-
- Ogłoszenia
-
Aktualności fabularne
Obecna pora roku: Jesień 163r.
Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.
28.08.2023 - Nowe wydarzenie wioskowe w Amegakure: Niepokojące wieści z Taki no Kuni docierają do Ukrytego Deszczu. Te zaniepokojone potencjalnym bezpieczeństwem wioski i Kraju Deszczu, zaczyna przygotowywać się na wojnę. Więcej informacji w aktualnościach fabularnych.
27.08.2023 - relacje pomiędzy Banana no Kuni a Sakuragakure uległy poprawie. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
22.08.2023 - zakończyło się wydarzenie w Kaeru no Kuni. Więcej informacji w aktualizacjach fabularnych
03.08.2023 - została wrzucona zapowiedź eventu, Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Więcej informacji w ogłoszeniachKącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.AdministracjaPingwinek Chaosu
Główny AdministratorNorka
Główna Mistrzyni FabularnaHefajstos
Główny Moderator KuźniTora
Główny Moderator Technik
W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
Stary Kontynent - Ląd
-
- Forum
-
-
Fuyu no Kuni - Kraj Zimy
Fuyu no Kuni zajmuje drugą największą wyspę w północnym archipelagu wraz z pobliskimi lądami - położoną na wschodzie Shiroijimą mieszczącą największą część populacji kraju, oraz dużo mniejszą Sorajimą mieszczącą się pomiędzy Same no Kuni a Haru no Kuni. Stanowią one, poza stałym lądem dwa najważniejsze rejony. Północne tereny pokryte są praktycznie przez większość czasu śniegiem. Panuje tam ujemna temperatura, a zwierzęta nie są tak liczne. Można tam spotkać polarne gatunki niedźwiedzi, czy wilków - osiągających w Fuyu no Kuni niebywałych rozmiarów - lisów, czy też zwierzyny łownej. Zwierzęta te żywią się głównie mniejszymi gatunkami bądź mchami, porostami oraz jagodami niewielkich krzewinek rosnących często w towarzystwie ogromnych, starych iglaków. Centrum wyspy jak i południe cechuje się łagodniejszym klimatem, co też przekłada się na większe bogactwo gatunkowe. Obywatele kraju wyróżniają się postawną budową ciała - efektem ciężkich, fizycznych treningów, rozpoczynanych już w młodym wieku. Mężczyźni często zapuszczają gęste, długie brody, a ich głowy nierzadko zdobią długie włosy powiązane w warkocze. Nierzadko też wygalają część głowy, bądź obcinają się na łyso. Oprócz tego ich twarze oraz inne części ciała często pokryte są tatuażami, a podczas ruszania w bój - barwami wojennymi. Blizny i trwałe uszkodzenia nie są niczym obcym, zaś w tutejszej kulturze stanowią powód do dumy niż coś, z czym należy się kryć.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Gin no Kuni - Kraj Srebra
Zarówno Kin jak i Gin no Kuni stanowią bardzo specyficzny skrawek terenu. Chociaż z nazwy są "krajami", tak naprawdę dużo bliżej im do miana wolnych ziem, z którego dobra mogą korzystać wszyscy, a na co decyduje się tak naprawdę niewielu. Obie "nacje" ulokowane są bowiem w Górach Mugen - największym i najniebezpieczniejszym znanym rejonie Starego i Nowego Kontynentu, jednak wielu skłonnych jest w tym temacie dyskutować. Górzyste tereny bez większych skrawków płaskiego terenu, zaś nad biegnącą z Tanima no Kuni rzeką leży jedyne faktyczne miasto. Raj górników... i osób, które uwielbiają pracę w ciężkich, niebezpiecznych warunkach. Bogactwa ukryte w skałach jedynie czekają na śmiałków skłonnych przekopać dla nich cały łańcuch górski, pod którym dalej leżą szczątki pierwszych cywilizacji. Niektórzy sądzą, że Kin i Gin no Kuni wzięły swoje nazwy od wydobywanych metali, jednak w gruncie rzeczy na całym ów obszarze, są one rozłożone mniej więcej równomiernie. Skąd więc nazwy? Zwyczajnie "tak się przyjęło". Jak się zwykło na nie mówić i właśnie tak widnieją w podaniach. Co bardziej zaznajomieni z historiami wokół nich sądzą, że Gin no Kuni nazywany jest Krajem Srebra w zasadzie tylko przez to, że nie jest Krajem Złota, a leży obok niego. Ile w tym prawdy? Nie wie zapewne nikt. Podejrzewa się jednak, że nieco więcej mogą skrywać dawno zapomniane ruiny, jakie znaleźć można nawet tutaj - głęboko w górach czy pod ogromnym łańcuchem Mugen. - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Haru no Kuni - Kraj Wiosny
Kraj Wiosny stanowi główną nację oddzielającą lądowo Tetsu no Kuni z resztą kontynentu. Stanowi dla samurajów stroniących od podróży morskich jedyną trasę chcąc dostać się do Kaminari no Kuni słynącego ze swoich nieprzyjaznych terenów. Dodatkowi sąsiedzi na północy stanowią w większości problem. Podczas gdy Kraj Rekinów żyje własnym życiem i nieobce są obu krajom wymiany towarami, tak Kraj Zimy stanowi prawdziwą sól w oku Haru no Kuni. Posiadając samurajów za zachodnią granicą i potencjalnych ninja na południu, Kraj Wiosny wiedzie w obecnych czasach własny żywot w niemałym napięciu, próbując posprzątać bałagan pozostawiony przez shinobi z tak niepozornej wioski jak Yukigakure no Sato. Kraj Wiosny robi za bufor pomiędzy Kaminari no Kuni, a Tetsu no Kuni. Oddziela obie nacje sporą połacią terenu pełną wzgórz i pagórków. Przy południowej granicy z Błyskawicą tamtejsze łańcuchy górskie wchodzą na tereny Wiosny stopniowo malejąc. Inne pasma stanowią zaś również naturalną granicę kraju. Na północy ciągnie się Hidaka-sanmyaku. Tamtejsze rejony stanowią również miejsce, gdzie należy szukać Nikappo - stolica położona na górzystych terenach masywu, oddzielona spadkiem terenu od wybrzeża.
Subforum: - 2 Tematy
- 16 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Hayashi no Kuni - Kraj Drzew
Nie jedna osoba powiedziałaby, że Hayashi no Kuni pasuje do reszty Starego Kontynentu niczym pięść do nosa. Kiedy wokół panują Feudałowie, walcząc o nowe tereny i rozwijając ziemie, Kraj Drzew może wydawać się tym dziwnym bratem, jaki lubi robić rzeczy po swojemu. Takim oto sposobem, pomiędzy Oto, a Shimo no Kuni, leży całkiem osobliwy kawałek terenu - na pierwszy rzut dzikszy niż to, co można spotkać u sąsiadów, ale na dobrą sprawę prężnie rozwijający się wśród zielonych lasów, które czerpią z energii natury, jaką przesiąknięta jest ziemia w Kraju Drzew. Jadąc traktem pomiędzy Dźwiękiem, a Mrozem można nie zobaczyć wiele z urodzajnego, kolorowego kraju, jednak im dalej na północ, tym bardziej można mieć wrażenie, że człowiek przez przypadek opuścił na moment Stary Kontynent.
Moderator: Moderatorzy Kart Postaci - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Ishi no Kuni - Kraj Kamieni
Ciepły i wilgotny klimat pozwoliło zarówno Tori, jak i Ishi no Kuni stać się niewielkim pasmem zieleni oddzielający Kraj Ziemi od Kraju Wiatru. Tymczasem słowo "niewielkim" nabrało jeszcze większego znaczenia po Wielkiej Wojnie, gdzie duża część łąk, lasów czy pól przestało istnieć. Wszelakie rośliny i zwierzęta natywne dla tych ziem zostały w ostatnich miesiącach przetrzebione, a wiele z nich zdaje się w obecnej chwili straconych. Wszelakie bitwy toczone na terenie kraju zupełnie zmieniły krajobraz i wpłynęły bezpowrotnie na ekosystem. Niebo pełne niegdyś gołębi, srok czy jastrzębi na północy, obecnie zdominowane są przez sępy grasujące nad rozległymi, pustymi połaciami nawiedzanymi przez silne wiatry. W całym kraju dalej można spotkać charakterystyczne dla tych obszarów kojoty, jednak przez ostatnie zawirowania zdaje się ich mniej niż do tej pory. Wielu mogłoby powiedzieć, że polityka Kamienia względem Sunagakure stała się ogniskiem zapalnym, przez które cała ostatnia wojna miała miejsce. Z tego też powodu zniszczenia na terenie kraju bardziej przynoszą ulgę innych na myśl, że "mogło być jeszcze gorzej" nich żal względem Ishi, a niezbyt dobra sytuacja w innych krajach sprawia, że ciężko liczyć na wparcie sąsiadów.
Subforum: - 2 Tematy
- 26 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Kawa no Kuni - Kraj Rzek
Podczas gdy pierwsze skrzypce na kontynencie gra Pięć Wielkich Nacji, kraje pokroju Kawa no Kuni często pozostają ciut zapomniane. Chociaż Kraj Rzek nie należy do najważniejszych graczy Starego Świata. Stanowi jednak miejsce, gdzie spora część rzek spływa do oceanu na południu, pozwalając na rozwój nie tylko gospodarki wodnej, ale również handlu. Ze względu na bagniste tereny, jakie to rozciągają się aż ku Kraj Niebios oraz Ame, wielu po dotarciu na Nowy Kontynent zaczęło nazywać Kraj Rzek "Kaeru Starego Świata" - głównie jednak przez ukształtowanie terenu i poleganiu na łodziach podczas przemieszczania się rzekami, niż przez cokolwiek innego. Jak jednak wiele miejsc, Kraj Rzek nie uniknął pewnych zniszczeń podczas ostatniej wojny, nie tylko starając się zapanować nad krajem po tym okropnym wydarzeniu, ale jeszcze bardziej ograniczając własne interakcje z zewnętrznym światem, zwłaszcza z Krajem Wiatru.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Kin no Kuni - Kraj Złota
Zarówno Kin jak i Gin no Kuni stanowią bardzo specyficzny skrawek terenu. Chociaż z nazwy są "krajami", tak naprawdę dużo bliżej im do miana wolnych ziem, z którego dobra mogą korzystać wszyscy, a na co decyduje się tak naprawdę niewielu. Obie "nacje" ulokowane są bowiem w Górach Mugen - największym i najniebezpieczniejszym znanym rejonie Starego i Nowego Kontynentu, jednak wielu skłonnych jest w tym temacie dyskutować. Niektórzy sądzą, że Kin i Gin no Kuni wzięły swoje nazwy od wydobywanych metali, jednak w gruncie rzeczy na całym ów obszarze, są one rozłożone mniej więcej równomiernie. Skąd więc nazwy? Zwyczajnie "tak się przyjęło". Jak się zwykło na nie mówić i właśnie tak widnieją w podaniach. Mieszkańcy Kraju Piasku wierzą, że to przez Kraj Złota podróżował Szechemchet Seti w poszukiwaniu miejsca na jego nową nację. Inni zaś sądzą, że nazwa ta jest tak stara, że sięga czasów pierwszych cywilizacji, jakie zaryzykowały osiedlenie się na tych wymagających terenach. Kin no Kuni znajduje się tak naprawdę pomiędzy dwoma pustyniami - największą pustynią, a nawet kompleksem pustyń, Nowego Kontynentu, oraz Kaze no Kuni mieszczącym się na Starym Kontynencie. Nic więc dziwnego, że praktycznie 90% terenów Kin no Kuni nie jest szczególnie przyjaznym miejscem, a sytuację ratują góry. Góry, jakie częściowo powstrzymują gorące powietrze znad Sabaku no Kuni, zaś ogromna rzeka przecinająca cały obszar dokłada swoje kilka cegiełek do obniżenia temperatury. Ostatecznie Kin no Kuni jest terenem gorącym i wilgotnym, a przy kamienistym podłożu i masą gór wokół - mało przyjaznym dla flory do życia.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Kita no Kuni - Kraj Północy
Wzgórzysty kraj, będący buforem pomiędzy liżącym ranami po wojnie domowej Taki, a Oto no Kuni. Miejsce, które nigdy nie miało okazji bardziej zaistnieć, a swoją sławę jako Górski Cmentarz zyskał tylko i wyłącznie przez strzeliste łańcuchy górskie, jakie są powszechne wraz ze stromymi klifami nad samym morzem. Ostatnie wydarzenia pozostawiły południe kraju w niezbyt dobrym stanie, a chociaż wsie i niewielkie wioski w miarę szybko zostały przywrócone do stanu używalności, wyniki niedawnych walk dalej odbiły się na przyrodzie, która w dużej części kraju jest niemalże nienaruszona. Szczęśliwie jednak stolica, Suwa, nie ucierpiała w żaden sposób w starciach - głównie przez to, że ta, będąca w ciągłym ruchu, jest nie tylko kłopotliwym celem dla najeźdźców, ale także dla potencjalnych podróżnych, jacy skłonni byliby udać się bardziej ku północnym rubieżom kraju. - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Kōri no Kuni - Kraj Lodu
Kraj położony na Północy, na niewielkiej wyspie nieopodal Sakura no Kuni i Tetsu no Kuni. Od wschodu graniczy z Same no Kuni, jednak te dwa Kraje oddziela ogromny masyw górski. Kraj Lodu - jak można się domyślać po samej nazwie - jest niemal w całości pokryty lodem i śniegiem. Przemarsz po tych terenach sama w sobie jest niebezpieczna bez przewodnika. Nietrudno tutaj o śnieżną lawinę, czy ukryte pod cienką warstwą śniegu zapadliska. Za potencjalne schronienie mogą służyć liczne jaskinie wydrążone w górach. Nie wiadomo jednak, jak niebezpieczne zwierzęta mogą je zamieszkiwać i czy najeżony olbrzymimi soplami strop nie zwali się podróżnikowi na głowę. Przez cały rok panują tam ujemne temperatury, a flora i fauna jest dość uboga - tylko nieliczne gatunki roślin i zwierząt są w stanie przetrwać w takich warunkach. To zaś przekłada się na bardzo małe zaludnienie tej części wyspy - nie ma tam żadnego władcy, większość ludzi wyemigrowała, a od czasu do czasu można napotkać jedynie wędrujące plemiona, które z biegiem czasu nauczyły się żyć i dostosowały swój organizm do bytowania w świecie pokrytym lodem. - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Kuma no Kuni - Kraj Niedźwiedzi
Niewielki skrawek lądu pomiędzy Krajem Ziemi, a Krajem Wiatru. Ze względu na małą żyzność czy różnorodność terenu, przypomina monotonne rubieże Tsuchi no Kuni - niewielkie pasma górskie porośnięte świerkami, jodłami i kosodrzewiną. W miarę przemieszczania się ku południu, te maleją, a temperatura stopniowo rośnie zmieniając tereny Kuma no Kuni w bardziej pustynne. Płaskie ziemie żyzne na tyle, by porosły je niska trawa, pobierając wodę z rzek ciągnących się aż z Kawa no Kuni przez Ame, Ishi i Tori. Północna część kraju, podobnie jak południowe stoki Tsuchi no Kuni i wschodnia granica Kraju Dolin, bogata jest w kozy i niedźwiedzie. Są te domem dla wielu żbików, jeleni, rysiów czy lisów. Temperatury są tam też niższe niż w centrum czy południu kraju. Tutaj też można doszukiwać się stolicy Kraju Niedźwiedzi, Kakamigahary. Kiedy większość mieszkańców często sięga po kamień i bale stawiając budynki na wzór Kaze czy Tsuchi, ze względu na zamiłowanie tutejszego Daimyo do architektury wschodu, łatwo doszukać się kolorowej zabudowy z kamienia i drewna jak i pagodami - bardziej płaskimi niż w przypadku oryginalnego wzorca, nadając całemu miastu unikalny charakter.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Kusa no Kuni - Kraj Traw
Oddzielona od Kraju Ziemi pasmem górskim Shumisen, zamienia się z każdym jednym minionym kilometrem z monotonnych, wzgórzystych terenów w kolorowe łąki i gęste zielone lasy w okolicach granicy z Hi no Kuni. Część deszczowych chmur, tak popularnych w Ame, są przyczyna powstania iskich torfowisk sięgających daleko w głąb kraju. Wysokie trawy i olsy porastające podmokłe tereny tworzą habitat sprzyjający niewielkim zwierzętom jak szynszyle, czy czaplom polującym na tamtejsze gryzonie i ślimaki. Próżno szukać budynków z drewna w miejscu, gdzie mieszkańcy zaadaptowali beton stawiając z niego surowo wyglądające budynki i bloki pozbawione żywszych kolorów czy dodatkowych zdobień tynku. Chociaż duża część zabudowy ma już swoje lata, dalej świetnie trzyma. Zabudowa wygląda dość minimalistycznie i "blado", pokazując nastawienie tutejszej ludności na praktyczne zastosowanie materiałów niż estetykę.
Subforum: - 3 Tematy
- 161 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Nanakusa - Ląd Siedmiu Ziół
Nanakusa stanowi świetny przykład tego, jak wojny ninja są w stanie całkiem znacznie wpłynąć na geografię, sytuacje polityczną jak i życia zwykłych mieszkańców. Niegdyś wyspa, na wskutek toczonych walk została połączona lądem z terenami należącymi do Kaminari no Kuni. Chociaż tereny te dalej traktowane są jako neutralne, dość jasnym jest, że do ów statusu każdy zaczął podchodzić z coraz to większą rezerwą, kiedy to Siedem Ziół znalazło się siłą rzeczy pod jurysdykcją Kraju Błyskawic. Tereny, jakie przed wojną były uznawane praktycznie za niezamieszkałe, obecnie tętnią życiem, przynajmniej przy granicy pomiędzy byłą wyspą, a krajem na północ od jej terenów. Dalej oferuje jednak to, co do tej pory - niezliczone bogactwo flory. Zioła, jakie często nie występują nigdzie indziej, a często odgrywają witalną rolę w życiu shinobi. Tak jak nikt nie podważa tego, jakoby Kaminari zyskało monopol na dobra ów kawałka lądu, tak póki co zdaje się na tyle szczodre, by w zamian za przestrzeganie kilku bardzo oczywistych reguł, pozostawić jej bramy otwarte dla innych.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Ocha no Kuni - Kraj Herbaty
Ciepłe wiatry znad Kaze oraz obfite opady spowodowane otoczeniem półwyspu z trzech stron wodą, dały początek uprawom, jakim miejsce to zawdzięcza swoją nazwę. Herbaciane pola są tutaj największe na świecie, wykorzystując warunki naturalne oferowane przez naturę oraz równinny teren. Wykarczowana większość część lasów nie tylko zwolniła miejsce rolnikom, ale spowodowała nasilenie się odczuwalnych temperatur i bardziej niszczycielskimi powodziami. Są to dwie zmory, z jakimi borykają się mieszkańcy Ocha no Kuni. Lud jest to prosty, patrzący w pierwszej kolejności na własne dobro, a do przyjezdnych podchodząc z należytą ostrożnością. Smagani promieniami słońca odróżniają się nieco ciemniejszą karnacją od reszty ludów Starego Kontynentu. Dawniej do terenów kraju należała wyspa Nagi oraz O'Uzu, jednak już od trzech dekad cieszą się niepodległością.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Oto no Kuni - Kraj Dźwięku
Niegdyś nazywany Krajem Ryżu Starego Kontynentu, słynie z upraw tego konkretnego rodzaju kaszy. Żyzne ziemie oraz deszcze niesione z północy sprzyjają jego hodowli, którą zajmują się przeważnie mieszkańcy wiosek i wsi wraz z hodowlą bydła. Odmiana ta jest odporna na niższe temperatury panujące w kraju, będąc również jego natywnym gatunkiem. Przeważa zabudowa drewniana, z nieco większym wykorzystaniem kamienia na wschodzie kraju. Podczas gdy zabudowa w innych miejscach jest przeważnie drewniana z bielonymi ścianami i bez większego przyłożenia wagi do stanu dróg, tak stolica staje ponad wytyczone przez inne mieściny standardy. Poza głównymi ulicami, zabudowa jest dość zwarta, złożona z budynków od dwó- do trzypiętrowych, często z pomalowanymi ścianami na jasne kolory. Rynek stanowi ogromny plan w kształcie koła, na środku którego rośnie dąb - symbol siły i mądrości, a więc cnót, którymi winien żyć każdy mieszkaniec Kraju Dźwięku.
Subforum: - 4 Tematy
- 86 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Same no Kuni - Kraj Rekinów
Kraj położony na północ od Starego Kontynentu, na półwyspie stanowiącym część jednej z większych wysp tamtejszego regionu. Kraina ta obfituje nie tylko w bujną roślinność, ale również rzadkie gatunki ziół i zwierząt. Bogactwo terenów i ilość inwentarza sprawia, że mieszkańcy nie muszą martwić się głodem. Przeważają gatunki liściaste na nizinnych częściach kraj, podczas gdy granice usiane wzniesieniami i szczytami pełne są iglaków i karłowatych drzew. Spływające po zboczach strumienie łączą się w niższych warstwach gór w rzeki przecinające "krater wulkanu" mieszczący w sobie Kraj Rekinów. Potężne masywy skrywają w sobie różnorodne surowce, pośród których przeważa żelazo czy złoto. Chociaż wydobywanie ich jest utrudnione przez wyjątkowo twarde skały chroniące dostępu do tamtejszych bogactw, zapewniają krajowi wystarczającą ilość rudy obu metali. Nie można też narzekać na rozwinięte rolnictwo, rozkwitające nie tylko dzięki wielu żyznym terenom, ale również portowi usytuowanemu drugim co do wielkości mieście - Same no Minato położonym w południowo-zachodniej części kraju.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Shimo no Kuni - Kraj Mrozu
Kraj o jakim to zbyt wiele się nie mówi. Niewielki kraj, znany głównie ze swojego chłodnego klimatu i jako przejście do Kraju Błyskawic. Ludzie żyją w nim głównie z polowania na zwierzynę łowną. Skóra, mięso i ciepłe ubrania to przedmioty jakich w Shimo no Kuni da radę znaleźć pod dostatkiem. Ludzie są jednak dość zamknięci na obcych, najczęściej ich unikając jak się tylko da - gdzie wyjątkiem jest stolica, Shimabara. Tam, handlarze mogą sprzedawać swoje dobra z pewnością o własne bezpieczeństwo, jak i zakupić wysokiej jakości skóry wytworzone przez najlepszych myśliwych Kraju Mrozu.
Subforum: - 2 Tematy
- 17 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Suna no Kuni - Kraj Piasku
Niewielki skrawek pustyni na południu Kaze no Kuni już wielki temu zyskał status kraju. Kraju, o którym w rzeczy samej niewiele wiadomo przez kompletny brak zainteresowaniem zarówno Krajem Piasku przez innych, co okazało się działać w pewien sposób w drugą stronę. Ziemia (prawie) Niczyja. Zostawiona sama sobie, bez jakiejkolwiek większej polityki, zasobów wartych podboju czy technologii, jaką miło by było zdobyć tylko i wyłącznie dla siebie. W związku z tym powstało kilka plotek, z czego najpopularniejsza jest ta, jakoby od początku istnienia kraju, jego władca nie zmienił się ani razu. Inną zaś jest to, że sama pustynia broni dostępu do Kraju Piasku, zsyłając potężne burze piaskowe na każdego, kto zbliżyłby się chociażby do granicy wyznaczanej przez gruby, wysoki mur z piaskowca przyozdobiony statuami panującego Faraona, odzianego zdecydowanie odmiennie niż to, do czego można przywyknąć na dworze Feudałów. - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Taki no Kuni - Kraj Wodospadu
Kraj Wodospadów graniczy z dwoma z wielkich Nacji: Krajem Ziemi oraz Krajem Ognia, dodatkowo u jego granic znajdują się jeszcze Kraj Trawy oraz Kraj Północy. W obliczu ostatnich starć, jakie objęły niemal cały Stary Kontynent, zdecydowanie nie jest to najlepsza pozycja dla nękanego wojnami domowymi kraju. Przez to nie trudno o znalezienie miejsc, gdzie ucierpiała zarówno natura, jak i osady ludzkie pod wpływem walk. Tam, gdzie jednak nie sięgnęła ręka przemocy, można podziwiać górzyste tereny usiane nagłymi spadkami dającymi początek klifom. Liczne jeziora zdobiące kraj, jak i rzeki różnorakiej maści przepływające przez Taki, są powodem dla malowniczych widoków. Ogromna ilość wodospadów, nierzadko tworzących u swych stóp jeziora i oczka wodne, u których zbiera się tutejsze ptactwo.
Subforum: - 5 Tematy
- 164 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Tanima no Kuni - Kraj Dolin
Chociaż największe pasma górskie występują jedynie wzdłuż wschodniej i zachodniej granicy, Kraj Dolin charakteryzuje się ogromnymi różnicami terenu. W jednej chwili nizinne, płaskie tereny potrafią obniżyć się przy korytach rzek tworząc wzniesienia, doliny i przełęcze, by zaraz po tym ziemia wypiętrzyła się ponad poziom morza, kształtując przed oczami wyżyny usiane mniejszymi i większymi kotlinami. Podobnie jak Kraj Rzek, Kraj Dolin jest rozlewiskiem rzek wypływających z partii pasma Mugen, gór Yama oraz Tsuchi no Kuni. Część z nich pozostawiła po sobie wyschnięte koryta, w których ludność często stawia miasta z kamienia i drewna. Jeszcze inne fragmenty porosły lasy, dając schronienie różnym gatunkom zwierząt. Na terenie Tanima no Kuni znajduje się jedyna przełęcz prowadząca przez Góry Mugen do Kraju Bananów i, tym samym, na Nowy Kontynent.
Subforum: - 7 Tematy
- 377 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Tetsu no Kuni - Kraj Żelaza
Kompletnie pokryte śniegiem państwo będące domem dla legendarnych samurajów, wojowników dzierżących katany lepiej niż ktokolwiek na świecie. Dawniej położone było na szczycie ogromnych trzech gór zwanych Sanrō (Trzy Wilki) jednak w wyniku batalii kilkaset lat temu góry te zostały zniszczone. Tereny na jakie one upadły tworzą dzisiejsze Tetsu no Kuni, co tylko świadczy o tym jak ogromne były one, że ich zniszczenie stworzyło całe państwo. Od wschodu graniczą jedynie z Haru no Kuni, natomiast pozostałe granicy dzieli z oceanem i Morzem Chūshin. Kraj znany jest również ze swojej marynarki wojennej, będącej przez niektórych uważaną za jedną z trzech najsilniejszych na całym świecie. Sama polityka kraju jest bardzo prosta choć jest ona bardzo wymieszana z wręcz religijną wiarą samurajów i cywili niższego stopnia w Daimyō. Ziemia Tetsu no Kuni należy do jednej z bardziej surowych. Mroźna, chłodna, nieprzyjazna dla roślin. Nawet o jakieś krzewy ciężko i jedyne co można zielonego znaleźć w Kraju Żelaza, to bardzo odporne na zimno drzewa. Nie są one rozsiane po całym państwie, a jedynie można znaleźć ich większe skupiska w paru rejonach Tetsu no Kuni, najczęściej centralnych. Gdzieniegdzie trafimy na strzępki trawy, jednak nic mają one długiego żywota.
Subforum: - 3 Tematy
- 136 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Tori no Kuni - Kraj Ptakow
Ciepły i wilgotny klimat pozwoliło zarówno Tori, jak i Ishi no Kuni stać się niewielkim pasmem zieleni oddzielający Kraj Ziemi od Kraju Wiatru. Krótkie trawy Tsuchi nabierają koloru stając się siedliskiem większej gamy zwierząt, w tym żab lubianych przez tutejsze bociany. Wiele ciepłolubnych, latających stworzeń wije gniazda w tutejszych zaroślach i drzewach dające nie tylko schronienie, ale również kojący cień w cieplejszych porach roku. Ze względu na większą ilość drewna, ozdabiają one w większej mierze proste, kamienne budynku złożone to z ciemnych, szarych skał czy - bardziej popularnego na południu kraju - jasnego piaskowca. Tam też można napotkać wysokie palmy w okolicach rzek i jezior przecinających tereny blisko Kraju Wiatru. Bardziej zielone centrum jest również najbardziej zaludnione, a systemy irygacyjne pozwalają na lepsze spożytkowanie ziem, zwłaszcza tych bardziej ubogich, sadząc na nich mało wymagające zboża. Wiele ludzi hoduje wraz z kurami również bażanty i pawie, których pióra są dość popularne w wykorzystaniu przy tutejszych ozdobach czy ubiorze.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Yama no Kuni - Kraj Gór
Część pasm górskich Tsuchi ciągnie się aż do Yama no Kuni, nabierając na wysokości. Sprawia to, że niemal 2/3 kraju pokryte jest wysokimi szczytami i stromymi zboczami górskimi, na których od pewnych wysokości niewiele chce rosnąć, a jeszcze mniej zwierząt czy ludzi - żyć. Łagodniejsze wybrzeże ściąga w swoje rejony niemal całą populację kraju, a znajdujące się tam miejscowości rozrosły się w takim stopniu, że niektórzy uznają je za jedną wielką aglomerację ciągnącą się wzdłuż całej linii morza. Ci jednak, którzy postanowili zamieszkać w górach, miasta wybudowali wgłębi wzniesień lub wąskich dolinach rzek. Paradoksalnie to właśnie bardziej na południowym zachodzie można znaleźć stolicę - Kure. Naturalnie mniejsza od miejscowości północy stanowi centrum górnicze i rzemieślnicze, a jednocześnie największy spichlerz kraju oraz twierdzę. Przez wielu uważana za nie do zdobycia, stanowi główną siedzibę Daimyo.
Subforum: - 1 Tematy
- 1 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
-
Yu no Kuni - Kraj Gorących Źródeł
Kraj Gorących Źródeł nie szczególnie ma powody do narzekań na swoje położenie - znajdując się bowiem na północnym-wschodzie Hi no Kuni, mając za sąsiadów jedynie Kraj Drzew oraz niewielki skrawek Shimo no Kuni, ostatnia wojna nieszczególnie odbiła się na całkiem nieźle prosperującym kraju. Kraju, jaki stawia na jakość, a nie ilość, przez co może miast i wsi nie ma na jego terenach na pęczki, ale ciężko o miejsce, jakie wyglądałoby na zaniedbane czy zapomniane. Ląd ludzi uczonych oraz artystów, jacy bardziej zaabsorbowani są procesem twórczym i własną ciekawością, aniżeli działaniami zbrojnymi i wojażami. A chociaż wojna to też swego rodzaju sztuka i Yu no Kuni może się pochwalić niezgorszą armią, tak wchodząc pomiędzy pierwsze lepsze zabudowania widać, co głównie mieszkańcom w duszach gra. - 2 Tematy
- 38 Posty
-
autor: Wyświetl najnowszy post
-
-
- Ogłoszenia
-
- Informacje