• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Pozostałe kraje

Prócz największych z nich, Południowa Wyspa mieści w sobie również nacje mniejszej wielkości. Kraje nierzucające się zbyt szybko w oczy, najczęściej przez dość ograniczoną powierzchnię, jaką zajmują. Inne zaś, pomimo swojej wielkości, bywają z reguły mniej istotne bądź w pewnym oddaleniu od samego głównego lądu. Do tych drugich najczęściej trzeba szukać innego połączenia niż poprzez istniejące, ubite drogi. Im dalej na południe od samej Wyspy, tym rejony zdają się robić coraz to bardziej niebezpieczne. Praktycznie nikt nie wypływa dalej niż poza Federację Wysp znajdującą się na drodze na południowy wschód.
  • Forum
  • Asa no Kuni - Kraj Poranka
    Asa no Kuni to zdecydowanie całkiem wyjątkowy kraj, ten bowiem jest jednym z raczej nielicznych i mało popularnych państw teokratycznych. Najwyższą rolę w państwie pełni papież, wybierany przez samych Bogów. Życie mieszkańców układają kapłani, jakich można to spotkać w całym tym niewielkim kraju. Sama nazwa jego, Kraj Poranka, stanowi odniesienie do świętego pisma: "I zrodził się on przy świetle jutrzenki. Syn Boży, wybawiciel ludu Laterano. Tam zaś, gdzie na świat przyszedł, wznieśli mu państwo. Kraj Poranka, na cześć jego narodzin". Kraj Poranka znajduje się w dość niefortunnym miejscu. Od zachodu otoczone granicami Kraju Demonów, od wschodu wzburzonym morzem, a od południa Mizuki no Kuni. Czyni to Asa no Kuni miejscem raczej kamienistym. Jest to w większości jednak bardzo żyzna gleba wulkaniczna, sprzyjająca wzrostowi roślinności i bioróżnorodności na terenach państwa. Kraj ten jest górzysty w zachodniej partii, jednak im dalej jednak na wschód, tym bardziej przechodzi w wyżyny, a nawet niziny, jakich w kraju wielu nie ma. Te zaś przeradzają się w równie skąpe w ilość, ale bajecznie piękne plaże.

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Asa no Kuni - informacje o kr…
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Asahi no Kuni - Kraj Wsch. Słońca
    Na pierwszy rzut oka nazwa samego kraju, jak i jego miejsce położenia mogą budzić pytania oraz wątpliwości tak warto wspomnieć o ważnym elemencie charakteryzującym te lud - wielka religijność zamieszkująca ów tereny, jaka ma odbicie w nazwie nacji. Nacji zamkniętej przed resztą świata, izolującą się od sąsiadów czy przyjezdnych, jacy nie zostają przepuszczeni przez granicę Asahi no Kuni - ku jej plażom, łąką czy tropikalnymi lasami, jakie porastają częściowo kraj. Przez wzgląd na to, że jedyną metodą na komunikację z tamtejszą ludnością są handlarze sprzedający swoje dobra światu zza lad umieszczonych na sąsiedniej wyspie, niewiele wiadomo o Asahi no Kuni ludziom spoza niego. Poza tym jednak, prócz całej otoczki tajemniczości stworzonej przez niechęć ludności do interakcji ze światem, sam Kraj Wschodzącego Słońca przedstawia się dość przeciętnie, nie wybijając się niczym niesamowitym na tle innych nacji.

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Asahi no Kuni - informacje o …
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Hashi no Kuni - Kraj Mostów
    Kraj Mostów, przez wiele również potocznie nazywany Krajem Wież, jest całkiem rozległym terenem leżącym w południowo-wschodniej ćwiartce południowej wyspy. Kraj ten onegdaj był zdecydowanie większy; wojna domowa, która rozegrała się na terenach Kraju Mostów, doprowadziła jednak do podziału państwa na dwa mniejsze, przez co od lat jego relacje z Mizumi no Kuni były dość napięte. Dopiero obecni władcy krajów dążą do zmian w relacjach krajów - a przynajmniej dążyli, nim nie nie wybuchła "Wojna".

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Hashi no Kuni - informacje o …
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Izumi no Kuni - Kraj Fontann
    Kraj na południu Południowej Wyspy, żyjący przeszłością i dawno utraconą chwałą: skryty w strachu przed tym, co skrywają ruiny dawnych miast oraz obarczony skutkami nieprzemyślanych działań dawnych władców. Chociaż kraj nie należy do najmniejszych czy najbardziej nieprzystępnych miejsc na Południowej Wyspie, ludzie zamieszkują jedynie północne części kraju, nie zajmując swoimi miastami i osadami więcej jak 30% całej powierzchni Izumi. Największe miasta znajdują się przy północnej i zachodniej granicy kraju - jak najdalej od morza i stolicy. Znajdując się na południowym krańcu Południowej Wyspy słusznie można założyć, i co zdecydowanie nie powinno nikogo dziwić, że Izumi jest państwem bardzo ciepłym i słonecznym. Większość niego znajduje się na niewielkiej wyżynie, dopiero przy morzu obserwując obniżenie terenu i jego transformacje w niziny. Mimo tego znajduje się tutaj niewiele lasów, a większość z nich powstała za pomocą pieczołowitych starań zamieszkujących Kraj Fontann ludzi.
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Izumi no Kuni - informacje o …
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Kagi no Kuni - Kraj Kluczy
    Niewielkie państewko graniczące przez większą część swojej granicy z Shijimą. Znajdują się pod ich ochroną i chociaż przez wielu uznawani za część Kraju Ciszy, są oddzielną nacją z własnym prawem i kulturą. Stanowi skrawek lądu, na którym pozornie nie ma czego szukać prócz puchatych owiec i idylli. Kraj chowa jednak pomiędzy swoimi szczytami lud, który dominuje inne pod względem zagadek logicznych czy zrozumieniem chakry, chociaż głównie pod kątem religijnym niż bojowym. Nacja pozbawiona większej polityki skupia się przede wszystkim na swoim spokojnym, rzadko kiedy zakłócanym życiu doczesnym. Kagi no Kuni mieści się na Południowej Wyspie, zajmując niewielki, południowy skrawek Półwyspu Shijimskiego. Większość granicy przebiega wzdłuż Kraju Ciszy, niewielkim jej skrawkiem zahaczając również o sąsiadujące od wschodu Komugi no Kuni. Niemal całą powierzchnię Kaagi stanowią góry. Szacuje się, że około 90% zajmuje masyw górski Lumlec. To właśnie na nim toczy się większość kagijskiego życia, a stoki masywu poznaczone są obecnością ludzką pod postacią miasteczek i osad.

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Kagi no Kuni - informacje o k…
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Komugi no Kuni - Kraj Zbóż
    Kraj Zbóż jaki jest, każdy widzi. Pełno pól uprawnych znaczących pagórki, jeziora i góry. Te kilka elementów wystarczyłyby, by opisać całe to miejsce, a dla dopełnienia można by dodać wzmiankę o prostej ludności, jaka nie tylko oddała się roli - urodzili się jako farmerzy, całe ich życie od pierwszych chwil zostało skupione wokół pola i umrą wiedząc, że przeżyli życie na uczciwej pracy, w popołudniowym słońcu i z kosą w ręce podczas zbiorów. Fauna i flora tego regionu nie wyróżnia się szczególnie na tle innych miejsc. Zwierzęta mające te tereny za swój naturalny habitat ograniczają się głównie do ptactwa. Sprawia to, że największymi grupami zwierząt zamieszkującymi Komugi no Kuni są wręcz armie dzikich kruków, jakie czarne pióra i ostre dzioby stanowią klątwę i sól w oku każdego, porządnego rolnika, dbającego o swe plony jak o własne dziatki.

    Subforum:
    2 Tematy
    14 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Re: Kukurydziane gospodarstwo
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Mizumi no Kuni - Kraj Jezior
    Kraj Jezior należy do krajów rozległych, leżącym w południowo-wschodniej ćwiartce Południowej Wyspy. Nacja ta swego czasu mogła poszczycić się dużo większymi terenami niż obecnie, jakie to miała w swoim władaniu przed rozegraniem się wojny domowej, która to przyczyniła się do podziału państwa na dwa mniejsze. Z tego też względu relacje tegoż z Hashi no Kuni należą do całkiem napiętych. Podczas gdy obecni władcy starali się swego czasu dążyć do ich poprawy, tak wybuch "Wojny" pokrzyżował te plany, pozostawiając sprawę podziału i polityki międzynarodowej obu nacji dalej jako dość istotny temat, dalej leżący "na stole". I oczekujący na lepsze czasy jego rozwiązania.

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Mizumi no Kuni - informacje o…
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Nantō Renpō - Federacja Wysp Płd.
    Tam, gdzie swój kraniec ma Południowa Wyspa u wybrzeży Kraju Koni czy Izumi no Kuni, tam też bystre oko mogłoby dostrzec majaczący w oddali brzeg wyspy - jednej z wielu, jakie znajdują się dalej na morzu, tworząc archipelag zwany przez jednych Zjednoczoną Federacją, przez innych Papuzimi Wyspami, a przez jeszcze kolejnych kolebką bezprawia. Na lądach tych zadomowili się bowiem wszyscy ci, którym z prawem nigdy nie było po drodze, a nie będąc spętanymi żadnymi zasadami mogą wieść życie zupełnie z nim niezwiązane. Biorąc pod uwagę łączną powierzchnię lądową, jest to też największe państwo tamtego rejonu świata. W miejscu tym dominuje klimat tropikalny, cechujący się wysokimi opadami oraz wysokimi temperaturami, do których znaczna część tamtejszych mieszkańców już dawno zdążyła przywyknąć. Mieszkańcy Federacji samych siebie nazywają wolnymi ludźmi, łowcami przygód, władcami mórz...prawdopodobnie jednak wszyscy wrzuciliby ich to worka o zupełnie innej nazwie: zwykli piraci, poczynający sobie jak sobie życzą na zajętych przez nich ziemiach. Federacja Wysp Południowych jest bowiem krajem bezprawia, rządzonym od dziesięcioleci przez piratów, bandytów, mafiosów i gangsterów. Każda osoba spod ciemnej gwiazdy znajdzie tutaj sobie miejsce i dom, chociaż może równie dobrze znaleźć i kosę pod żebrem: zdania ekspertów są podzielone co do kwestii przystępności wysp.

    Subforum:
    3 Tematy
    62 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Re: Knajpa "Jolly Roger"
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Numa no Kuni - Kraj Bagien
    To, co ludzie z przyzwyczajenia nazywają Krajem Bagien, w rzeczywistości niewiele ma wspólnego z krajem, za to wszystko z bagnami. Rakran przepływający przez niemal cały teren, stworzył przez lata dzięki swoim odnogom idealne miejsce na mokradła, a temperatura i położenie geograficzne zadbały o to, by przejście przez nie nie było spacerem po parku. Nawet jednak tak niebezpieczne miejsce ma swoich lokatorów, jakimi są trzy plemienia zamieszkujące rozlewiska Rakranu. Sam teren stanowi również swego rodzaju bufor pomiędzy Asahi no Kuni, a Shiro no Kuni oraz Oka na Kuni, będąc naturalną barierą oddzielającą od siebie trzy nacje. Cała powierzchnia Numa no Kuni to jedno, ogromne mokradło, ciągnące się od południa aż po północ. Na południu znajdują się liczne lasy namorzynowe oraz ogromna i rozległa delta wielkiej rzeki Rakran. Rakran biegnie aż z północnych gór przez środek kraju do morza po drugiej stronie.
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Numa no Kuni - informacje o k…
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Oka no Kuni - Kraj Wzgórz
    Oka no Kuni z pewnością stanowi miejsce dość malownicze. Chociaż nie zachwyca nadmiernym zróżnicowaniem fauny, tak roślinność połączona z pagórkami, górami, bagnami i licznymi rzekami sprawia, że jest na czym zawiesić oko. Pomimo braku wielu osad ze względu na koczowniczy tryb życia wielu mieszkańców, ściąga do siebie kupców z wielu miejsc świata - szczególnie do Arhaby, zwanego przez wielu Miastem Namiotów. Chociaż Kraj Wzgórz sam z siebie nie jest niebezpieczny, tak mocno związana z przyrodą kultura i twarde prawo przyczyniły się do bycia miejscem nieprzyjaznym turystom nieobeznanymi z tradycjami. Ci jednak szanujący tutejsze ludy są mile widziani i jedynym niebezpieczeństwem jest dla nich powrót z niechcianą żoną. Aktualny Król ze Wzgórza, jak wielu przed nim, propaguje pokój i handel, nie widząc potrzeby w podbijaniu okolicznych krajów czy uczestniczeniu w czyichś wojnach.

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Oka no Kuni - informacje o kr…
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Shijima no Kuni - Kraj Ciszy
    Ciepły i słoneczny kraj. Dominują wyżyny w towarzystwie pełnych stromych klifów i kamienistych, lecz malowniczych plaż. Wzniesienia występujące tych rejonach usiane są często lasami pełnymi niewielkich drzewek, głównie oliwnych, w towarzystwie wyższych i masywniejszych jesionów. Tereny te, zwłaszcza wyżyny oraz niewielkie pasma górskie, bogate są w złoża marmuru. Fauna Shijimy to przede wszystkim kozy i owce. Wręcz uwielbiają te tereny, przez co znaleźć je można wszędzie skubiące trawę porastającą wzgórza. Nie mniej popularne są też krowy i byki. Głównie hodowane dla mleka i mięsa, spotykane są w dużych ilościach na terenie całego kraju. Większość mieszkańców żyje z uprawy roli, hodowli zwierząt lub kamieniarstwa. Wielu z nich to również wykwalifikowani budowniczowie, często zatrudniani przez inne państwa do wzniesienia szczególnie ciężkich konstrukcji. Stanowią ulubione "narzędzie" większości architektów, bowiem dla mieszkańców Kraju Ciszy nie ma budynku, którego nie dałoby się wznieść.

    Subforum:
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Shijima no Kuni - informacje …
    autor: Wyświetl najnowszy post
  • Shōgo no Kuni - Kraj Południa
    Kraj ten mieści się idealnie w centrum Południowej Wyspy, oddzielając od siebie Oni no Kuni oraz Kraj Koni. Krajobrazy witające przyjezdnych zdecydowanie są czymś, na czym warto zawiesić oko. Pełne lasów zdominowanych przez wysokie drzewa, sporadycznych zagajników, wapiennych skał czy głębokich jezior, Kraj Południa wpisuje się jako dobre miejsce do podróży dla osób poszukujących ładnych widoków. Bez względu na porę roku, często spotykane są obfite opady deszczu podtapiające tereny zalewowe oraz te leżące w okolicach rzek o płytkim korycie. Te jednakże same w sobie zdają się nikomu nie przeszkadzać tak długo, jak nie niosą dalej odłamków pewnej specyficznej skały. Owe różowobrązowe odłamki skalne, spotykane na terenie kraju, są jego największym problemem. Niepodobne do żadnego innego materiału spotykanego na ziemi "zdobią" krajobraz tego miejsca. Porzucone ziemie zostawione same sobie, zmagające się przez tysiąclecia z własnym problemem, przez który wiele osób wolałoby wymazać z pamięci istnienie tego kawałka lądu. Dawniej gościł na swych terenach pradawne cywilizacje. Teraz zaś - buntowników, rebeliantów i wszystkich tych, którzy wolą zaryzykować śmierć spowodowaną tajemniczą "zarazą" niż dalsze życie na własnych ziemiach ojczystych.
    1 Tematy
    1 Posty
    Awatar użytkownika
    Ostatni post Shōgo no Kuni - informacje o …
    autor: Wyświetl najnowszy post
NOWY TEMAT
  • Ogłoszenia
  • Tematy
NOWY TEMAT

Wróć do wykazu forów

  • Informacje
  • Twoje uprawnienia na tym forum

    Nie możesz tworzyć nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów