniu byłoby tak:
Posiadając Specjalizację w Jūken wszystkie wymagania do atrybutów są zmniejszone o 1 poziom. Jednocześnie shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na odczytanie jego uczuć i myśli, a także zyskuje pewną zdolność przewidywania dzięki dobrej analizie taktyki przeciwnika podczas walki, choć nie może to się równać ze zdolnością klanu Sabataya.
Mi by nie przeszkadzało złączenie tego, ale jestem trochę biased. Z jednej strony to specka w Byakuganie nie jest jakoś wybitnie OP, jednakże z połączeniu z obniżeniem kosztów w wymaganych atrybutach, mogłoby trochę już upupiać Hyugi bez specki w klanówce, tak mi się wydaje? Bo wtedy Hyuga ze specjalizacją rozwija Juken S z wymaganiami, które bazowo są na B, więc mamy przeskok aż o dwie rangi thinking

Może zamiast wszystkich atrybutów, specka by obniżała jedynie Kontrolę Chakry, co by zrównało ją z Refleksem, a co za tym idzie mielibyśmy przeskok tylko o jedną rangę, a nie dwie.

Czyli byłoby coś takiego:
Posiadając Specjalizację w Jūken wymagania do Kontroli Chakry są zmniejszone o 1 poziom. Jednocześnie shinobi zyskuje zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na odczytanie jego uczuć i myśli, a także zyskuje pewną zdolność przewidywania dzięki dobrej analizie taktyki przeciwnika podczas walki, choć nie może to się równać ze zdolnością klanu Sabataya.
Zapraszam do dyskusji.

Kwestia kumulacji chakry przy technikach - w sumie najbardziej przemawia do mnie argument Aff o walce z normalnymi taiuserami. Na razie jednak temat utnę i wrócim do niego przy techniczkach jako takich.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2022, 17:16 przez Hyūga Tsubaki, łącznie zmieniany 4 razy.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Tora
Posty: 2759
Rejestracja: 27 kwie 2021, 15:24
Ranga dodatkowa: Główny Moderator Techniczny
Discord: Tora#0227
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:
Techniki:

Re: Hyūga są upośledzeni...

1. Zmiana Jūkena - pierwsza i najważniejsza rzecz, którą już przedmówcy wspominali - nie jest. Nie jest jedynym stylem walki, który ma jakieś wymagania w kwestii jego rozwijania. Owszem, jeśli chodzi o poziomy, może i ma wymagania, co jest zbliżone do Hachimonu, jednak praktycznie każdy styl walki na forum ma bonusy, które wymagają jakiegoś rozwijania, a niektóre style walki wymagają nawet atutów. Czy jest dość drogi? Faktycznie, ma swoje wymagania i można się nad nimi zastanowić czy by ich nie obniżyć.

Sam opis mi się szczerze nie podoba, gdyż ten styl walki był przedstawiony jako dość charakterystyczny i korzystanie z niego przy pomocy innych styli walki mi się zwyczajnie niezbyt widzi.

Porównywanie tego do Uzumaki czy Kurama, jak już odpisywał Don, też niezbyt mi tutaj się to widzi i raczej podpisuję się pod tym, co on tu napisał.

Mam jednak alternatywną sugestię, która imo trochę bardziej mi pasuje niż łączenie Byakugana z Jūkenem. Jūken pozostanie jako styl walki, z dopracowanymi wymaganiami, jeśli chodzi o rozwój na kolejne rangi, by nie było tak przewalone. Byakugan zostaje, ale nie jako dziedzina. Jego rozwój, a więc i widzenie w dal, sferyczne i koszty utrzymania będą zależały nie od jego rangi czy rangi Jūkena, ale od Kontroli Chakry. Trzeba się zastanowić fakt faktem co robimy z specjalizacją do niego i w jaki sposób ugryźć techniki działające tylko na Byakugana jak zmiana koloru czy maskowanie. Bo reszta technik byłaby dostosowana wtedy do rozwinięcia Jūkena.

Bo osobiście łącznie wszystkich bonusów mi się trochę średnio widzi i prawdę powiedziawszy podoba mi się tutaj wizja dwóch oddzielnych dziedzin. Tylko dopracować, by nie była ona jakoś bardziej przewalona.

2. No tutaj wiele zależy od tego jakie podejście zastosujemy, więc temat ten na razie można chyba pominąć.

3. Jak wiemy, większość chyba była na nie Jūkenowi jako technice, więc punkt odpadł

4. Co do samych pieczęci, to jako techniczni mamy na tapecie zmiany do technik, które trochę są niezbalansowane pod względem pieczęci, więc to będzie poprawiane. Moi przedmówcy też już się tutaj wypowiadali, gdzie Affcia podała bardzo ważny argument - inni, nie mający tego bonusu taiuserzy. Są techniki, które mogą kontrować Taiuserów, jednak to nie znaczy, że należy taisuserom dawać "odporność" i buffy.
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 2010
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Hyūga są upośledzeni...

Nah, mi się podoba to jak teraz to opisała Norka w swoim poście. Zmieniłbym jedynie wymagania na:
D - Brak
C - szybkość: 5, kontrola chakry: 5, refleks: 5
B - szybkość: 6, kontrola chakry: 6, refleks: 6
A - szybkość: 7, kontrola chakry: 7, refleks: 7
S - Dowolne z 3 powyższych na 8

Wydaje mi się nie być przejebane, to raczej sensowny rozwój statów dla taiusera polegającego na chakrze.

Do tego jak Tora wspominał z rozwojem oczu po KC zamiast po randze Jukena, to ja bym akurat w tą stronę nie szedł, nie ma co narzucać im rozwoju KC ponad to 7, a danie im wymogu 7 to już i tak muszą i tak muszą. Zamiast tego zrobiłbym że rozwój Byakugana per se tak jak teraz, wymaga fabuły odpowiedniej rangi, jednak zamiast od B to od razu od D. Będzie to wymagało od nich trochę więcej pracy, ale to po prostu "Gra" i tak by szli pewnie na takie fabułki i tak - prędzej czy później. A nie narzucamy im konkretnego rozwoju postaci. Also jak jakiś Hyugarz uzna że jemu wystarczy ten poziom oczu, to przestanie rozwijać i elo. Oczywiście możliwość "Ulepszenia Byakugana" będzie zależna od poziomu Jukena - czyli mając B w Jukenie, nie zrobimy sobie fabuły A na rozwój samych oczek. Wtedy speckę w Byakuganie można dać do specki z Jukena z dopiskiem, że kiedy Hyugarz ma Ske i maksymalnie rozwinie Byakugana posiadając specjalizację w dziedzinie klanowej, to odblokowuje ten power up.

Rozbijanie tego na dwie dziedziny może brzmi fajnie, ale jest niepraktyczne i niepotrzebne.
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Sabataya Tamura
Posty: 513
Rejestracja: 15 maja 2021, 17:28
Ranga: Muryō no ninja
Ranga dodatkowa: Iryōnin
Discord: .vampiro
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Kuźnia:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Hyūga są upośledzeni...

Podbijam sugestię Dona, akurat wolałbym tak jak mówiłem wcześniej tego nie rozbijać. Te staty brzmią rozsądnie i też nie chcę uzależniać całości od KC.

Tylko przy przeszczepie czy dajemy wtedy dodatkowo styl dla postaci do wyboru jakby brał ktoś Byakugan? Zostajemy przy tym? Czy musi wtedy być Juken? Wydaje mi się, że obstawiałbym za stylem do wyboru.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2022, 14:08 przez Sabataya Tamura, łącznie zmieniany 1 raz.

~~

Tsūjitegan

Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne [m]Max. dziedzina stylu przewidywanych ruchówKoszt utrzymania na turę
2 500200A20

Prowadzone Fabuły
Prowadzone Misje
Ranga D
Ranga C
Ranga B
Ranga A
Ranga S
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 374
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin | Stażystka w Fūinjutsu Kenkyū Sentā
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Hyūga są upośledzeni...

EDIT: Ogólnie po dłuższych przemyśleniach doszłam do wniosku, że propozycja Tory w kwestii uzależnienia Byakugana od KC bardziej mi się podoba, a jest ku temu kilka powodów:

1. Jak jeszcze fabułka do B brzmi całkiem ok i doable, tak fabuła S po Byaku S... no trochę overkill. Nawet jeśli ktoś ma dziedzinę jedną na S nie sprawia, że będzie w stanie fabułę rangi S zrobić. I to wszystko po to, żeby płacić 75 chakry mniej w porównaniu do B i lekkiego bufa na specjalizacji.
2. Biorąc pod uwagę fakt, że np. 3 atrybut na 8 kosztuje 32 PD. Wciąż bezpieczniejszą opcją jest pójście na misję rangi A i napisanie jednej samodzielki by pokryć koszt KC na 8 (i to pod warunkiem, że ktoś ją rozwinie jako trzeci atrybut). Nie wspominając o tym, że jeszcze na takiej misji A to mogę iść po jakiś zwój, a fabułka na Byakugana musi być stricte pod jego rozwój, więc innych bonusów jak zwoje czy wspomagania nie wchodzą w grę.

I jasne, w teorii można powiedzieć, że "ale z fabuły na Byakugana możesz rozwinąć to co chcesz, a nie jesteś zmuszony do KC".

Jeśli ktoś jest w stanie zrobić fabułę rangi S i ją przeżyć... to znaczy, że ma już zrobiony porządny build na postaci. Jednocześnie, tak jak napisałam - fabuła rangi S za lekkiego bufa i ciut mniejsze koszta utrzymania Byakugana to jest naprawdę mocny overkill w porównaniu do np. wspomagań, które można na misji rangi S zdobyć.

Tak więc rozwój Byakugana będący zależny od KC jest długofalowo bardziej opłacalny aniżeli fabułki. Moja propozycja rozwoju:

D: 4KC
C: 5KC
B: 6KC
A: 7KC
S: 8KC


Ludzkie koszta mamy do A, gdzie wtedy utrzymanie Byakugana nie jest takie drogie, więc jeśli ktoś postanowi pójść w jakiś inny atrybut jako pierwszy, to nie będzie aż tak tego odczuwać w porównaniu do osoby, która postanowiła rozwinąć bazowym kosztem KC.

Żeby jednak nie było, że "Nori robi pod siebie, bo ma minmaxowaną postać i będzie mogła mieć Byakugana na A", można to rozwiązać tak, że ranga Byakugana nie może być wyższa od rangi Jukena. Tak więc, nawet jeśli masz tą KC na 7, ale w Jukenie masz C, to i tak masz Byakugana rangi C.
Byakugan - klanowe dojutsu, który tworzy idealną parę z Jūkenem. Nie jest jednak rozwijany jak normalna dziedzina. Jego ranga jest ściśle połączona z Kontrolą Chakry użytkownika i im bardziej jest w tym wprawiony, tym na wyższym poziomie operuje Białym Okiem. Progi Byakugana wyglądają następująco:

D: 4KC
C: 5KC
B: 6KC
A: 7KC
S: 8KC

Jednocześnie, ranga Byakugana nie może być wyższa od rangi Jūkena, tak więc mając klanową dziedzinę na B, maksymalnie jesteśmy używać w stanie Białego Oka również na poziomie B.
Koszty zaproponowane przez Dona do rozwoju Jūkena są okej. Czyli mielibyśmy coś takiego:
Styl walki: Jūken - styl ten, w odróżnieniu od zwykłego Taijutsu, nie opiera się na sile ciosów. Zamiast tego wykorzystuje ich precyzję, szybkość i własny refleks. Siła zastąpiona jest tutaj wykorzystaniem chakry, dzięki czemu również mogą zadawać potężne ciosy. Oprócz tego, styl ten wykorzystuje Byakugana, aby z jego pomocą zadawać ciosy w punkty tenketsu przeciwnika - są w stanie je zamykać, a także otwierać, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji utratę kontroli nad energią oraz ciałem u trafionego wroga. Im więcej punktów zostanie zamkniętych, tym większe szkody mogą wyrządzić, a po zamknięciu wszystkich kończy się to śmiercią u celu. Dzięki wykorzystaniu chakry ciosy są też w stanie uszkadzać organy. By móc rozwinięć ją na kolejną rangę należy spełnić wymagania co do atrybutów:

D - Brak
C - szybkość: 5, kontrola chakry: 5, refleks: 5
B - szybkość: 6, kontrola chakry: 6, refleks: 6
A - szybkość: 7, kontrola chakry: 7, refleks: 7
S - Dowolne z 3 powyższych na 8
Posiadając Specjalizację w Jūken koszt utrzymania stylu wynosi standardowy D na turę. Jednocześnie, gdy shinobi odblokuje Byakugan na S, zyskuje również zdolność wejrzenia w głąb umysłu przeciwnika pozwalając w małym stopniu na odczytanie jego uczuć i myśli, a także zyskuje pewną zdolność przewidywania dzięki dobrej analizie taktyki przeciwnika podczas walki, choć nie może to się równać ze zdolnością klanu Sabataya.
Postanowiłam zmienić specjalizację z obniżenia statystyk na mniejszy koszt chakry - bowiem jednak dobrze byłoby, żeby ta 8 na Sce się pojawiła. Obecnie Jūken ma jako koszt C na turę i to jest okej, biorąc pod uwagę, że każdy cios jest wzmacniany chakrą i może doprowadzić do zablokowania tenketsu. Obniżenie kosztu z C na D na specjalizacji będzie fajnym dodatkiem, aczkolwiek nie sprawi, że rozwojowo Hyūgi bez specki będą musiały wydawać więcej PD i być z tyłu w porównaniu z osobami ze specjalizacją.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2022, 14:40 przez Hyūga Tsubaki, łącznie zmieniany 8 razy.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Hefajstos
Posty: 2010
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:11
Karta Postaci:
Punkty Bonusowe:

Re: Hyūga są upośledzeni...

1. Właśnie tak niewielkie zmiany w Byakuganie na S względem tego B czy A sprawiają że wcale nie trzeba po niego rushować i robić tej Ski jak najszybciej. Spokojnie można sobie poczekać i zrobić to kiedy będzie się gotowym - bez rozwalania sobie buildu i zwiększania kosztu statystyk które mogą dla postaci znaczyć więcej niż KC.

2. Wchodzą w grę. Fabułka pod Byakugana oznacza że o tym ma być fabułka. Jakiś training arc czy inne chuje muje dzikie węże, nie ma problemu by przy okazji wyłapać jakiś zwój czy coś innego(Chociaż z treningiem hiddenu czy innym dziwnym czymś byłoby ciężko).
Jeśli ktoś jest w stanie zrobić fabułę rangi S i ją przeżyć... to znaczy, że ma już zrobiony porządny build na postaci. Jednocześnie, tak jak napisałam - fabuła rangi S za lekkiego bufa i ciut mniejsze koszta utrzymania Byakugana to jest naprawdę mocny overkill w porównaniu do np. wspomagań, które można na misji rangi S zdobyć.


Nikt nie broni zdobywać ów wspomagania przy okazji rozwijając Byakugana. To JEST możliwe.
ak więc rozwój Byakugana będący zależny od KC jest długofalowo bardziej opłacalny aniżeli fabułki. Moja propozycja rozwoju:

D: 4KC
C: 5KC
B: 6KC
A: 7KC
S: 8KC
Nah. I dlaczego to jest mocno nah? Z dwóch powodów:
1. To zbyt łatwe. Wbijając Jukena na S automatycznie wbijasz Byakugana na S. Tu nie ma żadnego dodatkowego wysiłku. Więc jeśli już, to wymagania KC musiałyby być o 1 wyższe(bez obniżania ich specjalizacją)
2. Właściwie to całkowicie sprawia że nie opłaca się na S Jukena wybierać innej statystyki niż KC. W sensie, zapewne kilka nielicznych postaci by to zrobiło, ale jeśli relatywnie niskim kosztem można rozwinąć i Jukena i Byakugana jednocześnie, to sprawi że wiele osób które by tego KC nie robiło, zrobi go dla świętego spokoju.

Więc jeśli bardzo chcecie by Byakugan był rozwijany poprzez KC to ja to widzę tak:

D: 5 KC
C: 6 KC
B: 7 KC
A: 8 KC
S: 9 KC

Opcjonalnie zmieniłbym to na:

Juken(A tym samym dziedzina klanowa):

D: Brak
C: Szybkość 5, Refleks 5
B: Szybkość 6, Refleks 6
A: Szybkość 7, Refleks 7
S: Dowolne z powyższych na 8

Byakugan:

D: Brak
C: 5KC
B: 6KC
A: 7KC
S: 8KC

No i Level Jukena = Maksymalny level Byakuagana jaki może opanować postać.

Wtedy postacie niechcące iść pod KC nie będą aż tak kuszone tym KC 8
Prowadzone Wątki:
Senka - Se jest, od roku, gdzieś tam
Shogo - Ale nie odpisuje, pewnie nie odpisze, już nigdy...
Mikan - znowu po Jeleniu, się z Daimyo szlaja
Ichigo - Bo się jej rządzić zachciało
YuYuYu - Jest ich trzech i pewnie coś odpierdolą
Jo X Hom - Czy będzie segz? Czy będą z tego dzieci? Tak wiele pytań, tak mało odpowiedzi...
Midoro - Flying thunder criminal scam
Hikari - Rendez-vous with Yuri (And Bulldog)
Więcej grzechów nie pamiętam.
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 374
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin | Stażystka w Fūinjutsu Kenkyū Sentā
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Hyūga są upośledzeni...

1. Właśnie tak niewielkie zmiany w Byakuganie na S względem tego B czy A sprawiają że wcale nie trzeba po niego rushować i robić tej Ski jak najszybciej. Spokojnie można sobie poczekać i zrobić to kiedy będzie się gotowym - bez rozwalania sobie buildu i zwiększania kosztu statystyk które mogą dla postaci znaczyć więcej niż KC.
Równie dobrze można to samo powiedzieć w kwestii Byakugana w zależności od KC. Nawet gdybyśmy przyjęli droższe wartości (KC na 9 przy Sce), to wtedy posiadanie Byakugana na B to wciąż normalny koszt 7PD. I możemy zostawić graczowi wybór, czy chce sobie nazbierać te PD na wyższy poziom przy pomocy mniej ryzykownych misji, czy walnąć jedną, ale porządną. Uzależniając Byakugana od fabuły rangi S (nawet jeśli będzie można zdobywać zwoje czy wspomagania na nich) to zmuszanie gracza do ryzykowania własną postacią o coś, co tak naprawdę nie jest aż tak bardzo tego warte shrug

Osobiście jestem okej z obydwoma opcjami przedstawionymi przez Dona, choć bardziej skłaniam się ku drugiemu rozwiązaniu jako bardziej friendly dla ogółu.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2022, 16:55 przez Hyūga Tsubaki, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Awatar użytkownika
Vampiro
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2022, 15:39
Discord: Vampiro#7869
Karta Postaci:

Re: Hyūga są upośledzeni...

Opcjonalnie zmieniłbym to na:

Juken(A tym samym dziedzina klanowa):

D: Brak
C: Szybkość 5, Refleks 5
B: Szybkość 6, Refleks 6
A: Szybkość 7, Refleks 7
S: Dowolne z powyższych na 8

Byakugan:

D: Brak
C: 5KC
B: 6KC
A: 7KC
S: 8KC

No i Level Jukena = Maksymalny level Byakuagana jaki może opanować postać.

Wtedy postacie niechcące iść pod KC nie będą aż tak kuszone tym KC 8
Dla KC jestem za tą opcją.

Po rozmowie z Donem doszliśmy do wniosku też, że w przypadku przeszczepu Byakugana też Juken będzie "w zestawie", czyli mechanika zostanie zachowana. To dopisze się do klanu wtedy. Chyba, że masz jakieś uwagi tutaj?
Awatar użytkownika
Hyūga Tsubaki
Posty: 374
Rejestracja: 03 mar 2022, 3:55
Ranga: Chūnin
Ranga dodatkowa: Iryōnin | Stażystka w Fūinjutsu Kenkyū Sentā
Discord: hanialke
Karta Postaci:
Punkty Doświadczenia:
Punkty Technik:
Punkty Bonusowe:
Techniki:
Bank:
Osiągnięcia:

Re: Hyūga są upośledzeni...

Tak jak powiedziałam, oby dwie opcje są good z nieco większą przychylnością na tą drugą, więc co ustalicie, to będzie.
Po rozmowie z Donem doszliśmy do wniosku też, że w przypadku przeszczepu Byakugana też Juken będzie "w zestawie", czyli mechanika zostanie zachowana. To dopisze się do klanu wtedy. Chyba, że masz jakieś uwagi tutaj?
W sumie to nie, może być w zestawie. Jakoś mi nie zależy żeby specjalnie utrudniać przeszczepowcom życie xd

Jedynie co bym dała, to żeby przeszczepowcy płacili podwójne koszty za użycie Byakugana, tak samo jak jest w przypadku Uciap.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2022, 19:33 przez Hyūga Tsubaki, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

B Y A K U G A N
Widzenie w dal [m]Widzenie sferyczne 359° [m]Koszt utrzymania na turę
7 50010010
► Pokaż Spoiler
- Mowa
#FF8080
Zablokowany

Wróć do „Archiwum”