Ogólnie z klanem jest wiele problemów, które leżą u jego podstaw, dlatego tutaj przedstawiam rework i postulaty.
1. Zmiana Jūkena ze stylu walki na technikę, która będzie służyć jako baza do klanowych jutsu.
Na chwilę obecną Jūken jest w dosyć dziwnym miejscu. Z jednej strony nie jest potrzebny, żeby używać technik, które typowo polegają na walce. Teoretycznie jego rolą jest blokowanie tenketsu, ale są techniki, które to robią, a mogą być używane mając tylko Byakugana na odpowiednim poziomie.
Jednocześnie jest dosyć drogi jak na styl walki. W pierwszej kolejności, jest jedynym stylem walki, który ma wymagania w kwestii jego dalszego rozwijania. Ba, by mieć go na S, wymaga dwóch atrybutów na poziomie 8. Chyba się zgodzimy, że to dosyć droga zabawa jak na styl walki, nieprawdaż?
Oto więc moja propozycja:
► Pokaż Spoiler
Jūken | Gentle Fist柔拳
KlasyfikacjaByakugan, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas kumulacji chakry zajmuje tyle co złożenie 3 pieczęci.
KosztStandardowy C na turę
ZasięgDotykowy
WymaganiaKontrola Chakry 7, aktywny Byakugan
Technika, która jest podwaliną do wielu innych i często wymaga bycia aktywną przy używaniu innego jutsu. Ninja wchodzi w specjalny tryb, w trakcie którego chakra jest utylizowana w charakterystyczny sposób. Będąc w nim Hyūga jest w stanie natychmiastowo wypuścić chakrę z dowolnego tenketsu na ciele. W większości przypadków używana jest w połączeniu z klanowym dojutsu, Byakuganem, dzięki czemu jest w stanie zlokalizować, a następnie w trakcie uderzeń zamykać bądź otwierać tenketsu przeciwnika, co powoduje problemy z przepływem chakry, a w konsekwencji - znaczącym osłabieniem, utrudnienie lub uniemożliwienie rzucania jutsu, a w skrajnych przypadkach nawet śmierć, w zależności od ilości zablokowanych tenteksu. Dzięki utylizacji chakry wszelkie uderzenia wykonane w trakcie trwania tego trybu są również wzmocnione, powodując przy tym większe obrażenia, aniżeli normalnie.
Technika może być użyta z dowolnym stylem walki.
Posiadając specjalizację w Byakugan technikę wykonujemy kosztem połowicznym na turę.
Posiadając sennina Byakugan mamy możliwość blokowania większej ilości tenketsu przy pojedynczym ciosie, co prowadzi do szybszych konsekwencji związanych z zaburzonym przepływem chakry.
Będąc urodzonym w klanie Hyūga zyskujemy dostęp do techniki bez potrzeby pójścia po zwój.
Technika może być użyta z dowolnym stylem walki.
Posiadając specjalizację w Byakugan technikę wykonujemy kosztem połowicznym na turę.
Posiadając sennina Byakugan mamy możliwość blokowania większej ilości tenketsu przy pojedynczym ciosie, co prowadzi do szybszych konsekwencji związanych z zaburzonym przepływem chakry.
Będąc urodzonym w klanie Hyūga zyskujemy dostęp do techniki bez potrzeby pójścia po zwój.
Efekty
Ludzkie ciało posiada 361 Punktów Tenketsu. Wpływ zablokowanych Tenketsu jest zależy od ich ilości i prezentuje się następująco:
Ilość zablokowanych punktów w trakcie walki jest zależna od oceny MG.
Ilość zablokowanych Tenketsu | Efekt |
---|---|
10% | Kumulowanie chakry na techniki trwa dłużej i kosztuje dwa razy więcej niż standardowo, przeciwnik odczuwa zmęczenie. |
20% | Zablokowana możliwość wykonywania technik, chyba, że ofiara posiada KC>7 lub CS, SM, bądź Bijū. Ciało przeciwnika jest bardzo zmęczone, ma problem z bardziej wymagającymi ruchami. |
50% | Zablokowana możliwość wykonywania technik, każdy ruch sprawia ogromny problem. |
100% | Śmierć |
Średni zwójSiedziba klanu Hyūga w Same no Kuni
Średni zwójSiedziba klanu Hyūga w Sakura no Kuni
Średni zwój---
Średni zwój---
Średni zwój---
Średni zwój---
W moim odczuciu, ta zmiana pozwoli bardziej poczuć, że Byakugan i Juken to jedność i jedne bez drugiego tak naprawdę nie może istnieć. Znacząco też obniży koszty budowania postaci, które - ze względu na obecne wymagania co do Jukena - sprawiają, że granie Hyūga to nie zabawa dla biednych dzieci bez transferu.
Jednocześnie, żeby komuś przywalić z piąchy, nie potrzebujemy nie wiadomo jakich umiejętności. Można więc po prostu założyć, że specyficzna dla Hyūga utylizacja chakry w tej technice powoduje, że te tenketsu są zamykane. Bo z całym szacunkiem, ale w trakcie walki nikt nie będzie pisał, że danym uderzeniem chce zablokować tenketsu nr 187, tylko napisze, że uderza przeciwnika w ramiona / brzuch / cokolwiek i MG ocenia skutki.
2. Ale hej, przecież Jūken ma obecne wymogi co do Refleksu, Szybkości i KC, jak go wywalimy to nie będzie to miało sensu!
Każda technika i tak ma wymóg konkretnej ilości Szybkości / Refleksu / KC, bo "podwójna droga" sprawia, że wystarczy nam tylko jedna dziedzina na danym poziomie, żeby móc jej użyć po spełnieniu warunków (które, nomen omen, są dostosowane do wymogów Jūken).
Jak na moje te wymogi można nawet zostawić w tych technikach, żeby jednak zostawić te odczucie bardziej "precyzyjnych" działań, a nie po prostu walenia dłonią.
3. Okej, a co z przeczepowcami, którzy nie mogą się nauczyć Jūkena w obecnej mechanice?
That's a good question!
Jūken jest ozwojowany, niech po ten zwój idą i się tego nauczą. Easy as that.
4. Pieczęcie (tj. kumulacja chakry) jest traktowana tak samo jak u ninja "magów", a przy tym są zdecydowanie bardziej chakrożerni niż "magowie" w większości przypadków
Ja wiem, że w trakcie kumulacji chakry czysto teoretycznie mogę podbiec i przerwać magowi składać pieczęcie... ale tylko teoretycznie.
Mamy taką o technikę Suitonu (skalującą się):
► Pokaż Spoiler
Suiton: Hatō | Water Release: Surging Sea水遁・波濤
KlasyfikacjaSuiton, Transformacja Natury
PieczęcieSzczur → Wąż → Pies
KosztRóżny na turę
ZasięgBazowo 10 metrów
Wymagania---
DodatkoweTechnika kosztuje 10PT
Sztuki ninja z czasem ewouluują, zostają dopracowane i udoskonalane, a podobne bądź takie same techniki - łączone w jedną, lepszą i bardziej uniwersalną. Nie inaczej stało się z technikami Uwolnienia Wody, które przez lata wyzbyły się części jutsu na rzecz innych, łączących w sobie cechy wspólne, tak jak np. sztandarowe "plucie wodą", jakie to zostało zamknięte w tej technice. Podstawa jest taka sama: po wymieszaniu w żołądku chakry Suitonu zostaje ona zamieniona w wodę, którą można wystrzelić z ust w dwóch formach. Jedną z nich jest wodna kula, druga zaś - ciągły strumień. Ich wielkość i zasięg zależny jest jednak od ilości włożonej chakry. Pomimo sklasyfikowania jej jako techniki rangi C, można jej użyć jako D, tak samo jak i techniki o sile jutsu S.
Posiadając Specjalizację w Suitonie możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina Suitonu możliwe jest wykonanie tej techniki z dłoni, zamiast z ust.
- D: koszt równy standardowemu kosztowi rangi D. Zasięg bazowy tj. 10 metrów. Kula/strumień posiada średnicę 10 centymetrów. Zdolna popchnąć przeciwnika czy złamać gałązki drzew;
- C: koszt równy standardowemu kosztowi rangi C. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Zdolna przewrócić człowieka czy złamać grubsze gałęzie;
- B: koszt równy standardowemu kosztowi rangi B. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Zdolna złamać kości zwykłym ludziom czy obić drugiego shinobi, jak też złamać drzewa o cienkim pniu. Wymagania: Suiton B;
- A: koszt równy standardowemu kosztowi rangi A. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Kula taka potrafi już zabić co słabsze osoby bądź dotkliwie zranić bardziej wytrzymałych. Ściany czy drzewa nie stanowią dla techniki problemu wchodząc w nie jak w masło. Wymagania: Suiton A;
- S: koszt równy standardowemu kosztowi rangi S. Zasięg zwiększony o 5 metrów. Kula/strumień posiada średnicę zwiększoną o 10 centymetrów. Osoby słabsze zdolna jest przebić na wylot. Stanowi nie mniejsze zagrożenie dla bardziej zaprawionych w boju, mając wystarczająco siły by nie tylko pogruchotać kości, ale też zmiażdżyć organy wewnętrzne. Zdemolowanie całych budynków za jej pomocą nie sprawia problemu. Wymagania: Suiton S;
Posiadając Specjalizację w Suitonie możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina Suitonu możliwe jest wykonanie tej techniki z dłoni, zamiast z ust.
► Pokaż Spoiler
Shōtei | Palm Bottom掌底
KlasyfikacjaHyuga, Kontrola Chakry
PieczęcieBrak, czas koncentracji chakry jest równy złożeniu 3 pieczęci
KosztRóżny
ZasięgDotykowy
WymaganiaAktywny byakugan
DodatkoweTechnika kosztuje 10 pt
Użytkownik z pomocą tej techniki wykonuje szybki, precyzyjny cios za pomocą nasady dłoni w tułów przeciwnika wysyłając przy tym sporą ilość chakry, atakując jeden z głównych punktów tenketsu. Atak potrafi zwalić z nóg co słabszych przeciwników. Niestety w przypadku chybienia możemy stracić dużą ilość chakry. W przypadku trafienia w inną część ciała obrażenia mogą się znacząco różnić w zależności jaka siła techniki zostanie użyta, od bolesnego zablokowania innego tenketsu do zniszczenia organu lub jako po prostu mocne uderzenie - decyzja zależy od MG.
Posiadając rangę C w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi C - atak powoduje osłabienie przeciwnika i poważniejsze obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi B - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 1 turę.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi A - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 3 tury, a także odrzucić go na parę metrów w tył powodując przy tym poważne obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi S - tym razem cios wymierzany jest z pomocą dwóch palców - wskazującego i środkowego. Atak jest tak silny, że obezwładnia przeciwnika na cały dzień. Nawet osoby będące np. Jinchūriki nie są w stanie uchronić się przed negatywnymi skutkami trafienia.
Posiadając Sennina Byakugan lub Juken atak otrzymuje specjalną aurę, zwiększając jego zasięg o 10cm. Oznacza to, że cios może zostać zadany bez bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.
Posiadając Specjalizację w Byakugan lub Juken można wykonać jutsu Standardowym kosztem zamiast Podwójnym.
Posiadając rangę C w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi C - atak powoduje osłabienie przeciwnika i poważniejsze obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę B w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi B - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 1 turę.
Posiadając rangę A w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi A - atak jest w stanie ogłuszyć przeciwnika, wyłączając go z walki na 3 tury, a także odrzucić go na parę metrów w tył powodując przy tym poważne obrażenia wewnętrzne.
Posiadając rangę S w Byakugan lub Juken: Koszt równy Dwukrotnemu kosztowi rangi S - tym razem cios wymierzany jest z pomocą dwóch palców - wskazującego i środkowego. Atak jest tak silny, że obezwładnia przeciwnika na cały dzień. Nawet osoby będące np. Jinchūriki nie są w stanie uchronić się przed negatywnymi skutkami trafienia.
Posiadając Sennina Byakugan lub Juken atak otrzymuje specjalną aurę, zwiększając jego zasięg o 10cm. Oznacza to, że cios może zostać zadany bez bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.
Posiadając Specjalizację w Byakugan lub Juken można wykonać jutsu Standardowym kosztem zamiast Podwójnym.
Oboje mamy czas 3 pieczęci. Hyūga ma niby tę "przewagę" że może podbiec do przeciwnika, kumulując te chakrę w czasie co on składa te pieczęcie... ale jaką szybkość wtedy musiałaby mieć Hyūga, żeby podbiec na tyle szybko, uderzyć, zanim przeciwnik złoży te trzy pieczęcie i nie dostać strumieniem wody?
Mamy tutaj dwie techniki C, które obydwie kosztują 10PT. W przypadku Suitonu ma 3 pieczęcie przy pojedynczym koszcie, w przypadku techniki Hyūga jest podwójny, jeżeli nie ma specki (a Hakke Sanjūni Shō nie ma żadnego bonusu, a też jest podwójny koszt).
Chcemy więcej przykładów? Proszę bardzo!
Sabaku, technika rangi B. 4 pieczęcie, koszt standardowy, zasięg 20 metrów: :
► Pokaż Spoiler
Rendan Suna Shigure | Successive Shots Sand Drizzle連弾砂時雨
KlasyfikacjaSuna no Seichū, Przepływ Chakry
PieczęcieBaran → Szczur → Pies → Dzik
KosztStandardowy za 5 pocisków
Zasięg20 metrów
WymaganiaSuna no Seichū
Użytkownik z kontrolowanej masy piasku wyrzuca niewielkie kule skompresowanego piasku, które lecą w jednym ustalonym kierunku. Po nadaniu im odpowiedniego toru lotu nie ma możliwości dalszego ich kontrolowania.
Posiadając Rangę A w Suna no Seichū zasięg techniki zwiększa się do 40 metrów.
Posiadając Rangę S w Suna no Seichū można wykonać technikę bez składania pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Rangę A w Suna no Seichū zasięg techniki zwiększa się do 40 metrów.
Posiadając Rangę S w Suna no Seichū można wykonać technikę bez składania pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
► Pokaż Spoiler
Suiton: Suijinchū | Water Release: Water Formation Pillar水遁・水陣柱
KlasyfikacjaSuiton, Transformacja Natury
Pieczęcie Wół → Wąż → Ptak
KosztStandardowy
ZasięgDo 30 metrów
Wymagania---
Po skumulowaniu chakry w żołądku, zostaje ona zamieniona w wodę, a następnie wyrzucana z ust w formie tony wody. Technika posiada dwa zastosowania: jedno dość podstawowe, nie wymagające większego kunsztu, oraz bardziej zaawansowaną formę. Podstawowa wysyła falę wody prosto ku przeciwnikowi zalewając go i miażdżąc. Wody jest tyle, że starczyłoby jej do wypełnienia większego oczka wodnego.
Posiadając Sennina Suitonu możliwe jest wykorzystanie drugiej formy tej techniki. Sprowadza się ona do uformowania z ów wody barykady w formie sfery rozchodzącej się od ust shinobi. Fala rozchodzi się wówczas zarówno na boki, w górą jak i dołem nabierając kształtu misy. Woda w tym stanie ma możliwość rozejść się w bardziej niestandardowy sposób, nad jakim ma kontrolę podczas stworzenia.
Posiadając Specjalizację w Suiton możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
Posiadając Sennina Suitonu możliwe jest wykorzystanie drugiej formy tej techniki. Sprowadza się ona do uformowania z ów wody barykady w formie sfery rozchodzącej się od ust shinobi. Fala rozchodzi się wówczas zarówno na boki, w górą jak i dołem nabierając kształtu misy. Woda w tym stanie ma możliwość rozejść się w bardziej niestandardowy sposób, nad jakim ma kontrolę podczas stworzenia.
Posiadając Specjalizację w Suiton możliwe jest pominięcie pieczęci. Czas mieszania chakry trwa jednak tyle, ile trwałoby faktyczne ich złożenie.
► Pokaż Spoiler
Haryū Mōko | Tearing Dragon Fierce Tiger破龍猛虎
KlasyfikacjaHyōton, Transformacja natury
PieczęcieTygrys→ Specjalna pieczęć → Dzik → Pies
KosztStandardowy
Zasięg30 metrów
WymaganiaObecność lodu lub śniegu
Kolejna z technik tworzących śniegowe twory - tym razem jest to lodowy tygrys, do którego stworzenia ninja także potrzebuje istniejącego już śniegu lub lodu. Jego zaletami, oprócz niskiej temperatury - jest w stanie zamrozić nawet techniki Uwolnienia Wody znajdujące się w jego bliskiej odległości - są przyzwoita siła oraz ostre, lodowe pazury. Tygrys posiada wytrzymałość równą czwartemu poziomowi, jednak jego siła i szybkość to poziom siódmy.
Posiadając Specjalizację w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już śnieg, po opłaceniu podwójnego kosztu.
Posiadając Specjalizację w Hyōtonie do wykonania techniki nie jest potrzebny istniejący już śnieg, po opłaceniu podwójnego kosztu.
I teraz jakie wprowadziłabym zmiany:
- Można założyć, że większość technik będzie miało w wymaganiach aktywną technikę Jūkena, co oznacza, że ninja już będzie ponosił koszt C na turę (połowiczny w przypadku specjalizacji). Nie ma powodu, żeby płacił jeszcze podwójny za turę, bo to sięga naprawdę wysokich kosztów w chakrze.
- Wszelkie techniki polegające na bezpośrednich uderzeniach nie powinny mieć więcej aniżeli kumulację chakry jak 1 pieczęć. Po to jest wymóg kontroli chakry w Jukenie na 7, po to płaci się ten standardowy / połowiczny C na turę, żeby móc tą chakrą dowolnie manipulować i to jest odpowiedni balans. Zwłaszcza, że tu chodzi mimo wszystko o walkę wręcz. Jeśli ja mam te same czasy na kumulację co człowiek walczący na odległość, to jestem na straconej pozycji, nawet jeśli teoretycznie mogę podbiec i przerwać składanie tych pieczęci. Techniki zaś, którym bliżej do "magowych" (wystrzeliwanie chakrowych senbonów z tenketsu i tym podobne) mogą być taktowane na normalnych zasadach.